Dit is leukerquote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:30 schreef Karina het volgende:
Klinkt als een remake van Klasgenoten (was ook leuk trouwens).
Ik denk dat gewoon iemand zijn eigen klas opgeeft en dan gaan ze een beetje rondvragen wat er van iedereen terecht is gekomen. Eigenlijk heeft elke klas wel een paar apartelingen er tussen zitten waarvan je wilt weten hoe het met ze is gegaan. Ik kan er bij mij wel een paar bedenkenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:31 schreef freako het volgende:
Hoe zouden ze aan die klassen komen? Prikken ze er willekeurig eentje, of zouden ze beginnen met "mensen met een verhaal" en daar vervolgens een klas bij zoeken?
quote:In deze aflevering gaan we terug naar 1985. Het is de tijd van het Pausbezoek in Nederland, Perestrojka in de Sovjet Unie en Mat Bianco in de hitparades. In deze tijd leefde onze klas van vanavond op de havo in Maastricht.
Het is een vriendelijke klas die betrekkelijk gemoedelijk met elkaar omgaat. Renée is een beetje verliefd op de leraar Engels, terwijl Rob Ummels stiekem droomt van Marjo. Tenminste, hij denkt dat het stiekem is. Er is nog iemand met een droom; Lon. Hij droomt van een leven in Parijs. Ruud woont al op kamers. Boven een seksshop. Verschillende klasgenoten gaan graag bij hem naar de wc, omdat deze is gesitueerd direct boven de videocabines van de zaak onder hem.
In de uitzending van vanavond zien we dat Lon niet alleen naar Parijs is gegaan. Hij is een man met succes, die nu kunstenaar is en een luxe appartement in New York bewoont. Zijn grote vriend Ruud, met wie hij ooit z'n eerste stickie rookte, heeft een heel ander levenspad. Hij is na dat eerste stickie in hele verkeerde kringen beland, maar heeft uiteindelijk op eigen kracht zijn leven weer uit het slop getrokken. Marc blijkt in 1994 de halve finale van de Soundmixshow te hebben bereikt met een liedje uit ‘Miss Saigon’. Zou het toeval zijn dat hij sinds enkele maanden een kindje heeft van een Thaise vrouw? En dan is er nog een klasgenoot die eerst onvindbaar was, omdat hij niet meer dezelfde naam heeft.
Een vrolijke, energieke maar soms ook confronterende eerste aflevering van 'De Reünie'.
quote:De Reünie neemt klas en kijkers vandaag mee terug naar 1968, naar het Haarlemmermeer Lyceum in Badhoevedorp. Terwijl de straalmotoren van de stijgende en dalende DC9′s hun geluid met grote regelmaat de klas in bulderen, groeien hier 18 jongens en meisjes op in een sfeer van vriendschap en een gemoedelijke zorgeloosheid. Rob van Hummel kwam uit Australië. Don van der Klauw was de studiebol die tegen betaling best bereid was om huiswerkassistentie te verlenen. Gepest werd er nauwelijks. En alhoewel Amsterdam nabij was, was Badhoevedorp echt nog een provincieplaatsje.
Ook in deze aflevering van De Reünie zien we met de klas welke onverwachte of soms juist zeer verwachte wendingen het leven soms in petto heeft. Zo is daar Guus.Hij was toen al gek van Autosport en met een zelfgemaakte perspas reisde hij als puber al het formule 1 circus achterna. Hij heeft het geschopt tot wedstrijdcommissaris in de autoracerij. In de klas kijken we of hij aan het geluid van een formule 1 auto het merk en het type herkent.
Anneke is gescheiden, haar kinderen zijn het huis uit en haar baan houdt op. In plaats van bij de pakken neer te zitten gaat zij haar hart achterna. Samen met presentator Rob Kamphues reist ze naar Italië om een geschikte locatie te vinden om haar droom te verwezenlijken; een ‘bed en breakfast’ in Toscane.
En dan het mooiste meisje van de klas?Nenneke. Met haar gaat het niet goed. Na een succesvol en gelukkig leven is bij haar enige maanden terug een agressieve en ongeneeslijke vorm van kanker ontdekt. Rob is het afgelopen half jaar veel met haar opgetrokken. Wat doe je nog, wat wil je nog en wat kan je nog als je weet dat het einde zeer snel nadert? Vragen die Nenneke op een zeer open en energieke manier beantwoordt. Een uitzending zonder tranen waarin het leven zich van een heel bijzondere kant laat zien..
Deze herhaling heb ik zojuist gezien, en had eigenlijk een vraagje naar aanleiding daarvan. Helemaal op het eind krijgt iemand een verjaardagskaart, maar daar wordt een beetje geheimzinnig over gedaan. Rob weet niet of diegene er blij mee gaat zijn, en zodra hij de afzender ziet (volgens mij) kijkt hij een beetje verrast/verbaasd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:15 schreef calvobbes het volgende:
Morgen, 21.05, Nederland 1
Eerst van 6 nieuwe uitzendingen
[..]
Die kaart was van de vader van de jarige. En die hebben elkaar al lange tijd niet gesproken.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:03 schreef Foeske het volgende:
Deze herhaling heb ik zojuist gezien, en had eigenlijk een vraagje naar aanleiding daarvan. Helemaal op het eind krijgt iemand een verjaardagskaart, maar daar wordt een beetje geheimzinnig over gedaan. Rob weet niet of diegene er blij mee gaat zijn, en zodra hij de afzender ziet (volgens mij) kijkt hij een beetje verrast/verbaasd.
Ik heb het begin niet gezien, en dus verder niks over die gast gehoord, maar vroeg me wel af wat ik me nu bij die kaart voor moet stellen. Iemand die het weet?
Thanx!quote:Op zondag 9 juli 2006 21:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die kaart was van de vader van de jarige. En die hebben elkaar al lange tijd niet gesproken.
Eergisteren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:31 schreef AquaDiGio het volgende:
Wanneer beginnen de nieuwe afleveringen weer?
ik kijk 10x liever naar de reunie dan naar klasgenotenquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:36 schreef calvobbes het volgende:
Natuurlijk ook terug te zien via UItzendinggemist:
http://player.omroep.nl/?aflID=3269238
Ow, Koos Postema noemt de Reunie een zwak aftreksel van zijn eigen Klasgenoten
http://medialog.blogspot.(...)zwak-jatwerk_10.html
Absoluut. En Rob Kaphus presenteert het ook geweldig.quote:Op zondag 24 september 2006 23:25 schreef kevin85 het volgende:
Reunie is inderdaad een leuk programma
Ja!quote:Op zondag 24 september 2006 23:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Absoluut. En Rob Kaphus presenteert het ook geweldig.![]()
Absoluut.quote:Op zondag 24 september 2006 23:47 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ja!
Ik denk ook dat hij de volledige credits mag krijgen voor het succes.
Zeker weten.quote:Hij komt goed uit de verf, lijkt me ook echt een symphatieke vent
Rob Kampheus presenteert het netjes en erg leuk.quote:Op zondag 24 september 2006 23:47 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ja!
Ik denk ook dat hij de volledige credits mag krijgen voor het succes.
Hij komt goed uit de verf, lijkt me ook echt een symphatieke vent
Mooi dat ik weet, dan kijk ik de aflevering van 10 en 17 september online van de week een keer.quote:
Ja dat ook, dat was vorige week hèquote:Op maandag 25 september 2006 12:12 schreef Molline het volgende:
Ik vond dat verhaal van die kapitein op de Seashepard erg aangrijpend.![]()
Eensch,quote:Op maandag 25 september 2006 13:13 schreef Lollifant het volgende:
Echt een mooi programma ja! Goede presentatie en mooie indrukwekkende, maar ook grappige verhalen!
Super!
Hier hetzelfde. Het kijkt op één of andere manier veel lekkerde weg en is niet zo geforceerd als bij klasgenotenquote:Op woensdag 13 september 2006 00:07 schreef evert het volgende:
[..]
ik kijk 10x liever naar de reunie dan naar klasgenoten
Idd. Ik kots van al die BN-ers.. Ze spelen mooi in op het feit dat er ook nog gewone mensen bestaan. Klasse...quote:Op maandag 25 september 2006 19:50 schreef tong80 het volgende:
Veelleuker dan met bekende Nederlanders.
Haar oude klasgenoten wisten niet dat ze bergbeklimmer is.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:01 schreef Lollifant het volgende:
Ik vond de aflevering van gisteren wel okee.
Dat laatste vrouwtje, die bergbeklimmer in Frankrijk![]()
Daar heb ik nou bewondering voor, gewoon doen waar je zin in hebt en waar je hart ligt. Heel tof!![]()
Het contrast iddquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:44 schreef AminBen het volgende:
Ja was een mooie aflevering. Die gast met die martelwerktuigenmaar moet je kijken wat er nu van is geworden
![]()
Dat vond ik ook aangrijpend verhaal van die vrouw..quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:57 schreef Molline het volgende:
Was weer leuk gister.
Die Afrikaanse vrouw!![]()
Zielig verhaal van die vrouw die geen kinderen kan krijgen .... Als je het iemand gunt is zij het wel.![]()
Modern Talking is zo fout!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:35 schreef calvobbes het volgende:
Gister en vandaag voor mijn werk weer bij opnames geweest.
Vandaag ging Rob memory spelen met iemand die aan alzheimer lijdt.
Gister een klas waarbij 2 dames helemaal verzot waren op Modern Talking
Die laatste wordt zondag over een week uitgezonden, de ander op een later tijdstip.
A's zondag 15 oktober is toch de laatste aflevering?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:35 schreef calvobbes het volgende:
Gister en vandaag voor mijn werk weer bij opnames geweest.
Vandaag ging Rob memory spelen met iemand die aan alzheimer lijdt.
Gister een klas waarbij 2 dames helemaal verzot waren op Modern Talking
Die laatste wordt zondag over een week uitgezonden, de ander op een later tijdstip.
Vandaag een opname gehad waarbij niemand in het buitenland zat.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:57 schreef Loohcs het volgende:
Niet echt mijn stijl programma. De klassen worden ook niet echt willekeurig gekozen lijkt mij, altijd wel één of twee die in een ver buitenland zitten is wel erg toevallig.
Jawel, ze horen de verhalen van hoe het hun klasgenoten is vergaan in de afgelopen jaren.quote:Ik snap ook niet dat die mensen mee willen werken aan 't programma want ze gooien daarmee immers hun hele leven in de openbaarheid, zonder dat het voor henzelf een toegevoegde waarde heeft.
Er worden denk ik dagelijks reunies georganiseerd. Zie ook de website van het programma.quote:Het is die "ik-wil-graag-op-tv-en-heb-daar-veel-voor-over houding" die sinds Big Brother 1 is ingezet. Ik vraag me altijd af of er net zoveel mensen zouden zijn gekomen naar de reünie als 't niet voor een tv-programma was.
Als het jou niet interesseert, dan zet je toch gewoon de TV uit.quote:Ik zal wel niet tot de doelgroep behoren, maar wat interesseert mij het dat een mij totaal onbekend iemand met een Afrikaan is getrouwd, weduwe is geworden en nu niet weet of ze in Afrika of in Nederland moet gaan wonen?![]()
Dat zegt ook niet alles. Ik vind 't gewoon opvallend dat hij al minstens twee keer in Afrika en één keer in de VS is geweest. Bovendien gaat het niet per se over het buitenland maar over het feit dat het echt niet willekeurig gekozen klassen zijn (zoals in de OP staat), maar de klassen met 'een verhaal' (in welke vorm dan ook).quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Vandaag een opname gehad waarbij niemand in het buitenland zat.
En die was net zo boeiend als wanneer iemand uit het buitenland kwam. Dat iemand uit het buitenland komt wil nog niet zeggen dat die een bijzonder verhaal heeft.
Dat kan ook zonder een camera erbij.quote:[..]
Jawel, ze horen de verhalen van hoe het hun klasgenoten is vergaan in de afgelopen jaren.
Dat kan je niet zeker weten.quote:[..]
Er worden denk ik dagelijks reunies georganiseerd. Zie ook de website van het programma.
Ik heb laatst ook een reunie gedaan van mijn oude school, kwamen net zoveel mensen op af.
Jezus, het waren 10 regeltjes en aangezien m'n moeder wel eens aan 't kijken is zie ik 't soms ook. Dit topic gaat erover dus lijkt 't me logisch dat ik hier m'n mening geef. Of mogen hier alleen positieve reacties? Altijd als je negatief bent over iets op tv en je zegt (bijna) nooit te kijken krijg je hier naar je hoofd: "hoe kan jij dat weten als je nooit kijkt?" en als je toevallig wel kijkt (of om een beter beeld te krijgen) en iets negatiefs zegt krijg je altijd: "zet de tv dan uit" naar je hoofd.quote:[..]
Als het jou niet interesseert, dan zet je toch gewoon de TV uit.
Ik snap niet goed waarom je naar dat programma kijkt als je er toch niks aan vind en dan ook nog de moeite neemt om er hier uitgebreid over te gaan klagen.
Ondertussen zijn er genoeg andere zenders waar je wat op TV kunt zien.
En hij is ook half europa doorgereisd.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:46 schreef Loohcs het volgende:
Dat zegt ook niet alles. Ik vind 't gewoon opvallend dat hij al minstens twee keer in Afrika en één keer in de VS is geweest.
Elke klas heeft wel zijn verhalen.quote:Bovendien gaat het niet per se over het buitenland maar over het feit dat het echt niet willekeurig gekozen klassen zijn (zoals in de OP staat), maar de klassen met 'een verhaal' (in welke vorm dan ook).
Dat kan. Maar ik denk niet dat er dan zo diep gegraven wordt als in het programma.quote:Dat kan ook zonder een camera erbij.
Jij denkt dat ik niet tot 18 kan tellen?quote:Dat kan je niet zeker weten.
ja als je het complete programma eigenlijk niks vind, vind ik dat wel een logisch advies.quote:Altijd als je negatief bent over iets op tv en je zegt (bijna) nooit te kijken krijg je hier naar je hoofd: "hoe kan jij dat weten als je nooit kijkt?" en als je toevallig wel kijkt (of om een beter beeld te krijgen) en iets negatiefs zegt krijg je altijd: "zet de tv dan uit" naar je hoofd.
Dat in het buitenland wonen op zichzelf geen criterium is geloof ik wel, maar het gegeven van 'ver' weg wonen is al interessanter dan wanneer je in een vinex-wijk in Almere woont. Als er zes tot acht uitzendingen per seizoen gemaakt worden (en ik even aanneem dat er meer dan acht klassen mee willen doen) dan heeft de redactie gewoon de mogelijkheid de klassen met de meest interessante verhalen te selecteren (al dan niet met 'buitenlanders'). Net als die vrouw die getrouwd was met een journalist uit Irak en problemen heeft met het regime en de oorlog en dan ook nog een kind heeft wat zichzelf toevallig met een geweer door haar neus heeft geschoten.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En hij is ook half europa doorgereisd.
ja dat kan gebeuren he. Het is tegewoordig makkelijk om de wereld rond te trekken voor mensen. Dus een gemiddelde van 1 op 18 mensen die in het buitenland woont is niet zo vreemd.
Ik kan je garanderen dat wonen in het buitenland echt geen criterium is om in de uitzending te komen of dat daar hele klassen op worden uitgezocht.
Zijn ook mensen in de klas geweest die ook in het buitenland wonen maar daar werd amper aandacht aan besteed.
[..]
Elke klas heeft wel zijn verhalen.
Er zijn altijd wel mensen die ernstig ziek zijn geweest, kinderen hebben gekregen (en verloren), een bijzondere hobby hebben of wat dan ook waar je een leuk verhaal om kunt bouwen.
In de uitzending zitten max. 18 mensen. Meeste hebben een gewoon leven, maar sommige net iets extra's. En ook de gewone verhalen zijn altijd wel leuk om te horen.
Bij die aflevering heb ik het niet kijken advies opgevolgd.quote:[..]
Dat kan. Maar ik denk niet dat er dan zo diep gegraven wordt als in het programma.
Dan zal er bijv ook niet een uitgebreid filmpje worden gemaakt over 2 meisjes die Modern Talking fan waren.
Dat wil ik niet suggereren, alleen dat er in sommige gevallen ineens meer belangstelling is als er camera's bij zijn.quote:[..]
Jij denkt dat ik niet tot 18 kan tellen?
In m'n vorige post stond duidelijk waarom ik af en toe een (deel van een) aflevering zie en waarom het dus niet vreemd is dat ik wat voorbeelden aan kan halen. Dit is m'n laatste post in dit topic en ik wens jou/jullie nog veel plezier met het maken van en kijken naar dit programma.quote:[..]
ja als je het complete programma eigenlijk niks vind, vind ik dat wel een logisch advies.
Je hoeft echt niet laaiend enthousiast te zijn over het programma maar het is wel vreemd dat je het maar niks vind, maar blijkbaar wel veel van het programma weet.
En 29 oktober is er ook nog een uitzending.quote:Rob Kamphues gaat met de klasgenoten van het Stedelijk Gymnasium uit Leiden terug naar 1985.
In klas 3 van het Stedelijk Gymnasium uit Leiden speelt muziek ook een belangrijke rol. Naast hun eigen klasse-lied zijn ze voornamelijk bezig met popmuziek. Edith en Suzanne zijn helemaal idolaat van de twee heren van de groep ‘ Modern Talking’. Zij hebben in dat jaar een grote hit met ‘You can win if you want’ en ‘You’re my heart, you’re my soul’. Presentator Rob Kamphues heeft tijdens De Reünie een grote verrassing voor Edith en Suzanne.
En wie was toch die kakker in de klas, met die drie polo’s over elkaar heen?
Roger was het niet. Dat was meer de studiebol, volgens sommigen een ‘nerd’. Altijd vooraan in de klas, altijd opletten, nooit eens kattenkwaad uithaalt, studeren was zijn leven. Heeft hij het ver geschopt?
En dan had je Pieter. Deze jongen had ook veel in zijn mars. Hij heeft jaren een topfunctie in het het Londense zakenleven gehad. Maar waarom en voor wie komt Pieter weer naar Nederland terug?
Toen Claudia 6 jaar oud was, wist ze al wat ze wou worden: archeologe. Is zij uiteindelijke de vrouwelijke Indiana Jones geworden die ze voor ogen had?
En dan was er Donaes, de mooie jongen van de klas. Hij heeft als topmodel voor de grootste merken van de wereld gewerkt. Donaes deelde de kleedkamer met sterren als Claudia Schiffer en Naomi Campbell. Zijn klasgenoten herinneren zich hem vooral als die jongen die tijdens zijn schooltijd in korte tijd zijn vader en zus bij een ongeval verloor.
Waarom vind je dat sneu? Niet iedereen hecht waarde aan het zoeken van avontuur. Voor veel mensen is het ideaal huisje-boompje-beestje.quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:31 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik vind het altijd zo sneu voor die degelijke, burgerlijke mensen, die snel tevreden zijn met dingen.
Na een uitgebreide reportage over andermansleven:
"DUS JIJ WIL NIET ZO'N AVONTUURLIJK SUPERLEVEN!?!!"
"Eh, nee."
Dat bedoel ik ook.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:51 schreef Molline het volgende:
Oh, ik dacht dat Puzzelaar bedoelde dat het sneu is omdat aan die mensen geen aandacht besteed wordt in de uitzending.![]()
Ja, ongeloofelijk dat die nog bij zijn moeder woontquote:Op zondag 22 oktober 2006 23:27 schreef kevin85 het volgende:
Was opzich een leuke uitzening
Die nerd die nog bij zn moeder woonde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |