abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:00:37 #153
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35943508
Bix, ik heb idd nog geen cyclus misschien speelt die ook wel mee. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik hem vaker aanleggen!
Die afkeurende gezichten.........zucht. Twee weken geleden kreeg ik te horen (van een arts nota bene!!) waarom ik mezelf nu nog zou pesten door nog steeds bv te geven. De eerste paar weken was wel wat voor te zeggen bv boven fv, maar nu niet meer. Die heb ik mooi duidelijk gemaakt dat Tobias voorlopig nog geen 6 maanden is en zolang ik het heb hij het ook van me krijgt. Ik ben niet in discussie gegaan of het wel of niet beter is, daar had ik écht geen zin in, we waren op een verjaardag.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:03:05 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_35943569
saffier een arts notabene
stormy waters...
sailin'
pi_35951754
belachelijk zeg saffier! maar ik ken ze wel die afkeurende blikken ja. ik heb gelukkig ook andere ervaringen hoor. ik heb een arts als collega, die was laatst juist heel positief toen hij me die kolfspullen weer eens zag schoonmaken.

en mammietje, tsja, ik breng het gewoon zoals het is: dit is hoe wij het nu doen. ik vind ook echt dat ik (samen met anna) degene ben die bepaalt of we hier nog mee doorgaan, daar heeft niemand anders iets in te zeggen. ik denk dat ik dat wel wat uitstraal als ik erover vertel. maar ook vertel ik er vaak bij dat ik ook vooraf niet gedacht had het zolang vol te houden, maar dat het zo goed gaat dat het steeds erg onlogisch voelt om te stoppen. en dat we dus wel zien. en daar hebben de meeste mensen dan ook weinig op te zeggen hoor.

[ Bericht 50% gewijzigd door bixister op 11-03-2006 21:18:14 ]
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:16:58 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_35952008
zo vinden nog steeds heel veel mensen dat je niet in het openbaar mag voeden, vind ik ook zoiets idioots.
stormy waters...
sailin'
pi_35952209
nou ja, ik doe 't ook liever wat privé eigenlijk. als 't moet dan doe ik 't wel 'in het openbaar' maar het is in mijn beleving ook niet zo ideaal qua de nodige rust voor zowel mijzelf als voor anna. en ik kan het mensen ook niet kwalijk nemen als ze het een vervelend gezicht vinden, kan ik me zelfs wel iets bij voorstellen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:24:04 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_35952337
nou, ik heb het er niet over dat je met je borsten open en loot moet gaan zitten, dat kan ook discreet en daar lijkt me niks mis mee, ik deed dat wel iig.
stormy waters...
sailin'
pi_35953693
nee hoor, ik vind er ook niks mis mee, maar ik kan me toch voorstellen dat niet iedereen zich er even gemakkelijk bij voelt.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:04:08 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_35954149
maar waarom dan? Is een oprechte vraag, want ik begrijp dat dus niet?
stormy waters...
sailin'
pi_35954496
omdat het een intieme bezigheid is, waar ze dan ongevraagd/onvoorbereid mee geconfronteerd worden.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:15:09 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_35954676
mmm, ja... tja, ok...
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:21:59 #163
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35954965
Vaak zie je niets bij voeden in het openbaar. (qua borst dan).
Gebeurt me regelmatig dat ik zie dat een kindje gevoed wordt en dat mensen die niet 'weten' hoe dat er uit kan zien hooguit zullen denken dat 't kind lekker slaapt bij mama.

Ik vind 't altijd zo'n vertederend gezicht
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:23:03 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_35955023
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:21 schreef E.T. het volgende:
Vaak zie je niets bij voeden in het openbaar. (qua borst dan).
Gebeurt me regelmatig dat ik zie dat een kindje gevoed wordt en dat mensen die niet 'weten' hoe dat er uit kan zien hooguit zullen denken dat 't kind lekker slaapt bij mama.

