quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:OS, je praat over de cultuur OP FOK! Dat is geen C&H onderwerp. Je Nederlandse Cultuur onderwerp wel. Waarom ben je zo dwars en drammerig? Waar slaat dat op?
![]()
L_V, je draait de zaken een beetje om.
quote:
Dus wel. Als mod is het mijn taak om te kijken of ik vind dat een topic in mijn subforum hoort. Ik kan hierover overleggen met mijn mede-mod en op basis daarvan actie ondernemen.
[..]
![]()
Beste L_V, ik zal je taak nog even samenvatten, dan zien we vanzelf welk deel ervan je nog niet helemaal snapt.
![]()
Je bent Moderator geworden.
![]()
dat betekent dat je er een boel plichten bij hebt gekregen naar de users toe.
![]()
Je zult namelijk die acties moeten uitvoeren waarvoor je bent aangesteld, en dat is in 1e instantie het beoordelen van iemands Openingspost, om inhoudelijk te kijken of ie inhoudelijk aan de Policy voldoet.
![]()
daarna heb je de plicht om ervoor te zorgen dat die mensen die offtopic gaan op zo goed mogelijk te begeleiden om hen te laten inzien dat hun gedrag ongewenst is op Fok!
![]()
Het is nog steeds de TS, de user die bepaalt wát ie met een topic wil, wáár ie dat wil,... en op welke manier.
![]()
Als je er na deleten van offtopic posts niet in slaagt om het topic schoon te houden van dergelijke reacties omdat de offtopic users blijven trollen, dan kun jij ergens verdere maatregelen (laten) nemen tegen die offtopic users, daarvoor kun je bij de FA's terecht, die zullen je verder informeren over ban's en dergelijke...
![]()
Dán komt er een héle lange tijd helemaal niets......
![]()
Dán rest er nog een stukje "recht" dat jij als mod kunt laten gelden, namelijk het je bemoeien met forumbrede beleidszaken,
maar dat doe je dus niet als mod "naar de user toe....." ![]()
Jouw inbreng over beleidsmatige zaken kun je kwijt bij diegenen die er iets mee kunnen, namelijk de FA's en A's.
quote:
En het is de moderator die kijkt of een topic in zijn subforum hoort. Zo niet, dan krijgt het of een kick of een slotje. Daar gaan we niet over overleggen met de TS, want dan blijven we bezig, niet alleen hier, maar in alle subfora.
Dat heeft niks te maken met respect maar alles met werkbaarheid van een forum.
1. ![]()
het is niet de MOD die bepaalt welk topic er in welk sub-forum hoort te lopen, het is de user die die beslissing neemt.
2. ![]()
Als er een overduidelijke vergissing wordt gemaakt, en iemand biedt per ongeluk zijn cavia te koop aan in C&H, verwachten we natuurlijk wél van je dat je jouw hulp inzet om zo'n topic op de juiste plaats te krijgen...
3. ![]()
Als je een mening hebt over een topic kun je die kwijt in Feedback, en de user daar naartoe uitnodigen in het topic, voor overleg bijvoorbeeld..... de user kan dan zijn bedoelingen uitleggen voor zover die niet uit de OP zijn gebleken...
4. ![]()
Als je het niet eens bent met de mening van een user,
maar je kunt niet verwijzen naar een regel uit de policy,
lees policy en niet je eigen faq......, dan hoor je van het topic af te blijven, en met jouw leidinggevenden te overleggen over de te nemen acties......
5. ![]()
Als je als Mod vind dat een topic zó ernstig buiten zijn plek is in jouw sub-forum, dan gooi je het op slot, en vermeld bij het slotje de reden dat je het dichtdeed.
De user kan dan Feedback ( voor zover jouw duidelijke sluit-reden nog ruimte voor interpretatie overliet) vragen in jouw FB gedeelte, en jij kunt je handelen nader toelichten.
6. ![]()
Is een user het met jouw handelen niet eens vind ie vanzelf zán weg naar het "hogere Feedback" zoals je hebt kunnen zien...
quote:
Je Cultuur in Nederland topic is een goed topic.
![]()
Je bent er dan ook welkom!
quote:
Cultuur op Fok is en blijft geen C&H topic, hoe vaak je dat ook herhaalt.
![]()
Jullie mening hierover is niet relevant,... TS beslist in dit overduidelijke
geval!
quote:
Beide C&H mods (en er is over overlegd) vinden het geen C&H topic.
![]()
niet relevant, als er uit dat overleg een duidelijke reden was gebleken dan had die reden hier gestaan toch?
quote:
Een ex-C&H mod vindt het geen C&H topic.
![]()
Proest..... een huidige user wél!
quote:
Als je dat nou gewoon accepteert en verder gaat met het openen van goede topics is iedereen hartstikke blij.
![]()
Als jij nou gewoon je werk gaat doen, en je niet bemoeit met dingen waar je als moderator niets mee te maken hebt zijn alle users blij!
quote:
Cultuur op Fok kan een prima discussie opleveren, misschien, alleen hoort het gewoon niet in C&H.
![]()
Dát maken wij nog wel uit !
quote:
Ook omdat het bereik van C&H qua users gewoon kleiner is.
![]()
Goed argument.... NOT !
quote:
Als je er een serieuze en uitgebreide discussie over wilt, is GC een beter platform.
![]()
Bedankt voor jouw mening, maar ik doe het liever HIER in C&H, omdat ik over cultuur wil praten, en dan tref ik HIER de kenners, die het woord cultuur in z'n juiste context kunnen waarderen....
![]()
@ Highlander:
Ik geef je bij deze toestemming om mijn "gebruiksaanwijzing voor de beginnende moderator" Crew-breed te gebruiken...