abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34726137
Roomser dan de Paus zat hij gisteren met zijn gezonnebankte kutkop op TV D66 op belachelijke wijze af te vallen. Ten eerste schop je iemand die op de grond ligt niet. Ten tweede val je een oude collega partij niet zo af. Ten derde speelt de PvdA ook wel eens politieke spelletjes.

Wouter Bos

Ik heb de TV uitgezet, ik kon niet maar naar die vieze gast kijken. En niet ingaan op waarom de PvdA opeens voor de missie is he, hoewel aan hun criteria niet is voldaan.

PS Dit topic gaat niet over D66, daar zijn er al genoeg over.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:48:24 #2
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_34726261
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef ErikT het volgende:
Roomser dan de Paus zat hij gisteren met zijn gezonnebankte kutkop op TV D66 op belachelijke wijze af te vallen. Ten eerste schop je iemand die op de grond ligt niet. Ten tweede val je een oude collega partij niet zo af. Ten derde speelt de PvdA ook wel eens politieke spelletjes.

Wouter Bos

Ik heb de TV uitgezet, ik kon niet maar naar die vieze gast kijken. En niet ingaan op waarom de PvdA opeens voor de missie is he, hoewel aan hun criteria niet is voldaan.

Waarom zet je je tv uit, je kan toch ook verder zappen.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:48:49 #3
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_34726272
Wouter Bos is gewoon een gladde baantjesjager, draaikont en opportunist. Ik walg al jaren van die oplichterskop.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_34726304
Hij lachte Boris wel uit donderdagavond! :')
pi_34726371
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:48 schreef stefmans het volgende:

[..]

Ik heb geen afstandsbediening :')
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:53:13 #6
125053 stefmans
pi_34726406
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:52 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik heb geen afstandsbediening :\')
Je kan dat ook op je tv.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_34726475
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:53 schreef stefmans het volgende:

[..]

Je kan dat ook op je tv.
Ja, maar er was verder niks op! Ten minste niet op mijn andere 11 kanalen :')
pi_34726635
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef veldmuis het volgende:
Hij lachte Boris wel uit donderdagavond! :\')
Dat had ik ook gedaan als ik Wouter Bos was. Domme tactiek van Dittrich. 'We hoopten door te dreigen met een crisis de PvdA mee te krijgen in het stemmen tegen de missie'. Ik mag Bos ook niet, maar hij is niet zo dom dat hij dit soort spelletjes van D66 niet door heeft. Hij weet zelf ook wel dat wanneer het puntje bij het paaltje komt, D66 nooit de daad bij het woord voegt. Zwak van Bos vond ik het wel dat hij op alle mogelijke manieren Balkenende probeert af te vallen, ook weer tijdens NOVA Politiek. Hij zal het altijd zo proberen te brengen dat het de schuld van Balkenende is.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:59:35 #9
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34726655
D66
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34726739
Zoals Leon de Winter schreef in de Elsevier: Wouter Bos is leeghoofdig, niet dom...
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:09:04 #11
125053 stefmans
pi_34726965
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:55 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja, maar er was verder niks op! Ten minste niet op mijn andere 11 kanalen :\')
Koop een schotel.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:11:59 #12
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34727079
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:09 schreef stefmans het volgende:

[..]

Koop een schotel.
Kopen Ik heb toch geen geld joh gek.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:12:53 #13
125053 stefmans
pi_34727109
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:11 schreef ErikT het volgende:

[..]

Kopen Ik heb toch geen geld joh gek.
Ga werken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:14:34 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34727178
het was idd weer een mooi staaltje onnodig bashen van bos, de schipper die aan de wal stond.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34727408
Laat ik dit keer eens op Wouter Bos stemmen.
pi_34727481
Schijnheiligheid werkt, Balkenende zit er toch ook al sinds .. de steentijd ofzo

Bos haalt ineens 52 zetels binnen zeg. Het is wel dag tegen de linkse samenwerking, maar prettig om te zien dat het geblaat in de ruimte van van Aartsen eens een keer niet aanslaat
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34727692
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:21 schreef Phoenixjuh het volgende:
Laat ik dit keer eens op Wouter Bos stemmen.
Daarom gaat 't fout in het land. Wouter Bos & Co (de PvdA dus) kunnen altijd rekenen op veel stemmen, terwijl al zo vaak gebleken is dat ze er zelf ook geen pest van terecht brengen. Het is typisch PvdA om te komen met mooie praatjes - al of niet ten koste van anderen - maar ook zij kunnen hun woorden niet omzetten naar daden. Ik zou by the way ook niet weten op welke partij je anders zou moeten stemmen. Ze zijn allemaal even corrupt, links of rechts. Maar het triest dat je je moet realiseren dat het land bestuurd wordt door dit soort randdebielen.
pi_34730704
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:30 schreef Netflier het volgende:

[..]

...Ik zou by the way ook niet weten op welke partij je anders zou moeten stemmen. Ze zijn allemaal even corrupt, links of rechts. Maar het triest dat je je moet realiseren dat het land bestuurd wordt door dit soort randdebielen.
Kijk, jij begrijpt het. Geen enkele partij kan het waarmaken. Ik kies geen partij die het kan waarmaken, want dat kunnen ze toch niet, ik kies een partij met goede ideeën. Ja, ik vind het goede ideeën. Ben je er niet mee eens, dan niet, iedereen denkt tenslotte anders. Ik heb liever een partij die goede ideeën heeft, maar ze niet kunnen waarmaken, dan een partij die slechte ideeën heeft en vooral die slechte ideeën waarmaakt. Als je als regering weet dat het slecht gaat met het land, dan moet je als regering niet gaan zeiken over je eigen ministersalaris, een nieuwe dikke BMW aanschaffen met het belastinggeld, en niet een zorgstelsel invoeren waar je als minister nog minder hoeft te betalen voor zorg. En waar moet het geld vandaan komen? Ja van de 65+'ers, laat hun koopkracht maar eens flink afnemen, want ze gaan toch bijna dood. Mensen met de bijstand gaan dit jaar ook weer achteruit.
pi_34730838
Wouter Bos mogen ze wel eens goed neerknuppelen. De rode rakker .
pi_34731673
Tja, eerst D66 (draaikonten 66) de indruk geven dat je toch tegen bent en daarom hun steun wel kunt gebruiken, om vervolgens 180 graden om te draaien en D66 met lege handen te laten staan. En dan als klap op de vuurpijl over nieuwe verkiezingen gaan lullen, nadat je zelf eerst flink hebt zitten stoken.

Maar Wouter woont dan ook in het Bos.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_34731755
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar Wouter woont dan ook in het Bos.
HAHAH, Dês lache! Hoe kom je erop! !!!! !!!
pi_34731760
quote:
Ik zou by the way ook niet weten op welke partij je anders zou moeten stemmen.
Er was er één, jaren geleden. Een die het wel goed voorhad met Nederland. Okee, hij had wel eens een grote bek en met zijn ideeën kon je het oneens zijn, maar lef had hij wel. Je kon veel van hem zeggen, maar niet dat hij niet eerljk was.

Den Haag sidderde op zijn grondvesten. Ze wisten dat het volk behoefte had aan een eerlijke en integere bestuurder. En daarom is hij neergeschoten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:54:04 #23
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_34732967
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er was er één, jaren geleden. Een die het wel goed voorhad met Nederland. Okee, hij had wel eens een grote bek en met zijn ideeën kon je het oneens zijn, maar lef had hij wel. Je kon veel van hem zeggen, maar niet dat hij niet eerljk was.

Den Haag sidderde op zijn grondvesten. Ze wisten dat het volk behoefte had aan een eerlijke en integere bestuurder. En daarom is hij neergeschoten.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_34733023
Vooral het punt dat hij vind dat er nieuwe verkiezingen moeten komen. Ik vraag me af of hij dat ook zou vinden als de PVDA een regeringspartij was geweest...
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_34733024
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:48 schreef vbmot het volgende:
Wouter Bos is gewoon een gladde baantjesjager, draaikont en opportunist. Ik walg al jaren van die oplichterskop.
Word up!
Hmm. Dat kan beter.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:57:50 #26
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_34733075
d66
Be water my friend
pi_34733088
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Louis Seveke?
Hmm. Dat kan beter.
pi_34733206
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:58 schreef KritischBlikje het volgende:

[..]

Louis Seveke?
2Pac
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:09:56 #29
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_34733393
Zowaar een goede discussie in KLB

Ik heb die vent al vanaf het begin af aan niet gemogen. We hadden daar op school eens een discussie over, allemaal minderjarigen natuurlijk, maar op wie jij zou stemmen als je stemgerechtigd was? Een vriend van mij noemde Wouter Bos, niet omdat hij zo goed op de hoogte was van zijn standpunten maar "gewoon omdat hij dat zo'n relaxte gozer vond" ( )

Maar dat is nu net zijn sterkste punt, qua uitstraling en charisma is hij een van de betere politici en wat dat betreft zou hij het geweldig doen als Minister-President. Maar wat maar weinig mensen is opgevallen dat de PvdA net zo zat te draaikonten als D'66 en uiteindelijk maar met de meerderheid is meegegaan en 'voor' heeft gestemd. En Wouter Bos schuift nu lekker de schuld af op Dittrich, die juist zo handelde omdat hij het idee had dat de PvdA hem steunde.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_34733406
Wouter is gewoon een vieze boskabouter!
pi_34733452
Extremisten zijn altijd fout, maakt niet uit of ze links of rechts zijn.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_34733526
wouter bos is machtsgeil & schijnheilig.
Hij praat zoals de wind waait.
neemt niet weg dat ie best intelligente gozer is.
Zou niet op hem stemmen.
pi_34733550
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:48 schreef stefmans het volgende:

[..]

ja behoorlijk
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:18:27 #34
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_34733591
Wouter Bos is een klootzak...

Ze moeten hem afschieten en daarna aan de haaien voeren!! Of eik andersom.

Eerst aan de haaien voeren en daarna de haai afschieten...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_34733622
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:18 schreef SuperWeber het volgende:
Wouter Bos is een klootzak...

Ze moeten hem afschieten en daarna aan de haaien voeren!! Of eik andersom.

Eerst aan de haaien voeren en daarna de haai afschieten...
hoeveel domheid kan 1 post uitstralen
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_34733828
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:58 schreef KritischBlikje het volgende:

[..]

Louis Seveke?
Nee liever een eerlijke.
pi_34733868
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:09 schreef Molluck het volgende:
... Maar wat maar weinig mensen is opgevallen dat de PvdA net zo zat te draaikonten als D\'66 en uiteindelijk maar met de meerderheid is meegegaan en \'voor\' heeft gestemd. En Wouter Bos schuift nu lekker de schuld af op Dittrich, die juist zo handelde omdat hij het idee had dat de PvdA hem steunde.
Weinig? Sterker nog, dat denken de meesten! En deze meerderheid zorgt juist voor een klote land. Wat de PvdA dit keer heeft gedaan is rond uit goed, maar dat zijn de meesten niet opgevallen. Of het nou gaat om de regering of een organisatie, je moet flexibel zijn. In het algemeen zijn mensen risico-avers, en dat heeft de PvdA en een paar andere partijen ook getoont (zoals het hoort!). Na een uitvoerige analyse moet je pas een keus maken en niet daarvoor! Zelfcorrectie is geen zwakte, maar een sterkte. Dat is nou iets wat je vooral leert op de universiteit, eerst de analyse, dan de conclusie. Overigens heeft iedereen wel wat te zeiken. Als de PvdA niet voor stemde, dan gaf iedereen PvdA weer de schuld van het niet luisteren naar de bevolking, want de meerderheid van de bevolking is voor.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:39:03 #38
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_34734028
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:32 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Weinig? Sterker nog, dat denken de meesten! En deze meerderheid zorgt juist voor een klote land. Wat de PvdA dit keer heeft gedaan is rond uit goed, maar dat zijn de meesten niet opgevallen. Of het nou gaat om de regering of een organisatie, je moet flexibel zijn. In het algemeen zijn mensen risico-avers, en dat heeft de PvdA en een paar andere partijen ook getoont (zoals het hoort!). Na een uitvoerige analyse moet je pas een keus maken en niet daarvoor! Zelfcorrectie is geen zwakte, maar een sterkte. Dat is nou iets wat je vooral leert op de universiteit, eerst de analyse, dan de conclusie. Overigens heeft iedereen wel wat te zeiken. Als de PvdA niet voor stemde, dan gaf iedereen PvdA weer de schuld van het niet luisteren naar de bevolking, want de meerderheid van de bevolking is voor.
Zelfs als de PvdA om deze reden alsnog voor heeft gestemd, hetgeen ik overigens sterk betwijfel, hebben ze nog geen rechts D'66 zo te bekritiseren. De PvdA waait met alle winden mee en hoe dichter de verkiezingen naderen, hoe harder het gaat waaien. Ik geloof niet dat dat ene partijlid de enige is die eigenlijk tegen had willen stemmen, maar het feit dat hij het als enige wél doet, zegt wel wat over de partij.
pi_34734085
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:48 schreef vbmot het volgende:
Toch heb ik liever Wouter Bos als primier dan Balkenende, hoor.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:44:59 #40
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34734153
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:41 schreef Chowi het volgende:

[..]

Ik ben geen groot fan van Balkenende, maar ik heb 1000 x liever deze in ieder geval capabele politicus dan Bos.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:47:34 #41
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_34734219
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:41 schreef Chowi het volgende:

[..]

Als je dat live-debat over Afghanistan hebt gezien, dan valt het op dat er echt bijzonder goede retorici in de Kamer zitten en Balkenende vervalt daar inderdaad bij in het niet. Bos was zelfs de enige die zijn verhaal zonder spiekbriefje deed en hij is dan ook een erg goede spreker. Zijn standpunten staan mij (en een groot deel van Nederland) echter niet aan. Het is een 'gladjanus' en een populist en we kunnen hem niet in zo'n positie gebruiken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:48:13 #42
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_34734241
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:20 schreef Evel-in het volgende:

[..]

hoeveel domheid kan 1 post uitstralen
Hoho... Denk zelf anders eerst even na voordat je wat post met je linkse gedrag

Schijnen dat type mensen vaker moeite mee te hebben, maar dat terzijde.

Ik heb nl. zeker wel gegronde redenen om die Wouter Bos niet te mogen...

Hij doet gewoon net als de wind waait... Nu komt die hem het meest van pas als die wind van links komt en gaat ie daar lekker in mee. Straks zijn de verkiezingen geweest. "Oe en wat blijkt.... Hij kan beter een stukje rechtser worden" Mja... Gaan we toch vrolijk met rechts mee. Dat is pas
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_34734405
Wouter Bos heeft tenminste nog een visie.
Op veel punten ben ik het oneens met Wouter Bos, maar hij verdient wel respect daarvoor.

BakEllende komt niet verder dan af en toe een slaapverwekkend verhaaltje over normen en waarden.

Maar ja Bos heeft commentaar op JPB dus meteen staat half Fok! aan de kant van JPB.
pi_34734478
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:39 schreef Molluck het volgende:

[..]

Zelfs als de PvdA om deze reden alsnog voor heeft gestemd, hetgeen ik overigens sterk betwijfel, hebben ze nog geen rechts D\'66 zo te bekritiseren...
Dittrich beschuldigde de PvdA eerst, het is dan ook vanzelfsprekend dat de PvdA later in verdediging ging.
pi_34734620
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:54 schreef DaveM het volgende:
Op veel punten ben ik het oneens met Wouter Bos, maar hij verdient wel respect daarvoor.

BakEllende komt niet verder dan af en toe een slaapverwekkend verhaaltje over normen en waarden.

Maar ja Bos heeft commentaar op JPB dus meteen staat half Fok! aan de kant van JPB.
Inderdaad, je hoeft natuurlijk niet eens te zijn met zijn standpunten, dat ben ik ook niet altijd, maar dat is ook de reden waarom er meer dan 1 partij bestaant Zijn bedoelingen zijn goed, net als alle andere partijen, de uitvoering daarvan kan natuurlijk getwijfeld worden. En over draaikont gesproken, wat zegt dit over mensen die op JPB hebben gestemd en tegenwoordig hem bekritiseren?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:06:06 #46
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34734708
quote:
Ja want iedereen is hier fan van Balkenende :')
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:28:19 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34735399
quote:

noem eens drie visies van dhr bos op.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:38:51 #48
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34735698
quote:

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik heb afgelopen maandag nog een gastcollege van Wouter Bos gehad, waar hij zijn nieuwe boek promootte. Het feit dat wij als Nederlanders de eenheid zijn verloren, is volgens hem de oorzaak van de toenemende haat van verschillende bevolkingsgroepen, verloren kansen voor minderheden etc. Hij maakte er wel een kanttekening bij (waarschijnlijk omdat hij op een \\\"rechtse\\\" universiteit college gaf) dat bijvoorbeeld allochtonen die NIET werken, geen recht hebben op de steun die de Nederlandse staat voorziet. Dat dan weer wel...

Echter, Wouter Bos is een populist. Waait met alle winden mee, mits ze de overheersende wind zijn op dat specifieke moment. Voorbeeldje: Jo Ritzen (voorzitter van het college van bestuur van de Universiteit Maastricht) zei in zijn speech dat de universiteit steeds meer een universiteit wil worden waar verschillende niveaus worden aangeboden, ergo: \\\"slimmere\\\" studenten een hoger niveau onderwijs dan \\\"minder slimme\\\" studenten. Hoewel Wouter Bos gelijkheid en eenheid hoog in het vaandel heeft staan, was hij het eens met Jo Ritzen, wat tot verontwaardiging leidde bij de rode rakkers (= zijn leden!!) in het publiek.

En zo zal dat altijd gaan met Woutertje. Leuke praat, maar weinig standvastigheid. Zou hij soms een relatie hebben met D'66 coryfee Viezeloes van der Laan?
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_34735718
Wouter Bos
pi_34735825
quote:

Ik vind Wouter Bos een schande voor de PvdA. Als ik nu zou moeten stemmen zou ik niet stemmen op de PvdA, wat altijd eigenlijk "mijn partij" is geweest, zelfs al voor ik mocht stemmen, maar voor de SP. Ik vind het gewoon slap gedoe worden allemaal, het lijkt wel of niemand meer echt grote stappen durft te ondernemen, en daar begrijp ik niets van, aangezien het steeds slechter gaat met (de economie van) Nederland.
Maar dat neemt nog niet weg dat ik JPB een zuinige lul vind, die denkt dat hij alles weet, maar nooit echt verder denkt dan het probleem zelf.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:45:33 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34735863
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:44 schreef Chowi het volgende:

en daar begrijp ik niets van, aangezien het steeds slechter gaat met (de economie van) Nederland.
ik dacht juist au contraire.
pi_34735937
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik dacht juist au contraire.
Nou, met de economie gaat het sowiesó niet beter. Bewijs het tegendeel maar eens.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:50:39 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34735987
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:48 schreef Chowi het volgende:

[..]

Nou, met de economie gaat het sowiesó niet beter. Bewijs het tegendeel maar eens.
ik hoor matig positieve geluiden anders.

bewijs het tegendeel maar eens? wat is dat nou voor onzinnige en defensieve opmerking?
pi_34736238
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik hoor matig positieve geluiden anders.

bewijs het tegendeel maar eens? wat is dat nou voor onzinnige en defensieve opmerking?
Het is toch overduidelijk dat het de verkeerde kant op gaat met de Nederlandse economie? Het kabinet wil bezuinigen maar doet het op de verkeerde manier door alle accijns omhoog te gooien, vervolgens hebben mensen steeds minder geld in handen en gaan ze minder uitgeven, waardoor de prijzen nog duurder worden, etc., etc. Ze zetten een neerwaartse spiraal in gang door alle prijzen omhoog te gooien en volgens mij hebben ze het zelf niet eens door.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:10:12 #55
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34736543
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:59 schreef Chowi het volgende:
Het is toch overduidelijk dat het de verkeerde kant op gaat met de Nederlandse economie? Het kabinet wil bezuinigen maar doet het op de verkeerde manier door alle accijns omhoog te gooien, vervolgens hebben mensen steeds minder geld in handen en gaan ze minder uitgeven, waardoor de prijzen nog duurder worden, etc., etc. Ze zetten een neerwaartse spiraal in gang door alle prijzen omhoog te gooien en volgens mij hebben ze het zelf niet eens door.
Zulks een geblaat. Kijk, die accijnsverhogingen zijn nu eenmaal nodig in deze barre (globale) economische tijden om te kunnen investeren. Investeren in een kenniseconomie, waardoor mensen straks niet zonder baan zullen zitten vanwege de verschuiving van productie naar o.a. China en Indië, is noodzakelijk. Als wij nu aan concurrentievermogen verliezen, zullen we in de toekomst alleen maar achter de feiten aanlopen.
Echter, investeren is iets voor de lange termijn. Mensen zullen nu inderdaad misschien minder geld in hun portemonnee zien, zullen dingen moeten inleveren die ze jarenlang gewend waren te hebben, maar dit alles voor maar één doel: welvaartsgarantie in de toekomst.

Helaas is politiek vaak bezig met kortetermijnbelangen, verkiezingen liggen immers elke 4 jaar op de loer. Ik ben echter van mening dat DIT kabinet voor de langetermijnbelangen kiest, ondanks alle kritiek die zij heeft gekregen de laatste jaren. Chapeau hiervoor! Je moet ballen hebben om zo\'n beleid door te voeren, en het kabinet heeft deze.

Kijk, ik zou ook wel graag als minister-president veel geld uitdelen aan de burger om die zo tevreden te houden. Maar op de lange termijn zal Nederland daarmee afdwalen, omdat men niet meekan met de economieën van andere landen. Dán komt men pas in een spiraal: bedrijven trekken weg uit Nederland, banen verdwijnen, armoede wordt vergroot en er is geen geld om dat op te vangen, omdat dat allemaal bij de burger zelf ligt.

Men zou kunnen zeggen dat de algemene wereldeconomie aan 't aantrekken is, maar dat wij nog vele jaren van investeringen nodig zullen hebben om die kenniseconomie te creeëren, waar banen blijven bestaan zonder dat de verplaatsing van de factor productie naar lagelonenlanden een gevaar zal vormen, omdat wij ons dan daaraan hebben aangepast. (Her-, Bij-)scholing van de Nederlandse bevolking moet zich richten op datgene waarin wij nog steeds uitblinken: gecompliceerde (bio)technologie. Anders zullen wij de strijd zeker verliezen.

Dus, wat zou je kiezen: geld naar de burger op korte termijn, of meer geld naar de burger op lange termijn?
Sokkel Lolleromfg
pi_34736892
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:38 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik heb afgelopen maandag nog een gastcollege van Wouter Bos gehad, waar hij zijn nieuwe boek promootte. Het feit dat wij als Nederlanders de eenheid zijn verloren, is volgens hem de oorzaak van de toenemende haat van verschillende bevolkingsgroepen, verloren kansen voor minderheden etc. Hij maakte er wel een kanttekening bij (waarschijnlijk omdat hij op een \\\\\\\"rechtse\\\\\\\" universiteit college gaf) dat bijvoorbeeld allochtonen die NIET werken, geen recht hebben op de steun die de Nederlandse staat voorziet. Dat dan weer wel...

Echter, Wouter Bos is een populist. Waait met alle winden mee, mits ze de overheersende wind zijn op dat specifieke moment. Voorbeeldje: Jo Ritzen (voorzitter van het college van bestuur van de Universiteit Maastricht) zei in zijn speech dat de universiteit steeds meer een universiteit wil worden waar verschillende niveaus worden aangeboden, ergo: \\\\\\\"slimmere\\\\\\\" studenten een hoger niveau onderwijs dan \\\\\\\"minder slimme\\\\\\\" studenten. Hoewel Wouter Bos gelijkheid en eenheid hoog in het vaandel heeft staan, was hij het eens met Jo Ritzen, wat tot verontwaardiging leidde bij de rode rakkers (= zijn leden!!) in het publiek.

En zo zal dat altijd gaan met Woutertje. Leuke praat, maar weinig standvastigheid. Zou hij soms een relatie hebben met D\'66 coryfee Viezeloes van der Laan?
Ik denk dat hij gewoon tot de rechtervleugel van de Pvda hoort.
Dan is het vrij begrijpelijk om het verhaal van Ritzen te onderschrijven.

Er zijn natuurlijk betere politici, maar Bos krijgt wel erg veel stront over zich heen de laatste tijd.
Terwijl ik wel eens een interview heb gelezen dat hij bv. goed de Scandinavische landen heeft bestudeerd dus hij heeft wel degelijk inhoud. In ieder geval zeker niet minder dan JPB of Van Aertsen.

Ook de veelgeprezen Wiegel heb ik de laatste tijd niet inhoudelijker bezig gezien dan Bos.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:24:20 #57
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34736993
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:21 schreef DaveM het volgende:

Ik denk dat hij gewoon tot de rechtervleugel van de Pvda hoort.
Dan is het vrij begrijpelijk om het verhaal van Ritzen te onderschrijven.

Er zijn natuurlijk betere politici, maar Bos krijgt wel erg veel stront over zich heen de laatste tijd.
Terwijl ik wel eens een interview heb gelezen dat hij bv. goed de Scandinavische landen heeft bestudeerd dus hij heeft wel degelijk inhoud. In ieder geval zeker niet minder dan JPB of Van Aertsen.

Ook de veelgeprezen Wiegel heb ik de laatste tijd niet inhoudelijker bezig gezien dan Bos.
Dat van die Scandinavische landen is inderdaad waar. Hij wil zelfs het Scandinavisch model van sociale zekerheid overnemen, iets wat ik een zeer goed plan vind. Echter, nogmaals, hij waait met de grootste winden mee, wil een allemans-vriend zijn. Dat is niet goed als je minister-president wilt worden.
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:39:21 #58
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_34737458
Wouter Bos is gewoon een vieze slijmert, hij komt nooit met goede argumenten.
pi_34744395
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:10 schreef Dirktator het volgende:
Zulks een geblaat. Kijk, die accijnsverhogingen zijn nu eenmaal nodig in deze barre (globale) economische tijden om te kunnen investeren. Investeren in een kenniseconomie, waardoor mensen straks niet zonder baan zullen zitten vanwege de verschuiving van productie naar o.a. China en Indië, is noodzakelijk. Als wij nu aan concurrentievermogen verliezen, zullen we in de toekomst alleen maar achter de feiten aanlopen.
Echter, investeren is iets voor de lange termijn. Mensen zullen nu inderdaad misschien minder geld in hun portemonnee zien, zullen dingen moeten inleveren die ze jarenlang gewend waren te hebben, maar dit alles voor maar één doel: welvaartsgarantie in de toekomst.

Helaas is politiek vaak bezig met kortetermijnbelangen, verkiezingen liggen immers elke 4 jaar op de loer. Ik ben echter van mening dat DIT kabinet voor de langetermijnbelangen kiest, ondanks alle kritiek die zij heeft gekregen de laatste jaren. Chapeau hiervoor! Je moet ballen hebben om zo\\\'n beleid door te voeren, en het kabinet heeft deze.

Kijk, ik zou ook wel graag als minister-president veel geld uitdelen aan de burger om die zo tevreden te houden. Maar op de lange termijn zal Nederland daarmee afdwalen, omdat men niet meekan met de economieën van andere landen. Dán komt men pas in een spiraal: bedrijven trekken weg uit Nederland, banen verdwijnen, armoede wordt vergroot en er is geen geld om dat op te vangen, omdat dat allemaal bij de burger zelf ligt.

Men zou kunnen zeggen dat de algemene wereldeconomie aan \'t aantrekken is, maar dat wij nog vele jaren van investeringen nodig zullen hebben om die kenniseconomie te creeëren, waar banen blijven bestaan zonder dat de verplaatsing van de factor productie naar lagelonenlanden een gevaar zal vormen, omdat wij ons dan daaraan hebben aangepast. (Her-, Bij-)scholing van de Nederlandse bevolking moet zich richten op datgene waarin wij nog steeds uitblinken: gecompliceerde (bio)technologie. Anders zullen wij de strijd zeker verliezen.

Dus, wat zou je kiezen: geld naar de burger op korte termijn, of meer geld naar de burger op lange termijn?
Ik ben volkomen met je eens dat politici zich moeten bezighouden met het besturen van een land in plaats van populair te worden door middel van een beleid wat heel erg gunstig is voor het volk. Wat dat betreft heb ik respect voor Balkenende en de ministers die hun plannen uitvoeren omdat zij constateren dat het nodig is, terwijl ze daardoor een behoorlijke dosis negatieve kritiek over zich heen krijgen. Ik heb respect voor Balkenende die zich staande weet te houden ondanks de vele kinderachtige opmerkingen (helemaal in de geest van de VARA) die over hem gemaakt worden.

Jouw verhaal geeft ook duidelijk weer waarom de mentaliteit van de PvdA niet deugt. De PvdA is behoorlijk arrogant, maar doet geen fuck voor het Nederlandse volk. Al wat deze partij doet is een tegenreactie geven op de plannen van de huidige regering die niet in de smaak vallen bij het volk en dan komen ze met iets wat het volk graag wil horen. De PvdA is enkel uit om de grootste partij te worden en proberen hun doel te bereiken om hun 'concurenten' in een negatief daglicht te zetten. Wouter Bos beweert te weten wat er onder het Nederlandse volk leeft omdat hij weleens met een bosje verlepte rozen een wandelingetje gaat maken in de stad en een praatje maakt met de mensen die daar ook lopen. Hij doet dat puur voor advertisement, want hij weet zelf ook heel goed dat een handjevol mensen absoluut geen duidelijk beeld kunnen geven van de Nederlandse samenleving met 16 miljoen mensen.

De actie van Boris Dittrich vond ik nou niet bepaald moedig, maar degene die zich echt een grote lafaard toonde was Wouter Bos. Wat ik echter jammer genoeg verwacht is dat 't de PvdA weer stemmen op gaat leveren.

Maar het verhaal geeft óók weer dat de huidige regering zich voornamelijk bezighoudt met de economie en status ten opzichte van de andere wereldlanden. Veel lager op de prioriteitslijst staat het welzijn van het volk. Het zorgstelsel functioneert op alle fronten slecht, in zoverre dat vele mensen het serieus niet meer zien zitten. En de economie mag in het algemeen wel op den duur verbeteren, er wordt wel een hele hoge prijs voor betaald. De mentaliteit van de samenleving gaat achteruit. Het wordt een kapitalistische 'ieder-voor-zich'-maatschappij. Het lijkt soms wel of iedereen gek aan 't worden is. Hedendaags ben ik al niet eens meer verbaasd als ik bijvoorbeeld in de krant lees dat een klein kindje op afschuwelijke wijze om het leven is gebracht. Maar triest word ik er nog wel van. Ik heb soms het gevoel dat het de regering weinig kan schelen.

4 jaar geleden had ik een beetje een hekel aan Pim Fortuyn, maar nu vind ik het zeker jammer dat hij er niet meer is.
pi_34744681
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:10 schreef Dirktator het volgende:

..Kijk, ik zou ook wel graag als minister-president veel geld uitdelen aan de burger om die zo tevreden te houden. Maar op de lange termijn zal Nederland daarmee afdwalen, omdat men niet meekan met de economieën van andere landen. Dán komt men pas in een spiraal: bedrijven trekken weg uit Nederland, banen verdwijnen, armoede wordt vergroot en er is geen geld om dat op te vangen, omdat dat allemaal bij de burger zelf ligt..
Grotendeels ben ik met je opmerking eens, een euro kan je tenslotte maar 1x uitgeven. Natuurlijk moet je op de lange termijn gaan denken, naar mijn mening is de huidige kabinet dit ook enigszins aan het doen. Maar de manier waarop is niet altijd correct, de armen hebben het eenmaal het zwaarst, je kunt daar niet op bezuinigen, daarmee bedoel ik dat de koopkracht van de armen niet mag dalen en dat is nu ook wat er gebeurd. De armen in ons land zijn net zo goed potentiele burgers, zo niet dan zijn de kinderen het misschien wel, die de economie in de toekomst kunnen helpen.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:24 schreef Dirktator het volgende:

...Echter, nogmaals, hij waait met de grootste winden mee, wil een allemans-vriend zijn. Dat is niet goed als je minister-president wilt worden.
Nou, dit hoeft niet altijd verkeerd te zijn. Als je alleen maar tegenwerk dan zorg je er echt niet voor dat het land beter van word. Soms moet je eenmaal een stap terug nemen en voor het goede streven. Wat er gewoon gebeurd, is dat hij een discussie probeert uit te lokken, en daaruit moeten politici maar laten zien dat zijn/haar idee goed is. En als dit zo is, waarom zal je dan als partij nog tegenstribbelen. Je moet kunnen aanpassen aan de omgeving, iemand die altijd standvast is en blijft redt het nooit. Vele wegen leiden naar Rome, dus waarom moet het altijd via je eigen weg? Ok, misschien kan hij in sommige gevallen wel iets meer duidelijker zijn standpunt uiten, maar er is niks verkeerds aan het verwerven van kiezers. Je kunt dan nog zo'n goede ideeën hebben, zolang je het niet kunt uitvoeren blijven het slechts ideeën.
pi_34744876
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:55 schreef Netflier het volgende:

[..]

...Jouw verhaal geeft ook duidelijk weer waarom de mentaliteit van de PvdA niet deugt. De PvdA is behoorlijk arrogant, maar doet geen fuck voor het Nederlandse volk. Al wat deze partij doet is een tegenreactie geven op de plannen van de huidige regering die niet in de smaak vallen bij het volk en dan komen ze met iets wat het volk graag wil horen...
Ben ik niet mee eens. De PvdA kan ook alleen maar een tegenreactie geven, zij reageren het land niet, dat doen de VVD, CDA en D66. Dacht je nou dat zij daadwerkelijke acties kunnen nemen? Volgens mij niet! En het is toch logisch dat zij doen wat het volk willen. Laatst las ik overal in de media dat de politiek niet naar het volk luisterd. Nu heeft PvdA duidelijk aangekondigd naar het volk te luisteren, en dan is het weer niet goed, wat wil je dan?
  zondag 5 februari 2006 @ 10:37:57 #62
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34752544
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:08 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Ben ik niet mee eens. De PvdA kan ook alleen maar een tegenreactie geven, zij reageren het land niet, dat doen de VVD, CDA en D66. Dacht je nou dat zij daadwerkelijke acties kunnen nemen? Volgens mij niet! En het is toch logisch dat zij doen wat het volk willen. Laatst las ik overal in de media dat de politiek niet naar het volk luisterd. Nu heeft PvdA duidelijk aangekondigd naar het volk te luisteren, en dan is het weer niet goed, wat wil je dan?
\'Wij luisteren naar wat de mensen willen' vind ik dan ook een typische PvdA-term. Populistisch, maar moeilijk waar te maken. Luisteren naar het volk is een ding, maar het daadwerkelijk waarmaken is een tweede. En juist aan dat laatste twijfel ik. Er zijn altijd mensen die zullen blijven mekkeren, want ieder mens of iedere groep in Nederland heeft andere doelen en wensen. Dat maakt dat er altijd wel iets te 'luisteren' overblijft.
  zondag 5 februari 2006 @ 10:58:15 #63
67174 Dos37
Come on Twente
pi_34752768
Wouter Bos.

die zou zijn eigen moeder nog verkopen voor een paar stemmen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_34753792
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

noem eens drie visies van dhr bos op.
hij heeft een mening over de geweldige manier waarop Balkje de touwtjes in handen heeft.
hij heeft een mening over het sociale zekerheidsstelsel (wie kan werken moet werken)
en dan nog een mening (die ik totaal niet deel) over het bouwen van meer moskees.

noem jij eens 3 meningen van Balkje die geen carboncopy zijn van Donner of de VVD.
pi_34754097
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:44 schreef Chowi het volgende:

[..]

Ik vind Wouter Bos een schande voor de PvdA. Als ik nu zou moeten stemmen zou ik niet stemmen op de PvdA, wat altijd eigenlijk \"mijn partij\" is geweest, zelfs al voor ik mocht stemmen, maar voor de SP. Ik vind het gewoon slap gedoe worden allemaal, het lijkt wel of niemand meer echt grote stappen durft te ondernemen, en daar begrijp ik niets van, aangezien het steeds slechter gaat met (de economie van) Nederland.
Maar dat neemt nog niet weg dat ik JPB een zuinige lul vind, die denkt dat hij alles weet, maar nooit echt verder denkt dan het probleem zelf.
Dat laatste vind ik dus ook zo irritant, met alle commentaar op Bos zou je bijna gaan denken dat de andere fractieleiders zo geweldig zijn.

Die pipo van het CDA heb ik al meer dan een jaar niet gehoord, ja zo blijf je wel uit de wind.
Van Aertsen is ook niet het toonbeeld van een goede fractieleider, Dittrich kon alleen maar draaien en van Halsema word je ook niet vrolijker. Ook Marijnissen vind ik de laatste tijd een beetje tegenvallen. Dus vind ik al die aanvallen op Bos een beetje sneu.
Maar ja, ik ben beslist geen Pvda-fan dus ik zal hem niet langer meer verdedigen.
pi_34874499
Wat maakt het uit, in Den Haag is de VVD toch altijd de poppenspeler, en de medepartij slechts de pop.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:00:04 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_34875664
zit die rozen uit te delen op de Universiteit Utrecht om zieltjes te winnen

kotsmisselijk wordt ik van die gast
pi_34878646
Ik zag ook op tv bij omroep MAX of zo, hij werd geinterviewt door Catharine Keyl (lekker veilig)
Probeerde die weer te scoren bij het huisvrouwenvolk

Wat een pauper is die Bos
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_34881823
PVDA
JOHNNY HEITINGA
pi_34886152
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef Blik het volgende:
zit die rozen uit te delen op de Universiteit Utrecht om zieltjes te winnen

kotsmisselijk wordt ik van die gast
Dat jij nou niet zo'n romanticus bent...
pi_42187458
Toch maarweer Wouter Bos afzeiken.

Gaat die knakker een beetje een argument van Rutte weg zitten lachen, sorry maar ik vind dit niet kunnen!

Wouter Bos
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_42187611
quote:
Dus? Dit is Nederland. Mensen moeten eens ophouden om te denken dat ze van Nederland een ander land moeten maken. Wil hij zo graag een systeem uitvoeren zoals elders? Dan vind ik dat hij maar elders moet gaan wonen en daar de politiek in moet gaan.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_42188152
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:53 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Dus? Dit is Nederland. Mensen moeten eens ophouden om te denken dat ze van Nederland een ander land moeten maken. Wil hij zo graag een systeem uitvoeren zoals elders? Dan vind ik dat hij maar elders moet gaan wonen en daar de politiek in moet gaan.
Dus als een economisch systeem van een ander land superdeluxe werkt, moet diegene die dat aankaart maar verhuizen
Ben blij dat jij niet in de politiek zit.

En loop nou toch eens niet te zeiken over Bos en zijn draaikont gedrag, heb je niet naar de algemene beschouwing gekeken? man man, die Verhagen verdraaide ook alles wat er gezegd werd.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_42188219
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:46 schreef vrolijke-frits het volgende:
Toch maarweer Wouter Bos afzeiken.

Gaat die knakker een beetje een argument van Rutte weg zitten lachen, sorry maar ik vind dit niet kunnen!

Wouter Bos
ooooh hij lachte een argument weg, nog altijd beter om te lachen dan wat Hogervorst deed toen er kritiek kwam nietwaar.

Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_42188792
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef ErikT het volgende:

Wouter Bos

Schoppen ?

Ik heb die uitzending gemist, maar wat bedoel je nou met die ene zin
pi_42191313
quote:

[..]

Daarom gaat 't fout in het land. Wouter Bos & Co (de PvdA dus) kunnen altijd rekenen op veel stemmen, terwijl al zo vaak gebleken is dat ze er zelf ook geen pest van terecht brengen. Het is typisch PvdA om te komen met mooie praatjes - al of niet ten koste van anderen - maar ook zij kunnen hun woorden niet omzetten naar daden. Ik zou by the way ook niet weten op welke partij je anders zou moeten stemmen. Ze zijn allemaal even corrupt, links of rechts. Maar het triest dat je je moet realiseren dat het land bestuurd wordt door dit soort randdebielen.
Het probleem is dat als de ministers opnieuw gekozen worden, de ambtenaren op de ministeries blijven zitten, en gewoon doorgaan met het verzinnen en uitvoeren van wetten en regels die zij in hun hoofd hebben, daarom komt er vaak niks van verkiezingsbeloftes.
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
pi_42194475
WOUTER BOS OLE OLE
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_42194615
Naar mannetje die Wouter Bush
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_42199572
Wouter Bos is nu op tv en wel op Ned1

Zware discussie al gehad daarnet met premier JP Balkje
pi_42200661
Over precies één uur gaan ze weer verder op Ned1 !

Best goed om eens naar zo,n debat te kijken
pi_42208357
quote:
Op donderdag 28 september 2006 01:20 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dus als een economisch systeem van een ander land superdeluxe werkt, moet diegene die dat aankaart maar verhuizen
Ben blij dat jij niet in de politiek zit.

En loop nou toch eens niet te zeiken over Bos en zijn draaikont gedrag, heb je niet naar de algemene beschouwing gekeken? man man, die Verhagen verdraaide ook alles wat er gezegd werd.
Het systeem werkt elders helemaal niet zo goed als gesuggereerd wordt. Ga je het onderzoeken, dan blijken de omstandigheden altijd zo erg te verschillen dat de situatie totaal niet vergelijkbaar is met Nederland. Bos wil Nederland niet verbeteren. Bos wil Nederland totaal veranderen in een ander land. Nogal een groot verschil vind je ook niet?

Verder gaat het hier over Bos en niet over Verhagen. Dat Verhagen iets ook doet betekent niet dat het niet erg is als Bos het doet. Je kan je in de politiek niet verbergen achter de woorden "ja maar hij doet het ook".
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_42208846
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:35 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Het systeem werkt elders helemaal niet zo goed als gesuggereerd wordt. Ga je het onderzoeken, dan blijken de omstandigheden altijd zo erg te verschillen dat de situatie totaal niet vergelijkbaar is met Nederland. Bos wil Nederland niet verbeteren. Bos wil Nederland totaal veranderen in een ander land. Nogal een groot verschil vind je ook niet?

Verder gaat het hier over Bos en niet over Verhagen. Dat Verhagen iets ook doet betekent niet dat het niet erg is als Bos het doet. Je kan je in de politiek niet verbergen achter de woorden "ja maar hij doet het ook".
Wel eens aan gedacht dat ik bedoelde "ALLE politici zijn draaikonten" en niet alleen Bos, dus alleen op Bos afgeven dat ie een draaikont is is kortzichtig.

En met de veranderingen van het CDA/VVD begint het steeds meer op Amerika te lijken hier
Laboro te salutante
  donderdag 28 september 2006 @ 19:59:39 #83
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42209254
quote:

quote:
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42210502
Ik heb dit topic toendertijd gestart, maar ik moet zeggen dat ik hem nu een stuk beter vind dan toen.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:39:01 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42216823
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:29 schreef ErikT het volgende:
Ik heb dit topic toendertijd gestart, maar ik moet zeggen dat ik hem nu een stuk beter vind dan toen.
Ik vind dat ie met de verkiezingen in het zich steeds slechter wordt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42217126
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:29 schreef ErikT het volgende:
Toentertijd.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:51:56 #87
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_42217408
quote:

Ja een visie van twee weken vooruit, en overal omzichheen kijkend of er nog met iemand valt mee te lopen.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:55:42 #88
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42217589
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Ja een visie van twee weken vooruit, en overal omzichheen kijkend of er nog met iemand valt mee te lopen.
En je vergeet het meedraaien met alle winden. Alles van de stemmen en daarna dikke vinger
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42218634
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
het meedraaien met alle winden. Alles van de stemmen en daarna dikke vinger
Goh, je beschrijft het hele kabinet
Laboro te salutante
  donderdag 28 september 2006 @ 23:25:05 #90
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42218814
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:21 schreef BasOne het volgende:

[..]

Goh, je beschrijft het hele kabinet
Maar Wouter Bos loopt daarin kilometers vooruit
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42219082
Juist. Bos vind ik een grotere draaikont dan de anderen. Het contrast is bij hem gewoon veel sterker. Iets radicaals beweren en het een tijdje later compleet intrekken. Je ziet andere partijen ook wel met winden meewaaien, maar dan in veel mindere en lichtere mate. Van Balkenende weet je gewoon vaker waar hij heen wil. Niet dat ik het met hem eens ben trouwens.
pi_42219481
Geen geld hebben en dan klagen over Wouter bos...pauper
pi_42219609
Mensen zonder geld vinden Bos juist geweldig. Geen andere hersenloze zal immers stemmen op iemand die alleen maar geld kost.
pi_42221684
Dit keer was Balkenende de grootste draaikont

Werd als het ware bevestigd door o.a Wouter Bos, Famke Halsema en zelf Geert Wilders had er commentaar over !

En ik vind J.P Balkenende de grootste draaikont die er is
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:06:17 #95
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_42229203
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 01:11 schreef Sander170 het volgende:
Dit keer was Balkenende de grootste draaikont

Werd als het ware bevestigd door o.a Wouter Bos, Famke Halsema en zelf Geert Wilders had er commentaar over !

En ik vind J.P Balkenende de grootste draaikont die er is
Zozo bevestigd door degenen die hem het liefste 6m onder de grond willen hebben?

Balkenende is naast CDA'er ook nog "Minister President"...dat betekent dat zodra het kabinet een beslissing heeft genomen voor Nederland, je wel moet doen alsof je het ermee eens bent zodat je 'm in internationaal oogpunt kan verdedigen. Zou wat zijn als we ons van de Irak oorlog onthouden, Bush komt langs en Balkie zegt tegen 'm "Jaaa maar ik was voor, BOS heeft het verkloot. Zie je want Bos is namelijk iemand van de andere partij bla bla...".
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:25:16 #96
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42229631
Draaikont

Ik vond Bos gister ontzettend flauw, dat hij wilde debatteren met balkenende over zijn plannen voor de toekomst.
Daar heeft die reetkever nog lang genoeg de tijd voor, en dan zo zielig doen dat balkende niet wilde debatteren.
Klein kind
pi_42231996
Met Bos kan je geen discussie voeren. Hij noemt steeds 1 punt wat opgaat voor 1 groep en roept dat daar geld voor moet komen. Morgen noemt hij weer een andere groep en zo gaat dat maar door. Over de tijd heen is hij enkel bezig met geld schuiven zodat niemand meer weet wie waar voor betaalt. De man staat in elk geval voor hoge belastingen. Daarom is het onbegrijpelijk dat hij zoveel aanhangers kent.
pi_42251681
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:25 schreef Grimm het volgende:
Draaikont

Ik vond Bos gister ontzettend flauw, dat hij wilde debatteren met balkenende over zijn plannen voor de toekomst.
Daar heeft die reetkever nog lang genoeg de tijd voor, en dan zo zielig doen dat balkende niet wilde debatteren.
Klein kind
Het is juist de bedoeling om met elkaar te debatteren !

Balkenende verdaait alles wat gezegd word en daar zit Bos niet op te wachten en dat is niet meer dan logisch

pi_42255478
Had je 'm vroeger ook in de klas? Zo'n overenergie schooljochie wat vooral veel schreeuwde en begon te stampen als hij z'n zin niet kreeg? Dáár doet Wouter Bos me aan denken. Het enige wat ie doet is alles en iedereen afkraken, en het énige wat goed is, is waar hij voor staat. Pfff, alsjeblieft. Zie de krantenkoppen al voor me als hij de verkiezingen windt: "Puber wordt Premier"

Balkenende heeft wat van Harry Potter weg, maar bezit iig nog enige vorm van tact. Dat kan je van Wouter niet zeggen.
(Un)masking for the greater good.
pi_42269426
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:51 schreef Natalie het volgende:
Had je 'm vroeger ook in de klas? Zo'n overenergie schooljochie wat vooral veel schreeuwde en begon te stampen als hij z'n zin niet kreeg? Dáár doet Wouter Bos me aan denken. Het enige wat ie doet is alles en iedereen afkraken, en het énige wat goed is, is waar hij voor staat. Pfff, alsjeblieft. Zie de krantenkoppen al voor me als hij de verkiezingen windt: "Puber wordt Premier"

Balkenende heeft wat van Harry Potter weg, maar bezit iig nog enige vorm van tact. Dat kan je van Wouter niet zeggen.
Nou dit denk ik nou net over Premier Balkenende !

Liever Wouter Bos aan de macht

Balkenende bedriegt de boel alleen maar met zijn mooie praatjes, net als Mark Rutte met ze grote bek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')