abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62397187
Ik neem aan dat tie op 4 november een CD neerlegt voor alle staten die Obama wint.
pi_63323143
Tegenvaller :p

wel een aanrader; 09-17-06 acl sufjan stevens. Is op genoeg sites te vinden, een mooi optreden van sufjan op tv uit 2006
pi_84877665
Wow waar is iedereen in dit topic??

Ik ga een nieuwe Sufjan Stevens luister periode inlassen de komende week heb ik besloten!
[edit] Mijn laatste plays van hem waren in mei 2009 :o :o zo lang niet geluisterd? Alleen wat Illinoise nummers (mijn favorieten Chicago en they are night zombies) maar verder niet :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:19:45 #244
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_84878739
Wat een kick :D

Wel terecht, ik vind Illinoise heerlijk om af en toe te luisteren ^O^
Met ander werk van hem ben ik eigenlijk niet echt bekend.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:50:45 #245
313103 ArtSailor.
góðan daginn
pi_84879845
Sufjan Stevens is heerlijke muziek! :)

Als ik het luister zie ik altijd vredige gezinnetjes voor me, en ruik ik warme appeltaart door de kamer heen geweven! :9 't heeft altijd wel een heel onschuldige sfeer, en daarom ga ik dit ook maar eens weer vaker luisteren! Word overigens tijd voor een nieuw album bedenk ik me. Die side-projecten ben ik nu wel zat..
Op maandag 26 juli 2010 23:43 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ArtSailor. wel echt heel netjes vind. Daar kunnen sommige mannen nog wat van leren.
pi_84903274
Indeed, een nieuw album zou leuk zijn. Tourtje erbij, NL erbij, en Nein is blij :D
(:
pi_84968506
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:50 schreef ArtSailor. het volgende:
Sufjan Stevens is heerlijke muziek! :)

Als ik het luister zie ik altijd vredige gezinnetjes voor me, en ruik ik warme appeltaart door de kamer heen geweven! :9 't heeft altijd wel een heel onschuldige sfeer, en daarom ga ik dit ook maar eens weer vaker luisteren! Word overigens tijd voor een nieuw album bedenk ik me. Die side-projecten ben ik nu wel zat..
Heb je dat gevoel ook bij een nummer als John Wayne Gacy Jr. ? :P

Ik las overigens *ergens* (Pitchfork, denk ik) dat er een redelijke kans is dat Sufjan dit jaar met nog iets nieuws gaat komen, anders begin volgend jaar.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_85098491
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:42 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik las overigens *ergens* (Pitchfork, denk ik) dat er een redelijke kans is dat Sufjan dit jaar met nog iets nieuws gaat komen, anders begin volgend jaar.
Hij heeft inmiddels een Amerikaanse tour aangekondigd voor eind van het jaar.
pi_85116575
Inderdaad een dikke Noord-Amerikaanse tour. Als 'ie nou ook even naar Europa komt... :)

En ik lust ook best weer een nieuw volwaardig (folk) album, ik vind The BQE en Run Rabbit Run namelijk niet tellen! :6
pi_85176525
Hij moet nog een paar 'staten-albums' maken, toch? ;)
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_85539648
Gisteren is er ('vanuit het niets') een nieuwe EP online gegaan! :D Een plaat met 8 nummers en 60 minuten speeltijd zou voor een normale artiest gewoon een album heten, maar voor de held die zo 20 nummers op een album gooit, geldt het wel als een EP. :P

Het heet de 'All Delighted People EP" en is voor $5,- te downloaden op z'n bandcamp-pagina.
quote:
All Delighted People is built around two different versions of Sufjan’s long-form epic ballad "All Delighted People," a dramatic homage to the Apocalypse, existential ennui, and Paul Simon’s "Sounds of Silence." Sounds delightful, yes! The song was originally workshopped on Sufjan’s previous tour in the fall of 2009. Other songs on the EP include the 17-minute guitar jam-for-single-mothers "Djohariah," and the gothic piano ballad "The Owl and the Tanager," a live-show mainstay (and Debbie Downer if you ask us; what’s it doing on a "Delighted" EP?).

Op de cover is één bekend gezicht te zien (succes met zoeken)... ik ben erg benieuwd naar de gedachte hier achter. :P

Ik kan er verder nog weinig over zeggen, want ik ben pas halverwege het eerste nummer (maar dat klinkt al weer erg goed). :)
pi_85545578
Ik vind het nog niet top. Terwijl dat nummer dat ie live speelt "Too Much Love" echt fantastisch klonk. Daar wil ik een studioversie van :)
pi_85551102
enne wie is de bekende? herken ik leo Di C.?
pi_85551863
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:15 schreef thettes het volgende:
enne wie is de bekende? herken ik leo Di C.?
Right you are... :D
pi_85551900
Heb de EP zelf nu anderhalve keer doorgeluisterd en ben niet teleurgesteld. :P
Klinkt als volwaardig Sufjan Stevens werk! :7

Dit soort muziek moet voor mij sowieso altijd groeien. :)
  zondag 22 augustus 2010 @ 16:21:20 #256
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_85573454
Ik vind 'm écht geweldig. De twee versies van het titelnummer (ik blijf ze maar luisteren), de geniale afsluiter van 17 minuten en het prachtige, Nick Drake-sque Heirloom.

De beste man heeft mij bijzonder positief verrast, ik had eigenlijk niet op heel veel gerekend na het legendarische Illinoise en zo'n lange 'stilte' (zijprojectjes enzulks niet meegerekend).

Sufjan, held. _O_
pi_85579496
Heirloom vind ik een prachtig nummer
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_85605313
Wauw, wat een mooie afsluiter. Briljant gewoon.
Tour aub, zo snel mogelijk
pi_85725874
Prima plaat weer. Dat smaakt naar meer.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:14:03 #260
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85727072
Een ep van een uur, Sufjan is niet bepaald van de bescheiden statements.
pi_85727432
Djohariah duurt 17:02. Zo kom je er wel.

Ik vind z'n stem wat anders klinken dan voorheen. Tijd voor conspiracy theorieën.
Aldus.
pi_85732742
Goed nieuws!

quote:
Sufjan Announces New Album

Following (very) closely on the heels of last week's surprise All Delighted People EP comes news of a brand new Sufjan Stevens full-length. The Age of Adz will be released by Asthmatic Kitty on October 12. ("Adz" is pronounced "odds," a press release tells us.) More info here.

The Age of Adz:

01 Futile Devices
02 Too Much
03 Age of Adz
04 I Walked
05 Now That I'm Older
06 Get Real Get Right
07 Bad Communication
08 Vesuvius
09 All for Myself
10 I Want To Be Well
11 Impossible Soul
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:02:54 #263
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85734354
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:21 schreef Z het volgende:
Djohariah duurt 17:02. Zo kom je er wel.

Ik vind z'n stem wat anders klinken dan voorheen. Tijd voor conspiracy theorieën.
Hij is stiekem vervangen door Paul McCartney. De echte dan, niet die nepperd die hem verving na dat auto-ongeluk in '66.
pi_85737596
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:22 schreef Arn0 het volgende:
Goed nieuws!
[..]

Zeker goed nieuws! :D Had eigenlijk verwacht dat het na deze ep minimaal weer een dik jaar stil zou zijn, maar een nieuw album over twee maanden klinkt fantastisch! ^O^
pi_85737926
Op de website van Asthmatic Kitty Records staat een langere beschrijving met o.a.:
quote:
It’s much too soon to cast descriptive lots, but we can say the new album sounds nothing like the All Delighted EP (although it shares similar themes of love, loss, and the apocalypse). Nor is this new album built around any conceptual underpinning (no odes to states, astrology, or urban expressways).

We can say it shows an extensive use of electronics (banjos and acoustic guitars give way to drum machines and analog synthesizers), and an obsession with cosmic fantasies (space, heaven, aliens, love), to create an explicit pop-song extravaganza, augmented by heavy orchestration, and maybe even a few danceable moments. Enjoy Your Rabbit meets the BQE. But with songs. Verse, chorus, bridge, backbeat. Gated reverb. Space echo. Get your boogey on.

The “Adz” of the title loosely refers to the apocalyptic paintings of outsider artist Royal Robertson (1930-1997), whose work is used for the album cover, interior design, and as general inspiration for the tone of the album.
Dat klinkt heel spannend. Banjo's en gitaren die plaats moeten maken voor drummachines en synths klinkt niet per definitie als vooruitgang :P en een uitspraak als "Enjoy Your Rabbit meets the BQE. But with songs." maakt me ook huiverig...

... Maar het zal vast geniaal zijn :D
pi_85788807
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:22 schreef thettes het volgende:
Ik vind het nog niet top. Terwijl dat nummer dat ie live speelt "Too Much Love" echt fantastisch klonk. Daar wil ik een studioversie van :)
En ik gok dat dat track 2 op de nieuwe CD is :D
pi_85814081
Er is vast een nummer van het nieuwe album is vrijgegeven. Het heet 'I Walked' en is gratis te downloaden op z'n bandcamp-page.
Tof nummertje. :Y

pi_85832463
Wow wel totaal anders, maar vind het nu al leuker dan wat ik op de EP hoorde :)
pi_86243353
http://onethirtybpm.com/2010/09/08/mp3-sufjan-stevens-too-much/

Nog een nieuw nummer. Ik vind het echt vet, krijg er een beetje een Kid A gevoel bij. Kan me wel goed voorstellen dat 90% van de echte folk-fans het niets aan vindt.
pi_86895954
Aldus.
pi_86949231
Holy moly wat VET!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan niet wachten om dít live te zien!@!@#
(:
pi_86964701
Nieuwe album is al een aantal dagen te vinden hoor :)

De nummers zijn op zich vrijwel allemaal erg goed. De overmaat aan electronica maakt het voor mij wat minder.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_87011144
Ik moet zeggen dat ik de door de vele electronica de plaat niet echt spannend vind... Soms hoor ik Illinois-achtige stukjes, maar die vervliegen steeds veel te snel voor een nieuw effectje. Van mij had 't niet gehoeven.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:41:09 #274
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87011353
Op sommige momenten vond ik het schitterend (vooral het tweede nulmmer _O_ ) op andere dan weer erg geforceerd.
pi_87274295
Intrigerend album, hier ga ik even goed de tijd voor nemen. Too Much is soms wel too much, vesuvius is hypnotiserend. Hoezeer ik Illinois ook waardeer, in zekere zin vind ik de bliepjes hier niet minder afleidend dan de ellenlange songtitles, of sommige van de koortjes. De Kid A vergelijking kwam ook ergens bij mij op.
De eerste keer dat ik zag dat Impossible Soul 25 minuten duurt, dacht ik: Stilte voor de bonustrack. Blijkt bepaald niet zo :)
pi_87274368
Ik vind het album ge-wel-dig.

I walked krijgt me aan het janken, Too Much zing ik hard mee in de auto. Futile Devices is wonderschoon. The Age Of Adz is ook al zo'n parel. Sufjan heeft een nieuwe richting ingeslagen, maar het is zeker in mijn straatje. Heerlijk.

De elektronica overheerst nergens vind ik. Ik ben ook fan van zijn oudere werk, maar ik vind dit ook erg fijn. O+
pi_87274677

O+
pi_87349326
Wow luister die All Delighted People EP nu pas en ik ben onder de indruk...In 1 keer al :o ik heb nog nooit in 1x een Sufjan Stevens album leuk gevonden :o

En zijn nieuwe album, tsja...nog niet volledig geluisterd...heb wat moeite nog met de bliepjes dus deze moet wel even gaan groeien...maar denk dat dat ergens wel gaat lukken eigenlijk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87445429
Wow, All Delighted People (beide versies) en Djohariah, wat geniaal! Het beste Sufjan werk dat ik eerlijk gezegd tot nu toe heb gehoord! episch gewoon. Alhoewel ik de nummers opzich wel een beetje onsamenhangend vind..een beetje een bevestiging dat het wel een EP is.

[ Bericht 36% gewijzigd door Norrage op 12-10-2010 01:32:58 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:11:18 #281
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87450608
Oeh nieuw album, die moet ik maar eens gaan luisteren :s)
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_87617507
Ik heb toch wel erg veel moeite met dit album eigenlijk.
pi_87737201
Wooooow Age of Adz is zoooo'n gaaf nummer O+ O+ ik vind het juist wel grappig dat ie wat meer experimentele kleine dingetjes en electronische geluiden er in heeft gestopt.
pi_87737352
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:15 schreef Maisnon het volgende:
Wooooow Age of Adz is zoooo'n gaaf nummer O+ O+ ik vind het juist wel grappig dat ie wat meer experimentele kleine dingetjes en electronische geluiden er in heeft gestopt.
zo leuk dat je hem twee keer achter elkaar luistert *O* (last.fm is my friend)
pi_87737415
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:19 schreef thettes het volgende:

[..]

zo leuk dat je hem twee keer achter elkaar luistert *O* (last.fm is my friend)
Ja he en dat voor een 8 minuten durend nummer :D
pi_87740980
Ok en nu vind ik Age of Adz ook goed zeg *O* een EP en een album uit in een maand tijd, en beide vind ik fantastisch...Hoe doet hij het? :D
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:49:09 #287
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87741791
All delighted people wordt hier wel gewaardeerd, doet me vaag denken aan the Polyphonic Spree :)

Age of Adz nu aan het beluisteren, klinkt weer super. O+
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:37:54 #288
67089 Gillingham
The horror...
pi_87742801
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 06:46 schreef Norrage het volgende:
Ok en nu vind ik Age of Adz ook goed zeg *O* een EP en een album uit in een maand tijd, en beide vind ik fantastisch...Hoe doet hij het? :D
Ik wist het. ;)
What's it going to be then, eh?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:28:27 #289
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_87764709
Age of Adz vind ik persoonlijk veels te rommelig
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_87764822
Hoe graag ik ook wil, ik kan maar niet aan het geluid wennen. Futile Devices is zó mooi, en dan komt opeens al die elektronica op de plaat. Waarom?! Elektronica moet je overlaten aan types als Trent Reznor (zoek overigens vooral zijn <samen met Atticus Ross> briljante versie op van The Hall of the Mountain King!), laat Sufjan het alsjeblieft bij echte liedjes houden.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:34:46 #291
317370 Spies
They're gonna find us
pi_87765054
Ik vind het met de electronica wel meevallen eigenlijk. Ik verwachtte, mede doordat ik geen electronica fan ben, niet zo veel van dit album, maar na een paar keer luisteren vind ik het echt heel goed. _O_
pi_87765441
Ik vind Age of Adz ook ietwat rommelig, maar toch is het een prachtig album geworden _O_. Echt typisch zo'n cd die je een paar keer moet horen voor het kwartje valt.
pi_87765587
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:34 schreef Spies het volgende:
Ik vind het met de electronica wel meevallen eigenlijk. Ik verwachtte, mede doordat ik geen electronica fan ben, niet zo veel van dit album, maar na een paar keer luisteren vind ik het echt heel goed. _O_
Ja dat was ook een beetje mijn gedachte..Er zitten een paar dingen tussen die ik niet echt kan aanhoren, maar verder is het gewoon dezelfde Sufjan als altijd alleen met andere geluidjes/instrumenten :)

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:37 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik wist het. ;)
Ik was wellicht iets bevoordeeld. Ik had alleen de eerste 2 nummers geluisterd. En op de achtergrond een keertje de luisterpaal gehad. Vind de EP nog steeds beter hoor, die langgerekte nummers daar zijn echt pareltjes, maar AoA is zeker fijn! Veel beter en toegankelijker dan zijn Enjoy The Rabbit en dat andere album uit het begin van zijn carriere..Die kan ik echt niet uitstaan...
pi_87767500
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Music you have in common includes Sufjan Stevens,
yay :P

ben benieuwd of ie op spotify komt binnenkort.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:04:10 #295
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87784172
Net het hele album voor de zoveelste maal beluisterd, het is vooral de stem die me raakt, maar bij nader inzien ben ik er toch minder van gecharmeerd dan ik had verwacht. Bij mij valt het kwartje zeg maar de andere kant op :)
pi_87793690
Het lijkt er wel op dat het album per ongeluk in een bak "piepjes en bliepjes" gevallen is. Het ligt er meestal overheen als een aparte laag i.p.v. een geheel te vormen met de melodielijnen. Erg geforceerd.

Waarom kunnen artiesten niet gewoon doen waar ze goed in zijn, ipv steeds vernieuwend te willen zijn? Vernieuwend willen zijn is echt niet vernieuwend ofzo...
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:22:53 #297
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87852848
Heb het nu aan staan op de luisterpaal, wow _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_88510031
Er staan nu ook een handjevol Australische concerten op het programma. Als 'ie dan toch al eindelijk de V.S. uit is, zou hij toch ook wel zo vriendelijk kunnen zijn om door te zetten en wat Europese shows te doen? :)

Hij staat op dit moment zonder twijfel bovenaan het lijstje van artiesten die ik live wil zien! :Y
pi_88651149
quote:
Serial overachiever Sufjan Stevens says he plans to tour his new album in the UK next spring.

The Detroit-born multi-instrumentalist hasn't played in the UK for four years, but he says his US tour is going so well that he wants to extend it.

"It's been so long since I've toured Europe and the UK, so I think I need to set something up," he told BBC 6 Music.

http://www.bbc.co.uk/6music/news/20101111_sufjan_tour.shtml
Erg vaag en losjes, maar hoopvol! :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:24:15 #300
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88653001
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:50 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Erg vaag en losjes, maar hoopvol! :)
Laten we het hopen. Als die komt ben ik van de partij.
pi_88972426
Gezellig: Sufjan bij Jimmy Fallon.

http://s401.photobucket.c(...)janstevensfallon.mp4

hier verder: Sufjan Stevens #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')