abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34555845
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:22 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Je mist wat wetenschapsfilosofische achtergrond. Verdiep je er eens in, en in Popper bijvoorbeeld. Ik heb geen zin om dat uit te leggen.

In de openingspost staat Robbert geciteerd over zinj voorkeuren, heel erg groot afgedrukt: als je gekeken had, had je het niet kunnen missen.
Je moet eens weten wat ik allemaal mis, en eens stilstaan bij wat jij zou kunnen missen.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34555877
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:27 schreef Marietje_34 het volgende:

Dat bedoel ik, dat weet je dus niet.
[..]

Noujah!!! Ik draai niks om! Jij vindt dat ik met een bronnen moet komen als ik iets beweer, wat terecht is.

Nu beweer jij dat die onderzoeken van Hal Puthoff niet aan alle wetenschappelijke eisen voldeden, ik vraag waar je dat op baseert en vervolgens concludeer jij dat ik 'de bewijslast omdraai'?

Zwak!
Ik bedoel dat jij zelf ook niet weet of deze studies wel goed zijn uitgevoerd. Als je dat niet weet kun je ze beter ook niet aanhalen. Je moet éérst uitzoeken of de bronnen die je aanhaalt wel een beetje fatsoenlijk zijn, anders zal het je standpunt ook niet ondersteunen.

En ik heb al uitgelegd wat er mis is met het boek van MacTaggart.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:31:46 #103
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34555924
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:22 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Je mist wat wetenschapsfilosofische achtergrond. Verdiep je er eens in, en in Popper bijvoorbeeld. Ik heb geen zin om dat uit te leggen.
ahhh..toe? Please? Misschien kunnen alle naieve dommertjes hier nog wat leren van een belezen en onderlegde figuur zoals jij
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34555961
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:27 schreef Gorian het volgende:

[..]

Ja ach, kwam hem nu wel goed van pas. Die OP was een objectieve bron
Bullshit, ik vind het nog steed niet relevant, maar had het daar gezien, zonder er goed naar te kijken, ik ging ervanuit dat het echt was. Misschien niet. So? Bewijst dat nu dat de "Weekend' van hetzelfde niveau is als Vrij Nederland?
Helpt waar hij kan!
pi_34556016
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:28 schreef Gorian het volgende:

[..]

Je moet eens weten wat ik allemaal mis, en eens stilstaan bij wat jij zou kunnen missen.
Al die ongelovigen die missen allemaal de liefde van Jezus, je kan je het toch niet voorstellen!

Die kenden we al, ja. Is al veel gebruikt.
Helpt waar hij kan!
pi_34556039
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:33 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Bullshit, ik vind het nog steed niet relevant, maar had het daar gezien, zonder er goed naar te kijken, ik ging ervanuit dat het echt was. Misschien niet. So? Bewijst dat nu dat de "Weekend' van hetzelfde niveau is als Vrij Nederland?
Was dat de vraag dan? De vraag blijft staan waarom dergelijke uitspraken van derden wel waar zullen zijn voor velen hier, terwijl het artikel in Weekend meteen verworpen wordt en er weer een complot van gemaakt is.

En nee, jij liet je daar eerder niet over uit maar nu wel.

In elk geval fijn te constateren dat jij dezelfde fouten maakt als die je andere verwijt
pi_34556061
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:31 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ahhh..toe? Please? Misschien kunnen alle naieve dommertjes hier nog wat leren van een belezen en onderlegde figuur zoals jij
Nee, alleen als mensen zich over iets uitlaten waar ze geen kaas van hebben gegeten. Er zijn genoeg dingen waar ik niets van weet, daar ga ik dan ook niet over in discussie.
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:40:34 #108
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34556125
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:30 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik bedoel dat jij zelf ook niet weet of deze studies wel goed zijn uitgevoerd. Als je dat niet weet kun je ze beter ook niet aanhalen. Je moet éérst uitzoeken of de bronnen die je aanhaalt wel een beetje fatsoenlijk zijn, anders zal het je standpunt ook niet ondersteunen.
Jahoor, zo lust ik er nog wel een paar. Ik als eenvoudige leek wil graag meer te weten komen over dit soort onderzoeken, dus lees ik erover. Ik was de naam van Hal Puthoff al veel eerder tegen gekomen, mede daardoor kwam ik bij dat boek van McTaggart uit.
Puthoff heeft genoeg publicaties gedaan, nergens heb ik over dubieuze praktijken van zijn kant gelezen. Dus, lijkt het me op z'n minst interessant wat deze man heeft onderzocht en wat ie er van denkt.

OK, ik kan idd niet met zekerheid zeggen dat al zijn onderzoeken goed zijn uitgevoerd, netzomin als jij kan zeggen dat dat niet zo is.
quote:
En ik heb al uitgelegd wat er mis is met het boek van MacTaggart.
En ik heb al gezegd dat je alle bevindingen in dat boek niet zomaar als onbetrouwbaar af kan doen omdat er 1 van die onderzoeken niet goed zou zijn uitgevoerd.
pi_34556126
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:35 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Al die ongelovigen die missen allemaal de liefde van Jezus, je kan je het toch niet voorstellen!

Die kenden we al, ja. Is al veel gebruikt.
Schei toch uit, het begint bijna zielig te worden. Je zegt dat ik wat mis, nou, gelukkig ben jij in elk geval de verlichte en alwetende onder ons. Je weet niets van mij, en dat hoeft ook niet, maar zit niet zo te zeuren over wat mensen die niet in jouw beperkte straatje praten allemaal zouden kunnen missen
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:43:02 #110
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34556189
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:37 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Nee, alleen als mensen zich over iets uitlaten waar ze geen kaas van hebben gegeten. Er zijn genoeg dingen waar ik niets van weet, daar ga ik dan ook niet over in discussie.
dat vind ik een hooghartige uitspraak. Als iemand zich interesseert voor iets waar hij/zij 'geen kaas van heeft gegeten' moet ie dus maar zijn mond houden en de discussie overlaten aan hen die dat -volgens jou- wel hebben?

Onzin.
pi_34556263
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:40 schreef Gorian het volgende:

[..]

Schei toch uit, het begint bijna zielig te worden. Je zegt dat ik wat mis, nou, gelukkig ben jij in elk geval de verlichte en alwetende onder ons. Je weet niets van mij, en dat hoeft ook niet, maar zit niet zo te zeuren over wat mensen die niet in jouw beperkte straatje praten allemaal zouden kunnen missen
Je hebt het over dingen waar je, althans zo lijkt uit je postings niets vanaf weet en ik wijs je daarop. Ik snap dat je dat pijnlijk vind.
Helpt waar hij kan!
pi_34556289
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:43 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

dat vind ik een hooghartige uitspraak. Als iemand zich interesseert voor iets waar hij/zij 'geen kaas van heeft gegeten' moet ie dus maar zijn mond houden en de discussie overlaten aan hen die dat -volgens jou- wel hebben?

Onzin.
Ja, en los daarvan is het als het om paranormale zaken aankomt ook nog eens een persoonlijke kwestie gerelateerd aan persoonlijke ervaringen. Maar laat je daar wat over los, weet men je hier wel te vertellen hoe ziek, dom en naief je wel niet bent. Maar goed, ook dat is Fok!
pi_34556360
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:43 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Onzin.
Nee, zo bedoel ik het helemaal niet, ik zal het wel fout uitgelegd hebben.
Ikzelf heb geen zin in zulke discussies, anderen misschien wel.
Helpt waar hij kan!
pi_34556422
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:45 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Je hebt het over dingen waar je, althans zo lijkt uit je postings niets vanaf weet en ik wijs je daarop. Ik snap dat je dat pijnlijk vind.
Je vindt Randi zeker ook een echte Wetenschapper?
Zijn 'onderzoeken' zijn ook altijd gekleurd omdat het zijn doel is mensen te ontmaskeren en After life te ontkennen, maar ik snap wel dat zulke onderzoeken goed passen in jouw brei van vooroordelen en ze bevestigen.

Indien ge al uw vertrouwen stelt in de kennis van natuurlijke dingen, dan struikelt ge door de duisternis der blinden. Indien ge al uw vertrouwen in geleerdheid stelt, dan struikelt ge door nog dieper duisternis.
Wittgenstein
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:52:24 #115
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34556448
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:46 schreef Gorian het volgende:

[..]

Ja, en los daarvan is het als het om paranormale zaken aankomt ook nog eens een persoonlijke kwestie gerelateerd aan persoonlijke ervaringen. Maar laat je daar wat over los, weet men je hier wel te vertellen hoe ziek, dom en naief je wel niet bent. Maar goed, ook dat is Fok!
Klopt. Maar gelukkig zijn er ook veel users die wel beter weten en zich niet zo opstellen.

Ik geloof overigens idd dat velen die geinteresseerd zijn in het paranormale zelf bepaalde ervaringen hebben gehad. En dat alle 'sceptici' dat niet hebben.
pi_34556477
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hij loopt wel vaak met een ongeschoren bakkes he, die Robbert.
En dat zegt Gij. Stoppeltje
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34556566
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:49 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het helemaal niet, ik zal het wel fout uitgelegd hebben.
Ikzelf heb geen zin in zulke discussies, anderen misschien wel.
Je doet er anders aardig aan mee, ook aan de toonzetting.
pi_34556634
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:51 schreef Gorian het volgende:

[..]

Je vindt Randi zeker ook een echte Wetenschapper?
Zijn 'onderzoeken' zijn ook altijd gekleurd omdat het zijn doel is mensen te ontmaskeren en After life te ontkennen, maar ik snap wel dat zulke onderzoeken goed passen in jouw brei van vooroordelen en ze bevestigen.
After life, is dat de opvolger van Half life?
Leg me geen woorden in de mond over Randi en identificeer me ook niet met hem.
Welke brei van vooroordelen bedoel je precies? Heb ik het soms over jou walmende poel van bijgeloof of zo?
Helpt waar hij kan!
pi_34556743
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:59 schreef NoSigar het volgende:

[..]

After life, is dat de opvolger van Half life?
Leg me geen woorden in de mond over Randi en identificeer me ook niet met hem.
Welke brei van vooroordelen bedoel je precies? Heb ik het soms over jou walmende poel van bijgeloof of zo?
Wat ik aan wil(de) geven is dat ook wetenschappers niet eensgezind zijn, en veel conclusies op aannames gebaseerd zijn, en onderzoeken op aannames. En dat het aandragen van zg wetenschappelijk bewijs dan ook altijd in het straatje past van degene die ermee zijn stelling wil onderbouwen.
Daarna begon jij over zaken waar ik geen kaas van gegeten zou hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gorian op 28-01-2006 20:57:42 ]
pi_34556782
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:40 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Jahoor, zo lust ik er nog wel een paar. Ik als eenvoudige leek wil graag meer te weten komen over dit soort onderzoeken, dus lees ik erover. Ik was de naam van Hal Puthoff al veel eerder tegen gekomen, mede daardoor kwam ik bij dat boek van McTaggart uit.
Puthoff heeft genoeg publicaties gedaan, nergens heb ik over dubieuze praktijken van zijn kant gelezen. Dus, lijkt het me op z'n minst interessant wat deze man heeft onderzocht en wat ie er van denkt.

OK, ik kan idd niet met zekerheid zeggen dat al zijn onderzoeken goed zijn uitgevoerd, netzomin als jij kan zeggen dat dat niet zo is.
Ja maar ik haal ze niet aan, jij wel. Ik wil je alleen maar als tip meegeven dat je moet uitkijken voordat je je geloof legt in een onderzoek die met het paranormale te maken heeft, omdat er veel bedrog bij komt kijken. Helaas is het dus noodzakelijk om eerst uitgebreid te checken of de bron wel betrouwbaar is voordat je ermee aan komt zetten in dit vakgebied.
quote:
En ik heb al gezegd dat je alle bevindingen in dat boek niet zomaar als onbetrouwbaar af kan doen omdat er 1 van die onderzoeken niet goed zou zijn uitgevoerd.
Het gaat erom dat ze nogal slordig is in de bronnen die ze aanhaalt, en dat het dus verstandig is alles te checken wat ze zegt.
pi_34556802
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:03 schreef Gorian het volgende:

[..]

Wat ik aan wil(de) geven is dat ook wetenschappers niet eensgezind zijn, en veel conclusies op aannames bevestigd zijn, en onderzoeken op aannames. En dat het aandragen van zg wetenschappelijk bewijs dan ook altijd in het straatje past van degene die ermee zijn stelling wil onderbouwen.
Daarna begon jij over zaken waar ik geen kaas van gegeten zou hebben.
Heb je je wel eens in de wetenschapsfilosofie verdiept, Gorian?
pi_34556979
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:05 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Heb je je wel eens in de wetenschapsfilosofie verdiept, Gorian?
Het gaat te ver om te zeggen dat ik er in thuis ben, maar ik weet er wel wat vanaf. Dus, ja, ik heb me er wel eens in verdiept.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gorian op 28-01-2006 19:20:53 ]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:51:18 #123
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_34566231
Vraag me af wanneer ut slotje komt...
Er wordt wel heel erg afgedwaalt...
Maximaal
4
regels
heur!
  zondag 29 januari 2006 @ 00:46:22 #124
19194 Oversight
◢◤
pi_34568119
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 09:05 schreef renwan het volgende:
Hè wat? Is Sten weg? Dat mag niet! Dat kan zelfs niet! IK WIL STENNY TERUG!
wie is Stenny ?
◢◤
  zondag 29 januari 2006 @ 00:47:02 #125
19194 Oversight
◢◤
pi_34568137
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:37 schreef Kroen het volgende:
Ik voelde niets.
ik heb er ook niets van gemerkt
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo