Waar staat een Mparsec dan voor?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:16 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
km/sec/Mparsec is kilometer per seconde per Megaparsec.. en dat is niet gelijk aan kilometer per seconde.
een parsec is een afstandsmaat.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:26 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waar staat een Mparsec dan voor?
1 Parsec is 30856775800000 km... 1 Mparsec is 1000000 keer langer.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:26 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waar staat een Mparsec dan voor?
Afhankelijk van afstand, ja...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:36 schreef rudeonline het volgende:
Dus 1km/sec/Mparsec = 1km/sec/km, geniaal...
Gewoon een snelheid dus.
een snelheid per afstandquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:36 schreef rudeonline het volgende:
Dus 1km/sec/Mparsec = 1km/sec/km, geniaal...
Gewoon een snelheid dus.
Hangt er vanaf. Ze zijn niet op de manier met elkaar verbonden hoe jij denkt (denk ik)quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:42 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Bestaat er een snelheid zonder afstand?
Als je bijv. zegt dat de hubbleconstante 100 km/sec/Mpc bedraagt, wil dat zeggen dat een sterrenstelsel op een afstand van één megaparsec een snelheid heeft van 100 km/sec. Een sterrenstelsel op een afstand van twee megaparsec heeft een snelheid van 200 km/sec.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:42 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Bestaat er een snelheid zonder afstand?
De snelheid waarmee de uitdijing momenteel plaatsvindt, zit vervat in de constante van Hubble. Deze constante geeft de snelheid (!!!!) tussen twee melkwegstelsels ...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:49 schreef DionysuZ het volgende:
Waar het mij om ging is dat de constante van hubble niet gelijk is aan een snelheid.
Een sterrenstelsel dat zeg 10 megaparsec van ons af staat heeft een veel hogere snelheid tov ons dan een stelsel op zeg 2 megaparsec afstand. Terwijl toch dezelfde constante van hubble geldt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:52 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De snelheid waarmee de uitdijing momenteel plaatsvindt, zit vervat in de constante van Hubble. Deze constante geeft de snelheid (!!!!) tussen twee melkwegstelsels ...
Waar staat het woord snelheid dan voor?
Er is dus helemaal niets constant aan de constante van hubble.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:54 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een sterrenstelsel dat zeg 10 megaparsec van ons af staat heeft een veel hogere snelheid tov ons dan een stelsel op zeg 2 megaparsec afstand. Terwijl toch dezelfde constante van hubble geldt.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Er is dus helemaal niets constant aan de constante van hubble.
jahwel. Het geeft een relatie tussen de afstand van een sterrenstelsel en zijn snelheid weer.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Er is dus helemaal niets constant aan de constante van hubble.
En wat voor relatie geeft het dan weer? Heeft iets te maken met de oerknal toch? Dat wordt dan gezien als soort van nulpunt. De hubble constante is een constante snelheid waarbij tijd en ruimte niet constant zijn. Lekker constant..quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:57 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
jahwel. Het geeft een relatie tussen de afstand van een sterrenstelsel en zijn snelheid weer.
Gaat heen, rude... En als het ff kan, kom dan niet meer terug.. (of wijzer, dan mag het wel)quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:15 schreef rudeonline het volgende:
Hoezo? Ik voer toch gewoon discussie? Gelukkig hoeven we het dan niet allemaal met elkaar eens te zijn.
Welk deel van de hint weggaan snap je niet?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:19 schreef rudeonline het volgende:
Een luis in de pels van de wetenschap werd ik genoemd. Ik vind het een compliment. Weet jij de snelheid waarmee het heelal uitdijdt? Wie het weet mag het zeggen..
Wees voorzichtig met je woorden, je creeert er je eigen werkelijkheid mee.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:23 schreef Solitarias het volgende:
--edit
Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wees voorzichtig met je woorden, je creeert er je eigen werkelijkheid mee.
En dan ben ik de persoon die topic's verziekt?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:57 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...Ik heb een vakantiehuis in Monaco...
Nou nou, bind es ff inquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:23 schreef Solitarias het volgende:
--edit
nee!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je zegt hetzelde als ik maar dan via een hele moeilijke weg.
Je laatste zin was voldoende,
In de kosmologie wordt voor de uitdijing de Hubbleconstante gebruikt, en die heeft als eenheid kilometer per seconde per Megaparsec.
= km/sec
Maar ondertussen negeer je wel al de kritiek die je over je heen krijgt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dank je... ik val jullie immers ook niet persoonlijk aan.
Nee dat doe je niet. Anders was je wel een lichtje opgegaan bij al de voorbeelden van dingen uit de werkelijkheid die niet zouden gebeuren volgens je hersenspinsels.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:50 schreef rudeonline het volgende:
Ik reageer op de kritiek. Dat is iets anders als negeren. Dat al mijn topic's achter elkaar dicht worden gegooid, dat is negeren. Dat doe ik echter niet maar iemand anders... ( doffy, alicey misschien??)
Ja, antimaterie is heel vaak waargenomen, het is theoretisch verklaard door Dirac in de jaren 30 ( of eind jaren 20 ) en het is zelfs gemaakt in versnellers. Een "string" is nog nooit waargenomen, maar het is zeer de vraag of die snaartheorie klopt; dat is nog lang niet duidelijk. En als die klopt heb je verschrikkelijk veel energie nodig wil je zo'n snaar "bekijken".quote:Op maandag 13 maart 2006 14:33 schreef rudeonline het volgende:
Is er ooit antimaterie waargenomen? Ooit een string gezien? ( niet die van je vriend of vriendinnetje)
Dat zou je moeten wetenquote:Op maandag 13 maart 2006 14:12 schreef rudeonline het volgende:
Noem eens een voorbeeld?
quote:Op maandag 13 maart 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:
Wat een onzin, antimaterie bestaat alleen in theorie net als strings. Als je maar genoeg dingen bedenkt kun je elke theorie kloppend maken. Van wat was die antimatrie dan gemaakt?
quote:Op maandag 13 maart 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:
Wat een onzin, antimaterie bestaat alleen in theorie net als strings. Als je maar genoeg dingen bedenkt kun je elke theorie kloppend maken. Van wat was die antimatrie dan gemaakt?
anti-protonen, anti-neutronen, positronen etc....quote:Op maandag 13 maart 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:
Van wat was die antimatrie dan gemaakt?
Nee, wij weten het allemaal niet, en jij wel. Doei Rude. Ga dit maar fijn op je eigen forum doen.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:54 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb jullie nog noioit het begrip relatief goed zien gebruiken. Weet je wat relatief betekend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |