chinnen is toch de pull-up met de handpalmen naar binnen?quote:
denk dat het beter is dat je de bar wijd paktquote:Op zondag 12 februari 2006 10:10 schreef BertV het volgende:
[..]
chinnen is toch de pull-up met de handpalmen naar binnen?
Fitness-instructeur was het er niet mee eens...![]()
k, dat vertelde hij ook.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:47 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
denk dat het beter is dat je de bar wijd pakt![]()
O.a.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:00 schreef ivosnivo het volgende:
als je hem smal doet train je je biceps.
Doet ut perfect hiero.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:21 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hehe is dbb bij jullie ook stuk luitjes?
Heel herkenbaar ja, en wat een poep volk WERKT daar ookquote:"Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."
Wat zal er precies niet goed wezen aan extra vitamines en mineralen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:36 schreef Sloper het volgende:
Ik zag laatst op die video van Coleman (redemption) wat een pillen die gast wegwerktEcht met handen tegelijk, buiten dat het klauwen met geld kost kan het ook niet goed voor je zijn volgens mij...
Daar ging mijn rijst tegen het beeldscherm.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:08 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Nu komt de opmerking: Alles waar te voor staat is niet goed
Nou ik begin elke training met een squat sessie dus, 2x licht en 1x zwaar, en verder doe heb ik een arsenaal aan beenoefeningen:quote:Op maandag 13 februari 2006 20:53 schreef ivosnivo het volgende:
ik zit daar niet.
nering bende, ik doe normaal nooit armpje drukken he. en nu weet ik waarom. 4 jaar geleden voor het laatst gedaan tegen een sterke bouwvakker, en toen had ik een pees in me biceps gebleseerd. vorige week weer gearmpje drukt, en nu weer hetzelfde. dat wordt benen trainen deze week.
hoe ziet jouw been schema eruit ledzep? ik zie mezelf niet echt 3 keer in de week squaten zoals jou.
Basistraining:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:17 schreef BushRanger het volgende:
Ik ben niet helemaal tevreden met m'n rugtraining. Dit is wat ik doe:
- Opwarmset Lat Pull Down
- dan door naar Chin Ups, maar ik ben hier niet sterk genoeg voor, waardoor ik de beweging niet goed kan uitvoeren
- dan de dumbell one arm row
- omdat ik het gevoel heb m'n lats nog totaal niet uitgeput te hebben, doe ik nog een paar setjes Lat Pull Down zo zwaar als ik kan
Eerst deed ik ook nog Cable Seated Row, maar die heb ik geschrapt, omdat ik graag die Chin Ups wil leren doen.
Back Extension pak ik meestal op een andere dag.
Wie heeft er advies?
Misschien zou ik de Barbell Bent Over Row moeten proberen. Jammer dat ik de Chins niet goed kan uitvoeren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Basistraining:
Deadlift
Bent-over-row
Chins / Lat pulldown
In principe voldoende. Je kan er nog dingen als deadlift varianten, extra roeioefeningen (low pully row, dumbbell row, seated row etc) bijgooien. En variëren, heul veul variëren! Beter elke week andere oefeningen dan altijd dezelfde. Overigens doe ik weinig chins oid, maar vooral veel rows. Rows zijn superieur zegmaar, maar chins kunnen heel goed werken (voor mij minder goed)
Conventional: rugquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:26 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Misschien zou ik de Barbell Bent Over Row moeten proberen. Jammer dat ik de Chins niet goed kan uitvoeren.
Waarom trouwens de Deadlift bij de rug, dat is toch meer voor de hamstrings and billen? Ik doe die op m'n benendag.
Ok bedankt, ga me maar eens op de bent over rows storten. Nog speciale dingen waar ik op moet letten? Knieen licht buigen, rug recht en en barbell naar je middenrif trekken, dat is het toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Conventional: rug
Sumo: benen
Nou pak ik em altijd conventional en dus is het voor mij een rugoefening. Nou, er is in principe niks mis met deadlift on beendag, maar dan moet je wel squatten én deadliften tegelijk (onmogelijk allebei zwaar te pakken).
En roeien zult u! Bent over rows tot je erbij neervalt!
Ja je kan em eigenlijk op twee manieren doen:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:40 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ok bedankt, ga me maar eens op de bent over rows storten. Nog speciale dingen waar ik op moet letten? Knieen licht buigen, rug recht en en barbell naar je middenrif trekken, dat is het toch?
tenzij tequilaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:08 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Nu komt de opmerking: Alles waar te voor staat is niet goed
Beste voor spiermassa is een range van 6-8, de oefening moet verder zo zwaar staan dat je de 6-8e herhaling op bent.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:57 schreef redguy2222 het volgende:
Hey !
Wel heb ik nog een vraag, ik weet dat je het beste niet te veel herhalingen kunt doen, maar hoeveel nu precies, welke range kan ik het beste zitten? En kan ik beter snelle herhalingen doen, of de oefening heel rustig uitvoeren?
Mja, ik kom ook bij zo'n hip dingetje en heb nergens last van. Alle BB-aparaten staan er plus nog wat fitness shit voor de afwisselingquote:Oh ja, ik train bij een sportschool (Zo'n hip dingetje helaas, maar zal binnekort switchen naar een wat meer BB gerichte gym), en heb tevens ook een setje dumbells thuis voor het geval ik geen tijd heb om buitens huis te trainen ivm mijn studie.
of testosteronremmers voor vrouwen met baardenquote:
Tja, al die stoffen moeten ook door je lever en nieren worden verwerkt, en aangezien ze het al druk genoeg hebben omdat die gasten bergen voedsel naar binnen werken lijkt het mij niet echt gezond. Ik heb dr geem bron voor maar tis meer gevoelsmatig, of heb jij een bron die het tegengestelde bewijstquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat zal er precies niet goed wezen aan extra vitamines en mineralen?
Nu heb jij een probleem.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef Sloper het volgende:
[..]
Tja, al die stoffen moeten ook door je lever en nieren worden verwerkt, en aangezien ze het al druk genoeg hebben omdat die gasten bergen voedsel naar binnen werken lijkt het mij niet echt gezond. Ik heb dr geem bron voor maar tis meer gevoelsmatig, of heb jij een bron die het tegengestelde bewijst![]()
Voor zover ik weet zijn er geen onderzoeken die wijzen op een extra grote belasting op je lever. Die is er wel uiteraard (die extra belasting), maar die is niet zo groot dat het een probleem is voor een gezond lichaam.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef Sloper het volgende:
[..]
Tja, al die stoffen moeten ook door je lever en nieren worden verwerkt, en aangezien ze het al druk genoeg hebben omdat die gasten bergen voedsel naar binnen werken lijkt het mij niet echt gezond. Ik heb dr geem bron voor maar tis meer gevoelsmatig, of heb jij een bron die het tegengestelde bewijst![]()
Ah, ok. Maar wat is beter, snel de oefening afwerken, of juist heel rustig je herhalingen doen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:00 schreef dnzl het volgende:
[..]
Beste voor spiermassa is een range van 6-8, de oefening moet verder zo zwaar staan dat je de 6-8e herhaling op bent.
Dat bepaal je zelf niet als je het zwaar genoeg doetquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:33 schreef redguy2222 het volgende:
[..]
Ah, ok. Maar wat is beter, snel de oefening afwerken, of juist heel rustig je herhalingen doen?
uh...quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:50 schreef dnzl het volgende:
[..]
Dat bepaal je zelf niet als je het zwaar genoeg doet![]()
Ook niet bij apparaten waar de beweging vast ligt?quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef Genjuro het volgende:
[..]
uh...
techniek of "form" is juist het belangrijkste... liever 2 kg minder en de oefening goed kunnen uitvoeren dan met de gewichten beginnen zwaaien en het neergaan laten schieten...
Het is echt niet alleen hoe zwaarder hoe beter
quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Ook niet bij apparaten waar de beweging vast ligt?
(men, daar ben ik weer, ik werd al apparaten-man genoemd door de instructeur)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |