abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34605811
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Anyways, ik vind dat mensen nogal hypocriet reageren: omdat ze VWO doet en bijna gaat slagen, moet ze maar hier worden gehouden? En als ze nu een Antilliaan was, met een (kort) strafblad, die gaat slagen voor zijn MBO? Mag hij ook blijven? Of een Marrokaan, die op het punt staat zijn eigen winkel te beginnen?? Waar trekken wij de lijn mensen, gaan wij nu eindelijk eens de harde hand voeren!? De wet is nog altijd de wet!
Dat vind ik dus ook precies zo! Want uiteindelijk lijkt het inderdaad te gaan om het feit dat ze VWO doet en een aanwinst kan zijn voor onze samenleving. Die gedachtegang is op zich wel logisch, maar niet rechtvaardig. Het is zoals jij het zegt: de wet is de wet en voor de wet is iedereen gelijk.
pi_34605848
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De bron zal wel 1 of ander vaag doorstuurmailtje zijn, gezien die >> ervoor.

Anyways, ik vind dat mensen nogal hypocriet reageren: omdat ze VWO doet en bijna gaat slagen, moet ze maar hier worden gehouden? En als ze nu een Antilliaan was, met een (kort) strafblad, die gaat slagen voor zijn MBO? Mag hij ook blijven? Of een Marrokaan, die op het punt staat zijn eigen winkel te beginnen?? Waar trekken wij de lijn mensen, gaan wij nu eindelijk eens de harde hand voeren!? De wet is nog altijd de wet!
Volgens mij willen de meeste mensen in dit topic dat ze hier haar school kan afmaken en niet dat ze voor altijd kan blijven. De vergelijking met de Marokkaan met zijn winkel gaat dus niet op. Vergelijkingen met Antillianen en Marokkanen zijn in dit topic sowieso niet relevant want dat zijn zelden asielzoekers.
pi_34605895
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij willen de meeste mensen in dit topic dat ze hier haar school kan afmaken en niet dat ze voor altijd kan blijven. De vergelijking met de Marokkaan met zijn winkel gaat dus niet op. Vergelijkingen met Antillianen en Marokkanen zijn in dit topic sowieso niet relevant want dat zijn zelden asielzoekers.
Dus eigenlijk willen we dat ze nog een half jaar steun trekt van onze belastingcenten, dan slaagt met haar VWO diploma om haar vervolgens weg te sturen zodat ze alsnog geen profijt kan zijn voor de Nederlandse Maatschappij? En dat willen de Nederlanders hier? My god, het IQ wordt steeds lager.
pi_34605897
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar inderdaad, maar in feite leg je hiermee een prachtige procedure in handen van asielzoekers die niet van plan zijn om snel te vertrekken: "jongens, ga een opleiding volgen, want dan zetten we je niet uit." Je zult allerlei tactieken krijgen van mensen om het land maar niet te hoeven verlaten.
pi_34605917
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus eigenlijk willen we dat ze nog een half jaar steun trekt van onze belastingcenten, dan slaagt met haar VWO diploma om haar vervolgens weg te sturen zodat ze alsnog geen profijt kan zijn voor de Nederlandse Maatschappij? En dat willen de Nederlanders hier? My god, het IQ wordt steeds lager.
Ja, daar komt het wel op neer. Ik heb dit ook al aangekaart, maar toen werd ik als een egoïstische zak afgeschilderd, omdat ik een ander land geen welvaart gun. Natuurlijk gun ik een ander land wel welvaart, maar dan moeten ze dat wel op eigen kracht verdiend hebben en niet gaan teren op de investeringen van andere landen (ons land in dit geval)!
pi_34605958
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, daar komt het wel op neer. Ik heb dit ook al aangekaart, maar toen werd ik als een egoïstische zak afgeschilderd, omdat ik een ander land geen welvaart gun. Natuurlijk gun ik een ander land wel welvaart, maar dan moeten ze dat wel op eigen kracht verdiend hebben en niet gaan teren op de investeringen van andere landen (ons land in dit geval)!
Dat niet alleen, *als* je al uitzonderingen gaat maken, dan mag je dat echt wel doen met het oog op verbetering van de maatschappij, het is OF wegsturen OF hier houden en ook haar laten mee draaien in het productieproces / belastingproces zodat de nederlandse staat ook profiteerd van haar.
pi_34605959
quote:

[..]

Jij pleit ervoor dat ze blijft begrijp ik?
Zodat ze de Nederlandse Maatschappij kan steunen.
pi_34606036
Ik vind dat tweede dus ook geen goede optie, omdat je dan te maken hebt met de grens van wie wel en wie niet. Nogmaals: voor de wet is iedereen gelijk. We gaan niet met twee maten meten. Dus ik vind: eruit. Er is slechts één uitzondering: als die belofte van de overheid (zoals eerder gepost) daadwerkelijk gedaan is.
pi_34606182
quote:

[..]

Ze zit in een gastgezin, dus ze trekt geen steun. De opleiding is ook al betaald, dus ook daar zijn geen extra kosten.
Eigenlijk is het niet eerlijk om haar iets waar ze voor betaald heeft niet af te laten maken.
Over dalend IQ gesproken...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34606203
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ze zit in een gastgezin, dus ze trekt geen steun. De opleiding is ook al betaald, dus ook daar zijn geen extra kosten.
Eigenlijk is het niet eerlijk om haar iets waar ze voor betaald heeft niet af te laten maken.
Zij heeft nergens voor betaald, over dalend IQ gesproken .
pi_34606296
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo kan ik dan heel gemakkelijk een speelbal worden; "ik wil nog niet worden uitgezet, want ik ben van plan een cursus bij de LOI af te maken! Ik wil nog niet worden uitgezet, want ik wil me eigen marktkraam opzetten!" Denk je nou werkelijk dat niemand dan fraude zal gaan plegen?
Ja zo kan je alles wel van de negatieve kant belichten. Het is niet dat ze net gestart is met een studie, of net haar winkelt opent. Nee ze zit in haar eindfase, na zes jaar studeren, dat is toch even wat anders.
pi_34606325
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:15 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Net als heel veel users op dit forum die maar al te graag ophoeren naar een "beter" land als zij hun studie hebben mogen afronden.

Gewoon dr VWO aflaten maken en dan kan ze binnenkort lekker gaan studeren via een Erasmus traject ofzo.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34606368
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Net als heel veel users op dit forum die maar al te graag ophoeren naar een "beter" land als zij hun studie hebben mogen afronden.
Dat is compleet iets anders. Wij vallen niet onder de procedure waar zij onder valt.
pi_34606376
quote:

[..]

Jep, niet iedereen is egocentrisch ingesteld in dit land.
pi_34606413
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep, niet iedereen is egocentrisch ingesteld in dit land.
moet je nu eens lezen wat jij schrijft. Je wilt de 'goeden' hier houden, maar de 'slechten' mogen wel zonder pardon direct worden verwijderd? Hoe egocentrisch is dat?
pi_34606439
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:23 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is compleet iets anders. Wij vallen niet onder de procedure waar zij onder valt.
Gelul, niet betalen is niet betalen, of ik mijn belasting geld weg zie vloeien aan nederlanders of aan buitenlanders die hier een studie doen op kosten van de staat maakt me geen zak uit. Liever dat ze dat doen dan dat ze naar tv liggen te staren de godganze dag.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34606466
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:15 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dacht je dat een aanvraag reguliere verblijfsvergunning gratis is? Of dat de Nederlandse staat betaalt voor de opleiding van zo iemand? Nee dus. Toen ze nog asielzoekster was wel misschien, maar dat is ze nu niet.
Voor haar verblijf zal ze misschien ook kost en inwoning betaald hebben bij haar gastgezin.
Maar het is iig niet zoals jij het af wilt schilderen: dat "wij" opdraaien voor haar kosten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34606527
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:25 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

moet je nu eens lezen wat jij schrijft. Je wilt de 'goeden' hier houden, maar de 'slechten' mogen wel zonder pardon direct worden verwijderd? Hoe egocentrisch is dat?
Het gaat erom dat diegene wat heeft aan haar opleiding als ze nog enkele maanden hier blijft.Het gaat om enkele maanden. Ik heb nooit beweert dat ze meer recht heeft dan een andere om hier voor altijd te blijven.
pi_34606554
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Door wie is haar opleiding betaald? Van wie krijgt het gastgezin een vergoeding? Heeft zij zelf betaald voor haar opleiding? Nee zeg je? Waarom mag ze het dan wel afmaken volgens jou?
pi_34606612
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Door wie is haar opleiding betaald? Van wie krijgt het gastgezin een vergoeding? Heeft zij zelf betaald voor haar opleiding? Nee zeg je? Waarom mag ze het dan wel afmaken volgens jou?
Alles is betaald uit een prive fonds, er is niks vergoed door de staat. Gun die meid gewoon een VWO diploma en zit niet zo egoistisch te zaniken in dit topic.
٩๏̯͡๏)۶
pi_34606624
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet. Het is in ieder geval niet betaald door de staat, want ze is geen vluchtelinge meer. Vluchtelingenwerk is dus ook uitgesloten. Studiefinanciering krijgt ze ook niet. Dus óf het is betaald door haarzelf of iemand/een organisatie uit haar omgeving. Zelf dus.
pi_34606998
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:34 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Alles is betaald uit een prive fonds, er is niks vergoed door de staat. Gun die meid gewoon een VWO diploma en zit niet zo egoistisch te zaniken in dit topic.
Mag ik even de bewijzen zien? Besides; ik gun niemand wat, wet is wet en ikke ikke ikke de rest kan stikken (want ja in zo`n maatschappij leef je)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 10:53:17 ]
pi_34607041
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mag ik even de bewijzen zien? Besides; ik gun niemand wat, wet is wet en ikke ikke ikke de rest kan stikken (want ja in zo`n maatschappij leef je)
Kan jij dan bewijzen dat haar school, haar gastgezin en wie weet zelfs haar sportvereniging wordt betaald door de staat. Want je bent zelf maar al te stellig zonder maar een bron op te hoesten.
pi_34607086
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Besides; ik gun niemand wat, wet is wet en ikke ikke ikke de rest kan stikken (want ja in zo`n maatschappij leef je)
Ik weiger te geloven dat wij in een maatschappij als dat leven. Dat er een paar mislukkelingen tussen zitten die dat denken is wel een beetje jammer, maar voorals nog denk ( of hoop ) ik dat Nederlanders een sociaal slag mensen zijn.
pi_34607089
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Kan jij dan bewijzen dat haar school, haar gastgezin en wie weet zelfs haar sportvereniging wordt betaald door de staat. Want je bent zelf maar al te stellig zonder maar een bron op te hoesten.
http://www.minocw.nl/factsheets/385#A928
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')