Hier staan de E300, de E500 en de D50 naast elkaar.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:46 schreef Mr-Fluffy het volgende:
oke mijn vraag.
de olympus e300 of zelfs e500 zijn opzich aardig te betalen voor dslr's, in hoeverre zijn deze nou "minder" dan bijvoorbeeld een nikon d50
ik bedoel dus niet perse qua functies maar qua lichtspiegel-gedoe techniek.
Heb eigenlijk het idee dat het niet echt aan wil slaan bij de mensen terwijl het mischien best wel oke is ?
Da's eigenlijk een camera specifieke vraag-meer voor het Nikon topic!.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:51 schreef Kleintje het volgende:
Is dat bij digitaal of analoog?
Of bij allebei.
Werk nu nog analoog.
Nikon F65
Dat is Canon-eigen. Daar doe je niets aan helaasquote:Op zondag 5 maart 2006 12:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar ik wil graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn Canon eos 350d niet iedere 100 foto's een nieuw mapje op de geheugenkaart maakt? Dus dat alles gewoon of in 1 map of gewoon direct op de schijf staat?
Je batterij gaat het niet fijn vinden, maar gewoon met je lens de kou in. De condens ontstaat doordat je relatief warme lens in de koude buitenlucht komt. Met een koude lens heb je daar geen last van. Omgekeerd geldt dat trouwens ook: een koude camera in een warme omgeving (bijvoorbeeld Burgers Bush) levert ook condens op.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:49 schreef Orealo het volgende:
Ik heb een paar vraagjes
Vandaag liepen we buiten wat foto's te maken, dat was vanavond, het was al best koud, en we merkten dat de foto's een beetje vaag werden, en we zagen dat de lens beslagen was, maar we zien zoveel mooie buite (koude) foto's, hoe kan ik het beslaan tegengaan?
Waarom loop je morgen niet even langs de vakfotograaf? Die legt je graag alle mogelijkheden uit!quote:En als 2de vraag, hoe heet (en hoeveel kost) zo'n hotshoe verlengkabel, waarmee ik dan de flitser op afstand zou kunnen gebruiken?
Bijvoorbaat dank![]()
Da's opzich wel logischquote:Op zondag 5 maart 2006 13:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je batterij gaat het niet fijn vinden, maar gewoon met je lens de kou in. De condens ontstaat doordat je relatief warme lens in de koude buitenlucht komt. Met een koude lens heb je daar geen last van. Omgekeerd geldt dat trouwens ook: een koude camera in een warme omgeving (bijvoorbeeld Burgers Bush) levert ook condens op.
Will do! goed plan.quote:[..]
Waarom loop je morgen niet even langs de vakfotograaf? Die legt je graag alle mogelijkheden uit!
Is eigenlijk meer een vraag voor DIG denk ikquote:Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef mack1975 het volgende:
dag ik heb een probleem met een xD kaart, nu zou ik die gewoon kunnen formateren maar ik moet de foto's hebben die er op staan. als ik de card in een card reader doe krijg ik geen index te zien. WIE kan mij uit de brand helpen of vertellen waar ik terecht kan om de software evt. te laten repareren. ik ben bereid om daar voor te betalen. MAIL TO mack@cable4u.nl
![]()
Geen vraag voor dit topic.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef mack1975 het volgende:
dag ik heb een probleem met een xD kaart, nu zou ik die gewoon kunnen formateren maar ik moet de foto's hebben die er op staan. als ik de card in een card reader doe krijg ik geen index te zien. WIE kan mij uit de brand helpen of vertellen waar ik terecht kan om de software evt. te laten repareren. ik ben bereid om daar voor te betalen. MAIL TO mack@cable4u.nl
![]()
Een poosje terug heb ik dat probleem ook gehad. Doe iig NIETS met dat kaartje, maar laat hem precies zoals hij is. Probeer hem op verschillende manieren uit te lezen, met een cardreader, in de camera met een USB kabel, of bij de lokale fotoboer met zo'n station waar je alleen je kaartje maar in hoeft te stoppen. De data is vrijwel altijd nog op een manier uit te lezen.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef mack1975 het volgende:
![]()
DSLRS worden altijd goedkoperquote:Op maandag 6 maart 2006 20:45 schreef furore het volgende:
Ik heb ook eens een vraag aan de kenners.
Of eigenlijk voor-kenners, want ik heb nl voorkennis nodig (verwarrend).
Men heeft mij overgehaald een DSLR te gaan kopen (nou ja, bijna dan he?). Nu dacht ik ergens gelezen of gehoord te hebben (ik kan het ook zelf verzonnen hebben) dat de DSLR's binnenkort een tikkie goedkoper worden. En dan heb ik het over 100 a 150 euro (goedkoper dan nu) ofzo, binnen nu en een maand of drie.
Waar of niet waar? Of toch gewoon door mijzelf verzonnen?
Ik betwijfel hetquote:Op maandag 6 maart 2006 21:41 schreef furore het volgende:
Nee, ik bedoel dat ik gehoord heb dat ze dadelijk allemaal in één keer 100 euro omlaag schieten. Als een soort stunt ofzo...
Omdat de DSLR markt verzadigd raakt en de fabrikanten zich moeten richten op het behouden van hun "percentage" ipv het laten stijgen van hun omzet/winst.. Dat kan redelijk kloppen; Konica-Minolta heeft het strijdperk verlaten omdat de concurrentie moordend is. Wat je zegt zou mij niet verbazen. Is het bij alle merken of alleen de KM?quote:Op maandag 6 maart 2006 21:41 schreef furore het volgende:
Nee, ik bedoel dat ik gehoord heb dat ze dadelijk allemaal in één keer 100 euro omlaag schieten. Als een soort stunt ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |