abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2283678
Vanavond is me (eerstejaars studentje) een vliegticket richting Budapest in de schoot geworpen voor aanstaande maandagmorgen, dinsdagochtend vlieg ik vanaf Budapest weer terug naar Schiphol. Aangezien dit totaal onverwacht was, heb ik geen idee wat ik kan verwachten van Budapest, net de currency converter erbij gepakt en gezien dat fl 100.- ongeveer 11300 locale eenheden is (Hogaarse Florint) en dat ik voor een drie sterren-hotel ongeveer op fl 90.- moet rekenen, een taxi voor een kilometer of 20 kost omgerekend ongeveer fl 40. That's it, that's all I know about Hungary & Budapest.

Dus, wat is er te zien? Wat is er te doen? Hoe kom ik aan een hotel als ik eenmaal in Budapest aankom? Alle tips zijn welkom!

pi_2283835
Je hebt toch een mond om te vragen. De Hongaren zijn over het algemeen zeer behulpzaam. In Budapest kan men heel goed terecht met Duits, maar laat wel even merken dat je geen Duitser bent.

Er is heel veel te zien in Budapest, het bezit een rijk en gevarieerd cultuur getuige de vele monumenten. Er is zeer veel te vinden op Internet over Hongarije, de volgende link helpt je misschien iets verder.
http://www.magyar.f2s.com/budapest.htm

pi_2284427
Je bent er dus minder dan een dag?
pi_2303264
Budapest is mooi!
pas wel op: heel veel zakkenrollers, vooral in de metro. en spreek met taxichauffeurs vooraf 'n vaste prijs af.
  maandag 15 november 2004 @ 09:59:08 #5
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_23323402
Budapest is fantastisch, de meest fantastische stad van Europa
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
pi_23323427
quote:
Op maandag 15 november 2004 09:59 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Budapest is fantastisch, de meest fantastische stad van Europa
en het barst van de lekkere wijven, ook niet onbelangerijk
  vrijdag 17 juni 2005 @ 22:52:32 #7
75914 BesjeCom
http://www.moviexp.nl
pi_28032544
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nouuuuuuuu, dat betwijfel ik ten zeerste.
Sukkel...boedapest is superrrr mooi
Vooral omdat er ook een super mooi meisje woont...m'n vriendin
pi_33661469
Hier een verhaal van 2 Belgen. Het is waargebeurd en wel op woensdag 28 december.

They were drinking somewhere in a cafe in Budapest. After a while, 2 girls came to them to ask them what time it was. (It were just normal girls, like you and me) The girls spoke Hungarian, so first the boys didn't understand them. They kept on talking in English. Just a normal talk about the things of life.. (Where do you come from, what are your interests) After some time there was a little caress between the girls&boys. (They behaved sweet to each other, that sort of things; NOT KISSING or something) They drank some glasses, paid and finally the girls asked the boys wether they knew another cafe. They didnt, because it was their first night in Budapest. The girls proposed to go to a cafe they knew. (Not a sexclub or something, just a cafe). The boys agreed and they went to the cafe. The boys ordered some coffee for themselves. The girls themselves ordered a bottle of wine, for themselves. The talk went on and the girls ordered more bottles of wine. One of the boys told me he only drunk ONE coffee in this second cafe. At the end, the bill had to be paid. The waitress handed the bill to the boys. The total amount was 104.000 Forint. (400 Euro), and that while at least one of the boys only drunk a coffee. Of course the boys didnt want to pay the whole bill, so they gave it to the girls. The girls did as if the boys ordered all the drinks, including all the bottles of wine. There was some quarrel and finally they called for the waitress. She also said that the boys ordered ALL THE DRINKS. The boys were getting angry. They asked the girls if they could pay. But the girls could only show a banknote of 5.000 Forint. There was a big bouncer standing at the door of the cafe, so leaving without paying was impossible. The boys told the waitress they had only 10.000 Forint. Then the waitress pointed the boys at the cash dispenser in the cafe. Finally the boys paid 50.000 Forint and left the building. They were DECEIVED terribly.

Het betreffende cafe is waarschijnlijk cafe Dolce Vita. U bent gewaarschuwd!
pi_33664675
gewoon als man alleen beetje gaan rondlopen in het centrum (vaci utca) en je wordt steevast aangesproken door 1 of meerdere (te mooie en goedverzorgde) dames ... of je wat wilt gaan drinken met ze.... is mijn al meerdere keren gebeurd

Hier nog meer ripp-offs

http://www.budapesthotels.com/touristguide/ripping.asp
http://worstofbudapest.blogspot.com/

[ Bericht 20% gewijzigd door Solitarias op 03-01-2006 17:17:23 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:23:55 #10
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_35856377
Weet iemand dat? Of je in Boedapest uit de kraan kan drinken? Google helpt me niet echt...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_35856960
Niet geheel toevallig heb ik hier net de Lonely Planet van Budapest voor me liggen en ik citeer:
quote:
Budapest poses no health risk and the water is perfectely safe
... om verder te gaan over alles wat wel gevaarlijk is, zoals muggen en teken in de zomer.

Een bezoek aan Budapest is overigens niet compleet om een van de (warm)waterbronnen bezocht te hebben en het bronwater geproefd te hebben
pi_35857077
Water drinken, ze hebben goed bier hoor

Als je geen risico wilt lopen koop dan bronwater, is niet zo duur daar.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 20:47:56 #13
45833 crew  Fogel
pi_35857366
Het water uit de kraan smaakte een beetje vaag maar heb nergens last van gehad.

En zoals longinus al zei: bier smaakt ook goed!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_35868480
Gewoon drinken, niets mis mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36481239
Afgelopen weekend naar Budapest geweest en ik kan zeggen dat deze stad zeker indruk heeft gemaakt. Maar ik moet zeggen zowel goede als slechte indrukken.

Allereerst kan ik zeggen dat eze stad echt een prachtige stad geweest moet zijn zo'n 70 jaar geleden, met de grote boulevards met vele art nouveau gebouwen en enkele grootse monumenten als de burcht, de verschillende bruggen en de markthallen. Maar helaas heeft de tijd hier stilgestaan op een verkeerd moment... veel gebouwen zijn vies en vervallen en de tweedeling tussen arm en rijk is op iedere straathoek te merken.

Dit gevoel werd nog eens versterkt door de kale bomen en het relatief koude weer, dat er voor zorgde dat de stad misschien wat minder levendig was als later in het voorjaar. Dat bleek wel toen het één avond iets warmer was en de terrassen aan de Liszt Ferenc Ter overvol zaten en er direct volop straatleven was.

Nog iets dat echt opviel was de onachtzaamheid van het personeel in restaurants. Het eten is er goed betaalbaar (10-15 euro voor complete maaltijd) en de kwaliteit erg wisselend, maar het personeel was op één uitzondering na totaal ongeïnteresseerd.

Maar Budapest is zeker een stad die ik over een paar jaar weer terug wil zien. Het is een aanrader voor een ieder die een weekendje weg wil naar een stad waar je goedkoop kan eten en genoeg kan zien en doen in een weekend.

De funicular naar de burcht // Het parlement

Heldenplein // Markthallen
pi_38505099
Ik zit te denken aan een weekje Budapest met mn vriend in augustus! Wie weet er nog een leuk hotel/hostel?? En andere tips?
pi_38546308
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:20 schreef DutchTrain het volgende:
Afgelopen weekend naar Budapest geweest en ik kan zeggen dat deze stad zeker indruk heeft gemaakt. Maar ik moet zeggen zowel goede als slechte indrukken.

Allereerst kan ik zeggen dat eze stad echt een prachtige stad geweest moet zijn zo'n 70 jaar geleden, met de grote boulevards met vele art nouveau gebouwen en enkele grootse monumenten als de burcht, de verschillende bruggen en de markthallen. Maar helaas heeft de tijd hier stilgestaan op een verkeerd moment... veel gebouwen zijn vies en vervallen en de tweedeling tussen arm en rijk is op iedere straathoek te merken.

Dit gevoel werd nog eens versterkt door de kale bomen en het relatief koude weer, dat er voor zorgde dat de stad misschien wat minder levendig was als later in het voorjaar. Dat bleek wel toen het één avond iets warmer was en de terrassen aan de Liszt Ferenc Ter overvol zaten en er direct volop straatleven was.

Nog iets dat echt opviel was de onachtzaamheid van het personeel in restaurants. Het eten is er goed betaalbaar (10-15 euro voor complete maaltijd) en de kwaliteit erg wisselend, maar het personeel was op één uitzondering na totaal ongeïnteresseerd.

Maar Budapest is zeker een stad die ik over een paar jaar weer terug wil zien. Het is een aanrader voor een ieder die een weekendje weg wil naar een stad waar je goedkoop kan eten en genoeg kan zien en doen in een weekend.

[afbeelding][afbeelding]
De funicular naar de burcht // Het parlement
[afbeelding][afbeelding]
Heldenplein // Markthallen
Ben het helemala met je eens
Ben er vorig jaar geweest
Sommige gebouwen zijn idd *vies* schuin tegenover die BurgerKing bij die markhal stond ook een gebouw dat echt stonk

En over restaurants enzo klopt ook
Ik heb eigenlijk maar 1x in de stad gegeten de rest was altijd in het Hotel
Maar in het hotel was het personeel niet echt geweldig spraken zeer slecht duits en engels
En je kreeg vaak iets dan dat je besteld had

Maar ik denk ook dat ik nog 's terug ga naar Budapest toch wel een wereldstad
pi_40293653
Ik vlieg volgende week zondag op Boedapest. Hoever is het vliegveld uit het centrum, kun je er vlakbij het centrum ook kamperen met een tent? Wat zijn een beetje de toffe tenten waar ik pils moet gaan drinken etc.
pi_40293699
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:57 schreef Roellio het volgende:
Hoever is het vliegveld uit het centrum, kun je er vlakbij het centrum ook kamperen met een tent?
Ik heb ooit midden in het centrum gestaan met m`n tent. Zal is ff zoeken of ik dat adres nog heb.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_40293819
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:57 schreef Roellio het volgende:
Ik vlieg volgende week zondag op Boedapest. Hoever is het vliegveld uit het centrum? Wat zijn een beetje de toffe tenten waar ik pils moet gaan drinken etc.
Ligt er aan welk vliegveld je aankomt. Er zijn er 2. Maar over het algemeen moet je eerst een busje nemen naar het metrostation en dan verder. Houdt er rekening mee dat je alleen in Forinten kan betalen en de geldautomaten het niet doen in de low-cost terminal.

Eten en drinken zie boven: Liszt Ferenc Tér is the place to be
pi_40293820
Ja, op zich wil ik liever in een hostel, maar 4 dagen na mijn aankomst begint het Sziget festival, en ik vrees dat daardoor alle Hostels vol zijn.
pi_40293843
Sunday, 06 Aug 06
Flight W6 220
Depart Amsterdam at 18:00 and arrive in Budapest-Terminal 1 at 19:50

Terminal-1
pi_40293849
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:08 schreef Roellio het volgende:
Ja, op zich wil ik liever in een hostel, maar 4 dagen na mijn aankomst begint het Sziget festival, en ik vrees dat daardoor alle Hostels vol zijn.
Probeer je toch www.couchsurfing.com of hospitalityclub.org
pi_40293861
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Probeer je toch www.couchsurfing.com of hospitalityclub.org
Kan, maar ik vind het altijd leuker om met andere rondreizende jongeren te socializen. Dat kan ik hostels altijd perfect.

Overigens is mijn ervaring wel dat als je daar 'on the spot' probeert te boeken en beloofd dat je de hele week blijft ze wél een plekje hebben.
pi_40293938
Een aanrader. Super gezellige camping met veel nationaliteiten. Ze hebben ook een aantal kamers. Zeer gastrvije mensen.

http://www.bikercamp.hu/index.html

pi_40293953
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:09 schreef Roellio het volgende:
Sunday, 06 Aug 06
Flight W6 220
Depart Amsterdam at 18:00 and arrive in Budapest-Terminal 1 at 19:50

Terminal-1
=> http://wizzair.com/travelinfo_airportaccess12.shtml

Terminal 1 is de low cost terminal, daarvoor geldt inderdaad het bovenstaande over de kapotte geldautomaten. Taxichauffeurs nemen uiteraard wel euro's aan
pi_40294103
Ik vlieg ook met Wizzair!
pi_40294172
Ik heb de camping een mailtje gestuurd of ze plek hebben voor een koepeltentje. Ik baal er een beetje van dat er Sziget is, daardoor is het veel te druk in de stad.

Alhoewel ik misschien nog wel een dagje festival meepak.
pi_40294815
Hello Roel,
Yes, we have free tent place 06.08.2006.

Approach from airport

Public bus Nr.200 end tatation. There is change Metro Nr M3. You must go until station „Népliget”.

Best regards

Zsuzsanna Miko

www.bikercamp.hu

Dank u, frankium!
pi_40295069
Haha wat gaaf. Post je ervaringen wel ff hè? Toen ik er stond hadden ze een fet grote diepvries staan vol met bier en ander drinken. Moest je aanstrepen hoeveel je dronk en bij vertrek af rekenen. Ik heb me toen verbaasd dat er nog zulke mensen bestaan. Het is trouwens wel lastig te vinden, want het is achter hun huis. Je moet dus in een straat een deur openen en dan sta je ineens op een camping

Veel plezier.
pi_40298662
Ik ga dinsdag!
pi_40299099
Waar ga je overnachten, Karoltje? En wat ga je allemaal doen?
pi_40313656
Hoe is de stad? Is het leven er trouwens duur?
Ik heb nl ook twee tickets geboekt!
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_43646606
Heeft er iemand leuke adressen van hostels in Budapest? Wij gaan met 2 putje winter...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_43649996
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt er aan welk vliegveld je aankomt. Er zijn er 2. Maar over het algemeen moet je eerst een busje nemen naar het metrostation en dan verder. Houdt er rekening mee dat je alleen in Forinten kan betalen en de geldautomaten het niet doen in de low-cost terminal.

Eten en drinken zie boven: Liszt Ferenc Tér is the place to be
Ik was afgelopen weekend in Boedapest en de geldautomaten in de budgetterminal deden het prima, let wel op dat je niet de EURO-only geldautomaat pakt, want dan moet je nog een keer pinnen

Vanaf beide terminals (1 voor lowcost) en 2 voor overige vertrekt de bus 200 naar het metrostation, daar kan je prima een kaartje of een dagkaart kopen voor de metro. Vanaf de lowcost terminal naar het metrostation is KC 210, en duurt ongeveer 20 minuten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 18 november 2006 @ 09:48:15 #36
45833 crew  Fogel
pi_43650628
Je kan ook de minibus shuttle pakken. Even bij de balie zeggen waar je heen gaat, betalen en dan komt er vanzelf een keer een chauffeur je ophalen en brengt je naar je hotel.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_43650747
Ik heb de vorige keer de minishuttle gebruikt, maar het openbaar vervoer is ook prima. Het voordeel van de shuttle is dat ze je voor de deur afzetten.
  Moderator zaterdag 18 november 2006 @ 10:08:27 #38
45833 crew  Fogel
pi_43650876
En voor 20-22¤ kan je ook je de wachttijd tot 0 verlagen, er staat dan iemand met een bordje met je naam erop bij in de terminal te wachten en die brengt je meteen totaan het hotel.
Is niet eens duurder dan de taxi pakken en het scheelt in de taxi-rij staan (al gaat die vrij vlot daar in tegenstelling tot Brussel bijvoorbeeld).
pi_43656167
Ik ga 15 feb t/m 18 feb naar budapest! echt lachwekkend gewoon wat ik kwijt ben voor een ticket en hotel! totaal namelijk 120 euro pp!!! temperatuur is best koud in februari ofnie? ze zullen vast wel vodka hebben om je warm te houden!
  Moderator zaterdag 18 november 2006 @ 20:25:11 #40
45833 crew  Fogel
pi_43666148
Toen ik er in februari was, was het op zich niet zo heel koud (-5). Maar als je dan op een brug -in de vrij harde wind- naar ijsschotsen gaat kijken die tegen de pilaren kapotdrijven, dan krijg je het op een gegeven moment toch wel erg koud.
pi_43674592
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:07 schreef Eggos het volgende:
Ik ga 15 feb t/m 18 feb naar budapest! echt lachwekkend gewoon wat ik kwijt ben voor een ticket en hotel! totaal namelijk 120 euro pp!!! temperatuur is best koud in februari ofnie? ze zullen vast wel vodka hebben om je warm te houden!
Wodka genoeg idd

Ik was in 1992 en 1993 in Budapest, beide keren midden in de zomer en 40 graden Ik vond het toen een ontzettend toffe stad en alweer veel te lang geleden dat ik er was!
We zijn toen naar het Gellert bad geweest, toen mocht je geen badkleding aan maar kreeg je een vaag schortje voor
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator zondag 19 november 2006 @ 08:40:28 #42
45833 crew  Fogel
pi_43678125
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:44 schreef Vava het volgende:

[..]
We zijn toen naar het Gellert bad geweest, toen mocht je geen badkleding aan maar kreeg je een vaag schortje voor
De 'locals' gebruiken nog steeds die vage schortjes, maar de toeristen mogen gewoon normale badkleding aan. In 2005/2006 heb ik 3 keer in het Gellert hotel overnacht en het is heerlijk om 's ochtend voor een vergadering even het bad te bezoeken (en al helemaal als je de avond ervoor een beetje meer bier gedronken hebt dan strikt noodzakelijk)!
pi_43707039
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:07 schreef Eggos het volgende:
En welk hotel is dat dan? Het goedkope ticket heb ik ook al... wij gaan 4 tot 9 feb. Zijn nog op zoek naar logies.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_43724321
quote:
Op maandag 20 november 2006 02:07 schreef BrusselseSpruit het volgende:

[..]

En welk hotel is dat dan? Het goedkope ticket heb ik ook al... wij gaan 4 tot 9 feb. Zijn nog op zoek naar logies.
Ticket met Skyeurope 48 euro pp retour incl. bel. etc.
Hotel via www.hotelscentral.com ! Best Western Grand Hungaria Hotel 71 euro pp voor 3 nachten
pi_43724777
Budapest is echt schitterend. Brede boulevards door de hele stad. De metro stopt overal. Echt een openbaring. Gellert baden ben ik ook geweest, heerlijke thermaal baden. Tip: neem geen massage, want ik ben bont en blauw gekraakt

Maar voor de rest alleen maar positieve ervaringen.
pi_46653371
We zijn van plan om in de zomer met 6 vrienden op vakantie te gaan en Budapest kwam ter sprake. Het ziet er goed uit en alles is vrij betaalbaar.

Nu rest er nog 1 dringende vraag: hoe is het uitgaansleven daar? Gaat alles om 01:00 al op slot, of kun je tot diep in de nacht kroegen en discotheken vinden waar je goed uit kan gaan?
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 13:44:31 #47
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46653434
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:42 schreef HuHu het volgende:

Nu rest er nog 1 dringende vraag: hoe is het uitgaansleven daar? Gaat alles om 01:00 al op slot, of kun je tot diep in de nacht kroegen en discotheken vinden waar je goed uit kan gaan?
Zo diep in de nacht als je maar wil.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_46653842
Oké, dat is mooi. Maar zijn er ook veel kroegen en discotheken te vinden? En in welke wijk zijn die te vinden, of zit het echt verspreid door de stad?

Het appartement wat ik heb gevonden zit vlakbij metrostation Astoria in wijk VII. Is dat een goede wijk, of kan je daar beter niet komen?
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 13:57:23 #49
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46654063
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:52 schreef HuHu het volgende:
Oké, dat is mooi. Maar zijn er ook veel kroegen en discotheken te vinden? En in welke wijk zijn die te vinden, of zit het echt verspreid door de stad?
Het zit behoorlijk verspreid. Het is handig om iets als een Lonely Planet te hebben van de stad. De leukste plekken vond ik trouwens de openlucht kroegen van scholen en culurele centra.
quote:
Het appartement wat ik heb gevonden zit vlakbij metrostation Astoria in wijk VII. Is dat een goede wijk, of kan je daar beter niet komen?
Ik weet zo zonder kaart even niet welke wijk dat is, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld in welk deel van de stad dan ook. Sowieso ben je met een groepje, toch?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_46654141
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:52 schreef HuHu het volgende:

Astoria is vrijwel in het (winkel-)centrum. Lijkt mij geen probleem. Meeste uitgaansgelegenheden zijn op (15-20min) loopafstand vanaf daar tussen Opera en Oktagon.
Bereid je wel voor op Engelse vrijgezellenfeesten
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 14:05:41 #51
45833 crew  Fogel
pi_46654480
Ik neem aan dat metrostation Astoria bij het Astoria hotel ligt, en vanaf daar is het meeste goed te voet te doen. Uitgaan kan je de hele nacht, geen probleem. En de volgende ochtend kan je bij het Gellert hotel de spa in om sneller van je kater af te komen
pi_46655034
Als ik goed op de kaart kijk ligt het tussen de 'Chain Bridge' en de 'Elisabeth Bridge' in, aan de rechterzijde van die rivier in een straat wat naar achteren.

En we gaan met 6 man dus onveilig zullen we ons niet snel voelen.

Opera en Oktagon kan ik zo snel niet vinden op de kaart, maar 15 minuten lopen is geen enkel probleem. Alhoewel... als je dronken bent moet je nog wel terug .

En een boek met culturele informatie (dus niet alleen kroegen) gaat zeker mee! Ik heb nog steeds zere benen van onze vorige vakantie, toen hebben we té veel gelopen om alle culturele plaatsen te kunnen bezoeken.
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 14:28:27 #53
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46655709
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:14 schreef HuHu het volgende:
Alhoewel... als je dronken bent moet je nog wel terug .
Wij konden de eerste nacht ons appartement al niet terugvinden.
pi_46655872
Bereid je maar voor op veel lopen als je veel wilt zien, BP is erg groot. Drank is relatief goedkoop in Hongarije waardoor je ook eerder bezuipt.
Overigens kent Budapest een zeer goede OV wat ook bijna geen ruk kost.

Budapest is ook erg veilig in verhouding tot A'dam en R'dam, ik kom daar regelmatig en ben nooit lastiggevallen, ik woon maar op 35 km van het centrum.

Aanbevolen bezienswaardigheden zijn de Burcht, Vissersbastilion, Gellert thermaalbaden en alles wat er omheen ligt, dit vind je aan de "Buda" zijde en zijn allemaal in de buurt van de historische Kettingbrug (Chain Bridge).
pi_46656547
Veel lopen is geen probleem, we zijn wel wat gewent. Ik zag dat er aardig wat metro-stations waren, dus dat is mooi. Lekker makkelijk naar mooie plaatsen toe reizen.

Ik lees ook dat het Balaton meer vlakbij Budapest is. Is het een beetje te doen om daar een keer naar toe te gaan met de bus of trein?
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 14:55:06 #56
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46656659
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:51 schreef HuHu het volgende:
Veel lopen is geen probleem, we zijn wel wat gewent. Ik zag dat er aardig wat metro-stations waren, dus dat is mooi. Lekker makkelijk naar mooie plaatsen toe reizen.
Zoals Dr.Nikita ook zegt is er een heel goed OV en goedkoop OV. Da's vooral overdag handig, want de metro's scheiden er al redelijk vroeg mee uit. Het scheelt je enorm veel lopen als je een kaart koop voor de metro die je een aantal dagen kunt gebruiken.
pi_46656828
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:51 schreef HuHu het volgende:
Ik lees ook dat het Balaton meer vlakbij Budapest is. Is het een beetje te doen om daar een keer naar toe te gaan met de bus of trein?
Dat is ongeveer 2 uur met de trein. Kijk van te voren wel vanaf welk station je moet vertrekken. Síofok is de dichtsbijzijnde plek aan het meer. Balatonfüred wellicht de interessantste
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:30:29 #58
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_46749122
Ga van de zomer naar Sziget en dus ook wel wat uren door de stad heen slenteren. Als iemand tips heeft waar we zeker heen moeten, graag!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_46863046
Nikita, je woont in budapest?
Ik ook, mag ik vragen wat je doet? ben je aan t studeren iod?
ennuh voor degene die nog heen gaan: zeker 's nachts de citadella beklimmen (bij de Szabadsag-szobor) het uitzicht dat je daar hebt is ultiem!!

en niet het 8ste district in gaan!! de stad is veilig op dat district na. veel plezier!!
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
pi_46870927
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:36 schreef n8 het volgende:
Nikita, je woont in budapest?
Ik ook, mag ik vragen wat je doet? ben je aan t studeren iod?
ennuh voor degene die nog heen gaan: zeker 's nachts de citadella beklimmen (bij de Szabadsag-szobor) het uitzicht dat je daar hebt is ultiem!!

en niet het 8ste district in gaan!! de stad is veilig op dat district na. veel plezier!!
Nee, ik woon niet in Budapest zelf maar 35 km zuidelijk daarvan in een dorpje met veel rust en ruimte.

Studeren doe ik ook al lang niet meer en mijn bezigheden zijn een aantal bedrijven op poten te houden zowel in Hongarije als Nederland.

En idd de Citadel is een ultieme aanrader voor mensen die Budapest bezoeken, wel met helder weer!
pi_54085964
Schopje voor dit topic

Ik moet een reis organiseren voor plus minus 45 man, en we doen onder andere Budapest aan. Kent iemand nog een goed en goedkoop hostel aldaar?
pi_54091174
Kijk eens op onderstaande site. Daar zijn Hongarije liefhebbers zeer actief. In het archief kun je zoeken naar hostels of eventueel je vraag daar stellen waar je snel antwoord krijgt.

Hongarije "Prikpagina"
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:37:32 #63
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_54096922
Hurayzzz, ik ben geen ezel; 2 keer geweest ; maar die 3e keer zal er hopelijk nooit van komen ! imo meest irritante hoofdstad in centraal/oost-europa
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_54098198
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 21:37 schreef misteriks het volgende:
Hurayzzz, ik ben geen ezel; 2 keer geweest ; maar die 3e keer zal er hopelijk nooit van komen ! imo meest irritante hoofdstad in centraal/oost-europa
Want?
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:39:23 #65
97643 misteriks
pi_54098544
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:26 schreef Scylla het volgende:

[..]

Want?
hongaren zijn een eigenzinnig onvriendelijk eiland in hun regio; de taal, hyper onvriendelijke mensen, geen bal te doen; vuile en onveilige districten, bedelaars, alcohol en aggresieve sfeer in de nacht, lange afstanden, prostitutie, dure prijzen in het centrum en , al bij al; een rotsfeer te vergelijken met de vele leukere hoofdsteden in ALLE aangrenzende landen.
1 concreet voorbeeld ? Onze wagen stond blijkbaar in een parkeerzone (lees dat maar eens in hongaars) en welja; binnen de 20uur hadden we 4!! verschillende parkeerboetes voor dezelfde overtreding!!! (de logice imo zou zeggen dat 1 keer gestraft worden 'een point" wel duidelijk maken ,maar ho, auslanders om te pluimen zijn in budaPEST gegeerd goed .... ) ok, ieder zijn ding; maar budapest is mijn zwart schaap

that's all
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:50:24 #66
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54098848
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:24 schreef Scylla het volgende:
Schopje voor dit topic

Ik moet een reis organiseren voor plus minus 45 man, en we doen onder andere Budapest aan. Kent iemand nog een goed en goedkoop hostel aldaar?
Ik neem aan dat het nog niet tijdens aankomende zomer is? Tijdens de zomer periode ken ik er wel eentje waar je goedkoop met zo veel mensen kunt overnachten. Verder heb ik eigenlijk altijd alleen maar in kleinere backpackers hostels gezeten, ik neem aan dat je met z'n allen op 1 locatie wilt zitten? Er zijn vast wel grotere hostels die het hele jaar open zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_54119440
Ik heb een nog veel mooier verhaal over Boedapest. Er kwamen eens twee Belgen naar me toe in het hostel, en toen vertelden ze dit:

They were drinking somewhere in a cafe in Budapest. After a while, 2 girls came to them to ask them what time it was. (It were just normal girls, like you and me) The girls spoke Hungarian, so first the boys didn't understand them. They kept on talking in English. Just a normal talk about the things of life.. (Where do you come from, what are your interests) After some time there was a little caress between the girls&boys. (They behaved sweet to each other, that sort of things; NOT KISSING or something) They drank some glasses, paid and finally the girls asked the boys wether they knew another cafe. They didnt, because it was their first night in Budapest. The girls proposed to go to a cafe they knew. (Not a sexclub or something, just a cafe). The boys agreed and they went to the cafe. The boys ordered some coffee for themselves. The girls themselves ordered a bottle of wine, for themselves. The talk went on and the girls ordered more bottles of wine. One of the boys told me he only drunk ONE coffee in this second cafe. At the end, the bill had to be paid. The waitress handed the bill to the boys. The total amount was 104.000 Forint. (400 Euro), and that while at least one of the boys only drunk a coffee. Of course the boys didnt want to pay the whole bill, so they gave it to the girls. The girls did as if the boys ordered all the drinks, including all the bottles of wine. There was some quarrel and finally they called for the waitress. She also said that the boys ordered ALL THE DRINKS. The boys were getting angry. They asked the girls if they could pay. But the girls could only show a banknote of 5.000 Forint. There was a big bouncer standing at the door of the cafe, so leaving without paying was impossible. The boys told the waitress they had only 10.000 Forint. Then the waitress pointed the boys at the cash dispenser in the cafe. Finally the boys paid 50.000 Forint and left the building. They were DECEIVED terribly.
pi_54121335
Dat verhaal heb ik hier eerder gelezen.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:52:20 #69
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_54191895
is het "leuk" om met de bus vanaf het vliegveld naar dat metrostation te rijden?

Wizzair, waar wij mee vliegen, biedt een retourtransfer naar Budapest-centrum aan voor 17,5 euro p.p.

Tips mbt leuke dingen in Budapest zijn ook welkom. Niet de burcht en de baden, maar bijv: een tof restaurant, of iets anders wat je niet direct in een reisgids vindt maar wèl erg tof is.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:30:58 #70
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54192856
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:52 schreef Gert het volgende:
is het "leuk" om met de bus vanaf het vliegveld naar dat metrostation te rijden?

Wizzair, waar wij mee vliegen, biedt een retourtransfer naar Budapest-centrum aan voor 17,5 euro p.p.

Tips mbt leuke dingen in Budapest zijn ook welkom. Niet de burcht en de baden, maar bijv: een tof restaurant, of iets anders wat je niet direct in een reisgids vindt maar wèl erg tof is.
Je rijdt gewoon door van die buitenwijken, daar is niet zo veel aan, je ziet vooral wegen, maar je zit er gelukkig niet zo heel lang in, afhankelijk welke lijn je pakt, 10 of 20 minuten. Met het openbaar vervoer is wel een stuk goedkoper dan met zo'n transfer. Het kost je maar 2 ov kaartjes heen en weer 2 terug (of iets meer kaartjes als je nog wilt overstappen) en die kosten nog geen euro per stuk en je kunt ze ook met 10 of 20 tegelijk kopen dan is het goedkoper maar je kunt ook een kaartje voor 1 of meerdere dagen kopen, zie ook: http://www.bkv.hu/english/jegyek/index.html
Op die pagina kun je ook de bus en metro tijden bekijken zodat je kunt zien of er op de tijd dat je aankomt nog een bus rijdt. Je kunt bus 200 of 93 vanaf het vliegveld nemen, 200 is de snelste. Daarna stap je over op de M3 (blauw) metro lijn. Deák F. tér is het belangrijkste overstap punt, daar komen alle metro lijnen bij elkaar.

Toffe dingen verder, ik vond de centale markthal wel leuk om even rond te kijken, staat ook wel in de reisgidsjes trouwens. Het is een 100 jaar oude hal ofzo met mooie architectuur en een typisch oosteuropese markt, groente en fruit maar ook soufenirs zoals tafelkleedjes enzo binnen.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:04:45 #71
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_54193624
Hmm.. dat scheelt inderdaad wel érg veel geld, 4 euro of 35 euro.
Bedankt voor de tip!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:27:22 #72
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54194157
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:04 schreef Gert het volgende:
Hmm.. dat scheelt inderdaad wel érg veel geld, 4 euro of 35 euro.
Bedankt voor de tip!
Waarschijnlijk is dat bedrag wat jij noemde van 17,50, wel retour. Je hebt tenmiste van die Airportminibusjes, die kosten zoiets voor een retour, dat kun je terplekke boeken op het vliegveld, je kunt altijd nog kijken als je daar bent of je lekker makkelijk doet en zo'n minibusje regelt (die zet je af voor deur waar je wezen moet) of toch met het ov gaat, niet dat dat ingewikkeld is trouwens.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:19:31 #73
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_54198343
Die gigantische hoge houten roltrap op Deák F. tér vond ik altijd echt eng.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56579914
Hoi,

Je zou zeker eens deze link moeten bezoeken http://www.take-a-trip.eu/nl/boedapest, hier vind je een heel nuttig overzicht van alles wat er in de stad te beleven valt. het zal je wel helpen om een leuke trip te maken!
pi_56685806
Restaurant tip: Champs op Dohany utca (vlak achter hoofdweg Rakoczi utca). Echt een goed restaurant met een ruim aanbod aan vlees- en pastagerechten. Daarnaast overal tv-schermen waar allerlei sporten op te volgen zijn. Wel altijd veel Engelsen daar...

Als je uitstapt bij Astoria metrostation, en je richting de synagoog gaat, rechtdoor blijven lopen, kan je de rode scherm van het restaurant bijna niet missen (aan de linkerkant).
pi_56686012
Nog een tip: de beste restaurant die ik ben tegengekomen.

Wel reserveren.

Sir Lancelot
pi_56686069
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nog een tip: de beste restaurant die ik ben tegengekomen.

Wel reserveren.

Sir Lancelot
Ah, daar ben ik ook een avondje geweest, echt maf-coole kostuums die ze daar hebben..
pi_56686130
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:40 schreef AS_R het volgende:

[..]

Ah, daar ben ik ook een avondje geweest, echt maf-coole kostuums die ze daar hebben..
en zonder bestek in houten nappen.
pi_56686225
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

en zonder bestek in houten nappen.
Haha jah! Het was wel erg druk die avond..

Wanneer ben jij in BP geweest?
pi_56686976
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:50 schreef AS_R het volgende:

[..]

Haha jah! Het was wel erg druk die avond..
Het is elke dag druk daar, soms een maand van te voren reserveren.
quote:
Wanneer ben jij in BP geweest?
Vorige week vrijdag nog.

Woon 35 km zuidelijk van BP.
pi_56687203
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het is elke dag druk daar, soms een maand van te voren reserveren.
[..]
Dat kan ik me voorstellen, apart restaurantje

Ik heb in 2006 een half jaar in BP gewoond, ging vaak eten bij Don Pepe, vlakbij de WestEnd shopping centre
quote:
Vorige week vrijdag nog.

Woon 35 km zuidelijk van BP.
Nice... dan woon je aan het Balaton meer?
pi_56687790
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:59 schreef AS_R het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, apart restaurantje

Ik heb in 2006 een half jaar in BP gewoond, ging vaak eten bij Don Pepe, vlakbij de WestEnd shopping centre
[..]
Daar heb ik nooit gegeten. In BP ga ik niet zo vaak uit. Korterbij zijn veel goede restaurants.
quote:
Nice... dan woon je aan het Balaton meer?
Het Balatonmeer ligt 100 km zuidwestelijk van BP.

Ik woon recht onder BP in een klein dorpje aan de oostkant en vlak aan de Donau.
pi_56697324
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar heb ik nooit gegeten. In BP ga ik niet zo vaak uit. Korterbij zijn veel goede restaurants.
[..]

Het Balatonmeer ligt 100 km zuidwestelijk van BP.

Ik woon recht onder BP in een klein dorpje aan de oostkant en vlak aan de Donau.
Aha, ja idd, het meer is iets meer zuidelijker lol

Ben je het fantastisch eenvoudige (ahum) Hongaars al een beetje meester?
pi_56698121
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 08:22 schreef AS_R het volgende:

[..]

Aha, ja idd, het meer is iets meer zuidelijker lol

Ben je het fantastisch eenvoudige (ahum) Hongaars al een beetje meester?
Ik spreek het mijn hele leven al, is mijn moedertaal. Maar eerlijkheidshalve, ik beheers het Nederlands beter in geschrift dan het Hongaars daar ik mijn opleidingen in NL deed en praktisch mijn hele leven in NL heb doorgebracht.
pi_57154282
DR Nikita ; klein vraagje , ik heb iemand leren kennen die in een dorpje vlakbij BP woont , op zijn Hongaars uitgsproken heet het : PAGE ken je het? hoe wordt het in het nederlands of in het hongaars geschreven?

Alvast bedankt voor de info.
pi_57154498
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:31 schreef zonneke het volgende:
DR Nikita ; klein vraagje , ik heb iemand leren kennen die in een dorpje vlakbij BP woont , op zijn Hongaars uitgsproken heet het : PAGE ken je het? hoe wordt het in het nederlands of in het hongaars geschreven?

Alvast bedankt voor de info.

Pécs

maar dat is niet echt dichtbij Budapest en ook niet een klein dorpje
I feel kinda Locrian today
pi_57155461
Pécs heb ik ook al gevonden maar dat blijkt het niet te zijn , hoever ligt deze stad van BP ? ligt er rond BP een dorpje dat het ook kan zijn , Thanks..
pi_57156442
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:18 schreef zonneke het volgende:
Pécs heb ik ook al gevonden maar dat blijkt het niet te zijn , hoever ligt deze stad van BP ? ligt er rond BP een dorpje dat het ook kan zijn , Thanks..
oh wacht ff...

Páty

(spreek je meer uit als: paatj)

Google Maps: Páty
pi_57157583
Yes dat is het , super nu kan ik wat meer info zoeken
  Moderator maandag 17 maart 2008 @ 22:36:39 #90
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_57441817
Tip voor Boedapest-gangers: een wandeling naar de hoogste heuvel binnen de gemeente-grenzen: de Janos-hegy. Een aardige manier om daar te komen, is: tram 56 nemen en dan overstappen op de tandradbaan die je een eind de heuvels in voert.
Vanaf het eindpunt van het tandrad is het ongeveer een uur lopen naar de Janos-Hegy. Vanaf de uitkijktoeren op ruim 500 meter hoog, zie je heel Boedapest liggen.

Het panorama aan de andere kant van de toren is ook mooi:

Ga aan de andere kant de heuvel af dan je gekomen bent, en je loopt in een klein half uur naar een bushalte. De bus rijdt naar metrostation Moskva Ter.
pi_57446116
Jottem

Ik ga zondag naar Budapest!

pi_57446259
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 06:53 schreef starla het volgende:
Jottem

Ik ga zondag naar Budapest!

Veel plezier!

Ik ben er nu drie keer geweest, ik vond het altijd fantastisch. Mooie stad, veel bezienswaardigheden.

Alleen is de Hongaarse keuken nu niet meteen "haute cuisine", en sommige mensen daar kunnen wel wat nors zijn ja (maar dat is in het hele voormalige Oostblok zo).

Over je veiligheid hoef je je ook echt geen zorgen te maken, het is daar echt wel in orde allemaal.
pi_58505693
Ik zit eraan te denken om deze zomer naar Budapest te gaan. Nog meer mensen met dezelfde plannen?
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:21:48 #94
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58505741
Hier: Sziget 2008 deel 2 iig een aantal mensen.
pi_58516368
Ik ga niet naar Sziget, ik dacht eerder aan eerst een paar dagen Budapest en dan een paar dagen aan het Balatonmeer
Klussen deel 1 en 2
pi_58516496
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 08:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik zit eraan te denken om deze zomer naar Budapest te gaan. Nog meer mensen met dezelfde plannen?

het zoveelste (schoon)familiebezoekje
pi_58516572
Ik neem aan dat je dan niet zozeer als een tourist gaat of wel

Wat is een goede website om tickets te boeken? Ik zie hier veel Wizzair, daar is het idd heel goedkoop. Cheaptickets.nl vond ik zelf niet zo heel handig omdat je het per dag moet bekijken en het maakt mij niet zoveel uit wanneer ik moet vliegen.
Klussen deel 1 en 2
pi_58516642
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 08:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Nog erger...............

Ik woon 36 km van Budapest...................
Klote stad, veel te druk, smerig en haast onmogelijk om te parkeren.
pi_58516663
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:43 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik neem aan dat je dan niet zozeer als een tourist gaat of wel

Wat is een goede website om tickets te boeken? Ik zie hier veel Wizzair, daar is het idd heel goedkoop. Cheaptickets.nl vond ik zelf niet zo heel handig omdat je het per dag moet bekijken en het maakt mij niet zoveel uit wanneer ik moet vliegen.
Ik ben met SkyEurope gegaan.
pi_58516680
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:48 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ik ben met SkyEurope gegaan.
Die vliegen niet meer op Budapest. Wizzair is de 'beste' optie qua prijs.
pi_58516813
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:49 schreef starla het volgende:

[..]

Die vliegen niet meer op Budapest. Wizzair is de 'beste' optie qua prijs.
Ow wat stom, ik was er best tevreden over namelijk. Ik had destijds niet voor WizzAir gekozen, omdat die voor mij op onhandige dagen vlogen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:34:30 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58517617
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:54 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ow wat stom, ik was er best tevreden over namelijk. Ik had destijds niet voor WizzAir gekozen, omdat die voor mij op onhandige dagen vlogen.
Helaas vliegt Sky Europe inderdaad niet meer naar Budapest. Amsterdam - Budapest en vice versa had voor Sky Europe opzich wel een goede bezetting, 82% gemiddeld, al hadden ze wel een laag Yield gehalte, maar de hoofdreden is dat ze de basis op Budapest hebben opgedoekt door de hevige concurrentie van o.a. Wizzair, maar ook Ryanair waardoor e.e.a. niet rendabel werd.

Sky Europe heeft zich nu vol ingezet op minder basis maar wel met meer vluchten naar bestemmingen per dag zodat ze nog interessanter zijn voor de zakenreiziger, wat de Yield zeker ten goede komt.
Persoonlijk hoop ik dat ze weer terugkeren op de route AMS - BUD gezien er nu geen concurrentie is, omdat KLM en MALEV de vluchten in codeshare uitvoeren, en zo de prijs relatief hoog blijft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_58521149
Ik heb tot nu bij cheaptickets/vliegwinkel alleen tickets gezien voor ongeveer 200 euro, terwijl je bij Wizzair een retourtje ongeveer 110 euro was (een beetje de goedkope dagen uitzoeken)
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:34:00 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58537957
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik heb tot nu bij cheaptickets/vliegwinkel alleen tickets gezien voor ongeveer 200 euro, terwijl je bij Wizzair een retourtje ongeveer 110 euro was (een beetje de goedkope dagen uitzoeken)
Wizzair zal de goedkoopste zijn vanaf een NL luchthaven, omdat de overige maatschapijen KLM en MALEV zijn, en deze voeren dat uit in een codeshare overeenkomst, dus zullen daar geen prijsstunttarieven komen.

Vanaf Keulen kan je vrij goedkoop met Germanwings naar Budapest, maar als je niet in de buurt van de grens woont niet echt interessant.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:52:27 #105
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_60603903
voor de ervaren mensen die in Hongarije wonen of er veel verstand van hebben.. zouden jullie even in dit topic kunnen kijken aub?
Wat te doen in Hongarije?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_62531136
Dit jaar ga ik waarschijnlijk met de studievereniging naar Budapest voor een weekje. Nu ben ik mede organisator van deze reis en heb even een vraagje. Zijn er hier mensen die een paar bezienswaardigheden weten ik of rondom budapest ? (hebben een bus tot beschikking dus mag iets uit de stad zijn). En ik bedoel dan niet een brug ofzo maar vorig jaar b.v. in Praag zijn we naar de Skoda fabriek geweest en Concentratiekamp. Zoiets zoek ik nu ook in Budapest. Mischien een bierbrouwerij of iets in die richting ??
pi_62531301
Hmmm....bier en Hongarije? Hongarije is meer een wijnland (Tokaji).

Dit is wel de moeite waard:

- Chainbridge
- Parlementsgebouw
- Hosok tér

Bezoek ook eens een geweldig koffiehuis met 300 verschillende soorten thee enzo. De badhuizen zijn
ook geweldig.

Buiten Budapest in Szentendre heb je een mooi openluchtmuseum waar je de oude Hongaarse cultuur
kunt beleven: http://www.sznm.hu/engn/index2.html

[ Bericht 14% gewijzigd door starla op 20-10-2008 16:25:52 ]
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:35:31 #108
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62533268
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:14 schreef copyfile het volgende:
Dit jaar ga ik waarschijnlijk met de studievereniging naar Budapest voor een weekje. Nu ben ik mede organisator van deze reis en heb even een vraagje. Zijn er hier mensen die een paar bezienswaardigheden weten ik of rondom budapest ? (hebben een bus tot beschikking dus mag iets uit de stad zijn). En ik bedoel dan niet een brug ofzo maar vorig jaar b.v. in Praag zijn we naar de Skoda fabriek geweest en Concentratiekamp. Zoiets zoek ik nu ook in Budapest. Mischien een bierbrouwerij of iets in die richting ??
Van wat voor studie is het een reis? Misschien kunnen we wat toepasselijks bedenken, of is dat niet de bedoeling?

Badhuis moet je zeker doen. Een grote en toegankelijke is die in het stadspark, Széchenyi. Hier staat meer info op over de badhuizen: http://www.spasbudapest.com/tartalom.php
pi_62538384
Studie is Bedrijfseconomie dus moet wel iets "economisch" zijn zegmaar Badhuis is wel relax maar moeten even kijken of dat met 80man wel gaat lukken
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:57:33 #110
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62538487
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:53 schreef copyfile het volgende:
Studie is Bedrijfseconomie dus moet wel iets "economisch" zijn zegmaar Badhuis is wel relax maar moeten even kijken of dat met 80man wel gaat lukken
Qua capaciteit past dat makkelijk in Széchenyi, maar snap dat ze er misschien niet zo blij van worden als er zo'n grote groep aankomt. Ze hebben overigens wel meerdere ingangen zodat je het een beetje kan spreiden.
pi_62545513
Statue park zou je heen kunnen gaan
http://en.wikipedia.org/wiki/Statue_Park
Had 't er zelf eigenlijk al redelijk snel gezien allemaal, maar goed tis een optie

House of the Hungarian wines kan je ook heen gaan, betaal je iets van 16 euro entree en kan je echt flink wat wijnen proeven uit allemaal delen van Honarije ('t zit in een aantal kelder ruimtes zeg maar, krijg je een plattegrondje mee waar je allemaal langs moet lopen), erg leuk om te doen en 16 euro is ook niet veel voor de hoeveelheid wijn die je er kan drinken je kan lekkere wijnen onthouden en later gerust nog een keer nemen
weet alleen even niet of het voor 80 mensen wel ideaal is

Tropicana casino ook iets met geld, net als bedrijfseconomie Inzetten met blackjack al vanaf ongeveer een euro, dus niet gelijk zo veel als in Holland casino

Markthallen, voor wat souveniertjes e.d.

Zie maar of je er wat aan hebt
pi_62545889
Het is dan wel niet Budapest, maar je kan ook een trip naar Pécs nemen, een kleine universiteitsstad in het zuiden van Hongarije (vergelijkbaar met bv. Leuven of Gouda).

Daar ligt volgens mij zowat de enige uranium-mijn van het hele Europese vasteland, net buiten de stad. Heel mooi vanuit de hoogte te bekijken ook, maar dan moet je wel de heuvel beklimmen.

Je moet hun toeristische dienst maar eens opzoeken als je geïnteresseerd bent.

Trouwens, als je met de trein vanuit Budapest naar Pecs rijdt, dan rijd je echt nog altijd door het oude, communistische Oost-Europa: vuile treinwagons, gigantische staal(?)fabrieken in het midden van een paar graanvelden, etc., best wel bizar om te zien.
pi_62545898
Zie nu net dat ze in Tjechië en Slovakije hier en daar ook uranium winnen, maar in West-Europa ken ik zulke plekken toch niet.
pi_64289084
Met oud en nieuw ben ik in Budapest. Ben benieuwd.
Ik ken Budapest tot nu toe alleen in de zomer (o.a. Sziget).
Stop rockin' the boat.
pi_64375905
Ik wil komende zomer misschien naar Sziget gaan een weekje. Mooi te combineren met de stad Budapest zelf natuurlijk. Misschien de week daarvoor, of erna nog ergens anders heen, dat moeten we nog even bekijken. Maargoed het is i.i.g. een optie. Heb altijd zoveel plannen dat ik nooit goed kan kiezen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:15:13 #116
82589 S-Two
barba macacu
pi_71252127
Iemand nog tips?!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_71261534
Budapest. Klinkt interessant Daar wil ik ook wel eens een paar daagjes naartoe.
pi_71261761
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:15 schreef S-Two het volgende:
Iemand nog tips?!
Wat voor tips?
Stop rockin' the boat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:04:42 #119
82589 S-Two
barba macacu
pi_71265221
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:19 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Wat voor tips?
Ja, vaag dat ik alleen dat heb gepost. Ik zoek tips voor in Budapest om te slapen (goedkope hostel/camping) en toffe dingen om te doen overdag en 's avonds (uitgaan)..
pi_71266182
Uitgaan:
- Corvintetö (op het dak van de supermarkt)
- Rompkert (Buitenbar)
- Chachacha (Margrit Hid, buitenbar)
- A38 (oud vrachtschip, tegenover Zold Pardon)
- Zold Pardon (buiten bar, naast Club Rio)

Overdag:
- House of Terror
- Hero Square
- Gellert Hill
- Castle Area
- Thermaal bad (Gellert, Szecheni)
- LuMu
- Parlament

[ Bericht 11% gewijzigd door bassieVL op 24-07-2009 14:48:38 ]
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:07:50 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71275954
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:27 schreef bassieVL het volgende:
Uitgaan:
- Corvintetö
- Rompkert
- Chachacha (Margrit Hid)
- A38
- Zold Pardon
bestaat Bahnhof nog?
pi_71276156

Bij die pijl is een parkeerplaats en een buiten-bar en daar zijn elke dag hele toffe feesten. Geen idee hoe het heet of wat het is, maar we hebben er ons uitstekend vermaakt .
pi_71278703
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:18 schreef HuHu het volgende:
[ afbeelding ]

Bij die pijl is een parkeerplaats en een buiten-bar en daar zijn elke dag hele toffe feesten. Geen idee hoe het heet of wat het is, maar we hebben er ons uitstekend vermaakt .
Dat is Rompkert.
Stop rockin' the boat.
pi_71278836
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

bestaat Bahnhof nog?
Geen idee, Jam Pub en MoMo aan de Buda-kant waren ook leuk.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:30:00 #125
82589 S-Two
barba macacu
pi_71283882
Buitenfeesten zijn altijd goed. Bedankt voor de tips bassie!
pi_71286673
Op woensdag moet je zowiezo in de Corvinteto zijn, mits daar de Rewind-party's nog zijn.
pi_83211450
Even een goede 2010 kick, Over 2 weken gaan we met een groep vrienden naar Budapest. Mijn vraag is dan ook of er in budapest ook de gelegenheid is om een kratten bier te kopen, en hoe is de prijs in de bijv supermarkt t.o.v Nederland? Nog niet genoemde (uitgaans tips) en don'ts zijn altijd welkom!
pi_83224262
Voor uitgaan kan je ook even in het blaadje 'est' of op est.hu kijken. Wel in het Hongaars, maar met een beetje gokwerk kom je er wel redelijk uit. Moet je alleen wel weten dat je onder het kopje 'zene' (muziek) moet kijken.

(voor de onlineversie zijn de woordjes 'ma' (vandaag) en 'holnap' (morgen) ook wel handig)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2010 23:48:54 ]
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:50:29 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83257239
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:47 schreef jovink het volgende:
Even een goede 2010 kick, Over 2 weken gaan we met een groep vrienden naar Budapest. Mijn vraag is dan ook of er in budapest ook de gelegenheid is om een kratten bier te kopen, en hoe is de prijs in de bijv supermarkt t.o.v Nederland? Nog niet genoemde (uitgaans tips) en don'ts zijn altijd welkom!
Hongarije is over het algemeen goedkoper, bier wordt in mijn beleving vooral in blik verkocht,. een kratje bier meenemen zoals in Nederland is wat minder logisch, de Hongaar gooit het blikje na gebruik weg, in plaats van het weer te moeten inleveren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_83266623
www.pestiside.hu/nightlife/
www.funzine.hu

En je neemt inderdaad eerder een traytje bier (Dreher, Arany, Soproni) mee dan een kratje.
Stop rockin' the boat.
pi_83965612
ik ben al een aantal keren in budapest geweest, maar het is alweer een paar jaren geleden. Ben nu opzoek naar een leuk hostel, dichtbij het centrum natuurlijk, waar ze redelijk goedkope double rooms hebben. Ik heb wel een leuk hotel gevonden a 37 euro per nacht, maar een hostel brengt altijd wat meer gezelligheid.

Daarnaast omdat ik er al een paar keer ben geweest, heb ik de standaard bezienswaardigheden natuurlijk gezien. Weet iemand iets leuks/moois wat iets minder lonely planet is?
pi_83965828
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:34 schreef _explosions_ het volgende:
ik ben al een aantal keren in budapest geweest, maar het is alweer een paar jaren geleden. Ben nu opzoek naar een leuk hostel, dichtbij het centrum natuurlijk, waar ze redelijk goedkope double rooms hebben. Ik heb wel een leuk hotel gevonden a 37 euro per nacht, maar een hostel brengt altijd wat meer gezelligheid.
Mij is het Red Bus hostel wel goed bevallen, maar ik zie dat een double daar bijna 40 euro is.
pi_83967970
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Mij is het Red Bus hostel wel goed bevallen, maar ik zie dat een double daar bijna 40 euro is.
dank je voor de tip, die prijs vind ik prima, alleen volgens hostelworld hebben ze alleen twin kamers en dat vind ik dan weer niet zo leuk voor een eerste vakantie met vriendje.
pi_103896263
Sorry voor de kick :@
Ga begin december voor vier dagen. Ben erg benieuwd!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:07:46 #135
97643 misteriks
pi_104012710
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2007 21:37 schreef misteriks het volgende:
ben er onlangs weer geweest en vond het al een ietsje leuker :')
pi_104032642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:12 schreef Skv het volgende:
Sorry voor de kick :@
Ga begin december voor vier dagen. Ben erg benieuwd!
Me to (begin januari) dus heb maar een paar dagen tijd om iets van de stad te zien en om flink op stap te gaan.
Dit lijstje zag er aardig uit, maar komt uit 2009. Is het nog actueel? (met name de nightlife)

Uitgaan:
- Corvintetö (op het dak van de supermarkt)
- Rompkert (Buitenbar)
- Chachacha (Margrit Hid, buitenbar)
- A38 (oud vrachtschip, tegenover Zold Pardon)
- Zold Pardon (buiten bar, naast Club Rio)

Overdag:
- House of Terror
- Hero Square
- Gellert Hill
- Castle Area
- Thermaal bad (Gellert, Szecheni)
- LuMu
- Parlament
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_104069993
Over het uitgaansleven kan ik niet zoveel zeggen, maar de rest van het lijstje is nog actueel. House of Terror: de één vindt het fanstastisch, de ander vindt het niks. Ik behoor zelf meer tot die laatste groep als ik eerlijk ben, voornamelijk omdat de meeste informatie alleen in Hongaars beschikbaar is. De hele vormgeving van dit museum/experience is overigens wel fantastisch; bepaald geen stoffig museum.

Tip: het Hospital in the Rock:

www.sziklakorhaz.hu
pi_140774467
Zo... is er al drie jaar niemand meer in Boedapest geweest? :P

Ik overweeg een weekendje te gaan aan het eind van de zomer.

Kan iemand me vertellen hoe makkelijk dat beeldenpark te bereiken is? Ik bedoel het park waar alle communistische beelden (Lenin, Marx, Engels, etc.) terecht gekomen zijn.

Ik lees dat je eerst de metro moet nemen en dan een bus. Kun je de buschauffeur een beetje duidelijk maken waar je moet zijn? Of worden de haltes duidelijk aangegeven? En hoe langt duurt de reis erheen zo ongeveer?
pi_140774795
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:24 schreef k_man het volgende:
Zo... is er al drie jaar niemand meer in Boedapest geweest? :P

Ik overweeg een weekendje te gaan aan het eind van de zomer.

Kan iemand me vertellen hoe makkelijk dat beeldenpark te bereiken is? Ik bedoel het park waar alle communistische beelden (Lenin, Marx, Engels, etc.) terecht gekomen zijn.

Ik lees dat je eerst de metro moet nemen en dan een bus. Kun je de buschauffeur een beetje duidelijk maken waar je moet zijn? Of worden de haltes duidelijk aangegeven? En hoe langt duurt de reis erheen zo ongeveer?
Ik kan mij herinneren met de tram naar het eindpunt van een bepaalde lijn gegaan te zijn, waar een busstation is (maar metro moet wellicht ook lukken :) ). In de bus hing gewoon een lichtkrant waar de haltes op werden aangegeven dus dat was makkelijk. Zou wel gelijk kijken als je uitstapt of je kunt vinden hoe laat de bus terug gaat, want dat was niet heel frequent. Al met al kostte de reis denk ik een uurtje (tram + bus).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator vrijdag 6 juni 2014 @ 11:36:56 #140
45833 crew  Fogel
pi_140774800
Het is inderdaad alweer wat jaren geleden...

Met de taxi kom je er makkelijk, en zo duur zijn de taxis niet daar.
OV heb ik weinig ervaring mee eigenlijk, dat beeldenpark heb ik bezocht met een Hongaarse collega die als privechauffeur dienstdeed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')