abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34573593
[quote]Op zondag 29 januari 2006 09:38 schreef CarDani het volgende:

[..]

Robbert heeft voorspeld dat er dingen gaan veranderen. Dat mensen zich meer bezig gaan houden met spiritualiteit, dat dit nodig is. Dat we ons meer bewust worden van "dat er meer is".
Kijk maar eens hoeveel mensen zich bezig zijn gaan houden met spiritualiteit. De TV programma's gaan zich er meer op richten (serie medium bijvoorbeel). Nu komt plotsklaps ook nog eens de film "Staya Erusa". Het is duidelijk dat ons (onder)bewustzijn steeds meer geprikkeld wordt.
Dat is wat Robbert heeft voorspeld, dat de spiritualiteit naar de voorgrond komt om ons bewuster te laten worden.
Op de site van "Staya Erusa" zeggen ze ook dat er binnenkort meer mensen zijn die entiteiten e.d. kunnen vastleggen op camera, om zo de mensen te overtuigen dat er meer is. Want dát er meer is, is een FEIT.
[/quot

Al in de jaren zestig waren mensen bezig met spiritisme CarDani, dat is echt niet van de laatste tijd.
En Tulio heeft gelijk, er zijn al veer meer tv programma's en ook films, "Staya Erusa" is nou echt niet in keer iets nieuws.
Dat het jou nu ineens opvalt komt misschien omdat jij zelf nu "bewuster" wordt?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34573928
Helaas Dani het is inderdaad onzin dat Robberts voorspellingen uitkomen. Staya Erusa is er niet "plotsklaps" gekomen, daar zijn ze al jaren mee bezig natuurlijk, net als die tv series. Dat soort programmas verschijnt al jaren op tv, iig voordat hij zn voorspelling deed, en zelfs voordat hij geboren werd.
pi_34574122
Maar dat is toch ook onze zoete wraak? Dat er steeds meer mensen zijn die zich in het spirituele gaan interesseren. Dat houden de ongelovige Thomassen toch niet tegen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_34574214
De wereld zal altijd verdeeld blijven in gelovigen en ongelovigen. Het is onzin om te geloven dat één van de twee is toegenomen of gekrompen. Geloof en ongeloof dienen in balans te zijn, want juist daartussen ligt de waarheid.

Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34574379
Oh ja, Yin en Yang, hoe kon ik dat vergeten?

Gaap Goals rulezzz!
pi_34574766
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh ja, Yin en Yang, hoe kon ik dat vergeten?

Zelfs al wordt iedereen verplicht om te geloven, blijven de tegenstellingen toch bestaan.
.
pi_34574868
Het gevaar van Robbert van de Broeke is dat mensen hem op een voetstuk plaatsen en hem krachten toewijzen die hij niet heeft.
.
  zondag 29 januari 2006 @ 12:05:29 #158
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34575061
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:04 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja maar ik haal ze niet aan, jij wel. Ik wil je alleen maar als tip meegeven dat je moet uitkijken voordat je je geloof legt in een onderzoek die met het paranormale te maken heeft, omdat er veel bedrog bij komt kijken. Helaas is het dus noodzakelijk om eerst uitgebreid te checken of de bron wel betrouwbaar is voordat je ermee aan komt zetten in dit vakgebied.
ik haalde Hal Puthoff aan omdat jij beweerde dat het onderzoek van Elizabeth Targ de enige serieuze studie op het paranormale vlak is geweest, wat dus niet zo is. Dat was dus slechts een reactie op een reactie van jou.
quote:
Het gaat erom dat ze nogal slordig is in de bronnen die ze aanhaalt, en dat het dus verstandig is alles te checken wat ze zegt.
Dat weet je ook niet, tot nu toe zou dat alleen het geval zijn inzake die studie van Targ.

En natuurlijk is het verstandig om niets zomaar voor zoete koek aan te nemen, maar daar gaat het nu helemaal niet om.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zondag 29 januari 2006 @ 12:05:55 #159
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34575069
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:58 schreef Tulio het volgende:

Het gevaar van Robbert van de Broeke is dat mensen hem op een voetstuk plaatsen en hem krachten toewijzen die hij niet heeft.
Nou, tot nu toe lijkt dat wel mee te vallen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34575315
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:05 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Nou, tot nu toe lijkt dat wel mee te vallen.
Dat is de andere helft van de waarheid. Er zijn wel degelijk mensen die hem lijken te aanbidden en voor hem op de knieën gaan. Deze mensen kunnen problemen met zichzelf krijgen en met hun omgeving.

Tulio.
.
pi_34575834
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:31 schreef Tulio het volgende:
De wereld zal altijd verdeeld blijven in gelovigen en ongelovigen. Het is onzin om te geloven dat één van de twee is toegenomen of gekrompen. Geloof en ongeloof dienen in balans te zijn, want juist daartussen ligt de waarheid.

Wat een wijsheid
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  zondag 29 januari 2006 @ 12:34:24 #162
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34575910
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:31 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Wat een wijsheid
Ja en nee, de scheidslijn wordt wel steeds scherper.
geloofde vroeger nog een ieder in het bovennatuurlijke, nu is er een scheiding die steeds scherper wordt.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34576119
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:34 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Ja en nee, de scheidslijn wordt wel steeds scherper.
geloofde vroeger nog een ieder in het bovennatuurlijke, nu is er een scheiding die steeds scherper wordt.
Dat is ook maar een illusie.

In de middeleeuwen had je al heksen en alchemisten en ook het praten met mensen die overleden waren, exorsime en spiritisme bestonden, ook al werden deze heel vaak onderdrukt.
Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.
.
pi_34576313
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:40 schreef Tulio het volgende:

[..]

In de middeleeuwen had je al heksen en alchemisten en ook het praten met mensen die overleden waren, exorsime en spiritisme bestonden, ook al werden deze heel vaak onderdrukt.
Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  zondag 29 januari 2006 @ 12:49:37 #165
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34576397
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...
En de behandelingen voor deze mensen worden worden ook steeds uitgebreider.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_34576539
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Misschien, maar veel wat de mensen toen wisten in verloren gegaan. Kruidengeneeskunde stamt uit de middeleeuwen en was zeer efficiënt, het genas mensen maar het mistieke dat erom heen lag maakte de mensen ook bang. Als iemand, iemand kan genezen dan kan deze ook iemand ziek maken. Je kunt geluk hebben of ongeluk. Nou als het geluk van jouw van iemand anders afhangt dan hangt het ongeluk ook af van iemand anders. En als dan ziektes uitbreken die niet genezen kunnen worden dan hang je en krijg je zelfs de schuld van die ziekten.
.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:03:48 #167
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34576834
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:40 schreef Tulio het volgende:

[..]

Dan zou je eerst vroeger moeten definieren.
De vraag blijft of de alchemisten niet in het bovennatuurlijke geloofde.
En BTW wat is boven natuurlijk aangezien alles wat is, natuurlijk is. Weliicht niet in onze perceptie ervan.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34577637
Alchemisten geloofden zeker in het bovennatuurlijke. De steen der wijzen is afkomstig van de alchemisten. Alchemisten zijn ook de grondleggers van de tegenwoordige scheikunde. De steen der wijzen was een steen die alles in goud liet veranderen. In werkelijkheid hebben zij wel de eerste steen gelegd. Wat we dankzij deze steen nu allemaal hebben, kijk maar eens om je heen, zonder deze eerste steen was dit alles niet mogelijk geweest. En daarom kan men die eerste steen best de steen der wijzen noemen.

Tulio.
.
pi_34578340
quote:
Op zondag 29 januari 2006 02:39 schreef Oversight het volgende:

[..]

Leuk, zo'n reactie.....

maar serieus, WIE is stenny ?
Waarom moeten smileys per se vóór een zin volgens jou?
pi_34579164
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Waarom moeten smileys per se vóór een zin volgens jou?
Wat maakt dat nou uit?
Pufffffffffffffffffff
.
pi_34579237
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:07 schreef Tulio het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit?
Pufffffffffffffffffff
HAHA Ja dat vroeg ik me ook al af, maar Oversight legt er zo onwijs de nadruk op... da's gewoon eng.
pi_34579324
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:09 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

HAHA Ja dat vroeg ik me ook al af, maar Oversight legt er zo onwijs de nadruk op... da's gewoon eng.
Nog iets nieuws over Robbert
.
pi_34581998
Wat me opvalt is dat er nog maar weinig wordt gereageerd op het feit dat Robbert's grootste supporters en promotors uit het Van den Broeke-bootje gestapt zijn.

De enige reden dat er hier überhaupt 39 topics zijn ontstaan over Robbert en dat zijn boek zo goed is verkocht, is het feit dat House of Television hem gepromoot heeft met 'Er is zoveel meer' en bijbehorende optredens (bijvoorbeeld bij Jensen).

House of Television heeft overduidelijk haar handen van Robbert afgetrokken. (Website weg, staat niet meer bij de 'talenten' van House of Talent) Dat betekent dat, tenzij Robbert een nieuwe productiemaatschappij vindt of er zelf één begint, hij niet meer op de televisie zal verschijnen (op de eventuele herhalingen na). Hoogstens nog eens als gast in een programma.

Blijkbaar zijn er redenen waarom House of Television niet meer met Robbert verder wil. House of Television heeft Robbert tot landelijke bekendheid gemaakt en zij steunen hem niet meer. Ben benieuwd wat er dan verder met hem gaat gebeuren.
pi_34583181
Het wijst in elk geval niet alleen op een breuk, maar ook op een ernstig verstoorde verstandhouding tussen de partijen, waarbij wellicht het lijdend voorwerp zelf, Robbert, in bescherming wordt genomen gezien het absolute stilzwijgen. Ook opvallend dat het verdwijnen van Robbert van de site van HoT en zijn eigen site min of meer samenviel met het uitkomen van een artikel in Weekend waarover hij wel over die kritiek sprak. Het stinkt van alle kanten in elk geval.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34584153
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:06 schreef Gorian het volgende:
Ook opvallend dat het verdwijnen van Robbert van de site van HoT en zijn eigen site min of meer samenviel met het uitkomen van een artikel in Weekend waarover hij wel over die kritiek sprak. Het stinkt van alle kanten in elk geval.
Ik volg je niet. Leg eens uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')