http://www.autoblog.nl/ar(...)udi_r10_diesel_powerquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:26 schreef Wimo. het volgende:
"sport " wagen met dieselLambo met diesel
random quote van de website:quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:32 schreef Zonda_F het volgende:
[..]
http://www.autoblog.nl/ar(...)udi_r10_diesel_power
Sportief genoeg voor je?![]()
En zo is hetquote:Ik hoop niet dat dit een trend gaat worden. Ik walgde al zo van die Seat Ibiza TDI Cup, nu krijgen we die walmende oliestokers ook op LeMans? Echt een door en door slechte ontwikkeling als je het mij vraagt. Het moet niet veel gekker worden of ik ben weg naar Amerika, waar men dieselmotoren nog gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn: vrachtwagens en andere werkpaarden.
inderdaad, sportwagens horen te janken en niet te pruttelenquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:38 schreef Wimo. het volgende:
[..]
random quote van de website:
[..]
En zo is het![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:29 schreef Mukie het volgende:
Die achterkant lijkt op de smart roadster
naam is officieel bevestigd door audi als R8quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:37 schreef Shaman het volgende:
Is dit niet de R9? Daarvan is aangekondigd dat hij volgend jaar in productie zou gaan (oplage 4000). Gebaseerd op de Le Mans Concept uit 2003 en zou geleverd gaan worden met een V8 (RS4) of V10.
[[url=http://www.autoweek.nl/images/480/10821.jpg]afbeelding][/url]
[edit]
Volgens mij is dit de R8:
[afbeelding]
[/edit]
Idd. En toevallig heet de Le Mans racer ook R8.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:43 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
naam is officieel bevestigd door audi als R8
Mensen die hun oordeel vellen over 4 vage scoopsquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:39 schreef Inorbit het volgende:
diesel![]()
straks gaan ze nog vertellen dat hij voorwielaandrijving heeft
velgencopietje van lambo
Audivs Gallardo
![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:43 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
naam is officieel bevestigd door audi als R8
ik heb er al meer van gezien als die 4 telefoonfoto'tjes hoor. het idee van dat ding is namelijk al meer als een jaar oudquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:46 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Mensen die hun oordeel vellen over 4 vage scoops
Waarom zou je productievelgen onder een auto leggen die nog zwaar in de testfase zit ?
Post dan maar wat nieuwe scoops als je ze hebquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:50 schreef Inorbit het volgende:
[..]
ik heb er al meer van gezien als die 4 telefoonfoto'tjes hoor. het idee van dat ding is namelijk al meer als een jaar oud
het is het le mans prototype, maar dan met wat kleine wijzigingenquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:53 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Post dan maar wat nieuwe scoops als je ze heb![]()
Dit is dus de eerste keer dat de r8 op de plaat is gezet en niet de le-mans concept ...
quote:The genes of a winner
The new Audi R8
Audi has incorporated the name and the genes of the five-time Le Mans winner, the Audi R8, into a spectacular sports car. Three years after the unveiling of the Audi Le Mans quattro concept car, the production version will be making its debut at the Paris Motor Show in the guise of the new Audi R8 mid-engined sports model. It is a fascinating driving machine and the sporty pinnacle of the Audi brand. The mid-mounted 420 bhp V8 FSI engine, quattro permanent four-wheel drive and Audi Space Frame aluminium body form the basis for truly outstanding driving dynamics. The Audi R8 will be available to order from 28 September 2006; first deliveries will be made in the first half of 2007.
quote:As the first Audi mid-engined sports car, the R8 combines Audi's experience gained from numerous motorsport triumphs with groundbreaking design and the acknowledged technological expertise of the brand. This expertise has led to the slogan 'Vorsprung durch Technik' becoming a byword for leading-edge technology both on the race track and on the road.
Audi has recorded countless motorsport victories on race tracks all over the world. Following the rally successes of the Ingolstadt brand in the 1980s, and its triumphs on the touring car circuit, the world of long-distance motor racing was without a doubt the biggest challenge yet faced by Audi’s motorsport engineers.
And they mastered this challenge in style too: the Audi R8 won the prestigious Le Mans 24 Hours five times – from 2000 to 2002 and in 2004 and 2005 – and on two occasions even took the first three places.
quote:Le Mans is without doubt the toughest challenge to the Audi Sport Team's engineers because it calls for a level of engineering going far beyond the need merely to keep all the systems focussed on a short, sharp sprint. Alongside the essential virtues of top performance and optimised driving dynamics, the key requirements in long-distance racing are endurance and reliability, allied with optimum ergonomic design.
