quote:DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil Antilliaanse en Arubaanse jongeren die zich hebben schuldig gemaakt aan een misdrijf door de rechter kunnen laten terugsturen. Daarbij moet het gaan om ernstige feiten, zoals diefstal, geweldpleging en drugsdelicten. De veroordeelde moet korter dan twee jaar in Nederland zijn.
Dit staat in een conceptwetsvoorstel van de bewindsvrouw. Zij bracht het voorstel zaterdag naar buiten voor consultatie, onder vooral de Antilliaanse en Arubaanse gemeenschap.
Het wetsvoorstel omvat ook een terugkeerregling voor 'kansloze' Antilliaanse en Arubaanse jongeren, in de leeftijd van 16 tot 24 jaar. Als zij op goed geluk naar Nederland komen zonder zicht op werk of opleiding, bestaat de mogelijkheid dat zij worden teruggestuurd. Voor jongeren die kunnen aantonen dat zij naar Nederland komen voor werk, opleiding, gezinshereniging, vakantie of familiebezoek, geldt de terugkeerregeling niet.
Ook zal voor Antillianen en Arubanen de inburgeringsplicht gelden, behalve als zij aantoonbaar voldoende onderwijs in het Nederlands hebben genoten. Verdonk wil voorkomen dat de eigen achterstanden van ouders worden overgedragen aan de kinderen.
Diverse gemeenten in Nederland hebben projecten om Antilliaanse probleemjongeren te begeleiden, maar de jongeren werken daar vaak niet aan mee. De voorgenomen maatregel ondersteunt de Sociale Vormingsplicht die op de Antillen is ingevoerd, maar is daarvan niet afhankelijk, zegt een woordvoerder van Verdonk. De maatregel is wel gericht op dezelfde doelgroep als die van de Antilliaanse regering. Volgens de minister moet vermeden worden dat de groep kwetsbare jongeren zich onttrekt aan de Sociale Vormingsplicht door naar Nederland af te reizen.
In bovengenoemde context, ben ik het eens met Verdonk. Kortom Verdonk heeft geen respect voor misdadigers, net als ieder weldenkend mens. Zou jij ook moeten doen Meki.quote:Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil Antilliaanse en Arubaanse jongeren die zich hebben schuldig gemaakt aan een misdrijf door de rechter kunnen laten terugsturen. Daarbij moet het gaan om ernstige feiten, zoals diefstal, geweldpleging en drugsdelicten. De veroordeelde moet korter dan twee jaar in Nederland zijn
Verdonk-bashen is natuurlijk bon-ton. Maar check ook eens de cijfers. Onder haar bewind zijn meer asielzoekers toegelaten tot NL, dan onder andere bewindslieden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Verdonk maakt een grote fout ten eerst ze maakt een grote groep telkens zwart in de media
en ten tweede het zijn Nederlanders dus hier laten en hier aanpakken
Verdonk heeft geen respect voor mensenlevens![]()
harde maatregelen doen ze hier maar niet wegsturenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:27 schreef 1ofthefew het volgende:
*gaap*
die groep maakt zichzelf zwart door zo crimineel te zijn. en zoals je kunt lezen in je eigen bron willen antillianen niet meewerken aan projecten om het beter te krijgen. dan harde maatregelen.
eerlijk toch!
je gaat toch niet iemand wegsturen voor diefstal etc.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Belangrijk detail:
[..]
In bovengenoemde context, ben ik het eens met Verdonk. Kortom Verdonk heeft geen respect voor misdadigers, net als ieder weldenkend mens. Zou jij ook moeten doen Meki.
ik bash verdonk haar beleid , ik vind verdonk een mooie vrouw maar ik bash haar beleidquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:30 schreef sooty het volgende:
[..]
Verdonk-bashen is natuurlijk bon-ton. Maar check ook eens de cijfers. Onder haar bewind zijn meer asielzoekers toegelaten tot NL, dan onder andere bewindslieden.
Ik ga even op zoek naar de cijfers, momentje..
Helemaal correct. Ik snap niet waarom allochtonen in hokjes duwen. Het moet voor iedereen gelden punt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:35 schreef beefcake het volgende:
Waarom alleen Antillianen + Arubanen en alleen jongeren? Laat het voor iedereen van kracht zijn die minder dan twee jaar in Nederland is.
Wat dacht je, autochtonen die minder dan 2 jaar in NL wonen? Babies terug naar de baarmoederquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:37 schreef Stratos het volgende:
[..]
Helemaal correct. Ik snap niet waarom allochtonen in hokjes duwen. Het moet voor iedereen gelden punt.
en Nederlanders dan ??quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Wat dacht je, autochtonen die minder dan 2 jaar in NL wonen? Babies terug naar de baarmoeder
Alle allochtonen die de fout in gaan retour afzender dus
Goed punt. Hoewel het nauwelijks tot niet van toepassing zou zijn, zou het systeem voor de volledigheid, ook voor westerse (Belgen, Duitsers etc.) immigranten moeten gelden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:35 schreef beefcake het volgende:
Waarom alleen Antillianen + Arubanen en alleen jongeren? Laat het voor iedereen van kracht zijn die minder dan twee jaar in Nederland is.
Nederlanders gaan zoals gebruikelijk de bak in of krijgen een boete, buitenlanders die hier komen om te kloten zijn niet welkom en wordt dus de verblijfsverunning afgenomen.quote:
Die behoren tot de EU, dus die vlieger gaat niet opquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Goed punt. Hoewel het nauwelijks tot niet van toepassing zou zijn, zou het systeem voor de volledigheid, ook voor westerse (Belgen, Duitsers etc.) immigranten moeten gelden.![]()
er bestaan geen allochtonenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Nederlanders gaan zoals gebruikelijk de bak in of krijgen een boete, buitenlanders die hier komen om te kloten zijn niet welkom en wordt dus de verblijfsverunning afgenomen.
Misschien moeten de antillen dan toch maar zelfstandig de afgoot in, scheelt ook bakken met geld aan subsidiesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
er bestaan geen allochtonen
elke medelander met een Nederlandse paspoort ongeact zijn vorige afkomst is een Nederlander en daar gelden de wetten en regels voor iedereen
oow krijgen ze subsidiesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:44 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Misschien moeten de antillen dan toch maar zelfstandig de afgoot in, scheelt ook bakken met geld aan subsidies
anders klik hier ff meki.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
er bestaan geen allochtonen
elke medelander met een Nederlandse paspoort ongeact zijn vorige afkomst is een Nederlander en daar gelden de wetten en regels voor iedereen
Nogal een kromme zaak dus, aangezien Antillianen gewoon Nederlanders zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:42 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Die behoren tot de EU, dus die vlieger gaat niet op
oow Verdonk vind ik een harde vrouw maar soms luistert ze niet naar de menselijke hartquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:46 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
anders klik hier ff meki.
wees blij dat verdonk ook niet alle domme allochtonen uitzet![]()
Denk toch eens logisch na man.. Mensen die naar Nederland komen,en binnen 2 jaar al zo bezig zijn, komen hier alleen heen om te profiteren en te kloten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Verdonk maakt een grote fout ten eerst ze maakt een grote groep telkens zwart in de media
en ten tweede het zijn Nederlanders dus hier laten en hier aanpakken
Verdonk heeft geen respect voor mensenlevens![]()
Tja, zoals ik al eerder zei, beter kunnen we de antillen zelfstandig maken, levert niet dan problemen op, maar ik heb het idee dat de VS graag wil dat we daar nog even blijven om de coke fabriek te beteugelenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:49 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nogal een kromme zaak dus, aangezien Antillianen gewoon Nederlanders zijn.
Europeanen zijn Nederland niet uit te zetten omdat ze Europeanen zijn, maar Antillanen kunnen ondanks hun Nederlanderschap gewoon op het vliegtuig gezet worden...
waarom alleen voor Antillianen ????quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:50 schreef Mdk het volgende:
[..]
Denk toch eens logisch na man.. Mensen die naar Nederland komen,en binnen 2 jaar al zo bezig zijn, komen hier alleen heen om te profiteren en te kloten.
Wat heb je eraan om zulke mensen in de gevangenis te gooien? Daarna gaan ze weer net zo hard verder waar ze mee bezig waren. Kost een hoop geld ook die gevangenis elke keer.
Opzouten dus.. Als je in Nederland wilt wonen zul je je er (op een goeie manier) voor moeten inzetten.
Als je je niet aan de regels wilt houden en niks voor wil doen, blijf dan aub lekker weg...![]()
Omdat daar op dit moment een hoop problemen mee zijn misschien???quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |