abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:56:17 #226
640 snoopy
peanuts
pi_37485289
Vorige keer wilde ik BV geven. In de eerste week bleek al dat er te weinig melk was. Morris had bijna geen plasluiers en viel te veel af. Ik ben toen begonnen met kolven en de rest bijvoeden. Ik heb 3 a 4 weken gekolft en het werd nooit meer dan 30cc. Toen ben ik gestopt.

Achteraf vind ik dit (nog steeds) erg vervelend.
Ik ben me nu opnieuw gaan verdiepen in BV en las bijv. op internet dat er zelfs medicijnen zijn om de hoeveelheid omhoog te brengen. Nooit geweten en niemand heeft mij dit vertelt. Kraamhulp niet, verloskundige niet. Ik heb nu een kraamhulp geregeld die lactatiedeskundige is, ik ga een bv-cursus volgen en ben op zoek naar een prettig boek over BV.

Maar toch kan ik me ook voorstellen dat er vrouwen zijn die geen bv willen/kunnen geven. Mensen kunnen wel vervelende (lichamelijke) ervaringen vanuit het verleden hebben of er zijn medische redenen. Je weet maar nooit

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 02-05-2006 14:03:19 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:01:34 #227
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37485369
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 13:56 schreef snoopy het volgende:

Maar toch kan ik me ook voorstellen dat er vrouwen zijn die geen bv willen/kunnen geven. Mensen kunnen wel vervelende (lichamelijke) ervaringen vanuit het verleden hebben of er zijn medische redenen. Je weet maar nooit
Zoiets bedoelde ok ook met problemen.
Snoopy ik hoop echt voor je dat het straks beter gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:04:34 #228
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37485429
Ik heb bij voorbaat gezegd dat ik geen borstvoeding ging geven en ik had daar goede redenen voor. Opmerkingen in de trant van dat ik mijn kind geen goede start wil geven vind ik eigenlijk best wel kwetsend. Tuurlijk wil ik dat wel, maar er kunnen altijd factoren zijn die ervoor zorgen dat KV voor zowel moeder als kind een betere optie is. Oordeel dus niet te snel.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:07:53 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_37485488
Dat ben ik wel met M@x eens. Bovendien is het eigen keus toch? Er is voor zover ik weet niks slechts aan kv, daar worden kinderen ook groot van hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_37485631
Ik vind het ook behoorlijk kwetsend die opmerking.
Er zijn soms redenen die bv echt onmogelijk maken en vaak heb je dat zelf niet eens in de hand.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:18:25 #231
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37485688
juist daarom heb ik hier gepost. Ik ben echt een groot voorstander van bv. Ik kan echt wel begrijpen dat er een reden is waarom iemand geen bv kan geven. Misschien komt mijn felle(?) reactie wel door de fabriek-opmerking. Een collega van mij vergeleek bv geven met een koe en daarom heeft ze geen bv gegeven. Dat soort redenen kan en wil ik niet begrijpen ik vind ze kortzichtig. al realiseer ik mij ook wel dat ik dat op sommige puntenook wel ben
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:22:28 #232
640 snoopy
peanuts
pi_37485751
Het is en blijft een gevoelig onderwerp ben ik bang. Ik voelde me namelijk ook al een beetje aangevallen door jouw opmerking, terwijl ik er niet eens wat mee te maken heb
Aan de andere kant vind ik die koeien-opmerking ook weer zowat. Ik dacht daarbij nl ook: wat zou het mij 'fijn' lijken als dat gebeurt, dat betekent dat het werkt!
Pffff lastig hoor.
pi_37485776

[ Bericht 100% gewijzigd door Jonnetje op 02-05-2006 14:35:56 ]
W ~ H ~ T
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:25:29 #234
3142 m@x
pi_37485809
En dan nog vind ik niet dat je op die manier mag oordelen over mensen. Je kan niet in iemands hoofd kijken. Iemand kan wel heel grappig doen over het niet willen geven van bv, maar voor hetzelfde geld heeft die persoon een heel legitieme reden om aan de kv te gaan maar vindt ze het niet nodig om die aan jou te vertellen. Borstvoeding is de beste start, ik denk dat daar niet over te discussieren valt, maar het is niet alsof je je kind vergif geeft wanneer je kv geeft. Ik denk dat de BVmaffia daar een beetje in doorschiet
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:33:27 #235
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37485939
Mijn post was niet bedoeld als persoonlijke aanval. Wat ik las was een aanleiding voor mijn post. Ik vraag mij in het algemeen af waarom mensen geen bv willen geven.
En ja ik ben het er mee eens dat kv prima is als vervanging van bv.
pi_37485948
Laat maar..
Ik krijg niet de siuatie ook niet goed genoeg uitgedrukt om er verder over in discussie te gaan..

Ik haal voorgaande posts wel weg want dit geval heeft niet met de discussie wel-of-niet-bv te maken..
W ~ H ~ T
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:36:10 #237
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37485997
Het is wel een ervaring over bv jonnetje, en kan dus prima in dit topic, lijkt mij...
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:36:34 #238
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37486007
Nou zie ik nergens een oordeel staan trouwens.

Ik vroeg me gewoon af, waarom iemand er toe besluit geen bv te proberen. En dat kunnen tal van redenen zijn, en zo lang dat voor diegene een legitieme reden is, zal ik de laatste zijn om daar over te oordelen (en dat zie ik hier ook nog steeds nergens gebeuren).
maar iemand mag zich dat toch wel afvragen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 14:39:49 #239
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_37486052
Als een vrouw om wat voor reden dan ook besluit om géén borstvoeding te geven is dat de enige en juiste keuze die door iedereen gerespecteerd hoort te worden!

Ik heb in mijn aktieve vbn-tijd ook moeders aan de telefoon gehad die wel moedermelk hadden maar geen borstvoeding wilden geven en ik heb ze ook geholpen met tips om van de moedermelk af te komen. Wie ben ik om te oordelen of te veroordelen ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:40:52 #240
640 snoopy
peanuts
pi_37486073
Tuurlijk mag je het je afvragen ET, dat zeg ik ook. Alleen ik bedacht me dat het beter in Z&G kon omdat ik denk dat de degene die aangaf geen bv te willen geven hier vast niet leest. Toch?
pi_37486119
Ik zeg toch ook niet dat ze (zus van vriendin) absoluut geen FV mag geven?

Bij Wilyan is BV geven ook mislukt omdat de melk ging schiften, en hij is toch écht (heel ) groot geworden of flesvoeding.
W ~ H ~ T
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:53:42 #242
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37486318
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 13:19 schreef Jelief het volgende:
Is er iemand die mij uit kan leggen waarom iemand bij voorbaat al kan zeggen dat zegeen bv wil geven? Ik kan echt niet begrijpen dat je je kind niet de beste start wilt geven. Dat je door problemen op een gegeven moment stopt kan ik mij voorstellen maar al niet eens beginnen?
Ik ben dan wel niet zwanger, maar ik weet al wel dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven.
Omdat ik het gewoon echt geen fijn gevoel vind (nu ook al) als er iemand aan mijn borsten zit, laat staan zuigt, het gevoel van een kindje dat eraan zuigt en eventueel per ongeluk bijt lijkt me echt totaal helemaal niks. En in de 2de plaats omdat ik echt geen bv in het openbaar zou willen geven, gewoon een gevoel van schaamte ook al zou je het misschien niet eens zien met een lange trui erover..

En je kindje wordt ook harstikke goed groot op flesvoeding
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:55:59 #243
3142 m@x
pi_37486350
Het je afvragen mag altijd. Wat mij gewoon opviel, en dat is niet alleen hier, is dat mensen altijd willen weten waarom je geen borstvoeding geeft of hebt gegeven. Alsof je daarover verantwoording af moet leggen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:05:02 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37486488
ik vind dat er te snel geoordeeld wordt over niet bv geven.. ik heb bewust gekozen voor het niet te doen..
heb nog met luchtbel gemailt en heb twijfels gehad.. maar mijn angst was zo groot dat ik het niet aan durfde.. en dan vind ik dat ik een juiste keuze heb gemaakt de beste keuze voor arwen.
achteraf denk ik had ik waarschijnlijk toch wel kunnen proberen.. maar daarentegen denk ik dat door de allergie-en die ze heeft het toch wel mis gegaan was.
de rede waarom is voor mij heel duidelijk en ik vind niet dat iemand anders het recht heeft omdat te vragen en ja dat gebeurt veel!! en ik vind het oneerlijk als mensen je dan scheef aankijken. maar goed dat gebeurt wel met meer dingen
bij een volgende wil ik wel bv gaan proberen, maar worden dan die twijfels en angsten net zo groot zal k weer voor fv gaan.
ik vind het zelf nogal vreemd dat mensen zo giftig worden omdat men fv geeft want bv is toch het beste.. ze noemen anderen dan kortzichtig .. maar ik vind zo giftig worden nog veel kortzichtiger.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_37486533
Ik lees hier al!
De druk is om eerlijk te zijn enorm (ik zie al op tegen reacties van sommige familieleden, maar er zijn gelukkig ook anderen die het allemaal prima vinden), en wellicht heb ik voor heel veel mensen niet voldoende reden om niet voor bv te kiezen. Maar gelukkig heb ik inderdaad een keus, die ik zelf (in overleg met mijn partner) moet maken, en dat is voor mij afdoende. Ik vind overigens wel dat er idd sprake is van moedermafia op het gebied van borstvoeden, alleen al omdat er over flesvoeding van 0-6 mnd niet eens voorlichting mag worden gegeven door fabrikanten.
Eva
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 15:11:18 #246
7074 moussy
kuttekop
pi_37486617
Ik snap niet waarom het open afgevragd moet worden, in de hoop dat er meiden met hun billen bloot gaan waarom ze voor KV kiezen?

Ik heb alleen maar KV aan mn kinderen gegeven, bewust, maar voel me niet gekwetst door de opmerking, vind het alleen wel bijzonder dat mensenz ich er druk om kunnen maken. Kijk lekker naar jezelf en doe wat je goed lijkt
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 15:19:03 #247
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_37486758
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:07 schreef linda856763 het volgende:
Ik vind overigens wel dat er idd sprake is van moedermafia op het gebied van borstvoeden, alleen al omdat er over flesvoeding van 0-6 mnd niet eens voorlichting mag worden gegeven door fabrikanten.
ik zou the world health organization en unicef niet zo snel een bv-maffia durven noemen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:19:43 #248
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37486768
Als dan ook de hele wereld wil stoppen met vreemd kijken als ik zeg dat ik Emma zo lang mogelijk (zeker tot een jaar en wellicht langer) bv wil geven dan zal ik niet meer vragen waarom kv ipv bv.
Er mag geen reclame gemaakt worden voor kv tot 6 maanden omdat bv bewezen het beste is, kv is slechts een alternatief.
* Jelief sluit zich aan bij de bvmaffia
pi_37486793
Ik zeg ook niet dat er niet gezegd mag worden dat borstvoeding de beste keus is, want dat geloof ik onmiddellijk, maar waarom je dan alles zelf maar moet uitvogelen als je er voor kiest om het niet te geven, dat begrijp ik weer niet.
Eva
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 15:22:45 #250
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_37486833
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:19 schreef Jelief het volgende:

* Jelief sluit zich aan bij de bvmaffia
* just me is oud-bestuurslid van de VBN maar ik hoor niet bij de maffia
Godmother of Radio 49
How fragile we are