ik had nog ff een knipoog moeten toevoegenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:22 schreef just me het volgende:
[..]
* just me is oud-bestuurslid van de VBN maar ik hoor niet bij de maffia
actie reactie lijkt me, als jij afgeeft op KV kan je een reactie verwachten dat BV tot weet ik veel hoe lang raar isquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:19 schreef Jelief het volgende:
Als dan ook de hele wereld wil stoppen met vreemd kijken als ik zeg dat ik Emma zo lang mogelijk (zeker tot een jaar en wellicht langer) bv wil geven dan zal ik niet meer vragen waarom kv ipv bv.
Er mag geen reclame gemaakt worden voor kv tot 6 maanden omdat bv bewezen het beste is, kv is slechts een alternatief.
* Jelief sluit zich aan bij de bvmaffia
begreep ik wel hoorquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:23 schreef Jelief het volgende:
[..]
ik had nog ff een knipoog moeten toevoegen
Maar dat soort info staat wel op het pak, ook hoeveel voeding je kindje nodig heeft bij welk gewicht.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:24 schreef linda856763 het volgende:
reclame is wat anders dan voorlichting. Op alle kv-fabrikanten-sites die ik zocht staat dat bv de beste keus is. Maar hoeveel schepjes ik in een fles moet doen als ik kv wil geven, dat kan ik er niet vinden. Is dat reclame als het er wel staat?
Heb je al eens op het bv-forum gekeken daar vind je zowel de succesverhalen als de rampen. Erg fijn om een aantal dingen al te weten voordat je er mee geconfronteerd wordt. zoals kloven enzoquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:28 schreef cattie het volgende:
Ik wil heel graag bv gaan geven en wil me er 100% voor inzetten. Dit heeft als reden dat ikzelf niet tegen koemelk kan (dus de baby misschien ook niet) en ik de ziekte van Crohn heb en kinderen die bv hebben gehad, hebben daar minder kans op.
Maar: ik vind het dood eng. En ook vreemd. Ik heb mijn borsten tot nu toe nog nooit als melkfabriekjes gezien, maar meer voor de mooi en het plezier. En dat is een omschakeling. Aan de andere kant vind ik het ook wel mooi. En ik vind het eng, want hoe voelt het, doet het pijn? Is het geen raar gevoel, een kind aan je borst? Of is het juist heel mooi en krijg je een bijzondere band? En omdat ik langere tijd bv wil geven zal ik ook moeten kolven. En dat lijkt me ook zo vreemd. Hmmm, bv maakt wel een heleboel gevoelens los!
Juist door die verhalen vind ik het eng!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:31 schreef Jelief het volgende:
[..]
Heb je al eens op het bv-forum gekeken daar vind je zowel de succesverhalen als de rampen. Erg fijn om een aantal dingen al te weten voordat je er mee geconfronteerd wordt. zoals kloven enzo![]()
dat had ik ook hoor, en ik had nog extra, weet niet of jij dat ook hebt. ik kreeg er echt een idee bij van " stel dat je er opgewonden van word" , bedoel die boopies zijn meestal betrokken bij een sexspel. stel je voor dat je dat krijgt terwijl je baby eruit drinkt. gelukkig geen last van gehadquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:28 schreef cattie het volgende:
Ik wil heel graag bv gaan geven en wil me er 100% voor inzetten. Dit heeft als reden dat ikzelf niet tegen koemelk kan (dus de baby misschien ook niet) en ik de ziekte van Crohn heb en kinderen die bv hebben gehad, hebben daar minder kans op.
Maar: ik vind het dood eng. En ook vreemd. Ik heb mijn borsten tot nu toe nog nooit als melkfabriekjes gezien, maar meer voor de mooi en het plezier. En dat is een omschakeling. Aan de andere kant vind ik het ook wel mooi. En ik vind het eng, want hoe voelt het, doet het pijn? Is het geen raar gevoel, een kind aan je borst? Of is het juist heel mooi en krijg je een bijzondere band? En omdat ik langere tijd bv wil geven zal ik ook moeten kolven. En dat lijkt me ook zo vreemd. Hmmm, bv maakt wel een heleboel gevoelens los!
Zo ervaar ik het ook hoor. En mij bekruipt ook altijd het gevoel dat ik maar een moeder van niks moet zijn, omdat ik meteen naar die fles grijp. Vooral zo'n opmerking als "je wilt je kindje toch de beste start geven" geeft maar weer eens aan dat men zich haast automatisch superieur gaat voelen als men wel voor BV kan en/of wil gaan. Ik vind het dan ook een erg kortzichtige en kwetsende opmerking, aangezien het, om uiteenlopende redenen niet voor iedereen is weggelegd om BV te kunnen of willen geven. Ik heb zelf nooit de behoefte gehad om mij te verantwoorden voor mijn persoonlijke keuze en ik zou ook niet weten waarom een ander dat iets zou aangaan. Er bestaat wat dat betreft ook geen slechte keuze, zolang je voor de volle 100% achter je eigen keuze staat is het altijd goed.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:55 schreef m@x het volgende:
Het je afvragen mag altijd. Wat mij gewoon opviel, en dat is niet alleen hier, is dat mensen altijd willen weten waarom je geen borstvoeding geeft of hebt gegeven. Alsof je daarover verantwoording af moet leggen.
Nee precies. Maar volgens veel mensen heb ik mijn kind dus niet 'het beste' gegeven. Snap je ongeveer wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:03 schreef Jelief het volgende:
Dat is ook niet de bedoeling, en zeker niet de mijne. Je hebt het geprobeerd en het lukte niet, heel jammer (zeker omdat je wel bv wilde geven) maar ga je er niet schuldig over voelen. Je hebt Morris toch niet vergiftigd ofzo!
Dat deed mijn man ook... De dag dat ik vanuit het ziekenhuis thuis kwam kreeg ik een cadeautje... Een grote gekleurde koe... Hoe tactisch kun je zijnquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:18 schreef Jelief het volgende:
Een collega van mij vergeleek bv geven met een koe en daarom heeft ze geen bv gegeven.
En mensen die wel BV hebben gegeven, maar bv. wel mooi stug door bleven roken tijdens de zwangerschap hebben dat wel? Het is niet zo zwart/wit als jij het nu stelt, maar ik begrijp heel goed dat je er zo'n gevoel bij hebt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:05 schreef snoopy het volgende:
[..]
Nee precies. Maar volgens veel mensen heb ik mijn kind dus niet 'het beste' gegeven. Snap je ongeveer wat ik bedoel?
Ze zijn wel ontzettend goed bereikbaar. Weet niet op welke tijden precies , maar zelfs op zondag kun je ze bellen als je vragen hebt. Itt. het consultatiebureau die hier tegenwoordig alleen van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 bereikbaar blijkt te zijn. Gelukkig was dat in de tijd van Isis nog 24 uur per dag.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:23 schreef Jelief het volgende:
edit, ik zie net op de site van nutricia dat je het servicecentrum kan bellen maar dat schiet natuurlijk ook niet op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |