abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:59:07 #176
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35164043
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:48 schreef HRR het volgende:

[..]

soort EHBO God dus ... alleen wanneer je Hem nodig hebt , dan zal je Hem krijgen , God in the pocket systeem.. met alle respect , ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je Hem dan echt zult zien... Ook al zeg ik dit dus nu zelf...

God zegt idd van zichzelf : " Ik ben die er is ..." (als je in de bijbel gelooft... )
Ik geloof daar niet in. God moet op commando aanwezig zijn als ik hem nodig heb

Maar ik geloof ook niet in een man op een wolk.

Bestaat een aura echt zoals ik ze gezien heb, dan is mijn persoonlijke God mijn slaaf. Dan bestaat mijn God uit kleuren en bepaal ik zelf hoe mijn God naar me toe komt. Ik vul het Goddelijke dan zelf in, in mijn persoonlijke leven. Ik maak de connectie met de kleuren van mezelf op de omgeving. God bepaald niet wat ik zie, ik bepaal wat ik denk en zie. God staat dan buitenspel.

God heeft niets te willen, anders krijgt hij klappen op zijn billen

God heeft zich aan te passen aan mij. Doet hij dat niet, dan zorg ik wel daarvoor.

Zo zie ik het dus. En ik kijk dus ook niet op tegen God. Hij doet maar wat ik vraag van hem. Hij is mijn werknemer en niet mijn werkgever.

My demand is his command.

Gebeurt dat niet, dan zoek ik het lekker zelf uit

Staat God geen 24 uur voor me klaar, dan doe ik het dus lekker alleen. Lukt me ook wel. Ik heb hem dus echt niet nodig ofzo hoor. Ik ben nog altijd alleen geboren. Hij heeft me sowieso altijd laten vallen toen ik hem nodig had. Dus wat heb je aan hem?

Misschien ben ik wel God Ik bedoel, ik ben mijn persoonlijke God en bepaal mijn eigen wetten hier. Net zoals anderen die vrijheid hebben en zouden moeten krijgen.

Waarom zou ik moeten knielen

" God what have you done for me lateley"

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-02-2006 20:06:20 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35167193
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:59 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]
Bestaat een aura echt zoals ik ze gezien heb, dan is mijn persoonlijke God mijn slaaf.
hoe weet je dat dat geen verbeelding was , dat je zintuigen je voor de gek hielden ? En ehh wat kan jij zoal met je "God" ? waarvoor gebruik je hem ?
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:27:15 #178
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35167735
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:15 schreef HRR het volgende:

[..]

hoe weet je dat dat geen verbeelding was , dat je zintuigen je voor de gek hielden ? En ehh wat kan jij zoal met je "God" ? waarvoor gebruik je hem ?
Ik kan altijd mezelf voor de gek houden, maar zodra ik zolang twijfel aan mezelf tot het bot. Dan blijft alleen de waarheid over.

Geloof jij zomaar?
pi_35168282
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:27 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik kan altijd mezelf voor de gek houden, maar zodra ik zolang twijfel aan mezelf tot het bot. Dan blijft alleen de waarheid over.

Geloof jij zomaar?
bedoel je zonder bewijs ? of hoe bedoel je hier : "zomaar"
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:17:08 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35169774
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:41 schreef HRR het volgende:

[..]

bedoel je zonder bewijs ? of hoe bedoel je hier : "zomaar"
Geloven zonder bewijs. En vanzelf komt dan naar voren, zomaar geloven

Geloven zonder grondvesten dus. Geloven omdat je gelooft. Zonder reden. Zonder diepe motivatie.

Als ik jou vraag waarom je geloofd. Zou je 10000 uur moeten kunnen praten als het ware. Je zou niet mogen uitgesproken mogen worden.

En dus niet komen aanzetten dat Jezus goed is of was. Gewoon nu, in het nu verklaren waarom God belangrijk is.

Ben je echt gelovig dan praat je de hele avond boeiend over God. En dan komt Jezus niet voor in het hele verhaal.
pi_35171723
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Geloven zonder bewijs. En vanzelf komt dan naar voren, zomaar geloven

Geloven zonder grondvesten dus. Geloven omdat je gelooft. Zonder reden. Zonder diepe motivatie.

Als ik jou vraag waarom je geloofd. Zou je 10000 uur moeten kunnen praten als het ware. Je zou niet mogen uitgesproken mogen worden.

En dus niet komen aanzetten dat Jezus goed is of was. Gewoon nu, in het nu verklaren waarom God belangrijk is.

Ben je echt gelovig dan praat je de hele avond boeiend over God. En dan komt Jezus niet voor in het hele verhaal.
Pure onzin.

Dit bewijst dus duidelijk dat je je er niet in hebt verdiept hoe zeer je dat ook claimt .

Zonder Jezus' opstanding was er geen geloof. Geen christelijk geloof. Hoezo moet ik dan uuuren kunnen praten over m'n geloof zonder de essentie ??

wanneer ik dat zou kunnen , 10000 uren kunnen praten over m'n geloof ZONDEr Jezus te benoemen ed.. dan vraag ik me af , wat geloof ik ? ben ik geen... (vul hier één of ander geloof in)
  donderdag 16 februari 2006 @ 23:06:22 #182
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35171912
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:01 schreef HRR het volgende:

[..]

Pure onzin.

Dit bewijst dus duidelijk dat je je er niet in hebt verdiept hoe zeer je dat ook claimt .

Zonder Jezus' opstanding was er geen geloof. Geen christelijk geloof. Hoezo moet ik dan uuuren kunnen praten over m'n geloof zonder de essentie ??

wanneer ik dat zou kunnen , 10000 uren kunnen praten over m'n geloof ZONDEr Jezus te benoemen ed.. dan vraag ik me af , wat geloof ik ? ben ik geen... (vul hier één of ander geloof in)
Jij hebt Jezus als voorbeeld..wat nu als ik Jezus wegpak uit jou leven. Als ik de duivel ben, dan neem ik Jezus weg alsof hij mijn slaaf is Want ik ben de opper God

Jezus is niet de waarheid. Hoe erg je het ook wilt zien.

Ik sta dus ook boven Jezus en Christus.....allleen wilt chritus mijn macht niet inzien.
pi_35171968
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:06 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Jij hebt Jezus als voorbeeld..wat nu als ik Jezus wegpak uit jou leven.

Jezus is niet de waarheid. Hoe erg je het ook wilt zien.
Waarom is volgens jou Jezus niet de waarheid ?
  donderdag 16 februari 2006 @ 23:09:29 #184
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35172042
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef HRR het volgende:

[..]

Waarom is volgens jou Jezus niet de waarheid ?
Jezus is een zwakkeling.....een zwakke persoon die zich heeft laten afslachten.

Ik geloof niet in zwakke mensen.

Was Jezus dapper dan had hij die Joden de nek omgedraaid. Maar Jezus was niet sterk, dus ik weiger ook mezelf te identificeren met Jezus.

Jezus is een loser. Aneders had hij wel slaven geregeld die zijn kruis hadden gedragen.

Jezus staat dus niet voor een sterke wil, dus waarom zou ik geloven in zwakke mensen

Jezus is zwak, dus Jezus heeft geen bestaansrecht.
pi_35172243
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:09 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Was Jezus dapper dan had hij die Joden de nek omgedraaid. Maar Jezus was niet sterk, dus ik weiger ook mezelf te identificeren met Jezus.

Jezus is een loser. Aneders had hij wel slaven geregeld die zijn kruis hadden gedragen.

Jezus staat dus niet voor een sterke wil, dus waarom zou ik geloven in zwakke mensen

Ja , maar omdat hij in jouw beeld van een "Jezus" past , wil nog niet zeggen dat Hij niet de waarheid is.. Je zoekt een andere waarheid..

dus nogmaals de vraag : waarom is Hij niet de waarheid ?
pi_35172966
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:30 schreef HRR het volgende:

[..]

Want ?
Geloof is een vooronderstelling.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:26:43 #187
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35180570
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:09 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

juist.. je hebt het offer van Jezus niet begrepen dus.....
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:28:54 #188
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35180627
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:14 schreef HRR het volgende:

[..]

Ja , maar omdat hij in jouw beeld van een "Jezus" past , wil nog niet zeggen dat Hij niet de waarheid is.. Je zoekt een andere waarheid..

dus nogmaals de vraag : waarom is Hij niet de waarheid ?
Omdat hij niets van zich heeft laten horen deze 2000 jaar. Hij staat symbool voor het geloof en daar blijft het bij.

Gisteren dus erg op dreef met posten geweest maar dat maakt niet uit.

In mijn meest ellendige tijden heb ik niets van Jezus gehoord. Dus wat heb ik aan hem gehad

Dan denk ik nog altijd dat je op jezelf moet bouwen. Een persoon kan niet alle ellende van de wereld op zijn rug dragen. Jezus ook niet.
pi_35241786
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dan denk ik nog altijd dat je op jezelf moet bouwen. Een persoon kan niet alle ellende van de wereld op zijn rug dragen. Jezus ook niet.
Omdat Jezus niet in jouw straatje past.. daarom denk je dat .. wanneer je misschien is los komt van je eigen idee van Jezus ..maarjah
  zondag 19 februari 2006 @ 10:42:50 #190
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35247921
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Omdat hij niets van zich heeft laten horen deze 2000 jaar. Hij staat symbool voor het geloof en daar blijft het bij.

Gisteren dus erg op dreef met posten geweest maar dat maakt niet uit.

In mijn meest ellendige tijden heb ik niets van Jezus gehoord. Dus wat heb ik aan hem gehad

Ik kan het niet beter verwoorden dan hieronder staat.... maar helaas kan ik het niet bewijzen
quote:

VOETSTAPPEN IN HET ZAND

Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen 't leven door en lieten in het zand, een spoor van stappen, twee aan twee; de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd, van diepe smart en hoop.

Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.

Ik zei toen: "Heere, waarom dan toch?" Juist toen 'k U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op 't zwaarste deel van 't pad...

De Heer keek toen vol liefde mij aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was, toen heb Ik jou gedragen".

Geschreven in 1936 door Mary Stevenson (1922-1966)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_35255567
quote:
Op zondag 19 februari 2006 10:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ik kan het niet beter verwoorden dan hieronder staat.... maar helaas kan ik het niet bewijzen
[..]
geniaal gedicht (vind ik zelf)
  zondag 19 februari 2006 @ 15:49:59 #192
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_35256064
- wegwezen-

[ Bericht 93% gewijzigd door Mirage op 19-02-2006 15:51:57 ]
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_35291506
Het verhaal dat god de aarde en alles erop geschapen heeft vindt ik zowiezo onzin. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor. integendeel voor de evolutie theorie is meer bewijs.

God in het algemeen geloof ik niet in omdat het voor mij geen meerwaarde heeft. Ik heb niet 'iets' nodig om mij te vertellen wat goed en kwaad is of wat ik wel en niet moet doen, ik heb die leidraad niet nodig. Ik kan dat heel goed voor mezelf bepalen. Geen god voor nodig.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')