quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:33 schreef Duncan-Death het volgende:
Uhm, je TT.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:34 schreef MissMSX het volgende:
Moet de eerste vraag niet zijn wat ueberhaupt de Nederlandse cultuur is?
Kun je omschrijven wat je daar onder verstaat?
Hoe kun je nou beargumenteren of iets verandert als je al niet de uitgangssituatie vastlegt?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:35 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nee, die OP staat er precies zoals ie bedoeld is.
Ik denk dat TS wilt dat alle nieuwkomers, stamppot boerenkool gaan eten en zomers met een caravan over de linkerbaan in Duitsland gaan rijdenquote:
Zo, even tot de essentie teruggebracht.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:32 schreef Oversight het volgende:
Inderdaad, en deze discussie gaat een vooraf bepaalde richting uit, namelijk:
WAAROM denk je dat jouw mening de juiste is?
Ik vind het ook altijd zo triest om te zien hoe publieke figuren vaak worden afgerekend op iets dat ze 20 jaar terug hebben gezegd en nu tegenspreken. Dat zegt imho meer over degene die die persoon veroordeelt dan die persoon zelf.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zo, even tot de essentie teruggebracht.
Iedereen denkt dat zijn/haar mening de juiste is,
of in ieder geval het gros van de mensen.
Helaas pindakaas moet ik even de luchtballon doorprikken.
Van mij mag je best vinden dat jouw mening de enig juiste is, maar blijf openstaan voor andermans meningen.
Soms leer je namelijk best weleens je mening te herzien en niet star vast te houden aan die mening.
De makke is, het wordt vaak aangezien als " zwalk-gedrag en inconsequent" je blijft niet bij je mening us je bent een loser.
Voor mij zijn mensen die van tijd tot tijd hun mening bijstellen hele rijke mensen, en dat OS is universele cultuur
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:37 schreef MissMSX het volgende:
Hoe kun je nou beargumenteren of iets verandert als je al niet de uitgangssituatie vastlegt?
Zie mijn vorige post.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:17 schreef Oversight het volgende:
[..]
Die "is"namelijk niet, jij neemt 'm waar en voegt er een persoonlijk oordeel aan toe....
En da's op 't moment voor iedereen anders,....
Neem nu een momentopname, en kijk toekomstgericht....
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat TS wilt dat alle nieuwkomers, stamppot boerenkool gaan eten en zomers met een caravan over de linkerbaan in Duitsland gaan rijden![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Een interessant topic OS. Mits je enkele zaken buiten beschouwing laat is er niets mis met de NL cultuur.
Waar we niet in moeten vervallen is dat we de NL cultuur gaan vergelijken met andere landen. Elk land heeft z'n cultuur, gelukkig maar ook.
Misschien zou je kunnen zeggen dat de "typische" NL cultuur aan het veranderen is. Maar is dat zo erg? Ik vind het eerder een verrijking.
Natuurlijk heb je de neveneffecten, dat is minder, maar daar kunnen we nu eenmaal niet meer omheen.
Dat er minder ruimte overblijft voor behoud van de "typische" NL cultuur, ja.
quote:Maar wat is nou eigenlijk die NL cultuur Oversight?
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef nickybol het volgende:
Vanaf 1890 is de westerse wereld sowieso alleen maar achteruitgang ten gevolge van de industrialisering en decadentie.
Je ziet geen cultuurverschil tussen bijvoorbeeld Nederland en Spanje? Of Nederland en Argentinie?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:29 schreef nickybol het volgende:
Dat zeg ik, vooral industrialisering en mondialisering. Je kunt niet meer spreken van een Nederlandse cultuur. Het is een westerse cultuur geworden. Een hersenloze cultuur met massa`s dom volk. De westerse cultuur overheerst, en heeft ook zijn intrede gedaan in Zuid-Amerika, Azië en andere delen van de wereld. Het wordt eenheidsworst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |