20 jaar lang hebben we een poes gehad met zo'n gave.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:03 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ik vraag om herkenning, wellicht zijn er meerderen die dit bij hun kat zien/hebben gezien (net als in deel 1) zie het als een boodschap, een mededeling, een verhaal. Mag je helemaal voor jezelf weten.

Felis Catus ziet, hoort en ruikt inderdaad meer dan de mens. Dat heeft niet alleen iets met instinct te maken, als mijn kat zijn instinct gebruikt, rent hij er wel achteraan. Maar goed, ik heb geen zin meer om te reageren op mensen die denken dat ik waanbeelden ziequote:Op woensdag 8 februari 2006 02:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
20 jaar lang hebben we een poes gehad met zo'n gave.. Die poes wist dingen eerder dan de homo-sapiens die in 't hetzelfde huis woonden
Instinct heet dat.

Mag ik me even voorbereiden? Ik begrijp dat mensen met smart zitten te wachtenquote:

Je hebt gewoon een 2e topic geopendquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Mag ik me even voorbereiden? Ik begrijp dat mensen met smart zitten te wachten, maar het zit in mijn privé leven even niet zo lekker, daarbij komt nog dat ik constant heel moe ben door mijn zwangerschap en ik heel veel tijd kwijt ben aan onze andere kleine. Maar ik loop NU naar de slaapkamer om de camera klaar te leggen voor vanavond. Hij doet het niet elke avond, maar hopelijk vandaag wel

Ja en daarom zijn dieren zo leuk. Die kunnen niet net doen alsofquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:27 schreef paladin het volgende:
Het enige wat meneer Derren Brown met zijn (Overigens geweldige) show doet, is aantonen dat er meer manieren zijn om gebeurtenissen te verklaren dan paranormale en dat de mens zeer beïnvloedbaar is in zijn denken.
Dat bij elke 'onverklaarbare' gebeurtenis niet meteen gegrepen moet worden naar het paranormale danwel onzichtbare.
Goede zaak.

Daar wil ik dus nog steeds achter komen, of het een muis is....maar hoe?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:40 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een 2e topic geopend![]()
Kind wat doe je jezelf aan maar goed ieder zijn manier van leven.
Misschien hoort ze een muis. Mijn katten hebben dit gedrag elke avond/nacht en ik zie en hoor niks maar zij wel.

Hij zegt het zelf al: er zijn meerdere manieren. Dat wil niet zeggen dat er GEEN paranormale wereld isquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:40 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja en daarom zijn dieren zo leuk. Die kunnen niet net doen alsof![]()

Ik wacht al sinds het eerste topic op je keiharde bewijs. Lijkt me dolletjes.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Mag ik me even voorbereiden? Ik begrijp dat mensen met smart zitten te wachten, maar het zit in mijn privé leven even niet zo lekker, daarbij komt nog dat ik constant heel moe ben door mijn zwangerschap en ik heel veel tijd kwijt ben aan onze andere kleine. Maar ik loop NU naar de slaapkamer om de camera klaar te leggen voor vanavond. Hij doet het niet elke avond, maar hopelijk vandaag wel

ze kunnen geen orgasme faken, en ze kunnen niet net doen alsof het paranormale bestaat, maar ze kunnen wel "doen alsof"quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:40 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja en daarom zijn dieren zo leuk. Die kunnen niet net doen alsof![]()

... maar ook niet dat er WEL een paranormale wereld KAN zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:55 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Hij zegt het zelf al: er zijn meerdere manieren. Dat wil niet zeggen dat er GEEN paranormale wereld is![]()

ik moet aan die poster denken die Fox Mulder van The X-Files op zijn kantoor heeft hangenquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:55 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Hij zegt het zelf al: er zijn meerdere manieren. Dat wil niet zeggen dat er GEEN paranormale wereld is![]()

Als iemand een orgasme bij jou faket.......oeps........eh.....neh....ik ga je niet beledigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:16 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ze kunnen geen orgasme faken, en ze kunnen niet net doen alsof het paranormale bestaat, maar ze kunnen wel "doen alsof"![]()
dieren

Nee, het is gemakkelijker om te denken dat wij het enige planeetje zijn in het hééééééééééééé'le universum, waar leven is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:22 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
... maar ook niet dat er WEL een paranormale wereld KAN zijn.
Laat staan dat het er IS.
De mogelijkheid dat er iets paranormaals kan bestaan is op zich al.. een uhm.. onnatuurlijke aanname.
Aannemen dat het er is.. nouja, leg het mij maar uit - ik snap het niet.
Hoewel.. psychologisch is het wel te verklaren waarom mensen in iets "meer" willen geloven, bang voor de dood, geruststelling dat hun overleden naasten goed terecht zijn gekomen, "nut van het leven" uitleggen, etc.
Een buurvrouw in m'n oude buurt was ervan overtuigd dat haar overleden zoon nu in haar papagaai zat, "want hij zegt hetzelfde als wat mijn zoon zij 's ochtends". Wat dan? "Ja, 'goedemorgen!', maar wel op een bepaalde manier!!"
Ach, als dat haar leven makkelijker maakt...

oja, kop 'm maar in hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:36 schreef CarDani het volgende:
[..]
Als iemand een orgasme bij jou faket.......oeps........eh.....neh....ik ga je niet beledigen.![]()

dat is een totaal andere discussie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:38 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nee, het is gemakkelijker om te denken dat wij het enige planeetje zijn in het hééééééééééééé'le universum, waar leven is.
Net zoiets als: ik doe mijn ogen dicht dan ben ik er niet.![]()

*LOL*quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:45 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
oja, kop 'm maar in hoor![]()
ik voel me nu als een moslim wiens vrouw spotprenten maakt

Misschien is het wel een lichtkaatsing die de kat opvalt en jou niet. Of toch een stofje. Wat is er nu zo schokkend dat de kat doet eigenlijk? Misschien moet je je gewoon niet zo'n zorgen maken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Daar wil ik dus nog steeds achter komen, of het een muis is....maar hoe?

Daar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het niet ommmm...quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:49 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Misschien is het wel een lichtkaatsing die de kat opvalt en jou niet. Of toch een stofje. Wat is er nu zo schokkend dat de kat doet eigenlijk? Misschien moet je je gewoon niet zo'n zorgen maken.

Ik dacht ik probeer het nog een keer.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:40 schreef CarDani het volgende:
[..]
Daar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het niet ommmm...![]()

Heb jij enig redelijk bewijs voor de tegenaanname? Namelijk dat het universum vol zit met leven? Of lees die fermi-paradox eens goed. Als er meer leven was in dit universum, zouden we het allang tegengekomen moeten zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:38 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nee, het is gemakkelijker om te denken dat wij het enige planeetje zijn in het hééééééééééééé'le universum, waar leven is.
Net zoiets als: ik doe mijn ogen dicht dan ben ik er niet.![]()

quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:13 schreef paladin het volgende:
[..]
Heb jij enig redelijk bewijs voor de tegenaanname? Namelijk dat het universum vol zit met leven? Of lees die fermi-paradox eens goed. Als er meer leven was in dit universum, zouden we het allang tegengekomen moeten zijn.

quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:15 schreef paladin het volgende:
En onze kat (het arme beestje) zag ook af en toe dingen.
Onze kat was ook echter zo dom om in de vijver te vallen, of elke keer zijn hoofd te stoten aan de tafel, meermaals, dagelijks. Zou dat ook paranormaal zijn?

LMAOquote:Op donderdag 9 februari 2006 02:13 schreef paladin het volgende:
[..]
Heb jij enig redelijk bewijs voor de tegenaanname? Namelijk dat het universum vol zit met leven? Of lees die fermi-paradox eens goed. Als er meer leven was in dit universum, zouden we het allang tegengekomen moeten zijn.

Nee hoor. Wij leven namelijk met tijdsbesef. Wij hebben gewoonweg geen tijd genoeg om op bezoek te gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:13 schreef paladin het volgende:
[..]

Nee, dan heeft jouw kat serieus iets onder de leden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:15 schreef paladin het volgende:
En onze kat (het arme beestje) zag ook af en toe dingen.
Onze kat was ook echter zo dom om in de vijver te vallen, of elke keer zijn hoofd te stoten aan de tafel, meermaals, dagelijks. Zou dat ook paranormaal zijn?

De fermi-paradox is wel bewijs? Vraag niet om bewijzen als je ze zelf niet kan geven.quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:13 schreef paladin het volgende:
[..]

Jij gaat uit van leven wat in staat is signalen uit te zenden (radio of iets dergelijks). Wat nou als er 10 cm. hoge smurfen rondrennen op een maan van een planeet 30.000.000 lichtjaar van ons vandaan, maar wel aan de kant die wij nooit te zien krijgen? Nou? Hadden we ze dan al lang moeten vinden? Hoe dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:13 schreef paladin het volgende:
[..]

quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:19 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Jij gaat uit van leven wat in staat is signalen uit te zenden (radio of iets dergelijks). Wat nou als er 10 cm. hoge smurfen rondrennen op een maan van een planeet 30.000.000 lichtjaar van ons vandaan, maar wel aan de kant die wij nooit te zien krijgen? Nou? Hadden we ze dan al lang moeten vinden? Hoe dan?
Niet dus.
Dat er leven in het universum is lijkt me niet meer dan logisch - miljarden sterren zoals onze zon. Ontelbaar meer planeten en nog eens zoveel satellieten (manen) om een groot aantal van die planeten. De kans dat daar geen leven tussen zit is zo ontzettend klein dat het aannemelijk is dat er wel leven is.
Maar nu over theologie en paranormale zaken, deze twee hebben zelfs op theoretische gronden geen bestaansrecht. Afgezien van psychologische redenen is er voor de moderne mens geen reden om aan te nemen dat er een Godheid kan bestaan.
Muis, stofje, geluid, vliegje, gewoon een weirde kat of een spook.. tja.. tja.. tja.. moeilijk

Ik stel niet dat er enkel leven op aarde is, puur en alleen dat er geen bewijs is voor leven op andere planeten.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
LMAO![]()
Dit geloof je gewoon niet![]()
Dan kan je met gecompliceerde woorden aankomen misschien, maar is het niet een beetje oppervlakkig wat je daar zegt? Dus alleen op aarde is levenEn dat terwijl er nog talloze planeten zijn die we nog niet eens hebben ontdekt
![]()

ik snap dat 'verspreiden over het universum' niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:54 schreef paladin het volgende:
[..]
Ik stel niet dat er enkel leven op aarde is, puur en alleen dat er geen bewijs is voor leven op andere planeten.
En doe eens niet zo op de man spelen jij, de fermi-paradox kun je heel normaal op zoeken op bijvoorbeeld <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox"> Wikipedia </a>
De Fermi-paradox is simpelweg het vraagstuk "waar zijn ze?" met een aantal argumenten voor en tegen. Lees die eens rustig door zou ik zeggen.
Persoonlijk ben ik van mening dat indien er ander leven bestaat dat leven aan de basisvoorwaarde voor leven gaat voldoen -> je voortplanten.
Op dat moment houdt dat logischerwijs in dat intelligent leven zich als een gek over hte hele universum gaat verspreiden en binnen een half miljoen jaren zou de hele melkweg vol moeten zitten met leven. Dat dat echter nog niet heeft plaatsgevonden drukt me enkel meer op het feit dat een bepaalde beschaving, we de éérste kan zijn. Iets wat wij nu ook kunnen zijn.
De afwezigheid van bewijs is inderdaad geen bewijs voor de afwezigheid van mogelijk buitenaards wezen, maar tot het moment dat het wordt aangetoond is het enkel een persoonlijke theorie, niet een feit.

Katten zijn erg fascinerend. Ik persoonlijk denk dat ze een lijntje naar- of met "boven" hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:28 schreef Byte_Me het volgende:
tsja, zolang je kat niet kan zeggen wat hij ziet, gaat dit topic nergens over.

In sommige landen wordt de koe geëerd. Kun je mij uitleggen waarom dat is dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:25 schreef CarDani het volgende:
[..]
In egypte worden katten geëerd. Vast niet voor niets!

doe het bijvoorbeeld zo:quote:Op maandag 6 februari 2006 15:04 schreef CarDani het volgende:
Nee, het zijn geen muizen. Dan had hij ze vást van dichterbij willen bekijken.

Jouw "hypothese" slaat op niets.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef MrWilliams het volgende:
waar het mij in de vorige post om ging zijn de loze argumenten die hier gebruikt worden. Onderstaand voorbeeld illustreert dit eens te meer. Er worden conclusies aan iets gehangen, terwijl er totaal geen grond voor is om dit te doen.
[..]
doe het bijvoorbeeld zo:
aanname:
- een kat onderzoekt een 'bewegend voorwerp' dat het waarneemt.
hypothese:
- als een kat bekend zou zijn (het kunnen zien/waarnemen) met het fenomeen 'entiteiten' dan zou het voor hem een even bekend fenomeen zijn als 'muizen', 'speeltje' of 'voorwerp'
- 'entiteiten' kunnen bewegen, namelijk: op het ene moment neemt de kat geen entiteit waar, op het andere wel.
- als 'entiteiten' bewegen, zou de kat deze ook willen onderzoeken
conclusie: de kat neemt geen 'entiteiten' waar

Iedereen heeft zo zijn eigen uitdrukkingsvermogen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef MrWilliams het volgende:
waar het mij in de vorige post om ging zijn de loze argumenten die hier gebruikt worden. Onderstaand voorbeeld illustreert dit eens te meer. Er worden conclusies aan iets gehangen, terwijl er totaal geen grond voor is om dit te doen.
[..]
doe het bijvoorbeeld zo:
aanname:
- een kat onderzoekt een 'bewegend voorwerp' dat het waarneemt.
hypothese:
- als een kat bekend zou zijn (het kunnen zien/waarnemen) met het fenomeen 'entiteiten' dan zou het voor hem een even bekend fenomeen zijn als 'muizen', 'speeltje' of 'voorwerp'
- 'entiteiten' kunnen bewegen, namelijk: op het ene moment neemt de kat geen entiteit waar, op het andere wel.
- als 'entiteiten' bewegen, zou de kat deze ook willen onderzoeken
conclusie: de kat neemt geen 'entiteiten' waar

waar haal je deze wijsheden vandaan dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:57 schreef CarDani het volgende:
[..]
Jouw "hypothese" slaat op niets.
Een kat is niet achterlijk. Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d.
Bovendien kan je aan de lichaamstaal van de kat aflezen of het om een mogelijke prooi gaat.

Vraag ik me ook af hoe hij weet wat een kat weet. Volgens mij weet een kat alleen dat 'ie wil eten, schijten of pissen, om daarna een lekker tukje te gaan doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
waar haal je deze wijsheden vandaan dan?
mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.

achter logica zit een redenering. Laat die zien en ik ben tevreden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:11 schreef Analyzing_Barb het volgende:
kijk, Dani en ik denken precies hetzelfde en is niet meer dan juisthet gaat hier niet om gelijk halen maar om logica. Je zou toch beter moeten weten, Mr Williams?

haha, je weet de betekenis van het woord hypothese niet eensquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
waar haal je deze wijsheden vandaan dan?
mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.

Waarom is die kat zo? Hij is erg aanhankelijk, verder zou ik geen idee hebben waarom hij zo doet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
achter logica zit een redenering. Laat die zien en ik ben tevreden.
Dus geen uitspraken meer zonder redenering, zoals:
De kat is...
Hij weet dat...
Hij voelt dit...
geef antwoord op de vraag:
waarom is die kat zo?
hoe weet hij dat?
hoe kan hij/zij dat voelen

ik ben gedragstherapeute voor dieren.quote:[waar haal je deze wijsheden vandaan dan?
[/quote] hoe uitgekauwd wil je het hebben dan?quote:mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.

*zucht*quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:25 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Waarom is die kat zo? Hij is erg aanhankelijk, verder zou ik geen idee hebben waarom hij zo doet.
Hoe weet hij dat? Hoe weet hij wat?
Hoe kan hij/zij dat voelen? Een kat heeft sterke zintuigen.
Maar goed, het is me niet helemaal duidelijk wat je hier nu precies mee wilt, je kunt alles wel op een manier uitleggen zoals je vroeger bij de biologielessen op school leerde.....maar voor veel van de gedragingen van Pie heb ik gewoon geen verklaring. Ik heb zelfs al een keer gezien dat hij slechts zijn ogen bewoog, iets volgde achter mij, naast mij....waarna hij weer naar mij keek en terug. Ik registreer het slechts en blijf met mijn beide voeten op de grond, velen weten hier dat ik ook nog een bepaalde nuchterheid heb en ik ben niet ziek. Ik weet het niet. Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen![]()

Katten zijn niet achterlijk. Naast instinctief (overlevings)gedrag, hebben ze ook gedrag verkregen door ervaringen en/of gewoontes (met bijbehorende gevoelens zoals lust of onlust). Het is tenslotte geen robotje.....mee eens?quote:[is een fantastisch statement. Maar ik wil dan de motivatie, dus het waarom en hoe DaniCar tot die conclusie is gekomen. Waar hij/zij gevonden heeft dat katten inderdaad niet achterlijk zijn.
*zucht*quote:voor:
"Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d.""
precies hetzelfde. Hoe weet die kat dat? Hoe is de persoon die dit beweert achter dit allesonthullende feit gekomen?
Maar wél voelenquote:In deze laatste zin worden twee "feiten" naar voren gebracht die de wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten:
"Een kat zietMOGELIJK
entiteiten"
"Een kat weet dat hij die niet kan vangen of ruiken"
[/quote] Lezen, leren, observeren. Genoeg?quote:En zo nieuwsgierig als ik ben, wil ik graag weten hoe de ontdekker hiervan deze feiten heeft kunnen constateren. Vandaar: Motiveer je beweringen.

wat versta jij onder entiteit? LIEVERD !quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:34 schreef MrWilliams het volgende:
genoeg?
nee
je zegt toch echt duidelijk "Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d."
Deze zin impliceert:
1. entiteiten bestaan
2. katten kunnen ze waarnemen
je beweert blijkbaar iets wat je niet bedoelt te zeggen. duidelijker formuleren dus.

1. Ik vind het zeer aannemelijk, zo niet de meest aannemelijke reden aangaande het gedrag van Pie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:34 schreef MrWilliams het volgende:
genoeg?
nee
je zegt toch echt duidelijk "Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d."
Deze zin impliceert:
1. entiteiten bestaan
2. katten kunnen ze waarnemen
je beweert blijkbaar iets wat je niet bedoelt te zeggen. duidelijker formuleren dus.

hahaha... waar twijfelde TS dan aan?quote:vandale:
en·ti·teit (de ~ (v.), ~en)
1 iets dat wezenlijk bestaat

Lees eens "Het karakter van Katten" van Stephen Budiansky (een prominent wetenschapsjournalist), misschien wordt het je dan duidelijkquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:56 schreef MrWilliams het volgende:
dus nog steeds geldt: beter formuleren.

--- niet doen --quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:44 schreef CarDani het volgende:
2. Pie kan deze dan absoluut waarnemen.![]()

quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:23 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@Barb.
Heel interessant is het boek "Katten Orakel" van Ariela Bunari.
Daarin wordt heel veel gedrag van katten verklaard, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |