http://www.ateaseweb.com/quote:Radiohead was one of the few alternative bands of the early '90s to draw heavily from the grandiose arena rock that characterized U2's early albums. But the band internalized that epic sweep, turning it inside out to tell tortured, twisted tales of angst and alienation. Vocalist Thom Yorke's pained lyrics were brought to life by the group's three-guitar attack, which relied on texture -- borrowing as much from My Bloody Valentine and Pink Floyd as R.E.M. and Pixies -- instead of virtuosity. It took Radiohead awhile to formulate their signature sound. Their 1993 debut, Pablo Honey, only suggested their potential, and one of its songs, "Creep," became an unexpected international hit, its angst-ridden lyrics making it an alternative rock anthem. Many observers pigeonholed Radiohead as a one-hit wonder, but the group's second album, The Bends, was released to terrific reviews in the band's native Britain in early 1995, helping build a more stable fan base. Having demonstrated unexpected staying power, as well as increasing ambition, Radiohead next released OK Computer, a progressive, electronic-tinged masterpiece that became one of the most acclaimed albums of the '90s.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:00 schreef Z het volgende:
Die is er nooit geweest, een fatsoenlijke OP. Zal kijken of ik wat in elkaar kan draaien.
Ja ik ook zo ongeveer vanaf die tijd. Creep kende ik dan wel van de radio, maar ik heb Pablo Honey pas echt leren kennen toen ik The Bends leerde waarderen. Die albums en wat vagere onofficieel uitgebrachte muziek uit die tijd draai ik trouwens nog steeds veel vaker dan wat er na OK computer werd geproduceerd. Enniehoe, het blijft een geniale band.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:07 schreef Z het volgende:
Ik ben fan van niemand. Maar vanaf de Bends volg ik ze.
There are two colours in my headquote:Op woensdag 1 februari 2006 14:32 schreef -Dries- het volgende:
Everything in its rIght place.
Ja van die vergelijking wordt Clap your hands erg moe... Maar idd David Byrne is een goeie. Soms echter ook Tom yorke als je t mij vraagt!quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:29 schreef BUG80 het volgende:
[..]
hm.. mijn eerste associatie was David Byrne, eigenlijk. Ik dacht zelfs even naar Talking Heads te luisteren toen ik het voor het eerst hoorde.
ai...ja, dat is gewoon die naaierij van de bootlegs he, je weet nooit wat je precies in handen hebt en wat de kwaliteit van het beeld en geluid is.quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:13 schreef -Dries- het volgende:
[afbeelding]
Koop deze DVD niet!
Ik was in een platenzaak en dacht tof, ziet er wel interresant uit.Ten eerste zit er helemaal geen muziek in van Radiohead en ten tweede pronkt er groot op de hoes: Includes interviews with the band and previously unseen film footage. Nou, dat alles bedraagt ongeveer 5 min. in totaal. De overige 55 minuten zit je naar mannen te kijken die RH helemaal de hemel in prijzen en dingen vertellen die ik allemaal al wist
![]()
Ik heb een bootleg "computer ko"quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:28 schreef -Dries- het volgende:
Beeld en geluid was tip top in orde hoor, ging meer om de inhoud die onder de maat was.
Clap your hands is dan ook nog alng geen Radiohead. Ik vind alleen dat tweede nummer van hun album enorm veel lijken op Stop Whispering.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:24 schreef Longmen het volgende:
Van: Radiohead - Deel 4
[..]
Ja van die vergelijking wordt Clap your hands erg moe...
Ik suggereer dat ook nergens...quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:55 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Clap your hands is dan ook nog alng geen Radiohead. Ik vind alleen dat tweede nummer van hun album enorm veel lijken op Stop Whispering.
Ja, die heb ik ook al tijdje in huis. Ben gewoon te idioot om alles maar te kopenquote:Op woensdag 1 februari 2006 20:13 schreef -Dries- het volgende:
[afbeelding]
Koop deze DVD niet!
Ik was in een platenzaak en dacht tof, ziet er wel interresant uit.Ten eerste zit er helemaal geen muziek in van Radiohead en ten tweede pronkt er groot op de hoes: Includes interviews with the band and previously unseen film footage. Nou, dat alles bedraagt ongeveer 5 min. in totaal. De overige 55 minuten zit je naar mannen te kijken die RH helemaal de hemel in prijzen en dingen vertellen die ik allemaal al wist
![]()
Dit is niet echt een bootleg, maar gewoon een ongeauthorizeerde docu. Als je een bootleg had gehad, had je op z'n minst nog de kans op veel muziekquote:Op woensdag 1 februari 2006 20:26 schreef nein het volgende:
[..]
ai...ja, dat is gewoon die naaierij van de bootlegs he, je weet nooit wat je precies in handen hebt en wat de kwaliteit van het beeld en geluid is.
Echt wel!quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Dit is niet echt een bootleg, maar gewoon een ongeauthorizeerde docu. Als je een bootleg had gehad, had je op z'n minst nog de kans op veel muziek. 'Computer K.O' is ook een cd-bootleg van het concert in Vredenburg naar ik meen in '97. Da's dan wel weer een hele mooie
.
Ik vond m best tegenvallen! (het concert niet, maar het beeld)quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Dit is niet echt een bootleg, maar gewoon een ongeauthorizeerde docu. Als je een bootleg had gehad, had je op z'n minst nog de kans op veel muziek. 'Computer K.O' is ook een cd-bootleg van het concert in Vredenburg naar ik meen in '97. Da's dan wel weer een hele mooie
.
dito hier....quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:16 schreef Z het volgende:
Ben vooral van fan van Kid A en Amnesiac, maar de rest is ook mooi.
1 fogquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
dito hier....
Overigens een vraag aan alle lui hier in dit topic:
wat is jullie favoriete B-side?
De mijne is Talk Show Host![]()
Goede 2e: I am a wicked child![]()
Like spinning platesquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:55 schreef Bog het volgende:
[..]
1 fog
2 like spinning plates live
3 talk show host
1.) Killer Carsquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
dito hier....
Fogquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
dito hier....
Talk show host speelde ze volgens mij ook op Pinkpop, waar ik bij wasquote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
Radiohead heeft zoveel mooie B-Sides. De mooiste zijn Punchdrunk Lovesick Singalong, Permanent daylight en (de allermooiste) Talk Show Host.
In de categorie \\\'unreleased\\\': Big Ideas (Don\\\'t Get Any).
De live versie van Like Spinning Plates is ook wonderschoon.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Die laatste gitaarsolo die zo heerlijk over en door de slaggitaar heen danst is echt geniaal. Daarom mi al jaren een van de beste Radiohead nummers.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:14 schreef whosvegas het volgende:
Vooral dat laatst stuk van The trickster, als de zang ophoud en het gitaarwerk nog even door gaat. Het (rauwe) gitaarwerk van Radiohead vind ik naast de stem van Thom York een van de gaafste dingen.
Die moet op het nieuwe album.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
In de categorie \\\'unreleased\\\': Big Ideas (Don\\\'t Get Any).
Punchdrunk Lovesick Singalongquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:14 schreef whosvegas het volgende:
Wat vinden jullie van de My iron lung ep?
Naast natuurlijk My iron lung en de acoustic versie van Creep, vind ik The Trickster en Permanent daylight gave nummers
Vooral dat laatst stuk van The trickster, als de zang ophoud en het gitaarwerk nog even door gaat. Het (rauwe) gitaarwerk van Radiohead vind ik naast de stem van Thom York een van de gaafste dingen.
Je noemt twee nummers waar je eigenlijk haast nooit iemand over hoort. Althans, ik niet. En ze zijn toch vreselijk mooi. Vooral Polyethylene is bijzonder (en doet me om een of andere reden denken aan een rock opera).quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef ThomYorke het volgende:
Mijn B-side top 3:
1. Polyethelyne (parts 1 & 2)
2. Talk Show Host
3. Bishop\\\'s Robes
al bekend wanneer die ongeveer komt?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:14 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Die moet op het nieuwe album.
Helaasch..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:29 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
al bekend wanneer die ongeveer komt?
niet bij cd-wow.... 9.99 www.cd-wow.nlquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:22 schreef One_conundrum het volgende:
En overal is OK Computer nog minstens 17 euro![]()
waarom kan ik geen verzendkosten vinden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
niet bij cd-wow.... 9.99 www.cd-wow.nl![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:25 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
waarom kan ik geen verzendkosten vinden?
Nope, The Trickster staat op de My Iron Long EP. The Thief is een cover, meer info: klikquote:
Welke van salamanca? die met big ideas?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:33 schreef Evertje het volgende:
The Thief by Can![]()
Ik denk dat ik maar weer eens de bootleg van Salamanca 2002 ga luisteren
met de twee pogingen jaquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:42 schreef nein het volgende:
[..]
Welke van salamanca? die met big ideas?
JAAaaaaquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:52 schreef Evertje het volgende:
[..]
met de twee pogingen ja
en the thief
en you
en big boots
Jaloers isquote:
Ik wel.... in stukjes dat wel...quote:Heb je die op mp3? Want ik heb m niet eens![]()
om het er even in te wrijven: gaafste concert ooit dak gezien heb van ze. Gewoon request nummers spelenquote:
goeie kwali?quote:Ik wel.... in stukjes dat wel...![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:57 schreef nein het volgende:
[..]
om het er even in te wrijven: gaafste concert ooit dak gezien heb van ze. Gewoon request nummers spelen![]()
[..]
quote:goeie kwali?![]()
Moet echt super geweest zijn!quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:57 schreef nein het volgende:
[..]
om het er even in te wrijven: gaafste concert ooit dak gezien heb van ze. Gewoon request nummers spelen![]()
[..]
goeie kwali?![]()
ik ook, maar ik bedoelde dan ook in 28 stukjesquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:09 schreef Evertje het volgende:
Heb ze op mp3, 28 nummers (inclusief intro en en verkeerd begin van big ideas)
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
niet bij cd-wow.... 9.99 www.cd-wow.nl![]()
Jonny is gewoon briljantquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:40 schreef -Dries- het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=9k2rgUIUnSw&search=radiohead
Tof, dit
Bedankt voor de link, kende ik niet!quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:40 schreef -Dries- het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=9k2rgUIUnSw&search=radiohead
Tof, dit
Dat is dan hoogstens een bootleg geweest.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:20 schreef Longmen het volgende:
p.s. Ik zoek een dvd van een live tour van radiohead, vanaf de Kid A / Amnesiac tour. Ik weet dat die er is, ooit eens in een winkel zien liggen. Iemand enig idee waar ik hem kan vinden??
Tik Radiohead maar es in op youtube.com en je ziet heel wat mooisquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:47 schreef Longmen het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, kende ik niet!![]()
Yep al gevonden!quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:08 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Tik Radiohead maar es in op youtube.com en je ziet heel wat moois
Reageer dan nietquote:Op maandag 27 februari 2006 22:21 schreef Coldplaya het volgende:
Ik word chagrijnig van hun muziek. Het is altijd hetzelde riedeltje enzo. Hang jezelf dan op ofzo, denk ik dan.![]()
Zit nu naar Pearljam te luisteren, voor de afwisselingquote:Op maandag 27 februari 2006 22:23 schreef mrkanarie het volgende:
Ben nu weer druk aant luisteren met Kid A.
Altijd hetzelfde riedeltjequote:Op maandag 27 februari 2006 22:21 schreef Coldplaya het volgende:
Ik word chagrijnig van hun muziek. Het is altijd hetzelde riedeltje...
quote:Op maandag 27 februari 2006 22:42 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde riedeltjeNee, dan Coldplay
![]()
quote:Op maandag 27 februari 2006 22:42 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde riedeltjeNee, dan Coldplay
![]()
Ja, Pablo Honey, Kid A, allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:21 schreef Coldplaya het volgende:
Ik word chagrijnig van hun muziek. Het is altijd hetzelde riedeltje enzo. Hang jezelf dan op ofzo, denk ik dan.![]()
Ik denk dat het met veel muziek van dezelfde artiest zo is als je er niet vaak naar luistert. Ik vind bijvoorbeeld al die System of A Down crap ook allemaal hetzelfde klinken, evenals Kelly Clarkson. Je moet er gewoon scherper en vaker naar luisteren om een goed onderscheid te maken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 07:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, Pablo Honey, Kid A, allemaal hetzelfde.
Voor iemand met de naam coldplayaquote:Op maandag 27 februari 2006 22:21 schreef Coldplaya het volgende:
Ik zei niet dat ik het niet mooi vond, maar zoals longmen zegt, voor iemand met de naam colplaya.quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:27 schreef Peter6000 het volgende:
Via www.greenplastic.com er achter gekomen dat Radiohead officieel staat geprogrammeerd op het V Festival in Staffordshire (UK), 19-20 augustus
http://www.vfestival.com/
Dit betekent dus dat het nieuwe album en de daaropvolgende tour tegen die tijd toch wel echt van start is gegaan![]()
![]()
![]()
Ik ook haha.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:36 schreef Longmen het volgende:
Wil eigenlijk wel naar dat festival in the UK![]()
heb al wat info gezocht. Volgens mij is t redelijk dicht bij Londen Stansted. Plan wordt serieuzerquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:11 schreef Evertje het volgende:
[..]
Ik ook haha.
Heb me sowieso al voorgenomen om dit keer een concert van ze mee te pakken in de UK, ook al moet ik alleen gaan. Ik moet gewoon een keer zoiets daar meemaken.
Ow, ik ging ervan uit dat het ergens bij Leeds zou zijn haha. Maar met London wordt het inderdaad een serieuze gedachte.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:50 schreef Longmen het volgende:
[..]
heb al wat info gezocht. Volgens mij is t redelijk dicht bij Londen Stansted. Plan wordt serieuzer![]()
Ja, was iets van 1:15 uur met de trein vanaf Stansted.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:15 schreef Longmen het volgende:
Volgens mij ligt t hier (Chelmsford):
[afbeelding]
quote:Album Radiohead bijna klaar
Het nieuwe album van Radiohead is bijna klaar. Dat heeft de band deze week laten weten op haar officiële website www.radiohead.co.uk. Het zevende album van Radiohead staat gepland voor het najaar van 2006. Voor die tijd zal de band rond zanger Thom Yorke op enkele Engelse festivals spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |