abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37094147
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:42 schreef hannowannabe het volgende:

[..]

in de hoofdklasse bij E1 is het trouwens toch wel gewoon toegestaan om 2 a 3 meter in het veld te staan om je spelers te coachen? (en op het moment dat de bal er aan komt uit het veld te gaan?)
dat is namelijk wat ik vrijwel altijd doe, en nog nooit commentaar gehad, behalve dus ook van die kerel van VIOD! :S (de reden trouwens dat ik dat doe is omdat onze linksback de minste speler is van het team en dus eigenlijk altijd te ver naar binnen loopt en mij dus nauwelijks hoort)
Als je in het veld gaat staan denk ik niet dat hij dan meer naar buiten gaat spelen, toch? Je houdt voor hem dan alleen maar het spel/veld klein

En ja, volgens mij mag dat bij voetbal op een klein veld. Ik ben er alleen geen voorstander van. Blijf vanaf de lijn coachen, dat kan net zo goed. Bij F-jes zie je vaak dat er 3 (!) leiders een soort driehoek vormen, die het hele veld afbakenen. Zo houden ze het veld extra klein, erg dom gedrag vind ik dat.
pi_37094812
Een paar meter het veld inlopen moet kunnen vind ik. Het is niet de bedoeling om overal tussen de spelers te lopen, maar 5 meter ofzo het veld inlopen moet kunnen vind ik. Zo veel last hebben de spelers er dan niet van.
Wij hebben het meestal zo geregeld dat er aan alletwee de kanten 1 of 2 leiders staan (we zijn met z'n 3en).
Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
pi_37094875
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:55 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Als je in het veld gaat staan denk ik niet dat hij dan meer naar buiten gaat spelen, toch? Je houdt voor hem dan alleen maar het spel/veld klein

En ja, volgens mij mag dat bij voetbal op een klein veld. Ik ben er alleen geen voorstander van. Blijf vanaf de lijn coachen, dat kan net zo goed. Bij F-jes zie je vaak dat er 3 (!) leiders een soort driehoek vormen, die het hele veld afbakenen. Zo houden ze het veld extra klein, erg dom gedrag vind ik dat.
op die manier weet ik hem wel te bereiken, maar het is ook niet de bedoeling dat die aan de zijlijn gaat spelen
en ik neem aan dat bij jou ook geen enkele speler dat doet?! het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan de spelers beter kan bereiken, en ik sta er ook echt niet de hele wedstrijd
Every monkey liked to be
In my place instead of me
Cause I´m the king of Bongo
Baby I´m the king of Bongo bong
pi_37095516
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:25 schreef hannowannabe het volgende:

[..]

en ik neem aan dat bij jou ook geen enkele speler dat doet?!
Hoe bedoel je?
pi_37095566
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:46 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
aan de zijlijn spelen

jij gaf aan dat ik het veld op die manier klein voor hem houd, maar ik sta maximaal 5 meter in het veld heeft die geen last van, omdat hij niet op de zijlijn hoeft te spelen

[ Bericht 1% gewijzigd door hannowannabe op 19-04-2006 14:55:01 ]
Every monkey liked to be
pi_37107239
Ok, zo bedoel je.
Nou ja wij staan buiten het veld, en onze spelers komen veel bij de zijlijn. Maargoed, dat verschilt per team. En je moet hem inderdaad kunnen bereiken. Zolang je hem maar niet belemmerd in zijn spel is er niets aan de hand lijkt me.
pi_37142174
heuj wij spelen dinsdag een oefenwedstrijdje tegen sdcputten voor de nieuwe selectie. Hoe spelen die gasten? PAA-053?
pi_37145573
Putten is erg sterk. Aan het begin van het seizoen wonnen wij met 5-1, paar weken terug hielden we ze met moeite op 4-4.

Eigenlijk hebben ze 3 zeer goede spelers:
  • Linksachter/verdediger Marcel (volgens mij) die groot en sterk is, en allround goed en technisch goed
  • Linksbuiten (blond koppie volgens mij) die extreem snel en zeer technisch is (niet laten draaien want dan ben je gezien)
  • De spits (klein kereltje, iets buitenlands, geblondeerd haar) die technisch erg sterk is, en erg slim voetbalt, nogal sluw eigenlijk (gaan liggen, schwalbes, schreeuwtjes, enz.)

Die 3 spelers zijn me echt bijgebleven, heel sterk zijn die. Wil je winnen, speel dan over links (dus hun rechterkant). Niet dat die slecht is, maar wel minder.

Ze gebruiken weinig hun flanken bij aanvallen (door de goede spits en die snelle linkerspeler die naar binnen kruipt). Dek kort achterin, dat lieten wij na en daardoor kregen we het moeilijk.

Tsja, kun je hier iets mee? Je speelt ws. toch niet om te winnen, maar om je spelers te testen. Wil je ze echt testen, zet ze dan maar tegen bovengenoemde spelers
    Succes ermee in ieder geval
  • pi_37151704
    Ik heb al wel gezien dat volgend jaar mochten we in de hoofdklasse terecht komen dat het zeer zwaar wordt fysiek. Technisch heb ik weinig te klagen maar ik denk dat we het dit jaar nog niet helemaal redden om het goed te doen. Dit komt omdat er van de 9 man zeker 5 a 6 eerste jaars spelers hebben!
    pi_37152322
    Als je dan in de Hoofdklasse kunt blijven, heb je daarna in principe een sterk team doordat er dan van de gewezen eerstejaars spelers verwacht mag worden dat ze zich extra ontwikkeld hebben.

Het is wel een gok die je neemt, degradeer je dan speel je met je goede spelers 1e klasse. Begin je komend seizoen in de 1e klasse, dan moet je zorgen dat je promoveert en heb je daarna ws. een mooi seizoen in de hoofdklasse.

Overigens is fysiek geen garantie voor succes. Ploegen als Sparta Nijkerk, WSV en in mindere mate wij hebben nauwelijks grote jongens, en toch staan ze hoog. Vaak zie je dat de beste/belangrijkste spelers kleintjes zijn, die dus op techniek heel veel winnen.
    pi_37153748
    Laten we het hopen! ik vind het wel moeilijk om een geode groep te selecteren want! Je moet niet alleen naar techniek enzo kijken vind ik. Je moet ook kijken hoe spelers in de groep liggen en naar de aanval/verdediging qua verdeling.

Ik neem aan dat jullie altijd 7 tegen 7 spelen. Hoe spelen jullie dan altijd? met 2 of 3 verdedigers? en hoe verder?
    pi_37153789
    Ik las laatst ook dat jij gaat studeren in?? groningen? en daar naar een club gaat/ging? heb je daar al iets meer over?

vanavond weer cursus
    pi_37158807
    Ons syteem is als volgt:

------------------keeper------------------
    --------------------------------------------
    ---rechtsback------------linksback-----
    --------------------------------------------
    ------------------mid-mid------------------
    -------------------------------------------
    ---rechtsbuiten----------linksbuiten----
    -------------------------------------------
    ------------------Spits------------------

Dus we spelen 1-2-1-2-1. Een systeem dat goed werkt, maar zo gauw je een zwakkere speler in het veld krijgt stort het wel een beetje in (is natuurlijk ook logisch bij 7v7).
    pi_37158898
    Tsja die club mailde een aantal weken terug dat ik elk moment gebeld kon worden met een concreet voorstel. Dat telefoontje is nog niet gekomen, en ik ga ook zelf bellen.

Ik ga inderdaad naar Groningen om te studeren, en de betreffende club is Be Quick 1887.
    pi_37159010
    Oh en mijn laatste post

Je doet Pupillentrainer he? Bevalt dat?
    pi_37160874
    Ja is wel leuk goede cursusleider. Maar kan em niet afmaken mijn TC3 cursus begint na de zomerstop! wij spelen meestal met 3 verdedigers en dan 2 mids en 1 spits..

Tip mocht je ngo een andere club in Groningen moeten hebben probeer is GVAV Rapiditas volgens mij ook wel een aardig ploegje!
    pi_37186847

6-3 gewonnen!

Kampioensschap komt nu wel erg dichtbij (en daarbij een einde aan mijn weelderige haardos (stomme opmerkingen aan 't begin van t seizoen )). Zeker nu we Wedstrijd 1 en 2 misschien niet in gaan halen. Als dat zo is hebben we nog maar één punt nodig.
    pi_37188767
    helaas verloren met 3-1, wel terecht verloren want Schalkhaar was gewoon beter
    maar er werd slap gevoetbald en de bal maar dom naar voren geschoten, alhoewel er af en toe wel goed voetbal in zat
    maar ja krijgen 2 doelpunten tegen uit een corner en dan staat er 1tje niet op te letten, en de 3e doordat de laatste man de bal compleet mist en er 2 man voor de keeper komen en ze spelen dat dus uit
    Every monkey liked to be
    pi_37202732
    Vandaag was ik voor het eerst helemaal alleen als trainer, en dat was wel even wennen
    Gewonnen met 3-6, maar een erg slechte 1e helft gespeeld en een betere 2e helft. Zo tegen het einde van het seizoen zie je dat de jongens een beetje voetbalmoe worden, ze doen het ook zo vaak. Gewoon de laatste puntjes pakken is nu het devies en dan 5e (misschien nog 4e...) worden. Jammer, maar nog maar 3 wedstrijden te gaan!
    pi_37297733
    Vandaag gespeeld tegen SDC Putten E1 met de nieuwe selectie. Helaas verloren met 3-0, een beetje geflatteerd. Wij hebben alle palen geraakt en de lat. En zelfs nog een penalty gemist. 2 lullige goals maar wel veel aanknopingspunten voor de volgende wedstrijd tegen Nunspeet!
    pi_37441781
    Goed gespeeld, gefeliciteerd
    Als jullie zo'n uitslag neerzetten tegen zo'n ploeg denk ik dat je een team met potentie hebt Dennis!

Afgelopen woensdag heel slecht gespeeld, en met 5-4 verloren van Vitesse/AGOVV. We zijn aan het einde van het seizoen toe!
    pi_37442691
    ja er zit zeker aardig wat potentie in echte voetbal kinderen. Als het goed is gaan we in Juni 1 x in de week "door trainen" met het nieuwe team. Wel geweldig dat ik nu als hoofdtrainer mijn eigen team in elkaar te zetten.

Op 17 juni hebben we waarschijnlijk nog een wedstrijdje op kunstgras tegen sv Kampong!

nu nog 3 wedstrijdjes spelen, en dan even het toernooi op 20 mei en dan komt de grote leegte 2 maanden zonder voetbal
      † In Memoriam † maandag 1 mei 2006 @ 08:08:27 #123
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_37445303
    Zitten hier toevallig ook trainers die nog oude examens voor oefenmeester 3 hebben ?
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
    pi_37447545
    Ha, daar heb ik ook wel interesse in! die ga ik jet begin van het jaar volgen
    pi_37454654
    En ik ook, maar ik heb helaas zelf niks. Ik zal eens rondvragen
    pi_37457510
    Over dat toernooi op 20 mei, hier is de poule indeling voor je PAA-053:

http://www.voetbal-clubs.(...)_detail.asp?id=39162
    pi_37458261
    Tof! Bedankt!

Mooie poule wel

Poule A
    Unicum
    Huizen
    ASVD
    IJVV
    Robur et Velocitas
    pi_37458299
    Vandaag en afgelopen donderdag de D1 getraind. Ga ik ook vrijdag weer doen. Goed voor de ervaring en leuk om te doen
    En dan nu weer met de E1 het veld op, ik vergeet bijna dat ik nog voor mijn examens moet leren
    pi_37459500
    Huizen, IJVV en ASVD en jullie zijn hoofdklassers en Unicum eerste klasse.

Ik heb dit seizoen 2 keer tegen Unicum moeten voetballen en tjah, wel een goed team!
    pi_37459613
    Trouwens over een goede E lichting gesproken:P

1. Koninklijke UD E1 20 20 0 0 60 171 19

20 gespeeld 20 gewonnen en 171 goals voor! sssjeeezus:P en dat in de hoofdklasse
    bijna 9 goals voor per wedstrijd!
    pi_37467794
    Die zitten dus bij ons in de competitie. We hebben van UD 2x verloren, met 6-2 en 5-1 volgens mij. Er zitten een aantal zeer goeie voetballers in, die uitermate rustig en verzorgd voetballen, en in ieder geval 2 van hun zijn al door de selectieronde bij GAE heen (die waren ook niet tijdens die selectiewedstrijden, omdat ze al door waren).

En hebben jullie ook zo veel last van de vakantie? Wij hebben aanstaande woensdag maar liefst 3 spelers van de E1 over, en de betere voetballers uit de E2 zijn ook met vakantie. En verzetten is geen optie, omdat de tegenstander (Voorwaarts Twello) niet wil meewerken.
    pi_37469150
    De F1 dan? Welke club zit jij dan? Wat ga je volgend jaar trainen?
    pi_37470021
    Ik train de E1 van Diepenveen, en die ga ik volgend jaar ook trainen. De F1 zit nog volop in de race voor het kampioensschap, en fysiek kunnen die jochies nog niet echt meekomen met de E1. Dus het wordt nog maar afwachten of ik in ieder geval 7 jongens kan regelen.
    pi_37471118
    Tjah, misschien toch maar een mix van F1 spelers en E2 spelers.. Ik mis zaterdag ook de nodige spelers met de E2...

Misschien kunnen we volgend jaar een keer tegen elkaar oefenen!
    pi_37472117
    Kon. UD speelden wij gelijk tegen in de beker, maar we waren beter

Het mag eigenlijk niet maar 1e jaars D-spelers? Of spelers die vervroegd over zijn gegaan? En anders 1e-jaars E-spelers die getalenteerd zijn?
    En als het echt niet lukt bel je mij maar
    pi_37481408
    Vanavond probeer ik er nog wat bij de E3/E4 te halen, en wat kleinere spelers uit de D2 mee te krijgen. Ik zit nu al op 5 spelers...
    pi_37481439
    Nou nog minstens 2 te gaan......
    Hebben je spelers niet ergens een vriendje ofzo?
    pi_37483337
    toch die F1 aanspreken! alvast voor volgend jaar! de D2 zou ik niet doen... mochten ze er achter komen ben je de lul :S
      † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 14:44:22 #139
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_37486141
    En terecht
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_37489846
    Klopt
    pi_37492000
    Ik heb er 8 voor woensdag. Nu de zaterdag nog...

Ik heb de wedstrijdsecretaris van Doetinchem (onze tegenstander van zaterdag) al wel gebeld, en hij zou me terugbellen. Nu maar hopen dat het lukt om de wedstrijd te verplaatsen.
      † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 19:17:19 #142
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_37492127
    En niet vergeten de KNVB in te seinen hè
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_37495145
    das t belangrijkste:p
    pi_37495445
    Blessures in de laatste weken terwijl je gaat voor het kampioenschap zijn vervelend. Moeten we nu nog de wedstrijd proberen te verplaatsen (of halve F2/F3/F4 doorschuiven), omdat we niet genoeg spelers kunnen krijgen.
    pi_37547022
    3-2 gewonnen, met wel extreem dramatisch gevoetbal. Het spel dat wij gewend zijn, en ook veel op trainen kwam door de vele leen-spelers totaal niet goed door. Wij spelen juist altijd met passen-kaatsen-diepe bal, maar dat lukte vandaag totaal niet. Ook kwam dat mede door het dramatische veld. Niet dat ik nou het veld helemaal de schuld wil geven, maar echt vlak was het ook zeker niet.

Maar we hebben in ieder geval weer 3 punten, en met nog 2 wedstrijden te gaan kunnen we niet meer stijgen of dalen, en zijn we dus op de 5e plaats geëindigd. Als ik er van tevoren voor had kunnen tekenen, had ik dat zeker gedaan.
    pi_37549432
    Boerengras he, Twello

Nou ja, mooi van de 3 punten. Gefeliciteerd ook met je 5e plaats, hoogstwaarschijnlijk eindigen wij daar ook. Als jullie nog een tegenstander zoeken voor een seizoensafsluiting ofzo, laat het maar weten
    pi_37567197
    Hoelang trainen jullie nog door?
    pi_37567841
    Poeh, waarschijnlijk nog wel tot iedereen op vakantie gaat
    We zoeken dan altijd een goed veldje in de buurt, want de club zit op slot na 3 juni.

Jullie?
    pi_37569355
    Wij trainen tot het laatste toernooi door, en die is volgens mij eind mei. In de komende weken hebben we dus nog 2 wedstrijden, voetbalkamp en waarschijnlijk nog 2 toernooien. En dan heb ik het ook wel weer ff gehad met de voetbal. En tussendoor moet ik ook nog de definitieve selectie voor volgend jaar maken, en dat is ook nog wel een karweitje, want ik moet van de lijst van 26 "potentïële spelers" een lijst van 18 voor de nieuwe E1/E2 zien te maken.
    pi_37574064
    Daar zijn jullie dan wel laat mee maikel, ik heb dat al een poos op papier staan. Bij ons is in principe aangegeven dat we vanavond 27 mei niet meer kunnen trainen (avond 4 daagse enzo). We zullen dan waarschijnlijk wel door trainen maar dan op een bijveld van de voetbal vereniging. Ik kan toch overal in enz... wij spelen 17 juni nog een wedstrijd tegen kampong in utrecht.

Wij stoppen op 27 mei met de oude teams trainen.

En dan erna nog met de nieuwe E1.. !
    pi_37578310
    Bij ons is de E1 al redelijk compleet, en wij hebben altijd als "regel" om de selecties voor ons eigen toernooi bekend te maken(=20mei). En met ons toernooi bedoel ik het Gerritstoernooi dat elk jaar door ons georganiseerd wordt.
    En wij hebben dan nog het voordeel dat we kunstgras hebben. Dat heeft genoeg nadelen, maar in dit geval ook meer dan genoeg voordelen!
    pi_37579128

[ Bericht 100% gewijzigd door -Petor- op 05-05-2006 16:11:50 ]
    pi_37579869
    ah oke.. Iedere vereniging doet dat op een zijn eigen manier.. Wij willen het gewoon zo snel mogelijk duidelijk maken.. En kinderen geen valse hoop gaan geven enzo. Ook zeggen we er bij zitten in welke selectie ze zitten dus de E1. Niet de E1/E2 selectie hier schieten ze namelijk ook niets mee op!
    pi_37611914
    Vandaag met 6-1 DVS '33 E1 verslagen
    Eindelijk weer een GOEDE wedstrijd en zij waren ook nog eens de enige concurrent voor de 5e plaats! We zijn nu sowieso (en waarschijnlijk) 5e maar kunnen heel misschien nog 4e worden

Wat hebben jullie gedaan?
    pi_37619804
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 20:46 schreef PAA-053 het volgende:
    Vandaag met 6-1 DVS '33 E1 verslagen
    Eindelijk weer een GOEDE wedstrijd en zij waren ook nog eens de enige concurrent voor de 5e plaats! We zijn nu sowieso (en waarschijnlijk) 5e maar kunnen heel misschien nog 4e worden

Wat hebben jullie gedaan?
    Uitgesteld naar maandag in onderling overleg.

De directe concurrent heeft met 2-1 verloren zo is mij verteld door de telefoon, wat zou betekenen dat we aan één punt in drie wedstrijden genoeg hebben voor het kampioenschap.
    pi_37621654
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 01:26 schreef Merson het volgende:

[..]

Uitgesteld naar maandag in onderling overleg.

De directe concurrent heeft met 2-1 verloren zo is mij verteld door de telefoon, wat zou betekenen dat we aan één punt in drie wedstrijden genoeg hebben voor het kampioenschap.
    Leuk man! Laat de platte kar maar komen!
    pi_37623614
    Wij hebben het gister verpest in de race om het kampioenschap..

Het breekt toch op als je maar 6 eigenspelers hebt. en een andere speler en geen wissels. terwijl de tegenstander er wel 3 heeft. en dan wordt het ook lastig tegen de nummer laatst!?!?!?

We stonden gewoon met 3-0 voor, gewoon binnen 10 minuten verprutst...! er telleur stellend
    pi_37624350
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 08:57 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Leuk man! Laat de platte kar maar komen!

De kinderchampagne is gekocht en mijn mede-leider heeft de tondeuse al gepakt.
    pi_37630996
    Wij hebben met 8-2verloren, maar op een verlies had ik van te voren al gerekend. Ik had van m'n eigen team maar 4 spelers, en dat aangevuld met 4 spelers van de E3, die na hun eigen wedstrijd meteen bij onze wedstrijd meteen mee konden doen. Dus die jongens waren al hartstikke moe, zijn met alle respect al wat mindere voetballers, dus ik kon ze niks verwijten.
    Van te voren had ik ook iedereen gezegd dat we konden en mochten verliezen, of fouten mochten maken, maar dat ze in ieder geval hun best moesten doen, en dat hebben ze allemaal in ieder geval wel gedaan.
    Aanstaande woensdag hebben we onze laatste wedstrijd, uit naar VIOD in Doetinchem. En dan mis ik weer een hele rits spelers in verband met schoolkampen. En die wedstrijd begint waarschijnlijk om 19.00 pas, dus zijn de jongens ook extreem laat thuis.

En die kinderchampagne is ook heel leuk, dat hebben wij vorig jaar gedaan toen we kampioen werden. Alleen het pikt wel ontiegelijk aan je handen!
    pi_37674900
    De warmte, moe na gymen op school en de spanning voor het kampioenschap bij winst zorgden voor een belabberd slechte wedstrijd. Van te voren hadden we alles klaargezet en geregeld. Kinderchampagne (bier voor ons en de (vaste) scheids) en chips stonden al klaar. En genoeg water flessen en bidons in de waterzak.

Vooraf duidelijk gemaakt dat ze bij winst kampioen konden worden, omdat de directe tegenstander zaterdag verloren had. Toch wel spannend allemaal. Ook nog spelen op het hoofdveld met (voor een maandagavond) heel veel toeschouwers.

15 minuten lang een evenwichtige wedstrijd met weinig tot geen kansen en alleen maar jongens die geblesseerd waren en even wilden rusten, want het was toch wel warm om heel fanatiek te voetballen.

Slecht instappen en de keeper was 1 op 1 kansloos. 1-0 achter.

Bij de aftrap meteen de bal naar onze pingel koning gegeven die 5 man passeert en daarna in drie keer de bal in de goal krijgt. 1-1.

Bijna rust en we 'domineren' zowaar. De scheids 'leest' de wedstrijd goed en speelt een paar minuten langer door, zodat wij de 2-1 kunnen maken. Gelukkig gebeurt dat ook.

2e helft begint van allebei de kanten slecht. Iedereen staat stil en lijkt het warm te hebben. Na een klein kwartier en een aantal goeie kansen voor ons komt onze spits vrij voor de goal na een solo langs de rechterkant. Een niet te missen kans, zo'n 2 meter voor de goal. Over.

Aanval erna scoort de tegenstander (na weer slecht meeverdedigen) de 2-2.

De meest ergste scenario's spelen door m'n hoofd. Maar vanaf de aftrap nemen wij het heft weer in handen. Ze hebben het nu in de gaten: ze moeten het zelf doen. Na enkele kansen komt daar dan het verlossende afstand schot. Zeker 15 meter en onhoudbaar voor de keeper. 3-2!

Nog 2 minuten uitvoetballen en zelfs de 4-2 is mogelijk, maar dan wordt er (eerder dan verwacht) al afgefloten!

Het kampioenschap is binnen!

Snel naar binnen de champagne halen. Maar de WC-deur die we vanaf de buitenkant op slot hadden gedraaid, zodat ze het nog niet konden vinden konden we niet meer open krijgen. Gelukkig was er een ouder die spekkies had. En werd de waterzak 'goed' gebruikt (ja, ik was kleddernat).

Ondertussen dat ze aan t douchen waren werd er hard geprobeerd de deur open te krijgen (en was ik bijna het wedstrijdformulier vergeten). En toen net de eerste weg wilden gaan, ging de deur open. Snel iedereen naar binnen en iedereen was weer vies en plakkerig.

De laatste thuiswedstrijd op zaterdag gaan we patat eten en op de platte wagen door de stad.
      † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2006 @ 07:48:56 #161
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_37681330
    gefeliciteerd

Gisterenavond naar de 1/2 finale bekerwedstrijd geweest van onze D1; die moest tegen VVSB.; er werd niet gescoord maar met pingels gewonnen

Zaterdag moeten ze naar de finale in Vleuten, komt een beetje ontzettend beroerd uit omdat we dan ons eigen internationaal toernooi hebben! Gelukkig hebben we een schaduwprogramma gemaakt en onze mannen kunnen eerst naar Vleuten en daarna terug naar Delft.
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_37685006
    Gefeliciteerd met het kampioenschap!

Vandaag de laatste "selectie" wedstrijd voor de Etjes! Tegen het altijd lastige Nunspeet E1/E2
    pi_37716976
    Van harte Merson!

Hey Dennis ben je ook actief op TS.nl?
    pi_37719484
    Ja! dat ben ik
      donderdag 11 mei 2006 @ 10:24:10 #165
    142793 SlodderJos
    Bekem is lekkem!
    pi_37730032
    RKHVV stampt jullie allemaal de grond in.
    "Schijten? 5e verdieping!"
    pi_37735420
    Nou das dan heel goed van RKHVV! Wil je nu een taart?
      donderdag 11 mei 2006 @ 14:42:57 #167
    142793 SlodderJos
    Bekem is lekkem!
    pi_37736696
    Liever 2 frikandellen een mexicano en een frietje oorlog.
    "Schijten? 5e verdieping!"
    pi_37739636
    Wij hebben gisteravond met de B2 getraind en tijdens de training kreeg ik van mijn medebegeleider te horen dat de concurrent gelijk had gespeeld (hij was op reportage voor ons). Dit betekent dat we in de laatste wedstrijd bij winst kampioen zijn. De jongens helemaal gek van vreugde, want na eerder verlies tegen de concurrent hadden ze hier niet meer op gerekend. Volgende week is het dan zover
    pi_37814917
    bij ons (diepenveen) kon de B2 vorige week ook kampioen worden. hadden kampioen wedstrijd tegen de nummer 2.
    verliezen ze met 1-0!:S nu kunnen ze dondedag kampioen worden in Apeldoorn!
    B1 is bij ons al kampioen en staat in de finale van de beker. net als de F1 en D1

SlodderJos: welk team train je dan? mss keer oefenwedstrijdje?:P
    Every monkey liked to be
    pi_37843561
    Hey, voor het eerst dat ik dit topic zie. Ik ga zelf waarschijnlijk volgend jaar ook een elftal trainen bij de E-tjes van mijn vereniging, het is nog niet bekend welke. Maar trainen jullie allemaal al lang, en heeft iemand misschien nog wat tips voor een beginnende trainer? Groetjes Rik/Solstice
    pi_37845611
    Ik train nu samen met Jarno (hannowannabe) nu 2 jaar de E'tjes. Vorig jaar zijn we begonnen met de E2 waar we 2 keer kampioen zijn geworden, en dit jaar spelen we hoofdklasse met de E1.

Zorg ervoor als beginnende trainer voor dat je veel dingen herhaalt. Doe niet elke keer een andere oefening, maar laat bepaalde oefeningen vaker terugkomen. Wij beginnen standaard met een warming-up, en daarna een rondo'tje.

De KNVB heeft ook introductie bijeenkomsten waar ze beginnende trainers tips geven. Zelf ben ik er nog nooit geweest (toen het was, kon ik niet), maar een tip is bijvoorbeeld om (wanneer je iets uitlegt) dat jij tegen de zon inkijkt, en spelers juist niet. Op die bijeenkomsten krijg je van dat soort tips.

Vertel nog wel ff bij welke club je gaat trainen. Succes in ieder geval!
    pi_37856324
    Ik weet nog steeds niet welk team ik komend seizoen ga trainen, wel is het zeker dat ik naar Be Quick 1887 uit Groningen (of eigenlijk Haren) zal gaan.

Dit zijn mijn opties:

1:
    E3. Eerstejaars spelertjes, 1e klasse. Daarna wordt dat E1.

2:
    E2. Tweedejaars spelertjes. Hoofdklasse. Daarna gaan ze naar de D.

3:
    D2. Mix van 1e- en 2ejaars spelers. 1e klasse.

4:
    Meelopen met een 1e team olv een ervaren trainer.

Wat zouden jullie doen?
    pi_37860050
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 21:00 schreef PAA-053 het volgende:

4:
    Meelopen met een 1e team olv een ervaren trainer.
    Je gaat toch studeren daar? Dus er zullen ook wel zuipfeestjes aankomen en dan is t wel handig als je iemand hebt die er wel kan zijn.
    pi_37860248
    Pointtaking
    pi_37861839
    Lastige keuze. Kan je niet bijvoorbeeld, de E2 trainen en dan meelopen met de D1 ofde E2 trainen en dan 1 keer in de week de E3 en dan volgend jaar bij de E1?

Ik heb volgende week mijn intake voor TC3 Jeugd. Ben benieuwd!

Verder hier iemand die deze papieren heeft?
    pi_37876400
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 15:09 schreef maikelsp het volgende:
    Dank je wel voor de tips, zal er zeker wat mee doen, als er iemand nog meer tips heeft, hoor ik ze graag. Voorwaarts Westerhaar is m'n club trouwens.

Ik zat zelf ook te denken om wat met de Coerver methode te gaan doen trouwens, heb er al wat DVD's van en ben bezig om zelf de oefeningen onder de knie te krijgen, zodat ik ze zelf voor kan doen. Als er iemand nog meer tips heeft, hoor ik ze graag trouwens. Ik las trouwens ook ergens dat E en F - Junioren niet langer dan tien minuten achter elkaar dezelfde soort oefening moesten doen, omdat ze dan de aandacht er niet meer bij kunnen houden. Iemand daar ervaring mee?
    pi_37876908
    Informeer anders naar de Pupillen cursus op doe een E module cursus van de KNVB
    pi_37926418
    Da's ook een idee, ik zal is bij m'n club informeren of dat via hun kan, of dat ik daar zelf achteraan moet. Veel succes met je intake trouwens.
    pi_37932398
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 21:00 schreef PAA-053 het volgende:
    De opties...
    Ik zou als ik voor de keuze gestaan zou hebben voor de E3 gaan, en daarna de E1. Maar waarom kan je niet gewoon bij de E1 blijven dan? Of was het van te voren al bekend dat er iemand anders op de E1 komt?

Wij hebben vanavond onze laatste wedstrijd gespeeld bij Viod in Doetinchem. Het veld was extreem dramatisch. Grote gaten, te veel zand er op, en vreselijk hobbelig. En dan hoor je ook nog dat die middag Jong-Oranje er nog had gespeeld (wat dus ook een drama uitslag was tegen Duitsland).
    De wedstrijd eindigde in 1-1. We hadden veel pech, zoals 3x lat, en meerdere keren net naast. Maar toch hadden 2 jochies van de E2 het ook goed gedaan, en zijn we nu dus ook officieel 5e geëindigd in de hoofdklasse.
    pi_37953279
    Wij ook Goed gedaan Maikel

Ik ga naar een nieuwe club in mijn studentenstad Groningen Ik blijf zeker actief bij mijn echte cluppie als leider en ws. ook nog bij het clubblad, maar doordeweeks woon ik daar en ga ik daar dus ook training geven.

@ Dennis, ja dat kan wel, maar dan krijg ik het erg druk. En dat is eigenlijk waar ik een beetje bang voor ben, ik wil niet in tijdsnood komen met ook nog een nieuwe stad, nieuwe studie met een zwaar eerste jaar, eigen huis(houden), enz.
    Het zou wel de optie zijn waarbij ik veel kan combineren, verantwoordelijkheid en op eigen benen staan, en aan de andere kant meelopen met en veel leren van een ervaren trainer.
    pi_37970171
    Ach wat is druk.. Ik ben ook 6 dagen in de week op de voetballen.

ik doe o.a de website, toernooi commissie E2 trainen en nog een aantal dingen
    pi_37985067
    Eindelijk staat het erop.

Morgen laatste thuiswedstrijd (lees: 'kampioenswedstrijd'). Zou eerst niet doorgaan, toen om 9 uur gespeeld worden nu uiteindelijk toch gewoon om 11:00 uur. Maar daardoor hebben we nog steeds geen platte wagen kunnen regelen. Ondertussen al wel fakkels en rookpotten gescoord. Al paar spandoeken en een heel mooi stukje in de krant.

Hopen dat de platte wagen vandaag nog lukt en dan is 't feest bijna compleet. Alleen nog winnen...
    pi_37987655
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 22:48 schreef Dennus-F het volgende:

ik doe o.a de website, toernooi commissie E2 trainen en nog een aantal dingen
    Ik nu ook en dat vind ik heerlijk, maar met nieuwe studie/huis/stad/leven wil ik toch een slag om de arm houden...
      † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2006 @ 14:14:23 #184
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_37988472
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 22:48 schreef Dennus-F het volgende:
    en de 7e dag is een rustdag
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_37991722
    7e dag tjah dannuh uitslapen en zooi maken voor school/cursus en btje trainingen voorbereiden!

PAA, kom je morgen nog naar Harderwijk?

Ik heb een wijziging in het programma gedaan. Namelijk de E2 van jullie bij de E1 poule in gezet omdat we door een afzegging helaas btje in de knoop kwamen

Dat betekend dus ook dat de E2 er eerder moet zijn 11:15 eerste wedstrijd dacht ik!
    pi_37992935
    Weten ze dat al?

Ja, ik ben erbij! Heb mijn leerwerk anders verdeeld dus ik zie je morgen
    pi_37995505
    Gisteravond in de laatste competitiewedstrijd kampioen geworden met de B2! Tsjongejonge wat een feest na afloop...
    pi_38022378
    Gefeli Petor
    Veel kampioenen hier!

Wij hadden vandaag toernooi bij Dennus-F!
    Ondanks het weer een leuke dag gehad, en .... gewonnen! Na penalties in de finale, nadat het 2-2 was geworden in de reguliere speeltijd tegen Zwart-Wit, de thuisclub.
    Ongemeen spannend was het, zij hadden de winnende op de schoen maar die pakte onze keeper, en toen konden wij het afmaken Mooi 3 wedstrijdballen gewonnen, en wat ik persoonlik leuk vond was dat ik het grootste gedeelte hoofdtrainer was, en dat dat erg goed ging.

Overigens liep het wel erg uit Dennis, en misschien is een aanwijzing voor de volgende keer om het iets duidelijker te laten verlopen allemaal. De scheidsrechters bijv. kenden de ploegen niet, en dan moet je dus onderling gaan checken of je het goede team voor je hebt (het is misgegaan!). Een afgevaardigde van de toernooiorganisatie op het veld bijv. zou handig zijn.
    pi_38039228
    wij hadden gister bij diepenveen ook toernooi
    is uitstekend verlopen, op het slechte weer na dan, alleen 2 of 3 teams die niet kwamen opdagen, maar ja daar kan je niks aan doen, ze hadden namelijk al wat afmeldingen gehad, en daarvoor al nieuwe teams geregeld
    we zijn wel 3e geworden van de 7 in onze poule, nog wel redelijk gedaan
    toernooi loopt vandaag en volgend week nog verder voor D/C/B/A hopelijk volgende week beter weer

@PAA: gefeliciteerd met de overwinning;)
    Every monkey liked to be
    pi_38041430
    Ja, Bas je hebt helemaal gelijk.

Wel raar dat onze E1 in de finale stond. Dit als bijna enige eerste klasser..!

Overigens toen ik er nog rond liep (had nacompetitie) was de uitloop nog niet zo groot.
    pi_38126177
    Nog leuke ideeen voor de laatste training?
    pi_38130634
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 16:03 schreef Merson het volgende:
    Nog leuke ideeen voor de laatste training?
    partij, latje schieten en winnaar krijgt wat drinken ofzo, rugby, afvalrace
    Every monkey liked to be
    pi_38131217
    Voetbal slagbal!:D
    pi_38295938
    Ik ben gisteravond terug gekomen van een toernooi in Belgie met de E1. Geweldige tijd gehad (natuurlijk) maar jammer genoeg de finale verloren van nota bene onze buren in de accomodatie....en dat hebben we geweten ook

Het toernooi was internationaal, en we zijn dan ook 2 Duitse teams en een Parijs' team tegengekomen. Ook troffen we een spelertje dat we over 10 jaar in 'Die Mannschaft' tegen gaan komen, wat een onwaarschijnlijk talent...
    Ook leuk was het contact met de andere teams. We verbleven in een jeugdherberg waar de jongens natuurlijk kussengevechten hebben gehouden met de andere teams, en waar de begeleiding dan een biertje zat te drinken met de betreffende begeleiders

Als jullie het leuk vinden zal ik wel meer schrijven over het toernooi en de dagen e.d.. Nu ga ik een verslagje schrijven van het Zwart-Wit toernooi
    pi_38306161
    En trouwens Maikel, zullen we nog een keer een wedstrijdje doen?
    Lijkt me toch nog mooi om op jullie kunstgras eens te spelen, maar bij ons zou ook kunnen. Laat maar weten of je geinteresseerd bent, misschien een seizoensafsluitingswedstrijd ofzo?
    pi_38316663
    Een internationaal toernooi is helemaal geweldig! hebben wij ook gehad kijk hier voor het verslag:

http://www.voetbal-clubs.(...)_detail.asp?id=38568
    pi_38573525
    Is voor jullie het seizoen nu helemaal over?
    pi_38573845
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 21:52 schreef PAA-053 het volgende:
    Is voor jullie het seizoen nu helemaal over?
    Alleen nog als afsluiting van het seizoen de eerste wedstrijd van NL kijken. Verder mogen we niet meer op de velden.
    pi_38915159
    he wat leuk een topic voor amatuer trainers

ik heb afgelopen seizoen de d4 getraind van ASV Dronten is me harstikke goed bevallen..en wil na me afstuderen verder gaan om de jeugd te gaan trainen.

samen met een vriend hebben we een site gemaakt voor voetbal trainingen zodat de vele voetbal trainers hun oefenstof op kunnen halen

ik zal dit topic in de gaten houden
    pi_39247524
    Hallo,

mijn vraag is wanneer beginnen jullie weer met trainen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')