Vraag ik me ook af hoe hij weet wat een kat weet. Volgens mij weet een kat alleen dat 'ie wil eten, schijten of pissen, om daarna een lekker tukje te gaan doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
waar haal je deze wijsheden vandaan dan?
mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.
achter logica zit een redenering. Laat die zien en ik ben tevreden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:11 schreef Analyzing_Barb het volgende:
kijk, Dani en ik denken precies hetzelfde en is niet meer dan juisthet gaat hier niet om gelijk halen maar om logica. Je zou toch beter moeten weten, Mr Williams?
haha, je weet de betekenis van het woord hypothese niet eensquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
waar haal je deze wijsheden vandaan dan?
mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.
Waarom is die kat zo? Hij is erg aanhankelijk, verder zou ik geen idee hebben waarom hij zo doet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
achter logica zit een redenering. Laat die zien en ik ben tevreden.
Dus geen uitspraken meer zonder redenering, zoals:
De kat is...
Hij weet dat...
Hij voelt dit...
geef antwoord op de vraag:
waarom is die kat zo?
hoe weet hij dat?
hoe kan hij/zij dat voelen
ik ben gedragstherapeute voor dieren.quote:[waar haal je deze wijsheden vandaan dan?
[/quote] hoe uitgekauwd wil je het hebben dan?quote:mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.
*zucht*quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:25 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Waarom is die kat zo? Hij is erg aanhankelijk, verder zou ik geen idee hebben waarom hij zo doet.
Hoe weet hij dat? Hoe weet hij wat?
Hoe kan hij/zij dat voelen? Een kat heeft sterke zintuigen.
Maar goed, het is me niet helemaal duidelijk wat je hier nu precies mee wilt, je kunt alles wel op een manier uitleggen zoals je vroeger bij de biologielessen op school leerde.....maar voor veel van de gedragingen van Pie heb ik gewoon geen verklaring. Ik heb zelfs al een keer gezien dat hij slechts zijn ogen bewoog, iets volgde achter mij, naast mij....waarna hij weer naar mij keek en terug. Ik registreer het slechts en blijf met mijn beide voeten op de grond, velen weten hier dat ik ook nog een bepaalde nuchterheid heb en ik ben niet ziek. Ik weet het niet. Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen![]()
Katten zijn niet achterlijk. Naast instinctief (overlevings)gedrag, hebben ze ook gedrag verkregen door ervaringen en/of gewoontes (met bijbehorende gevoelens zoals lust of onlust). Het is tenslotte geen robotje.....mee eens?quote:[is een fantastisch statement. Maar ik wil dan de motivatie, dus het waarom en hoe DaniCar tot die conclusie is gekomen. Waar hij/zij gevonden heeft dat katten inderdaad niet achterlijk zijn.
*zucht*quote:voor:
"Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d.""
precies hetzelfde. Hoe weet die kat dat? Hoe is de persoon die dit beweert achter dit allesonthullende feit gekomen?
Maar wél voelenquote:In deze laatste zin worden twee "feiten" naar voren gebracht die de wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten:
"Een kat zietMOGELIJK
entiteiten"
"Een kat weet dat hij die niet kan vangen of ruiken"
[/quote] Lezen, leren, observeren. Genoeg?quote:En zo nieuwsgierig als ik ben, wil ik graag weten hoe de ontdekker hiervan deze feiten heeft kunnen constateren. Vandaar: Motiveer je beweringen.
wat versta jij onder entiteit? LIEVERD !quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:34 schreef MrWilliams het volgende:
genoeg?
nee
je zegt toch echt duidelijk "Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d."
Deze zin impliceert:
1. entiteiten bestaan
2. katten kunnen ze waarnemen
je beweert blijkbaar iets wat je niet bedoelt te zeggen. duidelijker formuleren dus.
1. Ik vind het zeer aannemelijk, zo niet de meest aannemelijke reden aangaande het gedrag van Pie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:34 schreef MrWilliams het volgende:
genoeg?
nee
je zegt toch echt duidelijk "Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d."
Deze zin impliceert:
1. entiteiten bestaan
2. katten kunnen ze waarnemen
je beweert blijkbaar iets wat je niet bedoelt te zeggen. duidelijker formuleren dus.
hahaha... waar twijfelde TS dan aan?quote:vandale:
en·ti·teit (de ~ (v.), ~en)
1 iets dat wezenlijk bestaat
Lees eens "Het karakter van Katten" van Stephen Budiansky (een prominent wetenschapsjournalist), misschien wordt het je dan duidelijkquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:56 schreef MrWilliams het volgende:
dus nog steeds geldt: beter formuleren.
--- niet doen --quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:44 schreef CarDani het volgende:
2. Pie kan deze dan absoluut waarnemen.![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:23 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@Barb.
Heel interessant is het boek "Katten Orakel" van Ariela Bunari.
Daarin wordt heel veel gedrag van katten verklaard, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad.
Terug vind post. Als je in een topic gereageerd hebt staat het in je Myat (my active topics). Als je niks zinnigs te zeggen hebt kun je het ook bookmarken. Maar het lijkt erop dat haast niemand die functie gebruikt. Men is geloof ik, officieel niet dol op tvp-tjes maar tegelijk doet bijna iedereen het.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 08:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Misschien een stom vraagje hoor, ik ben nog niet zo heel lang op het forum....wat houdt tvp eigenlijk in![]()
Zeg, blijf jij @#***# aan de gang??????????quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:08 schreef GF het volgende:
Ik meen het serieus
Ik voel me niet begrepen en buitengesloten. Ik maak me zorgen om m'n kat omdat ie net als alle andere katten gewoon stofdeeltjes en/of kleine vliegjes ziet vliegen. De dierenarts wist ook al geen raad meer. Alleen een spuitje. Wat voor meer mensen hier geen kwaad zou kunnen
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Katten zijn mysterieuze wezens die haarfijn aanvoelen wat er met hun 'baasjes' en hun omgeving aan de hand is. Voor een kattenliefhebber is dat waarschijnlijk niets nieuws. Maar het Kattenorakel leert u een nieuwe manier om het gedrag van uw kat te interpreteren. Maak met dit boek van uw kat het orakel voor al uw vragen op het gebied van de liefde, het gezin, gezondheid, geld en uw carrière.
De tekst van het boekje is nog geeneens helemaal paranormaal te noemen, maar gewoon normaal. Mijn kat weet ook precies hoe ik me voel. Wat is daar zo gek aan? Alleen maar omdat het boekje een 'zweverige' titel zou hebben? Kom zeg.quote:
waarom denk je dat we dat nu nog niet denken?quote:Op zondag 12 februari 2006 12:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Haha hij komt er echt! De camera en ook Pie loopt niet weg. Ik ben trouwens 2 maanden zwanger. Misselijk en moe![]()
Maar als jullie het filmpje hebben gezien, dan denk ik dat jullie gaan denken: was dit het? Of zo. Nou ja, ik ga het in elk geval van de week proberen te filmen. Ja, Pie dan![]()
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh 2 maanden. Ben je in september uitgerekendquote:Op zondag 12 februari 2006 12:38 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Trouwens Dani, is dat jouw babietje? Vertel eens
Om een komiek te citerenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
De tekst van het boekje is nog geeneens helemaal paranormaal te noemen, maar gewoon normaal. Mijn kat weet ook precies hoe ik me voel. Wat is daar zo gek aan? Alleen maar omdat het boekje een 'zweverige' titel zou hebben? Kom zeg.
quote:Op zondag 12 februari 2006 20:29 schreef paladin het volgende:
[..]
Om een komiek te citeren
"Hij voelt hoe ik me voel."
"Nee mens, dat ZIET hij."
Katten zijn gewoon zoogdieren net als mensen, met grofweg dezelfde emotieschemata. Dus ik vind het wel logisch dat een kat, die je sowieso als moeder beschouwt of gewoon doorheeft dat hij van jou afhankelijk is voor zijn eten oplet op hoe jij je gedraagt.
Verdorie.....door jou verslik ik me in mijn koffie....quote:Op zondag 12 februari 2006 20:29 schreef paladin het volgende:
[..]
Om een komiek te citeren
"Hij voelt hoe ik me voel."
"Nee mens, dat ZIET hij."
Katten zijn gewoon zoogdieren net als mensen, met grofweg dezelfde emotieschemata. Dus ik vind het wel logisch dat een kat, die je sowieso als moeder beschouwt of gewoon doorheeft dat hij van jou afhankelijk is voor zijn eten oplet op hoe jij je gedraagt.
Zoals jij zo ontzettend bezig bent je IQ te ontwikkelen, doen anderen dat met hun EQ. Of focussen zij zich op andere mogelijkheden, 'paranormaliteiten' zeker niet uitgesloten. Misschien zou je daar ook eens voor open kunnen gaan staan, maar blijkbaar wordt dat moeilijk, omdat jouw ratio en wetenschappelijke feiten bij jou overheersen. Zonde zonde.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:11 schreef steeg het volgende:
nee hij praat absoluut geen poep, jullie hebben duidelijk geen biologie gestudeerd. Je kan niet je eigen interpretatie van (katten)gedrag als waarheid gaan gebruiken tegenover anderen. En het is heel onverstandig dit te doen als er veel coherentere kennis beschikbaar is die jullie blijkbaar bewust negeren om je denkbeelden niet te verstoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |