Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:09 |
Hier verder. | |
master_X | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:10 |
ik niet en jij ? | |
Mojave | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:10 |
ben d'r ook weer bij | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:11 |
21 Februari begin ik. ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:19 |
meldt zich wederom dan maar weer he ![]() | |
Alternate | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:38 |
Waarmee begin je de 21e? | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:39 |
quote:PPL cursussen. ![]() | |
Alternate | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:04 |
Theorie? | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:05 |
quote:Onder andere. ![]() Ook 'normale' vlieglessen. | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:54 |
quote:Wat doe je dan precies, je opleiding tot cpl en atpl in stappen ofzo en niet bij een vliegschool? | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:57 |
quote:Jups, ik kan het niet in 1 keer doen door een ander schoolprofiel dan nodig is. | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:59 |
quote: ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:01 |
quote:Liep al langer met het idee, maar nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn. ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:10 |
quote:mmzzz. welk profiel deed je dan? Want je kunt anders ook nog gewoon via de hbo 'solliciteren'... | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:12 |
quote:Cultuur en Maatschappij (ik was redelijk slecht met Wisknudde ![]() En het vervelende is, ik kan wiskunde wel, maar ze willen wiskunde voor je technisch inzicht. | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:15 |
quote:En dan op vwo of havo, wiskunde is namelijk zelf ook niet mijn sterkste vak ![]() ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:16 |
quote:Dan stuur ik die ene mee waar net die 6 op staat. ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:23 |
quote:Haha, dat ben ik dus oom van plan maar dat moet ik nog wel ff gaan leren ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:30 |
Als je ooit naar Seppe (EHSE) vliegt, ze hebben daar verdomd goede kroketten. ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:47 |
quote: ![]() ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:49 |
quote:Die van EHSE zijn echt de moeite waard hoor. ![]() En voor de vlaaien moet je natuurlijk naar Aachen. ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:51 |
quote:haha, je kent het allemaal al zo te horen ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:52 |
quote:Het voordeel van vliegen he, je bent er zo! ![]() Als ik weer lessen heb ga ik maar eens naar Brussel voor Bon Bons ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:54 |
quote:Ahjo, die in New York zijn veel beter ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:55 |
quote: ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:56 |
quote:Lekkah slowchataah, maar wel OT he ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:58 |
quote: ![]() Het lijkt me trouwens ontzettend gaaf om eens op London City te vliegen, even door London huppelen en dan 's avonds weer terug te gaan. ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:59 |
quote:Ja, gewoon een dag tripje! Maar nu ga ik bier drinken met stel vrienden en daarna uit dus aju ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 21:00 |
quote: ![]() | |
MutZ | vrijdag 27 januari 2006 @ 22:31 |
even een schaamteloze tvp ![]() | |
cheukert | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:47 |
@ Snowbit: ken je Wouter S.? | |
DC | zaterdag 28 januari 2006 @ 17:40 |
Leest ook weer mee! Er was trouwens vorige week een hele lichting van stella bij ons op bezoek, iemand van jullie die daar ook bij was toevallig? | |
Mojave | zondag 29 januari 2006 @ 04:33 |
hmmm nee, waar was dat dan DC? | |
Mojave | zondag 29 januari 2006 @ 04:35 |
Alternate, wat doe jij op 't moment? | |
Alternate | maandag 30 januari 2006 @ 12:03 |
Ik heb weekend. | |
Furious | maandag 30 januari 2006 @ 12:06 |
Ik ben gister trouwens even langs RAC geweest en daar hebben m'n pa en ik ons ingeschreven. ![]() | |
SnowBite | maandag 30 januari 2006 @ 12:24 |
quote:Hmmm naam komt me niet bekend voor. In welke klas zit hij? | |
DC | maandag 30 januari 2006 @ 17:22 |
quote:Bij de lvnl op schiphol-oost. | |
cheukert | maandag 30 januari 2006 @ 17:41 |
quote:oktober of november '05 geloof ik | |
Mojave | maandag 30 januari 2006 @ 20:08 |
quote:Hmm nee ik was met 4 man eind augustus geweest, wel erg gaaf ![]() | |
Ma.rkus.nl | woensdag 1 februari 2006 @ 11:28 |
quote:Dat was mijn klas (04-05) ![]() | |
SnowBite | zaterdag 4 februari 2006 @ 15:58 |
quote:Ow haha, zuiger bedoel je ![]() | |
cheukert | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:50 |
quote:uh, dat weet ik dan weer niet ![]() | |
Mojave | zaterdag 4 februari 2006 @ 23:20 |
quote:Kick, meer Stella volk hier1 | |
Rietvaerder | zondag 5 februari 2006 @ 00:31 |
Laagvliegen. Mag dat ook? ![]() | |
Ma.rkus.nl | zondag 5 februari 2006 @ 00:38 |
^ o.a. in het laagvlieggebied langs de IJssel tussen Deventer en Zutphen wel! ![]() Keertje een wedstrijdje doen? Jij op de A1, ik erboven ![]() * Ma.rkus.nl zwaait naar Mojave | |
SnowBite | zondag 5 februari 2006 @ 04:09 |
quote:Op 200ft langs de toren op SPL is trouwens ook gaaf ![]() | |
Mojave | zondag 5 februari 2006 @ 09:59 |
quote: ![]() ![]() @ Markus, top site hebben jullie! zal hem vanaf Tuksal ook ff doorlinken ![]() | |
Ma.rkus.nl | zondag 5 februari 2006 @ 10:23 |
^ thanks! Onze klas is nu (tot augustus ongeveer) bezig aan de ATPL theorie; we hebben allemaal tot de eerste solo gevlogen dus Schiphol hebben we nog niet aangeraakt. Maar wat nog niet is gaat 100% zeker nog komen ![]() | |
SnowBite | dinsdag 7 februari 2006 @ 07:38 |
quote:jep | |
Furious | vrijdag 10 februari 2006 @ 23:35 |
Ik wilde even dit ontzettend toffe Kai-Tak filmpje met jullie delen: klik. 50/50 Real/Simulatie. Echt doodzonde dat ze Kai-Tak hebben volgebouwd, en niet hebben opengelaten voor sportvliegers. Erg vet in iedergeval. ![]() | |
cheukert | zaterdag 11 februari 2006 @ 12:32 |
quote:Het kutste is nog dat ze het niet hebben volgebouwd maar nu half braak ligt... ook nog een stukje een driving range geworden trouwens... | |
Mojave | zaterdag 11 februari 2006 @ 18:22 |
ja idd, zonde van het uber veld | |
YellowLedbetter | donderdag 16 februari 2006 @ 21:48 |
mejonge das mie lijpe shizzle | |
Mojave | zaterdag 18 februari 2006 @ 16:18 |
zo, heb alle examens achter de rug, dwz nu CPL ME-IR rated! | |
cheukert | zaterdag 18 februari 2006 @ 16:37 |
quote:gefeliciteerd ![]() | |
Mojave | zaterdag 18 februari 2006 @ 17:39 |
quote:Thanks! ja, 7 maart begint die. Kan ik mooi mijn ATPL theorie op pijl brengen voor de sollicitatie ![]() Ben je nog op EHRD geweest? | |
cheukert | zaterdag 18 februari 2006 @ 20:27 |
Ik kom heel weinig op EHRD, toevallig paar weken geleden wel mee als pax | |
YellowLedbetter | zaterdag 18 februari 2006 @ 20:30 |
Vandaag nog ff de vleugels van een van de twee club ASK-23's in de was gezet. Zo heb ik toch ook nog mijn steentje bijgedragen aan het winteronderhoud ![]() | |
Furious | woensdag 22 februari 2006 @ 18:02 |
Weet iemand een leuke locatie om binnenkort naar toe te vliegen? Nu we de theorie lessen volgen wil ik ook wel wat praktijk. ![]() Is Midden-Zeeland een leuk veld? | |
cheukert | woensdag 22 februari 2006 @ 18:15 |
Vanaf EHRD langs de kust EHKD, EHTX, EHAL ![]() ![]() Ben zelf nog nooit op Midden Zeeland geweest, maar schijnt wel leuk te zijn, pas wel op voor de camping ![]() | |
Furious | woensdag 22 februari 2006 @ 18:16 |
quote:Dat is zeker waar, maar maandag word het niet al te best weer dus ik weet niet hoever we kunnen gaan. ![]() | |
cheukert | woensdag 22 februari 2006 @ 18:20 |
Lokaal kan toch ook leuk zijn? Als je minder ver maar toch overland wil kan je ook langs de kust naar Hilversum en via Schiphol CTR rondje om de toren ofzo | |
Furious | woensdag 22 februari 2006 @ 18:22 |
quote:Zeker zeker. Maar we moeten ergens een tussenstop maken (dan gaat m'n pa achter het stuur enz.). Anders maar gewoon een korte landing op EHRD maken gewoon. ![]() | |
Mojave | woensdag 22 februari 2006 @ 21:36 |
Mja Midden-Zeeland is een beetje doods in deze tijd, er is alleen koffie op de vliegclub te krijgen! Waar vlieg je vandaan? vlieg anders even naar Stadtlohn (EDLS) of Nordhorn (EDWF) goede bockworsten en landingen zijn goedkoop! Heb eigenlijk elk veld in NL, belgie en veel in Duitsland wel gehad. Vond Ameland wel super, die kerel van de Havendienst brengt je dan even naar het dorp, top! | |
cheukert | woensdag 22 februari 2006 @ 21:51 |
Idd, wat Mojave zegt, lekker naar Duitsland, veel goedkoper en vaak ook boeiender veld. | |
Mojave | woensdag 22 februari 2006 @ 21:56 |
jah! landing op Lelystad kost geloof ik 12 euro p/s en dan ben je op Lelygat! Paderborn/Lippstat kost je 6 euro!! en dan lekker in het crew restaurant stewardesjes kijken! | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2006 @ 00:42 |
vlieg md-11, en 737-800 | |
Alternate | donderdag 23 februari 2006 @ 12:19 |
apparte combinatie, welke maatschappij? | |
Mojave | donderdag 23 februari 2006 @ 12:29 |
Nou volgens mij heeft alleen KLM hier in west europa deze kisten in hun vloot. Maar geloof niet dat hun combineren? Oh ja FS2004 heeft ze natuurlijk ook ![]() | |
cheukert | donderdag 23 februari 2006 @ 15:23 |
Misschien vliegt hij wel bij meerdere maatschappijen ![]() Is er sowieso een maatschappij die hun personeel 2 types laat vliegen? Ik weet dat Lufthansa dat ooit heeft gedaan mat een A320serie en de A330/340, maar dat was niet een succes, ook al zijn de verschillen tussen een A320serie en de A330/340 serie zo klein.. Kan me dan al helemaal niet voorstellen dat je iemand een MD-11 gecombineerd laat vliegen. MD-11 schijnt een kreng te zijn om te vliegen met te complexe systemen | |
Furious | donderdag 23 februari 2006 @ 15:30 |
Heeft er iemand toevallig ervaring met logbook software voor de computer? | |
cheukert | donderdag 23 februari 2006 @ 15:35 |
excel al geprobeerd? | |
Furious | donderdag 23 februari 2006 @ 15:37 |
quote:Vind ik niets. | |
cheukert | donderdag 23 februari 2006 @ 16:08 |
ok, dit sheetje is namelijk erg mooi ![]() | |
Furious | donderdag 23 februari 2006 @ 16:17 |
quote:Ik heb vooralsnog geen excel programma op m'n Notebook. (Apple) ![]() | |
cheukert | donderdag 23 februari 2006 @ 16:20 |
OpenOffice misschien ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2006 @ 17:20 |
quote:MD-11 inderdaad van KLM. de B737 is van een buitenlandse maatschappij, slechts 4x op gevlogen op huurbasis. | |
Furious | donderdag 23 februari 2006 @ 18:41 |
quote:Ah, bedankt voor die link. Heb je toevallig ook een link waar ik alleen maar Calc kan downloaden ipv het hele soepie? ![]() | |
cheukert | donderdag 23 februari 2006 @ 20:28 |
quote:Welke maatschappij betaalt er nou voor 4 vluchten een TR ![]() Dream on dude... | |
Mojave | donderdag 23 februari 2006 @ 20:37 |
Ja hoor, jij wel!quote:Fijne vlieger ben je dan ![]() ![]() ![]() | |
Furious | donderdag 23 februari 2006 @ 20:43 |
quote: ![]() Met je ogen dicht, en badend in het zweet, gaat vliegen niet werken. | |
cheukert | donderdag 23 februari 2006 @ 20:56 |
Netals die ene Noorse schansspringer met hoogtevrees ![]() | |
Mojave | donderdag 23 februari 2006 @ 21:01 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2006 @ 23:33 |
quote:he wat triest....je zoekt mijn posts haha. Maar ik vlieg toch echt md-11 en 737 .... wel als passagier natuurlijk haha me pa vliegt ze btw wel echt.....de 737 dan... | |
Mojave | donderdag 23 februari 2006 @ 23:36 |
lol, heb er blijkbaar alle reden toe. Maar goed, wat cool dat je pa vliegt, voor welke maatschappij? | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2006 @ 23:44 |
quote:Lufthansa.... maar piloot zijn lijkt een stuk leuker dan het is hoor. Begrijp me niet verkeerd, het moet geweldig zijn ... maar je bent veel van huis | |
Mojave | donderdag 23 februari 2006 @ 23:57 |
![]() Mja ik ken de verhalen, veel bekenden van me zijn piloot en hoor ook wisselende ervaringen. Maar dat alles neemt niet weg dat ik niet kan wachten om eind maart de opleiding in z'n geheel af te ronden! | |
SnowBite | zaterdag 25 februari 2006 @ 02:12 |
quote:Leg eens uit? Als je pa op de 73 vliegt, dan is hij toch wel met het avondeten thuis en 3 dagen in de week vrij of niet? | |
Mojave | zaterdag 25 februari 2006 @ 09:45 |
quote:'t kan iig niet zo zijn dat hij halve weken in Los Angeles doorbrengt. Als dat zo is zou ik hem maar eens aan de tand gaan voelen ![]() Maar misschien dat hij long haul heeft gevlogen ![]() | |
anisubs | zondag 26 februari 2006 @ 18:47 |
KUT! Ik kan geen Piloot worden omdat ik Ambilyopie en Strabismus heb. (lui oog) | |
Alternate | zondag 26 februari 2006 @ 20:00 |
quote:Halve weken in LAX zit er niet in, ben net terug en vrijdag vertrokken, bar weinig vrij dus ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 26 februari 2006 @ 20:17 |
quote:Flink lullig | |
Mojave | zondag 26 februari 2006 @ 22:27 |
quote:Haha naja beter iets dan niets.. | |
cheukert | zondag 26 februari 2006 @ 22:45 |
quote:Je hebt al een baan gevonden? ![]() | |
Mojave | zondag 26 februari 2006 @ 22:51 |
quote:Denk dat hij niet echt lang heeft moeten zoeken ![]() | |
ChopperMick | maandag 27 februari 2006 @ 11:36 |
quote:Probeer deze eens: logboek site Werkt super en wordt door IVW geaccepteerd (JAR compliant). Gebruik hem al ruim een jaar naar volle tevredenheid, en niet onbelangrijk: gratiz! ![]() | |
cheukert | maandag 27 februari 2006 @ 12:52 |
quote:Zelfde link ![]() ![]() Waar/wat vliegt choppermick? | |
ChopperMick | maandag 27 februari 2006 @ 14:58 |
Niet papieren versies zijn inderdaad nog een probleempje, maar dit digitale logboek kan hele mooie printjes maken waar je alleen nog maar een krabbel onder hoeft te zetten en klaar is [vul naam in]. Choppermick vliegt heli voor z'n boterham ![]() | |
cheukert | maandag 27 februari 2006 @ 15:07 |
Off-shore? | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 16:15 |
Ey cheukert, wanneer beginnen jullie eigenlijk weer met vliegen? | |
cheukert | maandag 27 februari 2006 @ 16:50 |
Als het veld goed is en kwa materieel vliegbaar is ![]() Slepen doe we ook 's winters | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 17:09 |
quote:Ging jij niet skieen? | |
cheukert | maandag 27 februari 2006 @ 17:12 |
skieen? mis ik iets ![]() | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 17:18 |
![]() | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 17:52 |
quote:Mejonge, ik ben al weer terug. Zolang gingen we niet hoor ![]() Maar ik zag op de terugweg wel wat moois he, ik zat zo in de auto op een parkeerplaats omdat ik te lui was om er uit te gaan en door wou lezen in mijn boek toen ik vanuit mijn ooghoek een weerspiegeling van een TMG in de ruiten van de auto naast me zag. Dus toen ben ik maar ff uit de auto gaan hangen, bleek later dus dat we vlak in de buurt waren van een zweefvliegveld want ik zag ze later wel op het veld staan. En toen dacht ik, verdomme dat wil ik ook weer. Maar over 2 weekjes is het als het goed is zover ![]() | |
cheukert | maandag 27 februari 2006 @ 17:54 |
Waar was je? | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 17:58 |
quote:Euhmz, als je bedoelt waar ik heen skiën was dan was dat in de Harz ![]() | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 20:59 |
Mooi man, waar zweef jij dan? | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 21:14 |
quote:Vliegbasis Twenthe bij de Twentsche Zweefvlieg Club. Maar met het sluiten van Twenthe als MOB moeten we nog maar zien of we er kunnen blijven. Maar natuurlijk gaan we uit van het positieve ![]() | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 21:15 |
EHTW ![]() ![]() Kom je hier uit de buurt? | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 22:34 |
quote:Maar natuurlijk ![]() | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 22:48 |
Jazeker, Enschede ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 22:50 |
quote: ![]() ![]() | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 22:52 |
Haha ja klopt, wel op de rand dan! Ben helaas maar twee keer op Twente geland met een kist van school, beetje duur 75 euro!! Twijfel nu of ik lid word van die club hier... ken je VCT een beetje? | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 22:55 |
quote:Nee, niet echt. Ik kom eigenlijk alleen bij de zweefvliegclub. Ik ken hun kisten echter wel en een paar van hun leden vliegen ook bij de TZC. Wat ik verder nog wel weet is dat sommigen niet uitkijken bij het taxien ![]() ![]() ![]() | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 22:58 |
haha lekker, talenten! Ook altijd feest op een zonnige zaterdag middag op Dutch Mill Info, alle hobby vliegers op 132.35 constant de freq bezet houden met de meest onzinnige calls | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 23:21 |
Hehe, als we op 11 vliegen dan hebben we zicht op 06/24 waar de VCT vliegt en dan zie je ook nog wel eens van die bumpy landingen. Het zijn soms net stuiterballen ![]() | |
Mojave | maandag 27 februari 2006 @ 23:28 |
whahaha | |
YellowLedbetter | maandag 27 februari 2006 @ 23:49 |
![]() Dit callsign is zo komisch als men de hele tijd touch and go's maakt ![]() ![]() | |
Mojave | dinsdag 28 februari 2006 @ 08:34 |
haha ja hoorde hem ook wel eens op Dutch Mill ![]() wel mooi ding voor een redelijke prijs | |
YellowLedbetter | dinsdag 28 februari 2006 @ 11:09 |
quote:De reden waarom ie er is is echter wat minder. De vorige is namelijk verongelukt in de bossen van klausheide tijdens een oefening nachtvliegen ![]() | |
Mojave | dinsdag 28 februari 2006 @ 11:11 |
Mja dat is zeker een triest verhaal. De vriend van een meisje wat op Teuge para's vliegt zat er in ![]() Stond de triple R niet eerst op Texel? | |
YellowLedbetter | dinsdag 28 februari 2006 @ 11:40 |
quote:De vader van een kameraad van me zat er ook bij in, deze was tevens instructeur bij de TZC. En ook bij de VCT. Een erg triest verhaal inderdaad ![]() [edit]Of de RRR eerst op texel staat weet ik niet maar ik neem aan van wel (zie foto)[/edit | |
cheukert | dinsdag 28 februari 2006 @ 12:11 |
Op Texel maken ze heelvaak van bezoekende kisten een foto, dus moeilijk te zeggen eigenlijk | |
Mojave | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:13 |
oh weet al waar ik hem van ken ACT Air Centre Teuge | |
YellowLedbetter | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:34 |
Zaterdag maken we de hangaar klaar voor het vliegseizoen ![]() ![]() | |
cheukert | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:04 |
Afgelopen zondag is er alweer gelierd bij ons ![]() | |
haphaphap | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:19 |
Wat gaat dat eigenlijk allemaal kosten (dus de cursus enzo) voordat je eindelijk je papieren hebt om zelf te mogen vliegen. Hoe gaat alles in zijn werking? En vliegen jullie met eigen toestellen? Of kan je die huren. Wie kan mij in's en out's vertellen. | |
cheukert | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:25 |
Zweefvliegen/motorzweefvliegen/motorvliegen wat wil je precies weten? | |
YellowLedbetter | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:58 |
quote:SChooier ![]() ![]() | |
haphaphap | woensdag 1 maart 2006 @ 00:37 |
Nou als het zou kunnen allemaal ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 1 maart 2006 @ 10:05 |
quote:Dan moet je met zweefvliegen beginnen ![]() http://www.zweefportaal.nl/ <---- Dit is ook een erg goede link mocht je meer over zweefvliegen te weten willen komen ![]() Motorvliegen kan ik je helaas niks over vertellen ![]() | |
cheukert | woensdag 1 maart 2006 @ 13:09 |
Ligt er ook sterk aan hoeveel tijd en moeite je beschikbaar wilt stellen. Zweefvliegen is echt een clubsport, vergt veel tijd. Je kan niet zomaar als je zin hebt om te vliegen een uurtje gaan vliegen en weer wegwezen. Als je wil vliegen meot je ook anderen in de lucht helpen. Het kan dus zijn dat je een hele dag op t veld staat mensen weg te helpen en zelf maar 2 korte vluchtjes maakt. Ook moet je in de winter meehelpen aan het onderhoud bij bijna alle clubs. Bij zweefvliegen heb je ook niet echt een speciale aparte cursus ofzo, er zijn altijd instructeurs aanwezig (althans is de bedoeling) Motorvliegen en zweefvliegen kan je niet echt met elkaar vergelijken. Bij motorvliegen boek je 2 uurtjes, ga je vliegen en kan je weer naar huis, je hebt veel minder het clubgevoel dus. Daarentegen kan je weer wel bijv. relaxte vliegtripjes maken naar andere velden, waar je zweefvliegend niet of met moeite zou kunnen komen. Je vertrekt, landt op een ander veld, bestelt een tosti en gaat weer weg. De opleiding van motorvliegen is vaak wel een cursus, je boekt bij een vleigtuig een instructeur erbij. Zelf vind ik zweefvliegen gewoon leuker, maar motorvliegen zo nu en dan is ook heel leuk.. En kwa poen> Zweefvliegen is heel betaalbaar, met een jaartje vliegen beginnend moet je rekening houden met 750e á 1000e, vaak zijn er ook jeugdtarieven, betaal je net ietsjes minder, verschilt per club; Motorvliegen is vrij prijzig. Voor je brevet (PPL) ben je zo rond de Ik zou zeggen, neem een introductie vluchtje bij een motorvliegclub en een zweefvliegclub, laat je goed informeren en neem een besluit of doe het allebei ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door cheukert op 01-03-2006 13:40:30 ] | |
Furious | woensdag 1 maart 2006 @ 13:13 |
Je bent eerder rond de 15-20k kwijt voor je PPL, het wettelijk minimum is 45 uur voor je examen, daar gaan ze dus vanuit in de prijs, maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur. ![]() | |
cheukert | woensdag 1 maart 2006 @ 13:42 |
quote:Is gewijzigd ![]() | |
Mojave | woensdag 1 maart 2006 @ 17:58 |
quote:Prutsers! | |
Furious | woensdag 1 maart 2006 @ 18:02 |
quote:Ik vertel alleen maar wat mij verteld word. Ik ben nog niet eens met de praktijk begonnen. ![]() | |
Mojave | woensdag 1 maart 2006 @ 18:08 |
hehe, naja het zal best waar zijn. bij een intergrated f-ATPL opleiding zie je veel meer progressie dan bij een club oid, grotendeels omdat het een fulltime opleiding is. | |
YellowLedbetter | woensdag 1 maart 2006 @ 20:00 |
quote:Niet iedereen heeft Twents vliegtalent ![]() | |
cheukert | woensdag 1 maart 2006 @ 20:53 |
quote:Bij Stella krijg je toch als één van de weinige integrated f-atpl ppl tussendoor? | |
Mojave | woensdag 1 maart 2006 @ 21:52 |
quote:haha ![]() ![]() ![]() quote:Klopt! op solo verklaring mag je niet naar het buitenland vandaar. Vroeger toen het nog rob vd sigtenhorst was kreeg je in je PPL nog een beperking zodat je buiten school om niet kon vliegen! | |
cheukert | woensdag 1 maart 2006 @ 22:04 |
Op hoeveel uur hebben ze je PPL gepland daar? | |
Mojave | woensdag 1 maart 2006 @ 22:14 |
quote:Dat is een goeie, heb dat deel van de syllabus niet hier dus kan het je niet exact vertellen. Bij mij was het in elk geval zo dat mijn eerste solo vlucht na 11 uur was, daarna 10 maand ATPL theorie zonder vliegen. Na die ATPL heb ik nog 43 uur gevlogen tot aan PPL, dat was incl. een aantal (stuk of 4) opfris lessen vanwege de theorie tijd. | |
Furious | donderdag 2 maart 2006 @ 01:36 |
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel een Instrument Rating kost bovenop je PPL? | |
Mojave | donderdag 2 maart 2006 @ 09:13 |
ook weer 45 uur waarvan er 15 in een sim mogen zijn. Onze IFR single engine kist kost 250,- uur dus dat gaat hard! | |
Furious | donderdag 2 maart 2006 @ 09:27 |
quote:Hmm, onze IFR kist kost geen cent meer. Maar ik kan dus verwachten dat het nog een ~15k wordt? | |
Mojave | donderdag 2 maart 2006 @ 09:42 |
ja zoiets ben je wel kwijt maar wel vet hoor IFR vliegen!! | |
cheukert | donderdag 2 maart 2006 @ 11:54 |
En nog een hoop theorie ![]() | |
anisubs | dinsdag 7 maart 2006 @ 15:29 |
Kai Tak is cool! ![]() Ik vindt het wel jammer dat ze hem nu gaan sluiten. 747's kunnen er moeilijk landen vanwege de flats en de bergen, maar kleine vliegtuigen 737 en fokker's en dergelijke kunnen daar wel gewoon makkelijk landen. Pilooten gingen ook klagen dat de baan te kort was. Mjah, waarom hebben ze dan niet gewoon de landingsbaan verlengt? Een groot vliegveld bij een grote berg en een stad bouwen is niet handig he. http://video.google.com/videoplay?docid=3767197400006514326&q=Kai+Tak | |
cheukert | dinsdag 7 maart 2006 @ 19:05 |
KaiTak is al gesloten sinds '98... even ter informatie ![]() Een vliegveld draait niet alleen op een runway, maar heeft ook terminals, hangaars en andere gebouwen nodig. Die plaats was er simpelweg gewoon niet. Bovendien lag het te erg in de bebouwde kom.. En ik denk eerder dat de stad naar het vliegveld is gegroeid dan andersom. Wat heb je aan een vliegveld, waarop je wat minder grote toestellen laat landen, als je toch een nieuwer, beter, veiliger en groter veld met betere voorzieningen? Overigens moet je maar een KaiTak topic openen als je daar zo graag over wil praten, daar gaat deze namelijk niet over, maja | |
Alternate | dinsdag 7 maart 2006 @ 21:48 |
quote:Kai Tak is al een tijdje dicht, was er zondag nog en het staat nu al allemaal volgebouwd. | |
anisubs | woensdag 8 maart 2006 @ 16:13 |
quote:Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord. 'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?' En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo... Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P | |
cheukert | woensdag 8 maart 2006 @ 16:20 |
quote:Open een nieuw topic erover zou ik zeggen... | |
YellowLedbetter | woensdag 8 maart 2006 @ 18:36 |
quote:Omdat je niet zo moet zeuren en omdat het chinezen zijn. Die bouwen alles vol en waar maakt ze echt niet uit. Zolang ze er maar zoveel mogelijk geld aan verdienen ![]() | |
cheukert | woensdag 8 maart 2006 @ 18:54 |
quote:Kai Tak discussie als die er zonodig moet zijn in gaarne een nieuw topic... mijn laatste reactie hierop: Kai Tak is in 1924 al een vliegveld, de baan ligt ook in een andere richting. De RAF stationeren daar vliegtuigen, ook het civiele verkeer maakt gebruik van Kai Tak. Tijdens de Japanse bezetting is er nog een baan aangelegd (de baan die we nu allemaal kennen). Logischerwijs wordt het vliegveld daar voortgezet, vanwege de voorzieningen die er al zijn (doch deels vernietigd). Jaren '60 begint HongKong te groeien, economisch en ook gewoon als stad. Baan wordt meerdere keren verlengd om te voldoen aan de nieuwe verkeersvliegtuigen. Stad en veld groeien naar elkaar toe, totdat ze letterlijk op elkaar zitten. Jaren '80 zijn er plannen voor een nieuw veld> Chep Lap KoK dus. Er wordt alles op alles gezet door de Britten om CLK voor de overdracht aan China af te krijgen, lukt uiteindelijk niet. 30 juni '98 laatste dag van van Kai Tak, Cheukert landt daar als klein jochie in de ochtend en wordt geinterviewd door een journalist. Volgende dag opening CLK, complete chaos, cheukert is blij dat hij een vlucht eerder had genomen ![]() Zo dat was het, toch langer geworden dan de bedoeling, maar Kaitak discussie in een nieuw topic graag | |
YellowLedbetter | woensdag 8 maart 2006 @ 18:57 |
Als cheukert op de laatste dag van Kai Tak ik geland kan ie niet meer via Kai Tak zijn terug gegaan dus zit ie nu nog in China ![]() ![]() | |
cheukert | woensdag 8 maart 2006 @ 19:03 |
Of ik het bijzonder vond dat dit een uniek moment is blablabla | |
YellowLedbetter | woensdag 8 maart 2006 @ 19:07 |
Huh en je kon als klein kind al chinees of was het engels? | |
cheukert | woensdag 8 maart 2006 @ 19:16 |
Ik ben wel redelijk verstaanbaar in t Chinees ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 8 maart 2006 @ 19:56 |
![]() | |
cheukert | woensdag 8 maart 2006 @ 20:05 |
Gast, mn ouders komen oorspronkelijk uit HongKong ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 8 maart 2006 @ 20:06 |
Aha vandaar. Dat verklaart alles. Het is me nu duidelijk ![]() | |
cheukert | woensdag 8 maart 2006 @ 20:09 |
@yellowledbetter: waar hebben jullie dit jaar jullie kampen? is dat al bekend? | |
YellowLedbetter | woensdag 8 maart 2006 @ 20:11 |
Euhmz, normaal hebben we voorjaarskamp op Achmer in Duitsland maar aangezien de luchtmacht hier grotendeels weg is wordt er naar de mogelijkheid gekeken om het voorjaarskamp gewoon op Twenthe zelf te houden. En zomerkamp was dacht ik op Mengen. En herfstkamp hebben ze volgens mij afgeschaft... | |
anisubs | woensdag 8 maart 2006 @ 21:14 |
quote:Kai Tak is ZOOOOOOOOOOOOOO cool. Ik ag meteen een nieuw topic openen. | |
Furious | woensdag 22 maart 2006 @ 22:52 |
M'n topic, het sterft. ![]() * Furious leven inblaast. | |
Mojave | woensdag 22 maart 2006 @ 22:53 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 09:22 |
Al die andere vliegtuig topics ineens. Ik ben een slachtoffer van mijn eigen geniaale idee. ![]() | |
Mojave | donderdag 23 maart 2006 @ 09:26 |
maar deze blijft voor de elite ![]() | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 09:28 |
quote:Dat is wel zo, hier zitten de echte vliegers. ![]() ![]() Of weet iemand nog een bedrijf die aandelen in toestellen verkoopt? Diamonds ofzo? ![]() | |
Mojave | donderdag 23 maart 2006 @ 09:32 |
Diamonds hebben zeker wel potentie, er vliegt een twin op lelystad... | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 09:35 |
quote:Op Rotterdam vliegen we met DA40TDI's, mooie dingen (wel vaak gebreken ![]() ![]() | |
Mojave | donderdag 23 maart 2006 @ 09:43 |
lekker dan! lijkt me overigens wel erg vreemd, vliegen op diesel. | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 09:44 |
quote:Valt wel mee hoor, je moet alleen even 2 minuten idlen voordat je kan beginnen met karren en 2 minuten idlen voordat je hem uit zet. ![]() | |
Mojave | donderdag 23 maart 2006 @ 09:50 |
kijk aan ![]() ach ik huur gewoon vrij goedkoop een 180pk 172 op school... | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 09:55 |
quote:Wat is vrij goedkoop? ![]() Onder de 160 inc. brandstof? | |
YellowLedbetter | donderdag 23 maart 2006 @ 13:34 |
geslaagde reanimatie Furious, misschien moet je in plaats van piloot dokter worden ![]() | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 16:08 |
quote:Bloed. ![]() ![]() Dan liever Jetfuel of Avgas. ![]() | |
Mojave | donderdag 23 maart 2006 @ 16:40 |
quote:139,- incl fuel ![]() | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 16:51 |
quote: ![]() Is dat eentje uit 1972 toevallig die 172? | |
cheukert | donderdag 23 maart 2006 @ 19:20 |
quote:Als je in een syndicaat zit, bij een diamond tdi kom je al snel uit op 50e per uur ![]() www.diamondflyers.nl is er zo eentje | |
cheukert | donderdag 23 maart 2006 @ 19:23 |
quote:mogas lekker goedkoop ![]() | |
Mojave | donderdag 23 maart 2006 @ 19:25 |
Geen idee eigenlijk uit welk jaar die komt dit is em: ![]() Maar goed, ben niet van plan heel veel te gaan vliegen wbt G/A, paar keer met familie & vrienden. | |
YellowLedbetter | vrijdag 31 maart 2006 @ 20:54 |
dit topic bloed weer hartstikke dood! | |
cheukert | vrijdag 31 maart 2006 @ 21:23 |
lang niet gevlogen ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 31 maart 2006 @ 21:24 |
quote:Ah joh, gewoon gaan vliegen. Doe ik ook, jeweettoch! | |
cheukert | vrijdag 31 maart 2006 @ 21:25 |
quote:ja moet er wel gevlogen kunnen worden ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 31 maart 2006 @ 21:35 |
quote:Echte bikkels vliegen bij minimum condities ![]() | |
Furious | vrijdag 31 maart 2006 @ 21:43 |
quote:Ook bekend als 'idioten'. | |
YellowLedbetter | vrijdag 31 maart 2006 @ 21:45 |
quote:Nee, dat niet meteen. Ik bedoel ook niet dat je met onvliegbaar weer moet gaan vliegen. Wat ik bedoel is bij de wettelijke minima ![]() | |
Mojave | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:06 |
ach wat is onvliegbaar weer? voor een CAT III C heb je weinig nodig.... | |
YellowLedbetter | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:08 |
quote:Ja, precies! Wou ik net nog zeggen! eigenlijk heb ik geen idee waar je het over hebt ![]() | |
Mojave | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:13 |
hihi, CAT III C approach, full autoland. Minimale zichtwaarden: 0 en autopilot taxied naar parking positie ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:14 |
quote:Aha, das handig. Piloot zit er voor lul bij ![]() | |
Mojave | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:21 |
quote:haha, zoiets ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:23 |
quote:dat is wel hendig sjiek ![]() ![]() | |
Mojave | vrijdag 31 maart 2006 @ 22:58 |
zo is dat, misschien wel iets voor onze maikuuul ![]() | |
cheukert | zaterdag 1 april 2006 @ 00:22 |
quote:ook wel eens sleepvliegerloos ofzo ![]() | |
YellowLedbetter | zaterdag 1 april 2006 @ 11:32 |
quote:lieren is toch toffer ![]() ![]() | |
Furious | zondag 23 april 2006 @ 09:35 |
Even een rot trap. Vanmiddag ga ik eindelijk weer de lucht in en ik hoop dat het weer een beetje puik blijft want zoals het er nu uitziet trekt het nogal dicht rond 16.00. Net wanneer ik de lucht in ga. ![]() ![]() | |
Mojave | zondag 23 april 2006 @ 12:32 |
Veel plezier! | |
MutZ | zondag 23 april 2006 @ 12:40 |
quote:Veel plezier! | |
cheukert | zondag 23 april 2006 @ 17:53 |
2 startjes gemaakt vandaag ![]() 1e was er nog een beetje thermiek, van 350m naar 450 gegaan ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 23 april 2006 @ 17:55 |
quote:zozo, maar liefst 100 meter. Dat ging ook wel met 5 meter geintegreerd omhoog he ![]() | |
cheukert | zondag 23 april 2006 @ 18:00 |
quote: ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 23 april 2006 @ 18:01 |
quote:Dat heet turbulentie ![]() | |
cheukert | zondag 23 april 2006 @ 18:03 |
fucking in de regen lopen opruimen | |
YellowLedbetter | zondag 23 april 2006 @ 18:06 |
![]() ![]() ![]() | |
cheukert | zondag 23 april 2006 @ 18:25 |
quote:kijk je uit met je ingegroeide teennagel ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 23 april 2006 @ 18:56 |
quote:Zal ik doen, als er een vliegtuig op terecht komt gaat dat wel pijn doen denk ik dus ik zal uitkijken ![]() | |
Furious | maandag 24 april 2006 @ 14:54 |
Puik weer hoor gister, nog geen 2500 meter zicht, regen, hele soepie erop en eraan! En dan nog moeten wachten voordat je de CTR in mag. ![]() | |
cheukert | maandag 24 april 2006 @ 16:31 |
quote:hoelaat? zo tussen 12 en 2 was het zicht best ok, ik kon vanaf valkenburg kijkduin enzo zien liggen, na 2en werd het echter niet echt doebaar meer ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 24 april 2006 @ 16:45 |
laten we een vliegers-meet houden ![]() | |
cheukert | maandag 24 april 2006 @ 16:46 |
dan gaan we met zn alle tosti's eten ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 24 april 2006 @ 16:50 |
Nee, kroketten joh | |
Mojave | maandag 24 april 2006 @ 16:52 |
und bier | |
YellowLedbetter | maandag 24 april 2006 @ 16:54 |
maar dan kunnen we de volgende dag niet meer vliegen! | |
Furious | maandag 24 april 2006 @ 17:31 |
quote:Tussen 17.00 en 20.00. | |
Furious | zaterdag 29 april 2006 @ 22:27 |
Potver zeg, ik dacht, vliegen! Joepie! Wat maakt dat beetje wind nou uit! M'n hele kop is blauw. ![]() Waarom moeten ze die toestellen dan ook zo klein mogelijk maken zeg. ![]() | |
YellowLedbetter | zaterdag 20 mei 2006 @ 11:16 |
Kickjuuh, ik cross vanmiddag maar eens ff naar het veld heen denk ik ![]() | |
Furious | zaterdag 17 juni 2006 @ 18:01 |
Onverkapte omhoogschop-schop. | |
Mojave | zaterdag 17 juni 2006 @ 18:07 |
en terecht2111 | |
Furious | zaterdag 17 juni 2006 @ 18:08 |
quote:Je gaat toch wel foto's maken als je je in de ubergeile jumpseat van de ubergeile 737-NG bevindt eh? ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 18 juni 2006 @ 21:21 |
bij een nieuwe kick ben ik ook weer van de partij hoor ![]() | |
cheukert | zondag 18 juni 2006 @ 21:22 |
laatste vlucht was alweer een aanatal maanden geleden ![]() | |
Furious | zondag 18 juni 2006 @ 21:34 |
quote:Als ik je even lekker mag maken; mijne zo'n paar uur geleden. ![]() quote:Dat is mooi. Meer activiteit in dit topic! ![]() | |
cheukert | zondag 18 juni 2006 @ 21:40 |
2 weken wilde ik in Rome nog een startje maken, maarja, geen zweefvliegactiviteit op het door mij gewenste tijdstip en ik had een super strak schema..... school enzo dus toen maar even gevraagd naar de Dimona, die bleek op het moment niet aanwezig te zijn, ik wilde en moest vliegen, dus heb ik maar naar de andere kisten gevraagd.... Ze hadden nog wat 172's staan, maar daar had ik weer geen poen meer voor ![]() | |
nsfw | dinsdag 20 juni 2006 @ 22:17 |
Ik vliegt... | |
Mojave | dinsdag 20 juni 2006 @ 22:59 |
quote:jawoll herr ![]() | |
Mojave | dinsdag 20 juni 2006 @ 23:00 |
quote:vertel! | |
Furious | dinsdag 25 juli 2006 @ 13:28 |
Schop. Ik wilde ook even spammen voor m'n eigen site; AviationWiki. ![]() | |
nsfw | dinsdag 25 juli 2006 @ 13:38 |
SPAM! BAN!!! -2 (Spam) Oja.. ik vlieg ook! Edit: Verrek, dat heb ik al een keer gezegd zie ik ![]() ![]() | |
Furious | dinsdag 25 juli 2006 @ 13:38 |
quote:'t Is m'n eigen reeks, tuig. ![]() ![]() | |
nsfw | dinsdag 25 juli 2006 @ 14:10 |
Weet je wat tuig is? Warriorpiloten! | |
Furious | dinsdag 25 juli 2006 @ 14:34 |
quote:Oh. | |
nsfw | dinsdag 25 juli 2006 @ 15:06 |
quote:En ander VFR gespuis ook trouwens ![]() | |
Furious | dinsdag 25 juli 2006 @ 15:08 |
quote:Ga je nu nog iets zinnigs zeggen? | |
nsfw | dinsdag 25 juli 2006 @ 15:27 |
quote:Ik vind het behoorlijk zinnig! VFR Idioten die te pas en te onpas CTR's kruisen zonder radiocontact op te nemen of transponder aan te hebben tot figuren die ivb met slechte voorbereiding in slecht weer terechtkomen waardoor ze half jankend op de frequentie zitten. Levensgevaarlijke idioten zijn het! Ben jij d'r ook zo één ofzo? Oja, en laten we het over die zweefvliegers maar helemaal niet hebben! Die denken stuk voor stuk allemaal dat ze één of andere topgun of Ace zijn! Ja, tot ze een keertje een bijna botsing gehad hebben! Dan janken ze allemaal! ![]() Allemaal Tuig! Dat is het! [ Bericht 11% gewijzigd door nsfw op 25-07-2006 15:35:35 ] | |
SnowBite | dinsdag 25 juli 2006 @ 16:29 |
@NSFW Precies! Amateurvliegers zijn het... | |
nsfw | dinsdag 25 juli 2006 @ 16:54 |
quote:Idd. Ik zeg Arm! | |
SnowBite | dinsdag 25 juli 2006 @ 16:56 |
Nog een Arm! nu nog 2... Is Alternate aanwezig op het forum? | |
nsfw | dinsdag 25 juli 2006 @ 16:57 |
vast niet en dat is maar goed ook ![]() ![]() | |
SnowBite | dinsdag 25 juli 2006 @ 17:07 |
Haha. van welke klas ben je eigeniljk? | |
nsfw | dinsdag 25 juli 2006 @ 17:14 |
Ik heb je msn ff toegevoegd.. dan hoor je het wel ![]() | |
Mojave | maandag 11 september 2006 @ 13:46 |
Bier hier. | |
Alternate | maandag 11 september 2006 @ 16:03 |
Jongens ga je mond spoelen. | |
Furious | maandag 11 september 2006 @ 16:48 |
Ha, eindelijk eens een kick niet van mij! | |
cheukert | maandag 11 september 2006 @ 17:21 |
quote:wat ben jij dan wel niet ![]() | |
cheukert | maandag 11 september 2006 @ 17:28 |
quote:hee joh, wanneer ga jij richting Amerika? | |
Mojave | maandag 11 september 2006 @ 22:53 |
. | |
cheukert | dinsdag 12 september 2006 @ 15:46 |
quote: ![]() | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 17:27 |
Typisch dat we niet verder komen dan kicks. Misschien zijn vliegers niet echte praters. ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 17:41 |
nou jij houdt dus van vliegen?SPOILER | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 17:45 |
quote:Wat moet ik hier nou weer op antwoorden. ![]() | |
Mojave | donderdag 14 september 2006 @ 19:02 |
hihihihihihi | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 19:34 |
hahahahaha, ik stond erbij en keek ernaar | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 19:37 |
En toen had ik opeens ernstige trek in een vakantie naar Florida om lekker veul te vliegen bij de EAA in hun met G1000 uitgerustte 172SP's voor de helft van de prijs hier. ![]() ![]() ![]() Europa. Dit stenentijdperk continent laat het niet eens toe om te vliegen op GPS, ik bedoel. HIHI. ![]() ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 19:48 |
Ach naar zo'n schermpje kijken en het pijljte volgens is ook niet alles... Geef mij maar lekker een kaart ![]() Volgende week donderdag trouwens naar de KLS opendag | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 19:53 |
quote:Aan de ene kant neemt het wel een grote last weg. Je kunt wel lekker mindless cruisen als je lekker je route erin zet, en 'em gewoon zelf op koers houd, als je je route goed plant en goed volgt geen gezeik met CTR's. Als je een TCAS module aan die G1000 hangt hoef je ook niet meer op ander verkeer te letten. ![]() Het heeft zo z'n voordelen, het is alleen wel een voordeel wat je $60.000 kost, tenzij je 'em dus goedkoop kunt huren zoals in de US. ![]() Maar then again, het neemt ook wel weer een stuk VFR skills weg. | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 20:32 |
quote:Ook weer een beetje makkelijk om te denken dat je met TCAS niet op ander verkeer hoeft te letten... Het is slechts een hulpmiddel, TCAS is niet heilig. Maar zo'n unit is wel handig ja. Hoe gaat het met het vliegen Furious? | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 20:42 |
quote:Tuurlijk is het alleen maar een hulpmiddel, GPS is ook maar een hulpmiddel, maar wel middelen die je leven een stuk aangenamer kunnen maken als je ze op juiste wijze gebruikt. ![]() Gaat best goed, 11 uurtjes nu en aankomende dinsdag ga ik op voor 2 theorie vakken. ![]() Vergeef me, maar wat was jij ook alweer in de lucht? Zweefvlieger? Verkeersvliegers? Mijn lange termijn geheugen functioneert niet optimaal. ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 20:49 |
Zweefvlieger, zo nu en dan met een vriend van me powered, en misschien later als ik groot ben verkeersvlieger ![]() ben je al solo? | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 20:52 |
quote:Waar doe je dat zweefvliegen? Volgende of de keer daarop ga ik voor mijn solo, heb nu al een tijdje (2 maanden ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 21:19 |
Bij de ZHVC op EHVB | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 21:23 |
quote:Hmmm, dan moet je toch snel zijn met een nieuwe club zoeken geloof ik, ze gingen dat toch binnenkort helemaal dichtgooien en er ![]() ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 21:35 |
quote:De marine activiteiten zijn al gestaakt sinds 1 juli dit jaar. Maar voorlopig mogen wij nog gebruik maken van het veld. Hoewel TMG's in beperkte mate en powered aeroplanes helemaal niet voorlopig, vanwege de vliegveldbrandweer die officieel niet meer verantwoordelijk is. Er mag 1 TMG zich in de ATZ bevinden, beetje absurd maarja... regels zijn regels... Er is echter al een aanvraag bij IVW gedaan voor een eigen veld, en dit ziet er tot nu toe niet eens zo heel slecht uit. | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 21:39 |
quote:Hmm, ik dacht dat het eigenlijk al zo'n beetje vast stond dat hier huizen kwamen, maar dat is hoopvol nieuws! Tsja van die brandweer, logisch als je bekijkt dat er niemand anders is om een brand uit te zetten, heck, je moest het verhaal eens horen van de brandweer op Rotterdam. Die kerels kwamen uitgerukt omdat onze club een BBQ had. ![]() ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 21:42 |
Moet je ook geen vliegtuigen in de hens gooien heh... ![]() Officieel moet er iemand met een brandblusser langs de baan staan, als er een kist binnenkomt ![]() | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 21:48 |
quote: ![]() ![]() Vast een niet-vliegende ambtenaar die zoiets heeft verzonnen. ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 21:51 |
Ook heel handig, met een baan van 2,5km... | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 21:52 |
quote:Stond er ook in die regel dat er iemand met een goede conditie die brandblusser moest bedienen? ![]() | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 22:12 |
Whehehe, ik verveelde mij, dus ik heb maar iets inspiratieloos gebrouwd voor deel #3, als we daar dit jaar nog aan toekomen that is. ![]() ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 22:31 |
Wie heeft de openingspost hier gemaakt? kan je anders erbij gooien | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 22:32 |
jij dus | |
Mojave | donderdag 14 september 2006 @ 22:46 |
stoer he, die 737 | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 22:47 |
quote:Voor ieder wat wils. Behalve voor de microlighters, maar die vallen dan maar onder de Cessna hoor. ![]() ![]() | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 23:00 |
quote:vliegende nintendo | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 23:00 |
quote:zo'n twin propper is ook wel stoer hoor | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 23:05 |
quote:Hoelang had ik dat plaatje wel niet moeten maken? ![]() ![]() | |
DaMook | donderdag 14 september 2006 @ 23:07 |
quote:Whehe na die eerste zin dacht ik dat je er gewoon naar toe gevlogen was omdat je zin had in vakantie ![]() Maar OT: Wat kost dat nou tegenwoordig zo'n vlieg opleiding. En dan bedoel ik dus dat je in een cesna of een net iets groter iets mag vliegen ? | |
Furious | donderdag 14 september 2006 @ 23:09 |
quote:Als dat zou kunnen. ![]() ![]() Schat zo rond de 16.000, met bier erbij 17.000. | |
cheukert | donderdag 14 september 2006 @ 23:09 |
quote:vervang die 182 voor een baron of twin star of iets dergelijks ![]() | |
DaMook | vrijdag 15 september 2006 @ 00:03 |
quote:Hmmm ik zou het graag leren (helikopters lijkt me trouwens nog leuker), maar dat heb ik helaas (nog) niet ![]() ![]() Dat bier is geen probleem ![]() ![]() | |
Furious | vrijdag 15 september 2006 @ 11:09 |
quote:Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin. ![]() | |
DaMook | vrijdag 15 september 2006 @ 12:08 |
quote:Ik weet het ![]() ![]() | |
Alternate | zondag 17 september 2006 @ 12:40 |
Dan ben je uiteindelijk 10x zoveel kwijt. Is hetzelfde idee als 1x per maand rijles nemen om je rijbewijs te halen, dat schiet ook niet op. | |
fabu | dinsdag 19 september 2006 @ 23:43 |
Ik word helemaal gek door het laagvliegen van voornamelijk straaljagers en transportvliegtuigen!! Omdat die lui hier regelmatig trainen. Ik kan na het doornemen van dit topic opmaken dat er lager over gesjeesd wordt dan de bij wet geregelde 250 ft. :S Bedankt! ![]() | |
DaMook | woensdag 20 september 2006 @ 00:17 |
quote:Dat klopt waarschijnlijk wel ja ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DaMook | woensdag 20 september 2006 @ 00:18 |
quote:Dat had ik wel verwacht ![]() ![]() ![]() Toch maar eens een proefles in een vliegtuig en een in een heli gaan nemen binnenkort ![]() ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 11:33 |
quote:Bij wet is de regel 500ft en in laagvlieggebieden 100ft Hoe het militair zit weet ik niet | |
fabu | woensdag 20 september 2006 @ 13:44 |
quote:Straaljagers 250 voet (75 meter) Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter) ![]() | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 15:25 |
quote: ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 15:39 |
quote:ja, maar ze moeten ons land toch kunnen beschermen! Wat als een terrorist een vlieger met een bom heeft onder de 250 voet! Die moeten ze toch neer kunnen schieten! ![]() | |
fabu | woensdag 20 september 2006 @ 20:26 |
quote:Ik acht de kans klein op een terroristische attaque in ons kleine onbelangrijke kikkerlandje. ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 20:32 |
Ik ben terug, na weer 3 bans ofzo ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 20:35 |
quote:Dat moet je niet zeggen ![]() Vorige week zag ik nog 2 Alibaba's ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 20:39 |
quote:En 1 Alibaba heeft 40 rovers, wat ons dan tot de conclusie brengt dat Nederland 2 Alibaba's en 80 rovers herbergt! Alarmfase rood anyone? | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 21:36 |
quote:wie heb je nou weer lopen pesten | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 21:40 |
Ja hallo, doe mij maar pils. | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 21:42 |
quote: ![]() De moderne versie is Alibaba met z'n 40 kapers! |