These are genes which are eminently transferable to a road-going sports car too, and which, allied to its exciting design, make the Audi R8 truly unmistakeable.
quote:The exterior
Even at first glance, the calibre of the car is plain to see. The Audi R8 sits broad and squat on the road, the strongly accentuated rear end appearing to flex its muscles like a sprinter ready for the off.
The characteristic proportions of the vehicle are dictated by the location of the engine behind the cockpit. This layout is a typical feature of race cars. One of the most striking examples of this design – and as such one of the legitimate antecedents of the Audi R8 – was, and still is, the Auto Union Type C Grand Prix car. The central position of the engine is above all a boon to driving dynamics, as it allows for a weight distribution, as on the R8, of 44 percent to the front and
56 percent to the rear.
The car's body is highly compact in appearance. The front end and the gently curved roof arc are drawn in a sweeping line; a line which immediately marks the two-seater out as an Audi.
The side view also reveals familiar contours. The dynamic line above the wheel arches and the shoulder line interlink the front end, side and rear, imbue the doors and the transition to the side air vent with a strong presence, and even more emphatically highlight the typical Audi rounded wheel housings accommodating the big wheels.
The cabin of the Audi R8 is pushed far forward – a typical feature of a mid-engined sports car, and as such a visual cue linking it to the race car of the same name. Behind the cabin, positioned in front of the rear axle, is the V8 FSI engine, a sculptured piece of engineering visible both through the large, shield-shaped rear window and from inside the car.
quote:1.90 metres wide but just 4.43 metres long and 1.25 metres high: these are the proportions of a true sports car. The 2.65-metre wheelbase offers room for the astonishingly spacious cabin and the longitudinally mounted engine behind it. Behind the doors, a large-surface 'sideblade' air deflector sweeps between the wheel arch and the roof section, delivering air for the V8 to breathe as well as for cooling. The paint finish of the sideblades is coordinated with the body colour.
The front end is characterised by the trapezoidal styling of the Audi single-frame grille, flanked on the right and left by additional large-dimensioned air intakes. For the first time, the four-ring badge is positioned on the bonnet, above the grille. The flat strips of the innovative LED headlights, with their clear-glass covers, join flush to the tops of the air intakes.
The R8 is the first series-production car to offer the option of ordering all the headlight functions – dipped beam, main beam, daytime running lights and indicators – as LEDs. LED stands for 'light-emitting diodes', and represents a technology which offers substantial advantages over conventional bulbs based on a much longer life.
Because they take up less space than conventional lights, LEDs provide the designers with greater freedom to be creative. The design of the strikingly three-dimensional main headlights, using LED technology, is particularly eye-catching.
Bionics, in other words drawing design inspiration from nature, has been deployed on the R8's headlights. The light unit has a design reminiscent of an open pine cone. Reflector shells arranged concentrically one behind the other, in conjunction with a powerful LED projection system, concentrate the light from one multi-chip LED, producing a high-luminosity, even form of driving light.
The internal reflectors of the main beam headlight are styled in a shape inspired by the architecture of the Sydney Opera House. And in contrast to them, the daytime running lights delimit the underside of the headlight as narrow strips of light – delivering distinctive signals and providing an innovative visual touch. It will be possible to order LED headlights as options from the end of 2007 onwards.
quote:The interplay of concave and convex lines contours the side-on view of the rear end. Underneath the clearly defined separation edge there is a flat vertical surface framed at its sides by the rear lights – also in LED technology. The third brake light strip runs across virtually the full width of the roof, forming the termination of the transparent engine hood.
The latter feature is yet another visual highlight. The observer looks right onto the V8, the very heart of this sports car. Indirect engine compartment lighting by white LEDs, enabling the engine to be seen even in the dark, is available as an option.
Two large-format diffuser openings in the rear bumper illustrate how intensively the styling of the Audi R8 is dictated by aerodynamics. The two pairs of circular twin exhaust tailpipes each sit at the right and left above the diffuser openings.
An automatically extending rear spoiler is deployed to assist the R8 in using the wind. It provides additional downforce to boost the suction effect produced by the aerodynamic styling of the underbody and by the diffusers. When travelling at lower speeds, the rear spoiler automatically retracts flush with the body.
The full aluminium body is constructed in the Audi Space Frame (ASF) design. Its perfect synthesis of minimal weight and maximum rigidity provides the ideal foundation for optimum driving dynamics, as well as delivering an outstanding power-to-weight ratio of just 3.71 kg per bhp.
quote:The drive train
Turbine-like power up to the highest rev ranges, a high maximum torque, all combined with a fascinating sound, are the characteristics of a perfect sports car engine. An engine that is fascinating both in terms of its enormous power potential and its suitability for everyday use.
In the high-revving 420 bhp eight-cylinder engine, the evolution of FSI petrol direct injection technology has reached a new high. This technology has also enjoyed many triumphs in the Audi R8 race car.
quote:The figures illustrate the outstanding potential of the eight-cylinder unit. At 7,800 rpm the 4.2-litre engine delivers 309 kW (420 bhp) of power output. Peak torque is 430 Newton-metres from 4.500 to 6,000 rpm. And no less than 90 per cent of this maximum torque is maintained consistently throughout a wide engine speed range from 3,500 all the way to 7,600 rpm. As a result of these qualities, the eight-cylinder power unit provides maximum thrust in virtually any driving situation.
The performance figures are equally impressive: the R8 accelerates from a standstill to 100 km/h in 4.6 seconds and reaches a top speed of 301 km/h.
The engine is a high-revving unit. The maximum engine speed is 8,250 rpm. The advantages of this principle are superior power output at high engine speeds and a smooth, eager responsiveness all across the revs range. Added to this are its agility, liveliness and engine sound, which is similar to that of a race car.
helemaal mee eens... net een nóg verder verkrachtte TT imoquote:Op donderdag 28 september 2006 18:22 schreef Impry het volgende:
Wat een megalelijke lijn zit er in die auto!Vind hem echt niet mooi!
Waar blijven die Nurnburg foto'squote:Op donderdag 28 september 2006 09:18 schreef seninha het volgende:
Ben gister de hele dag naast de baan gestaan in Nurnburg, en daar kwam de R8 4 keer voorbij. Natuurlijk wat foto's geschoten. Zal die vanavond ff posten (ben nu op mn werk)
Wat me opviel was dat de auto geen Audi ringen had. Wij vroegen ons al af waar deze zouden komen, maar als ik nu de fotos zie op de hierboven geposte link is deze al te zien.
Says it all...quote:Op donderdag 28 september 2006 19:06 schreef DaMook het volgende:
vette bak met een ubergeil interieur
quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:43 schreef Catch22- het volgende:
ik vind hem mooi
maar ben dan ook een VAG fanboy
zo duur gaat die wel niet worden, tussen de £ 75000 en de £ 80000 pond terwijl een gellardo rond de £ 130000 zit!quote:Op donderdag 28 september 2006 19:41 schreef errorken het volgende:
Ik denk dat je voor 160k gewoon voor het echte ras paard gaat , een gallardo of een murcielago. Dan heb je nog iets speciaals.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:39 schreef Inorbit het volgende:
diesel![]()
straks gaan ze nog vertellen dat hij voorwielaandrijving heeft
velgencopietje van lambo
Audivs Gallardo
![]()
Bron: nu.nlquote:AMSTERDAM - Audi presenteert op de autosalon van Parijs de R8. Een sportauto die met een topsnelheid van 301 km/u van 0 naar 100 sprint in 4,6 seconden. De R8 is 1,90 meter breed, 4,43 meter lang en 1,25 meter hoog.
Aan de voorzijde is opvallend dat de vier ringen dit maal op de voorklep zijn geplaatst en niet in de grille. Aan weerszijde van de grille zijn luchtinlaten geplaatst. Verder vindt Audi dat de reflectoren van de koplampen lijken op het Sydney Opera House.
Aan de achterzijde is het derde remlicht over de gehele lengte van het dak geplaatst en de motorkap is van glas zodat omstanders niets hoeven te missen van de V8. In de achterbumper zitten twee grote diffusors.
Lamborghini
In de beste Audi-traditie is de R8 voorzien van vierwielaandrijving en een zelfdragende aluminium carrosserie. Naar verwachting komt de R8 in een later stadium ook beschikbaar met de uit de Lamborghini Gallardo afkomstige V10, die dik 500 pk heeft.
Zevenversnellingsbak
Standaard is de R8 voorzien van een zesversnellingsbak. Voor die versie geldt een prijs van 146.200 euro. De variant met de R-tronic versnellingsbak mag weg voor 156.400 euro. Vanaf november is de Audi R8 te bestellen en de eerste levering heeft in het eerste halfjaar van 2007 plaats.
Standaard is de binnenkant van de R8 bekleed met leder en alcantara. Als optie is een geheel lederen interieur leverbaar.
Technische weetjes:quote:top: 301km/u
acceleratie 0-100: 4.6 sec
hoogste koppel 430nm beschikbaar vanaf 4500 tot 6000
0.269 pk per kilo
vermogen 420pk
binnen bebouwde kom: 5.8km/l,
buiten bebouwde kom: 12.6km/l
verbruik gecombineerd: 8.8km/l
CO2 uitstoot: 326 g/km
gewicht: 1560kg/1565kg voor de r-tronic
bagage ruimte: 100 liter
Uitrusting onder andere:quote:Gewichtverdeling voor/achter: 44% / 56%
Benzine tank zover mogelijk achter geplaatst voor betere stabilteit
Motor uitgerust met dry-sump systeem
Redline bij 8250 toeren, motorisch is vooral gebruik gemaakt van lichtgewicht metalen!
Verschillende esp settings
Alu space frame, vervaardigd niet alleen uit aluminium maar ook uit magnesium.
Automatisch achterspoiler, boven de 120km/u komt die omhoog en gaat pas bij 80km/u omlaag
spoiler is ook handmatig te bedienen door een schakelaar op de middenconsole
Anti-wiplass systeem, airbags, zijairbags, sips systeem, gordelspanners ook voor zijaanrijding.
Accu en benzine worden automatisch afgekapt in geval van ongeluk.
Versterkt inzittenden gedeelte en benzine tank wat bij een ongeluk van 80km/u geheel intact blijft!
Kleurenquote:19" wielen
abs, asr, esp 8.0
Alarm, met tracking module
Bi-xenon plus
Led achterlichten
Aluminium accentstukken in het interieur
Schijfremmen voor en achter
Verwarmde en electrische spiegels
DIS, boordcomputer
Electronische lendesteun in stoelen
Automatische airco
Electronisch diff
Startblokkering
90 liter benzine tank
Leren multifunctioneel stuur
Led running lights
Radio RNS-E systeem (mp3, am/fm, mmc/sd geheugenkaartslots, tft kleurenscherm, 7 speakers en een 5 kanaals versterker, totaal vermogen is 140watt
Centrale deurvergrendeling
Opties onder andere:quote:4 Interieur kleuren, lichtgrijs, beige, mustang bruin, zwart
Exterieur kleuren zijn gekoppeld aan de zijplaat:
Carosserie ----------- zijplaat
Ibis wit ------------ Ice zilver
Brilliant rood ------------ Brilliant rood
Ice zilver (metallic) ------------ Apollo zilver
Jet blauw (metallic) ------------ Ice zilver
Daytone grijs (parel effect) ------------ Quartz grijs
Monterey groen ------------ Diep groen
Mugello blauw ------------ Night blauw
Phantom zwart ------------ Lava grijs
Er zijn 2 optionele zijplaten beschikbaar voor iedere kleur: Oxygen zilver en carbon!
quote:Vol leer pakket (zwart)
Gekleurde stiksels
Alcantara dekhemel
Magnetisch ride systeem
Verwarmde stoelen
Electrisch verstelbare stoelen
Carbon accenten in het interieur
RVS pedalen
Navi plus systeem (RNS-E dvd)
B&O geluidssysteem
Cd wisselaar in dashboard kastje
Blauwtand gsm systeem
Cruise control
Garage deur opener
Cleane achterkant, geen modelaanduiding of motortype
Motorcover in carbon
Bandendruk systeem
Foto's, filmpjes?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:04 schreef Freecky28 het volgende:
Vandaag kwam ik een R8 tegen die naast mijn auto geparkeerd stond.
Samen met mijn collega ff kijken natuurlijk, komt de eigenaar naar buiten.
Deze aardige man wilde wel wat laten zien. Kon het toch niet laten om even te vragen of ik eens mee mocht rijden. Geen Probleem!!
Nou die R8 GAAT!!!!!! wat een snelheid Topauto
Een woord Bizar
Helaas staat mijn portomonee een aanschaf niet toe.
kleppen systeempje in de uitlaat.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:35 schreef Klonk het volgende:
Ik had me zo voorgenomen deze auto lelijk te vinden, op de foto's is het gewoon nét niet helemaal.
Maar gisteren zag ik er eentje in het wild, en ik kan gewoon niets anders vinden dan een mooie auto, wat me wel opviel was dat bij rustig wegrijden (en dat deed de bestuurder) bijna niet te horen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |