Nee.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:29 schreef milagro het volgende:
Maar reageer eens op de vraag die ik al stelde : Mag een afbeelding van Mohammed in een tempel wel? op een schilderij, in een leesboekje?
Die bestaan namelijk ook, en waarom is daar geen heibel over?
Als het afbeelden van een profeet enkel al beledigend is, en niet zozeer het hoe dan lijkt mij dat wel erg vreemd dat men geen bezwaar heeft tegen een levensgrote afbeelding van de profeet in een tempel.
Er zijn wel angstaanjagend veel moslims en leiders die geen enkele afkeuring uitspreken over deze acties maar enkel hameren op een niet verkregen excuus vanwege het doorbreken van een regel die de onze niet is, namelijk het afbeelden van een profeet.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:28 schreef DjDev het volgende:
[..]
Zijn alle miljoenen moslims naar een paar ambassades geweest om die plat te leggen..Het zal er wel druk zijn geweest
Hij heeft het niet over nuken daarnaast lijkt het me een sarcastische post gezien dequote:Op zondag 5 februari 2006 16:30 schreef DjDev het volgende:
Nee..De persoon voor me gaf die aanleiding volgens mij
Dus om ervoor te zorgen dat er geen tekeningen meer gemaakt worden over o.a. de Profeet moeten er eerst 6 Miljoen moslims sneuvelen? (En dus dat de vrijheid van meningsuiting word bepaald door een geloof? )quote:Op zondag 5 februari 2006 16:30 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als het 6 miljoen moslims waren geweest was het even erg geweest. Daarbij lees je weer eens lekker selectief alleen de eerste regel van z\'n post.![]()
Dat doek hangt er al sinds mensenheugenis, hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 16:32 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee.
Afbeeldingen van de Profeet mogen niet.
Maakt niet uit waarop en door wie.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:31 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ojah, das ook de gewoonte daar he, dat jongens hogere \'rang\' hebben als de moeder .. haha!! :\'(
Daar gaat het al mis, want moslims hebben het RECHT niet om dat van anderen te eisen. Als wij mohammed willen afbeelden dan doen wij dat!quote:Op zondag 5 februari 2006 16:32 schreef DjDev het volgende:
Nee.
Afbeeldingen van de Profeet mogen niet.
Maakt niet uit waarop en door wie.
Damn. Dit is echt te debiel voor woorden.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:33 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dus om ervoor te zorgen dat er geen tekeningen meer gemaakt worden over o.a. de Profeet moeten er eerst 6 Miljoen moslims sneuvelen? (En dus dat de vrijheid van meningsuiting word bepaald door een geloof? )
grenzen? ze weet die grenzen? wie heeft haar die grenzen dan geleerd?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:31 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dan zal ik het maar aan jou uitleggen.
Mijn moeder heeft de vrijheid zich aan te kleden zoals zij het wilt.
Zij weet gelukkig wat de grenzen voor haar zijn en hoe ze zich moet gedragen.
Mijn vader vind mijn moeder een prima vrouw.
Overigens staat er in de Koran dat je alle wensen van je vrouw moet vervullen.
Amerika (en Engeland volgens mij ook) heeft/hebben de tekeningen ook afgekeurd.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:32 schreef milagro het volgende:
[..]
Er zijn wel angstaanjagend veel moslims en leiders die geen enkele afkeuring uitspreken over deze acties maar enkel hameren op een niet verkregen excuus vanwege het doorbreken van een regel die de onze niet is, namelijk het afbeelden van een profeet.
Wanneer spreken ze Vietnam nu aan vanwege dat doek in die tempel in de hoofdstad??
Dit prachtige kleed moet dus wegquote:Op zondag 5 februari 2006 16:34 schreef Singa het volgende:
[..]
Daar gaat het al mis, want moslims hebben het RECHT niet om dat van anderen te eisen. Als wij mohammed willen afbeelden dan doen wij dat!
Jij ziet ook overal iets slechts en beledigends in hè? Wordt je niet moe van jezelf?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:33 schreef DjDev het volgende:
[..]
Dus om ervoor te zorgen dat er geen tekeningen meer gemaakt worden over o.a. de Profeet moeten er eerst 6 Miljoen moslims sneuvelen? (En dus dat de vrijheid van meningsuiting word bepaald door een geloof? )
opdoekenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:36 schreef milagro het volgende:
[..]
Dit prachtige kleed moet dus weg
[afbeelding]
Het is duidelijk dat jij geen respect hebt voor Moslimsquote:Op zondag 5 februari 2006 16:34 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat doek hangt er al sinds mensenheugenis, hoor
Moet de Vietnamese regering dat doek dus maar weghalen omdat er een paar muzelmannen aan de andere kant van de wereld er problemen mee hebben?