Ik vind 't altijd zo'n vertederend gezicht
ja dat vind ik dus ook, maargoed, mensen zijn verschillend...
stormy waters...
sailin'
pi_35955186
Ja is het wel eens vaker over geweest in dit topic geloof ik. Ik vind het er ook absoluut niet aanstootgevend uitzien. Juist niet. Het is wel een intiem moment, maar dat was het ook toen ik mijn kinderen hun flesje in het openbaar gaf. En dan hoor je niemand dat het aanstootgevend is. Borstvoeding heeft niks met sexualiteit te maken of aanstootgevend gedrag. Mensen die er wel op die manier naar kijken sporen niet. Ik kan me wel voorstellen dat je je daarzelf ongemakkelijk door voelt.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:28:01 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_35955239
ja, ik dacht wel al dat er al eerder over zou zijn gepraat en was eigenlijk ook beetje bang voor heftige discussie hier waar ik dus niet op uit was.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:30:44 #167
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35955392
Die arts, tja. ik had wel op commentaar gerekend nu ik 'al zo lang voed' maar zeker niet van hem. Het is ook nog familie.
Was een maand geleden in het zh en Tobias had honger, dus heb ik hem eten gegeven, de drie heren in de buurt keken even vreemd op en hadden daarna zo'n blik van; 'tja dat kind moet ook gewoon eten' en een ouwe taart die vlakbij zat keek continue afkeurend naar me (ik kon haar niet zien, mijn moeder wel, die werd achteraf heel erg boos op die mevrouw!). In openbare gelegenheden probeer ik het wel zo discreet mogelijk te doen, maar ik probeer me van dat soort afkeurende blikken niets aan te trekken.
De keer ervoor in het zh, ook rond etenstijd voor Tobias kwam de assistente vragen of ik een aparte kamer wilde hebben om hem te voeden, dan zou de dokter wel even wachten, want het kindje gaat wel vóór zei ze, dat vond ik echt geweldig! Ben overigens gewoon op de gang blijven zitten, er was verder niemand.
Waar ik wel een beetje tegenopzie; morgen wordt Tobias gedoopt en tijdens de mis zal hij willen eten. We zitten helemaal vooraan dus zullen maar heel weinig mensen doorhebben dat ik hem dan zit te voeden, maar toch. Mijn moeder maakte de opmerking dat ik het in de kerk niet kon maken om hem te voeden, maar ik vind eigenlijk dat ik Tobias gewoon eten moet kunnen geven.
Ylana
pi_35955409
Soms komen dingen toch gewoon terug. Er komen ook steeds nieuwe mama's bij die vast niet alles terug lezen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:33:09 #169
3011 E.T.
pi_35955508
Het zijn idd meestal vrouwen die afkeurend zijn over voeden in het openbaar
Mannen zijn meestal ook vertederd..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:34:23 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_35955583
in de kerk zou je niet kunnen voeden? nou, als het ergens wel zou moeten kunnen is het daar! Ik ben niet gelovig zelf, maar als je gelloft dan geloof je toch ook dat dat dus door god gegeven is? En dit bedoel ik dus met respect. Is juist prachtig! Maar ik kan me je dilemma voorstelle saffier op die manier. Misschien is er een aparte ruimte?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:51:16 #171
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35956459
Ja die is er wel, als Tobias het niet 'redt' een uur op schoot zitten, kan ik naar de pastorie. Maar ik weet niet of ik dat wel wil, dan moet ik toch die dienst uitlopen. Als hij nou gaat huilen of vervelend wordt, wil ik best weglopen, maar om te voeden eigenlijk niet. Ik denk dat ik er toch morgen pas achterkom wat ik ga doen. Eén van mijn doopnamen is Maria en zij heeft haar kind ook borstgevoed. Je ziet heel veel beelden van Moeder Maria met kind (bij de Katholieken). Ik zei ook tegen mijn moeder, waarom zou het niet kunnen, ik heet tenslotte ook Maria Maar goed, voel me er nu dus een beetje genant onder. Overigens wordt Tobias gedoopt in de doopjurk die nog van mijn opa is geweest en nu 100 jaar oud is!

Typisch eigenlijk dat mannen veel minder moeite hebben met voeden in het openbaar als vrouwen, die zitten idd vaak heel vertederd te kijken.

Borstvoeding geven vind ik ook een heel intiem en meestal ontspannend iets. Wel één van de intieme dingen die ik zonder schroom met buitenstaanders kan delen, terwijl ik van te voren dacht dat ik er heel preuts onder zou zijn. Maar het is zo'n normaal iets dat ik me er helemaal niet beschaamd ofzo over voel. Moeten ze niet gaan zitten staren naar me, dat vind ik niet leuk. Maar kleine kindjes van 3 jaar oud die maar niet geloven dat er écht melk in de borst zit en dat mijn baby'tje dat eruit drinkt zijn wel heel erg lief.
Ylana
  zaterdag 11 maart 2006 @ 23:03:51 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_35956848
saffier, je moet doen wat je hart je ingeeft Het is een dienst voor Tobias ten slotte
stormy waters...
sailin'
pi_35956896
Ik heb ook altijd de neiging te gaan staren, maar alleen omdat ik het er zo mooi uit vind zien
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_35956948
Saffier, kun je niet vlak voor de dienst begint hem voeden? Dan kan hij 't toch wel uithouden tot na de dienst, of tot het jou weer uitkomt?
Ik heb Myrthe vrijwel nooit in 't openbaar gevoed, als ik ging winkelen oid en verwachtte dat ze in het winkelcentrum honger zou krijgen probeerde ik vlak voor vertrek eerst of ze wilde drinken, en dat was voldoende.
  zondag 12 maart 2006 @ 09:27:36 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35960694
Bedankt meiden, ik laat zo snel mogelijk weten wat ik heb gedaan. En Belana, je hebt helemaal gelijk! Poejmon Tobias doet nog steeds vrij lang over een voeding, ik denk dat hij tijdens de dienst wel wil eten, maar misschien geeft het zo'n indruk dat hij helemaal geen honger heeft! Beefcake, je hebt staren en staren natuurlijk
Ylana
  zondag 12 maart 2006 @ 17:41:12 #176
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35970338
Het kwam zo uit dat ik na de doop zelf (nog wel tijdens de dienst) met Tobias naar de pastorie ben gegaan en hem daar eten heb gegeven en een schone broek Hij had al een half uur lief bij me op schoot gezeten en zitten brabbelen, maar het water was heel erg koud en er waren wel erg veel indrukken, de kaarsjes en alle glas-in-lood-licht vond hij heel erg mooi, dus was het voor Tobias wel zo prettig om naar de pastorie te gaan. Ik heb een hele fijne dag! Hij was zó lief!
Ylana
  zondag 12 maart 2006 @ 17:42:43 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_35970375
fijn saffier dat het zo goed is gegaan en logisch dat je dan even voor de rust koos Maar dat is een betere reden dan... nou ja, je snapt me lekker nagenieten nu!
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 maart 2006 @ 17:58:25 #178
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35970904
Het was helemaal ben voor het eerst lyrisch over mijn kind, hij was zo lief, snel weg hier dus, anders ga ik veel te veel offtopic
Ylana
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10:55 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36023914
ontsteking nr. 3
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36024020

heb je al antibiotica gehad? Dat hielp bij mij tegen het terugkomen van de ontstekingen (ik heb er ook 3 gehad). Flucloxacilline oid, ik weet de exacte naam niet meer, huisarts ongetwijfeld wel.

/edit
dat is dus wel de exacte naam
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:15:36 #181
3011 E.T.
pi_36031469
he getver pinquit
pi_36136601
Gisteren voor het eerst een avondje met zijn tweeën op stap geweest. Heb een uurtje of zes geen voeding gegeven of gekolfd dus. Merlijn dronk gelukkig bij de laatste voeding een borst helemaal en de andere voor een gedeelte leeg. Maar ik had beter die gedeeltelijk lege borst af kunnen kolven achteraf want ik werd om 5.15 wakker met een groot pijnlijk plakaat bij mij oksel en gedeeltelijk op mijn borst links. Meteen Merlijn wakker gemaakt en laten drinken en daarna toch nog even kunnen slapen. En 2,5 uur later maar weer aangelegd. Damn wat kan dat al pijn doen. Het is nu nog wel gevoelig maar de grootste pijn is er vanaf.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:17:04 #183
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36263618
Oeh Randa, dat is inderdaad erg pijnlijk! Ik herken het wel, ik kolf dan eigenlijk altijd af, want Emma kan zo'n volle borst niet ineens leegdrinken.

Even iets heel anders, wat ik net op het borstvoedingsforum las... dit draadje:

http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=60944&t=9427

Dacht dat het wel goed was voor jullie om ook te weten!
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:42:30 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36264471
hm das wel eng om te lezen...
pi_36264633
Ik heb het ook gelezen.

Het moet dan mijns inziens wel om enorme hoeveelheden gaan (dat zegt ze overigens ook). Net als wij liters water zouden drinken: dat is ook niet goed. Denk aan de studenten die daar epileptische aanvallen van kregen toen ze bij een ontgroening liters water moesten drinken.

Ik kan er ook niet uithalen of ze bijvoedt of zo of dat er andere dingen spelen. Maar naar is het wel
Variety is the spice of life
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:09:20 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36265443
hoelang drinkt dat kindje wel niet een uur aan elke tiet
pi_36268875
Dan nog is het vreemd, aangezien kinderen die in ontwikkelingslanden in draagdoeken gedragen worden continue toegang tot de borst hebben, en dus echt naar behoefte kunnen drinken.. Lijkt mij ook dat er meer factoren spelen dan alleen veel drinken. Maar ik zag dat Gonneke al andere lactatiekundigen erover gaat raadplegen.
pi_36270753
in ontwikkelingslanden komt het misschien minder vaak voor dat iemand meerdere liters per dag produceert? (want dat is de hoeveelheid waar het om zou moeten gaan voor het echt schadelijk kan zijn volgens die gonneke).
pi_36277087
Misschien.. maar gewoonlijk hebben baby's ook wel een gevoel voor 'ho, stop, dit is genoeg'. Dit zegt iemand op Lactnet:
quote:
Yeah it's weird all right. We are lacking a lot of info as you said, but a
few thoughts. Pumping 400mls tells us nothing about how much the baby nurses at
any one time, as you said. I wouldn't be surprised if mom had delayed
feeding due to the MD visit/tests and this caused overfullness at that pumping
session. Another point is that human milk has a lower solute load that artificial
infant milks and therefore I would venture to say that if the baby had not
been breastfeeding this kidney issue might have been more severe and shown up
earlier anyway. That said, if the baby really does have kidney failure, I
would hypothesize that the baby has kidney malfunction inherently and not
because of breastfeeding, no matter how much milk he drank from mom...We all have
seen plenty of artificially fed babies having unnaturally large amounts of AIM
poured down their throats with traditional bottlefeeding - if those babies
had kidney failure, would the ped blame the mom for overfeeding?
I could be wrong, but I would look at those issues first before blaming...
pi_36281443
Daar zit wel wat in. Vindt het erg onwaarschijnlijk dat de baby zijn niertjes zwaar zijn beschadigd door teveel voeding.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:10:43 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36356480
nieren worden toch beschadigd door teveel zout?
pi_36359760
Het verhaal is dat het kindje waar het hier omgaat teveel melk binnenkrijgt en niet zoals gewone kindjes stopt met drinken of overloopt, dus dat er melk terugkomt. Vreemde zaak, leek mij. Het kindje was in de ogen van de moeder wel een huilbaby, maar ook dan denk ik dat je verder gaat kijken, waardoor komt het dat een kindje veel huilt? Hij heeft in iedergeval al veel eerder last gehad van zijn nieren door dus wel een teveel aan vocht, doordat hij teveel dronk en dus niet teruggaf.
  maandag 27 maart 2006 @ 12:14:20 #193
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36400574
Ik vond het ook een heel erg vreemd verhaal, en geloofde het bijna niet.. .maar goed, als er een ziekenhuisopname is en de artsen zeggen dat het aan de hoeveelheid melk ligt, dan ga je toch twijfelen aan je eigen mening. Ben wel benieuwd hoe het nou met hun is en of er al meer bekend is.

Hier gaat gelukkig de borstvoeding een stukje beter dan een paar dagen geleden...toen wilde Emma elke keer niet drinken en weigerde de borst pertinent, tot ze héél erge honger had, en dan dronk ze snel en kort even de ergste honger weg, en verder niet. Nu gaat dat een stukje beter, ze wil nog steeds af en toe niet drinken (maar ja, er is ook zoveel te zien in de kamer altijd, ook al istie donker en is het er rustig ... ) maar dan laat ik het gewoon zitten en probeer het na een tijdje nog eens. Meestal drinkt ze dan gewoon, wel kort, maar ik heb geen zin om me er zorgen over te gaan maken als ze voor de rest alert is, vrolijk en beweeglijk en volgens het CB ook nog eens goed groeit.

Maar goed, misschien hebben jullie nog tips voor een onrustig drinkertje? Wat ik al doe is een doek over haar hoofdje leggen, maar die trekt ze zelf weg vaak (eigenwijsje). Ook doe ik meestal het geluid van de tv uit als tie aanstaat, en probeer ik Noa zoet te houden of voed ik Emma als Noa in bed ligt.
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2006 @ 12:24:27 #194
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_36400914
* just me gooit de knuppel in het hoenderhok

Ik ga eerder op het oordeel van Gonneke af, zij is lactatiekundige van het 1e uur; zij heeft hier een opleiding voor gevolgd, er zijn zoveel artsen die niks over borstvoeding weten, wat zij weten hebben ze uit de boeken en niet uit de praktijk!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_36401020
Nee ik heb niet echt een tip. Merlijn drinkt ook wel onrustig, lekker om zich heen kijken maar dan haal ik hem ook gewoon echt bij mijn borst weg tot hij echt honger heeft. Want een kwartiertje later blijft hij meestal wel hangen .

Hier gaat het ook lekker met de borstvoeding. We hebben een aantal dagen geleden eens de laatste voeding weg laten vallen omdat Merlijn doorsliep en ik zelf ook moe was. Niet echt een goed idee is gebleken want dan komt hij 's nachts twee keer. Daar ben ik dus behoorlijk moe van geweest. Wel krijgt hij nu af en toe zijn laatste voeding eerder rond 22.00 ipv 23.30 en dan komt hij wel maar één keer, meestal rond 2.00 en slaapt dan door tot 6.30 de volgende ochtend. Wel fijn die regelmaat.

Overdag is het regelmatig nog lekker om de 2 uur dat hij komt. Wel erg vaak, maar niet erg. Vrijdag toen ik zelf niet lekker was zijn we samen boven in bed gaan liggen en pakte hij om de drie kwartier of uur één borst en dan gingen we weer even slapen. Dat was wel lekker relaxt.
pi_36401070
Volgens mij is dat geen knuppel hoor

Ik proef hier dat iedereen hier wel op het oordeel van Gonneke afgaat, of althans met d'r eens is. Ik wel althans. Ik zou sowieso eerder op een lactatiekundige afgaan, denk ik.

Suzanna, ik baker mijn meisje in als ze erg onrustig is (lees eigenlijk: ongeduldig ).
Variety is the spice of life
  maandag 27 maart 2006 @ 15:00:02 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36405301
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:27 schreef Randa_v het volgende:
Nee ik heb niet echt een tip. Merlijn drinkt ook wel onrustig, lekker om zich heen kijken maar dan haal ik hem ook gewoon echt bij mijn borst weg tot hij echt honger heeft. Want een kwartiertje later blijft hij meestal wel hangen .

Hier gaat het ook lekker met de borstvoeding. We hebben een aantal dagen geleden eens de laatste voeding weg laten vallen omdat Merlijn doorsliep en ik zelf ook moe was. Niet echt een goed idee is gebleken want dan komt hij 's nachts twee keer. Daar ben ik dus behoorlijk moe van geweest. Wel krijgt hij nu af en toe zijn laatste voeding eerder rond 22.00 ipv 23.30 en dan komt hij wel maar één keer, meestal rond 2.00 en slaapt dan door tot 6.30 de volgende ochtend. Wel fijn die regelmaat.

Overdag is het regelmatig nog lekker om de 2 uur dat hij komt. Wel erg vaak, maar niet erg. Vrijdag toen ik zelf niet lekker was zijn we samen boven in bed gaan liggen en pakte hij om de drie kwartier of uur één borst en dan gingen we weer even slapen. Dat was wel lekker relaxt.
nog best vaak dat merlijn komt zeg!
max zit nu al bijna aan om de 4 uur, maar waarschinlijk ook om dat ik zoveel melk kwijt moet ofzo t arme kind verslikt zich vaak als ie de borst net in zn mond krijgt.
's nachts komt max ook meestal rond een uur of 2/3 en dan meestal wel om 6 uur. dan heeft ie ook vaak last van krampjes. iemand daar nog tips voor m.b.t de borstvoeding?
wel is het zo dat als max 's nachts komt dat ie dan ook nog half slaapt en geen hele borst leeg kan drinken. ik ga m daar ook niet voor wakker schudden ofzo.
ik heb wel cinababy druppeltjes van vsm gekocht. die helpen volgens mij wel.
de laatste voeding alleen daar is ie meestal toch te moe voor. om 9 uur voed ik hem en dan is ie om 12 uur niet meer wakker te krijgen, of eventjes en dan valt ie snel aan de borst in slaap.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:05:03 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_36405441
Pinquit, waarom zou je hem er dan voor wakker maken? Als ie honger heeft wordt ie wel wakker toch? Zo deden wij het ten minste en op die manier zat Liam heel snel op een nacht doorslapen
stormy waters...
sailin'
pi_36405447
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

nog best vaak dat merlijn komt zeg!
max zit nu al bijna aan om de 4 uur, maar waarschinlijk ook om dat ik zoveel melk kwijt moet ofzo t arme kind verslikt zich vaak als ie de borst net in zn mond krijgt.
's nachts komt max ook meestal rond een uur of 2/3 en dan meestal wel om 6 uur. dan heeft ie ook vaak last van krampjes. iemand daar nog tips voor m.b.t de borstvoeding?
wel is het zo dat als max 's nachts komt dat ie dan ook nog half slaapt en geen hele borst leeg kan drinken. ik ga m daar ook niet voor wakker schudden ofzo.
ik heb wel cinababy druppeltjes van vsm gekocht. die helpen volgens mij wel.
de laatste voeding alleen daar is ie meestal toch te moe voor. om 9 uur voed ik hem en dan is ie om 12 uur niet meer wakker te krijgen, of eventjes en dan valt ie snel aan de borst in slaap.
Merlijn komt zo vaak omdat het beschikbaar is. Als ik er 's avonds niet ben, zoals laatst een avondje uit van 17.00 tot 23.30 heeft hij genoeg aan één fles van 150 cc. Dan heb ik er voor gevoed en voed ik erna.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:05:59 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36405461
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:05 schreef Belana het volgende:
Pinquit, waarom zou je hem er dan voor wakker maken? Als ie honger heeft wordt ie wel wakker toch? Zo deden wij het ten minste en op die manier zat Liam heel snel op een nacht doorslapen
ja inderdaad, er is ook niet echt een reden voor
  maandag 27 maart 2006 @ 15:08:13 #201
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36405532
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:05 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Merlijn komt zo vaak omdat het beschikbaar is. Als ik er 's avonds niet ben, zoals laatst een avondje uit van 17.00 tot 23.30 heeft hij genoeg aan één fles van 150 cc. Dan heb ik er voor gevoed en voed ik erna.
als ie elke 2 uur krijgt, spuugt ie dan niet de helft weer terug? dat doet max wel namelijk..
zeker als ie enthousiast begint te worden en te maaien en te gieren dan kan je de spuugdoekjes beter paraat houden!
  maandag 27 maart 2006 @ 15:08:31 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_36405537
Ik kan me herinneren dat Liam al snel vanaf half 8 's avonds langer door ging slapen, eerst tot 12 uur, toen tot 1 uur en zo kwam er steeds een uurtje bij. Binnen no time was dat 6 uur de volgende ochtend, echt zalig!
stormy waters...
sailin'
  maandag 27 maart 2006 @ 15:09:56 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36405572
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:08 schreef Belana het volgende:
Ik kan me herinneren dat Liam al snel vanaf half 8 's avonds langer door ging slapen, eerst tot 12 uur, toen tot 1 uur en zo kwam er steeds een uurtje bij. Binnen no time was dat 6 uur de volgende ochtend, echt zalig!
ik houd max nu nog een beetje wakker 's avonds, om te proberen of ie dan beter doorslaapt 's nachts. en dat werkt soms wel en soms niet. maarja kan ook nog niet teveel van hem verwachten nu natuurlijk
pi_36405730
Merlijn snoept graag, hij krijgt als hij zo vaak komt ook niet beide borsten aangeboden. Hij is omdat het geen echte honger is ook niet zo gulzig. Als hij echt honger heeft is hij het wel en verslikt zich dan ook regelmatig. Hij is gewoon graag bij mij, aan de borst en wat hij dan binnenkrijgt is niet echt veel. Het zal vooral mammahonger zijn. Maar hij gebruikt het ook om in slaap te vallen en als hij krampjes heeft bijvoorbeeld. Merlijn heeft dan ook geen speen voor zijn zuigbehoefte, die dingen snapt hij niet , dus komt hij bij mij.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:18:59 #205
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36405862
ooh je bent zn levende speen!!! heerlijk!!
pi_36406023
Dit had ik net in het Borstvoedingsforum gepost.
quote:
Een terugblik....

Tja, na een moeilijke start, Merlijn heeft de eerste 4 dagen alleen maar live-BV gehad en daarna zag ik het even niet helemaal meer zitten. Ik was namelijk met kloven uit het ziekenhuis ontslagen. Maar ik gaf niet op. In overleg met verloskundige en kraamhulp zijn we meteen gaan kolven en vingervoeden en de rest kreeg hij er in KV bij. We hadden vanalles geprobeerd, het tepelhoedje en af en toe toch aanleggen. Maar Merlijn pakte verkeerd en daar hield het voor mij op die manier toen op. Ik heb de eerste drie weken alleen gekolft en hij kreeg het gewoon met de fles. Ik hoopte dat ik tegen de tijd dat hij vier weken was ik hem weer volledig aan de borst kon leggen. Gekolft kreeg hij wel meer dan de helft van de voedingen op een dag. Eind januari ben ik Merlijn weer aan gaan leggen. En het lukte, eigenlijk geen kloven meer gehad en hij pakte het geweldig op.

Februari en Maart waren de maanden dat hij alleen nog maar live-BV kreeg. Niks meer gekolft, alleen als ik er niet was en de KV ging heel vlug de vuilnisbak in. Heerlijk om mijn ventje nu al 3 maanden toch het beste te geven, al kreeg hij er in het begin KV bij.

Ben blij dat ik het niet opgegeven heb .....
Toch eventjes emo vandaag en voor het eerst een complimentje naar mezelf toe.
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2006 @ 15:52:38 #207
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_36407101
goed zo Randa
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 27 maart 2006 @ 16:11:21 #208
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36407680
randa! goed doorgezet meid
pi_36408614
Nou Randa ik vind het ook reuze knap hoor dat je hebt volgehouden

Belana, ik had dat ook in mijn achterhoofd om dan s'avonds niet wakker te maken en te wachten tot Chantel zelf kwam. Maar die kwam dan als ik net lag te slapen. Of het gewenning is ik weet het niet, maar ze komt automatisch s'avonds rond een uur of 11 voor een voeding en slaapt dan door tot ik heb geen idee wanneer. In ieder geval slaapt ze niet meer dan 6 uur aan een stuk.
  maandag 27 maart 2006 @ 16:51:42 #210
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36408803
Ik zou wel willen dat Emma wat vaker wilde drinken...nu net wilde ik haar aanleggen omdat ze niet wilde slapen én heel huilerig was (dus hongerig denk ik dan, was ook alweer drie uur geleden dat ze gedronken had) ... maar als ik haar dan probeer aan te leggen dan draait ze haar hoofdje weg, begint heel onrustig te doen en vaak zelfs steeds harder te huilen en uiteindelijk te krijsen. Ik was het zó zat dat ik haar in bed legde, maar daar ligt ze nu nog steeds te huilen (ingebakerd overigens). Ik kan daar écht helemaal van doordraaien, zeker als ik het al een paar keer geprobeerd heb met tussenpozen van aandacht geven, om haar aan te leggen. Ze wil niet slapen, ze wil niet drinken, ze wil helemaal NIETS.
  maandag 27 maart 2006 @ 16:52:56 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_36408848
Lewis, wat ik bedoelde te zeggen was dat ze meestal wel een eigen ritme hebben, dus dat je ze niet perse hoeft wakker te maken. Hoe iedereen dat dan precies doet is natuurlijk verschillend Ik moet het straks ook maar weer zien met de kleine natuurlijk hoe dat gaat
stormy waters...
sailin'
  maandag 27 maart 2006 @ 16:54:21 #212
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36408894
Randa, lijkt wel een beetje op mijn verhaal, ik had ook erge kloven en heel erge pijn in het begin en ben toen ook gaan kolven. Emma heeft ook een paar weken alleen gekolfde BV gehad en pakte het daarna heel goed vanzelf weer op met 'live' drinken. Wel zijn we blijven sukkelen met veel pijn, dan maar weer een poosje kolven, dan weer gewoon voeden, weer pijn, etc. Nu is het een maand lang al zonder pijn gelukkig, en ik ben blij dat ik heb volgehouden!
pi_36418529
Suzanna, ik zou je vraag stellen op het bv forum, want ik geloof ook niet dat ik er gerust op zou zijn als Chantel zo onrustig was en niet wilde drinken. Sterkte, het is echt helemaal niet fijn als het zo rottig gaat.

Belana, volgens mij had ik bij Joshua ook al veel sneller die late voeding afgeschaft. Het is nu bij Chantel dat ik het nog doe. De uren die ik s'nachts krijg zijn ontzettend kostbaar als je er 2 hebt En het zal ook wel gewenning zijn. Ach ik vind het prima zo

Wij zitten hier alweer op 10,5 maand probleemloos voeden. Knap is het niet echt, want Chantel is gewoon heel makkelijk met voeden. Alleen merk ik nu weleens dat ik overdags toch af en toe dat beetje vrijheid mis om eens lekker een dagje weg te kunnen. Maar ja, het is voor een goed doel en ze vaart er wel bij zo te zien aan haar spekken En zelf vind ik het gewoon ook heel leuk om te doen.
pi_36420465
suzanna, kan het zijn dat ze oorpijn heeft? drinken doet dan namelijk pijn, had anna laatst ook last van.

goed gedaan randa!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:11:32 #215
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36425057
Dan zou ik het even aan de huisarts moeten vragen! Ik zou wel erg verdrietig zijn als dat het is, want dan heeft ze het al heeeeel lang... (dat vind ik dan zo zielig...)
Voor de rest is ze vrolijk en zo, behalve als ik haar wil aanleggen. Overigens drinkt ze soms wel normaal, ongeveer twee van de 7/8 voedingen, de rest is vaak aanrommelen.

Chantel: ik heb mijn vraag daar al gesteld en niet veel antwoorden gekregen. Viel me nogal tegen, eerlijk gezegd. Ik snap wel dat er zóveel vragen worden gesteld dat er niet altijd antwoord op kan komen, maar had wel verwacht dat er iets bruikbaars bij zou zitten. Niet dus helaas.
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 08:44:41 #216
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_36425351
Suzanna, waarom bel je niet even met de VBN of met LLL ?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:05:04 #217
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36514975
Heb ik al eens gedaan, just me, en dat had niet veel opgeleverd. Maar kan het natuurlijk altijd nog eens proberen
Ben overigens niet meer naar de huisarts geweest, want ik ben zelf ziek geworden. Emma drinkt nog steeds erg onrustig, maar wel iets minder dan eerst.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:19:57 #218
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37484860
Is er iemand die mij uit kan leggen waarom iemand bij voorbaat al kan zeggen dat zegeen bv wil geven? Ik kan echt niet begrijpen dat je je kind niet de beste start wilt geven. Dat je door problemen op een gegeven moment stopt kan ik mij voorstellen maar al niet eens beginnen?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:22:55 #219
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37484872
oeps
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:26:49 #220
3011 E.T.
pi_37484904
ik zat me net hetzelfde af te vragen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:29:31 #221
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37484931
gelukkig, ik dacht al even dat ik bvmaffiakwaliteiten heb
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:39:21 #222
640 snoopy
peanuts
pi_37485011
Waarom vragen jullie het niet even aan die persoon in Z&G? Misschien leest zij hier niet.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:41:19 #223
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37485041
Ik heb het hier gepost omdat ik gezien mijn gemoedstoestand alleen een snerende opmerking kon verzinnen. Om dus niet meteen een rel te veroorzaken maar hier begonnen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:44:14 #224
640 snoopy
peanuts
pi_37485076
Misschien heeft zij wel een bepaalde reden die het begrijpelijk maakt?
pi_37485131

[ Bericht 51% gewijzigd door Jonnetje op 02-05-2006 14:34:58 ]
W ~ H ~ T
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:56:17 #226
640 snoopy
peanuts
pi_37485289
Vorige keer wilde ik BV geven. In de eerste week bleek al dat er te weinig melk was. Morris had bijna geen plasluiers en viel te veel af. Ik ben toen begonnen met kolven en de rest bijvoeden. Ik heb 3 a 4 weken gekolft en het werd nooit meer dan 30cc. Toen ben ik gestopt.

Achteraf vind ik dit (nog steeds) erg vervelend.
Ik ben me nu opnieuw gaan verdiepen in BV en las bijv. op internet dat er zelfs medicijnen zijn om de hoeveelheid omhoog te brengen. Nooit geweten en niemand heeft mij dit vertelt. Kraamhulp niet, verloskundige niet. Ik heb nu een kraamhulp geregeld die lactatiedeskundige is, ik ga een bv-cursus volgen en ben op zoek naar een prettig boek over BV.

Maar toch kan ik me ook voorstellen dat er vrouwen zijn die geen bv willen/kunnen geven. Mensen kunnen wel vervelende (lichamelijke) ervaringen vanuit het verleden hebben of er zijn medische redenen. Je weet maar nooit

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 02-05-2006 14:03:19 ]
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:01:34 #227
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37485369
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 13:56 schreef snoopy het volgende:

Maar toch kan ik me ook voorstellen dat er vrouwen zijn die geen bv willen/kunnen geven. Mensen kunnen wel vervelende (lichamelijke) ervaringen vanuit het verleden hebben of er zijn medische redenen. Je weet maar nooit
Zoiets bedoelde ok ook met problemen.
Snoopy ik hoop echt voor je dat het straks beter gaat.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:04:34 #228
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37485429
Ik heb bij voorbaat gezegd dat ik geen borstvoeding ging geven en ik had daar goede redenen voor. Opmerkingen in de trant van dat ik mijn kind geen goede start wil geven vind ik eigenlijk best wel kwetsend. Tuurlijk wil ik dat wel, maar er kunnen altijd factoren zijn die ervoor zorgen dat KV voor zowel moeder als kind een betere optie is. Oordeel dus niet te snel.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')