Hee, bedankt voor de link, dat is goed nieuws! Nou was die wet ook te zot voor woorden, typisch het produkt van een zeloot als Blair.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wie zegt dat het geen stunt van westerse agent provocateurs is om Blair zijn onzalige wet te laten stranden?
Ministers lose religious bill bid
Is een belediging een vorm van normen en waarden ?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:26 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Rot toch op met die kwatsj man. Dit zijn onze waarden. Leer ermee te leven of ga lekker naar De Rif terug.
Voordat we jou terug willen pakken moeten we eerst die Marokkaanse hasjies bij de grens weigeren. Of honden inzetten. Vinden Moslims ook altijd zo leukquote:
ik rook toch niet je doet maarquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:31 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Voordat we jou terug willen pakken moeten we eerst die Marokkaanse hasjies bij de grens weigeren. Of honden inzetten. Vinden Moslims ook altijd zo leuk![]()
Jij hebt geen respect voor een rechterlijke uitspraak, en vindt intimidatie geoorloofd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
dus jij hebt geen respect voor andersman geloof omdat jij het niets aandoet ?
Je bedoelt het gebrek aan waarden en normen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:26 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Rot toch op met die kwatsj man. Dit zijn onze waarden. Leer ermee te leven of ga lekker naar De Rif terug.
Oke, maar dan moet je er niet van opkijken dat Theo van Gogh is afgemaakt als een lauwe hond.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
En wat dan nog? Wen er maar aan dat niet iedereen hetzelfde denkt.
Ik voel me hier zo prettig JUIST vanwege dit gebrek aan respect voor profeten. Profeten zeggen mij NIETS.
Mozes niet. Jezus niet. Mohammed niet. Niemand niet.
Als ik Mohammed morgen wil afbeelden met zijn stijve snikkel in zijn hand (omdat het nu eenmaal een publiciteitsgeile stakker is, altijd geweest ook), dan DOE ik dat, mits mijn eigen angst me niet in de weg staat.
Als ik vind dat Mohammed een onbetrouwbare charlatan is, of een gladde aal, of een pedofiele tiran, dan ZEG, SCHRIJF of TEKEN ik dat. Desnoods fabriceer ik een olieverf van 3 bij 3 meter en verpats ik die aan het Prado.
Heb ik ook maar een beetje gevoel van trots en eigenwaarde, dan laat ik me niet weerhouden door een stelletje holemensen uit het Midden-Oosten.
Het zou godverdomme wat zijn zeg, als iedereen bij elke scheet de ander met dood en geweld kon dreigen omdat een belediging nu eenmaal een belediging is. Onvolgroeide kinderzielen.
Het is inderdaad opmerkelijk te noemen, dat deze zaak al in september vorig jaar aandacht kreeg van de media en deze week pas de Deense vlag is verbrand.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk niet de indruk dat dit werk is van extremisten. Het zijn de overheden in het MO die daar de media strak in de hand hebben en dit hele verhaal opeens na vele maanden nieuw leven in blazen.
Ik kan het niet los zien van de overwinning van Hamas, al zal het nu mischien een hele eigen dynamiek krijgen. Maar mischien is het ook opeens weer afgelopen. Die overheden in het MO kunnen gewoon besluiten dat het welletjes is geweest en vervolgens hoort de gemiddelde arabier er gewoon niks meer over, en als ie het waagt toch op eigen initiatief te gaan demonstreren zit ie binnen de kortste keren in de bak met een elektriciteitskabel aan zijn leuter.
Dit is een stunt om concessies van het Westen af te dwingen ten opzichte van Hamas en de Palestijnen.
Ja. De vrijheid god te beledigen is een diep geankerde waarde in de Westerse cultuur sinds de Verlichting.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:31 schreef Meki het volgende:
Is een belediging een vorm van normen en waarden ?
Goed nieuws.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:31 schreef Kajegi het volgende:
De Islam zal haar opmars ook in Nederland voortzetten. En er is niemand die die groei kan tegenhouden:
Het CBS verwacht dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zal passeren. Naar schatting zijn er eind 2005 in Nederland 950.000 moslims waarvan 6000 autochtone Nederlanders en ongeveer 40.000 zogenaamde westerse moslims. De komende tijd worden er in Nederland jaarlijks ruim 16.000 moslims geboren en bekeren ruim 200 autochtone Nederlanders zich per jaar tot de islam. Hierdoor zal de islam in Nederland blijven groeien, ongeacht het tegenhouden van de toestroom immigranten![]()
![]()
Nee, integendeel.quote:
noquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, integendeel.
Of was dat de essentie van jouw post?
Ah gekke jongen toch. Verdraagzaam zijn is moelijk he?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:33 schreef Kajegi het volgende:
[..]
Je bedoelt het gebrek aan waarden en normen.![]()
Ik heb een vraagje voor jou.quote:
ja, ik ben een moslim.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb een vraagje voor jou.
Ben jij partijdig in deze issue?
jullie vinden belediging goed en ik vind imitatie richting belediging terechtquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Jij hebt geen respect voor een rechterlijke uitspraak, en vindt intimidatie geoorloofd.
Griezelig hoor, en helaas denken veel te veel geloofsgenoten van jou er hetzelfde over.
Ik heb te doen met moslims die geweld wél afkeuren en die wél respecteren dat een gang naar de rechter en niets anders het middel is om onoverbrugbare geschillen te beslechten. Hun geloof wordt in diskrediet gebracht. Niet door een enkele cartoonist, maar door die hordes debielen die de mentaliteit van een holbewoner hebben en naar de knuppel grijpen als iets ze niet zint.
ik vind dit eigen schuld van die krant zij wouden graag provoceren dan moet je de gevolgen daarvan opnemenquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:39 schreef Super7fighter het volgende:
Opnieuw bommelding bij Jyllands-Posten
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: Reuters
Gepubliceerd: woensdag 1 februari 2006 @ 23:37
Reigndear had ons via de nieuws-submit te melden:
De kantoren van de Deense krant Jyllands-Posten in de plaatsen Aarhus en Kopenhagen zijn vanavond ontruimd wegens een bommelding. Gisteren was er ook al een bommelding bij het kantoor in Aarhus. Vanavond werd er, net als gisteren, geen bom aangetroffen.
Jyllands-Posten is al enige tijd het middelpunt van een internationale rel, nadat de krant in september 2005 enkele spotprenten van de profeed Mohammed publiceerde. Vandaag belde aan het begin van de avond een man die in gebroken Engels zei dat binnen een uur een bom zou ontploffen in een gebouw van Jyllands-posten. Na de bommelding werden de kantoren in Aarhus en Kopenhagen ontruimd, de politie heeft echter geen explosief gevonden.
Volgens mij proberen Deense extremisten hier een munt uit te slaan.![]()
Dat zag je in Nederland ook. Bleek een of andere LPF-raadslid achter 'islamitische' dreigbrieven.
Grijp je altijd naar die beladen begrippen als je het even niet weet?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:37 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ah gekke jongen toch. Verdraagzaam zijn is moelijk he?
Roept iets over de Verlichting enzo
Dat wil ik zeker niet beweren. Weinig tot niks gebeurd spontaan. Maar door wie en met welk doel zou ik niet durven zeggen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:31 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Hee, bedankt voor de link, dat is goed nieuws! Nou was die wet ook te zot voor woorden, typisch het produkt van een zeloot als Blair.
Maar wat betreft het MO, wou je soms beweren dat al die protesten en nieuwsitems spontaan zijn? en niet zonder uitdrukkelijke toestemming vanuit de overheden? Vergeet het maar, dit wordt strak gecoordineerd, alleen lijkt het er een beetje op dat het uit de hand gaat lopen en de betreffende regeringen net zo'n inschattingsfout gemaakt hebben als de Palestijnen.
Tis een beetje jammer dat die krant gezwicht is, die kunnen beter hun excuses terugtrekken. Of een leuke tekenwedstrijd uitvaardigen. Gewoon frontaal in de aanval, Tsjakkaaaa Nog beter als dat op Europese schaal gebeurd, het moet die rukkers in het MO maar eens goed ingepeperd worden hoe het zit.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is inderdaad opmerkelijk te noemen, dat deze zaak al in september vorig jaar aandacht kreeg van de media en deze week pas de Deense vlag is verbrand.
Ondertussen hebben sommige Deense moslims de excuses van de Jylland Posten aanvaard...
Je mag best teleurgesteld zijn, Meki. Dat ben ik namelijk ook; alleen de andere kant op.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
dus jij hebt geen respect voor andersman geloof omdat jij het niets aandoet ?
dit zeg je enkel alleen omdat het gericht is tegen de Islaam maar dat wist ik al![]()
ik ben erg teleurgesteld hoe mensen hier overdenken![]()
gewoon doorgaan met beledigen hequote:Op woensdag 1 februari 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tis een beetje jammer dat die krant gezwicht is, die kunnen beter hun excuses terugtrekken. Of een leuke tekenwedstrijd uitvaardigen. Gewoon frontaal in de aanval, Tsjakkaaaa Nog beter als dat op Europese schaal gebeurd, het moet die rukkers in het MO maar eens goed ingepeperd worden hoe het zit.![]()
Denk je dat de moslims iets anders doen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Ringo het volgende:
ik WALG ervan. Het maakt mij boos en opstandig.
Ja, die proberen anderen mensen iets op te leggen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
Denk je dat de moslims iets anders doen?
Nou ja, in dat geval kunnen we glimlachend constateren dat we lijnrecht tegenover elkaar staan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
klinkt ironisch, wanneer VS westers ideologie in Irak en Afghanistans strot duwtquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, die proberen anderen mensen iets op te leggen.
Hoezo spijtig? Wanneer iemand gekwetst wordt door jouw toedoen is het toch redelijk excuses aan te bieden?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tis een beetje jammer dat die krant gezwicht is, die kunnen beter hun excuses terugtrekken. Of een leuke tekenwedstrijd uitvaardigen. Gewoon frontaal in de aanval, Tsjakkaaaa Nog beter als dat op Europese schaal gebeurd, het moet die rukkers in het MO maar eens goed ingepeperd worden hoe het zit.![]()
Strijdbijl begraven en aan tafel zitten is altijd nog een beter optie dan met de ander spotten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, in dat geval kunnen we glimlachend constateren dat we lijnrecht tegenover elkaar staan.
De vraag is alleen waar we meer mee opschieten: de glimlach of de constatering?
Is het ook. Wanneer het "door de strot duwen" betreft, tenminste. Jij vermoed dat de mensen in Irak en Afghanistan geen democratie willen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:54 schreef Triggershot het volgende:
klinkt ironisch, wanneer VS westers ideologie in Irak en Afghanistans strot duwt
Gut o gut. Wat een domme moslims toch ook! Ze kunnen ook nergens rekening mee houden. Beetje types als jou lopen beledigen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je mag best teleurgesteld zijn, Meki. Dat ben ik namelijk ook; alleen de andere kant op.
En ik ben niet iemand die de islam basht omdat het nu eenmaal de islam is. Neem dat nou maar gewoon van mij aan.
Het gaat mij JUIST om het portretrecht van Mohammed, jullie profeet.
Iemand verbieden om Mohammed te tekenen, druist in tegen al mijn principes, voorzover ik wist dat ik ze had. Het verbod op het afbeelden van een veelbesproken, historisch persoon als Mohammed kan ik OP GEEN ENKELE MANIER rijmen met hoe ik in het leven sta. Sterker: ik WALG ervan. Het maakt mij boos en opstandig.
Het is geen kwestie van "respect voor andersgelovigen": als mens heb ik het recht om Mohammed af te beelden, en andere mensen hebben simpelweg het recht om die afbeelding te zien.
Dat een moslim zichzelf niet toestaat, een beeld van Mohammed te vormen, wil nog niet zeggen dat hij dat anderen kan verbieden.
DAAR zit hem de crux. Het is een belediging, van de allergrofste soort, om MIJ te dwingen, naar JOUW religieuze maatstaven te handelen. Dat zou hetzelfde zijn als een moslim dwingen om op Eerste Kerstdag van de fricandeau te proeven. Zoiets DOE je niet.
Uit de kranten en journaals vernomen lijkt mij dat evident niet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik hier maar niet op in gaan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:41 schreef Kajegi het volgende:
[..]
Grijp je altijd naar die beladen begrippen als je het even niet weet?![]()
Ik wil de strijdbijl niet begraven. Ik wil dat-ie open en bloot op tafel wordt gelegd en dat we ein-de-lijk een fatsoenlijke discussie kunnen voeren over waar dat kutding symbool voor staat.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:55 schreef Triggershot het volgende:
Strijdbijl begraven en aan tafel zitten is altijd nog een beter optie dan met de ander spotten.
Honestly geen idee, hoe het er nu uitziet zou ik zeggen van, nee ze willen het niet. Zoveel aanslagen etc, kabinet bereid zich voor een 2e missie naar Afghanistan na bijna 5 jaar, is het nog niet stabiel na een gekozen President (parlement) zou je toch wel moeten zeggen dat als ze echt een democratie zouden willen het nu al stabiel en een succes zou moeten zijn geweest, zonder buitenlande troepen toch?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Is het ook. Wanneer het "door de strot duwen" betreft, tenminste. Jij vermoed dat de mensen in Irak en Afghanistan geen democratie willen?
kloptquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Uit de kranten en journaals vernomen lijkt mij dat evident niet.
Daar zit ook de crux. Het gaat hier om fundamentele principes van beide zijden.
Nou ben ik wel benieuwd hoe jij, Kajegi, "types als mij" definieert.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef Kajegi het volgende:
Gut o gut. Wat een domme moslims toch ook! Ze kunnen ook nergens rekening mee houden. Beetje types als jou lopen beledigen.![]()
Met "strijdbijl" doel ik dus wapens die zijn te gebruiken voor geweldadige doeleinden. Er zal nooit sprake zijn van een fatsoenlijke discussie zolang de ene provocatie de andere fatwa volgt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil de strijdbijl niet begraven. Ik wil dat-ie open en bloot op tafel wordt gelegd en dat we ein-de-lijk een fatsoenlijke discussie kunnen voeren over waar dat kutding symbool voor staat.
tegen over beledigingen wel ja.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:59 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ergo van dit topic: Moslims zijn nogal onverdraagzaam.
Afghanistan is het vrij duidelijk dat ze het wel willen. Dat blijkt uit vrijwel alle opiniepeilingen. Dertig jaar andere bestuursvormen heeft ook niet gewerkt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:01 schreef Triggershot het volgende:
Honestly geen idee, hoe het er nu uitziet zou ik zeggen van, nee ze willen het niet. Zoveel aanslagen etc, kabinet bereid zich voor een 2e missie naar Afghanistan na bijna 5 jaar, is het nog niet stabiel na een gekozen President (parlement) zou je toch wel moeten zeggen dat als ze echt een democratie zouden willen het nu al stabiel en een succes zou moeten zijn geweest, zonder buitenlande troepen toch?
Ik vind belediging helemaal niet "goed".quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
jullie vinden belediging goed en ik vind imitatie richting belediging terecht
moesten ze maar niet beledigen
Het is sowieso een Babylonische discussie. Wat heet nou provoceren? Wat bedoelt men met een fatwa? In hoeverre hebben die twee begrippen betekenis in hun eigen culturele context, en daarbuiten?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
Met "strijdbijl" doel ik dus wapens die zijn te gebruiken voor geweldadige doeleinden. Er zal nooit sprake zijn van een fatsoenlijke discussie zolang de ene provocatie de andere fatwa volgt.
Die dubbele standaard klopt idd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Meki het volgende:
Bij Joden mag je dat niet zeggen enkel bij Moslims
Met alle respect natuurlijk voor je stelling, maar in hoeverre kun je zeggen dat betreffende opiniepeillingen niet zijn beinvloed door VS, geen idee of je Al-Jazeerah beetje serieus neemt, maar ik zag er een documentaire of missie in Afghanistan en daar zeiden Britse soldaten dat Kabul, de hoofdstad eigenlijk enige plaats is die ze daadwerkelijk helemaal onder controle hebben en dat elders regelmatig nog strijd is tussel taliban/al-qaida aanhangers en onderling rivaliserende stamhoofden. Tjsaah dan ga je toch twijfelen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Afghanistan is het vrij duidelijk dat ze het wel willen. Dat blijkt uit vrijwel alle opiniepeilingen. Dertig jaar andere bestuursvormen heeft ook niet gewerkt.
Irak wordt lastiger inderdaad, alhoewel ik denk dat het merendeel ook voor democratie en tegen Hussein zou kiezen, maar dan zonder Amerikaanse troepen.
Het is maar net wat je als belediging ziet. Wat dat betreft snap ik Moslims echt niet. Waarom zo krampachtig vasthouden aan de eigen cultuur maar ondertussen wel in een Westers land gaan wonen. Gaat het dan echt alleen maar om de knaken?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tegen over beledigingen wel ja.
Deense krant wist best dat internationale reactie er massal op zou zijjn, kan niet dat iemand voor de media werkt en niet op de hoogte is van hoe het met Salman Rushie verliep. Er is geen sprake van taboes uit de Islam werken er is letterlijk sprake van belediging.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is sowieso een Babylonische discussie. Wat heet nou provoceren? Wat bedoelt men met een fatwa? In hoeverre hebben die twee begrippen betekenis in hun eigen culturele context, en daarbuiten?
Nou ja, zolang we in dezelfde taal spreken, is er tenminste nog een redelijke kans op wederzijds begrip.
Knaken zijn relatief, meestal gaat het om politieke redenen, ik weet zeker dat als Denemarken Willem van Oranje zo had geschetst met een bom op zijn hoofd, was er zeker een rel onstaan en had Balkenende zeker Deense ambassadeur op matje geroepen met acties dat zou volgen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:18 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Het is maar net wat je als belediging ziet. Wat dat betreft snap ik Moslims echt niet. Waarom zo krampachtig vasthouden aan de eigen cultuur maar ondertussen wel in een Westers land gaan wonen. Gaat het dan echt alleen maar om de knaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |