Zelfs al wordt iedereen verplicht om te geloven, blijven de tegenstellingen toch bestaan.quote:Op zondag 29 januari 2006 11:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh ja, Yin en Yang, hoe kon ik dat vergeten?
![]()
ik haalde Hal Puthoff aan omdat jij beweerde dat het onderzoek van Elizabeth Targ de enige serieuze studie op het paranormale vlak is geweest, wat dus niet zo is. Dat was dus slechts een reactie op een reactie van jou.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:04 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja maar ik haal ze niet aan, jij wel. Ik wil je alleen maar als tip meegeven dat je moet uitkijken voordat je je geloof legt in een onderzoek die met het paranormale te maken heeft, omdat er veel bedrog bij komt kijken. Helaas is het dus noodzakelijk om eerst uitgebreid te checken of de bron wel betrouwbaar is voordat je ermee aan komt zetten in dit vakgebied.
Dat weet je ook niet, tot nu toe zou dat alleen het geval zijn inzake die studie van Targ.quote:Het gaat erom dat ze nogal slordig is in de bronnen die ze aanhaalt, en dat het dus verstandig is alles te checken wat ze zegt.
Nou, tot nu toe lijkt dat wel mee te vallen.quote:Op zondag 29 januari 2006 11:58 schreef Tulio het volgende:
Het gevaar van Robbert van de Broeke is dat mensen hem op een voetstuk plaatsen en hem krachten toewijzen die hij niet heeft.![]()
Dat is de andere helft van de waarheid. Er zijn wel degelijk mensen die hem lijken te aanbidden en voor hem op de knieën gaan. Deze mensen kunnen problemen met zichzelf krijgen en met hun omgeving.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:05 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nou, tot nu toe lijkt dat wel mee te vallen.
Wat een wijsheidquote:Op zondag 29 januari 2006 11:31 schreef Tulio het volgende:
De wereld zal altijd verdeeld blijven in gelovigen en ongelovigen. Het is onzin om te geloven dat één van de twee is toegenomen of gekrompen. Geloof en ongeloof dienen in balans te zijn, want juist daartussen ligt de waarheid.
![]()
Ja en nee, de scheidslijn wordt wel steeds scherper.quote:
Dat is ook maar een illusie.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:34 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Ja en nee, de scheidslijn wordt wel steeds scherper.
geloofde vroeger nog een ieder in het bovennatuurlijke, nu is er een scheiding die steeds scherper wordt.
Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...quote:Op zondag 29 januari 2006 12:40 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dat is ook maar een illusie.
In de middeleeuwen had je al heksen en alchemisten en ook het praten met mensen die overleden waren, exorsime en spiritisme bestonden, ook al werden deze heel vaak onderdrukt.
Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.
En de behandelingen voor deze mensen worden worden ook steeds uitgebreider.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...
Misschien, maar veel wat de mensen toen wisten in verloren gegaan. Kruidengeneeskunde stamt uit de middeleeuwen en was zeer efficiënt, het genas mensen maar het mistieke dat erom heen lag maakte de mensen ook bang. Als iemand, iemand kan genezen dan kan deze ook iemand ziek maken. Je kunt geluk hebben of ongeluk. Nou als het geluk van jouw van iemand anders afhangt dan hangt het ongeluk ook af van iemand anders. En als dan ziektes uitbreken die niet genezen kunnen worden dan hang je en krijg je zelfs de schuld van die ziekten.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Juist, maar sindsdien weet de mens nu er in het algemeen natuurlijk veel meer over, en wordt het beter begrepen...
Dan zou je eerst vroeger moeten definieren.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:40 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dat is ook maar een illusie.
In de middeleeuwen had je al heksen en alchemisten en ook het praten met mensen die overleden waren, exorsime en spiritisme bestonden, ook al werden deze heel vaak onderdrukt.
Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon.
Waarom moeten smileys per se vóór een zin volgens jou?quote:Op zondag 29 januari 2006 02:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
Leuk, zo'n reactie.....
maar serieus, WIE is stenny ?
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Waarom moeten smileys per se vóór een zin volgens jou?![]()
HAHAquote:Op zondag 29 januari 2006 14:07 schreef Tulio het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit?
Pufffffffffffffffffff
quote:Op zondag 29 januari 2006 14:09 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
HAHAJa dat vroeg ik me ook al af, maar Oversight legt er zo onwijs de nadruk op... da's gewoon eng.
![]()
Ik volg je niet. Leg eens uit?quote:Op zondag 29 januari 2006 16:06 schreef Gorian het volgende:
Ook opvallend dat het verdwijnen van Robbert van de site van HoT en zijn eigen site min of meer samenviel met het uitkomen van een artikel in Weekend waarover hij wel over die kritiek sprak. Het stinkt van alle kanten in elk geval.
Nou, Irene Moors hield het bij een korte verklaring in Life and Cooking. Op de dag dat eea hot news was (het vermeende bedrog van Robbert) gaf ze niet thuis, het stomste wat je kan doen als je zo onder vuur ligt. Dan moet je de regie in handen nemen om imago schade te voorkomen. Verder zwijgt ze, net als van den Broeke over de hele zaak. Dan komt er opeens een artikel in Weekend, waarin wel verwezen wordt naar de kritiek, en zeer kort erna verdwijnt de website van vd Broeke en is hij op de site van House of Television ook niet meer terug te vinden.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:31 schreef Micheleangelo het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Leg eens uit?
Nou inderdaad. Het viel me in zijn uitzendingen ook al op, dat amateuristische gestuntel en gezweer :Squote:Op zondag 29 januari 2006 17:07 schreef Tulio het volgende:
In weekend zegt Robbert: "Ik zweer op alles dat ik liefheb dat ik het niet van internet heb"
En dan heeft hij het over "genverbrander"
Ik ken meer van die mensen die zweren op van alles en nog wat zelfs op hun eigen kinderen. Bah en dan blijkt het soms ook nog net gelogen te zijn. Hij had toch een verklaring kunnen geven hoe dit misverstand, als het tenminste één is, heeft kunnen ontstaan.
Tulio.
Precies. Open kaart spelen of uitleg geven had hem kunnen redden, of in elk geval zijn gezichtsverlies kunnen beperken net als dat van Moors' bedrijf. Juist het uitblijven daarvan, en de gebeurtenissen eromheen zoals het verdwijnen van zijn site en gegevens van Moors' site wijzen op een conflict en op bescherming van Robbert in mijn ogen.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:07 schreef Tulio het volgende:
In weekend zegt Robbert: "Ik zweer op alles dat ik liefheb dat ik het niet van internet heb"
Ik ken meer van die mensen die zweren op van alles en nog wat zelfs op hun eigen kinderen. Bah en dan blijkt het soms ook nog net gelogen te zijn. Hij had toch een verklaring kunnen geven hoe dit misverstand, als het tenminste één is, heeft kunnen ontstaan.
Tulio.
Helaas wil het niets zeggen als iemand oprecht lijkt op bepaalde momenten. Een verkoper lijkt ook heel vaak oprecht en voor je het weet heb je weer iets gekocht waar je niks aan hebt.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:38 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Het viel me in zijn uitzendingen ook al op, dat amateuristische gestuntel en gezweer :S
Bummer![]()
Aan de andere kant had hij ook momenten dat hij opeens heel oprecht leek![]()
Dit hoeft niet persé op een conflikt te duiden omdat dit ook gewoon gedaan kan zijn om elkaar niet te beschadigen. Irene weet meer van Robbert en Robbert weet meer van Irene. Misschien nog alles laten vastleggen bij een notaris. Onder andere wanneer jij iets naar buiten brengt kost jou dat een x bedrag en andersom ook.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:43 schreef Gorian het volgende:
[..]
Precies. Open kaart spelen of uitleg geven had hem kunnen redden, of in elk geval zijn gezichtsverlies kunnen beperken net als dat van Moors' bedrijf. Juist het uitblijven daarvan, en de gebeurtenissen eromheen zoals het verdwijnen van zijn site en gegevens van Moors' site wijzen op een conflict en op bescherming van Robbert in mijn ogen.
quote:Op zondag 29 januari 2006 17:43 schreef Tulio het volgende:
[..]
Helaas wil het niets zeggen als iemand oprecht lijkt op bepaalde momenten. Een verkoper lijkt ook heel vaak oprecht en voor je het weet heb je weer iets gekocht waar je niks aan hebt.
![]()
Goeie postquote:Op zondag 29 januari 2006 17:05 schreef Gorian het volgende:
[..]
Nou, Irene Moors hield het bij een korte verklaring in Life and Cooking. Op de dag dat eea hot news was (het vermeende bedrog van Robbert) gaf ze niet thuis, het stomste wat je kan doen als je zo onder vuur ligt. Dan moet je de regie in handen nemen om imago schade te voorkomen. Verder zwijgt ze, net als van den Broeke over de hele zaak. Dan komt er opeens een artikel in Weekend, waarin wel verwezen wordt naar de kritiek, en zeer kort erna verdwijnt de website van vd Broeke en is hij op de site van House of Television ook niet meer terug te vinden.
Voor mij duidt dit op een verstoorde verstandhouding. Als de partijen in goed overleg uit elkaar zouden zijn gegaan, zou het nooit op deze wijze gebeurd zijn (site opeens weg, en Robbert van de HoT site af)
Ik ben een beetje wars van speculaties, maar volgens mij heeft Irene Robbert in bescherming willen nemen en zich daarom maar mondjesmaat uitgelaten over deze kwestie waar ze zichzelf min of meer imagoschade heeft doen toekomen omdat eea een eigen leven ging leiden waar ook Irene niet bij bespaard bleef. En dan komt ineens Weekend met de primeur, een 'interview' met van den Broekke ná de hele affaire. Zakelijk gezien ligt zoiets gevoelig. Alles wijst op een zakelijk conflict tussen Moors en haar bedrijf, en het management van Robbert. Niet met Robbert zelf, want die lijkt in bescherming genomen te worden, om welke reden dan ook. Dat kunnen er legio zijn, allen met een menselijk karakter.
hélemaal mee eens... en het feit dat dat níet is gedaan.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:07 schreef Tulio het volgende:
Tulio.
Zijn site is inderdaad pleite....waar zou het aan liggen, komt het doordat ze werden overspoeld door negatieve emails, of doordat ze bezig zijn met een geheel vernieuwde site? Ik vraag het me af....quote:Op zondag 29 januari 2006 17:47 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dit hoeft niet persé op een conflikt te duiden omdat dit ook gewoon gedaan kan zijn om elkaar niet te beschadigen. Irene weet meer van Robbert en Robbert weet meer van Irene. Misschien nog alles laten vastleggen bij een notaris. Onder andere wanneer jij iets naar buiten brengt kost jou dat een x bedrag en andersom ook.![]()
Zielig hoor.
Dan heb ik nog nieuws voor je. Volgens bepaalde onderzoekers liegen veel mensen de hele dag door zonder dat ze dit in de gaten hebben. En alles zijn het leugentjes uit bestwil.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
ehm ja.....het blijft moeilijk. Bah ik haat leugenaars
![]()
Dat we dat nog mee mogen makenquote:Op zondag 29 januari 2006 17:49 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Goeie postBen het eigenlijk wel met je eens.
Hm, dus Robbert bedoelt het dan toch allemaal goedquote:Op zondag 29 januari 2006 17:51 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dan heb ik nog nieuws voor je. Volgens bepaalde onderzoekers liegen veel mensen de hele dag door zonder dat ze dit in de gaten hebben. En alles zijn het leugentjes uit bestwil.
De Volkskrant maandag 6 augustus 2001quote:Op zondag 29 januari 2006 17:51 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dan heb ik nog nieuws voor je. Volgens bepaalde onderzoekers liegen veel mensen de hele dag door zonder dat ze dit in de gaten hebben. En alles zijn het leugentjes uit bestwil.
Dat denk ik wel, hij heeft er zeker geen kwade bedoelingen bij.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Hm, dus Robbert bedoelt het dan toch allemaal goed![]()
Goed artikel.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:02 schreef Gorian het volgende:
Was duidelijk hoor, ik moest alleen ineens aan dat artikel denken, en aangezien liegen en bedriegen hier ook vaker aan de orde komt vond ik deze bijdrage wel passen
Ik kan eerlijk zeggen dat ik bijna nooit lieg (en zeker geen meerdere malen per dag, wat sommige onderzoekers beweren). Waarom zou ik ook?quote:Op zondag 29 januari 2006 17:51 schreef Tulio het volgende:
[..]
Misschien bedoelde hij dat hij het niet zelf van het internet had gehaald. En was hij vergeten erbij te vermelden dat zijn vader dat had gedaan! Want daar werd ook niet naar gevraagd natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:07 schreef Tulio het volgende:
Tulio.
hmmmmmm ja.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:02 schreef NoSigar het volgende:
En dan kan het nog zijn dat de Van den Broekjes zelf bij "House of talent'zijn weggegaan. Missie volbracht of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |