Anti-islamisme, haat tegen de moslimwereld en Westerse propaganda zal niet zoveel stof doen opwaaien als een afbeelding van Mohammed. Voor veel moslims is het afbeelden van de profeet een hele andere, goddelijke categorie.quote:Op donderdag 2 februari 2006 20:40 schreef dVTB het volgende:
En belangrijker: ze zijn zelf nog veel erger. Ronduit anti-semitisch, haatzaaiend richting het westen en drijvend op propaganda.
Mooi toch?quote:Wat te denken van de Al Qaeda videotapes die Al Jazeera keer op keer weer uitzendt?
Ze wekken angst op een daaraan wordt toegegeven. Sommigen groeperingen hebben al bekend gemaakt dat ze elke Deen als doelwit zien. Ook is er korte tijd een Duitser ontvoerd geweest, omdat ze dachten dat het een Deen was. Het is gewoon volkomen achterlijk.quote:Op donderdag 2 februari 2006 21:31 schreef 8818 het volgende:
Het ergste is dat hun invloed zo groot is dat kranten hun excuus aanbieden en zelfs landen zich verontschuldigen, hoe bezopen moet het worden.
Hehe, je zegt het, voor deze Mohammedanen is hij een god.quote:Op donderdag 2 februari 2006 21:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Anti-islamisme, haat tegen de moslimwereld en Westerse propaganda zal niet zoveel stof doen opwaaien als een afbeelding van Mohammed. Voor veel moslims is het afbeelden van de profeet een hele andere, goddelijke categorie.
[..]
Mooi toch?
Jij snapt het echt niet. Jij snapt het geloof ik toch echt nog steeds niet. Nou goed joh, dan leg ik het je toch nog 1 x uit. Als je tenminste wilt lezen en je niet blijft verblinden door je enorme afkeer van godsdienst.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Je blijft lekker vasthouden aan deze idiote vergelijking he?
Laat ik je even uit je droom helpen: Vooropgesteld dat de persoon die je als hoer of pedo wilt afbeelden onschuldig is aan het geheel: De kans is groot dat dit opgevat wordt als een belediging. de persoon die je hiermee beledigt kan daar aangifte van doen. In het geval van een spotprent of satire, zal een rechter altijd kijken naar een zekere link tussen de satire en de werkelijkheid.
Wanneer je dan out of the blue iemand neerzet als pedofiel of hoer, levert je dat zeer waarschijnlijk een veroordeling op, aangezien elke grond daartoe volkomen ontbreekt.
Wat zelfs jij echter niet kunt ontkennen, is dat een veelgemaakte belofte aan zelfmoordenaars is dat ze door hun actie in het hiernamaals in triomf onthaald zullen worden en zo'n 70 maagden tegemoed kunnen zien. Een spotprent waarop een prominent figurant in de geloofsgeschiedenis dan (bijvoorbeeld) afgebeeld wordt, tegen zojuist gearriveerde zelfmoordcommandos roepend dat de maagden opzijn... Tsja.. Daar zit een overduidelijke link in naar de werkelijkheid.
Nog afgezien van het feit dat het in de meeste rechtstaten zo is dat belediging een aangifte vereist van de beledigde persoon alvorens justitie ook maar iets doet. Voelt Mohammed zich beledigd, dan zal Mohammed aangifte daarvan moeten doen. Eén uitzondering daarbij is godslastering (m.i. helaas. Als zo'n almachtig wezen nog niet in staat is voor zichzelf op te komen, waarom zouden anderen dat dan moeten opknappen?) Mohammed is echter geen god, dus die vlieger gaat niet op voor hem.
Speciaal geregistreerd om dat te melden? Waar doen die cijfers me trouwens aan denken...quote:Op donderdag 2 februari 2006 21:31 schreef 8818 het volgende:
Vreemd genoeg waren die moslims maar stilletjes na de aanslagen in Amerika. En nu die drukte om een paar spotprentjes.
Dat terwijl het islamitisch 'geloof' een samenraapsel is van de joodse thora en de maangod hulal.
Dus niet eens een origineel geloof maar een samenraapsel van twee.
En dat te bedenken dat hun 'profeet' mohammed een pedofiel was die een meisje van 9 trouwde.
Het ergste is dat hun invloed zo groot is dat kranten hun excuus aanbieden en zelfs landen zich verontschuldigen, hoe bezopen moet het worden.
Ja idd de waarheid is hard, ook in het geval als het mn eigen vader of moeder betreft....quote:Op donderdag 2 februari 2006 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe zou je het vinden als jouw vader of moeder als kinderverkrachter wordt neergezet, gewoon omdat ik grappig vind om dat te doen en omdat ik zo ontzettend graag de vrijheid van meningsuiting op allerlei manieren wil bevechten en op de proef stellen. Want ik moet alles kunnen tekenen en schrijven en zeggen ook al weet ik zeker dat ik daar anderen mee kwets.
Mensen kwetsen mij als ze vlees eten. Dat is geen reden om alle vleeseters mijn wil op te leggen omdat ik vind dat Mijn Mening Superieur is.quote:Op donderdag 2 februari 2006 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet. Jij snapt het geloof ik toch echt nog steeds niet. Nou goed joh, dan leg ik het je toch nog 1 x uit. Als je tenminste wilt lezen en je niet blijft verblinden door je enorme afkeer van godsdienst.
Het gaat er om of mensen gekwetst worden door een afbeelding. Dat hoeft niet de persoon zelf te zijn die op de afbeelding staat, het gaat om het effect op anderen. Jij haalt de rechter erbij en ik weet niet waarom je dat doet want je negeert daarbij volledig mijn post. Ik heb het niet over de rechter want dat is in dit geval totaal niet relevant. De islamitische klagers over deze spotprenten maken in het westen (terecht) geen schijn van kans. Die spotprenten zijn volstrekt legaal en legitiem en juridisch is er logischerwijs geen speld tussen te krijgen. Dat heb ik geen moment beweerd en als je mijn posts een beetje zou lezen dan weet je dat die reactie dus heel raar en irrelevant is.
Ik maak een volstrekte logische vergelijking over het gekwetst zijn. De profeet Mohammed is voor veel islamieten te vergelijken met hun vader of moeder. Net als Jezus voor een groep christenen meer dan een familielid is. Daarom kan je heel goed die vergelijking maken. Hoe zou je het vinden als jouw vader of moeder als kinderverkrachter wordt neergezet, gewoon omdat ik grappig vind om dat te doen en omdat ik zo ontzettend graag de vrijheid van meningsuiting op allerlei manieren wil bevechten en op de proef stellen. Want ik moet alles kunnen tekenen en schrijven en zeggen ook al weet ik zeker dat ik daar anderen mee kwets.
Dus wat zeuren mensen als hun ouders als smerige vuillappen worden neergezet. Moet allemaal kunnen. Beetje gevoel voor humor JMG. Dat eis je ook van anderen. Of eis je het misschien alleen en vooral van anderen.
Ik ben weer verbijsterd door de dommigheid in deze discussie. De kwaadwillendheid en hetzerigheid van zogenaamde vrijdenkers die blijkbaar alleen op rottigheid uit zijn.
Je bent verbijsterd door de dommigheid in deze discussie, zeg je?quote:Op donderdag 2 februari 2006 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet. Jij snapt het geloof ik toch echt nog steeds niet. Nou goed joh, dan leg ik het je toch nog 1 x uit. Als je tenminste wilt lezen en je niet blijft verblinden door je enorme afkeer van godsdienst.
Het gaat er om of mensen gekwetst worden door een afbeelding. Dat hoeft niet de persoon zelf te zijn die op de afbeelding staat, het gaat om het effect op anderen. Jij haalt de rechter erbij en ik weet niet waarom je dat doet want je negeert daarbij volledig mijn post. Ik heb het niet over de rechter want dat is in dit geval totaal niet relevant. De islamitische klagers over deze spotprenten maken in het westen (terecht) geen schijn van kans. Die spotprenten zijn volstrekt legaal en legitiem en juridisch is er logischerwijs geen speld tussen te krijgen. Dat heb ik geen moment beweerd en als je mijn posts een beetje zou lezen dan weet je dat die reactie dus heel raar en irrelevant is.
Ik maak een volstrekte logische vergelijking over het gekwetst zijn. De profeet Mohammed is voor veel islamieten te vergelijken met hun vader of moeder. Net als Jezus voor een groep christenen meer dan een familielid is. Daarom kan je heel goed die vergelijking maken. Hoe zou je het vinden als jouw vader of moeder als kinderverkrachter wordt neergezet, gewoon omdat ik grappig vind om dat te doen en omdat ik zo ontzettend graag de vrijheid van meningsuiting op allerlei manieren wil bevechten en op de proef stellen. Want ik moet alles kunnen tekenen en schrijven en zeggen ook al weet ik zeker dat ik daar anderen mee kwets.
Dus wat zeuren mensen als hun ouders als smerige vuillappen worden neergezet. Moet allemaal kunnen. Beetje gevoel voor humor JMG. Dat eis je ook van anderen. Of eis je het misschien alleen en vooral van anderen.
Ik ben weer verbijsterd door de dommigheid in deze discussie. De kwaadwillendheid en hetzerigheid van zogenaamde vrijdenkers die blijkbaar alleen op rottigheid uit zijn.
bron?quote:Op donderdag 2 februari 2006 23:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
trouwens als antwoordt op de boycot van deense producten door het MO wordt er nu In de EU geboycot tegen MO producten
velen zullen het niet eens gelezen hebben, maar als het om islam gaat verspreid het zich als vuurquote:Op donderdag 2 februari 2006 23:37 schreef popolon het volgende:
Maar goed, ik vraag me nog steeds af waarom ze in het Midden-Oosten de Deense krant lezen.
Dat doen ze ook niet, ze hebben alleen iets gehoord over een spotprent en dat is genoeg om lekker te rellen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 23:37 schreef popolon het volgende:
Mij god wat een gezever om niks.
Maar goed, ik vraag me nog steeds af waarom ze in het Midden-Oosten de Deense krant lezen.
quote:Een Britse groep moslims heeft de Denen voor het hetzelfde lot als dat van de vermoorde Theo van Gogh gewaarschuwd. De radicale islamieten beriepen zich op hun leidraad, de Koran, waarin zou staan dat iedereen moet worden gedood die een profeet beledigt. Een woordvoerder van de beweging Al Ghurabaa uitte de dreigende taal in de Deense krant Politiken. In een verwijzing naar de Nederlandse filmmaker Van Gogh, waarschuwt hij de Denen moslims serieus te nemen. Al Ghurabaa, dat Londen als thuisbasis heeft, wil vrijdag voor de Deense ambassade in de Britse hoofdstad demonstreren.
Hoe kun je spot nou weerleggen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:17 schreef Mikrosoft het volgende:
Waarom weerleggen moslims de beschuldigingen en het spot drijven met Mohammed niet?
Met goddelijke hulp lukt het ze vast wel.quote:
Wow dude.. De teksten op de borden van die gasten... Geen Mohammedaan die daar ophef over maakt natuurlijk..quote:Héé, daar zijn we weer :-)
Onderstaande somt het mooi op, van de Engelstalige site van Der Spiegel.
Ik heb je nou nog niet gehoord over de doodsbedreigingen en geweldsplegingen n.a.v. (godbetert) die paar spotprenten. Wat is DAAR jouw mening over, SCH?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:18 schreef SCH het volgende:
Hoe kun je spot nou weerleggen?
Hier kunnen onze standdaard Fok! extremistjes nog een puntje aan zuigen.quote:Wat is dat toch met die zogenaamde moslim landen. Vrijwel allemaal dictaturen, geen vrijheid, geheime politie, martelingen, je kunt nergens je mening over zeggen zelfs niet als gelovige moslim over je eigen geloof, corrupt en verziekt, er wordt in geen naam van welk ander geloof zoveel gemoord, bedreigd en gedaan dan ons geloof en dan gaan zeuren over een tekeningetje??? Ga eerst je eigen land eens regelen, zorg voor vrouwenrechten of wat voor rechten dan ook. En dan een boycot van heel Denemarken, enpassant ook nog even de vlag van Noorwegen mee verbranden en dan moet iedereen op zijn knietjes voor het allemachtige moslim geloof??? Denemarken is een democratie, in een democratisch land is de regering niet verantwoordelijk voor een krant. Kranten worden daar niet voor de propaganda van de dictatuur gebruikt. Maar dat zullen de meesten wel niet begrijpen. Nooit van een democratie gehoord, behalve dan dat die slecht is. Als belijdende moslim schaam ik me dood. Laat al die onderontwikkelde derde wereld land moslims aub eens gaan lezen waar de Koran echt overgaat ipv van ons overal belachelijk te maken.
Karim
karim - 02/02/06 - 07:50:08
Ik vraag me zelfs af of die er zo weinig zijn. Ze durven alleen hun mond niet open te trekken vanwege de almachtige geitenneukersbrigade die overal op de loer ligt.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het onderstaande berichtje heb ik gequoted van AD
Dit is nog eens een ware MOSLIM waar ik wel respect voor heb. Helaas zijn er hier mi bitter weinig van.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hier kunnen onze standdaard Fok! extremistjes nog een puntje aan zuigen.
Wow dude... Wat doen zulke Mohammedanen in Europa??? Is een nieuwe inquisitie soms wat ze willen?quote:
Ben jij links ofzo? Etnoknuffelaar?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Het westen heeft geen respect voor islam-cultuur......
Tja het is wel zo. Ik bedoel, toen Saudi-Arabië meedeed aan het WK Voetbal, en de ballen-fabrikant als teken van saamhorigheid de vlaggen van de deelnemende landen op de bal wilde afdrukken, vroegen ze eerst toestemming aan de betreffende landen.
Saudi-Arabië, dat de naam van Allah op de vlag heeft staan, wilde dit niet, omdat er anders tegen de naam van Allah aangetrapt zou worden. Als oplossing werd er gekozen voor de vlag van Saudi-Arabië zonder de naam erop gedrukt, dus een groene vlag met een wit kromzwaard erop. Hier waren de Saudi\\\'s wel over te spreken.
Respect enzo weet je.
Of hoe beelden opinies kunnen manipuleren. :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef Monidique het volgende:
Twintig foto\'s van tien dezelfde bordjes...
Mijn post was om aan te geven dat het argument "het westen haat ons" bullshit is.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ben jij links ofzo? Etnoknuffelaar?
We hebben het hier niet over een voetbal maar over een krant.
Het zou wat zijn als iedere columnist, iedere cartoonist vóór publicatie de betreffende autoriteit om toestemming zou vragen.
(of ik zie vandaag de ironie niet van jouw post, dat kan ook)
we zouden met diezelfde teksten eens in de straten van Saudi Arabie, Jordanie of Iran moeten gaan lopen... maar dan richting de Islam en de Islamitische landen...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Of hoe beelden opinies kunnen manipuleren. :\')
Je hebt gelijk. Maar desondanks griezelige teksten.
Maar het zegt wel iets van de religie van de vrede.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef Monidique het volgende:
Twintig foto\'s van tien dezelfde bordjes...
2 dagen terug op teletekst en het was door burgers die elkaar opriepenquote:
Ja, wat een vredige religie toch, die Islam.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:40 schreef R@b het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Boze moslims, gisteren in Londen.
Ik snap niet dat dergelijke borden gewoon toegestaan zijn in Engeland, dit is gewoon aanzetten tot..quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef typtypo het volgende:
exterminate those who insult nazi\'s islam
Waar hebben we dat vaker gehoord?
euhhhh
....
1933-1945 Duitsland
Voor hun zijn het weer gouden tijden om Europa en het Westen te bashen voor een kutcartoon....quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
Het zijn weer gouden tijden voor de islambashers.
Religion of peace...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:40 schreef R@b het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]