Het gaat meer om het vernieuwen van de tekst, het verzinnen van een nieuwe tekst zodat het volkslied "weer even mee kan". Dus inplaats van verwijzingen naar "Duitsen bloed" en "de koning van Hispanje" en meer eigentijdse tekst. Of moet ik daarvoor in TTK zijn?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:42 schreef Napalm het volgende:
Wat is je insteek, geschiedenis (HOC), moderne normen en waarden (POL, WFL), taalkundige modernisering (TTK)?
Ik zal er nog eens serieus over nadenken... vrees ook dat 't op Fok! wel eens een vreemde discussie zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:55 schreef Natalie het volgende:
Mijn voorganger heeft gelijk. Het ligt helemaal aan de insteek die je voor ogen hebt. Is het je bedoeling om het Wilhelmus te posten, en proberen het een en ander aan te passen zodat ie het verleden in ere houdt, maar door de update beter bij onze huidige samenleving past (of iets in die strekking), dan moet je hier zijn.
Wil je de hele tekst omgooien en ben je op zoek naar goede (rijm) woorden of andere taalkundige foefjes, dan is TTK de juiste plaats.
Persoonlijk zou ik hem niet in POL (te politiek gericht, heeft niets met het Wilhelmus te maken) of in WFL (tenzij je erover wil filosoferen) zetten.
GC is niet het juiste forum als je er een serieus topic van wilt maken. Spijtig te zeggen vrees ik voor "Weg met het koningshuis-reacties' als je dat gaat doen.
Grin, tuurlijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:57 schreef pyl het volgende:
Natalie, zou jij ons - en met name de veelgeplaagde Z - een plezier willen doen door het cijfer 612 in de TT van de lopende RJPvD-aflevering te veranderen in 613?![]()
Nee, maar we zitten nu wel aan deel 2, tuuk is WO1 een HOC onderwerp, maar de hele fum om de uitzending in HOC ?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:24 schreef SCH het volgende:
J a tuurlijk, het was toch geen onzin lieversd
Zei de man die vond dat ik al m'n WO1 items maar in één centraal topic moest doenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Och, misschien maakt het HOC minder dan 'op sterven na dood', he? Alle kleine beetjes helpen. Tenslotte missen we alle users die nu in het 90 subforum posten ook al.
Appels <-> peren. Jouw WO1 topics zijn meestal leuke weetjes. Dingen waar zelden veel op gereageerd wordt. Leuk om te weten, interessant om te lezen, maar zelden om over te discussieren, puur omdat het weetjes zijn. Dat er weer een van de laatste soldaten dood is, bijvoorbeeld. Dat is leuk om te weten, maar je kunt er weinig discussie over voeren, denk ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zei de man die vond dat ik al m'n WO1 items maar in één centraal topic moest doen
Mja, dat het daar vol topics staan die naar ons idee hier horenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:34 schreef yvonne het volgende:
En als je goed kijkt hoe en wat er gebeurt in het 90's forum, dan doe je toch zat ideëen op om de boel op te spicen in HOC?
90-forum blijft toch niet eeuwig?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:06 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, dat het daar vol topics staan die naar ons idee hier horen
Daarmee aantonend dat 90's dus een overbodig forum is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:12 schreef yvonne het volgende:
Als 90 straks dichtgaat haal je die topics toch hierheen
Had je al die topics hier willen starten dan? en had je dan zo'n groot publiek gehad?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarmee aantonend dat 90's dus een overbodig forum is?
Wat is dan het verschil met de topics alsnog hierheen halen als 90 dichtgaat?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:48 schreef petre86 het volgende:
[..]
Had je al die topics hier willen starten dan? en had je dan zo'n groot publiek gehad?
Dat mensen die in hun MyAT hebben en zo wellicht vaker in HOC gaan kijken omdat ze doorhebben dat dat soort topics hier ook kunnen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil met de topics alsnog hierheen halen als 90 dichtgaat?
Het was toch heel tijdelijk in verband met de 3FM-week, volgens mij moet het eigenlijk al snel weer dicht en de leukste hierheen, maar of dat er nou zoveel zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarmee aantonend dat 90's dus een overbodig forum is?
Was het dan niet aardiger geweest, als deze hele toestand gewoon met een grote campagne direct in HOC was gestart? Dan hadden we direct mensen hier gehad en niet via een omweg.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:17 schreef petre86 het volgende:
[..]
Dat mensen die in hun MyAT hebben en zo wellicht vaker in HOC gaan kijken omdat ze doorhebben dat dat soort topics hier ook kunnen?
wellicht in een ideale situatie.. maar dit was pr-technisch den ik voor FOK! de beste optie ook.. ivm de samenwerking met 3FM is een apart forum ook wel handig. En je moet niet vergeten dat de 90's-onderwerpen niet de onderwerpen zijn die hier tot nu toe veel besproken worden..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was het dan niet aardiger geweest, als deze hele toestand gewoon met een grote campagne direct in HOC was gestart? Dan hadden we direct mensen hier gehad en niet via een omweg.
Non-argument. Elke user kan hier een 90 topic openen. Het verbaast me uitermate dat ze het wel doen in 90s, trouwens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:30 schreef petre86 het volgende:
[..]
wellicht in een ideale situatie.. maar dit was pr-technisch den ik voor FOK! de beste optie ook.. ivm de samenwerking met 3FM is een apart forum ook wel handig. En je moet niet vergeten dat de 90's-onderwerpen niet de onderwerpen zijn die hier tot nu toe veel besproken worden..
Kennelijk is niet bekend dat dat hier ook kan. of straalt dit subforum iets uit waardoor dat niet gebeurdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Non-argument. Elke user kan hier een 90 topic openen. Het verbaast me uitermate dat ze het wel doen in 90s, trouwens.
Het is iig een mooi punt om aan te grijpen om HOC actiever te krijgen..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:40 schreef Natalie het volgende:
90's klinkt hipper. Het is niet iets wat mensen meteen met historie of cultuur associeren, terwijl HOC natuurlijk 'geschiedenis in de breedste zin is'.
Het niveau bewust hoog houden heeft geen zin in HOC, om de eenvoudige reden dat er op FOK! hoofdzakelijk jonge mensen zitten, voor wie de jaren 80 al geschiedenis is. Daarom hadden topics als in 90's staan een goede aanvullingen en wellicht schopje in de goede richting kunnen zijn.
Tuurlijk kan je ze na sluiting naar HOC halen. Zien of het hier kan opbloeien, maar dan moeten we wel allen de schouders onder zetten. Anders vrees ik dat ze snel uitgebloeid zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |