abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34726414
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:51 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ik snap niet dat dergelijke borden gewoon toegestaan zijn in Engeland, dit is gewoon aanzetten tot..
ik snap het wel, als je kijkt dat Jack Straw al door de knieën is gegaan voor de idioten....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34726424
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
Het zijn weer gouden tijden voor de islambashers.
Afgeven op moslims staat niet gelijk aan islambashen..
eeeh
pi_34726429
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Voor hun zijn het weer gouden tijden om Europa en het Westen te bashen voor een kutcartoon....
Precies, de extremisten houden elkaar weer lekker bezig.
pi_34726440
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:53 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Afgeven op moslims staat niet gelijk aan islambashen..
Goh
pi_34726470
Toch opmerkelijk dat de moslims zich nu zo druk maken over enkele afdrukte cartoons terwijl een door wanbeleid verongelukte veerboot met 1000 doden niet zoveel zelfreflectie losmaakt. Als ik zou demonstreren tegen zo'n plaatje in een krant een eindje verderop maar mijn mond houd als er een boot met buurmannen vergaat, zou ik van plaatsvervangende schaamte en ander geloof zoeken.

Ik kan mij trouwens ergens wel voorstellen dat de Islamtische gemeenschap recpect wil hebben voor de symbolen van hun geloof, maar aan de andere kant wens ik als agnost ook respect te krijgen voor mijn beleving van deze cartoons. Het zijntenslotte maar gewoon cartoons.
pi_34726509
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Goh
O, dat weet je wel?
eeeh
pi_34726522
quote:
als Europa toch het kanker van de wereld is.waarom vluchten ze dan niet en masse naar saudi arabie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 12:56:27 #108
8781 crew  Frutsel
pi_34726537
daarbij komt nog dat het topic wat ik een twintig minuten geleden (her)opende over de tragedie met die veerboot, waarbij mogelijk 1000 doden vielen nog niet 1 reactie heeft...

west extremistische mod on
Waren moslims, dus zo erg is het niet om daar te reageren

moslim extremistische mod on
zie je, omdat het om moslims gaat interesseert ut niemand, fuck de denen!
pi_34726549

let ook even op de tekst op haar mutsje........hoe ziek kan je zijn?
pi_34726552
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als Europa toch het kanker van de wereld is.waarom vluchten ze dan niet en masse naar saudi arabie
Omdat het een stelletje vieze kolonisten zijn die niets beters verdienen dan een Gregorius Nekschot.
eeeh
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 12:57:04 #111
8781 crew  Frutsel
pi_34726558
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:54 schreef Mikado het volgende:
Toch opmerkelijk dat de moslims zich nu zo druk maken over enkele afdrukte cartoons terwijl een door wanbeleid verongelukte veerboot met 1000 doden niet zoveel zelfreflectie losmaakt. Als ik zou demonstreren tegen zo\'n plaatje in een krant een eindje verderop maar mijn mond houd als er een boot met buurmannen vergaat, zou ik van plaatsvervangende schaamte en ander geloof zoeken.
you could read my mind... zie twee posts onder de jouwe
pi_34726576
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:54 schreef Mikado het volgende:
Toch opmerkelijk dat de moslims zich nu zo druk maken over enkele afdrukte cartoons terwijl een door wanbeleid verongelukte veerboot met 1000 doden niet zoveel zelfreflectie losmaakt. Als ik zou demonstreren tegen zo\\\'n plaatje in een krant een eindje verderop maar mijn mond houd als er een boot met buurmannen vergaat, zou ik van plaatsvervangende schaamte en ander geloof zoeken.
Dat is natuurlijk heel iets anders. Sterker nog, het heeft er helemaal niets mee te maken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:58:16 #113
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_34726607
Wel positief die foto's van R@B, moet je zien hoe goed hun Engels is
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_34726613
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:55 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

O, dat weet je wel?
"Afgeven op moslims"
pi_34726641
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Misschien is hun diagnose fout en heeft Europa kanker in plaats van het te zijn.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_34726769
Ik kreeg ooit nog eens een ban door te zeggen dat de islam een kankergezwel was in onze samenleving. Ik denk dat steeds meer mensen het licht gaan zien.
pi_34726820
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik kreeg ooit nog eens een ban door te zeggen dat de islam een kankergezwel was in onze samenleving. Ik denk dat steeds meer mensen het ligt gaan zien.
Daar is hier in Nederland volgens mij ook ooit iemand voor veroordeeld. In Engeland lopen de vriendelijke moslims blij rond met borden die zeggen dat wij de kanker zijn.
eeeh
  Donald Duck held zaterdag 4 februari 2006 @ 13:05:46 #118
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34726847
Als ik hier precies zou posten wat ik denk, zou ik ook een ban krijgen denk ik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34726898
De vrijheid van meningsuiting heeft kanker. Voor genezing hoeven we niet op Jack Straw en de Amerikaanse regering te rekenen. Zij hebben het hoogste goed van de democratie verraden.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_34727000
quote:
Volkskrant en tekenaars bedreigd wegens cartoons
AMSTERDAM - De Volkskrant en een aantal van zijn tekenaars zijn bedreigd, omdat de krant spottekeningen over de profeet Mohammed heeft gepubliceerd. Dat liet een woordvoerster vrijdagavond weten. De tekeningen waren overgenomen van de Deense krant Jyllands-Posten.

De redactie ontving een e-mail, waarin de zogenoemde Khalid-Ibn-Walid-brigade aankondigde dat donderdagmiddag een bom zou ontploffen bij het pand van de redactie.

De directie en hoofdredactie hebben extra veiligheidsmaatregelen genomen. De krant heeft aangifte gedaan van bedreiging. De politie neemt de bedreiging serieus en heeft volgens de woordvoerster toegezegd extra te surveilleren.

Broertjes vindt dat de krant niet kan ontkomen aan het plaatsen van de cartoons. Hij wil dat ook niet, omdat „anders de vrijheid van meningsuiting in het geding is”. De tekeningen laten de oorzaak van de huidige problemen zien, zo stelt hij.

Ruim vier maanden na de publicatie van de cartoons in de Deense krant, plaatsten dagbladen in onder meer Frankrijk, Noorwegen, Duitsland en Zwitserland ook de controversiële karikaturen. De cartoons hebben onder moslims over de hele wereld een storm van protest veroorzaakt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article32946431.ece?rss

hurray for the Volkskrant!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:10:47 #121
272 R@b
No-nonsens
pi_34727032
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:07 schreef Mikrosoft het volgende:
De vrijheid van meningsuiting heeft kanker. Voor genezing hoeven we niet op Jack Straw en de Amerikaanse regering te rekenen. Zij hebben het hoogste goed van de democratie verraden.
Sowieso een rare opmerking van die Straw. Zal wel ingegeven zijn uit angst voor onenigheid met de Arabieren en uit vrees voor meer aanslagen op militairen in Irak.

Als er een land in de wereld is waar persvrijheid en vrijheid van meningsuiting vrijwel onbeperkt zijn, dan is het de VS wel. Zaken waar je hier voor veroordeeld kan worden, zijn daar gewoon toegestaan.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:11:34 #122
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_34727064
4 maanden geleden al? Deng, zo lang geleden...
Wat je vindt, ...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:12:24 #123
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_34727090
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik kreeg ooit nog eens een ban door te zeggen dat de islam een kankergezwel was in onze samenleving. Ik denk dat steeds meer mensen het licht gaan zien.
Ik denk dat een groot aantal moslims niet zo moet zeiken en gewoon moet accepteren dat ook hun geloof aan de kaak gesteld mag worden.
Daarnaast vind ik dat jij domme uitspraken doet...
pi_34727110
quote:
Demonstraten hebben in Gaza-stad het kantoor van de Europese Commissie verbouwd. De ramen zijn ingeslagen en de Europese vlag is vervangen voor de Palestijnse. Aanleiding van de acties zijn de spotprenten over de profeet Mohammed in de Europese kranten. De Europese Commissie wil dat de Palestijnse autoriteiten de boel wat beter beschermen tegen de demonstranten. Ze betreurt het dat "Europeanen, die werken aan een beter leven voor de Palestijnen, onderwerp zijn van zulke aanvallen".
Zo blij dat Hamas daar de boel onder controle heeft
pi_34727144
quote:
Sowieso een rare opmerking van die Straw. Zal wel ingegeven zijn uit angst voor onenigheid met de Arabieren en uit vrees voor meer aanslagen op militairen in Irak.
Dat lijkt mij ook ja.
eeeh
pi_34727168
Ik vind Mohammed op veel printen er een beetje verwijfd uitzien... Maar ja... dat zal wel zo horen...
pi_34727188
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:12 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Zo blij dat Hamas daar de boel onder controle heeft
Het waren militanten van Al-Aksa en de Islamitische Jihad.
pi_34727202
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hamaz zal wel gek zijn om zichzelf nu in de eigen vingers te snijden..
eeeh
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:18:13 #129
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_34727305
quote:
VS steunen moslims in rel rond cartoons
AP, Reuters, AFP

WASHINGTON/GAZA - De VS hebben zich aan de zijde geschaard van protesterende islamitische landen in de controverse rond de cartoons waarop de profeet Mohammed staat afgebeeld. ‘Deze cartoons zijn inderdaad beledigend voor het geloof van de moslims’, aldus het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag.

‘We erkennen en respecteren de vrijheid van meningsuiting volledig, maar het moet gepaard gaan met journalistieke verantwoordelijkheid’, zei een woordvoerder. ‘Op deze manier aanzetten tot religieuze of etnische haat is onaanvaardbaar.’

De serie gewraakte cartoons werden in september afgedrukt in de Deense krant Jyllands-Posten, wat pas onlangs tot een golf van protest leidde in de islamitische wereld. In de serie wordt Mohammed onder meer afgebeeld aan de rand van de hemel, waar een rij zelfmoordenaars wacht op de beloofde beloning voor hun bomaanslagen (72 maagden per persoon), terwijl hij roept: ‘Stop, stop, de maagden zijn op!’.

Vele gevestigde Europese kranten hebben de cartoons deze week opnieuw afgedrukt, om een lans te breken voor de vrijheid van meningsuiting. Vrijdag sloten zich daar nog drie Vlaamse kranten bij aan, waaronder De Standaard.

In de VS heeft geen belangrijk medium dit voorbeeld tot nu toe opgevolgd, noch in Groot-Brittannië. De Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw hekelde vrijdag de herpublicatie van de cartoons, die hij ‘onnodig’ en ‘respectloos’ noemde. Persvrijheid is geen ‘verplichting te beledigen of om nodeloos opruiend te zijn’, zei hij.

De opwinding rond de spotprenten is na het islamitische vrijdaggebed nog verder opgelaaid in de islamitische wereld, met demonstraties in Irak, Iran, Pakistan, Marokko, de Golfstaten en Libanon. Overal werden Deense vlaggen verbrand, en soms Franse, naar aanleiding van de prominente herpublicatie van de cartoons in de France-Soir.

Bijzonder fel waren de protesten onder Palestijnen. In Libanon gingen duizenden bewoners van de Palestijnse vluchtelingenkampen de straat op, terwijl ze Al Qa’ida-leider Osama Bin Laden opriepen de profeet te wreken.

‘We eisen niet minder dan het afhakken van de hoofden van de verantwoordelijken’, aldus een imam in de al-Omari-moskee in Gaza. Daar demonstreerden vijftigduizend Palestijnen, na een oproep van de militante Hamas-beweging, die afgelopen week de Palestijnse verkiezingen won.

Donderdagnacht werd een granaat bij het Franse culturele centrum in Gaza-stad naar binnen gegooid, zonder schade aan te richten. Gewapende Palestijnen protesteerden bij een EU-kantoor in Gaza. Zij bedreigden het personeel en dreigden het kantoor te vernielen, tenzij de Europese Unie zich verontschuldigt voor de cartoons.

Oostenrijk, op dit moment EU-voorzitter, zei vrijdag ‘bezorgd’ te zijn over de ‘recente escalatie’. ‘Dreigementen met woorden of gebaren brengt ons nergens’, aldus de Oostenrijkse minister van Buitenlandse Zaken Plassnik. Ook de Franse president Chirac vroeg om kalmte en riep alle betrokkenen op af te zien van ‘alles dat de overtuiging van anderen kan beledigen.’

De Europese Commissie zei vrijdag voorlopig niet van plan te zijn is haar hulpprojecten in de Palestijnse gebieden te staken, ondanks de bedreigingen. Volgens een woordvoerster is het ‘moeilijk’ vast te stellen wie erachter zit, maar zijn er geen aanwijzingen dat het om leden van Hamas gaat.

De Europese Commissie kondigde ook aan dat zij binnenkort met vertegenwoordigers van de pers wil overleggen over een vrijwillige ‘gedragscode’ die dergelijke confrontaties zou moeten voorkomen.
Wat nou steunen? Dat de cartoons beledigend kunnen zijn, daar heeft ie gelijk in. Maar dat maakt het tekeer gaan van bepaalde gelovigen niet minder kwalijk. Belachelijk en hypocriet van Amerika om die lui op deze manier indirect te steunen.
pi_34727331
laat maar

[ Bericht 74% gewijzigd door Godslasteraar op 04-02-2006 13:24:04 ]
pi_34727354
mompelt iets over oliebelangen enzo..
eeeh
pi_34727359
Wat zeiden ze ook alweer nav de moord op van Gogh?
"Je moet niet een hele groep afrekenen op de daad van 1"

grappig dat het blijkbaar wel kies is om een heel land af te rekenen op de daad van 1 krant, 1 cartoonist, zodra de pijn aan hun kant ligt.

Gelovigen hebben soms meningen die beledigend zijn voor niet gelovigen, of anders gelovigen.
Zo zijn er gelovigen die menen dat homoseksualiteit een ziekte is, een zonde is, er zijn er zelfs die vinden dat een homo minder is dan een varken.

Is een mening, die men mag hebben, maar die wel beledigend is of als dusdanig opgevat kan worden.

Er zijn gelovigen die menen dat sex hebben zonder gehuwd te zijn, gelijk staat aan hoererij.
Mag je vinden, is beledigend echter voor sommigen.

Nu komt er ergens in een krant in Denemarken een plaatje, een spotprent, iets wat geen moslim geweten had als niet een moslim dit ineens 5 maanden na dato was gaan rondbazuinen, en de halve moslimwereld staat op zijn kop.

Beledigen mag dus blijkbaar wel zodra het niet het geloof betreft, zodra je je kan verschuilen achter een heilig boek, maar wordt de bal, al dan niet bedoeld of bewust, teruggekaatst, dan ineens krijgen we dit soort reacties?

Afbeeldingen van de profeet Mohammed worden door de eeuwen heen al gemaakt, op leesboekjes, op kunstwerken, zelfs in bepaalde uitgaven van de Koran.
Alleen nu heeft men weer eens een stok gevonden om mee te slaan en slaat men iedereen die ook maar enigzins lijkt uit Denemarken te komen ermee om de oren.

"Je mag niet een hele groep afrekenen op de daad van 1, tenzij het om 't beledigen van de profeet Mohammed gaat"

Vrede zij met hem, soms dan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34727383
Censuur is okay! Let's go China!...

Islam als het nieuwe Europese geweten...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:22:39 #134
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34727431
Het enige wat die moslims in mijn ogen en die van vele anderen met mij is zich volkomen belachelijk maken. Hetzelfde geldt voor de landen die excuses hebben aangeboden, uit angst voor vergeldingen. Het is ridicuul dat moslims juist datgene doen waarvan zij westerlingen betichten: generaliseren. Iedere Deen in het Midden-Oosten moet vrezen voor zijn leven, omdat hij toevallig uit Denemarken komt. In de periode na van Gogh moesten wij Hollanders vooral blijven benadrukken dat het zeker niet de schuld van alle Moslims was. Zouden wij dat wel doen, dan zouden wij hen allemaal over 1 kam scheren en dat slaat natuurlijk nergens op.
pi_34727461
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:19 schreef milagro het volgende:
Wat zeiden ze ook alweer nav de moord op van Gogh?
\"Je moet niet een hele groep afrekenen op de daad van 1\"

grappig dat het blijkbaar wel kies is om een heel land af te rekenen op de daad van 1 krant, 1 cartoonist, zodra de pijn aan hun kant ligt.

Gelovigen hebben soms meningen die beledigend zijn voor niet gelovigen, of anders gelovigen.
Zo zijn er gelovigen die menen dat homoseksualiteit een ziekte is, een zonde is, er zijn er zelfs die vinden dat een homo minder is dan een varken.

Is een mening, die men mag hebben, maar die wel beledigend is of als dusdanig opgevat kan worden.

Er zijn gelovigen die menen dat sex hebben zonder gehuwd te zijn, gelijk staat aan hoererij.
Mag je vinden, is beledigend echter voor sommigen.

Beledigen mag dus blijkbaar wel zodra het niet het geloof betreft, zodra je je kan verschuilen achter een heilig boek, maar wordt de bal, al dan niet bedoeld of bewust, teruggekaatst, dan ineens krijgen we dit soort reacties?

\"Je mag niet een hele groep afrekenen op de daad van 1, tenzij het om \'t beledigen van de profeet Mohammed gaat\"
Mooie post en je slaat de spijker op z'n kop qua dubbele moraal...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:32:30 #136
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_34727754
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:22 schreef Cheesecake het volgende:

Zouden wij dat wel doen, dan zouden wij hen allemaal over 1 kam scheren en dat slaat natuurlijk nergens op.
Inderdaad...
pi_34727845
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Erm, Hamas is via democratische weg gekozen tot vertegenwoordiging van het Palestijnse volk. Zij hebben nu zeggenschap over de Palestijnse politie-functionarissen. Op welke manier grijpen zij in?

Niet.
pi_34727946
al die reacties op de foto\\\'s in Londen (religion of peace blablablaaa)

Jullie moeten je eerst eens verdiepen in de situatie in Engeland.
Vinden jullie het niet raar dat er tal van demonstraties over de hele wereld zijn geweest maar alleen die van Londen zoveel \\\'haat\\\' verspreid met hun domme bordjes?
De enige die ik kan aanwijzen als de schuldige in dit kwestie is de BRITSE regering.
Ze hebben de afgelopen jaren van Londen een broedplaats voor extremistische, terroristiche moslims gemaakt en ze hebben daarvoor keihard moeten boeten op 7/7 en in de toekomst vast wel nog een keer...
Dit soort extremistische groeperingen zijn zelfs in hun vaderland verboden maar Engeland is zgn democratisch bezig door ze toe te laten. Ik kots op dit soort schijn-democratie.
De rechtzaak van Saddam is net zo iets. Ze behandelen een vieze moordenaar zgn goed \'democratisch\' blablaa...

Je kunt dit soort gasten niet met je softe democratie aanpakken. Je moet ze keihard aanpakken op hun manier bestrijden!! Doe je dit niet, tja jammer maar ik wil niet aangesproken worden op het slechte gedrag van andere moslims. Ik wil er niets mee te maken hebben!
pi_34728029
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:35 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Erm, Hamas is via democratische weg gekozen tot vertegenwoordiging van het Palestijnse volk. Zij hebben nu zeggenschap over de Palestijnse politie-functionarissen. Op welke manier grijpen zij in?

Niet.
Volgens mij is er nog geen regering gevormd. En natuurlijk grijpen ze niet in, dat is zo.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:43:37 #140
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_34728067
quote:
Ongelovelijk, schop die gasten Europa uit a.u.b
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:48:10 #141
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34728191

In Egypte (foto links) probeert de Franse supermarktketen Carrefour klanten te behouden door actief mee te doen aan een boycot van Deense producten 'uit solidariteit met de moslimgemeenschap'. Op de foto rechts haalt een Palestijnse medewerker van een supermarkt in Hebron behalve Deense artikelen ook alle Franse producten weg. | © AFP, Reuters

Spotprenten / Jyllands Posten krijgt in eigen land weinig steun
door Petra Sjouwerman

Internationaal krijgt de Deense krant Jyllands Posten openlijk steun voor de plaatsing van spotprenten van de profeet Mohammed, maar in eigen land staat de krant alleen.
De andere grote Deense kranten hadden tot nu toe weinig begrip voor de ’actie’ van Jyllands Posten, de grootste krant van Denemarken, die wilde testen of cartoonisten zich zelfcensuur opleggen. De krant Berlingske Tidende had sterke kritiek op het waarom van de tekeningen. „Men wilde testen of er sprake was van zelfcensuur. Maar er was geen zelfcensuur, want de tekeningen werden wel degelijk getekend”, meende hoofdredacteur Niels Linde. Ook het dagblad Politiken sprak van een ’pure provocatie’ en een ’blunder’. In december noemde een vertegenwoordiger van de Deense journalistenbond de twaalf cartoonisten ’idioten’. Dit was echter niet het officiële standpunt van de bond. Eén van de twaalf cartoonisten nam Jyllands Posten op de hak. Hij tekende een jongetje voor een schoolbord waarop in het Arabisch staat: ’de redactie van Jyllands Posten is een stelletje rechtse provocateurs’.

Op het moment van publicatie, eind september, was er net een fel debat gaande over vrijheid van meningsuiting, respect en tolerantie. Politici van de Deense Volkspartij hadden de islam ’een kankergezwel’ en ’de pest van Europa’ genoemd. Het debat kenmerkte zich door een ’wij-zij’ denken, waartegen vervolgens schrijvers, artsen, priesters en psychologen in opstand kwamen.

Jyllands Posten, bekend om zijn harde koers tegen buitenlanders, bestreed na de publicatie dat moslims in Denemarken zich gekrenkt konden voelen door de prenten. Dit ging om persvrijheid, meende de krant. Maar aan vrijheden zitten ook grenzen, vonden andere media. Zij plaatsten een paar van de spotprenten ’als documentatie’ bij hun artikelen – niet als ’manifestatie van persvrijheid’.

Dat laatste deden wel een aantal buitenlandse kranten. Tot genoegen van Jyllands Postens hoofdredacteur Carsten Juste: „Het is heel fijn dat een groot aantal Europese kranten ons nu te hulp komt. Dat wat de Deense kranten na vier maanden treuzelen niet konden, zien we nu in Europa gebeuren. Als andere Deense kranten ook de tekeningen hadden afgedrukt uit solidariteit met vrijheid van meningsuiting, dan zou de zaak volgens mij niet zo geëscaleerd zijn”, zo zei hij gisteren in Politiken. Juste bood eerder deze week géén verontschuldigingen aan voor de publicatie van de tekeningen, maar wel voor het feit dat de krant mensen heeft gekrenkt.

Juste meent dat de vrijheid van meningsuiting door de affaire is ingeperkt. „Zij hebben gewonnen”, aldus Juste. „Deense staatsburgers zijn bedreigd.” Collega’s bij andere grote media menen dat satire ook in de toekomst zijn plek zal houden in Deense media.

Eindelijk een ander geluid te horen. Ondanks de systematische haatcampagne van de Volkspartij en vele Deense populisten wil een groot gedeelte van de Denen (nog) geen oorlog met de Islam. Misschien is er toch nog hoop voor de Europeanen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34728222
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef Monidique het volgende:
Twintig foto\\\'s van tien dezelfde bordjes...
wil jij meelopen in een protestmars waar je \'broeders\' zulke borden hooghouden?

tien bordjes, blijkbaar de mening van een (heel) veelvoud van tien.
pi_34728261
quote:
Eindelijk een ander geluid te horen. Ondanks de systematische haatcampagne van de Volkspartij en vele Deense populisten wil een groot gedeelte van de Denen (nog) geen oorlog met de Islam. Misschien is er toch nog hoop voor de Europeanen.
Komop gast. Je bent geen moslim. Waarom jezelf dan zo voor doen?
eeeh
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:52:12 #144
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34728307
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:51 schreef Gia het volgende:
Kan me voorstellen dat moslims tegen deze cartoons zijn, maar ben het niet eens met het geweld.

Vind het gewoon belachelijk om zomaar over de hele wereld willekeurige Denen te bedreigen en aan te vallen. Dat is hetzelfde als wanneer westerse mensen willekeurige Moslims aanvallen omdat één van hen van Gogh heeft vermoord.

Er waren ook christenen tegen de film \"passion of the christ\", maar die hebben zich ook niet tot geweld verlaagd.

Lopen te schreeuwen dat deze spotprents suggereren dat alle moslims geweldadig zijn en vervolgens geweld gebruiken om je woorden kracht bij te zetten, bevestigd alleen maar die spotprent.
Een Christen heeft gisteren nog in een gaybar een bloedbad aangericht in Amerika.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:52:21 #145
35602 NatasTriplesix
Do You Believe ?!
pi_34728312
Schijnbaar hebben de moslims een probleem met het juist begrijpen van teksten en prenten...
Hun heilige boek is al op diverse manieren uit te leggen, ongelovigen hebben altijd de verkeerde uitleg te pakken...en wat snappen ze niet aan het woord Spot-prent ...
en wat is er zo vredelievend, de islam is een verdelievend geloof, aan het bezetten van gebouwen en een fatwa uitspreken tegen de Denen ?? of heb ik ook weer de verkeerde uitleg ??
Als men je niet opmerkt kun je net zo goed niet bestaan.
pi_34728321
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:49 schreef milagro het volgende:

[..]

wil jij meelopen in een protestmars waar je \\\'broeders\\\' zulke borden hooghouden?

tien bordjes, blijkbaar de mening van een (heel) veelvoud van tien.
Ik wilde wel even wijzen op de manipulatie. Zoveel foto's van enkele bordjes plaatsen, dat is propaganda.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:54:13 #147
3542 Gia
User under construction
pi_34728359
Wat zou er gebeuren als maandagmorgen alle kranten deze prenten op hun voorpagina hebben, en dan bedoel ik dus wereldwijd? Gaan 'ze' dan de straten op om ieder westers ogend persoon aan te vallen of te doden?

"Ze" moeten gewoon eens niet zulke lange tenen hebben. Dat ze het niet grappig vinden, kan ik me indenken, maar ik vind ook niet elk "nederlanders zijn gierig-grapje" leuk.
Ik vind ook opmerkingen als "Jezus was een homo" niet leuk. Maar ik ga me daar gewoon niet druk over maken. Mensen moeten zelf weten wat ze vinden van Jezus, God, Allah, Mohammed enz... Gelovigen moeten dat gewoon naast zich neerleggen, of de maker van zo'n prent aanklagen. Maar niet een heel volk laten boeten voor de flauwe grapjes van één persoon. Want reken erop dat dit andersom ook gaat gebeuren.
pi_34728418
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik wilde wel even wijzen op de manipulatie. Zoveel foto\'s van enkele bordjes plaatsen, dat is propaganda.
nou, idd zeg! schande! goed dat je dit punt maakt!

dat blijkbaar de hele groep die mening deelt, want anders loop je niet mee in een mars waar zulke borden door de voorlopers gedragen worden, boeit verder niet natuurlijk.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:56:02 #149
3542 Gia
User under construction
pi_34728421
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een Christen heeft gisteren nog in een gaybar een bloedbad aangericht in Amerika.
Dus?

Vastzetten die figuur en nooit meer loslaten.

Of vind jij het nu terecht dat homo's alle christenen aanvallen?
pi_34728515
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jep en alle Christenen over de wereld staan als 1 man achter deze dader, verdedigen de dader, keuren de moord an sich niet goed, maar hebben wel begrip
Want hey, als je zo met je zondig gedrag te koop loopt, kun je verwachten dat je een keer voor gaas gaat natuurlijk.
Dergelijk gedrag is provocerend, en beledigend.
pi_34728522
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:55 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, idd zeg! schande! goed dat je dit punt maakt!
Dank je, ik vind zelf ook dat manipulatie van de media erg gemakkelijk is. We zien dit bij detieze bordjes. Nu, manipulatie is een (te?) groot woord, maar er mag wel even gewezen worden op het feit dat dit niet tien maal twintig bordjes zijn. Kracht van herhaling werkt ook zo, dat men dat onthoudt.
quote:
dat blijkbaar de hele groep die mening deelt, want anders loop je niet mee in een mars waar zulke borden door de voorlopers gedragen worden, boeit verder niet natuurlijk.
\\\"Saturday\\\'s demonstration was organised by the Muslim group Hizb ut-Tahrir.\\\"

Ook niet echt nieuws, hè, dat enkele radicale idioten met zulke borden lopen?

O, die demonstratie met die bordjes was vrijdag.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:02:59 #152
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_34728625
Die cartoons zijn nog niet eens heel erg grappig of hard Wat een gezanik om niets zeg.

Is er al een Paint-je-eigen-Deense-cartoon-topic?
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:03:07 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34728629
ik vond het wel vermakelijk om te zien dat de mensen in indonesië die fel tegen de tekeningetjes waren zelf een prent hadden gemaakt van een met messen doorboorde deense ambassadeur.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34728668
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:03 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond het wel vermakelijk om te zien dat de mensen in indonesië die fel tegen de tekeningetjes waren zelf een prent hadden gemaakt van een met messen doorboorde deense ambassadeur.
Erg hypocriet, ja.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:05:17 #155
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34728691
Hoe weten moslims eigenlijk hoe Mohammed er uit ziet? Dat mogen ze helemaal niet weten

Het gaat om een tekeningetje waaronder iemand mohammed geschreven heeft toch?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:06:39 #156
3542 Gia
User under construction
pi_34728728
Je zou nu ook een cartoon kunnen maken van een moslim die een Deen in elkaar trimt en daarbij schreeuwt: Moslims zijn vredelievend.

Met op de achtergrond een moslima die met de deense vlag haar gat afveegt.

Kan niet goed tekenen, iemand?
pi_34728737
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dank je, ik vind zelf ook dat manipulatie van de media erg gemakkelijk is. We zien dit bij detieze bordjes. Nu, manipulatie is een (te?) groot woord, maar er mag wel even gewezen worden op het feit dat dit niet tien maal twintig bordjes zijn. Kracht van herhaling werkt ook zo, dat men dat onthoudt.
[..]

\\\\\\\"Saturday\\\\\\\'s demonstration was organised by the Muslim group Hizb ut-Tahrir.\\\\\\\"

Ook niet echt nieuws, hè, dat enkele radicale idioten met zulke borden lopen?
Ik verwacht nu dus ook een protestmars van moslims die dit soort borden, ook waren het er maar 10, veroordelen.
Ik verwacht een protestmars van moslims die alle doodsbedreigingen, al het geweld aan het adres van Denen, kranten, cartoonisten etc afkeuren.

De Deense krant publiceerde immers máár 7 prentjes en moslims over de hele wereld eisen een excuus, boycotten Deense producten, moslimkruideniers halen die producten uit de schappen, kranten ontslaan hun redacteuren, ministers sussen de boel, de EU spreekt over het instellen van gedragsregels inzake godslastering in de media, moslims van een gematigder allooi keuren geweld af, maar vinden de boycot en de heisa wel terecht.

Of ze vinden het niet terecht en hekelen iedere zot die met deze manier van reageren de Islam en zijn volgelingen wederom in een kwaad daglicht stelt.
Islam is vrede.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:07:10 #158
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_34728743
Was er in Amerika niet onlangs een complete strip voor schoolkinderen waarin Mohammed door het slijk werd gehaald? BIjzonder weinig ophef over geweest in vergelijking met dit.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:07:23 #159
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34728748
quote:
Allemaal zonder pardon Europa uitflikkeren. Blijkbaar vinden ze het hier niet leuk, oprotten dus. Wij moeten het wel accepteren dat ze ons willen onthoofden?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:08:44 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34728782
best eng idee dat er een zoveel 'triggerhappy' mensen in europa zijn gekomen de afgelopen decennia.
pi_34728824
Beweringen als zou men niet willen provoceren zijn natuurlijk onzin. Het is bekend dat afbeeldingen van Mohammed als godslastering gezien worden, dan weet je ook dat het zal beschouwd worden als een provocatie en moet je naderhand niet met zo'n uitvlucht afkomen.

Als je de intolerantie van de islam aan de kaak wil stellen, ga je gang. Maar als hierdoor westerse toeristen of militairen gedood worden of bomaanslagen volgen, kom dan niet af met het excuus dat het helemaal de bedoeling niet was. Zo'n reacties had je kunnen verwachten. Dat de Britten en Amerikanen er niet gelukkig mee zijn is begrijpelijk.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:10:43 #163
3542 Gia
User under construction
pi_34728837
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:08 schreef zoalshetis het volgende:
best eng idee dat er een zoveel \'triggerhappy\' mensen in europa zijn gekomen de afgelopen decennia.
Je mag als niet-moslim niet zeggen dat jij denkt dat de hele Islam uit de duim van één of andere idioot is gezogen. Je mag dat niet eens denken!!
Want als 'ze' daar achter komen, kun je daarom vermoord worden.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:11:08 #164
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34728847
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:10 schreef Doderok het volgende:
Als je de intolerantie van de islam aan de kaak wil stellen, ga je gang.
Hoe dan?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:13:37 #165
3542 Gia
User under construction
pi_34728916
quote:
Beweringen als zou men niet willen provoceren zijn natuurlijk onzin. Het is bekend dat afbeeldingen van Mohammed als godslastering gezien worden, dan weet je ook dat het zal beschouwd worden als een provocatie en moet je naderhand niet met zo\'n uitvlucht afkomen.

Als je de intolerantie van de islam aan de kaak wil stellen, ga je gang. Maar als hierdoor westerse toeristen of militairen gedood worden of bomaanslagen volgen, kom dan niet af met het excuus dat het helemaal de bedoeling niet was. Zo\'n reacties had je kunnen verwachten. Dat de Britten en Amerikanen er niet gelukkig mee zijn is begrijpelijk.
Tuurlijk provoceer je daarmee. Andersom wordt er ook geprovoceerd door sexy geklede meisjes uit te schelden voor hoer. Zullen we dan hierom ook maar gewoon moslims gaan molesteren, want ik vind dat nogal beledigend naar onze jongedames toe.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:13:47 #166
272 R@b
No-nonsens
pi_34728925
quote:
Het is bekend dat afbeeldingen van Mohammed als godslastering gezien worden
Door wie?

Er zijn ook moslims die er helemaal geen probleem mee hebben.

Er zijn verschillende stromingen in de islam:
De soennieten verbieden het afbeelden van de profeet Mohammed,
de sjiieten daarentegen niet. Je kunt zelfs ansichtkaarten kopen waarop Mohammed staat afgebeeld. De Koran verbiedt het ook niet
.

Waarom moeten wij in het vrije westen naar de pijpen van moslims dansen die er wel een probleem mee hebben??
pi_34728943
Wees blij dat dit gebeurt R@b, volgens mij geniet je er met volle teugen van
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:14:29 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34728949
gezien de steunbetuigingen denk ik dat er helemaal niemand gaat dansen naar iemands pijpen.
pi_34728956
quote:
Walking the Thin Line

(By Dyab Abou Jahjah)

Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is. Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!

In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat. Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.

Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.

Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.

Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.

Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.

Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:14:47 #170
3542 Gia
User under construction
pi_34728959
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:13 schreef R@b het volgende:

[..]

Door wie?

Er zijn ook moslims die er helemaal geen probleem mee hebben.
Ik zie dat niet als godslastering. Mohammed is immers geen god.
pi_34728984
De veelbesproken cartoons zijn een vertolking van beelden en associaties die leven in niet-islamitische staten over 'het begrip' Mohammed en de wijze waarop sommige westerlingen naar de religieuze levensbeschouwing van moslims aankijken. Dat de cartoons kwetsend zijn kan ik me enigszins voorstellen, maar de reacties daarop, die imo disproportioneel zijn, niet. De cartoons an sich en de publicatie ervan is een felle discussie waard, maar dat neemt de associaties en het beeld die westerlingen bij de betekenis van mohammed oproepen niet weg.
De felle ophef evenmin. Sterker nog, de mate van felheid waarin de moslims hun gekwetsheid over de cartoons uiten voedt dat beeld imo extra.

De mate van agressiviteit waarop moslims hun gevoelens over de cartoons uiten is geen meerwaarde om het beeld van sommige westerlingen te veranderen. Ik denk dat moslims die geagiteerd zijn over de publicatie, die menen dat de cartoons een verkeerd beeld oproepen, zichzelf geen dienst bewijzen door doodsbedreigingen en het dreigen met bomaanslagen.
Lijkt mij, dat zo'n aanpak juist averechts werkt.

Men kan en is in het volste recht om haar ongenoegen te uiten over het beeld dat een bepaald aantal westerlingen hebben over de religieuze opvatting van moslims.
Met welke intentie uiten moslims dan hun ongenoegen over de publicatie?
Ik mag hopen, dat het geen oorlogsverklaring is, maar is bedoeld om het beeld recht te zetten. Alleen schiet de intentie dan haar doel voorbij en de verhouding van mate van ophef en de grondslag van die ophef maakt het tot dusver niet aannemelijk dat moslims werkelijk het beeld rechtzetten betrachten.

Enfin. Ik probeerde persoonlijk objectief deze issue te benaderen, maar dat kost steeds meer moeite aangezien de discussie steeds meer en vaker gericht wordt op de fundamenten van de principes van de democratische orde dan de mate van agressiviteit van het uiten door moslims van hun gekwetstheid.

Het kan niet zo zijn dat de kaders van de islamitische dogma's zo verstrekkend zijn, dat dit de fundamenten van de democratische orde ter discussie stelt. Rest alleen een uiterst moeilijk dilemma, dat al een tijdje in impasse is geraakt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:16:30 #172
272 R@b
No-nonsens
pi_34728998
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:11 schreef ErikT het volgende:

[..]

Hoe dan?
Door spotprenten te tekenen bijvoorbeeld. Een prima idee, dat exact aantoont dat de soennitische islam maar één ding wil: Totale onderwerping van een ieder aan het - door een pedofiele hopman in de 7e eeuw verzonnen - islamgeloof.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:18:32 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34729043
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:14 schreef addictivebeat het volgende:
jank, snif snotter. ik-keur-het-af-maar-begrijp-het-wel gelul, met aannames die helemaal niet hard gemaakt kunnen worden.
[..]
pi_34729071
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:16 schreef R@b het volgende:

[..]

Door spotprenten te tekenen bijvoorbeeld. Een prima idee, dat exact aantoont dat de soennitische islam maar één ding wil: Totale onderwerping van een ieder aan het - door een pedofiele hopman in de 7e eeuw verzonnen - islamgeloof.
Deze post toont maar weer aan dat sommige westerlingen net zo dom zijn als ze de mensen die ze zogenaamd aanvallen. Respectloze rubbish van een hersenloze sukkel. Wat wil je nou man. Je geilt echt op dit soort rellen he.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:20:19 #175
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729097
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:16 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik zie ook niet echt een ander goed alternatief. Moet een politicus op TV iets aan de kaak gaan stellen ofzo? Mijns inziens is de taak van de media toch echt de verkondiging van het vrije woord, mensen aan het denken zetten en de discussie opzoeken.

Bovendien: wat lopen die geïrriteerde Moslims nou te zeiken zeg? Als ze zich nou normaal gedragen, is er ook geen reden voor dit soort acties. Ik word echt een beetje pissig van die mafketels met spandoeken met "Europa is kanker" en "lalala mensen onthoofden." Oppleuren hee!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:20:58 #176
272 R@b
No-nonsens
pi_34729110
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:14 schreef SCH het volgende:
Wees blij dat dit gebeurt R@b, volgens mij geniet je er met volle teugen van
Nee hoor. Het toont alleen aan dat westerse democratie en de islam uit het MO niet samengaan. Iets waar ik altijd al voor heb gewaarschuwd.

Ik denk eerder dat de moslimknuffelaars met de handen in het haar zitten. Wat moeten ze nu doen? Hun gelijk geven en duizend maal excuus aanbieden, of de vrijheid van meningsuiting verdedigen. Aan jou de eer. Ik heb mijn keus reeds lang geleden gemaakt. Nimmer zal ik wijken voor religieuze fanaten.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:21:28 #177
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729124
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze post toont maar weer aan dat sommige westerlingen net zo dom zijn als ze de mensen die ze zogenaamd aanvallen. Respectloze rubbish van een hersenloze sukkel. Wat wil je nou man. Je geilt echt op dit soort rellen he.
Wat is dit nou SCH? Ben je het niet met me eens dat er een probleem is met een deel van de Moslimwereld? Om het minste of geringste gaan ze in hun ogen terecht mensen opblazen. Waarom mag je zoiets niet aan de kaak stellen in een cartoon?
pi_34729127
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:20 schreef ErikT het volgende:
Als ze zich nou normaal gedragen, is er ook geen reden voor dit soort acties.
Die cartoons komen er omdat moslims zich niet gedragen?

Die cartoons zijn een georkestreerde actie van een conservatieve rechtse krant die zogenaamd een daad wilde stellen.
pi_34729146
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wat is dit nou SCH? Ben je het niet met me eens dat er een probleem is met een deel van de Moslimwereld? Om het minste of geringste gaan ze in hun ogen terecht mensen opblazen. Waarom mag je zoiets niet aan de kaak stellen in een cartoon?
Ik vind de reacties krankzinnig maar die komen vooral uit extreme hoek. Ik vind de publicatie van die cartoons ook een beetje dommig. Heeft niet zoveel met vrijheid van meningsuiting te maken, dat wordt er dan weer aan de haren bijgesleept.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:22:39 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34729152
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef SCH het volgende:

Die cartoons zijn een georkestreerde actie van een conservatieve rechtse krant die zogenaamd een daad wilde stellen.
en me dunkt dat ze die daad ook gesteld hebben. my god wat een heftige reacties wereldwijd.
pi_34729190
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en me dunkt dat ze die daad ook gesteld hebben. my god wat een heftige reacties wereldwijd.
En wat schieten we er mee op? Met zo'n 'daad'?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:24:11 #182
272 R@b
No-nonsens
pi_34729194
quote:

. Respectloze rubbish van een hersenloze sukkel. Wat wil je nou man. Je geilt echt op dit soort rellen he.
Respectloos? Respectloos is een boek aanhangen van een malloot uit de 7e eeuw en denken dat je daarmee anderen je wil kan opleggen. Of zie jij Mo soms echt als een boodschapper van God.? Ik niet, ik zie hem als een bloeddorstige geilaard die toevallig door een miljard onwetenden wordt aanbeden. Moeten zij weten, ik wens er niet aan mee te doen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:25:01 #183
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729219
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:21 schreef SCH het volgende:
Die cartoons komen er omdat moslims zich niet gedragen?
Ja. Als ze niet iedere dag bomaanslagen zouden plegen in naam van de Islam is er geen fundering voor de meeste cartoons. Als Dittrich geen domme fout maakt komt er ook geen Fokke en Sukke over Dittrich in de krant.
quote:
Je vindt het niet van de gekken dat cartoonisten uit angst niet meer tekenen wat ze willen? Moet ik je herinneren aan ene Theo die werd vermoord omdat hij zijn mening uitte (niet heel subtiel, maar dat is nu ff de discussie niet) en dat mensen bang zijn geworden om hun mening te uitten? Dat is toch geen goede ontwikkeling en die mag best aan de kaak gesteld worden.
pi_34729221
quote:

[..]

Rob heeft gewoon gelijk, laten we alsjeblieft de Olifant in de woonkamer niet negeren SCH. Ik begrijp ook niet zo goed wat je nu wil. Dat de verhoudingen onder druk komen te staan is vervelend genoeg, maar geen reden om dan maar je hoofd in het zand te steken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:25:42 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34729236
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat schieten we er mee op? Met zo\'n \'daad\'?
het laat zien dat we moeten oppassen voor extremisten.
pi_34729242
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:24 schreef R@b het volgende:

[..]

Respectloos? Respectloos is een boek aanhangen van een malloot uit de 7e eeuw en denken dat je daarmee anderen je wil kan opleggen. Of zie jij Mo soms echt als een boodschapper van God.? Ik niet, ik zie hem als een bloeddorstige geilaard die toevallig door een miljard onwetenden wordt aanbeden. Moeten zij weten, ik wens er niet aan mee te doen.
Respectloos dus. Ik heb geleerd respect op te brengen voor mensen uit diverse religies of geen religies. ik heb ook respect voor het christelijk geloof van mijn ouders al heb ik er weinig mee. Ik ga ze daarover niet bashen of aanvallen of expres kwetsen.
pi_34729253
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het laat zien dat we moeten oppassen voor extremisten.
Ach ja, dat wisten we nog niet
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:26:50 #188
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729270
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
Ik vind de reacties krankzinnig maar die komen vooral uit extreme hoek.
1. Niemand zegt dat dit niet zo is. 2. Dus die Moslims daar in Londen zijn extremisten?
(Ik weet dat 1 en 2 niet geheel compatibel zijn).
quote:
Ik vind de publicatie van die cartoons ook een beetje dommig. Heeft niet zoveel met vrijheid van meningsuiting te maken, dat wordt er dan weer aan de haren bijgesleept.
Dat heeft het wel! Door angst durven mensen niet meer te zeggen wat ze denken. Dat is een kwalijke zaak.
pi_34729274
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:25 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Rob heeft gewoon gelijk, laten we alsjeblieft de Olifant in de woonkamer niet negeren SCH. Ik begrijp ook niet zo goed wat je nu wil. Dat de verhoudingen onder druk komen te staan is vervelend genoeg, maar geen reden om dan maar je hoofd in het zand te steken.
Waarom moet je dat keer op keer aantonen? Waarom moeten we zonodig Mohammed op die manier afbeelden. Wat winnen we daarbij?

Van mij mag het maar ik zie niet in wat die Deense krant nu denkt te hebben aangetoond of gewonnen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:27:14 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34729283
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach ja, dat wisten we nog niet
het valt me altijd op hoeveel pus er elke keer uit een klein wondje komt lopen.
pi_34729320
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom moet je dat keer op keer aantonen? Waarom moeten we zonodig Mohammed op die manier afbeelden. Wat winnen we daarbij?

Van mij mag het maar ik zie niet in wat die Deense krant nu denkt te hebben aangetoond of gewonnen.
Waarom ben jij openlijk homo? Daar beledig je heel wat moslims mee hoor.
pi_34729333
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:26 schreef ErikT het volgende:

[..]

1. Niemand zegt dat dit niet zo is. 2. Dus die Moslims daar in Londen zijn extremisten?
(Ik weet dat 1 en 2 niet geheel compatibel zijn).
Een georkestreerde rel kent een georkestreerde reactie, er zit nu geen maat meer op en is volledig buiten proportie. Van alle kanten weer.

Rechtse tiepjes adopteren deze rel en moslims sluiten de rijen.
quote:
Dat heeft het wel! Door angst durven mensen niet meer te zeggen wat ze denken. Dat is een kwalijke zaak.
Ach man, dat wordt zo opgeblazen. Welke mensen? Wat durven ze dan niet meer te zeggen. Ik durf alles te zeggen hoor, ik heb alleen niet zo de behoefte om alles te zeggen en mensen bewust te beledigen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:28:39 #193
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729337
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Respectloos dus. Ik heb geleerd respect op te brengen voor mensen uit diverse religies of geen religies. ik heb ook respect voor het christelijk geloof van mijn ouders al heb ik er weinig mee. Ik ga ze daarover niet bashen of aanvallen of expres kwetsen.
Respect komt van 2 kanten. Als zij Europa kanker vinden en ons willen onthoofden, is dat het einde van mijn respect voor hen.
pi_34729347
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:28 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Waarom ben jij openlijk homo? Daar beledig je heel wat moslims mee hoor.
Nee hoor
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:28:58 #195
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_34729348
quote:
126 Teletekst za 04 feb
Palestijns protest tegen cartoons

GAZA Honderden Palestijnen zijn in Gaza
de straat opgegaan om te protesteren
tegen de Deense spotprenten over de
profeet Mohammed.Tientallen betogers
bestormden het Duitse consulaat.Ook
werd er met stenen gegooid naar het
kantoor van de Europese Unie in Gaza.

De Palestijnse politie maakte een eind
aan de demonstratie.Gemaskerde agenten
verwijderden leuzen van het EU-gebouw,
met oproepen voor een Deense boycot.

Elders in de stad deelden Fatah-leden
rozen uit op een katholieke school,als
excuus voor de dreigementen van andere
Fatah-leden om aanslagen te plegen op
christelijke kerken,vanwege de prenten.

volgende nieuws financieel sport
pi_34729356
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:28 schreef ErikT het volgende:

[..]

Respect komt van 2 kanten. Als zij Europa kanker vinden en ons willen onthoofden, is dat het einde van mijn respect voor hen.
Wat nou 'zij'?
pi_34729375
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het valt me altijd op hoeveel pus er elke keer uit een klein wondje komt lopen.
Het is geen klein wondje. Het is belangrijk voor ze. Ik weet ook precies hoe ik anderen moet kwetsen, maar moet je het dan ook doen?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:30:13 #198
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34729377
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
Het zijn weer gouden tijden voor de islambashers.
Ja hoe is het toch mogelijk?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:30:45 #199
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729396
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:28 schreef SCH het volgende:
Ach man, dat wordt zo opgeblazen. Welke mensen? Wat durven ze dan niet meer te zeggen. Ik durf alles te zeggen hoor, ik heb alleen niet zo de behoefte om alles te zeggen en mensen bewust te beledigen.
Er worden mensen met de dood bedreigd na het plaatsen of tekenen van deze cartoons. Het lijkt me dus dat er wel degelijk een probleem is, mensen laten zich echt wel tegenhouden door doodsbedreigingen.
pi_34729401
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:30 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ja hoe is het toch mogelijk?
Die hebben geen andere hobby's denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')