Niet moslims mogen WEL een afbeelding van de profeet maken, die regel geldt niet voor hen.
Dadelijk ga je nog beslissen dat varkensvlees eten in het bijzijn van een moslim beledigend is, zeg
Lul niet milagro, voor zover ik heb gezien heb op die site naar \"Mohammeds\" afbeeldingen, leken het allen leerzame of informatieve/aanbiddende afbeeldingen. Dat het fout is om hem (en mensen in het algemeen) af te beelden staat vast, maar 1. het werd niet opgemerkt door moslims of 2. het was niet gemaakt door moslims dus ze weten niet beter, of het werd wel gemaakt door moslims en zij wisten op dat moment niet beter.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:21 schreef milagro het volgende:
Een afbeelding van Mohammed in een leesboekje mag ook niet? Is dat ook een rel als deze waard?
Een afbeelding in een tempel in Vietnam? Een schilderij in een Schots Museum?
Oh nu is de grote Satan ineens wel het grote voorbeeldquote:Op zondag 5 februari 2006 16:36 schreef DjDev het volgende:
[..]
Amerika (en Engeland volgens mij ook) heeft/hebben de tekeningen ook afgekeurd.
Het antwoord van je 2e vraag zou ik niet weten
het is duidelijk dat moslims niks tegen gezond verstand weten in te brengen.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:37 schreef DjDev het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij geen respect hebt voor Moslims
Er zijn wel meer zaken niet toegestaan binnen de Islam, die toch gewoon in het Westen gebeuren.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:15 schreef gelly het volgende:
Dus ja, men heeft doelbewust Mohammed afgebeeld wetende dat het goevelig ligt en zelfs niet is toegstaan binnen de Islam.
Mijn moeder weet haar grenezen.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
grenzen? ze weet die grenzen? wie heeft haar die grenzen dan geleerd?
kom uit je hol en kijk rond, wees niet zo bang van de wereld en haar vele facetten, hooguit leer je nog wat en verrijk je jezelf.
Gelukkig hebben moslims wel respect voor niet moslims hè?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:37 schreef DjDev het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij geen respect hebt voor Moslims
Boeddha beelden, eeuwenoude kunst verloren gegaan, symbolen van andermans religie en geen islamitsche haan die er naar kraaitquote:Op zondag 5 februari 2006 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
opdoeken![]()
welke beelden had die keurige taliban eigenlijk ook alweer met grof geweld vernield?
Gelukkig maar dat Amerika het ook afkeurt! Daarnaast bombarderen ze wel Iraq en Afghanistan plat, martelen ze onschuldige moslims in Guantanamo Bay en verscheuren ze Korans. Maar dat maakt niet uit. Zolang ze maar geen cartoons plaatsen van Mohammed!quote:Op zondag 5 februari 2006 16:36 schreef DjDev het volgende:
[..]
Amerika (en Engeland volgens mij ook) heeft/hebben de tekeningen ook afgekeurd.
Het antwoord van je 2e vraag zou ik niet weten
Oh.. Naja , een jongen uit mn klas z'n pa ging pas dus naar Mekka. Dus hij helemaal blij enzo '' Ja dan kan ik alles doen wat ik wil'' ! Wat bedoel je ?? "ja dan hoor ik de rol van mn vader over te nemen zeg maar '' Dus dan heeft je moeder niks te zeggen?? "jaja want mn pa is er dan niet''quote:Op zondag 5 februari 2006 16:34 schreef DjDev het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik heb nooit tegen mijn moeder gezegd
Doe een hoofddoekje om (Ik vind het eerlijk gezegd het eigenlijk best stom uitzien zo\'n hoofddoekje bij mijn moeder :\') )
Lijkt mij duidelijk dat hier met 2 maten gemeten wordt.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Dus er bestaan geen \\\\\\\"normale\\\\\\\" moslims, want iedere moslim zou zo (willen) reageren of keurt het iig goed of heeft er begrip voor?
Waarom dan geen begrip voor een daadn van 1 idioot hier die een moskee in de hens steekt omdat er een Nederlander de strot doorgesneden is door 1 moslim en een aanzienlijk deel vd moslims zegt \\\\\\\"eigen schuld!\\\\\\\"?
aha. ok joh. nou als je vader en haar vader en haar zoon haar er maar afentoe aan herinneren en haar kledingstijl gedogen, zoals ze nu gekleed is, dan is het prima! petje afquote:Op zondag 5 februari 2006 16:39 schreef DjDev het volgende:
[..]
Mijn moeder weet haar grenezen.
Ze weet hoe ze zich moet kleden en hoe niet (daarmee bedoel ik dus een minirokje en een strakke shirt..Een moeder moet weten hoe ze zich moet kleden..ze moet een voorbeeld zijn)
Ik keur het niet goed wat de taliban heeft gedaan hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
opdoeken![]()
welke beelden had die keurige taliban eigenlijk ook alweer met grof geweld vernield?
Nee waarom?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:36 schreef milagro het volgende:
[..]
Dit prachtige kleed moet dus weg
[afbeelding]
Mijn vader zegt nooit iets tegen haar hoe ze zich moet kleden..Sommige dingen weten mensen zelf wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
aha. ok joh. nou als je vader en haar vader en haar zoon haar er maar afentoe aan herinneren en haar kledingstijl gedogen, zoals ze nu gekleed is, dan is het prima! petje af
Nee, niemand is er bij gebaat op zo een manier te provoceren, dat zien de VS en de Britten gelukkig ook in. Want voor hen heeft de haat tegen de Westerlingen die momenteel alleen maar is gestegen natuurlijk ook negatieve effecten. Niemand is er bij gebaat, behalve die paar sukkels die dachten het weer nodig te vinden teentjes te trappen (het R@b effect)quote:Op zondag 5 februari 2006 16:39 schreef filmfreek het volgende:
Gelukkig maar dat Amerika het ook afkeurt! Daarnaast bombarderen ze wel Iraq en Afghanistan plat, martelen ze onschuldige moslims in Guantanamo Bay en verscheuren ze Korans. Maar dat maakt niet uit. Zolang ze maar geen cartoons plaatsen van Mohammed!![]()
wij hebben ook een pauze van jou nodig...quote:Op zondag 5 februari 2006 16:42 schreef DjDev het volgende:
Ik ben weg trouwens :\')
Ik ben moe van dit :\')
Tot vanavond/Morgen ofzo![]()
Is hij toch nog moe geworden van zichzelf.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:42 schreef DjDev het volgende:
Ik ben weg trouwens :\')
Ik ben moe van dit :\')
Tot vanavond/Morgen ofzo![]()
Afbeelding van Mohammed.quote:
de lijst van contradictie op de deense spotprenten is best lang.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Boeddha beelden, eeuwenoude kunst verloren gegaan, symbolen van andermans religie en geen islamitsche haan die er naar kraait
Echt weer zo\\\\\\\'n extremistische terroristen logica.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:59 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ze haten omdat de Moslims rellen
Maar wie daagt het eerst uit?
Zouden deze rellen onstaan zijn als die tekeningen niet gepubliceerd zouden zijn?
ik geloof eerder een soort telegraaf, maar dat mag niet gelden in de reacties.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, niemand is er bij gebaat op zo een manier te provoceren, dat zien de VS en de Britten gelukkig ook in. Want voor hen heeft de haat tegen de Westerlingen die momenteel alleen maar is gestegen natuurlijk ook negatieve effecten. Niemand is er bij gebaat, behalve die paar sukkels die dachten het weer nodig te vinden teentjes te trappen (het R@b effect)
Maar even voor de goede orde, die afbeeldingen in de Deense krant, die zijn toch gewoon door willekeurige Denen na een oproep opgestuurd? (stuur je leukste provocatie in wedstrijd ofzo)
Vraag me sowieso af hoe die krant eerder te boek stond, of het een soort van Telegraaf was of meer een NRC/Volkskrant.
Ehh, ik beweerde juist het tegenover gestelde...quote:Op zondag 5 februari 2006 16:44 schreef milagro het volgende:
[..]
Afbeelding van Mohammed.
En zoals Gelly ook al zei, afbeeldingen van de profeet zijn BINNEN de Islam verboden, en dus mogen lieden BUITEN de Islam ze ook niet plaatsen, ook niet als het gaat om een spotprent, waar men het punt duidelijk probeert te maken dat er dagelijks mensen het leven laten, onschuldige mensen, in Irak bv, UIT NAAM van de profeet, die de terroristen ook nog eens beloont met 72 maagden.
quote:Op zondag 5 februari 2006 16:34 schreef Singa het volgende:
Daar gaat het al mis, want moslims hebben het RECHT niet om dat van anderen te eisen. Als wij mohammed willen afbeelden dan doen wij dat!
maar jullie bedoelen precies hetzelfde.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:47 schreef Singa het volgende:
[..]
Ehh, ik beweerde juist het tegenover gestelde...
[..]
Ach het gaat hen niet om het principe, hè, dat is wel duidelijk , lijkt mequote:Op zondag 5 februari 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de lijst van contradictie op de deense spotprenten is best lang.
welk gelijk?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef primusinterpares het volgende:
Dit is eigenlijk een nutteloze discussie. Het is gewoon wachten op het moment dat we definitief kunnen bewijzen wie er gelijk heeft.
Mooie uitspraak.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Zodra de pijn aan hun kant ligt, wordt er gesteigerd.
de lijst groeit en groeit. totdat zelfs de meest domme moslim moet toegeven dat ze de wereld volledig verkeerd begrijpen.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:54 schreef rutger05 het volgende:
Er staat mij nog iets van bij dat Piglet van Winnie the Pooh ook al is verbannen in bepaalde overheidsgebouwen in Engeland, omdat het een varkentje is en dus aanstootgevend kon zijn voor moslims.
er is geen gelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:50 schreef primusinterpares het volgende:
Dit is eigenlijk een nutteloze discussie. Het is gewoon wachten op het moment dat we definitief kunnen bewijzen wie er gelijk heeft.
waarom zou je, discussiëren is toch al voldoende?quote:Op zondag 5 februari 2006 16:55 schreef sturky100 het volgende:
Ik twijfel of ik dat \'ik steun \'Denemarken\'\' op mijn site zal zetten.
Die mag wel een keer herhaald worden vind ik,quote:Op zondag 5 februari 2006 16:11 schreef milagro het volgende:
De kracht van je geloof is omgekeerd evenredig aan de lengte van je tenen.
Wat is de reden van de twijfel.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:55 schreef sturky100 het volgende:
Ik twijfel of ik dat \\\'ik steun \\\'Denemarken\\\'\\\' op mijn site zal zetten.
er is een toneelstuk niet op de planken gekomen omdat het beledigend zou zijn voor moslims.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:54 schreef rutger05 het volgende:
Er staat mij nog iets van bij dat Piglet van Winnie the Pooh ook al is verbannen in bepaalde overheidsgebouwen in Engeland, omdat het een varkentje is en dus aanstootgevend kon zijn voor moslims.
quote:Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Berberleeuw het volgende:
Wordt tijd dat die oliekranen weer ff dicht gaan voor een paar maanden, weten jullie eindelijk hoe afhankelijk het westen is van moslims en zien jullie meteen in dat als wij Moslims julle zouden haten dat jullie hier allang honger zouden lijden!
Lijkt me eerder omgekeerd. Zonder de olie woonden mensen in het Midden-Oosten nog in tenten en in armoede.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Berberleeuw het volgende:
Wordt tijd dat die oliekranen weer ff dicht gaan voor een paar maanden, weten jullie eindelijk hoe afhankelijk het westen is van moslims en zien jullie meteen in dat als wij Moslims julle zouden haten dat jullie hier allang honger zouden lijden!
Voorzover mij bekend hebben bepaalde moslimlanden volledig hun welvaart en rijkdom te danken aan het Westen. Het Westen heeft nuttige toepassingen gevonden voor het gebruik van olie. Natuurlijk had het Westen, net zoals de Romeinen in het verleden deden, ook gewoon de olie kunnen nemen gezien hun superioriteit.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Berberleeuw het volgende:
Nou we hebben geert Wilders al.. die probeert er een slaatje uit te slaan, geloof ikquote:Op zondag 5 februari 2006 17:02 schreef sturky100 het volgende:
Dit gedoe is weer een goede voedingsbodem voor een partij als Lijst Pim Fortuyn. Ik wil niet dat we weer massaal op zo\\\'n partij gaan stemmen
Idd, technologisch zijn ze in het m-oosten heel erg verwesterd, terwijl de rest nog middeleeuws is.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voorzover mij bekend hebben bepaalde moslimlanden volledig hun welvaart en rijkdom te danken aan het Westen. Het Westen heeft nuttige toepassingen gevonden voor het gebruik van olie. Natuurlijk had het Westen, net zoals de Romeinen in het verleden deden, ook gewoon de olie kunnen nemen gezien hun superioriteit.
Waarom humor? ik weet niet of je het nog weet. Vraag je pa maar hoe het was toen Nederland geen olie meer kreeg van SA? Zoiets zou weer moeten gebeuren, kijken of je gare leasebakkie nog rijdtquote:Op zondag 5 februari 2006 17:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
kijk kijk, humor in deze serieuze kwestie!
Qua gedachtegoed en beschaving helaas ook...quote:Op zondag 5 februari 2006 17:05 schreef Singa het volgende:
[..]
Idd, technologisch zijn ze in het m-oosten heel erg verwesterd, terwijl de rest nog middeleeuws is.
Wie zijn hier nou de terroristen? Je slaat de spijker op zijn kop. Je toont maar weer eens aan hoe jullie in 2 maten metenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:04 schreef rutger05 het volgende:
Natuurlijk had het Westen, net zoals de Romeinen in het verleden deden, ook gewoon de olie kunnen nemen gezien hun superioriteit.
Right, dat bedoel ik... En dat kost gewoon tijd om te veranderen. Veel tijd.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Qua gedachtegoed en beschaving helaas ook...
Ik verhonger nog liever in vrijheid dan dat ik onder Sharia wetgeving moet leven.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Berberleeuw het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |