gewoon doorgaan met beledigen hequote:Op woensdag 1 februari 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tis een beetje jammer dat die krant gezwicht is, die kunnen beter hun excuses terugtrekken. Of een leuke tekenwedstrijd uitvaardigen. Gewoon frontaal in de aanval, Tsjakkaaaa Nog beter als dat op Europese schaal gebeurd, het moet die rukkers in het MO maar eens goed ingepeperd worden hoe het zit.![]()
Denk je dat de moslims iets anders doen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Ringo het volgende:
ik WALG ervan. Het maakt mij boos en opstandig.
Ja, die proberen anderen mensen iets op te leggen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
Denk je dat de moslims iets anders doen?
Nou ja, in dat geval kunnen we glimlachend constateren dat we lijnrecht tegenover elkaar staan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
klinkt ironisch, wanneer VS westers ideologie in Irak en Afghanistans strot duwtquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, die proberen anderen mensen iets op te leggen.
Hoezo spijtig? Wanneer iemand gekwetst wordt door jouw toedoen is het toch redelijk excuses aan te bieden?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tis een beetje jammer dat die krant gezwicht is, die kunnen beter hun excuses terugtrekken. Of een leuke tekenwedstrijd uitvaardigen. Gewoon frontaal in de aanval, Tsjakkaaaa Nog beter als dat op Europese schaal gebeurd, het moet die rukkers in het MO maar eens goed ingepeperd worden hoe het zit.![]()
Strijdbijl begraven en aan tafel zitten is altijd nog een beter optie dan met de ander spotten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, in dat geval kunnen we glimlachend constateren dat we lijnrecht tegenover elkaar staan.
De vraag is alleen waar we meer mee opschieten: de glimlach of de constatering?
Is het ook. Wanneer het "door de strot duwen" betreft, tenminste. Jij vermoed dat de mensen in Irak en Afghanistan geen democratie willen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:54 schreef Triggershot het volgende:
klinkt ironisch, wanneer VS westers ideologie in Irak en Afghanistans strot duwt
Gut o gut. Wat een domme moslims toch ook! Ze kunnen ook nergens rekening mee houden. Beetje types als jou lopen beledigen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je mag best teleurgesteld zijn, Meki. Dat ben ik namelijk ook; alleen de andere kant op.
En ik ben niet iemand die de islam basht omdat het nu eenmaal de islam is. Neem dat nou maar gewoon van mij aan.
Het gaat mij JUIST om het portretrecht van Mohammed, jullie profeet.
Iemand verbieden om Mohammed te tekenen, druist in tegen al mijn principes, voorzover ik wist dat ik ze had. Het verbod op het afbeelden van een veelbesproken, historisch persoon als Mohammed kan ik OP GEEN ENKELE MANIER rijmen met hoe ik in het leven sta. Sterker: ik WALG ervan. Het maakt mij boos en opstandig.
Het is geen kwestie van "respect voor andersgelovigen": als mens heb ik het recht om Mohammed af te beelden, en andere mensen hebben simpelweg het recht om die afbeelding te zien.
Dat een moslim zichzelf niet toestaat, een beeld van Mohammed te vormen, wil nog niet zeggen dat hij dat anderen kan verbieden.
DAAR zit hem de crux. Het is een belediging, van de allergrofste soort, om MIJ te dwingen, naar JOUW religieuze maatstaven te handelen. Dat zou hetzelfde zijn als een moslim dwingen om op Eerste Kerstdag van de fricandeau te proeven. Zoiets DOE je niet.
Uit de kranten en journaals vernomen lijkt mij dat evident niet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik hier maar niet op in gaan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:41 schreef Kajegi het volgende:
[..]
Grijp je altijd naar die beladen begrippen als je het even niet weet?![]()
Ik wil de strijdbijl niet begraven. Ik wil dat-ie open en bloot op tafel wordt gelegd en dat we ein-de-lijk een fatsoenlijke discussie kunnen voeren over waar dat kutding symbool voor staat.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:55 schreef Triggershot het volgende:
Strijdbijl begraven en aan tafel zitten is altijd nog een beter optie dan met de ander spotten.
Honestly geen idee, hoe het er nu uitziet zou ik zeggen van, nee ze willen het niet. Zoveel aanslagen etc, kabinet bereid zich voor een 2e missie naar Afghanistan na bijna 5 jaar, is het nog niet stabiel na een gekozen President (parlement) zou je toch wel moeten zeggen dat als ze echt een democratie zouden willen het nu al stabiel en een succes zou moeten zijn geweest, zonder buitenlande troepen toch?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Is het ook. Wanneer het "door de strot duwen" betreft, tenminste. Jij vermoed dat de mensen in Irak en Afghanistan geen democratie willen?
kloptquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Uit de kranten en journaals vernomen lijkt mij dat evident niet.
Daar zit ook de crux. Het gaat hier om fundamentele principes van beide zijden.
Nou ben ik wel benieuwd hoe jij, Kajegi, "types als mij" definieert.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef Kajegi het volgende:
Gut o gut. Wat een domme moslims toch ook! Ze kunnen ook nergens rekening mee houden. Beetje types als jou lopen beledigen.![]()
Met "strijdbijl" doel ik dus wapens die zijn te gebruiken voor geweldadige doeleinden. Er zal nooit sprake zijn van een fatsoenlijke discussie zolang de ene provocatie de andere fatwa volgt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil de strijdbijl niet begraven. Ik wil dat-ie open en bloot op tafel wordt gelegd en dat we ein-de-lijk een fatsoenlijke discussie kunnen voeren over waar dat kutding symbool voor staat.
tegen over beledigingen wel ja.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:59 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ergo van dit topic: Moslims zijn nogal onverdraagzaam.
Afghanistan is het vrij duidelijk dat ze het wel willen. Dat blijkt uit vrijwel alle opiniepeilingen. Dertig jaar andere bestuursvormen heeft ook niet gewerkt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:01 schreef Triggershot het volgende:
Honestly geen idee, hoe het er nu uitziet zou ik zeggen van, nee ze willen het niet. Zoveel aanslagen etc, kabinet bereid zich voor een 2e missie naar Afghanistan na bijna 5 jaar, is het nog niet stabiel na een gekozen President (parlement) zou je toch wel moeten zeggen dat als ze echt een democratie zouden willen het nu al stabiel en een succes zou moeten zijn geweest, zonder buitenlande troepen toch?
Ik vind belediging helemaal niet "goed".quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
jullie vinden belediging goed en ik vind imitatie richting belediging terecht
moesten ze maar niet beledigen
Het is sowieso een Babylonische discussie. Wat heet nou provoceren? Wat bedoelt men met een fatwa? In hoeverre hebben die twee begrippen betekenis in hun eigen culturele context, en daarbuiten?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
Met "strijdbijl" doel ik dus wapens die zijn te gebruiken voor geweldadige doeleinden. Er zal nooit sprake zijn van een fatsoenlijke discussie zolang de ene provocatie de andere fatwa volgt.
Die dubbele standaard klopt idd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Meki het volgende:
Bij Joden mag je dat niet zeggen enkel bij Moslims
Met alle respect natuurlijk voor je stelling, maar in hoeverre kun je zeggen dat betreffende opiniepeillingen niet zijn beinvloed door VS, geen idee of je Al-Jazeerah beetje serieus neemt, maar ik zag er een documentaire of missie in Afghanistan en daar zeiden Britse soldaten dat Kabul, de hoofdstad eigenlijk enige plaats is die ze daadwerkelijk helemaal onder controle hebben en dat elders regelmatig nog strijd is tussel taliban/al-qaida aanhangers en onderling rivaliserende stamhoofden. Tjsaah dan ga je toch twijfelen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Afghanistan is het vrij duidelijk dat ze het wel willen. Dat blijkt uit vrijwel alle opiniepeilingen. Dertig jaar andere bestuursvormen heeft ook niet gewerkt.
Irak wordt lastiger inderdaad, alhoewel ik denk dat het merendeel ook voor democratie en tegen Hussein zou kiezen, maar dan zonder Amerikaanse troepen.
Het is maar net wat je als belediging ziet. Wat dat betreft snap ik Moslims echt niet. Waarom zo krampachtig vasthouden aan de eigen cultuur maar ondertussen wel in een Westers land gaan wonen. Gaat het dan echt alleen maar om de knaken?quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tegen over beledigingen wel ja.
Deense krant wist best dat internationale reactie er massal op zou zijjn, kan niet dat iemand voor de media werkt en niet op de hoogte is van hoe het met Salman Rushie verliep. Er is geen sprake van taboes uit de Islam werken er is letterlijk sprake van belediging.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is sowieso een Babylonische discussie. Wat heet nou provoceren? Wat bedoelt men met een fatwa? In hoeverre hebben die twee begrippen betekenis in hun eigen culturele context, en daarbuiten?
Nou ja, zolang we in dezelfde taal spreken, is er tenminste nog een redelijke kans op wederzijds begrip.
Knaken zijn relatief, meestal gaat het om politieke redenen, ik weet zeker dat als Denemarken Willem van Oranje zo had geschetst met een bom op zijn hoofd, was er zeker een rel onstaan en had Balkenende zeker Deense ambassadeur op matje geroepen met acties dat zou volgen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:18 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Het is maar net wat je als belediging ziet. Wat dat betreft snap ik Moslims echt niet. Waarom zo krampachtig vasthouden aan de eigen cultuur maar ondertussen wel in een Westers land gaan wonen. Gaat het dan echt alleen maar om de knaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |