Zelfs al wordt iedereen verplicht om te geloven, blijven de tegenstellingen toch bestaan.quote:Op zondag 29 januari 2006 11:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh ja, Yin en Yang, hoe kon ik dat vergeten?
![]()
ik haalde Hal Puthoff aan omdat jij beweerde dat het onderzoek van Elizabeth Targ de enige serieuze studie op het paranormale vlak is geweest, wat dus niet zo is. Dat was dus slechts een reactie op een reactie van jou.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:04 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja maar ik haal ze niet aan, jij wel. Ik wil je alleen maar als tip meegeven dat je moet uitkijken voordat je je geloof legt in een onderzoek die met het paranormale te maken heeft, omdat er veel bedrog bij komt kijken. Helaas is het dus noodzakelijk om eerst uitgebreid te checken of de bron wel betrouwbaar is voordat je ermee aan komt zetten in dit vakgebied.
Dat weet je ook niet, tot nu toe zou dat alleen het geval zijn inzake die studie van Targ.quote:Het gaat erom dat ze nogal slordig is in de bronnen die ze aanhaalt, en dat het dus verstandig is alles te checken wat ze zegt.
Nou, tot nu toe lijkt dat wel mee te vallen.quote:Op zondag 29 januari 2006 11:58 schreef Tulio het volgende:
Het gevaar van Robbert van de Broeke is dat mensen hem op een voetstuk plaatsen en hem krachten toewijzen die hij niet heeft.![]()
Dat is de andere helft van de waarheid. Er zijn wel degelijk mensen die hem lijken te aanbidden en voor hem op de knieën gaan. Deze mensen kunnen problemen met zichzelf krijgen en met hun omgeving.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:05 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nou, tot nu toe lijkt dat wel mee te vallen.
Wat een wijsheidquote:Op zondag 29 januari 2006 11:31 schreef Tulio het volgende:
De wereld zal altijd verdeeld blijven in gelovigen en ongelovigen. Het is onzin om te geloven dat één van de twee is toegenomen of gekrompen. Geloof en ongeloof dienen in balans te zijn, want juist daartussen ligt de waarheid.
![]()
Ja en nee, de scheidslijn wordt wel steeds scherper.quote:
Dat is ook maar een illusie.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:34 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Ja en nee, de scheidslijn wordt wel steeds scherper.
geloofde vroeger nog een ieder in het bovennatuurlijke, nu is er een scheiding die steeds scherper wordt.
Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...quote:Op zondag 29 januari 2006 12:40 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dat is ook maar een illusie.
In de middeleeuwen had je al heksen en alchemisten en ook het praten met mensen die overleden waren, exorsime en spiritisme bestonden, ook al werden deze heel vaak onderdrukt.
Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.
En de behandelingen voor deze mensen worden worden ook steeds uitgebreider.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...
Misschien, maar veel wat de mensen toen wisten in verloren gegaan. Kruidengeneeskunde stamt uit de middeleeuwen en was zeer efficiënt, het genas mensen maar het mistieke dat erom heen lag maakte de mensen ook bang. Als iemand, iemand kan genezen dan kan deze ook iemand ziek maken. Je kunt geluk hebben of ongeluk. Nou als het geluk van jouw van iemand anders afhangt dan hangt het ongeluk ook af van iemand anders. En als dan ziektes uitbreken die niet genezen kunnen worden dan hang je en krijg je zelfs de schuld van die ziekten.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...
Dan zou je eerst vroeger moeten definieren.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:40 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dat is ook maar een illusie.
In de middeleeuwen had je al heksen en alchemisten en ook het praten met mensen die overleden waren, exorsime en spiritisme bestonden, ook al werden deze heel vaak onderdrukt.
Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.
Waarom moeten smileys per se vóór een zin volgens jou?quote:Op zondag 29 januari 2006 02:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
Leuk, zo'n reactie.....
maar serieus, WIE is stenny ?
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Waarom moeten smileys per se vóór een zin volgens jou?![]()
HAHAquote:Op zondag 29 januari 2006 14:07 schreef Tulio het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit?
Pufffffffffffffffffff
quote:Op zondag 29 januari 2006 14:09 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
HAHAJa dat vroeg ik me ook al af, maar Oversight legt er zo onwijs de nadruk op... da's gewoon eng.
![]()
Ik volg je niet. Leg eens uit?quote:Op zondag 29 januari 2006 16:06 schreef Gorian het volgende:
Ook opvallend dat het verdwijnen van Robbert van de site van HoT en zijn eigen site min of meer samenviel met het uitkomen van een artikel in Weekend waarover hij wel over die kritiek sprak. Het stinkt van alle kanten in elk geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |