abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34700690
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Tis een beetje jammer dat die krant gezwicht is, die kunnen beter hun excuses terugtrekken. Of een leuke tekenwedstrijd uitvaardigen. Gewoon frontaal in de aanval, Tsjakkaaaa Nog beter als dat op Europese schaal gebeurd, het moet die rukkers in het MO maar eens goed ingepeperd worden hoe het zit.
gewoon doorgaan met beledigen he
want dat zijn enkel Moslims dat maakt niet uit he

Bij Joden mag je dat niet zeggen enkel bij Moslims
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34700755
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Ringo het volgende:

ik WALG ervan. Het maakt mij boos en opstandig.
Denk je dat de moslims iets anders doen?
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:52:54 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_34700810
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
Ja, die proberen anderen mensen iets op te leggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:54:01 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34700852
quote:
Nou ja, in dat geval kunnen we glimlachend constateren dat we lijnrecht tegenover elkaar staan.

De vraag is alleen waar we meer mee opschieten: de glimlach of de constatering?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34700873
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, die proberen anderen mensen iets op te leggen.
klinkt ironisch, wanneer VS westers ideologie in Irak en Afghanistans strot duwt
pi_34700893
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Tis een beetje jammer dat die krant gezwicht is, die kunnen beter hun excuses terugtrekken. Of een leuke tekenwedstrijd uitvaardigen. Gewoon frontaal in de aanval, Tsjakkaaaa Nog beter als dat op Europese schaal gebeurd, het moet die rukkers in het MO maar eens goed ingepeperd worden hoe het zit.
Hoezo spijtig? Wanneer iemand gekwetst wordt door jouw toedoen is het toch redelijk excuses aan te bieden?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_34700927
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou ja, in dat geval kunnen we glimlachend constateren dat we lijnrecht tegenover elkaar staan.

De vraag is alleen waar we meer mee opschieten: de glimlach of de constatering?
Strijdbijl begraven en aan tafel zitten is altijd nog een beter optie dan met de ander spotten.
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:56:37 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_34700960
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:54 schreef Triggershot het volgende:
klinkt ironisch, wanneer VS westers ideologie in Irak en Afghanistans strot duwt
Is het ook. Wanneer het "door de strot duwen" betreft, tenminste. Jij vermoed dat de mensen in Irak en Afghanistan geen democratie willen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34700970
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je mag best teleurgesteld zijn, Meki. Dat ben ik namelijk ook; alleen de andere kant op.
En ik ben niet iemand die de islam basht omdat het nu eenmaal de islam is. Neem dat nou maar gewoon van mij aan.

Het gaat mij JUIST om het portretrecht van Mohammed, jullie profeet.
Iemand verbieden om Mohammed te tekenen, druist in tegen al mijn principes, voorzover ik wist dat ik ze had. Het verbod op het afbeelden van een veelbesproken, historisch persoon als Mohammed kan ik OP GEEN ENKELE MANIER rijmen met hoe ik in het leven sta. Sterker: ik WALG ervan. Het maakt mij boos en opstandig.
Het is geen kwestie van "respect voor andersgelovigen": als mens heb ik het recht om Mohammed af te beelden, en andere mensen hebben simpelweg het recht om die afbeelding te zien.

Dat een moslim zichzelf niet toestaat, een beeld van Mohammed te vormen, wil nog niet zeggen dat hij dat anderen kan verbieden.

DAAR zit hem de crux. Het is een belediging, van de allergrofste soort, om MIJ te dwingen, naar JOUW religieuze maatstaven te handelen. Dat zou hetzelfde zijn als een moslim dwingen om op Eerste Kerstdag van de fricandeau te proeven. Zoiets DOE je niet.
Gut o gut. Wat een domme moslims toch ook! Ze kunnen ook nergens rekening mee houden. Beetje types als jou lopen beledigen.
pi_34701041
quote:

[..]

Uit de kranten en journaals vernomen lijkt mij dat evident niet.
Daar zit ook de crux. Het gaat hier om fundamentele principes van beide zijden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:59:49 #186
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34701083
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:41 schreef Kajegi het volgende:

[..]

Grijp je altijd naar die beladen begrippen als je het even niet weet?
Laat ik hier maar niet op in gaan.

Ergo van dit topic: Moslims zijn nogal onverdraagzaam.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:00:01 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34701094
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:55 schreef Triggershot het volgende:
Strijdbijl begraven en aan tafel zitten is altijd nog een beter optie dan met de ander spotten.
Ik wil de strijdbijl niet begraven. Ik wil dat-ie open en bloot op tafel wordt gelegd en dat we ein-de-lijk een fatsoenlijke discussie kunnen voeren over waar dat kutding symbool voor staat.
pi_34701127
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Is het ook. Wanneer het "door de strot duwen" betreft, tenminste. Jij vermoed dat de mensen in Irak en Afghanistan geen democratie willen?
Honestly geen idee, hoe het er nu uitziet zou ik zeggen van, nee ze willen het niet. Zoveel aanslagen etc, kabinet bereid zich voor een 2e missie naar Afghanistan na bijna 5 jaar, is het nog niet stabiel na een gekozen President (parlement) zou je toch wel moeten zeggen dat als ze echt een democratie zouden willen het nu al stabiel en een succes zou moeten zijn geweest, zonder buitenlande troepen toch?
pi_34701153
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Uit de kranten en journaals vernomen lijkt mij dat evident niet.
Daar zit ook de crux. Het gaat hier om fundamentele principes van beide zijden.
klopt
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:02:28 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34701177
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef Kajegi het volgende:
Gut o gut. Wat een domme moslims toch ook! Ze kunnen ook nergens rekening mee houden. Beetje types als jou lopen beledigen.
Nou ben ik wel benieuwd hoe jij, Kajegi, "types als mij" definieert.
pi_34701192
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik wil de strijdbijl niet begraven. Ik wil dat-ie open en bloot op tafel wordt gelegd en dat we ein-de-lijk een fatsoenlijke discussie kunnen voeren over waar dat kutding symbool voor staat.
Met "strijdbijl" doel ik dus wapens die zijn te gebruiken voor geweldadige doeleinden. Er zal nooit sprake zijn van een fatsoenlijke discussie zolang de ene provocatie de andere fatwa volgt.
pi_34701337
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:59 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ergo van dit topic: Moslims zijn nogal onverdraagzaam.
tegen over beledigingen wel ja.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:10:46 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_34701438
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:01 schreef Triggershot het volgende:
Honestly geen idee, hoe het er nu uitziet zou ik zeggen van, nee ze willen het niet. Zoveel aanslagen etc, kabinet bereid zich voor een 2e missie naar Afghanistan na bijna 5 jaar, is het nog niet stabiel na een gekozen President (parlement) zou je toch wel moeten zeggen dat als ze echt een democratie zouden willen het nu al stabiel en een succes zou moeten zijn geweest, zonder buitenlande troepen toch?
Afghanistan is het vrij duidelijk dat ze het wel willen. Dat blijkt uit vrijwel alle opiniepeilingen. Dertig jaar andere bestuursvormen heeft ook niet gewerkt.
Irak wordt lastiger inderdaad, alhoewel ik denk dat het merendeel ook voor democratie en tegen Hussein zou kiezen, maar dan zonder Amerikaanse troepen.
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 00:12:04 #194
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34701485
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:

[..]

jullie vinden belediging goed en ik vind imitatie richting belediging terecht
moesten ze maar niet beledigen
Ik vind belediging helemaal niet "goed".
Ik vind alleen wel dat het tot op zekere hoogte moet kunnen. En als het volgens jou te ver gaat, dan kun je naar de rechter stappen, die doet er dan een uitspraak over. Zo gaat dat in een beschaafd land.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:14:31 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34701562
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
Met "strijdbijl" doel ik dus wapens die zijn te gebruiken voor geweldadige doeleinden. Er zal nooit sprake zijn van een fatsoenlijke discussie zolang de ene provocatie de andere fatwa volgt.
Het is sowieso een Babylonische discussie. Wat heet nou provoceren? Wat bedoelt men met een fatwa? In hoeverre hebben die twee begrippen betekenis in hun eigen culturele context, en daarbuiten?

Nou ja, zolang we in dezelfde taal spreken, is er tenminste nog een redelijke kans op wederzijds begrip.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:14:49 #196
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_34701572
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:48 schreef Meki het volgende:

Bij Joden mag je dat niet zeggen enkel bij Moslims
Die dubbele standaard klopt idd.

Alleen vind ik dat het bij beide zou moeten mogen en jij waarschijnlijk bij geen van beide.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_34701602
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Afghanistan is het vrij duidelijk dat ze het wel willen. Dat blijkt uit vrijwel alle opiniepeilingen. Dertig jaar andere bestuursvormen heeft ook niet gewerkt.
Irak wordt lastiger inderdaad, alhoewel ik denk dat het merendeel ook voor democratie en tegen Hussein zou kiezen, maar dan zonder Amerikaanse troepen.
Met alle respect natuurlijk voor je stelling, maar in hoeverre kun je zeggen dat betreffende opiniepeillingen niet zijn beinvloed door VS, geen idee of je Al-Jazeerah beetje serieus neemt, maar ik zag er een documentaire of missie in Afghanistan en daar zeiden Britse soldaten dat Kabul, de hoofdstad eigenlijk enige plaats is die ze daadwerkelijk helemaal onder controle hebben en dat elders regelmatig nog strijd is tussel taliban/al-qaida aanhangers en onderling rivaliserende stamhoofden. Tjsaah dan ga je toch twijfelen.

Hussein moest weg, absoluut mee eens. Niet op manier zoals VS het heeft aangepakt, maar dat terzijde. Er zijn wel meer aanslagen dan ooit in Irak, in tijde van Saddam was het zelfs niet zo heftig en laat staan dat ze zich richten tegen buitenlandse troepen ze richten zich ook op hulpverleners en onschuldige eigen volk
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:18:22 #198
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34701687
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

tegen over beledigingen wel ja.
Het is maar net wat je als belediging ziet. Wat dat betreft snap ik Moslims echt niet. Waarom zo krampachtig vasthouden aan de eigen cultuur maar ondertussen wel in een Westers land gaan wonen. Gaat het dan echt alleen maar om de knaken?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34701740
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is sowieso een Babylonische discussie. Wat heet nou provoceren? Wat bedoelt men met een fatwa? In hoeverre hebben die twee begrippen betekenis in hun eigen culturele context, en daarbuiten?

Nou ja, zolang we in dezelfde taal spreken, is er tenminste nog een redelijke kans op wederzijds begrip.
Deense krant wist best dat internationale reactie er massal op zou zijjn, kan niet dat iemand voor de media werkt en niet op de hoogte is van hoe het met Salman Rushie verliep. Er is geen sprake van taboes uit de Islam werken er is letterlijk sprake van belediging.

Een man, Mohammed, heilig voor 1,3 miljard moslims wordt afgebeeld ( wat al verboden is ) als terrorist. Daar val je ook meteen passieve moslims mee aan. Er is maar 1 man nodig, die zich imam noemt en die al in misschien kleinste dorp in Irak een fatwa uitroept richting moslims die zich beledigt voelen en ze zullen happen.

Gelukkig spreken we vooralsnog zelfde taal, symboliek en letterlijk, maar alleen omdat ik meen dat er wederzijdse respect is in ons dialoog.
pi_34701827
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:18 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Het is maar net wat je als belediging ziet. Wat dat betreft snap ik Moslims echt niet. Waarom zo krampachtig vasthouden aan de eigen cultuur maar ondertussen wel in een Westers land gaan wonen. Gaat het dan echt alleen maar om de knaken?
Knaken zijn relatief, meestal gaat het om politieke redenen, ik weet zeker dat als Denemarken Willem van Oranje zo had geschetst met een bom op zijn hoofd, was er zeker een rel onstaan en had Balkenende zeker Deense ambassadeur op matje geroepen met acties dat zou volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')