abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34934097
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

waar haal je deze wijsheden vandaan dan?

mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.
Vraag ik me ook af hoe hij weet wat een kat weet. Volgens mij weet een kat alleen dat 'ie wil eten, schijten of pissen, om daarna een lekker tukje te gaan doen.
pi_34934136
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:11 schreef Analyzing_Barb het volgende:
kijk, Dani en ik denken precies hetzelfde en is niet meer dan juist het gaat hier niet om gelijk halen maar om logica. Je zou toch beter moeten weten, Mr Williams?
achter logica zit een redenering. Laat die zien en ik ben tevreden.

Dus geen uitspraken meer zonder redenering, zoals:
De kat is...
Hij weet dat...
Hij voelt dit...

geef antwoord op de vraag:
waarom is die kat zo?
hoe weet hij dat?
hoe kan hij/zij dat voelen
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_34934542
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:09 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

waar haal je deze wijsheden vandaan dan?

mijn hypothese is in ieder geval nog ergens op gebaseerd. dat is niet te zeggen van jouw uitspraken.
haha, je weet de betekenis van het woord hypothese niet eens
pi_34934563
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:12 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

achter logica zit een redenering. Laat die zien en ik ben tevreden.

Dus geen uitspraken meer zonder redenering, zoals:
De kat is...
Hij weet dat...
Hij voelt dit...

geef antwoord op de vraag:
waarom is die kat zo?
hoe weet hij dat?
hoe kan hij/zij dat voelen
Waarom is die kat zo? Hij is erg aanhankelijk, verder zou ik geen idee hebben waarom hij zo doet.
Hoe weet hij dat? Hoe weet hij wat?
Hoe kan hij/zij dat voelen? Een kat heeft sterke zintuigen.

Maar goed, het is me niet helemaal duidelijk wat je hier nu precies mee wilt, je kunt alles wel op een manier uitleggen zoals je vroeger bij de biologielessen op school leerde.....maar voor veel van de gedragingen van Pie heb ik gewoon geen verklaring. Ik heb zelfs al een keer gezien dat hij slechts zijn ogen bewoog, iets volgde achter mij, naast mij....waarna hij weer naar mij keek en terug. Ik registreer het slechts en blijf met mijn beide voeten op de grond, velen weten hier dat ik ook nog een bepaalde nuchterheid heb en ik ben niet ziek. Ik weet het niet. Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34934857
quote:
[waar haal je deze wijsheden vandaan dan?
ik ben gedragstherapeute voor dieren.
quote:
[/quote] hoe uitgekauwd wil je het hebben dan?
pi_34934943
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:25 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Waarom is die kat zo? Hij is erg aanhankelijk, verder zou ik geen idee hebben waarom hij zo doet.
Hoe weet hij dat? Hoe weet hij wat?
Hoe kan hij/zij dat voelen? Een kat heeft sterke zintuigen.

Maar goed, het is me niet helemaal duidelijk wat je hier nu precies mee wilt, je kunt alles wel op een manier uitleggen zoals je vroeger bij de biologielessen op school leerde.....maar voor veel van de gedragingen van Pie heb ik gewoon geen verklaring. Ik heb zelfs al een keer gezien dat hij slechts zijn ogen bewoog, iets volgde achter mij, naast mij....waarna hij weer naar mij keek en terug. Ik registreer het slechts en blijf met mijn beide voeten op de grond, velen weten hier dat ik ook nog een bepaalde nuchterheid heb en ik ben niet ziek. Ik weet het niet. Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen
*zucht*

ALS je een aanname doet, DUS je wilt iets zeggen zoals boven aangegeven staat is het zeer verstandig om daar een motivatie bij te geven.

Bijvoorbeeld:
"Een kat is niet achterlijk."

is een fantastisch statement. Maar ik wil dan de motivatie, dus het waarom en hoe DaniCar tot die conclusie is gekomen. Waar hij/zij gevonden heeft dat katten inderdaad niet achterlijk zijn.

voor:
"Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d.""

precies hetzelfde. Hoe weet die kat dat? Hoe is de persoon die dit beweert achter dit allesonthullende feit gekomen?

In deze laatste zin worden twee "feiten" naar voren gebracht die de wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten:
"Een kat ziet entiteiten"
"Een kat weet dat hij die niet kan vangen of ruiken"

En zo nieuwsgierig als ik ben, wil ik graag weten hoe de ontdekker hiervan deze feiten heeft kunnen constateren. Vandaar: Motiveer je beweringen.
pi_34935578
Ik heb het topic grotendeels gelezen (maar nog niet helemaal) maar is het misschien een idee om het eens te laten vragen door een dierentolk? Kijken of er dan een antwoord komt van de kat zelf, of een omschrijving? Op zich moeten er wel dierentolken in opleiding zijn die wel eens willen 'oefenen' op Pie, en dan kost het niks ook. Misschien word je dan wat wijzer (en het zou best leuk zijn om te weten wat daar uit komt...)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34935603
quote:
[is een fantastisch statement. Maar ik wil dan de motivatie, dus het waarom en hoe DaniCar tot die conclusie is gekomen. Waar hij/zij gevonden heeft dat katten inderdaad niet achterlijk zijn.
Katten zijn niet achterlijk. Naast instinctief (overlevings)gedrag, hebben ze ook gedrag verkregen door ervaringen en/of gewoontes (met bijbehorende gevoelens zoals lust of onlust). Het is tenslotte geen robotje.....mee eens?
Een achterlijke kat heeft geen eigenschappen om te kunnen overleven. Dat lijkt mij logisch. Of versta jij iets anders onder "achterlijk"?
quote:
voor:
"Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d.""
precies hetzelfde. Hoe weet die kat dat? Hoe is de persoon die dit beweert achter dit allesonthullende feit gekomen?
*zucht*
Een kat heeft het vermogen om te kunnen leren.
quote:
In deze laatste zin worden twee "feiten" naar voren gebracht die de wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten:
"Een kat ziet MOGELIJK entiteiten"
"Een kat weet dat hij die niet kan vangen of ruiken"
Maar wél voelen Sterker nog: bij de kat van Barb wekt deze zelfs lustgevoelens op.
quote:
En zo nieuwsgierig als ik ben, wil ik graag weten hoe de ontdekker hiervan deze feiten heeft kunnen constateren. Vandaar: Motiveer je beweringen.
[/quote] Lezen, leren, observeren. Genoeg?
pi_34936027
genoeg?

nee

je zegt toch echt duidelijk "Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d."

Deze zin impliceert:
1. entiteiten bestaan
2. katten kunnen ze waarnemen

je beweert blijkbaar iets wat je niet bedoelt te zeggen. duidelijker formuleren dus.
pi_34936111
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:34 schreef MrWilliams het volgende:
genoeg?

nee

je zegt toch echt duidelijk "Hij weet heel goed dat hij een entiteit niet kan vangen, ruiken, e.d."

Deze zin impliceert:
1. entiteiten bestaan

je beweert blijkbaar iets wat je niet bedoelt te zeggen. duidelijker formuleren dus.
wat versta jij onder entiteit? LIEVERD !
pi_34936135
Een entiteit is een object. De term beklemtoont van dit object de hoedanigheid dat het er is. In het Latijn is een ens een "zijnde" en is de entitas het "het er zijn van een zijnde".
pi_34936179
Topicnaam:

Mijn kat Pie ziet MOGELIJK entiteiten deel 2
pi_34936402
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:34 schreef MrWilliams het volgende:
genoeg?

nee

Deze zin impliceert:
1. entiteiten bestaan

1. Ik vind het zeer aannemelijk, zo niet de meest aannemelijke reden aangaande het gedrag van Pie.
2. Pie kan deze dan absoluut waarnemen.
pi_34936674
huh? ja zo kan ik me er ook uitlullen.

Als je het zo stelt dat een entiteit een "er zijnd iets" is, dan ziet die kat altijd en overal entiteiten. dan hoeft die mogelijk er ook niet eens meer bij. dan is dit in zijn geheel een loos topic, omdat we allemaal weten dat als katten zien, iets kunnen zien. En omdat Pie niet blind is, ziet hij/zij alle zijnde ietsen in zijn omgeving. hmhm...

slotje dan maar, want het mysterie is opgelost.
quote:
vandale:
en·ti·teit (de ~ (v.), ~en)
1 iets dat wezenlijk bestaat
hahaha... waar twijfelde TS dan aan?
pi_34936804
dus nog steeds geldt: beter formuleren.
pi_34939459
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:56 schreef MrWilliams het volgende:
dus nog steeds geldt: beter formuleren.
Lees eens "Het karakter van Katten" van Stephen Budiansky (een prominent wetenschapsjournalist), misschien wordt het je dan duidelijk
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34940001
@Barb.
Heel interessant is het boek "Katten Orakel" van Ariela Bunari.
Daarin wordt heel veel gedrag van katten verklaard, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34940898
Bedankt voor de tip Lilith!

Zo zie je maar weer hoe 'dom' deze dieren zijn

Bunari, Ariela
Kattenorakel

Katten zijn mysterieuze wezens die haarfijn aanvoelen wat er met hun 'baasjes' en hun omgeving aan de hand is. Voor een kattenliefhebber is dat waarschijnlijk niets nieuws. Maar het Kattenorakel leert u een nieuwe manier om het gedrag van uw kat te interpreteren. Maak met dit boek van uw kat het orakel voor al uw vragen op het gebied van de liefde, het gezin, gezondheid, geld en uw carrière.

[ Bericht 40% gewijzigd door Analyzing_Barb op 10-02-2006 18:24:43 ]
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:15:33 #219
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34945518
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:44 schreef CarDani het volgende:

2. Pie kan deze dan absoluut waarnemen.
--- niet doen --

[ Bericht 5% gewijzigd door Mirage op 10-02-2006 22:06:32 ]
pi_34947078
Ik dacht dat er een waarschuwing was gegeven op het forum, betreft wangedrag
pi_34947835
Al tijd gehad om te filmen?
pi_34948796
Ja sorry, ik moet het juiste moment vinden, prive zit het even niet zo lekker, zwangerschapsvermoeidheid. Het komt er heus wel. Niet zo pushen, anders duurt het alleen maar langer
en dan moet ik nog even kijken hoe ik het zou moeten uploaden. Wellicht weet iemand hier dat? Misschien mijn vriend, ik zal het 'm ook vragen.
pi_34953964
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:23 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@Barb.
Heel interessant is het boek "Katten Orakel" van Ariela Bunari.
Daarin wordt heel veel gedrag van katten verklaard, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad.
Die wil ik
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 11 februari 2006 @ 04:35:21 #224
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34961013
Tvp.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34961496
Misschien een stom vraagje hoor, ik ben nog niet zo heel lang op het forum....wat houdt tvp eigenlijk in
pi_34961652
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 08:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Misschien een stom vraagje hoor, ik ben nog niet zo heel lang op het forum....wat houdt tvp eigenlijk in
Terug vind post. Als je in een topic gereageerd hebt staat het in je Myat (my active topics). Als je niks zinnigs te zeggen hebt kun je het ook bookmarken. Maar het lijkt erop dat haast niemand die functie gebruikt. Men is geloof ik, officieel niet dol op tvp-tjes maar tegelijk doet bijna iedereen het.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34966472
-- probeer het nou een keer serieus--

[ Bericht 92% gewijzigd door Mirage op 11-02-2006 14:05:45 ]
Unspoken words were understood
pi_34966582
Ik meen het serieus

Ik voel me niet begrepen en buitengesloten. Ik maak me zorgen om m'n kat omdat ie net als alle andere katten gewoon stofdeeltjes en/of kleine vliegjes ziet vliegen. De dierenarts wist ook al geen raad meer. Alleen een spuitje. Wat voor meer mensen hier geen kwaad zou kunnen
Unspoken words were understood
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:36:20 #229
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34968640
Mijn kat weet altijd wanneer er geen eten meer in z'n bakje zit. Geniaal beest, kan voorspellen en heel hard miauwen. Af en toe zie ik em in patronen rondlopen. Af en toe gedraagt ie zich ook vrij seniel. Hecht ik er waarde aan, zou ik hier ooit waarde aan willen hechten, zou het logisch zijn om hier conclusies aan te binden? Neen. Als je het doet ben je ernstig op de weg terug en kan je aan alles 'paranormale' dingen koppelen.
Het feit is dat je kat gewoon wat vaag gedrag vertoont wat normaal is voor iedere kat. Je let er alleen nogal veel op.
Zyggie.
pi_34968678
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:08 schreef GF het volgende:
Ik meen het serieus

Ik voel me niet begrepen en buitengesloten. Ik maak me zorgen om m'n kat omdat ie net als alle andere katten gewoon stofdeeltjes en/of kleine vliegjes ziet vliegen. De dierenarts wist ook al geen raad meer. Alleen een spuitje. Wat voor meer mensen hier geen kwaad zou kunnen
Zeg, blijf jij @#***# aan de gang??????????
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:38:01 #231
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34968682
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:

Katten zijn mysterieuze wezens die haarfijn aanvoelen wat er met hun 'baasjes' en hun omgeving aan de hand is. Voor een kattenliefhebber is dat waarschijnlijk niets nieuws. Maar het Kattenorakel leert u een nieuwe manier om het gedrag van uw kat te interpreteren. Maak met dit boek van uw kat het orakel voor al uw vragen op het gebied van de liefde, het gezin, gezondheid, geld en uw carrière.

Dit neem je ook serieus?
Zyggie.
pi_34968877
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:38 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dit neem je ook serieus?
De tekst van het boekje is nog geeneens helemaal paranormaal te noemen, maar gewoon normaal. Mijn kat weet ook precies hoe ik me voel. Wat is daar zo gek aan? Alleen maar omdat het boekje een 'zweverige' titel zou hebben? Kom zeg.
  zondag 12 februari 2006 @ 11:45:20 #233
132191 -jos-
Money=Power
pi_34992609
ik wacht eigenlijk alleen nog op het filmpje
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_34992863
Jaaa, Barb....doe het nou, doe het nou....

En hoe lang ben je nu zwanger? 3 maanden? 4 maanden?
pi_34993084
Mijn kat kijkt ook naar dingen die ik niet zie... eigenlijk alle katten die ik gehad heb deden dat.
Katten doen nou eenmaal zoiets, dus ik vind jouw conclusie dan ook een beetje raar...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_34993953
Haha hij komt er echt! De camera en ook Pie loopt niet weg. Ik ben trouwens 2 maanden zwanger. Misselijk en moe

Maar als jullie het filmpje hebben gezien, dan denk ik dat jullie gaan denken: was dit het? Of zo. Nou ja, ik ga het in elk geval van de week proberen te filmen. Ja, Pie dan
pi_34994076
Trouwens Dani, is dat jouw babietje? Vertel eens
  zondag 12 februari 2006 @ 14:05:18 #238
140141 ivosnivo
pi_34997263
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Haha hij komt er echt! De camera en ook Pie loopt niet weg. Ik ben trouwens 2 maanden zwanger. Misselijk en moe

Maar als jullie het filmpje hebben gezien, dan denk ik dat jullie gaan denken: was dit het? Of zo. Nou ja, ik ga het in elk geval van de week proberen te filmen. Ja, Pie dan
waarom denk je dat we dat nu nog niet denken?
pi_34997803
TS, is het je niet gewoon nu een keer opgevallen, bijvoorbeeld na iets gelezen te hebben, waardoor het nu steeds opvalt terwijl je kat het allang deed?

Wanneer je zelf een nieuwe auto hebt zie je ook opeens overal die auto rijden, omdat je er dan op gefocust bent.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_34998369
Zou goed kunnen. Ik weet het niet, maar hij doet het voornamelijk en bijna altijd alleen in de slaapkamer....
pi_35010557
je kan beter midas dekkers om hulp vragen die is kattenliefhebber en bioloog, zijn boek Poes biedt vast coherentere informatie dan dat geneuzel van Bunari.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_35010957
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:38 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Trouwens Dani, is dat jouw babietje? Vertel eens
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh 2 maanden. Ben je in september uitgerekend

En jaaaaaaaa....dat is mijn eigen kleine meisje .....
pi_35012960
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

De tekst van het boekje is nog geeneens helemaal paranormaal te noemen, maar gewoon normaal. Mijn kat weet ook precies hoe ik me voel. Wat is daar zo gek aan? Alleen maar omdat het boekje een 'zweverige' titel zou hebben? Kom zeg.
Om een komiek te citeren
"Hij voelt hoe ik me voel."
"Nee mens, dat ZIET hij."

Katten zijn gewoon zoogdieren net als mensen, met grofweg dezelfde emotieschemata. Dus ik vind het wel logisch dat een kat, die je sowieso als moeder beschouwt of gewoon doorheeft dat hij van jou afhankelijk is voor zijn eten oplet op hoe jij je gedraagt.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_35042391
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:29 schreef paladin het volgende:

[..]

Om een komiek te citeren

Katten zijn gewoon zoogdieren net als mensen, met grofweg dezelfde emotieschemata. Dus ik vind het wel logisch dat een kat, die je sowieso als moeder beschouwt of gewoon doorheeft dat hij van jou afhankelijk is voor zijn eten oplet op hoe jij je gedraagt.
net als bij honden bedoel je? Toch vind ik het wel verder gaan. Nooit gehoord van een band die je met je dier kunt hebben? Heb jij echt alleen maar een ratio en geen ruimte om verder te denken? Shame on you
ik persoonlijk denk, dat de dieren op de aarde zijn gezet als onze helpers, naasten, vrienden.
En natuurlijk krijgt hij eten van ons, zodat hij afhankelijk is. Maar het is toch grappig, dat bijvoorbeeld: ik heb een jaar bij mijn schoonmoeder gewoond. Zij, uitsluitend zij gaf haar katten, INCLUSIEF die van mij elke dag te eten. Mijn kat mocht haar niet, en bleef alleen maar om mij en mijn vriend heen hangen. We zijn er nog steeds niet uit waarom mijn kat haar niet zo mocht. Hoe verklaar je dat dan?
  maandag 13 februari 2006 @ 17:17:53 #245
140141 ivosnivo
pi_35043229
je hebt een stomme kat. opgelost.
pi_35048909
Hij is diep beledigd
pi_35075299
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:29 schreef paladin het volgende:

[..]

Om een komiek te citeren

Verdorie.....door jou verslik ik me in mijn koffie....
Je praat poep !
pi_35077244
Zie mijn reactie boven Daan
pi_35082770
nee hij praat absoluut geen poep, jullie hebben duidelijk geen biologie gestudeerd. Je kan niet je eigen interpretatie van (katten)gedrag als waarheid gaan gebruiken tegenover anderen. En het is heel onverstandig dit te doen als er veel coherentere kennis beschikbaar is die jullie blijkbaar bewust negeren om je denkbeelden niet te verstoren.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_35084674
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:11 schreef steeg het volgende:
nee hij praat absoluut geen poep, jullie hebben duidelijk geen biologie gestudeerd. Je kan niet je eigen interpretatie van (katten)gedrag als waarheid gaan gebruiken tegenover anderen. En het is heel onverstandig dit te doen als er veel coherentere kennis beschikbaar is die jullie blijkbaar bewust negeren om je denkbeelden niet te verstoren.
Zoals jij zo ontzettend bezig bent je IQ te ontwikkelen, doen anderen dat met hun EQ. Of focussen zij zich op andere mogelijkheden, 'paranormaliteiten' zeker niet uitgesloten. Misschien zou je daar ook eens voor open kunnen gaan staan, maar blijkbaar wordt dat moeilijk, omdat jouw ratio en wetenschappelijke feiten bij jou overheersen. Zonde zonde.

Ik ben ook ingegaan op hetgeen hij zei en ik heb daar nog steeds geen antwoord op gekregen. Wellicht kun jij, met je geweldige biologische en psychologische kennis over katten mij wel een antwoord geven?
Lees onderstaande:

net als bij honden bedoel je? Toch vind ik het wel verder gaan. Nooit gehoord van een band die je met je dier kunt hebben? Heb jij echt alleen maar een ratio en geen ruimte om verder te denken? Shame on you
ik persoonlijk denk, dat de dieren op de aarde zijn gezet als onze helpers, naasten, vrienden.
En natuurlijk krijgt hij eten van ons, zodat hij afhankelijk is. Maar het is toch grappig, dat bijvoorbeeld: ik heb een jaar bij mijn schoonmoeder gewoond. Zij, uitsluitend zij gaf haar katten, INCLUSIEF die van mij elke dag te eten. Mijn kat mocht haar niet, en bleef alleen maar om mij en mijn vriend heen hangen. We zijn er nog steeds niet uit waarom mijn kat haar niet zo mocht. Hoe verklaar je dat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')