abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34745497
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:

[..]

dan is er iets mis met de vrijheid van meningsuiting
je kan niet alles zeggen dat is de feit
Jawel, wettelijk gezien kan je dat wel. Dat moslims het daar niet mee eens zijn is, bot gezegd, hun probleem en niet het onze.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:29:29 #102
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34745514
quote:

Je kan best alles zeggen (theoretisch dan). En over wat naar de mening van anderen niet gezegd zou moeten kunnen worden, daar kun je dan over praten.

Zo werkt het. Of althans, zo zou het moeten werken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34745521
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jawel, wettelijk gezien kan je dat wel. Dat moslims het daar niet mee eens zijn is, bot gezegd, hun probleem en niet het onze.
volgens jou mag je mensen beledigen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34745523
quote:

[..]

omdat Zuid-Afrika het wilt oplosssen en Europa niet die maakt het erger
Er is met moslims maar een manier om conflict te vermijden, aanpassen aan de Islam. Maak zelf eens wat compromissen, waarom moeten wij altijd flexibel en begripvol zijn?

Krijg je nou nog niet door die plaat voor je kop gehamerd dat de moslims ontzettend hypocriet bezig zijn?
pi_34745536
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Er is met moslims maar een manier om conflict te vermijden, aanpassen aan de Islam. Maak zelf eens wat compromissen, waarom moeten wij altijd flexibel en begripvol zijn?

Krijg je nou nog niet door die plaat voor je kop gehamerd dat de moslims ontzettend hypocriet bezig zijn?
en Europa rechtvaardig bezig is ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 23:30:23 #106
862 Arcee
Look closer
pi_34745541
quote:
dan is er iets mis met de vrijheid van meningsuiting
Er worden duizenden spotprenten per dag gemaakt, toch zie je verrassend weinig ambassades in brand gestoken worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34745548
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:28 schreef Jerruh het volgende:

[..]

blabla, vertel mij, wat betekent de islam voor innovatie, wat betekent islam voor ontwikkeling? wat betekent islam voor andere volkeren?

de islam met al zijn ontwikkelingen staat al tijden stil. mooi architectonisch voorbeeld is de moskee. er zit nergens geen enkele progressie in de ontwikkeling van architectonisch denken in het hele gebouw met ebtrekking tot andere locaties. de islam is mooi, ik heb in moskeeen in turkije momenten gehad waarbij ikk dacht dat die bedrijving van de islam super was. maar ik word TE VAAk geconfronteerd met ouwbolligheid ten top. men kan zoveel meer ibinnen de islam zonder ook maar godslasterend te zijn, door alleen maar ogen te openen en innovatief en open te zijn naar anderen, maar die mannetjes op tv laten wederom zien dat die weg totaal niet interessant lijkt...

misschien is allah in het midden oosten wel de naam van een wapenfabriek in plaats van de naam van hun god...
Heb je al wat door genomen en gelezen voor je mij om verder uitleg vraagt?

lees eens link van elsevier. ja ik vermijd je vragen omdat ik idee heb dat je het perse uit mij wilt hebben.
pi_34745552
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Je kan best alles zeggen (theoretisch dan). En over wat naar de mening van anderen niet gezegd zou moeten kunnen worden, daar kun je dan over praten.

Zo werkt het. Of althans, zo zou het moeten werken

V.
de Deense premier weigerde om met de ambassadeurs te praten 2 maanden geleden daarover
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:30:59 #109
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745555
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Beantwoord nou eens de vragen die je gesteld worden. Ga eens in op de statements die gemaakt worden!
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34745557
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:28 schreef Plato1980 het volgende:

Op sommige punten wel, maar ook die discussie hoort hier niet thuis.
Ik zou zeggen maak er een topic van, die is waarschijnlijk interresanter dan dit topic.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:31:13 #111
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34745564
quote:
omdat Zuid-Afrika het wilt oplosssen en Europa niet die maakt het erger
Wat valt er op te lossen ?!....
Is er een keuze van water bij de wijn. ?

Straks mag er geen 'Wehkamp-gids' met dames ondergoed mode worden vertoond worden omdat dat tegen het zere been is vanwege een specifiek geloof.
pi_34745567
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Inderdaad. En als iemand over de schreef gaat is er altijd nog de rechtsgang.

Het wordt echter wel eentonig als het altijd dezelfden zijn die zich beledigd voelen. Lange lange tenen en zo.
pi_34745573
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Er worden duizenden spotprenten per dag gemaakt, toch zie je verrassend weinig ambassades in brand gestoken worden.
en soms komt er een verkeerde eruit en dat leidt tot een internationale rel
pi_34745581
quote:

[..]

Spotprent < geweld....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_34745588
quote:
"Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?"
-AEL.
Gatverdamme
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:31:49 #116
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745590
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je al wat door genomen en gelezen voor je mij om verder uitleg vraagt?

lees eens link van elsevier. ja ik vermijd je vragen omdat ik idee heb dat je het perse uit mij wilt hebben.
ja tuurlijk wil ik het UIT JOU, jij kwekt wat en ik wil weten waarom je dat vind, niet waarom anderen het vinden

jouw mening, jouw staving.

me dunkt, de elsevier kan ik zelf ook wel lezen ja.
put
your
clothes
on!
pi_34745604
quote:

[..]

Vragen worden niet met vragen beantwoord.

Europa doet niks anders dan de Moslims maar tevreden houden door zich constant aan te passen, maar jullie willen niet tevreden zijn, jullie willen slachtoffer zijn! Op een gegeven moment moet er een streep getrokken worden.
pi_34745605
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Op sommige punten wel, maar ook die discussie hoort hier niet thuis.
Op geen enkel punt, alleen overeenkomsten. Men die beweren dat er wel contradicties in voor komen die zijn tegenstanders van de islam die te lui zijn om tafseer bij te pakken, en die de islam beoordelen op basis van de vertaling van de Koran.
pi_34745620
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat valt er op te lossen ?!....
Is er een keuze van water bij de wijn. ?

Straks mag er geen \'Wehkamp-gids\' met dames ondergoed mode worden vertoond worden omdat dat tegen het zere been is vanwege een specifiek geloof.
nee dat is iets anders dan een groep mensen beledigen
wehkamp beledigt geen mensen , wehkamp wilt enkel alleen de omzet vergroten
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:33:02 #120
136 V.
pi_34745623
quote:

[..]

de Deense premier weigerde om met de ambassadeurs te praten 2 maanden geleden daarover
De Deense premier is niet verantwoordelijk voor teksten en plaatjes in een krant, in een land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is.

En de Deense premier heeft inmiddels tekst en uitleg gegeven, maar da's weer niet goed genoeg. Dus branden we wat ambassades plat. En dat is goed, volgens Meki

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34745641
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:31 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ja tuurlijk wil ik het UIT JOU, jij kwekt wat en ik wil weten waarom je dat vind, niet waarom anderen het vinden

jouw mening, jouw staving.

me dunkt, de elsevier kan ik zelf ook wel lezen ja.
Ik kwek niet ik praat, mijn mening is ga eens opzoeken en lezen wat voor revolutie de islam heeft gebracht in de islamitische wereld. Dan praten we verder
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 23:33:24 #122
862 Arcee
Look closer
pi_34745645
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:31 schreef Meki het volgende:
en soms komt er een verkeerde eruit en dat leidt tot een internationale rel
Ja, omdat het uiteraard weer tegen het zere religieuze been van moslims is.

Andere (religieuze) groepen hebben daar blijkbaar geen last van gehad, getuige de duizende spotprenten waar niet zulke idiote reacties op volgen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:33:44 #123
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745651
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op geen enkel punt, alleen overeenkomsten. Men die beweren dat er wel contradicties in voor komen die zijn tegenstanders van de islam die te lui zijn om tafseer bij te pakken, en die de islam beoordelen op basis van de vertaling van de Koran.
Het lezen van een vertaling is nog altijd nuttiger dan demonstreren tegen iets dat men (althans veel van die demonstranten) niet eens gezien heeft.
pi_34745659
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:32 schreef Meki het volgende:

[..]

En de cartoonist wil enkel en alleen zijn lezers vermaken. Anders had ie wel een kopie naar de moskee gestuurd.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:34:23 #125
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745668
meki

stel je voor:

een moslimjongetje wordt geleerd hoe hij met een bijl homo's moet afslachten. vind jij het dan gerechtvaardigd dat ik dan arabische ambassades in de fik ga steken, de arabische, syrische en palestijnse vlag onderpoep en als een dolle hond elke moslim ontvoer die ik tegenkom?
put
your
clothes
on!
pi_34745669
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

De Deense premier is niet verantwoordelijk voor teksten en plaatjes in een krant, in een land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is.

En de Deense premier heeft inmiddels tekst en uitleg gegeven, maar da\'s weer niet goed genoeg. Dus branden we wat ambassades plat. En dat is goed, volgens Meki

V.
te laat het is bijna over de hoogtepunt heen en dan komt hij pas met verklaring het gaat hier om mensen die beledigd worden en de verantwoordelijken moeten dan de verantwoordelijkheid opnemen daarvoor
pi_34745675
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het lezen van een vertaling is nog altijd nuttiger dan demonstreren tegen iets dat men (althans veel van die demonstranten) niet eens gezien heeft.
je draait nou wel 360 graden om mijn waarde plato
pi_34745692
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Als de Deense regering nu toegeeft en excuses aanbiedt, komt er een moment dat moslims een internationale rel gaan schoppen omdat er een postorderbedrijf in een ver land het gore lef heeft om foto's van bijna naakte vrouwenlichamen af te drukken en men dat als een belediging opvat.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:35:16 #129
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745708
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:35:28 #130
136 V.
pi_34745711
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:

[..]

te laat het is bijna over de hoogtepunt heen en dan komt hij pas met verklaring het gaat hier om mensen die beledigd worden en de verantwoordelijken moeten dan de verantwoordelijkheid opnemen daarvoor
Flikker toch op met je domme eenzijdige gezeik. Je bent een belediging voor de islamieten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34745715
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vandaar mijn clou.... is de tegenwoordige islam niet achterhaald door de moderne westerse tijdsgeest of is het in gegijzeld door het fundi terroristische gedachtengoed.
Naar mijn mening wordt de islam gegijzeld door gestoord terroristisch gedachtegoed. Deze gijzeling brengt niet alleen ernstige schade toe aan Westerse burgers maar ook aan waarachtige vrome moslims zelf. Misschien zorgt het nog wel meer schade aan de laatste groep. Het is dan ook de hoogste tijd dat waarachtig vrome moslims zich krachtig afzetten tegen hun gestoorde geloofsgenoten, die hun geloof misbruiken voor hun verwrongen en ziekelijke denkbeelden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34745719
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Jerruh het volgende:
meki

stel je voor:

een moslimjongetje wordt geleerd hoe hij met een bijl homo\'s moet afslachten. vind jij het dan gerechtvaardigd dat ik dan arabische ambassades in de fik ga steken, de arabische, syrische en palestijnse vlag onderpoep en als een dolle hond elke moslim ontvoer die ik tegenkom?
dan is dat ook een belediging . elke iemand die wordt beledigd mag niet . maar sinds deze week mag je elke mens en bevolkingsgroep beledigen
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:35:57 #133
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745727
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kwek niet ik praat, mijn mening is ga eens opzoeken en lezen wat voor revolutie de islam heeft gebracht in de islamitische wereld. Dan praten we verder
ik zie NU geen revolutie
en alsnog: als je geen mening hebt en alleen maar zegt dat we alle geweldige dingen over de islam moeten opzoeken omdat jij het niet wilt vertellen, ga je in de kleuterschool maar verder de "nietes"-clown uithangen.
put
your
clothes
on!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:35:58 #134
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745728
Bovendien sta ik na een draai van 360 graden weer op de plek waar ik eerst ook stond.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:36:06 #135
136 V.
pi_34745732
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

M.a.w. hij vindt nog steeds hetzelfde

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34745745
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:

[..]

dan is dat ook een belediging . elke iemand die wordt beledigd mag niet . maar sinds deze week mag je elke mens en bevolkingsgroep beledigen
Nee dat mag hier altijd al.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:36:35 #137
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745747
quote:

[..]

ja belediging, maar mag ik dan al die dingen ook doen die ik net zei?
put
your
clothes
on!
pi_34745758
quote:

[..]

Moslims doen het al jaren tegen Joden hoor.

http://www.pmw.org.il/
pi_34745764
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Plato1980 het volgende:
Bovendien sta ik na een draai van 360 graden weer op de plek waar ik eerst ook stond.
daarom, met je bijdrage kwamen we geen stap verder
pi_34745768
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Flikker toch op met je domme eenzijdige gezeik. Je bent een belediging voor de islamieten

V.
het is niet eenzijdig . ik vind dat er niemand mag beledigd worden maar gelukkig werkt de EU eraan om een religie-spotverbod in te schakelen
pi_34745789
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:36 schreef Roi het volgende:

[..]

Moslims doen het al jaren tegen Joden hoor.

http://www.pmw.org.il/
en die zijn dat ook aan het beledigen
maar dat zijn enkel de radicalen
pi_34745796
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik zie NU geen revolutie
en alsnog: als je geen mening hebt en alleen maar zegt dat we alle geweldige dingen over de islam moeten opzoeken omdat jij het niet wilt vertellen, ga je in de kleuterschool maar verder de \"nietes\"-clown uithangen.
wil je een islamitisch revolutie? Let de komende weken goed op.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:38:36 #143
89730 Drugshond
pi_34745804
quote:

V.
Maar wel een toonbeeld van vrije meningsuiting.

Wie is er nu beledigd ?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:38:37 #144
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745805
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:37 schreef Meki het volgende:
maar dat zijn enkel de radicalen
Die lui die vanmiddag die ambassades aangevallen hebben bedoel je? Of zijn dat de gematigde moslims?
pi_34745807
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Hij hoeft helemaal niet met een verklaring te komen, hij is niet verantwoordelijk voor wat er in een krant wordt afgedrukt. En die krant is verantwoordelijk, en niet verantwoordelijk voor een moord of zo maar voor een scherpe pennestreek, meer niet.

Waar heb je het in vredesnaam over?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:38:42 #146
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745808
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wil je een islamitisch revolutie? Let de komende weken goed op.
ik wil innovatie
en islamitisch gezien zal dat de komende weken niet plaatsvinden.
put
your
clothes
on!
pi_34745810
quote:

[..]

V.
En dat bepaal jij?
pi_34745812
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:36 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ja belediging, maar mag ik dan al die dingen ook doen die ik net zei?
dat ligt aan jou als je een ambassade wilt aanvallen mag je dat doen maar alleen krijg je de politie aan je kop
pi_34745828
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik wil innovatie
en islamitisch gezien zal dat de komende weken niet plaatsvinden.
Blijf opletten, mijn landgenoot. Sneller dan je denkt.. Enkele weken.
pi_34745837
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die lui die vanmiddag die ambassades aangevallen hebben bedoel je? Of zijn dat de gematigde moslims?
dat zijn opgeschoten moslims . mischien waren er ook een paar radicalen erbij wie weet ?.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:39:50 #151
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745838
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Meki het volgende:

[..]

dat ligt aan jou als je een ambassade wilt aanvallen mag je dat doen maar alleen krijg je de politie aan je kop
en als die vrolijk meedoen omdat ze vinden dat "die stomme moslims" dood moeten omdat ze mij en anderen beledigd hebben?
put
your
clothes
on!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:40:09 #152
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745849
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En wat gebeurt er volgens jou dan?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:40:34 #153
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745859
quote:

[..]

ga ik er op vooruit, mijn landgenoot?
put
your
clothes
on!
pi_34745860
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:39 schreef Jerruh het volgende:

[..]

en als die vrolijk meedoen omdat ze vinden dat \"die stomme moslims\" dood moeten omdat ze mij en anderen beledigd hebben?
dan krijg je de politie ook aan je kop
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:40:44 #155
136 V.
pi_34745862
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dat bepaal jij?
Dat is mijn mening. Problemen mee? Moet mijn huis nu in de fik?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:40:47 #156
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745863
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
dat zijn opgeschoten moslims .
Opgeschoten moslims.
pi_34745864
Je hebt trouwens nog steeds niet de bron laten zien waar arabieren afkeurden dat moslims deze ezel als een Rabbijn omtoverden Meki, dat had je een paar topics geleden nog belooft!

pi_34745870
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En wat gebeurt er volgens jou dan?
je moet moslim zijn omdat te kunnen bevatten, Meki weet wel bijv dat Dajjal niet ver weg meer is
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 23:41:02 #159
862 Arcee
Look closer
pi_34745872
quote:
het is niet eenzijdig . ik vind dat er niemand mag beledigd worden maar gelukkig werkt de EU eraan om een religie-spotverbod in te schakelen
Zou je dan beter slapen?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:41:14 #160
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745879
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:40 schreef Meki het volgende:

[..]

dan krijg je de politie ook aan je kop
owja wacht, in moslimlanden is er geen scheiding tussen kerk en staat... ok you got me there...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:41:36 #161
119820 teh-Rammie
Ik ben de gekke Duitser xD
pi_34745888
quote:

[..]

Ergens mee spotten is wat anders dan iets beledigen.. Een spotprent is immers geen belediging, maar een vorm van humor en meestal zit er een achterliggende gedachte achter. Als je een spotprent dermate serieus vindt vind ik dat er toch iets mis is met je. Je weet immers dat het om spot gaat.
Gallorini :W
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:41:37 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34745889
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn opgeschoten moslims . mischien waren er ook een paar radicalen erbij wie weet ?.
hier heb je een deken de liefde, stik er niet in.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34745892
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is mijn mening. Problemen mee? Moet mijn huis nu in de fik?

V.
Als je dat wilt.

sproei je huis vol met benzine, een lucifer is genoeg.. Succes.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2006 23:42:11 ]
pi_34745896
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
Nederland moet een voorbeeld nemen van Engeland en USA en Israel en Zuid Afrika die weten wat beledigingen zijn . maar nee wat doet Nederland ? juist ja en dat nog wanneer ze naar Afganistan gaan
Ik ben het vaak eens met je opvatting dat mensen meer respect voor elkaars geloof moeten hebben. Alleen nu niet.

Voor de verandering ben ik het een keer eens met karimi van Groenlinks. We moeten nu een rechte rug houden. Waarom moet een land excuses maken voor een krant. Dat houdt een verkapte vorm van secuur in. De staat heeft niks met die krant te maken, tenzij die de wet schend. Dat is nu niet het geval.
Om nu te buigen verlies je juist een stukje persvrijheid en laat je zien dat je onder invloed van geweld buigt. Dat is iets waarom Karimi ook tegen excuses is.

Ik neem aan dat jij het in de brand steken van de ambassade's afkeurt. Dat kinderen eerst met juf een Deense vlag maken en het dan met juf in brand gaan steken kan je niet normaal vinden. Sinds wanneer gaan we kinderen voor dit soort doeleinden gebruiken?

Nog een goed punt waarom je volgens Karimi( en mij ) niet moet buigen is het feit dat dit niet een spontane woede uitbarsting.
Het schaadt juist de moslims die goede bedoelingen hebben. Dat kunnen mensen zijn die voor en tegen die publicaties zijn.

De 1 maanden waren er nauwelijks protesten. Waarom nu ineens wel? Het is een goed onderwerp om de eigen bevolking te mobiliseren.
Het leid ze af van de problemen in eigen land.
De machthebbers kunnnen de persvrijheid/hervormers redelijk legitiem aanpakken.
Het zorgt ervoor dat de rijen gesloten worden in zo land.
Ze hebben een gezamelijke vijand en daarom worden de onderlingen verschillen opzij gezet.

Met deze voordelen krijgen de machthebbers meer controle op hun bevolking. De machthebbers die in de meeste landen weinig democratische waarden aanhangen, maar dat is nog niet eens het probleem voor hen. Het probleem is dat zij de doorsnee burger hebben uitgebuit. Corruptie en vriendjespolitiek vieren hoogtij. Dat is in de palestijnse gebieden bij de laatse verkiezingen genadelooos afgestraft. Dit is een manier om de hervormingen, en dat hoeven niet per se democratische waarden te zijn, te stoppen of iedergeval tegen te houden.

Daarom moet je nu je rug rechthouden. En dat heeft in mijn ogen niks te maken met geen respect hebben voor moslims.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34745904
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:40 schreef Roi het volgende:
Je hebt trouwens nog steeds niet de bron laten zien waar arabieren afkeurden dat moslims deze ezel als een Rabbijn omtoverden Meki, dat had je een paar topics geleden nog belooft!

[afbeelding]
geef eens die link dan
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:42:18 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34745914
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:40 schreef Triggershot het volgende:

Dajjal
que?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:42:18 #167
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34745915
quote:

[..]

je moet moslim zijn omdat te kunnen bevatten, Meki weet wel bijv dat Dajjal niet ver weg meer is
wacht wel ff met je brandbommen totdat ik afgestudeerd ben...
ik heb namelijk geen zin om zonder papiertje van hoge gebouwen gegooid te worden.
put
your
clothes
on!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:42:28 #168
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745920
quote:

[..]

De duivel komt er aan.
pi_34745936
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef Jerruh het volgende:

[..]

owja wacht, in moslimlanden is er geen scheiding tussen kerk en staat... ok you got me there...
jep en is die moeilijk te respecteren ? Zelfs BUSH heeft dat veroordeeld
pi_34745943
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

que?
jij verwees me ook naar google
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:43:12 #171
89730 Drugshond
pi_34745945
Ergens wel goed dat deze discussie loopt (toch wel een zwaar topic).
Wat is vrijheid en waar begint godlaster ?
En hoeveel waarde heeft godlaster als je niet gelovig bent.
Maakt dat je mening meer of minder waar om e.e.a. te bevestigen of te ontkennen.
En als een mening al onafhankelijk is... waarom dan niet een tekening ?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:43:27 #172
136 V.
pi_34745956
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je dat wilt.

sproei je huis vol met benzine, een lucifer is genoeg.. Succes.
Joh, vreet je koran op en zak rectaal over een Israëlische kolonist

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34745963
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

wacht wel ff met je brandbommen totdat ik afgestudeerd ben...
ik heb namelijk geen zin om zonder papiertje van hoge gebouwen gegooid te worden.
nee sorry ik heb geen wacht beleid
pi_34745964
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:40 schreef Roi het volgende:

[afbeelding]
Ja laten we moslims nog harder gaan schoppen?
Heb je niet door dat dit wereld wijd de vlam in de pan kan doen slaan?

Ik ben het niet eens met die boze reacties van moslims, maar moeten we ze nu om elk incident gaan vragen of ze zich ervan willen distansieren?Dat gaat ook nergens over.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34745982
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Joh, vreet je koran op

V.
misschien had ik me niet zo moeten uiten sorry
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:44:53 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34745991
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met die boze reacties van moslims, maar moeten we ze nu om elk incident gaan vragen of ze zich ervan willen distansieren?Dat gaat ook nergens over.
Het beledigen van het Joodse geloof moet toch ook afgekeurd worden? en minste als die lui consequent zijn...
pi_34746009
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De duivel komt er aan.
lach zolang je kan
pi_34746010
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

Ergens mee spotten is wat anders dan iets beledigen.. Een spotprent is immers geen belediging, maar een vorm van humor en meestal zit er een achterliggende gedachte achter. Als je een spotprent dermate serieus vindt vind ik dat er toch iets mis is met je. Je weet immers dat het om spot gaat.
en die achterliggende gedachte is vaak racistisch . En Denemarken erbij en je weet genoeg waarom ze dan hebben geplaast.

Ik voel me niet beledigd door de spotprenten maar alleen de verhoudingen worden anders

als niemand dit veroordeelt gaan mensen de holocaust ontkennen omdat ze dan denken dat het mag
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:45:23 #179
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34746012
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel goed dat deze discussie loopt (toch wel een zwaar topic).
Wat is vrijheid en waar begint godlaster ?
En hoeveel waarde heeft godlaster als je niet gelovig bent.
Maakt dat je mening meer of minder waar om e.e.a. te bevestigen of te ontkennen.
En als een mening al onafhankelijk is... waarom dan niet een tekening ?
respect komt van twee kanten en het is heel jammer dat veelal gelovigen juist door hun geloof geen respect willen hebben voor dingen die niet in hun geloof passen. en dat is het punt. misschien willen ze het wel als het wel geaccepteerd zou zijn.

trouwens wel grappig: wij mogen niet generaliseren dus niet alle moslims over een kant scheren, maar wat doen de moslims nu? ALLE denen moeten dood en ze ontvoeren zelfs "mensen die neit deens zijn "omdat ze dachten dat het er eentje was" ... beetje contradictisch
put
your
clothes
on!
pi_34746016
quote:

[..]

Jij bent voor een islamtische revolutie net als in Iran. Of juist een revolutie die de andere kant opgaat?
And that is the news.''
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:46:10 #181
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34746043
http://www.planet.nl/plan(...)tid=679351/sc=ebd905

Volgens mij worden die spotprenten door een aantal conservatieve moslim geestelijke en leiders aan gegrepen om de moslims in combinatie met antiwesterse preken flink op te hitsen
Are you nuts??
pi_34746050
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heb je niet door hoe belachelijk dat eigenlijk is, dat moslims oorlog willen voeren over een paar cartoons?
pi_34746052
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Jij bent voor een islamtische revolutie net als in Iran. Of juist een revolutie die de andere kant opgaat?
Islam staat bekent als oorlogsgezind, een revolutie zou welke richting op zijn?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:46:36 #184
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34746055
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee sorry ik heb geen wacht beleid
nou je wacht ook al 4000 jaar met ontwikkelen.
put
your
clothes
on!
pi_34746060
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik ben voor democratie maar tegen beledigingen en provocatie
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:46:48 #186
136 V.
pi_34746065
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:46 schreef whosvegas het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=679351/sc=ebd905

Volgens mij worden die spotprenten door een aantal conservatieve moslim geestelijke en leiders aan gegrepen om de moslims in combinatie met antiwesterse preken flink op te hitsen
Wat een verrassing

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34746082
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

lach zolang je kan
De AIVD is watching you
pi_34746087
De hoofdredacteur van de Franse krant France Soir, waar de spotprenten ook in te zien waren, is door de uitgever ontslagen. Laat die uitgever nou toevallig een Egyptische Fransoos zijn...

Dat de hoofdredacteur van een krant in Jordanie ontslagen werd toen hij ze plaatste, met het verzoek aan moslims om redelijk te zijn, is tot daar aan toe, omdat je weet dat die lui daar sowieso niet sporen. Maar dat je in de EU ontslagen wordt voor het plaatsen van een spotprent?

Tot zover de vrijheid van pers dus! Ik op die schofterige uitgever in Frankrijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34746089
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:46 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou je wacht ook al 4000 jaar met ontwikkelen.
ik ben nog net geen 4000 sorry en de islam ook niet
pi_34746105
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

De AIVD is watching you
klopt. onlangs nog gescreent
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 23:48:19 #191
862 Arcee
Look closer
pi_34746107
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
als niemand dit veroordeelt gaan mensen de holocaust ontkennen omdat ze dan denken dat het mag
pi_34746116
Ik vind dat hele gedoe zo absurd!
Hoe bekrompen kun je denken! Het is een hetze van hen die dit zien als een aanval op het goddelijke
ik denk dat hun god hard moet lachen om de zooi die we er weer van maken hier beneden
Wat is er nu leuk aan een God als je er niet meer mee en met en om kunt lachen?
Dat heet dan je vader enzo tss
pi_34746123
VS en Britten niet blij met Mohammedcartoons

Driewerf hulde voor deze reactie, gotta love them.
pi_34746125
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

Precies,

straks mogen we geen spotprent meer maken over de SGP of over een hypocriete gedachte vanuit religeius perspectief.
Dan gaat iedereen roepen dat hij beledigt is door zijn geloof. Wat betreft dit soort dingen slaan we een beetje door. Spot mag wel, maar een spot met religie niet.
Waarom staat een religieus boven iemand anders wat betreft spot betreft?
And that is the news.''
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:49:13 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34746134
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, tot een zekere hoogte. En die hoogte is vastgesteld bij de wet.

Als "moslilms" beledigd zijn door deze spotprenten dan moeten Deense en Noorse moslimorganisaties maar die krant en cartoonist voor de rechter slepen. En als enkele Islamitische landen ook beledigd zijn door die cartoons, kunnen ze dat op een beschaafde manier laten weten door de Deense en Noorse ambassadeur op het matje te roepen.

Maar de reacties van de afgelopen dagen zijn compleet buiten elke properties. Het is nu zo dat elke Noord-West Europese uitziende journalist, ambtenaar e.d in Iran, Palestina e.d vrezen voor hun leven, omdat wat moslims beledigd zijn door een spotprent.
pi_34746140
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

De AIVD is watching you
*zweetafveegt*
pi_34746159
Iran: Iran neemt economische strafmaatregelen tegen landen waar de media de spotprenten publiceren. Dat zei de ultraconservatieve Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zaterdag, aldus het persbureu IRNA.
pi_34746160
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Belachelijke vergelijking. Verifieerbare feiten van een verschrikkelijke massaslachting ontkennen of de profeet Mohammed tekenen met spot als doel.
pi_34746176
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja, tot een zekere hoogte. En die hoogte is vastgesteld bij de wet.

Als \"moslilms\" beledigd zijn door deze spotprenten dan moeten Deense en Noorse moslimorganisaties maar die krant en cartoonist voor de rechter slepen. En als enkele Islamitische landen ook beledigd zijn door die cartoons, kunnen ze dat op een beschaafde manier laten weten door de Deense en Noorse ambassadeur op het matje te roepen.

Maar de reacties van de afgelopen dagen zijn compleet buiten elke properties. Het is nu zo dat elke Noord-West Europese uitziende journalist, ambtenaar e.d in Iran, Palestina e.d vrezen voor hun leven, omdat wat moslims beledigd zijn door een spotprent.
Dat heb je prima verwoord!
Idem is het absurd dat men een land boycot om prentjes!
Alsof een prentje een hele natie op zijn geweten heeft of andersom
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:50:28 #200
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34746182
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik ben nog net geen 4000 sorry en de islam ook niet
de chinezen wel :').
ownee wacht, je bent vast moslim .

maar goed, in principe heeft deze discussie ook geen zin, aangezien het alleen maar een hoop borden met hoofden erachter zijn. de moslims voelen zich diep beledigd en dit is schijnbaar de reactie. ik hoop alleen dat ze zich ook realiseren dat ze zelf ook mensen beledigen op de manier waarop ze nu zelf beledigd worden

zo niet, hebben de mensen die nu zo ageren tegen de denen etc geen recht om te mauwen.
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')