Wie zijn we? Jouw PB?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:29 schreef nietzman het volgende:
Wij hebben net de hard drive in een 12" alu PB vervangen.
Je hebt er toch geen 3.5" HDD ingeproptquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:35 schreef nietzman het volgende:
We zijn nog eventjes aan het hartverzakkeren, aangezien OsX niet meer lekker wil installeren.
Neah, die van G.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:37 schreef skiczukie het volgende:
Wie zijn we? Jouw PB?
Een nieuwe.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:46 schreef skiczukie het volgende:
Waarom? Wat heeft hij er nu in?
Ik heb Frontrow op mijn iMac en PB. Via Salling Clicker en Bluetooth heb ik van mijn P900 een afstandsbediening gemaakt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:05 schreef Tomasso het volgende:
Wie heeft er allemaal Frontrow? En hebben die mensen ook een AirClick USB van Griffin?
Ik heb frontrow op mijn iBook en heb met behulp van Salling Clicker en Bluetooth van mijn Nokia 6670 een afstandsbediening gemaakt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik heb Frontrow op mijn iMac en PB. Via Salling Clicker en Bluetooth heb ik van mijn P900 een afstandsbediening gemaakt.
Salling Clicker werkt met mijn telefoon nietquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik heb Frontrow op mijn iMac en PB. Via Salling Clicker en Bluetooth heb ik van mijn P900 een afstandsbediening gemaakt.
Verbaast me nietsquote:Op donderdag 2 februari 2006 17:58 schreef PowerBook15 het volgende:
Iemand uit m'n nieuwe projectgroepje heeft net besloten z'n 2 weken oude Acer laptop op internet te gooien en een MacBook Pro te halen na mij vandaag aan het werk gezien te hebben op m'n PB'tje![]()
Dat zijn wel twee extremen.... van Acer naar Apple.quote:
Hij had er nog nooit mee gewerkt en heeft eigenlijk altijd iets tegen Mac gehad zei hij. Maar we hebben vandaag de hele dag naast elkaar gezeten en hij verbaasde zich gewoon over de werkbaarhgeid van dat ding. Aantekeningen maken, wat UML, wat java programmeren, Office apps, met VEEL vensters tegelijk open werken, docjes zoeken (spotlightquote:Op donderdag 2 februari 2006 18:48 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zijn wel twee extremen.... van Acer naar Apple.
Volgens mij is de enige zwaardere stap van Packard Bell naar Apple.
Goed nieuwsquote:Op donderdag 2 februari 2006 18:50 schreef Furious het volgende:
PowerBook terug.
Aperture ingestalleerd.
Kwijl.![]()
Pizza besteld.![]()
Sommige mensen acht ik niet in staat tot switchen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:56 schreef PowerBook15 het volgende:
[..]
Hij had er nog nooit mee gewerkt en heeft eigenlijk altijd iets tegen Mac gehad zei hij.
Ik heb een map rommel. En backuppen!! die ook volstaat met rommel.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:05 schreef PowerBook15 het volgende:
ik heb zegmaar een map op m'n desktop genaamd DUMP, maar het probleem is dat daar inmiddels dump-in-dump-in-dump-in-dump is ontstaan, dus ik zoek nog wel eens wat
Herkenbaarquote:Op donderdag 2 februari 2006 19:05 schreef PowerBook15 het volgende:
ik heb zegmaar een map op m'n desktop genaamd DUMP, maar het probleem is dat daar inmiddels dump-in-dump-in-dump-in-dump is ontstaan, dus ik zoek nog wel eens wat
Alleen de psychologische wachttijd van Spotlight is kut.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:06 schreef super-muffin het volgende:
Spotlight is ech hendig.
Vind ik. Ik gebruik het veel, gaotische slet als ik ben.
Mijn map meuk heet Dinges....quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:07 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb een map rommel. En backuppen!! die ook volstaat met rommel.
Ik zou je Apple maar wegflikkeren. Anderhalve seconde.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:09 schreef XL het volgende:
[..]
Alleen de psychologische wachttijd van Spotlight is kut.
Als ik typ wil ik het tegelijk openen... Dat gaat niet, eerst moet hij 1,5 sec zoeken. Die anderhalve seconde zit ik dan te wachten. Niet half de illusie hebbende dat ik het zelf sneller zou vinden, maar ik zit wel te wachten en dat is not-done.
en dan overstappen op windows en 7 sec wachten tot die domme hond het gevonden heeftquote:Op donderdag 2 februari 2006 19:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik zou je Apple maar wegflikkeren. Anderhalve seconde.Belachelijk.
Nah ik heb hem ook redelijk wat toegelicht hoor, ik denk wel dat hij er ontzettend blij mee zal zijnquote:Op donderdag 2 februari 2006 19:06 schreef XL het volgende:
[..]
Sommige mensen acht ik niet in staat tot switchen.
Bijvoorbeeld wanneer je zonder onderbouwing of vanuit onwetendheid iets tegen Mac hebt. Dat hij daarbij een Acer heeft (wat toch specificatie-geil betekent) en zich na 1 middag bedenkt maakt heel oppervlakkig (en ik realiseer me terdege dat ik dat nu zeker ben) hem voor mij zo'n switcher.
Als het al bij 7 seconde blijft jaquote:Op donderdag 2 februari 2006 19:12 schreef XL het volgende:
[..]
en dan overstappen op windows en 7 sec wachten tot die domme hond het gevonden heeft![]()
Als ik achter zo'n domme pc ga zitten is de hond de eerste die ik afschietquote:Op donderdag 2 februari 2006 19:12 schreef XL het volgende:
[..]
en dan overstappen op windows en 7 sec wachten tot die domme hond het gevonden heeft![]()
Waar zoek je normaal gesproken mee dan? Je hebt geen Macquote:Op donderdag 2 februari 2006 19:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als ik achter zo'n domme pc ga zitten is de hond de eerste die ik afschiet
Loopt Aperture een beetje op je Powerbook?quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:10 schreef Furious het volgende:
Clean Install uiteraard, en alles ingericht naar wens.
Aperture.
Dat zal aanzienlijk gaan schelen in verkoopcijfers als de opvolger van de PowerMac er in juli al is en alleen de video-editors + andere niet Photoshoppende power users hem dan aanschaffen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Adobe komt mogelijk pas in 2007 met Intel binaries
Niet dat ik ze nodig heb, maar dit is toch best kut voor de pro'sen dus voor Apple...
Niet echt; ik had volgens mij al eerder in dit Deel een linkje gepost dat dat allemaal niet zo snel gaat. Zelfs de review op Anandtech zegt dat je misschien beter kunt wachten met de aanschaf van een Intel Mac.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:44 schreef super-muffin het volgende:
Ja ik las het net.
Jammer heur, maar Photoshop loopt toch ook wel onder rosetta?
Total commander of de classic search.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:17 schreef PowerBook15 het volgende:
[..]
Waar zoek je normaal gesproken mee dan? Je hebt geen Mac
Volgens mij sliep je gewoon en droomde je dat je in Windows zatquote:Op donderdag 2 februari 2006 22:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ok, hoe ik het voor elkaar gekregen heb, is me een raadsel, maar OSX stond daarnet compleet vast. Het begon met Mail die vastliep, dus force quit. Toen Mail nog eens gestart (je wilt immers wel mailen), weer hetzelfde. Voor de zekerheid de server maar even geleegd, zodat Mail niet hoefde te doen, maar nog een vastloper.
Toen begon iCal vast te lopen. Force quit. Terminal ging ze achterna, Force quit. Reboot maar even, dacht ik toen, en toen gebeurde er helemaal niks meer. Met ctrl+alt+f7 (volgens mij) kwam ik in het inlogscherm, 2 seconden later kon ik daar ook niet meer klikken. Met de powerknop kreeg ik de vraag of ik wilde rebooten, afsluiten of slapen, ook daar na 2 seconden niks meer.
ctrl+appeltje+powerknop deed mijn iBook rebooten. En nu durf ik niet meer te mailen.
Ik ga op zoek naar relevante logfiles.
Volgens mij is dat het probleem. Dat staat ongeveer 200 keer in /var/log/system.log vanaf het moment dat het gelazer begon. Wat het betekent? Dat moest ik Google maar eens vragen, ik snap er in ieder geval geen donder van.quote:Feb 2 21:45:09 alex-martinius-ibook-g4 kernel[0]: nfs server automount -nsl [193]: not responding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |