Wat leukquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:04 schreef Doekes het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb een hele leuke kleindochter...
Mijn vriendin heeft drie kids, waarvan er een een dochter heeft.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:07 schreef Jo0Lz het volgende:
Hoe kun je nou opa zijn zonder vader te zijn
Aha, maar het zijn dus niet je eigen kinderen, nu snap ik hem. iets meer info in de OP had wel gemogen hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:09 schreef Doekes het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft drie kids, waarvan er een een dochter heeft.
dus je bent geen échte opa!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:09 schreef Doekes het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft drie kids, waarvan er een een dochter heeft.
Sorry!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:10 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Aha, maar het zijn dus niet je eigen kinderen, nu snap ik hem. iets meer info in de OP had wel gemogen hoor.
Nou ik denk, denk hoor denk, dat je officieus opa bent als je een KLEINkind hebt.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je hoeft je niet gelijk in te likken als er iets blauws de hoek om komt kijken hoor.
Ik vraag me trouwen nog steeds af of dit een serieus topic is, en zo ja: wat is "officieus opa" zijn...
Officieus, zoals in de OP te lezen is.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
dus je bent geen échte opa!
nee, dan ben je 't officiéél.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:11 schreef nikky het volgende:
Nou ik denk, denk hoor denk, dat je officieus opa bent als je een KLEINkind hebt..
Stiefopa dan.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
dus je bent geen échte opa!
okey, ik las in mijn tempo officieel :pquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:12 schreef Doekes het volgende:
[..]
Officieus, zoals in de OP te lezen is.
Je voelt je dus opa.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:12 schreef Doekes het volgende:
[..]
Officieus, zoals in de OP te lezen is.
Opa klinkt zo oud he! Maar officieus ben ik het wel. Ze heeft me zelfs al een keer zo genoemdquote:
Waarom ben je dan niet officieel opa? Officieus doet vermoeden dat hij het niet echt is, maar ondertussen heeft TS ons al geholpen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:11 schreef nikky het volgende:
[..]
Nou ik denk, denk hoor denk, dat je officieus opa bent als je een KLEINkind hebt..
Inderdaad, dat zou ik bijna vergetenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Nou van harte gefeliciteerd met je officieuse kleinkind !!![]()
Dankjewel! Maar ze is alweer drie, hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Nou van harte gefeliciteerd met je officieuse kleinkind !!![]()
Dan ben je wel een beetje traag van begrip.....quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:23 schreef Doekes het volgende:
[..]
Dankjewel! Maar ze is alweer drie, hoor.![]()
Ik ben geen expert, maar volgens mij is dat een bekende fase inderdaad.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:24 schreef Doekes het volgende:
Is het eigenlijk normaal dat kinderen van drie altijd: "Waarom" en "Hoezo" vragen? Dat doet ze namelijk bij alles wat ik zeg of doe![]()
Het is een meisje, maar bedankt voor je antwoord. Enne, leuk dat ze een academicus (hoe zeg je dat in het vrouwelijk?) zou worden, maar dat hoezo en waarom hoeft niet zo lang te duren van mijquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:27 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar volgens mij is dat een bekende fase inderdaad.
Als ie het blijft doen dan wordt het een echte academicus trouwens, maar dat zal nog wel wat jaartjes duren
Geen id, nooit latijn gehad, maar volgens mij is het een onzijdige uitgang ofzo die je voor zowel mannelijk als vrouwlijk gebruikt.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:34 schreef Doekes het volgende:
[..]
Enne, leuk dat ze een academicus (hoe zeg je dat in het vrouwelijk?)
Whehehe, ik kan het me voorstellen. Ook een reden waarom ik kinderen maar leuk voor even vind. (Vooralsnog)quote:zou worden, maar dat hoezo en waarom hoeft niet zo lang te duren van mij![]()
Ik denk dat je beter mee kan gaan praten in het peuter topic, zoveel opa's en oma's zijn er hier niet en daar krijg je sneller antwoord op je vragen en kan je andere ervaringen met kinderen van die leeftijd lezen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:24 schreef Doekes het volgende:
Is het eigenlijk normaal dat kinderen van drie altijd: "Waarom" en "Hoezo" vragen? Dat doet ze namelijk bij alles wat ik zeg of doe![]()
Daarom is het (officieus) opa zijn ook zo leuk! Je neemt haar een keertje mee naar de dierentuin, heel leuk, en als je er geen zin meer in hebt breng je haar terug naar haar moeder.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:38 schreef ThE_ED het volgende:
Whehehe, ik kan het me voorstellen. Ook een reden waarom ik kinderen maar leuk voor even vind. (Vooralsnog)
Okee. Zijn er hier wel een paar opa's of oma's? En dan bedoel ik niet echte bejaarden, maar mensen die gewoon een kleinkind hebben? Praat dan mee in dit topic (als je dat wil).quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
zoveel opa's en oma's zijn er hier niet
Meldt en de 2e is ook op komst.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:58 schreef Doekes het volgende:
Okee. Zijn er hier wel een paar opa's of oma's? En dan bedoel ik niet echte bejaarden, maar mensen die gewoon een kleinkind hebben? Praat dan mee in dit topic (als je dat wil).
En hoe oud (jongquote:
Mijn ouders lezen alleen maar meequote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:58 schreef Doekes het volgende:
[..]
Okee. Zijn er hier wel een paar opa's of oma's? En dan bedoel ik niet echte bejaarden, maar mensen die gewoon een kleinkind hebben? Praat dan mee in dit topic (als je dat wil).
Zo'n opa hebben wij ook. die leest mijn log en weet altijd de foto's van de kinderen te vinden. Als ik dan wat msn naar hun dan zie ik foto's van diezelfde voorbij komen en dus zeker weet dat ik ze niet gestuurd hebquote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:28 schreef lily het volgende:
Onze kinderen hebben contact met 1 oma en 1 opa (mijn ouders) en ze zijn geweldig!!
Ze zien de kinderen supervaak (hebben eigenlijk ook een opvoedtaak omdat ze ze zo vaak zien). Het contact met mijn schoonmoeder is 1,5 jaar geleden wegens omstandigheden verbroken.
Mijn moeder komt hier weleens maar eigenlijk alleen in het foto-topic.
ze haalt er dan meteen de foto's van de kinderen af omdat ik ze steeds vergeet te geven/sturen![]()
Je bent niet de enige.quote:
Wij zien hier ook soms ineens een enorme gelijkenis met familieleden. Bijzonder hè?quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:10 schreef golfer het volgende:
[..]
en ze lijkt zo vreselijk veel op mijn zoonlief
En ze spreekt al 5 buitenlandse talen en weet alles al over de stelling van Pythagoras en lees Goethe en Nietsche.quote:
Hoeveel kamelen bied je ervoor?quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:24 schreef poemojn het volgende:
Klinkt als een leuke gesprekspartner voor mijn dochter.
Wat een poepie!quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:07 schreef Bluezz het volgende:
Mét toestemming en trots geplaatst![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
heu, het lijkt me bijzonderder als er een enorme gelijkenis met de buurman blijkt te zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:21 schreef Leah het volgende:
Wij zien hier ook soms ineens een enorme gelijkenis met familieleden. Bijzonder hè?
Oma niet ?quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:28 schreef bixister het volgende:
gefeliciteerd, opa!
heu, het lijkt me bijzonderder als er een enorme gelijkenis met de buurman blijkt te zijn.
U vraagt, wij draaien.quote:Op vrijdag 3 februari 2006 00:30 schreef tong80 het volgende:
Het was als ludiek topic bedoeld. Maar mijn dag is goed als ik zo'n koppie zie![]()
Thanx.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:20 schreef Lois het volgende:
Golfer wat heb jij een prachtige kleindochter! Wauw!
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Thanx.
We kregen net vanavond weer wat foto \'s van vandaag doorgestuurd.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Die ogen.![]()
Het is inderdaad een lieffie!quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:43 schreef cuall het volgende:
Oh, wat een plaatje
![]()
Mensen wat zullen jullie trots zijn, ze is echt een beauty![]()
Het gaat zo met onze Wiskequote:
Smelt weer bij het aanzien van mijn kleindochter.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:25 schreef Bluezz het volgende:
Het gaat zo met onze Wiske:
[afbeelding]
Ze rolt om, ze zegt Mammaaaaaa, herkent haar mama, ze doet het goed
Het pakje is gemaakt door haar zusje
Wow Golfer en Bluezz, wat een mooie kleindochter.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het gaat zo met onze Wiske:
[afbeelding]
Ze rolt om, ze zegt Mammaaaaaa, herkent haar mama, ze doet het goed
Het pakje is gemaakt door haar zusje
Ben je nu al oma bluezzquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:07 schreef Bluezz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:07 schreef Bluezz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn moeder ( en dus oma van mijn dochter ) zit ook op FOK! ( Heel soms maar en ze heeft nu 4 posts in twee jaar ofzo )quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:08 schreef Vivi het volgende:
Ik denk dat je idd weinig collega-oma's gaat treffen, maar goed, je kan het proberen
Ja maar da`s toch heul geen oma?quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:42 schreef Vivi het volgende:
Dahaaag ma, denk je wel even na voordat je in je enthousiasme mijn hele hebben en houwen op het forum gooit?
En niet rellen met milagro he![]()
Trotse oma
[afbeelding]
Dank je Nikky, en jij ben toch altijd lief?quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:44 schreef nikky het volgende:
[..]
Mijn moeder ( en dus oma van mijn dochter ) zit ook op FOK! ( Heel soms maar en ze heeft nu 4 posts in twee jaar ofzo )
En het is nou niet bepaald dat ik mij altijd netjes gedraag![]()
En ik heb bij deze bepaalde postings verwijderd. ( Staat hij ook niet meer in je AT Skippy)
Updatequote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Wat gaat dat hard, bijna 1 jaar oud![]()
Lieve BE. wat is een merge verzoekje?quote:Op zondag 22 april 2007 07:51 schreef Brighteyes het volgende:
Lief topic!
Ik heb even een merge-verzoekje gedaan met het oma en opa topic. Zoveel van 'jullie' (opa's en oma's dus) zijn er niet dus gesplitst wordt het helemaal zo'n karig topic.
ok, dan heb ik weer iets geleerd!!! thanx BE!!!!quote:Op zondag 22 april 2007 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Oh sorry, dat dit topic samen gevoegd wordt met het al bestaande topic. Dan gaan er geen posts verloren verder. Als het goed is merk je er niks van. Alleen de titel verandert.
een kloon? Ja ik weet wel wat dat is, maar je bedoelt iemand die eerder met een andere naam op Fok is geweest en nu Oma Feesthoed "heet"....quote:Op zondag 22 april 2007 11:46 schreef Vivi het volgende:
Ehm, moeders, ik heb een donkerbruin vermoeden dat Oma Feesthoed een kloon is![]()
oh stom van me, had natuurlijk ff haar profiel moeten lezen...quote:Op zondag 22 april 2007 11:51 schreef zagreb het volgende:
[..]
een kloon? Ja ik weet wel wat dat is, maar je bedoelt iemand die eerder met een andere naam op Fok is geweest en nu Oma Feesthoed "heet"....![]()
eh eh feesthoed bedoel ik....quote:Op zondag 22 april 2007 12:27 schreef zagreb het volgende:
[..]
oh stom van me, had natuurlijk ff haar profiel moeten lezen...![]()
toch wel grappig die oude muts....![]()
Ja ik ookquote:
Ohh, Golfer wat een prachtige, leuke kleindochtertje hebben julliequote:Op maandag 30 april 2007 23:17 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag, met Konninginedag in ons dorp, mijn kleindochter weer eens kunnen aanschouwen:
[afbeelding]
Ze vond de mayonaise van het patatje erg lekker.![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ja, ze is schattig.quote:Op maandag 30 april 2007 23:22 schreef Haaibaaike het volgende:
Ohh, Golfer wat een prachtige, leuke kleindochtertje hebben jullie![]()
![]()
Wat lief![]()
graag gedaan... Wat een leuke foto's trouwensquote:Op donderdag 20 september 2007 01:07 schreef ayla1 het volgende:
Ow verhip het is ook zo, imageshake doet het hier niet.
Dank je wel Buzzer.
Kan je dit oude topic laten mergen metquote:Op donderdag 20 september 2007 01:08 schreef buzzer het volgende:
graag gedaan... Wat een leuke foto's trouwens
Nee hoor, dat weten we al een paar weekjesquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:26 schreef Haaibaaike het volgende:
Bluezz, hoorde jullie vandaag dat je schoondochter 9 weken zwanger is ..dus jou zoon vader word.
Goed hequote:Op donderdag 28 mei 2009 07:21 schreef Brighteyes het volgende:
Jaaaaaaaaaa, uit de kast, met een prachtige echo!
Ja, heel bijzonder!quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:42 schreef Verida het volgende:
allereerst gefeliciteerd, oma worden is iets geweldigs. En wat betreft dat herkennen,dat had ik ook, het voelde gelijk als een heel bekend "mensje"toen ik haar voor de eerste keer mocht vasthouden
Ja, iedereen om me heen noemt me zo, dus het zal wel wennen uiteindelijk. Ik ben vooral erg gelukkig dat het allemaal goed verlopen is voor moeder en kind en het een gezonde jongen isquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Hoe bevalt het oma zijn Bluezz? volgens mij zit je lekker in je nopjes als oma zijnde..en begrijpelijk hoor
Dat is zeker belangrijkste dat het goed verlopen is voor moeder en kindje en dat het een gezonde jongetje is .quote:Ja, iedereen om me heen noemt me zo, dus het zal wel wennen uiteindelijk. Ik ben vooral erg gelukkig dat het allemaal goed verlopen is voor moeder en kind en het een gezonde jongen is![]()
Oooh wat lief!quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:45 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag weer even het kleinkind bezocht:
[ afbeelding ]
* lady-wrb heeft ook even teruggelezen: die fotoquote:Op zaterdag 19 december 2009 10:30 schreef Vivi het volgende:
God, even slikken hoor. Kom ik onverwacht die posts van mijn moedertje tegen. Ik mis haar.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:30 schreef Vivi het volgende:
Gefeliciteerd Bluezz en Golfer.
God, even slikken hoor. Kom ik onverwacht die posts van mijn moedertje tegen. Ik mis haar.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:25 schreef livelink het volgende:
Wat een schatje![]()
En wat een leuke foto van jullie als opa en oma. Het plaatje past voor mij nog niet helemaal, moet ik zeggen, jullie zien er nog helemaal niet opa- en oma=achtig uit, maar jullie stralen het wel uit.
Wat een dierbare foto inderdaad.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:35 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
* lady-wrb heeft ook even teruggelezen: die foto
Wat is Jess een lieffie toch. Leuke foto.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:12 schreef Bluezz het volgende:
Hoppa nog maar eentje om het af te leren, zonder mutsje en met een vet stoer pakje![]()
hopelijk in de toekomst wel een paar foto's als hij wakker is
[ afbeelding ]
Mja, daar dacht ik ook nog aan vandaag toen ik die stukjes hier weer had gelezen, die ik al vergeten was. Mijn moeder was altijd zo vrolijk en positief maar in de laatste maanden zag ik haar soms in gedachten verzonken kijken naar Dean. En dan keek ze ze zo verdrietig. Ik denk dat ze op die momenten precies dacht wat jij nu zegt. Dat ze wist dat ze hem niet groot zou zien worden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:46 schreef Bluezz het volgende:
Ik sluit me bij jullie aan, het voelt nu al zo herkenbaar, dat knuffelen van je kleinzoon en het doet gewoon pijn als ik eraan denk dat ik hem niet zou kunnen zien opgroeienVivi
Ja, dat is heel herkenbaar. Pas waren de zussen van mijn vader op kraamvisite en dat was voor mij om die reden heel ontroerend. Ik zag ze mijn zoon vastpakken, gekke bekken naar hem trekken en rare geluidjes maken, net als mijn vader had gedaan. Ik heb er flink foto's van gemaakt en op dat moment wist ik niet goed waarom. Nu weet ik dat wel: ik zal nooit foto's van mijn vader met zijn kleinzoon hebben, dit kwam het dichtstbij.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:49 schreef Vivi het volgende:
Heb jij dat ook, dat je soms " door de ogen van.." naar je kind kijkt en omdat je die persoon zo goed kende bijna letterlijk weet wat ze (of hij, in jouw geval) op dat moment gezegd of gedaan zou hebben?![]()
. Het is zo oneerlijk.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Genoeg verdriet, want dit is inderdaad een topic voor trotse opa's en oma's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |