abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 13 februari 2006 @ 12:24:19 #131
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_35031762
Dit soort fisheyes koop je al voor een tientje op een fotobeurs... (zag ik gisteren)
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_35032086
Even een blond vraagje en hoop dat ik hier goed zit.
Ik upload mn foto's via photobucket of putfile en via putfile moet je theoretisch gezien een thumb kunnen maken maar ja, de grote vraag hoe?
Ik krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar.
Iemand die mij dit kan vertellen?

Alvast bedankt!
pi_35057390
volgende week ga ik op ski-vakantie en wil ik met m'n eenvoudige analoge Canon eos3000 (met +-35-70mm lens) mooie foto's op de piste kunnen maken, en volgens mij gaf sneeuw een nogal grijs beeld, ik heb ook wel eens gehoord dat je met 1/1000th en f/5.6 moet fotograferen in de sneeuw.

heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik misschien een goedkoop filtertje ervoor kopen ofzo?
pi_35057998
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:18 schreef immortalsean het volgende:
volgende week ga ik op ski-vakantie en wil ik met m'n eenvoudige analoge Canon eos3000 (met +-35-70mm lens) mooie foto's op de piste kunnen maken, en volgens mij gaf sneeuw een nogal grijs beeld,
Komt doordat je belichtingscomputer ervan uitgaat dat wat hij ziet gemiddeld grijs is. De belichting die hij dus geeft zorgt er dus voor dat je foto gemiddeld grijs is.
Nou werkt dat in de praktijk goed, behalve bij dingen als sneeuw. Hij ziet heel veel wit en gaat de scene gemiddeld grijs maken. Omdat het grootste deel van het beeld sneeuw is, wordt dat ook grijs in plaats van wit.

Oplossing: belichtingscompensatie van een stopje ofzo gebruiken.
pi_35060357
ik snap het nog niet goed met die flitser

ik heb het eens geprobeerd met een extra lamp maar zie nog geen verschil

ik ben echt een groentje
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_35061771
Saraats: je moet ook eerst 3x ondersteken na een evaluatie dmv. een paarskaart meting met volle batterijen en een stopwatchhorloge.

Met andere woorden: wat is je vraag? Wat lukt er niet? Je schiet geen verschil tussen foto's met flits en zonder flits? Of zie je geen verschil tussen met flits en met flits + lamp?

Ik kan van je huidige bericht weinig chocola maken
pi_35061840
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:50 schreef Gizz het volgende:
Saraats: je moet ook eerst 3x ondersteken na een evaluatie dmv. een paarskaart meting met volle batterijen en een stopwatchhorloge.

Met andere woorden: wat is je vraag? Wat lukt er niet? Je schiet geen verschil tussen foto's met flits en zonder flits? Of zie je geen verschil tussen met flits en met flits + lamp?

Ik kan van je huidige bericht weinig chocola maken
mijn flitser is te sterk, ik wil die een beetje afzwakken
pi_35061899
Welke flitser heb je en welke camera?
Of moeten we dat raden?
pi_35062206
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:53 schreef Gizz het volgende:
Welke flitser heb je en welke camera?
Of moeten we dat raden?
HP Photosmart 635

digitale camera dus
pi_35062841
Hmm, dat is een lastige.
Ik heb niet kunnen vinden hoe de interne flitser werkt, dus of hij altijd op volle sterkte flitst, of dat hij zich aanpast. In het laatste geval kun je hem misschien zwakker maken door minder te belichten door middel van de belichtingscompensatie.

Als hij altijd even sterk flitst: diafragma kleiner maken als dat kan (weet niet welke instelmogelijkheden dat ding heeft) en/of een stukje papier voor de flitser plakken.
pi_35063015
Photosmart 635 kun je qua flitser niet aanpassen. Mijn ouders hebben er 1 gehad. Een manier om de flits te dempen is er een vloeitje van sigaretten tegen te plakken. Die houden al wat licht tegen. Elders in een topic zag ik dat er ook een wasmiddel bolletje overheen gezet kon worden, dat werkt ook wel. (zelf getest )
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_35063104
GenesiZ: kun je wel het diafragma dichtknijpen met zo'n ding? Dat is namelijk de meest basic manier van flitssterkte bepalen.
pi_35063237
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:01 schreef sararaats het volgende:

[..]

HP Photosmart 635

digitale camera dus
je flitser kan niet harder en zachter gezet worden
hij kan wel:

automatisch
anti rode ogen
aan/uit
en nachtstand (flitsen met een lange sluitertijd)

iedere keer als je op het flits knopje drukt ga je naar de volgende stand
lees pagina 33 en 34 van je handleiding eens goed door
als je die handleiding niet hebt dan moet je het ff zeggen dan mail ik em naar je
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35063324
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:39 schreef lostminds het volgende:

[..]

je flitser kan niet harder en zachter gezet worden
Daar waren we al achter, maar direct de flitssterkte beinvloeden is natuurlijk niet de enige manier om de flitssterkte op de uiteindelijke foto aan te passen
pi_35063437
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:44 schreef Gizz het volgende:

[..]

Daar waren we al achter, maar direct de flitssterkte beinvloeden is natuurlijk niet de enige manier om de flitssterkte op de uiteindelijke foto aan te passen
toestel is vol automatisch
enige wat je kan veranderen is de programma stand
automatisch
actie
landschap
portret
macro

daarbij is portret dan de instelling met het grootste diafragma en actie de kleinste

blijft het papiertje voor de flitser over
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35063500
Of op actie zetten dus

En als de flitser een e-ttl techniek gebruikt, dan wordt ie waarschijnlijk ook aangepast met de belichtingscompensatie (en dat laatste heeft hij wel volgens dpreview).
pi_35063644
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:55 schreef Gizz het volgende:
Of op actie zetten dus

En als de flitser een e-ttl techniek gebruikt, dan wordt ie waarschijnlijk ook aangepast met de belichtingscompensatie (en dat laatste heeft hij wel volgens dpreview).
dan gaattie waarschijnlijk feller flitsen, ben je weer terug bij af
papiertje maakt het licht ook meteen wat difuuser

en sara snapt totaal niet meer waar het nou over gaat
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:17:13 #148
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35076685
Ik ben sinds kort geintreseerd geraakt in fotografie, en kreeg wat spullen die van mijn opa waren.
Ook veel lensen voor een analoge spiegelreflex camera (Asahi Pentax)

Maar er zaten ook veel lensen bij, en op elke lens zit een apart lensje, waarop staat :
'B+W 62E 1x'

Ik begrijp dat ie 1x (dus niet?) vergroot, maar wat betekent de B+W 62E ?
er komen geen zwart-wit beelden uit, lijkt me..

Dus de vraag is aan jullie
pi_35076873
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:17 schreef Orealo het volgende:
Maar er zaten ook veel lensen bij, en op elke lens zit een apart lensje, waarop staat :
'B+W 62E 1x'

Het is een 62mm (diameter) filter. Waarschijnlijk een UV of polarisatiefilter. Is het een donker glaasje, dan is het een polarisatiefilter. Is het een transparant glaasje, dan een UV filter. Deze zit er op om de lens te beschermen en UV licht te filteren.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:25:49 #150
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35076969
quote:
Ik ben sinds kort geintreseerd geraakt in fotografie, en kreeg wat spullen die van mijn opa waren.

'B+W 62E 1x'

B+W is gewoon het merk van het filter/voorzetlensje. Kijk hier maar eens http://www.schneideroptics.com/ dan bovenin op filters klikken. Ik weet zo niet wat de 62E is.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:28:44 #151
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35077079
quote:

'B+W 62E 1x'

Hoi, welkom. Ik ken het. het is een filter waardoor je 1 stop licht verliest (1x) De rest heeft de rest hierboven al gezegd. Ik ken het merk, ik koop bijna altijd van hetzelfde merk filters

Het is of een skylight of een UV filter. Staat er een 010 ergens? Want dan is het een UV filter.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:38:46 #152
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35077415
SlaadjeBla, Pea4fun, bedankt
Ik snap nu wat 't is, jullie antwoorden vulden elkaar perfect aan
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:41:03 #153
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35077517
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:28 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Hoi, welkom. Ik ken het. het is een filter waardoor je 1 stop licht verliest (1x) De rest heeft de rest hierboven al gezegd. Ik ken het merk, ik koop bijna altijd van hetzelfde merk filters

Het is of een skylight of een UV filter. Staat er een 010 ergens? Want dan is het een UV filter.
Hmm nee, dat is het enige wat ik kon vinden, hij zat trouwens op een 'Panagor Auto Wide Angle 28mm 1:2.5' filter

Ik gebruik een digitale camera (Lumix fz20) maar ik wil graag weten waar alles voor is, ook van de oudere camera's, hehe
pi_35083586
quote:

'B+W 62E 1x'

Waarschijnlijk een UV filter. Die factor 1x is uit de oude doos voor meetzoekercamera's die geen ddl (door-de-lens) lichtmeting hadden en geven de correctiefactor voor de belichting aan.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_35083917
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:28 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

de filterfactor werkt per halve diafragmastop. 1x is neutraal, 2x is dus 1 stop corrigeren, 4x is twee stops corrigeren.
skylight is het niet want die hebben meestal factor 1,1 tot 4 voor de meestgebruikte. R1,5 heeft bv. factyor 1,1 en is dus te verwaarlozen.
(dit is kennis uit de oude analoge doos... dat ken ik nog wel..
)

[ Bericht 11% gewijzigd door diedrick op 14-02-2006 19:14:52 ]
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:32:58 #156
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_35085711
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:41 schreef Orealo het volgende:
Hmm nee, dat is het enige wat ik kon vinden, hij zat trouwens op een 'Panagor Auto Wide Angle 28mm 1:2.5' filter
Tis volgens mij een UV filter, simpel google levert tenminste alleen maar 62E UV filters op. Panagor is volgens mij een best goed merk glas. en een 28 mm wide angle lens met 2.5 lichtsterkte mag er zeker wezen.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')