abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34713693
Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).
Hier kun je discussiëren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

Open je een nieuw topic, zorg er dan voor dat je niet slechts een nieuwsartikel kopieert en het daarbij laat. Je opent een topic om een discussie te starten. Als topicstarter is het jouw taak de discussie vorm te geven en voor anderen duidelijk te maken waar deze over gaat.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .
Allah Al Watan Al Malik
pi_34713752
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet niet of het testosteron bepaald is.
volgens mij toch wel heel wat meerder dan we zelf denken.
pi_34714055
achter elke sterke man staat een sterke vrouw.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34714162
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

With al due respect, maar ik denk toch dat je een andere mening erop na zou houden als je iets anders tussen je benen had, vooral als het over iets gaat wat een centrale rol in je leven heeft
Pas op, of ik ga nog pleiten voor een iets ruimere besnijdenis van de heren der schepping, moslims, joden en alle anderen gelijk .

En denk je werkelijk dat vrouwen minder beledigbaar zijn dan mannen?
quote:
[..]

precies zo een discussie op gang zetten zou iedereen veel verder brengen dan spotprenten, en al zeker heel wat minder schade aanrichten.
Dat ben ik niet met je eens. Het is belangrijk dat mensen glimlachend beledigingen kunnen opvangen, omdat ze erboven staan óf erom kunnen lachen omdat ze boven zichzelf kunnen staan. Dat is niet makkelijk, maar het kan alleen bereikt worden door grappen te maken.

Wie zo heftig reageert op een grap geeft aan niet erg volwassen te zijn in de omgang met de eigen belangrijkste zaken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:20:19 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34714263
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:19 schreef sigme het volgende:
Wie zo heftig reageert op een grap geeft aan niet erg volwassen te zijn in de omgang met de eigen belangrijkste zaken.
Geldt dat dan ook niet voor de grappenmaker zelf? Immers het is geen serieuze manier van discussie voeren
Allah Al Watan Al Malik
pi_34714342
erger nog, dat gaat om andermans zaken.
pi_34714455
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:20 schreef Drugshond het volgende:
Meki hij staat in [ONZ]
hij staat nog dicht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34714464
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook niet voor de grappenmaker zelf? Immers het is geen serieuze manier van discussie voeren
Ja en nee. Het blijft (ook) serieus, en een discussie-opening. Sommige grappen (ik denk even aan de Rita-deportatie-posters) openen wel een discussie, zijn wel serieus, maar zijn tegelijkertijd smakeloos en onfatsoenlijk. Het smakeloze onfatsoen kan reden zijn de discussie niet aan te gaan.

Schouderophalend afdoen, met zulke lui wil ik niet praten.
In dat geval is de 'grap' niet geslaagd als discussiestuk.

Maar in het geval van deze prenten is een deel van discussie nu juist de humorloze ernst van sommigen. Dodelijke ernst. Dan is een spottende prent zeer geeigend, lijkt me.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34714680
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Pas op, of ik ga nog pleiten voor een iets ruimere besnijdenis van de heren der schepping, moslims, joden en alle anderen gelijk .
sorry
quote:
En denk je werkelijk dat vrouwen minder beledigbaar zijn dan mannen?
Integendeel ik geloof juist dat vrouwen eerderr beledigt kunnen raken, maar ze zullen niet meteen naar wapens grijpen of geweldadig reageren.
quote:
Dat ben ik niet met je eens. Het is belangrijk dat mensen glimlachend beledigingen kunnen opvangen, omdat ze erboven staan óf erom kunnen lachen omdat ze boven zichzelf kunnen staan. Dat is niet makkelijk, maar het kan alleen bereikt worden door grappen te maken.
Ik weet ik val in herhaling maar voor in hoeverre wordt wat jij ziet als grap voor hen ook als grap gezien, totaal verschillende manier van interpreteren. En waarom toch op zo een manier je gedachtengang uitten als je toch weet dat het kwetst?
quote:
Zoals ik al hierboven zei, velen vatten het niet als een grap op. Hier verschillen we dus van mening wat wel/niet een grap is.
pi_34714717
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
achter elke sterke man staat een sterke vrouw.
cant deny that
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:39:23 #12
89730 Drugshond
pi_34715412
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Integendeel ik geloof juist dat vrouwen eerderr beledigt kunnen raken, maar ze zullen niet meteen naar wapens grijpen of geweldadig reageren.
Ik denk dat vrouwen net zo schadelijk zijn als mannen, al gebruiken vrouwen daar graag hun mannen voor. Ik neem die beperking natuurlijk mee in mijn eigen opstelling: ik zal zelf geen geweld gebruiken, noch mijn / een man aanzetten tot geweld, noch oproepen tot geweld. Hoe erg je me ook beledigt.
quote:
[..]

Ik weet ik val in herhaling maar voor in hoeverre wordt wat jij ziet als grap voor hen ook als grap gezien, totaal verschillende manier van interpreteren. En waarom toch op zo een manier je gedachtengang uitten als je toch weet dat het kwetst?
Kijk, kwetsen kan onfatsoenlijk zijn. Maar dat is geen reden om de kwetsing terug te betalen met (een oproep tot) geweld. Iemand die onfatsoenlijk is corrigeer ik fijntjes, en overfatsoenlijk, of negeer ik. Reageren met (dreiging van) geweld is neaderthalig. Primitief, omfatsoenlijk, afkeurenswaardig.
quote:
[..]

Zoals ik al hierboven zei, velen vatten het niet als een grap op. Hier verschillen we dus van mening wat wel/niet een grap is.
Je kan van mening verschillen of iets een grap is of beledigend. Mee eens. Daarom vind ik het ook waardeloos om op te nemen in de wet. Voor mij staat: het is een mondelinge of schriftelijke uiting. Woorden / plaatjes moeten nooit verboden zijn, daden en acties kunnen verboden worden.
(Met uitzondering van woorden die oproepen tot geweld)
pi_34715825
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen net zo schadelijk zijn als mannen, al gebruiken vrouwen daar graag hun mannen voor. Ik neem die beperking natuurlijk mee in mijn eigen opstelling: ik zal zelf geen geweld gebruiken, noch mijn / een man aanzetten tot geweld, noch oproepen tot geweld. Hoe erg je me ook beledigt.
Geschiedenis bewijst toch wel dat je ongelijk hebt wat betreft dat vrouwen net zo veel schade kunnen veroorzaken als een man, al kunnen ze het wel ze zullen het niet zo snel gaan doen.
quote:
Kijk, kwetsen kan onfatsoenlijk zijn. Maar dat is geen reden om de kwetsing terug te betalen met (een oproep tot) geweld. Iemand die onfatsoenlijk is corrigeer ik fijntjes, en overfatsoenlijk, of negeer ik. Reageren met (dreiging van) geweld is neaderthalig. Primitief, omfatsoenlijk, afkeurenswaardig.
Actie zorgt voor reactie, je weet vast hel hoe er destijds werd gereageert op Dhr Rushie. De moslim kunnen gewoon niet een beleding tegenover Mohammed, Allah verwerken. Het zit zo diep en gevoelig dat ze vinden dat je er vanaf moet blijven en al helemaal als je weet wat zo een actie allemaal te weeg brengt.

Dat jij je wel kunt inhouden is wel mooi,
quote:

Je kan van mening verschillen of iets een grap is of beledigend. Mee eens. Daarom vind ik het ook waardeloos om op te nemen in de wet. Voor mij staat: het is een mondelinge of schriftelijke uiting. Woorden / plaatjes moeten nooit verboden zijn, daden en acties kunnen verboden worden.
(Met uitzondering van woorden die oproepen tot geweld)
Plaatjes en woorden zijn niet waar de moslims in opstand komen, ik denk eerder dat alle commotie is onstaan omdat Mohammed is neer gezet als een terrorist. Dus een man van oorlog en haat, die mensen terroriseert. Wanneer 1,3 miljard moslims hun geloof en overtuiging op zijn boodschap hebben gevestigd, raak je er moslims mee ja. En radicalen zien een rechtvaardiging om weer eens toe te slaan.
pi_34715872
Man het gaat hard met de feedback hier .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:10:32 #16
89730 Drugshond
pi_34718382
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geschiedenis bewijst toch wel dat je ongelijk hebt wat betreft dat vrouwen net zo veel schade kunnen veroorzaken als een man, al kunnen ze het wel ze zullen het niet zo snel gaan doen.
Achter oorlogvoerende mannen staan vrouwen. Die zijn net zo fanatiek, evenals er vele flegmatieke mannen zijn. De uiting is anders, natuurlijk .
quote:
[..]

Actie zorgt voor reactie, je weet vast hel hoe er destijds werd gereageert op Dhr Rushie. De moslim kunnen gewoon niet een beleding tegenover Mohammed, Allah verwerken. Het zit zo diep en gevoelig dat ze vinden dat je er vanaf moet blijven en al helemaal als je weet wat zo een actie allemaal te weeg brengt.

Dat jij je wel kunt inhouden is wel mooi,
[..]

Plaatjes en woorden zijn niet waar de moslims in opstand komen, ik denk eerder dat alle commotie is onstaan omdat Mohammed is neer gezet als een terrorist. Dus een man van oorlog en haat, die mensen terroriseert. Wanneer 1,3 miljard moslims hun geloof en overtuiging op zijn boodschap hebben gevestigd, raak je er moslims mee ja. En radicalen zien een rechtvaardiging om weer eens toe te slaan.
Abou Jahjah heeft er een column(?) over geschreven; staat hier: [POL-SC #850] Regina quondam et futura

Ik knip er even een stuk uit:
Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.

Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.

Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.

Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?

Juist om wat hij hier schrijft geloof ik dat de oplossing niet moet komen van het beschermen van 'groepen' tegen 'beledigingen'. Hij heeft gelijk dat plaatjes van "typisch" Joodse stereotiepen niet gewaardeerd wordt. Maar het beschermen van een groep tegen beledigingen betekent dat je of andere groepen ook moet beschermen tegen beledigingen, of de ene groep anders behandelt dan de eerste. Dat tweede komt neer op discriminatie in de wet, dat is nog onbeschaafder dan een tik links of rechts, het eerste is godsonmogelijk. Je kan niet zowel de ene als de andere groep beschermen tegen belediging en tegelijkertijd vrijheid van meningsuititng of godsdienst toestaan. Het hele idee van het geloof van moslims is beledigend voor christenen (als ze het zo willen opvatten), en vice versa. Om nog maar te zwijgen van de ongelovigen. Het is reuze beledigend om die de hel te wensen, ook met de beste bedoelingen.

Allemaal niet huilen: acties zijn strafbaar, ideeen en woorden niet.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:21:25 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34732113
Mijn topic mag dicht, sterker nog, ik kan hem niet eens openen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34738420
Link

Wat doet die gast hier nog in NWS
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34739341
Als er nog ergens een MOD is:
Te smakeloos: link
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:58:54 #21
89730 Drugshond
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:01:29 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34744611
"Mijn" Deel vijf over de spotprenten werkt niet, bovendien is er al een ander deel. Slotje dus aub.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:20:39 #23
89730 Drugshond
pi_34745214
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:01 schreef Plato1980 het volgende:
\"Mijn\" Deel vijf over de spotprenten werkt niet, bovendien is er al een ander deel. Slotje dus aub.
Gevonden en dicht....
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 00:16:56 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34747051
hallo, ik ben dr ook weer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:17:59 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34747083
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:16 schreef sp3c het volgende:
hallo, ik ben dr ook weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties