quote:DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil Antilliaanse en Arubaanse jongeren die zich hebben schuldig gemaakt aan een misdrijf door de rechter kunnen laten terugsturen. Daarbij moet het gaan om ernstige feiten, zoals diefstal, geweldpleging en drugsdelicten. De veroordeelde moet korter dan twee jaar in Nederland zijn.
Dit staat in een conceptwetsvoorstel van de bewindsvrouw. Zij bracht het voorstel zaterdag naar buiten voor consultatie, onder vooral de Antilliaanse en Arubaanse gemeenschap.
Het wetsvoorstel omvat ook een terugkeerregling voor 'kansloze' Antilliaanse en Arubaanse jongeren, in de leeftijd van 16 tot 24 jaar. Als zij op goed geluk naar Nederland komen zonder zicht op werk of opleiding, bestaat de mogelijkheid dat zij worden teruggestuurd. Voor jongeren die kunnen aantonen dat zij naar Nederland komen voor werk, opleiding, gezinshereniging, vakantie of familiebezoek, geldt de terugkeerregeling niet.
Ook zal voor Antillianen en Arubanen de inburgeringsplicht gelden, behalve als zij aantoonbaar voldoende onderwijs in het Nederlands hebben genoten. Verdonk wil voorkomen dat de eigen achterstanden van ouders worden overgedragen aan de kinderen.
Diverse gemeenten in Nederland hebben projecten om Antilliaanse probleemjongeren te begeleiden, maar de jongeren werken daar vaak niet aan mee. De voorgenomen maatregel ondersteunt de Sociale Vormingsplicht die op de Antillen is ingevoerd, maar is daarvan niet afhankelijk, zegt een woordvoerder van Verdonk. De maatregel is wel gericht op dezelfde doelgroep als die van de Antilliaanse regering. Volgens de minister moet vermeden worden dat de groep kwetsbare jongeren zich onttrekt aan de Sociale Vormingsplicht door naar Nederland af te reizen.
In bovengenoemde context, ben ik het eens met Verdonk. Kortom Verdonk heeft geen respect voor misdadigers, net als ieder weldenkend mens. Zou jij ook moeten doen Meki.quote:Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil Antilliaanse en Arubaanse jongeren die zich hebben schuldig gemaakt aan een misdrijf door de rechter kunnen laten terugsturen. Daarbij moet het gaan om ernstige feiten, zoals diefstal, geweldpleging en drugsdelicten. De veroordeelde moet korter dan twee jaar in Nederland zijn
Verdonk-bashen is natuurlijk bon-ton. Maar check ook eens de cijfers. Onder haar bewind zijn meer asielzoekers toegelaten tot NL, dan onder andere bewindslieden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Verdonk maakt een grote fout ten eerst ze maakt een grote groep telkens zwart in de media
en ten tweede het zijn Nederlanders dus hier laten en hier aanpakken
Verdonk heeft geen respect voor mensenlevens![]()
harde maatregelen doen ze hier maar niet wegsturenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:27 schreef 1ofthefew het volgende:
*gaap*
die groep maakt zichzelf zwart door zo crimineel te zijn. en zoals je kunt lezen in je eigen bron willen antillianen niet meewerken aan projecten om het beter te krijgen. dan harde maatregelen.
eerlijk toch!
je gaat toch niet iemand wegsturen voor diefstal etc.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Belangrijk detail:
[..]
In bovengenoemde context, ben ik het eens met Verdonk. Kortom Verdonk heeft geen respect voor misdadigers, net als ieder weldenkend mens. Zou jij ook moeten doen Meki.
ik bash verdonk haar beleid , ik vind verdonk een mooie vrouw maar ik bash haar beleidquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:30 schreef sooty het volgende:
[..]
Verdonk-bashen is natuurlijk bon-ton. Maar check ook eens de cijfers. Onder haar bewind zijn meer asielzoekers toegelaten tot NL, dan onder andere bewindslieden.
Ik ga even op zoek naar de cijfers, momentje..
Helemaal correct. Ik snap niet waarom allochtonen in hokjes duwen. Het moet voor iedereen gelden punt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:35 schreef beefcake het volgende:
Waarom alleen Antillianen + Arubanen en alleen jongeren? Laat het voor iedereen van kracht zijn die minder dan twee jaar in Nederland is.
Wat dacht je, autochtonen die minder dan 2 jaar in NL wonen? Babies terug naar de baarmoederquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:37 schreef Stratos het volgende:
[..]
Helemaal correct. Ik snap niet waarom allochtonen in hokjes duwen. Het moet voor iedereen gelden punt.
en Nederlanders dan ??quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Wat dacht je, autochtonen die minder dan 2 jaar in NL wonen? Babies terug naar de baarmoeder
Alle allochtonen die de fout in gaan retour afzender dus
Goed punt. Hoewel het nauwelijks tot niet van toepassing zou zijn, zou het systeem voor de volledigheid, ook voor westerse (Belgen, Duitsers etc.) immigranten moeten gelden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:35 schreef beefcake het volgende:
Waarom alleen Antillianen + Arubanen en alleen jongeren? Laat het voor iedereen van kracht zijn die minder dan twee jaar in Nederland is.
Nederlanders gaan zoals gebruikelijk de bak in of krijgen een boete, buitenlanders die hier komen om te kloten zijn niet welkom en wordt dus de verblijfsverunning afgenomen.quote:
Die behoren tot de EU, dus die vlieger gaat niet opquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Goed punt. Hoewel het nauwelijks tot niet van toepassing zou zijn, zou het systeem voor de volledigheid, ook voor westerse (Belgen, Duitsers etc.) immigranten moeten gelden.![]()
er bestaan geen allochtonenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Nederlanders gaan zoals gebruikelijk de bak in of krijgen een boete, buitenlanders die hier komen om te kloten zijn niet welkom en wordt dus de verblijfsverunning afgenomen.
Misschien moeten de antillen dan toch maar zelfstandig de afgoot in, scheelt ook bakken met geld aan subsidiesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
er bestaan geen allochtonen
elke medelander met een Nederlandse paspoort ongeact zijn vorige afkomst is een Nederlander en daar gelden de wetten en regels voor iedereen
oow krijgen ze subsidiesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:44 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Misschien moeten de antillen dan toch maar zelfstandig de afgoot in, scheelt ook bakken met geld aan subsidies
anders klik hier ff meki.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
er bestaan geen allochtonen
elke medelander met een Nederlandse paspoort ongeact zijn vorige afkomst is een Nederlander en daar gelden de wetten en regels voor iedereen
Nogal een kromme zaak dus, aangezien Antillianen gewoon Nederlanders zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:42 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Die behoren tot de EU, dus die vlieger gaat niet op
oow Verdonk vind ik een harde vrouw maar soms luistert ze niet naar de menselijke hartquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:46 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
anders klik hier ff meki.
wees blij dat verdonk ook niet alle domme allochtonen uitzet![]()
Denk toch eens logisch na man.. Mensen die naar Nederland komen,en binnen 2 jaar al zo bezig zijn, komen hier alleen heen om te profiteren en te kloten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Verdonk maakt een grote fout ten eerst ze maakt een grote groep telkens zwart in de media
Tja, zoals ik al eerder zei, beter kunnen we de antillen zelfstandig maken, levert niet dan problemen op, maar ik heb het idee dat de VS graag wil dat we daar nog even blijven om de coke fabriek te beteugelenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:49 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nogal een kromme zaak dus, aangezien Antillianen gewoon Nederlanders zijn.
Europeanen zijn Nederland niet uit te zetten omdat ze Europeanen zijn, maar Antillanen kunnen ondanks hun Nederlanderschap gewoon op het vliegtuig gezet worden...
waarom alleen voor Antillianen ????quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:50 schreef Mdk het volgende:
[..]
Denk toch eens logisch na man.. Mensen die naar Nederland komen,en binnen 2 jaar al zo bezig zijn, komen hier alleen heen om te profiteren en te kloten.
Wat heb je eraan om zulke mensen in de gevangenis te gooien? Daarna gaan ze weer net zo hard verder waar ze mee bezig waren. Kost een hoop geld ook die gevangenis elke keer.
Opzouten dus.. Als je in Nederland wilt wonen zul je je er (op een goeie manier) voor moeten inzetten.
Als je je niet aan de regels wilt houden en niks voor wil doen, blijf dan aub lekker weg...![]()
Omdat daar op dit moment een hoop problemen mee zijn misschien???quote:
Omdat dat nu makkelijk en snel aan te pakken is, de rest ligt wat lastiger met buitenlandse regeringen die hun eigen burgers liever kwijt dan rijk zijnquote:
ik heb nog geen criminele Antilliaan gezienquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:54 schreef Mdk het volgende:
[..]
Omdat daar op dit moment een hoop problemen mee zijn misschien???
Lees:quote:
Bij inwoners van andere landen kan Nederland eisen stellen aan bijvoorbeeld inkomen of mate van inburgering. Bij de Antillen geldt dat niet, omdat ze deel uitmaken van het Koninkrijk der Nederlanden. Het is dus een prima zaak om voor die groep aanvullende regels op te stellen, omdat ook juist bij die groep een hoop jongeren naar Nederland komen zonder dat ze uitzicht hebben op werk of een studie gaan volgen.quote:Als zij op goed geluk naar Nederland komen zonder zicht op werk of opleiding, bestaat de mogelijkheid dat zij worden teruggestuurd. Voor jongeren die kunnen aantonen dat zij naar Nederland komen voor werk, opleiding, gezinshereniging, vakantie of familiebezoek, geldt de terugkeerregeling niet.
ik heb ook gelezen dat Antillen alle criminelen daar naar Nederland wilt sturenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:55 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Omdat dat nu makkelijk en snel aan te pakken is, de rest ligt wat lastiger met buitenlandse regeringen die hun eigen burgers liever kwijt dan rijk zijn
aha ze hebben samen een plan met aanpak samengesteldquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:59 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Lees:
[..]
Bij inwoners van andere landen kan Nederland eisen stellen aan bijvoorbeeld inkomen of mate van inburgering. Bij de Antillen geldt dat niet, omdat ze deel uitmaken van het Koninkrijk der Nederlanden. Het is dus een prima zaak om voor die groep aanvullende regels op te stellen, omdat ook juist bij die groep een hoop jongeren naar Nederland komen zonder dat ze uitzicht hebben op werk of een studie gaan volgen.
Dus gaan we dat lekker toelatenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:59 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb ook gelezen dat Antillen alle criminelen daar naar Nederland wilt sturen![]()
quote:Jeugdige Verdachten:
Uitsplitsing naar de verschillende herkomstgroepen geeft een heel divers
beeld. In Nederland waren er in 2002 in totaal 56 allochtone bevolkingsgroepen
met een bevolkingsomvang van minimaal 4.000 personen. Daarvan
tellen de Dominicaanse (5,9%) en Antilliaanse (5,6%) bevolkingsgroepen het
hoogste percentage geregistreerde verdachten.
Bij de Antillianen gaat het voornamelijk
om de jongeren van de eerste generatie, waarbij een opvallend hoog
percentage verdachte meisjes (4,5% van de Antilliaanse meisjes). De tweede
generatie Antillianen is nog wel vaker verdachte dan hun autochtone
leeftijdsgenoten, maar minder vaak dan de eerste generatie. Zowel bij de
eerste als de tweede generatie Antillianen zijn de 15-17 jarigen relatief vaak
verdachte. Bij de Antillianen gaat het naast vermogensdelicten relatief vaak
om ‘overige delicten’ waaronder ook de drugsdelicten vallen.
Uitgaand van degenen die in Nederland woonachtig zijn, zijn de Antillianen
het sterkst oververtegenwoordigd onder de verdachten in vergelijking tot de
in Nederland woonachtige bevolking.
Onder de jeugdige allochtonen waren Antillianen en Marokkanen het
sterkst oververtegenwoordigd, gevolgd door Surinamers, ‘overige
allochtone groepen’ en Turken.
Alle verdachten:
In de LCK is tevens vastgesteld dat Antillianen het sterkst zijn
oververtegenwoordigd in de verdachtenregistratie. Zij komen hierin relatief
bijna zes keer vaker voor dan op basis van hun aandeel in de bevolking mag
worden verwacht.
Ik vind het eigenlijk al van den zotte dat er zulke onderzoeken gedaan worden, dat ontklaart gelijk de intentie van deze zaadbaren.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:16 schreef Mdk het volgende:
Ja.. normaal geeft ie niet zo snel op idd.
Na goed nog wat feitjes dan:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
CBS Verdachten van criminaliteit
Ja wat een onzin he? Misschien is er wel iets meer aan de hand dan alleen een hype....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk al van den zotte dat er zulke onderzoeken gedaan worden, dat ontklaart gelijk de intentie van deze zaadbaren.˛
Zolang dat argument 'het zijn toch Nederlanders' alleen maar één kant op werkt heb ik helemaal niet het idee dat het zo onrechtvaardig is om niet te vinden dat Antillianen hier hoe dan ook verblijfsrecht hebben.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe werkt het eigenlijk andersom? Als je je als 'Europese Nederlander' wil vestigen op Curaįao, worden daar dan eisen aan gesteld door de Antilliaanse regering?quote:Op zondag 29 januari 2006 00:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zolang dat argument 'het zijn toch Nederlanders' alleen maar één kant op werkt heb ik helemaal niet het idee dat het zo onrechtvaardig is om niet te vinden dat Antillianen hier hoe dan ook verblijfsrecht hebben.
Antillianen behoren tot het koninkrijk der Nederlanden dus als voor iemand die vlieger niet op zou gaan dan zijn zij het wel ... maar goed, ik vind het best hoor maar dan moet het wel voor iedereen gelden, dus ook voor Duitsers en ook voor Brazilianen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:42 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Die behoren tot de EU, dus die vlieger gaat niet op
Ik heb geen idee waarom je mij quote en op welk deel van het Nederlands/Europees recht je militaire razzia's wilt toestaan, maar verder leuk verhaaltje hoorquote:
Ja, daar worden (geen geringe) eisen aan gesteld. Met name uit angst voor een grote instroom aan gepensioneerden die zich daar willen vestigen.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:47 schreef freako het volgende:
Als je je als 'Europese Nederlander' wil vestigen op Curaįao, worden daar dan eisen aan gesteld door de Antilliaanse regering?
omdat jij zegt dat je Belgen en Duitsers niet terug kan sturen omdat die lid van de EU zijn ... Antillianen zijn lid van het koninkrijk, waarom hebben die minder rechten dan Duitsers en Belgen?quote:Op zondag 29 januari 2006 01:10 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom je mij quote
er worden wel vaker militairen in gezet op Nederlands grondgebied hoor ook om persoonlijke eigendommen te onderzoeken ... ik noem bv die terreurdreiging bij die tunnels na 11 september of recentere gebeurtenissen in het Laakkwartier.quote:en op welk deel van het Nederlands/Europees recht je militaire razzia's wilt toestaan, maar verder leuk verhaaltje hoor
Het zou me niets verbazen als dat zo geregeld is in het Koninkrijksstatuut.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat jij zegt dat je Belgen en Duitsers niet terug kan sturen omdat die lid van de EU zijn ... Antillianen zijn lid van het koninkrijk, waarom hebben die minder rechten dan Duitsers en Belgen?
Belgen en Duitsers kun je idd niet terugsturen, dat was daarom ook mijn reactie op degene die beweerde dat we dat dan ook maar moesten doen...quote:Op zondag 29 januari 2006 01:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat jij zegt dat je Belgen en Duitsers niet terug kan sturen omdat die lid van de EU zijn ... Antillianen zijn lid van het koninkrijk, waarom hebben die minder rechten dan Duitsers en Belgen?
[..]
er worden wel vaker militairen in gezet op Nederlands grondgebied hoor ook om persoonlijke eigendommen te onderzoeken ... ik noem bv die terreurdreiging bij die tunnels na 11 september of recentere gebeurtenissen in het Laakkwartier.
exacte artikels zou ik erbij moeten zoeken, hoe kom jij er bij dat dit uberhaupt niet zou mogen?
idd, omdat de oorzaak niet aangepakt wordt en die ligt imo nog altijd op de Antillen zelf, gewoon de bezem erdoorheen en een verse start maken ... want op deze manier bestaat het probleem over 10 jaar idd nog want die figuren blijven gewoon komenquote:Op zondag 29 januari 2006 01:33 schreef SjonLok het volgende:
Ik ben blij dat Verdonk actie onderneemt. Want als we met zijn allen moeten gaan wachten op die incompetente Pechtold met zijn Koninkrijksrelaties, dan gebeurt er de komende 10 jaar nog niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |