Sommige mensen moeten blijkbaar alles een paar keer extra uitgelegd krijgen, dus ik doe daar niet aan mee maar maak iets duidelijk. Bullshit is een kwalifivatie van toepassing op de stelling 'Discovery Channel is en wetenschappelijke zender.'quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk wat betreft het eerste. Maar in principe doe je er zelf ook aan mee door er op in te gaan![]()
Wat bedoel je met het tweede.....P&T aflevering?
doe aub niet zo denegrerend!quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:50 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
HO STOP! Je stelt normale rationele vragen aan een irrationeel persoon als Pikki. Ik heb door deze topicreeks geleerd dat dat niet goed gaat.![]()
Ja, dat had ik wel door, maar ik was slechts nieuwsgierig naar wat je bedoelde met P&T. Is dat zo gek?quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:30 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten blijkbaar alles een paar keer extra uitgelegd krijgen, dus ik doe daar niet aan mee maar maak iets duidelijk. Bullshit is een kwalifivatie van toepassing op de stelling 'Discovery Channel is en wetenschappelijke zender.'
De krokodil springt over de sofa. Je maar en natuurlijk ook , het zeker wel is niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:37 schreef pikki het volgende:
mijn logica zegt me antwoord is: "ik denk niet wat er niet is "![]()
![]()
hahahahahahahahahh
![]()
![]()
Thanks! (Goede interconnect, download kwam tegen de 8MB/s aanquote:
Hij is netjes opgevoed. Hij pakt niet zomaar spullen van een ander afquote:Op donderdag 2 februari 2006 09:37 schreef pikki het volgende:
Over die non.
1. Waarom pakte Robbert op het "moment supreme" de camera niet over van de cameraman? Hij kon immers ook geesten op videocamera vastleggen. Waarom denk jij dat hij dit niet deed?
![]()
hahahahahahahahahh
![]()
![]()
Ik heb hem gisteravond al bekeken. Interessant! Maar om dat als bewijs aan te dragen dat ze allemaal faken gaat me wat ver. Je kunt je afvragen in hoeverre de toonzetting de beelden beinvloed in de zin van wat wel en niet in beeld gebracht wordt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 12:51 schreef ChOas het volgende:
Okay, filmpje is verwijderd. Mocht er nog grote vraag zijn zal ik 'm terugplaatsen.
Heeft iemand al gekeken ?
ik heb ze gemaild, helaas nog geen reactie.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:22 schreef CarDani het volgende:
is er nog nieuws over Robbert?
Weet iemand al iets van H.O.T.?
hmmmm die zal je niet krijgen ook denk ik.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:28 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik heb ze gemaild, helaas nog geen reactie.
Ook bedankt voor de Penn & Teller aflevering over psychics! Wat mij betreft werd er iets te veel uitleg en commentaar gegeven door 'talking heads'. In plaats van verhalen over 'cold reading' is het vaak verhelderender om te laten zien hoe dat in de praktijk werkt, vooral als je een tv-uitzending maakt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:35 schreef ChOas het volgende:
[..]
*save-as*
http://choas.smdc-network.org/penn_and_teller.divx
Uiteraard, omdat missers de reputatie kunnen schaden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:30 schreef Parameter het volgende:
[..]
Ook bedankt voor de Penn & Teller aflevering over psychics! Wat mij betreft werd er iets te veel uitleg en commentaar gegeven door 'talking heads'. In plaats van verhalen over 'cold reading' is het vaak verhelderender om te laten zien hoe dat in de praktijk werkt, vooral als je een tv-uitzending maakt.
Heel instructief was het fragment waarin ze demonstreerden hoe je van een slechte reading, waarin de psychic zit te vissen, een succes kunt maken door ongemerkt stukjes weg te knippen. De readings zijn altijd veel langer dan wat je op tv ziet, zodat je er geen idee van hebt hoeveel fouten er worden gemaakt. Dat gebeurt ongetwijfeld ook bij Char.
Ze lieten ook zien hoe een psychic informatie verzamelde in het publiek voordat de reading officieel van start ging. In een ander geval was het aannemelijk dat ze van te voren informatie had doorgekregen van een tussenpersoon die de gasten had uitgenodigd. Als zo'n tussenpersoon er ook belang bij heeft dat de reading een succes wordt, dan kan die snel wat te loslippig zijn. Als een medium een reading moet houden voor iemand waarover ze nog niks weet, dan loopt het veel minder goed.
Verder let zo'n medium ook goed op de reacties van de persoon die ze tegenover zich heeft. De psychics hebben het vermogen om een uitspraak die niet goed aanslaat razendsnel en ongemerkt om te buigen in een andere uitspraak die wel succes heeft.
Tenslotte was het interessant om te zien dat mensen die bij tv-shows van het medium James van Praagh aanwezig zijn een vier pagina's dik geheimhoudingscontract moeten tekenen, zodat er niks uitlekt van missers die niet op tv getoond worden.
Tja, mensen WILLEN graag geloven, dus men zal altijd dit soort lieden de voordeel van de twijfel geven.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:11 schreef Gorian het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteravond al bekeken. Interessant! Maar om dat als bewijs aan te dragen dat ze allemaal faken gaat me wat ver.
Shitquote:Op donderdag 2 februari 2006 12:51 schreef ChOas het volgende:
Okay, filmpje is verwijderd. Mocht er nog grote vraag zijn zal ik 'm terugplaatsen.
Heeft iemand al gekeken ?
Hij staat er weer...quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:57 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Shit, ik was net te laat. Kan je hem nog 1 keer plaatsen vanmiddag?
Ik zag geen beelden bij het filmpje ???? toch niet bij wmpquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:57 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Shit, ik was net te laat. Kan je hem nog 1 keer plaatsen vanmiddag?
Heb je een divx codec ? : http://www.divxmovies.com/codec/quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:01 schreef pikki het volgende:
[..]
Ik zag geen beelden bij het filmpje ???? toch niet bij wmp
Freud is volkomen achterhaald, en die 20 % is een broodje aap verhaal. Fijn dat je je verdiept in zaken.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:56 schreef CarDani het volgende:
Ja, maar zoals Freud zei: "het menselijk brein is als het topje van de ijsberg".
We gebruiken maar iets van 20% en daar nog wordt een groot gedeelte gebruikt voor het motorische gebeuren.
Ik zal hem daar maar uploaden, want alles was verwijderd uit mijn pc na die herstelling ,.....aaachquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:02 schreef ChOas het volgende:
[..]
Heb je een divx codec ? : http://www.divxmovies.com/codec/
Vertel? Leer me meer...quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:07 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Freud is achterhaald, en die 20 % is een broodje aap verhaal. Fijn dat je je verdiept in zaken.
Volgens mij denk jij überhaupt nooit na. Hahahahahahahahahahahahahahaha!quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:37 schreef pikki het volgende:
Over die non.
1. Waarom pakte Robbert op het "moment supreme" de camera niet over van de cameraman? Hij kon immers ook geesten op videocamera vastleggen. Waarom denk jij dat hij dit niet deed?
![]()
hahahahahahahahahh
![]()
![]()
Nou? Kom op.....licht eens toe? Verklaar je nader? Waar baseer je deze uitspraak op?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:07 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Freud is volkomen achterhaald, en die 20 % is een broodje aap verhaal. Fijn dat je je verdiept in zaken.
Hier staat onder andere wel wat interessants te lezen: http://www.snopes.com/science/stats/10percnt.htmquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:23 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nou? Kom op.....licht eens toe? Verklaar je nader? Waar baseer je deze uitspraak op?
quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:26 schreef ChOas het volgende:
[..]
Hier staat onder andere wel wat interessants te lezen: http://www.snopes.com/science/stats/10percnt.htm
Sorry, kan het nu even niet samenvatten, zit op mijn werk.
Lijkt mij niet, tenzij hij/ze schizofreen is/zijnquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:31 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Is chaos NoSigar of lees ik het nou verkeerd?
Niet dat ik weet, maar het wachten op een antwoord duurde blijkbaar te lang, dus ik dacht 'ik spring alvast even in'quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:31 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Is chaos NoSigar of lees ik het nou verkeerd?
Ah joh, doe eens een schokkende onthulling. Hebben we weer wat om een topic over te makenquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:35 schreef ChOas het volgende:
En over het feit of ik schizofreen zou zijn laten we ons niet uit
Hier staat het ook bevestigdquote:Hier staat onder andere wel wat interessants te lezen: www.snopes.com/science/stats/10percnt.htm
Nee, maar dat is een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:29 schreef onemangang het volgende:
Het 20% (of 10%) gebruik maken van hersenen blijkt idd incorrect en achterhaald. Het is niet zo dat je 80% van onze hersenen kan verwijderen en dat je dan nog normaal kan functioneren, zo blijkt.
Onthulling: Ik geloof niet in geesten, leven na de dood, of wat voor paranormaals dan ookquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:37 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ah joh, doe eens een schokkende onthulling. Hebben we weer wat om een topic over te maken![]()
In elk geval gebruiken we minder dan de helft, over het algemeen. Dat weet ik zekerquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:39 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nee, maar dat is een heel ander verhaal.
Ik zal er uitgebreid op terugkomen (als dat mag want het is ontopic)
Hoe weet je dat zo zeker? Heb je die links gelezen?quote:In elk geval gebruiken we minder dan de helft, over het algemeen. Dat weet ik zeker
Ik doelde eigenlijk op je mogelijke schizofreniequote:Op donderdag 2 februari 2006 14:40 schreef ChOas het volgende:
[..]
Onthulling: Ik geloof niet in geesten, leven na de dood, of wat voor paranormaals dan ook
Maar volgens mij zijn daar al open topics over hoor, toegegeven, niet specifiek over mij, maar toch...
Nee, is gewoon een gevoel....het lijkt mij gewoonquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:42 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Heb je die links gelezen?
Je hebt het gevoel dat je minder dan de helft van je hersenen gebruikt?quote:Nee, is gewoon een gevoel....het lijkt mij gewoon
Dan weet ik het bijna zeker. Goed?
Dit is te makkelijkquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:46 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Je hebt het gevoel dat je minder dan de helft van je hersenen gebruikt?
Doe daar wat aan, zou ik zeggen
Hoe kan zij daar nu wat aan doen, ....h et was toch de schuld van de Reptilians, de Draconiers, die ons dna verlaagd hebben van 12 naar 2 strengen ......quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:46 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik had nog zo gewaarschuwd.quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:37 schreef pikki het volgende:
Over die non.
![]()
hahahahahahahahahh
![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:50 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
HO STOP! Je stelt normale rationele vragen aan een irrationeel persoon als Pikki. Ik heb door deze topicreeks geleerd dat dat niet goed gaat.![]()
Ja, maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Net zo goed als dat er mensen zijn die perse willen geloven, zijn er ook die het perse niet willen geloven en beiden grijpen ze elke gelegenheid aan om hun gelijk te tonen. Niet alles is met een cold reading te verklaren. Dat levert geen bewijs voor het al dan niet bestaan van een Geestenrijk of een leven na de dood, maar laat voor velen -met vaak wel legitieme redenen- ruimte voor twijfel. Daarnaast is er de persoonlijke ervaring van velen die zichzelf geen medium oid noemen, en die ook waarnemingen doen en dingen meemaken die niet te verklaren zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:48 schreef onemangang het volgende:
[..]
Tja, mensen WILLEN graag geloven, dus men zal altijd dit soort lieden de voordeel van de twijfel geven.
Maar naast deze Penn & Teller aflevering is Derren Browns Messiah wellicht een beter voorbeeld. Hier een man die zegt geen paranormale gaves te hebben die dingen doet waar geen medium aan kan tippen... Ook interessant is de lezing van James Randi die op deze pagina is te vinden. Hier demonstreert ook hij tegenover een verbluft publiek 'cold reading' in de praktijk. En dan is er nog de goochelaar Ian Rowland die een boek over cold reading heeft geschreven dat in geen boekenkast van mediums ontbreekt...
Het is waar als je stelt dat wanneer goochelaars hetzelfde kunnen als mediums dat nog niet wil zeggen dat mediums daarom geen speciale gaves hebben. Maar je kan je wel afvragen waarom mediums de ondoorzichtige, schimmige en onzekere wereld der geesten zouden gebruiken als er ook eenvoudigere methodes bestaan.
Het is niet zo dat ik per se niet wil geloven. Als er overtuigende bewijzen zijn geloof ik graag. Die zijn er alleen niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:57 schreef Gorian het volgende:
[..]
Ja, maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Net zo goed als dat er mensen zijn die perse willen geloven, zijn er ook die het perse niet willen geloven en beiden grijpen ze elke gelegenheid aan om hun gelijk te tonen.
*lalalala. not listeningquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:46 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |