abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:14:14 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_34696682
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:11 schreef teamlead het volgende:
oke.. en waar kwam die singulariteit vandaan dan Want dat heb ik dus echt nooit begrepen
Die komt nergens vandaan, want zonder ruimte is er geen tijd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:23:10 #102
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34697074
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Die komt nergens vandaan, want zonder ruimte is er geen tijd.
ja dag...
Die singulariteit is ooit ergens door ontstaan... want als hij niet ontstaan is, kan hij niet uitbreiden...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:26:46 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_34697222
Maar hij kan ook niet ontstaan zijn. Leuke paradox eh? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34697312
1. Er is geen bewijs voor, het is ook nooit aannemelijk gemaakt
2. Als er wél een god is, betekend dat niet dat je in een bestaande godsdienst hoeft te geloven, de huidige godsdiensten zijn gewoon sprookjes (engeltjes, moeder maagd maria, een duivel met bokkepoten en hoorntjes, enz) dus wat moet je doen als er wel een god is? Zolang hij geen opdrachten geeft kun je weinig doen om hem te gehoorzamen, dus geloof is zinloos.
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:34:01 #105
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34697574
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:26 schreef speknek het volgende:
Maar hij kan ook niet ontstaan zijn. Leuke paradox eh? .
bijzonder aardige paradox idd... vervang singulariteit door het woordje God en de paradox is al een paar keer langsgekomen in dit topic
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_34697640
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:10 schreef teamlead het volgende:
[..]
mja.. of je leest dan ook meteen even de hele bijbel, want dan zie je van die dingen wel het nut
Idd, heb ik gedaan. Het is vooral nuttig om eens de bronnen in het OT na te gaan die profeteren over een Messiah. (Een krijger die Assyrië zou verslaan, Judea zou Egypte verslaan, in Egypte zou men Kaänitisch spreken, de nijl zou droogvallen, blah blah... allemaal ten tijde van de messiah.)
Of de versen in het OT op te zoeken die het 'sterven voor de zonde'-gelul zouden ondersteunen. (In het bewuste vers gaat het om een afzichtelijke lepralijder, niet Jezus, bovendien in dit vers in de verleden tijd geschreven en is geen profetie)
Ook nuttig om eens de vier wederopstandingsverhalen achter elkaar te lezen en je af te vragen wat daar eigenlijk is gebeurt. Maar zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als je gaat zoeken naar nuttige zaken als moraal dan kom je weinig bijzonders tegen. Laten we het maar gewoon houden bij de gouden regel. Die is tenminste wel universeel in tegenstelling tot alle andere tot verdeeldheid oproepende 'volg de Leider' retoriek.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:36:04 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_34697678
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:34 schreef teamlead het volgende:
bijzonder aardige paradox idd... vervang singulariteit door het woordje God en de paradox is al een paar keer langsgekomen in dit topic
Hooguit Spinoza's god.
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:47:38 #108
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34698213
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:35 schreef onemangang het volgende:

[..]

Idd, heb ik gedaan. Het is vooral nuttig om eens de bronnen in het OT na te gaan die profeteren over een Messiah. (Een krijger die Assyrië zou verslaan, Judea zou Egypte verslaan, in Egypte zou men Kaänitisch spreken, de nijl zou droogvallen, blah blah... allemaal ten tijde van de messiah.)
Of de versen in het OT op te zoeken die het 'sterven voor de zonde'-gelul zouden ondersteunen. (In het bewuste vers gaat het om een afzichtelijke lepralijder, niet Jezus, bovendien in dit vers in de verleden tijd geschreven en is geen profetie)
Ook nuttig om eens de vier wederopstandingsverhalen achter elkaar te lezen en je af te vragen wat daar eigenlijk is gebeurt. Maar zo kan ik nog wel even doorgaan.
Net als de Joden destijds zet jij vraagtekens bij de stelling dat Jezus de Messias zou zijn.. dat is een andere vraag dan de vraag of er een God bestaat toch Of begrijp ik je nu verkeerd?
quote:
Als je gaat zoeken naar nuttige zaken als moraal dan kom je weinig bijzonders tegen.
Ben ik niet met je eens.. Exodus en Leviticus staan juist vol met moraal.. en het nieuwe testament is niet anders dan een getuigenis van de nieuwe moraal die Christus predikte
quote:
Laten we het maar gewoon houden bij de gouden regel. Die is tenminste wel universeel in tegenstelling tot alle andere tot verdeeldheid oproepende 'volg de Leider' retoriek.
wat is er niet universeel aan "heb uw naasten lief gelijk uzelf"
pi_34699526
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:47 schreef teamlead het volgende:
Net als de Joden destijds zet jij vraagtekens bij de stelling dat Jezus de Messias zou zijn.. dat is een andere vraag dan de vraag of er een God bestaat toch Of begrijp ik je nu verkeerd?
Als je stelt dat Jezus = God, dan kom je ook bij dat soort vragen uit, maar idd, ik dwaal af, sorry.
quote:
Ben ik niet met je eens.. Exodus en Leviticus staan juist vol met moraal.. en het nieuwe testament is niet anders dan een getuigenis van de nieuwe moraal die Christus predikte
Voornamelijk "onderwerp je aan de Leider-moraal" Dat is moreel verwerpelijk want dat leidt tot verdeeldheid (iets wat Jezus ook predikte)... En de rest... hoef je ook al niet uit een boek te leren.
quote:
Wat is er niet universeel aan "heb uw naasten lief gelijk uzelf"
Die regel is juist wel universeel, zeg ik... En de enigste die we daarom wel na moeten leven. Maar dat doen we toch al... Net als dat koeien in de wei liever geen ruzie met elkaar maken doen wij dat ook niet. En daar is dus geen God of religie voor nodig, die hebben die koeien ter slot van rekening ook niet.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:35:32 #110
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34700209
Ruimte en tijd.

Waarom kun je niet de ruimte ervaren zonder tijd?

Ik heb dus vaak dat ik pas de ruimte weet te waarderen, wanneer ik de tijd vergeet?

Is het zo dat ruimte en tijd zo sterk verbonden zijn aan elkaar?

Of komt dat omdat mensen tijd niet goed kunnen loslaten in hun leven? Misschien leeft 90 procent van de bevolking wel teveel met tijd in het achterhoofd, dat mensen amper puur zijn en clean. Dat teveel mensen verslaafd zijn aan de beperkingen van het leven en de verplichtingen ook.

Geef mij maar de ruimte zonder tijd......de pure ruimte dus. Zonder dat er zaken kleven aan de ruimte.

Pure ruimte is puur Pure ruimte kun je niets op afdwingen. Pure ruimte kent geen zwakke kanten. Pure ruimte is gewoon puur.

Ik zie dus ook totaal niet in, waarom ruimte afhankelijk moet zijn van tijd.

Ruimte is een moment-opname. Een bepaalde ruimte kan een eeuwigheid duren ook.

Het ligt maar eraan hoe je als mens in de wereld staat.

Ben je haastig op zoek naar niets en alles, dan zul je geen enkele ruimte goed ervaren zoals het hoort, en dan zul je tevens de omgeving niet zien.

Dan ben je kortom blind in deze wereld.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:43:57 #111
14301 Psyche
Daar istie weer!
pi_34702381
Hmmmm, leuk topic...

Zal niet zeggen dat ik niet ik God geloof, maar heb moeite met het idee van één enkel almachtig opper-iets.... Er zal vast wel iets zijn, maar mijn overtuiging is dan toch veel eerder terug te vinden in het druidisme of wicca dan ik het "God-geloof" an sich.....

Hoorde laatst in The Island wel een mooie uitleg over wie of wat God dan is:

"Who is God?"
"Well, you know, when you want something really really bad and in your mind beg to have it?
"Yes..."
"God is the one who ignores you!"
Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
pi_34713759
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Ruimte en tijd.

Waarom kun je niet de ruimte ervaren zonder tijd?

Ik heb dus vaak dat ik pas de ruimte weet te waarderen, wanneer ik de tijd vergeet?

Is het zo dat ruimte en tijd zo sterk verbonden zijn aan elkaar?

Of komt dat omdat mensen tijd niet goed kunnen loslaten in hun leven? Misschien leeft 90 procent van de bevolking wel teveel met tijd in het achterhoofd, dat mensen amper puur zijn en clean. Dat teveel mensen verslaafd zijn aan de beperkingen van het leven en de verplichtingen ook.

Geef mij maar de ruimte zonder tijd......de pure ruimte dus. Zonder dat er zaken kleven aan de ruimte.

Pure ruimte is puur Pure ruimte kun je niets op afdwingen. Pure ruimte kent geen zwakke kanten. Pure ruimte is gewoon puur.

Ik zie dus ook totaal niet in, waarom ruimte afhankelijk moet zijn van tijd.

Ruimte is een moment-opname. Een bepaalde ruimte kan een eeuwigheid duren ook.

Het ligt maar eraan hoe je als mens in de wereld staat.

Ben je haastig op zoek naar niets en alles, dan zul je geen enkele ruimte goed ervaren zoals het hoort, en dan zul je tevens de omgeving niet zien.

Dan ben je kortom blind in deze wereld.
Met de opmerking ruimte tijd bedoelde speknek denk ik de relativiteits theorie van einstein.

Volgens jouw is Ruimte een moment opname. Dus voor ruimte heb je tijd nodig. Dus als je geen ruimte hebt is er geen moment opname en dus geen is er geen tijd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:38:41 #113
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_34718946
Ik geloof gewoon nergens in en doe er ook totaal geen moeite voor om ergens in te gaan geloven. Ik zit hier nu eenmaal achter mijn bureau, en ik zou hier ook zitten als ik in 'God' gelooft zou hebben.
De goeie quote daarvoor is wel:
quote:
1. Er is geen bewijs voor, het is ook nooit aannemelijk gemaakt
Ik laat mensen wel in hun waarde wanneer zij erin geloven, maar ik wil er absoluut niet mee lastig gevallen worden (niet aan de deur, niet in een winkelcentrum, niet met folders etc etc)

Ik leef hopelijk nog een aantal jaar, en wanneer mijn einde in zicht is, dan ben ik er gewoon niet meer.
Ik geniet lekker van me leventje zonder een geloof
World Wrestling Entertainment
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:49:03 #114
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_34719247
Ik leid mijn leven volgens mijn gezonde verstand, niet door een verkokerd dogma, half gebaseerd op oude sagen en legendes.
Feyenoord!!! * Barça
pi_34719772
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:49 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik leid mijn leven volgens mijn gezonde verstand, niet door een verkokerd dogma, half gebaseerd op oude sagen en legendes.
precies
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:49:05 #116
140653 Zjeeltjuh
Als \'t maar gezellie is
pi_34732825
Tja waarom wel?
Jodelahitieeeeeeeeeeee
pi_34746743
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:49 schreef Bonobo11 het volgende:
Edit , ik bedoel , je gaat er vanuit dat wanneer je gelooft je niet je verstand gebruikt , dat vind ik best wel voorbarig , waarom denk je dat ?
  zondag 5 februari 2006 @ 00:42:52 #118
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_34747945
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:08 schreef HRR het volgende:

[..]

Edit , ik bedoel , je gaat er vanuit dat wanneer je gelooft je niet je verstand gebruikt , dat vind ik best wel voorbarig , waarom denk je dat ?
Dat staat er niet,
er staat dat ik niet volgens een boek leef, welk volgens mij niet de waarheid is.
Feyenoord!!! * Barça
pi_34752508
Ik zit er een beetje tussenin. Er is geen bewijs dat hij bestaat, maar ook geen bewijs dat hij niet bestaat. Daarom ga ik eigenlijk ook geen keuze maken. Ik ga ook vaak niet in discussie met de mensen die wel in god geloven, maar ik wil wel graag weten waarom ze er in geloven. ZO ook in dit topic wil ik horen waarom mensen er niet in geloven.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:36:19 #120
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_34792526
Vergelijk atomen eens met planeten......... *woesj*
¡ Experience Everything !
  maandag 6 februari 2006 @ 13:43:40 #121
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34792717
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:36 schreef RickySway het volgende:
Vergelijk atomen eens met planeten......... *woesj*
euh.. en dan
pi_34991458
Waarom ik niet in God geloof.

De mens bestaat al honderduizenden jaren. In die tijd heeft de mens allerlei goden aanbeden.
Van Thor tot Boedha, van Boomgeesten tot God en van Manitou tot Allah.

Het ene geloof heeft onze jaartelling laten beginnen zodat het voor ons nu 2006 is, het andere leeft nog rond 1500 en in China zitten we al op ruim 4000 jaar.

Als je ware god pas na honderduizenden jaren verschijnt dan is dat op zijn zachts gezegd vreemd.
Een god zal toch zeker niet accepteren dat we al eeuwen tegen de "verkeerde" bidden of offeren?
En zeker in het geval van de concurrentie, laat je toch even duidelijk zien dat JIJ de almachtige bent?

De mens heeft houvast nodig aan "iets". Zelf verantwoordelijkheid dragen voor je daden is een concept waar veel mensen bang voor zijn.
Beter is dan een god te verzinnen die "het allemaal zo gewild heeft". En iemand die dan een andere god verzonnen heeft, tja dat is dan natuurlijk een ketter of een ongelovige...

Kortom ik geloof er niet in.
Daarbij alle heilige boeken zijn toch echt geschreven door mensen.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_34994101
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:35 schreef Balthar het volgende:
Waarom ik niet in God geloof.

De mens bestaat al honderduizenden jaren. In die tijd heeft de mens allerlei goden aanbeden.
Van Thor tot Boedha, van Boomgeesten tot God en van Manitou tot Allah.
Oh ? kun je dit bewijzen ?
quote:
Het ene geloof heeft onze jaartelling laten beginnen zodat het voor ons nu 2006 is, het andere leeft nog rond 1500 en in China zitten we al op ruim 4000 jaar.
Is er ook een geloof dat een jaartelling heeft van 30.000 ofzo ?
quote:
Als je ware god pas na honderduizenden jaren verschijnt dan is dat op zijn zachts gezegd vreemd.
Een god zal toch zeker niet accepteren dat we al eeuwen tegen de "verkeerde" bidden of offeren?
En zeker in het geval van de concurrentie, laat je toch even duidelijk zien dat JIJ de almachtige bent?
Als er maar 1 God is , hoezo ,welke concurentie ?En hoe verklaar je dan dat andere hem wel voelen en jij dan niet ? dus omdat sommige Hem niet "ervaren" , bestaat Hij niet ?
quote:
De mens heeft houvast nodig aan "iets". Zelf verantwoordelijkheid dragen voor je daden is een concept waar veel mensen bang voor zijn.
Dit is niet alleen een bijbels principe , maar ook gewoon in het hedendaagse leven , en dat is niet iets waar je normaal gezien niet bang voor hoeft te zijn, tenzij je weet dat je wat doet waar de consequenties erg voor zijn.
quote:
Beter is dan een god te verzinnen die "het allemaal zo gewild heeft". En iemand die dan een andere god verzonnen heeft, tja dat is dan natuurlijk een ketter of een ongelovige...
Je hebt het hier over allah i prosume ? Want de God van de bijbel is dus niet zo..
quote:
Kortom ik geloof er niet in.
Daarbij alle heilige boeken zijn toch echt geschreven door mensen.
Ik oordeel niet over andere "Heilige boeken" , maar wanneer ik de bijbel bekijk , klopt toch alles wat er in staat met OF historisch gezien , EN wat er nu is , en wat nog komt ..
pi_35001733
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef HRR het volgende:

[..]

Oh ? kun je dit bewijzen ?
[..]

Ik zou zeggen lees eens wat geschiedenisboekjes. En ook op dit moment kun je het aantal religies even proberen te tellen.

Is er ook een geloof dat een jaartelling heeft van 30.000 ofzo ?
[..]

Geen idee.

Als er maar 1 God is , hoezo ,welke concurentie ?En hoe verklaar je dan dat andere hem wel voelen en jij dan niet ? dus omdat sommige Hem niet "ervaren" , bestaat Hij niet ?
[..]
Hoe kan de een een ALLAH voelen en de ander een GOD, en hoe kunnen deze beiden gelijk hebben?
Daarbij, weet je zeker dat het een god is die je voelt?

Dit is niet alleen een bijbels principe , maar ook gewoon in het hedendaagse leven , en dat is niet iets waar je normaal gezien niet bang voor hoeft te zijn, tenzij je weet dat je wat doet waar de consequenties erg voor zijn.
[..]
Ik heb het niet over de bijbel, wel over het feit dat veel mensen een houvast nodig hebben.

Je hebt het hier over allah i prosume ? Want de God van de bijbel is dus niet zo..
[..]
Jij kent hem persoonlijk begrijp ik?

Ik oordeel niet over andere "Heilige boeken" , maar wanneer ik de bijbel bekijk , klopt toch alles wat er in staat met OF historisch gezien , EN wat er nu is , en wat nog komt ..
Vreemd toch daar er passages zijn in hetzelfde boek die elkaar tegenspreken.
In de toekomst kijken kan ik niet jij wel?
De geschiedenis en biologie boeken verkopen onzin?

Blijkbaar voel je je aangevallen door mijn reactie.
De vraag in het topic is, waarom geloof jij niet in god? Dat heb ik uitgelegd.
Als iemand anders er wel in gelooft, ga je gang.
Ik heb mijn mening, jij de jouwe.

Jammer dat het meestal juist de religieuzen zijn die dat laatste niet kunnen hebben.
Moeten altijd doordrammen tot een ander ook maar gelooft...
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:34:43 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_35013181
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:39 schreef HRR het volgende:
Hoe verklaar jij dat Moslims Allah voelen? Of Hindoestanen Shiva? Of Boeddhisten Verlichting voelen. Die concurrentie dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')