abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:23:02 #251
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37486837
Dat is ook wel een manco ja, als je er dan voor kiest om fv te geven moet je daar ook wel alles over weten net als bij bv. Heb je al op de sites van de diverse fabrikanten gekeken? Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit meer info ben tegengekomen dan de info die op de verpakking staat.

edit, ik zie net op de site van nutricia dat je het servicecentrum kan bellen maar dat schiet natuurlijk ook niet op
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:23:50 #252
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37486854
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:22 schreef just me het volgende:

[..]

* just me is oud-bestuurslid van de VBN maar ik hoor niet bij de maffia
ik had nog ff een knipoog moeten toevoegen
pi_37486867
reclame is wat anders dan voorlichting. Op alle kv-fabrikanten-sites die ik zocht staat dat bv de beste keus is. Maar hoeveel schepjes ik in een fles moet doen als ik kv wil geven, dat kan ik er niet vinden. Is dat reclame als het er wel staat?
Eva
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 15:24:23 #254
7074 moussy
kuttekop
pi_37486873
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:19 schreef Jelief het volgende:
Als dan ook de hele wereld wil stoppen met vreemd kijken als ik zeg dat ik Emma zo lang mogelijk (zeker tot een jaar en wellicht langer) bv wil geven dan zal ik niet meer vragen waarom kv ipv bv.
Er mag geen reclame gemaakt worden voor kv tot 6 maanden omdat bv bewezen het beste is, kv is slechts een alternatief.
* Jelief sluit zich aan bij de bvmaffia
actie reactie lijkt me, als jij afgeeft op KV kan je een reactie verwachten dat BV tot weet ik veel hoe lang raar is

Mijn schoonzus heeft er 1 van 2 jaar aan de borst hangen, moet zij weten, ik kan daar geen moment over piekeren.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:25:01 #255
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37486884
Op de websites van fabrikanten is helemaal niks terug te vinden. Ze mogen eenvoudigweg geen informatie verstrekken over fv voor kinderen van 0-6 maanden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 15:28:14 #256
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_37486967
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:23 schreef Jelief het volgende:

[..]

ik had nog ff een knipoog moeten toevoegen
begreep ik wel hoor

het reclameverbod is, zoals ik net al aangaf, niet iets wat door de BV-organisaties tot stand is gekomen maar door toedoen van de World Health Organization

De bv-organisaties ondersteunen dit uiteraard wel en er is, lang geleden, een heksenjacht ontstaan om elke fabrikant die deze wet (staat dus ook in de warenwet) een boete te laten krijgen.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:28:24 #257
108648 cattie
lieve moeder
pi_37486971
Ik wil heel graag bv gaan geven en wil me er 100% voor inzetten. Dit heeft als reden dat ikzelf niet tegen koemelk kan (dus de baby misschien ook niet) en ik de ziekte van Crohn heb en kinderen die bv hebben gehad, hebben daar minder kans op.
Maar: ik vind het dood eng. En ook vreemd. Ik heb mijn borsten tot nu toe nog nooit als melkfabriekjes gezien, maar meer voor de mooi en het plezier. En dat is een omschakeling. Aan de andere kant vind ik het ook wel mooi. En ik vind het eng, want hoe voelt het, doet het pijn? Is het geen raar gevoel, een kind aan je borst? Of is het juist heel mooi en krijg je een bijzondere band? En omdat ik langere tijd bv wil geven zal ik ook moeten kolven. En dat lijkt me ook zo vreemd. Hmmm, bv maakt wel een heleboel gevoelens los!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:28:54 #258
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37486985
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:24 schreef linda856763 het volgende:
reclame is wat anders dan voorlichting. Op alle kv-fabrikanten-sites die ik zocht staat dat bv de beste keus is. Maar hoeveel schepjes ik in een fles moet doen als ik kv wil geven, dat kan ik er niet vinden. Is dat reclame als het er wel staat?
Maar dat soort info staat wel op het pak, ook hoeveel voeding je kindje nodig heeft bij welk gewicht.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:31:22 #259
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37487027
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:28 schreef cattie het volgende:
Ik wil heel graag bv gaan geven en wil me er 100% voor inzetten. Dit heeft als reden dat ikzelf niet tegen koemelk kan (dus de baby misschien ook niet) en ik de ziekte van Crohn heb en kinderen die bv hebben gehad, hebben daar minder kans op.
Maar: ik vind het dood eng. En ook vreemd. Ik heb mijn borsten tot nu toe nog nooit als melkfabriekjes gezien, maar meer voor de mooi en het plezier. En dat is een omschakeling. Aan de andere kant vind ik het ook wel mooi. En ik vind het eng, want hoe voelt het, doet het pijn? Is het geen raar gevoel, een kind aan je borst? Of is het juist heel mooi en krijg je een bijzondere band? En omdat ik langere tijd bv wil geven zal ik ook moeten kolven. En dat lijkt me ook zo vreemd. Hmmm, bv maakt wel een heleboel gevoelens los!
Heb je al eens op het bv-forum gekeken daar vind je zowel de succesverhalen als de rampen. Erg fijn om een aantal dingen al te weten voordat je er mee geconfronteerd wordt. zoals kloven enzo
pi_37487054
Ja, I know, ik zal er ook wel uitkomen (ik zag ook al een mooi topic op Fok maar ik blijf het raar vinden. Het slaat een beetje door.

Ik doe mijn best me niet aangevallen te voelen, maar het lukt me niet zo erg. Ik kan niet goed begrijpen dat als je moeder wordt, opeens de hele wereld een mening klaar heeft over je keuzes (niet alleen jullie) en je je voortdurend moet verdedigen en/of verantwoorden....
Eva
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:32:35 #261
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37487057
Ja maar moet je dan eerst van alle merken een pak kopen om te weten voor welke voeding je uiteindelijk kiest. Dat vind ik zo krom. Ik heb destijds ook zo'n infolijn gebeld, gewoon omdat ik voorbereid wilde zijn voordat Kai geboren werd. De keus voor fv was toen al gemaakt, maar mooi dat ze me geen informatie mochten geven. Dan schiet het pro-bv gebeuren toch door?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:36:39 #262
108648 cattie
lieve moeder
pi_37487153
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:31 schreef Jelief het volgende:

[..]

Heb je al eens op het bv-forum gekeken daar vind je zowel de succesverhalen als de rampen. Erg fijn om een aantal dingen al te weten voordat je er mee geconfronteerd wordt. zoals kloven enzo
Juist door die verhalen vind ik het eng! Een vriendin van me die met veel plezier haar dochter bv geeft (ook nog na 15 mnd) had het over kloven zo groot als de Grand Canyon.. Maar het heeft haar er niet van weerhouden en nou vindt ze het erg fijn om te geven. Tja, het doen zal de enige manier zijn om erachter te komen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:42:29 #263
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37487282
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:28 schreef cattie het volgende:
dat had ik ook hoor, en ik had nog extra, weet niet of jij dat ook hebt. ik kreeg er echt een idee bij van " stel dat je er opgewonden van word" , bedoel die boopies zijn meestal betrokken bij een sexspel. stel je voor dat je dat krijgt terwijl je baby eruit drinkt. gelukkig geen last van gehad nam niet weg dat het wel een raar gevoel was de eerste tijd, plus dat het pijn deed de eerste 5 weken ongeveer. maar het is wel zo ontzettend mooi om mee te maken. en je word er zo trots van
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:47:50 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_37487415
Hmm, Martineke, jij schrijft precies wat ik bedoel!
Ik hoop dat alles goed zal gaan (en ik er ook niet opgewonden van word... )
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:48:39 #265
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37487441
ik kan niet anders zeggen dan dat het begin heelzwaar en heel pijnlijk was. Desondanks ben ik heel blij dat het gelukt is en dat we het nu onder de knie hebben.
De beste tip die ik je kan geven is tzt al jevragen en onzekerheden uiten irl of online.

@max,ja dat is wel geschift ja. Tijd voor een kv-forum
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:51:34 #266
640 snoopy
peanuts
pi_37487507
En toch blijf ik het bizar vinden dat ik me nu nog steeds 'rot' voel over het feit dat BV mislukte. Dat er zo ontzettend hard wordt geroepen dat BV het beste is voor je kind maakt dat ik me schuldig ga voelen. Dat kan de bedoeling toch niet zijn?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37487752
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:55 schreef m@x het volgende:
Het je afvragen mag altijd. Wat mij gewoon opviel, en dat is niet alleen hier, is dat mensen altijd willen weten waarom je geen borstvoeding geeft of hebt gegeven. Alsof je daarover verantwoording af moet leggen.
Zo ervaar ik het ook hoor. En mij bekruipt ook altijd het gevoel dat ik maar een moeder van niks moet zijn, omdat ik meteen naar die fles grijp. Vooral zo'n opmerking als "je wilt je kindje toch de beste start geven" geeft maar weer eens aan dat men zich haast automatisch superieur gaat voelen als men wel voor BV kan en/of wil gaan. Ik vind het dan ook een erg kortzichtige en kwetsende opmerking, aangezien het, om uiteenlopende redenen niet voor iedereen is weggelegd om BV te kunnen of willen geven. Ik heb zelf nooit de behoefte gehad om mij te verantwoorden voor mijn persoonlijke keuze en ik zou ook niet weten waarom een ander dat iets zou aangaan. Er bestaat wat dat betreft ook geen slechte keuze, zolang je voor de volle 100% achter je eigen keuze staat is het altijd goed.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:03:19 #268
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37487811
Dat is ook niet de bedoeling, en zeker niet de mijne. Je hebt het geprobeerd en het lukte niet, heel jammer (zeker omdat je wel bv wilde geven) maar ga je er niet schuldig over voelen. Je hebt Morris toch niet vergiftigd ofzo!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:05:33 #269
640 snoopy
peanuts
pi_37487861
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:03 schreef Jelief het volgende:
Dat is ook niet de bedoeling, en zeker niet de mijne. Je hebt het geprobeerd en het lukte niet, heel jammer (zeker omdat je wel bv wilde geven) maar ga je er niet schuldig over voelen. Je hebt Morris toch niet vergiftigd ofzo!
Nee precies. Maar volgens veel mensen heb ik mijn kind dus niet 'het beste' gegeven. Snap je ongeveer wat ik bedoel?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37488016
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:18 schreef Jelief het volgende:
Een collega van mij vergeleek bv geven met een koe en daarom heeft ze geen bv gegeven.
Dat deed mijn man ook... De dag dat ik vanuit het ziekenhuis thuis kwam kreeg ik een cadeautje... Een grote gekleurde koe... Hoe tactisch kun je zijn
pi_37488033
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:05 schreef snoopy het volgende:

[..]

Nee precies. Maar volgens veel mensen heb ik mijn kind dus niet 'het beste' gegeven. Snap je ongeveer wat ik bedoel?
En mensen die wel BV hebben gegeven, maar bv. wel mooi stug door bleven roken tijdens de zwangerschap hebben dat wel? Het is niet zo zwart/wit als jij het nu stelt, maar ik begrijp heel goed dat je er zo'n gevoel bij hebt.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:16:51 #272
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37488120
Ja ik snap wat je bedoelt. Je hebt Morris wel het beste gegeven, jouw liefdeen aandacht. Nog langer klooien met de bv was ws niet gezond geweest voor jou en Morris. Met de overstap naar kv heb je hem dus het beste gegeven.

Dit is misschien meteen een nuancering in mijn vraag. Waarom bv en waarom kv? Ik heb voor bv gekozen omdat ik er van overtuigd ben dat dat goed is voor Emma en dat het gratis is (nouja behalve al die kolfzooi enzo,,,) is ook mooi meegenomen.
Ik vergeet soms dat niet iedereen denkt zoals ik denk en dan zijn de keuzes die een ander maakt wat moeilijker te begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 02-05-2006 16:26:35 (typo) ]
pi_37488246
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:23 schreef Jelief het volgende:

edit, ik zie net op de site van nutricia dat je het servicecentrum kan bellen maar dat schiet natuurlijk ook niet op
Ze zijn wel ontzettend goed bereikbaar. Weet niet op welke tijden precies , maar zelfs op zondag kun je ze bellen als je vragen hebt. Itt. het consultatiebureau die hier tegenwoordig alleen van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 bereikbaar blijkt te zijn. Gelukkig was dat in de tijd van Isis nog 24 uur per dag.
pi_37488291
Ik ben helemaal van plan borstvoeidng te gaan geven, maar ik vind wel dat het doorschiet. Inderdaad vanwege dat schulgevoel dat men je toch geeft als je het niet wil of het gewoonweg niet lukt.
En dat je je kind dan niet het beste geeft is onzin. Wat het beste is, is persoonlijk voor jullie tweeën, en geen moeder/kind stel is hetzelfde, dus wat het beste is, is voor iedereen ook anders. Dat het in de meeste gevallen borstvoeding zal zijn is prima, maar soms is flesvoeding gewoon beter voor moeder en kind en dan moet daar niet over gezeurd worden.
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 16:31:11 #275
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_37488447
Schuldgevoel laat je je toch ook aanpraten? Als jij de beste beslissing hebt genomen hoef je je er toch niet schuldig om te voelen?

Mijn kinderen zijn nooit naar een kinderdagverblijf geweest omdat ik "gewoon" thuis was, hoevaak heb ik niet gehoord dat het beter voor je kinderen is als ze in een sociale omgeving zijn, meerdere keren per week met kinderen horen te spelen! Ben je gek, ik heb me daar nooit druk om gemaakt, ik wist toch gewoon dat ik (in mijn situatie, met mijn kinderen) het goed deed
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')