:') Ik zeg dat minstens 50% van de hitparade een mindere, oftewel slechtere, stem heeft dan Raffaëla. Als het niet meer is.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:53 schreef Marble het volgende:
[..]
Dat staat er wel, en anders druk jij je gewoon niet goed uit. Jijj vindt dat ze een mindere stem heeft, net als 50% van de artiesten in de hitparade, maar dat ze met een disconummer wel een hit kan scoren. Dat staat er.
Ze is een hele matige zangeres, zeker geen goede zangeres. Als gisteren een van haar betere optredens was dan voorspelt dat weinig goeds. Net even nog de workshop terug geluisterd en ook dat was niet echt super, alleen haar uitspraak al...quote:Op zondag 5 februari 2006 20:46 schreef Marble het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Raffa:ela te maken? Iemand die na gisteren nóg vindt dat ze een \\\"mindere stem\\\" heeft moet echt zijn oren eens uit laten spuiten.
Juist!quote:Op zondag 5 februari 2006 20:59 schreef Danzig het volgende:
[..]
Ze is een hele matige zangeres, zeker geen goede zangeres. Als gisteren een van haar betere optredens was dan voorspelt dat weinig goeds. Net even nog de workshio terug geluisterd en ook dat was niet echt super, alleen haar uitspraak al...
En dát maakt haar nou net dat beetje slimmer dan de andere kandidaten...quote:Op zondag 5 februari 2006 21:07 schreef Maddy_K het volgende:
Ik vond het zooo zielig toen ze begon te huilen.
Ik denk dat het oprechte tranen waren.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dát maakt haar nou net dat beetje slimmer dan de andere kandidaten...
Misschien, maar volgens mij deed ze geen enkele moeite om het op te houden.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik denk dat het oprechte tranen waren.
Ach hou toch op, dat was 100% oprecht. Het zegt meer over jouw eigen sick mind dan over haar als je denkt dat dat niet zo is.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dát maakt haar nou net dat beetje slimmer dan de andere kandidaten...
Nou ja zeg, gaan we meteen persoonlijk wordenquote:Op zondag 5 februari 2006 21:14 schreef Marble het volgende:
[..]
Ach hou toch op, dat was 100% oprecht. Het zegt meer over jouw eigen sick mind dan over haar als je denkt dat dat niet zo is.
Nee, daarom wist ze zich ook nog groot te houden tot het echt niet meer ging.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien, maar volgens mij deed ze geen enkele moeite om het op te houden.
Dat vond ik ook weer jammer. Was niet nodig geweest.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:15 schreef WithMe het volgende:
Ik vond het onnodig dat ze er tijdens de Backstage nog op terugkwamen.
Ja, het gaat tenslotte niet over haar zwangerschap, maar over haar prestaties. Of die nou goed of slecht worden gevonden, die zwangerschap is niet iets wat elke week groots terug hoeft te komen.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:19 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook weer jammer. Was niet nodig geweest.
Ik hoop dat ze het volgende week laten rusten iig.
Ik probeer alleen maar te zeggen dat Henk-Jan in bepaald opzicht wel gelijk heeft. Ze heeft namelijk altijd dingen die haar publiciteit opleveren, of dat nou met opzet is of niet. En misschien is dat ook wel wat een echte ster nodig heeft, dat weet ik niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:16 schreef Marble het volgende:
[..]
Nee, daarom wist ze zich ook nog groot te houden tot het echt niet meer ging.
Je leeft in een waanwereld!
Hij zei het alleen op een erg tactloze manier.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar te zeggen dat Henk-Jan in bepaald opzicht wel gelijk heeft. Ze heeft namelijk altijd dingen die haar publiciteit opleveren, of dat nou met opzet is of niet. En misschien is dat ook wel wat een echte ster nodig heeft, dat weet ik niet.
Vind ik best wel meevallen.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hij zei het alleen op een erg tactloze manier.
Natuurlijk heeft hij gelijk dat de timing slecht is enz. Ik snap heel goed, dat hij er iets van zei, maar het was echt heel tactloos. Ze gaf zelfs toe, dat het een foutje was. Dat gaat toch niemand iets aan. Ik vond, dat HJ véél en véél te ver ging. En dat Raffaëla begon te huilen, dat kan ik me heel goed voorstellen. Die tranen waren echt wel echt!quote:Op zondag 5 februari 2006 21:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hij zei het alleen op een erg tactloze manier.
Die is altijd zo langdradig en sloom dat ik het na 5 minuten al weer vergeten ben. Wat zei ze ook alweer?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:25 schreef WithMe het volgende:
Wat vonden jullie van het commentaar van Jerney?
Same here. Ze zei vast iets over schoonheidsfoutjes, zoals ze elke week doet. Is vast als sneer naar haar plastisch chirurg.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:26 schreef Cee het volgende:
[..]
Die is altijd zo langdradig en sloom dat ik het na 5 minuten al weer vergeten ben. Wat zei ze ook alweer?
HJ zei gewoon waar het op stond. Ik vind niet dat hij Raf persoonlijk heeft aangevallen.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:26 schreef Maddy_K het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij gelijk dat de timing slecht is enz. Ik snap heel goed, dat hij er iets van zei, maar het was echt heel tactloos. Ze gaf zelfs toe, dat het een foutje was. Dat gaat toch niemand iets aan. Ik vond, dat HJ véél en véél te ver ging. En dat Raffaëla begon te huilen, dat kan ik me heel goed voorstellen. Die tranen waren echt wel echt!
De timing was gewoon totaal verkeerd, en elke verhouding was zoek. Situatieschets:quote:Op zondag 5 februari 2006 21:25 schreef WithMe het volgende:
Wat vonden jullie van het commentaar van Jerney?
Eens, ze hadden het ook wel even over haar optreden kunnen hebben.quote:
Ze vond dat haar uithaal meesterlijk was, dat ze een sexy chick is die goed beweegt en er goed uitziet, maar ze vraagt zich af wat ze gaat doen nu ze twee carrières zal moeten combineren. Een platenmaatschappij houdt van plannen en Jerney is bang dat de planning door de zwangerschap nogal in de war wordt geschopt.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:26 schreef Cee het volgende:
[..]
Die is altijd zo langdradig en sloom dat ik het na 5 minuten al weer vergeten ben. Wat zei ze ook alweer?
Vind ik wel. Dat hij er iets over zegt, dat vind ik terecht. Maar die suggestie dat ze dit had gedaan om in de publiciteit te komen was flink fout. Ik weet niet meer letterlijk hoe hij het zei. En dan nog eens nadrukkelijk zeggen dat hij het zo niet bedoelde. Hij zei niks over haar supergoede optreden. En daar gaat het toch uiteindelijk om?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
HJ zei gewoon waar het op stond. Ik vind niet dat hij Raf persoonlijk heeft aangevallen.
Klopt.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eens, ze hadden het ook wel even over haar optreden kunnen hebben.
quote:Op zondag 5 februari 2006 21:40 schreef WithMe het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het neemt niet weg dat ze haar wel even duidelijk mochten maken dat ze zich oprecht afvragen hoe het nou moet met de planning, mocht zij de nieuwe Idol worden.
Ik denk juist dat dat haar veel sympathiestemmen heeft opgeleverd.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:49 schreef Natalie het volgende:
Was overigens bang dat ze eruit zou gaan, ondanks dat ze goed zong. En dan vooral vanwege het commentaar en haar zwangerschap en alles wat erom te doen is geweest en nog steeds is.
Dat gedoe van deze week en de manier waarop heeft haar wellicht deze week nog gered van de kruk, ik denk dat de schade zich later wel laat zien.. Ze loopt nu op kolen zegmaarquote:Op zondag 5 februari 2006 21:49 schreef Natalie het volgende:
Was overigens bang dat ze eruit zou gaan, ondanks dat ze goed zong. En dan vooral vanwege het commentaar en haar zwangerschap en alles wat erom te doen is geweest en nog steeds is.
Da's de andere kant idd. 't Is òf dat of dat andere.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:50 schreef WithMe het volgende:
[..]
Ik denk juist dat dat haar veel sympathiestemmen heeft opgeleverd.
Hoe goed ze 't ook deed, ik denk persoonlijk niet dat ze bij de laatste 4 gaat komen. Denk ze ze er volgende week of de week erna uitgaat.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:58 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat gedoe van deze week en de manier waarop heeft haar wellicht deze week nog gered van de kruk, ik denk dat de schade zich later wel laat zien.. Ze loopt nu op kolen zegmaar
En het lijkt me juist zo tof om eerst de heren eruit te zien gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hoe goed ze \'t ook deed, ik denk persoonlijk niet dat ze bij de laatste 4 gaat komen. Denk ze ze er volgende week of de week erna uitgaat.
Ook zo'n briljant foute opmerking van Henkjan. Idols bestaat momenteel uit 5 grijze muizen zonder gezicht en 1 die erboven uitsteekt en zo ongeveer de hele pr van Idols trekt.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar te zeggen dat Henk-Jan in bepaald opzicht wel gelijk heeft. Ze heeft namelijk altijd dingen die haar publiciteit opleveren, of dat nou met opzet is of niet. En misschien is dat ook wel wat een echte ster nodig heeft, dat weet ik niet.
ja, ze brengt wel kleur. Ze is grappig, ze zingt heel verdienstelijk, danst prima, ziet er goed uit... zorgt voor wat opzienquote:Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En het lijkt me juist zo tof om eerst de heren eruit te zien gaan.
Ik vind het jammer dat Raffaela de finale hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen.
Verrassingen zijn Idols niet vreemd, zo hebben we gemerkt.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En het lijkt me juist zo tof om eerst de heren eruit te zien gaan.
Ik vind het jammer dat Raffaela de finale hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen.
Whehehe ja, als er iemand mediageil is, is het HJ wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:22 schreef dolfg het volgende:
[..]
Ook zo'n briljant foute opmerking van Henkjan. Idols bestaat momenteel uit 5 grijze muizen zonder gezicht en 1 die erboven uitsteekt en zo ongeveer de hele pr van Idols trekt.
Nu dan weer vanwege de zwangerschap.
Ipv dat je als jury blij bent dat er iemand is die zoveel beroering teweeg brengt...
Nee, dat gaan we deze ster in de dop eens lekker verwijten!
"Jij komt altijd in de publiciteit."
Inderdaad Henkjan, dat kun je de andere deelnemers niet nageven.
En wanneer was jij ook alweer voor het laatst co-host van RTL Boulevard???![]()
Ja dat snap ik ook niet helemaal.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:05 schreef pberends het volgende:
Maar waarom zou je juist tijdens Idols geen pil gebruiken? Of heeft ze al kinderen?
Nou ze was al 2 maanden zwanger, of waren die audities toen alquote:
Ze is 3 maanden zwanger, dus na de audities.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Nou ze was al 2 maanden zwanger, of waren die audities toen al.
quote:Henkjan zei zaterdag na haar optreden te twijfelen aan de ‘echtheid’ van Raffaëla, die drie maanden zwanger is. “Je haalt steeds kunstjes uit om in de publiciteit te komen”, aldus het jurylid. “Hoewel ik je zwangerschap geen kunstje wil noemen, is het niet te combineren met wat een show als Idols je kan bieden. Ik mis de warmte en de bezieling van de Raffaëla tijdens de Workshops.” Raffaëla barstte hierop in tranen uit.
Diverse forums en weblogs stonden na de uitzending vol met commentaar op het jurylid. Veel mensen vinden dat Henkjan te ver is gegaan. Eén van de bezoekers van Idols.nl laat op het forum weten het commentaar schandalig te vinden en schrijft: “Hoe kwetsend om als jonge vrouw die voor 't eerst moeder wordt ervan beschuldigd te worden (niet direct, maar het was overduidelijk hoe hij hier tegenaan keek) dat je zwanger bent geraakt als publiciteitsstunt! Ik zou zeggen: Stop met dit programma, jij staat hierboven.”
“Ik voel me als vrouw en als muzikant persoonlijk in de zeik gezet door dit vrouwonvriendelijke, 19de-eeuwse commentaar”, reageert een andere bezoekster. “Blijkbaar is het voor de juryvoorzitter te veel gevraagd om een optreden te beoordelen voor wat het is. In plaats daarvan wordt iemands privé-leven gehekeld op een manier die alle menselijke omgangsvormen met voeten treedt. Wat er ook waar of niet waar is van wat er werd gezegd, doet er niet toe. Het gaat te ver! Dit soort commentaar hoort niet bij een zangwedstrijd.”
Niet iedereen is het oneens met het jurylid. Zo schrijft een moeder: “Toen ik het commentaar van Henkjan op Raffaëla hoorde, schrok ik in eerste instantie net als iedereen denk ik. Maar toen ik er over nadacht snapte ik het wel. Het gaat om je zang en je hele voorkomen. Daarbij kijkt de jury ook of je een idool kan worden. Hun taak is om je daarbij te helpen. Moeder worden hoeft geen probleem te zijn als je een idool BENT. Maar na Idols sta je nog maar onderaan het trapje van succes. Om op die trap te blijven staan is veel tijd en in spanning nodig. Die tijd en inspanning heb je in het begin dus hard nodig. En als moeder zijnde weet ik dat je die tijd erg hard nodig hebt voor je pasgeboren kindje.”
Henkjan zegt in De Telegraaf spijt te hebben de 22-jarige kandidate pijn te hebben gedaan. "Maar ze moet weten dat ze aan een talentenjacht meedoet waar het soms hard aan toe gaat", voegt hij daar aan toe. "Het is geen Rafaëlla-kapotmaakactie. Helemaal niet. Maar mijn woorden trek ik niet terug." De juryvoorzitter zegt later deze week een gesprek te hebben met Rafaëlla om het er 'nog even over te hebben'.
Verbaasd is Henkjan wel over de hoeveelheid commotie die zijn kanttekeningen hebben uitgelokt. "Het gekke is dat ik commentaar krijg dat ik iets over haar privé-leven heb gezegd, terwijl het volgens die mensen een zoektocht is naar de beste zanger of zangeres. Nou dat is het niet. Bij Idols zoeken we niet de beste zangeres, maar juist het grootste idool. Daarbij lopen privé en zakelijk door elkaar heen."
Inmiddels heeft Raffaëla zich neergelegd bij het commentaar, zo meldt zij in het Algemeen Dagblad. “Ik begrijp de jury wel”, zegt zij. “Zij bekijken het vanuit zakelijk oogpunt. Ik reken ze er zeker niet op af. Ik vind Henkjan nog steeds een supergozer.”
Raffaëla ziet wel mogelijkheden om een zangcarrière en het moederschap te combineren. “Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik hoop dat het lukt. Ik wil dit al sinds ik een klein meisje ben. En mijn moeder stond als zangeres in Suriname op het podium tot ze zes, zeven maanden zwanger was. Het kan best, zegt zij.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |