abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34558750
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:05 schreef Monus het volgende:

[..]

bron

De politiek wil graag dus van elke burger een dossier aanleggen over wat hij leest, wat hij koopt, waar hij naar toe reist, wie hij belt, welke internet pagina's hij bekijkt, en wat voor hobby's iemand heeft.

Dit natuurlijk allemaal om onze veiligheid te waarborgen.
Zwaar op tegen, maar ik begrijp wel hoe het zo gekomen is.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34559228
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:13 schreef Re het volgende:
ja maar ik heb toch niets te verbergen

Toont weer precies het gezicht van dit kabinet: doel heiligt de middelen, controlfreaks etc....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:03:24 #93
521 ruby
Hell yeah!
pi_34560634
Ik kan niet echt zeggen dat ik er een goed gevoel over krijg.
In het AD van vandaag stond er een stuk over. Het gaat nogal ver allemaal.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_34564151
zo gaat Nederland nog aparte wijken aanleggen waar alleen blanken mogen komen ?
jeetje mina we gaan weer terug in de jaren 30 weet Nederland niet wat vrijheid is ???
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34566458
En straks lachen tijdens de Dodenherdenking als ze het in toespraken over de Gestapo hebben.
Grafschennis is het. Schaf de klucht af, het is een belediging voor de gesneuvelden.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_34568554
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:55 schreef Meki het volgende:
zo gaat Nederland nog aparte wijken aanleggen waar alleen blanken mogen komen ?
jeetje mina we gaan weer terug in de jaren 30 weet Nederland niet wat vrijheid is ???
Helaas lijkt het daarop
Het gevolg van mensen die hun vrijheden misbruiken, en een kromme wetshandhaving
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34568689
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:57 schreef Overlast het volgende:

[..]

Dossier is ook weer zo'n groot woord. In Duitsland deden ze dit ook ten tijde van de RAF. Rasterfahndung heet dat. Als iemand naar Paksitan op vakantie gaat, het anarchy cookbook in de bibliotheek leent, geld ontvangt uit Saoedi-Arabie en zo nu en dan een zak kunstmest koopt dan kan je hem eens wat scherper in de gaten houden. Dus het is wel handig en je privacy wordt maar minimaal aangetast omdat je dit van 15 miljoen mensen moeilijk in de gaten kunt houden. Hooguit verdachte gevallen kun je echt goed in de gaten houden.

Maar het is natuurlijk makkelijk om Orwell erbij te halen.
Ik heb hier ook liggen, alsmede Mein Kampf en wat andere maffe zooi, moet ik lekker zelf weten lijkt me zo. Dat hoeft de overheid niet te weten, al helemaal niet vast te leggen, en er conclusies aan verbinden is al helemaal walgelijk.

Als de VVD hiermee akkoord gaat is mijn stem definitief pleite bij de volgende echte verkiezingen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 29 januari 2006 @ 01:22:55 #98
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_34568971
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dat wordt dus opletten wat je doet, waar je dat doet, waarmee, etc.

Ben je 9 en moet je een werkstuk maken voor school over iets, pas maar op dat je niet de verkeerde boeken haalt in de bibliotheek
Juist, een zeer wezenlijk risico dat je verleden je je hele leven blijft achtervolgen. Dat, terwijl je, juist in je jeugd, dwalingen moet kunnen maken voor wat betreft ideologie en interesses. Dat is juist waar opgroeien en leren om gaat.
  zondag 29 januari 2006 @ 01:25:16 #99
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_34569010
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:02 schreef Brammetje het volgende:
Het is juist een hele goede zaak om al deze gegevens te koppelen. Wat denken jullie zelf, dat we in de toekomst minder last gaan krijgen van terroristenen en andere gasten die ons rechtsysteem om zeep willen helpen. Nee tuurlijk niet, dat wordt alleen maar erger. Over 20 jaar wonen er hier meer dan 7 miljoen moslims.
De kans voor, tijdens en ná 9/11 om bij een terroristische aanslag om het leven te komen is zo onnóemelijk klein, dat dat geen enkele draconische maatregel zoals deze rechtvaardigt.
  zondag 29 januari 2006 @ 01:26:57 #100
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_34569036
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:40 schreef Aurelianus het volgende:
Het wordt tijd dat D'66 eens de boel opblaast. En nee, dan doel ik niet op een terroristisch aanslag.
Wie zou ze missen dan? Buiten de directe familie dan...
  zondag 29 januari 2006 @ 02:10:54 #101
46960 StefanP
polemicist
pi_34569795

Smerige politici met hun kutwetjes. Wegwezen met je inbreuk van privacy! Het is godverdomme niet te geloven zeg, alles willen ze weten. Die "dreiging van terrorisme" komt ze maar al te goed uit, onder het mom van "het is voor je eigen veiligheid" duwen die lijers er alles door om maar meer controle en macht te krijgen.

Dat tegelijkertijd het grootste deel van het terroristentuig in NL doodleuk vrij op straat rond loopt, vergeten ze gewoon eventjes. Dat het OM niet in staat is, mede door veel te linkse rechters, om ook maar een willekeurige terrorist in de cel tegooien. Maar ondertussen willen ze wel alle manieren uitbreiden om gegevens over jouw surfgedrag, je hobbies, welke boeken je leest en hoe vaak je per dag naar WC gaat, te verkrijgen. Tuig. Die Donner moet gewoon iets naars mee gebeuren, en snel. Je zou er acuut een terrorist van worden, van die wereldvreemde kneus.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34570928
Onze westerse samenleving, onze normen, waarden en vrijheden worden bedreigd! Om deze te beschermen zijn verregaande maatregelen noodzakelijk. Daarom zijn alle technieken goed om mensen met een radikaal gedachtengoed op te sporen en te stoppen voordat ze politici worden en zulke bedreigende wetsvoorstellen kunnen indienen.
  zondag 29 januari 2006 @ 03:46:47 #103
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34571240
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:23 schreef Doderok het volgende:
Onze westerse samenleving, onze normen, waarden en vrijheden worden bedreigd! Om deze te beschermen zijn verregaande maatregelen noodzakelijk. Daarom zijn alle technieken goed om mensen met een radikaal gedachtengoed op te sporen en te stoppen voordat ze politici worden en zulke bedreigende wetsvoorstellen kunnen indienen.
Onze vrijheden worden bedreigd door de politici die nu zitten, niet door de terroristen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 29 januari 2006 @ 04:09:59 #104
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_34571426
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:48 schreef DionysuZ het volgende:
Lekker, en hoe breed wordt het uitgemeten in de pers? helemaal niet. Volgens mij weet 99,9% van nederland nog niet eens dat alles wat je in de bieb leent geregistreerd wordt nou.
Inderdaad vreemd dat iets van een dergelijk 'gewicht' amper aan bod komt in de media.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zondag 29 januari 2006 @ 07:00:53 #105
46960 StefanP
polemicist
pi_34572294
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:46 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Onze vrijheden worden bedreigd door de politici die nu zitten, niet door de terroristen.
Dat zegt hij ook, maar waarschijnlijk ging het belletje niet meteen bij je rinkelen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 29 januari 2006 @ 07:03:55 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34572299
't Scheelt me eigenlijk geen ene kont.

Ze gaan hun gang maar.

Veel dingen wil je niet eens weten wat ze allemaal kunnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 januari 2006 @ 11:25:32 #107
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 29 januari 2006 @ 11:42:44 #108
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34574458
quote:
Zijn Leidse collega Hans Franken, hoogleraar informatierecht en Eerste-Kamerlid voor het CDA, gaat nog een stap verder. ,,Burgers verliezen rechten waarvoor hard is gevochten. Zo creëren we een samenleving die is gebaseerd op wantrouwen, terwijl mensen juist op de overheid moet kunnen vertrouwen.’’
Dit is een aardig sterk punt. De huidige maatschappij drijft voor een groot deel op de term 'vertrouwen'. Burgers vertrouwen de overheid in de zin van dat de overheid zich zal inspannen voor hun belangen, en de overheid vertrouwt burgers in de zin van dat burgers zich aan regelingen van overheidswege zullen houden. Zodra dit vertrouwen omslaat in wantrouwen (de overheid gaat er niet meer van uit dat burgers zich aan overheidsregelingen houden), zal het onvermijdelijk zijn dat die verschuiving ook de andere kant op gaat werken - burgers vertrouwen de overheid niet meer. Burgers die de overheid niet meer vertrouwen, zullen ook niet snel geneigd zijn zich aan overheidsregelingen te houden. Je krijgt dan een samenleving waar collectieve voorzieningen steeds meer een dode letter worden; mensen gaan zelf bepalen wat goed of slecht voor hen is. In plaats van een maatschappelijk verdrag krijg je dan een maatschappelijk conflict, het equilibrium van overheid en burgers is verstoord, en dat zal waarschijnlijk gepaard gaan met grote sociale onrust; mensen kunnen bijvoorbeeld opeen niet meer rekenen op sociale voorzieningen. De overheid zoekt dus met een groeiend wantrouwen de grenzen op van het fragiele maatschappelijke evenwicht
  zondag 29 januari 2006 @ 12:03:26 #109
65918 IBAZ
broeinest
pi_34575003
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:43 schreef Doderok het volgende:

[..]

Iedereen doet wel eens iets strafbaars, misschien pakken ze je voor belastingontduiking, fout parkeren, afval in de tuin verbranden, wietplanten op de zolder of iets anders, gewoon omdat je interesses aanleiding waren tot een onderzoek.
En terecht, als je dingen doet die verboden zijn, moet je niet gek opkijken als daar een sanctie op volgt.
pi_34575359
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:03 schreef IBAZ het volgende:

[..]

En terecht, als je dingen doet die verboden zijn, moet je niet gek opkijken als daar een sanctie op volgt.
Dat de pakkans afhankelijk is van je interesses of politieke overtuiging, daar gaat het om!
pi_34578173
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waar post je dan vandaan? Want dit is sinds afgelopen 1 januari werkelijkheid hoor. Elke opsporingsambtenaar kan nu inzien welke boeken je leent.
WTF? Is het al ingevoerd?
Dan ga ik vanaf nu alles contant betalen iig, naar de bibliotheek ging ik toch al niet

[ Bericht 8% gewijzigd door Repeat op 29-01-2006 13:47:25 ]
pi_34578206
quote:
Op zondag 29 januari 2006 02:10 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]

Smerige politici met hun kutwetjes. Wegwezen met je inbreuk van privacy! Het is godverdomme niet te geloven zeg, alles willen ze weten. Die "dreiging van terrorisme" komt ze maar al te goed uit, onder het mom van "het is voor je eigen veiligheid" duwen die lijers er alles door om maar meer controle en macht te krijgen.

Dat tegelijkertijd het grootste deel van het terroristentuig in NL doodleuk vrij op straat rond loopt, vergeten ze gewoon eventjes. Dat het OM niet in staat is, mede door veel te linkse rechters, om ook maar een willekeurige terrorist in de cel tegooien. Maar ondertussen willen ze wel alle manieren uitbreiden om gegevens over jouw surfgedrag, je hobbies, welke boeken je leest en hoe vaak je per dag naar WC gaat, te verkrijgen. Tuig. Die Donner moet gewoon iets naars mee gebeuren, en snel. Je zou er acuut een terrorist van worden, van die wereldvreemde kneus.
je weet dat ze dit in de VS al lang doen?
pi_34580160
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:43 schreef Doderok het volgende:

[..]

Wat zijn je kansen op een vaste positie of promotie als je baas en al je collega's een bezoekje van de politie krijgen? Zijn dat niet technieken waarmee dissidenten in bepaalde landen aangepakt werden/worden?
Als ze dat zouden doen, gaan ze voorbij aan één heel sterk punt: iemand die niets meer te verliezen heeft is veel gevaarlijker dan iemand die alle mogelijkheden nog heeft. Feitelijk graven ze dus hun eigen graf.
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:53 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heb je dat verhaal gehoord van die vrouw die tot moslim is bekeerd? Daar vielen ze het huis binnen. Ze werd gevolg, hinderlijk gevolgd. Op rare tijdsdtippen gebeld, bedreigd. de rechter heeft het verboden, maar het schijn toch door te gaan. er moet een nieuw proces zodat de rechter niet alleen zegt dat het niet mag maar er ook consequenties uit voort komen.
Die vrouw is onschuldig en het gebeurt nu al, laat staan als ze meer weten. Je hebt zo een paar ''getuigen'' die wat raars beweren.
Ik heb erover gelezen ja. Dit natuurlijk omdat islam en terrorisme momenteel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn voor veel mensen. Vanuit het perspectief van de burger die privacy wil, is het buitengewoon ergerlijk. Vanuit het perspectief van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de maatschappij, is het volstrekt verantwoord. Het is maar net aan welke kant je staat.

Maar haat zaaien ze er zéker mee.
  zondag 29 januari 2006 @ 15:00:23 #114
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34580930
quote:
Op zondag 29 januari 2006 07:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook, maar waarschijnlijk ging het belletje niet meteen bij je rinkelen
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34582476
en wat kunnen wij als burger doen aan het feit dat onze regering onze vrijheid wegneemt? iemand ideeen?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_34582695
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:47 schreef NgInE het volgende:
en wat kunnen wij als burger doen aan het feit dat onze regering onze vrijheid wegneemt? iemand ideeen?
Schelden op een forum misschien?
pi_34583398
ik bedoel iets dat er daadwerkelijk voor zou kunnen zorgen dat dit soort 'regelingen' tot het verleden zullen behoren. hoe wij als burger politieke druk uit kunnen oefenen.
  zondag 29 januari 2006 @ 16:23:11 #118
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34583821
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:13 schreef NgInE het volgende:
ik bedoel iets dat er daadwerkelijk voor zou kunnen zorgen dat dit soort 'regelingen' tot het verleden zullen behoren. hoe wij als burger politieke druk uit kunnen oefenen.
Geen idee nog eigenlijk. Normaal vindt ik dat je bij de verkiezingen je stem moet laten horen. Maar wedden dat een heleboel mensen gewoon weer CDA en VVD stemmen ook al zijn ze hier fel tegen.
Wat kan je eigenlijk doen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34584327
inderdaad...dat soort dingen krijg je niet op school en er moet binnenkort wel iets gaan gebeuren, anders kunnen we onszelf net zo goed meteen als slaaf gaan profileren.
pi_34587540
Nouja, andere partijen stemmen dus, emigreren....
Maarja zoveel relaxede landen waar je ook wilt wonen blijven er niet over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')