FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wie vliegt er hier? (deel 2)
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 17:09
Hier verder.
master_Xvrijdag 27 januari 2006 @ 17:10
ik niet en jij ?
Mojavevrijdag 27 januari 2006 @ 17:10
ben d'r ook weer bij
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 17:11
21 Februari begin ik.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 17:19
meldt zich wederom dan maar weer he
Alternatevrijdag 27 januari 2006 @ 17:38
Waarmee begin je de 21e?
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:38 schreef Alternate het volgende:
Waarmee begin je de 21e?
PPL cursussen.
Alternatevrijdag 27 januari 2006 @ 18:04
Theorie?
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 18:05
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:04 schreef Alternate het volgende:
Theorie?
Onder andere.

Ook 'normale' vlieglessen.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 18:54
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:05 schreef Furious het volgende:

[..]

Onder andere.

Ook 'normale' vlieglessen.
Wat doe je dan precies, je opleiding tot cpl en atpl in stappen ofzo en niet bij een vliegschool?
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 18:57
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:54 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Wat doe je dan precies, je opleiding tot cpl en atpl in stappen ofzo en niet bij een vliegschool?
Jups, ik kan het niet in 1 keer doen door een ander schoolprofiel dan nodig is.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 18:59
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:57 schreef Furious het volgende:

[..]

Jups, ik kan het niet in 1 keer doen door een ander schoolprofiel dan nodig is.
Das kut, dan besloot je ook nog wel redelijk laat dat je later piloot wou worden lijkt me
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 19:01
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:59 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Das kut, dan besloot je ook nog wel redelijk laat dat je later piloot wou worden lijkt me
Liep al langer met het idee, maar nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 19:10
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:01 schreef Furious het volgende:

[..]

Liep al langer met het idee, maar nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn.
mmzzz. welk profiel deed je dan? Want je kunt anders ook nog gewoon via de hbo 'solliciteren'...
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 19:12
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:10 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

mmzzz. welk profiel deed je dan? Want je kunt anders ook nog gewoon via de hbo 'solliciteren'...
Cultuur en Maatschappij (ik was redelijk slecht met Wisknudde )

En het vervelende is, ik kan wiskunde wel, maar ze willen wiskunde voor je technisch inzicht.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 19:15
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:12 schreef Furious het volgende:

[..]

Cultuur en Maatschappij (ik was redelijk slecht met Wisknudde )

En het vervelende is, ik kan wiskunde wel, maar ze willen wiskunde voor je technisch inzicht.
En dan op vwo of havo, wiskunde is namelijk zelf ook niet mijn sterkste vak Jammer dat je een rapport moet mee sturen
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 19:16
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:15 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

En dan op vwo of havo, wiskunde is namelijk zelf ook niet mijn sterkste vak Jammer dat je een rapport moet mee sturen
Dan stuur ik die ene mee waar net die 6 op staat.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 19:23
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:16 schreef Furious het volgende:

[..]

Dan stuur ik die ene mee waar net die 6 op staat.
Haha, dat ben ik dus oom van plan maar dat moet ik nog wel ff gaan leren
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 20:30
Als je ooit naar Seppe (EHSE) vliegt, ze hebben daar verdomd goede kroketten.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:30 schreef Furious het volgende:
Als je ooit naar Seppe (EHSE) vliegt, ze hebben daar verdomd goede kroketten.
in het clubhuis van de TZC op EHTW hebben we ook verdomd goede kroketten
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 20:49
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:47 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

in het clubhuis van de TZC op EHTW hebben we ook verdomd goede kroketten
Die van EHSE zijn echt de moeite waard hoor.

En voor de vlaaien moet je natuurlijk naar Aachen.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 20:51
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:49 schreef Furious het volgende:

[..]

Die van EHSE zijn echt de moeite waard hoor.

En voor de vlaaien moet je natuurlijk naar Aachen.
haha, je kent het allemaal al zo te horen
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 20:52
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:51 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

haha, je kent het allemaal al zo te horen
Het voordeel van vliegen he, je bent er zo!

Als ik weer lessen heb ga ik maar eens naar Brussel voor Bon Bons .
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 20:54
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:52 schreef Furious het volgende:

[..]

Het voordeel van vliegen he, je bent er zo!

Als ik weer lessen heb ga ik maar eens naar Brussel voor Bon Bons .
Ahjo, die in New York zijn veel beter
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 20:55
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:54 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ahjo, die in New York zijn veel beter
. Nee, naar New York ga ik voor de Starbucks.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 20:56
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:55 schreef Furious het volgende:

[..]

. Nee, naar New York ga ik voor de Starbucks.
Lekkah slowchataah, maar wel OT he
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 20:58
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:56 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Lekkah slowchataah, maar wel OT he
.

Het lijkt me trouwens ontzettend gaaf om eens op London City te vliegen, even door London huppelen en dan 's avonds weer terug te gaan.
YellowLedbettervrijdag 27 januari 2006 @ 20:59
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:58 schreef Furious het volgende:

[..]

.

Het lijkt me trouwens ontzettend gaaf om eens op London City te vliegen, even door London huppelen en dan 's avonds weer terug te gaan.
Ja, gewoon een dag tripje! Maar nu ga ik bier drinken met stel vrienden en daarna uit dus aju
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 21:00
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:59 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ja, gewoon een dag tripje! Maar nu ga ik bier drinken met stel vrienden en daarna uit dus aju
.
MutZvrijdag 27 januari 2006 @ 22:31
even een schaamteloze tvp
cheukertzaterdag 28 januari 2006 @ 13:47
@ Snowbit: ken je Wouter S.?
DCzaterdag 28 januari 2006 @ 17:40
Leest ook weer mee!

Er was trouwens vorige week een hele lichting van stella bij ons op bezoek, iemand van jullie die daar ook bij was toevallig?
Mojavezondag 29 januari 2006 @ 04:33
hmmm nee, waar was dat dan DC?
Mojavezondag 29 januari 2006 @ 04:35
Alternate, wat doe jij op 't moment?
Alternatemaandag 30 januari 2006 @ 12:03
Ik heb weekend.
Furiousmaandag 30 januari 2006 @ 12:06
Ik ben gister trouwens even langs RAC geweest en daar hebben m'n pa en ik ons ingeschreven.
SnowBitemaandag 30 januari 2006 @ 12:24
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:47 schreef cheukert het volgende:
@ Snowbit: ken je Wouter S.?
Hmmm naam komt me niet bekend voor.
In welke klas zit hij?
DCmaandag 30 januari 2006 @ 17:22
quote:
Op zondag 29 januari 2006 04:33 schreef Mojave het volgende:
hmmm nee, waar was dat dan DC?
Bij de lvnl op schiphol-oost.
cheukertmaandag 30 januari 2006 @ 17:41
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:24 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Hmmm naam komt me niet bekend voor.
In welke klas zit hij?
oktober of november '05 geloof ik
Mojavemaandag 30 januari 2006 @ 20:08
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:22 schreef DC het volgende:

[..]

Bij de lvnl op schiphol-oost.
Hmm nee ik was met 4 man eind augustus geweest, wel erg gaaf
Ma.rkus.nlwoensdag 1 februari 2006 @ 11:28
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:40 schreef DC het volgende:
Er was vorige week een hele lichting van stella bij ons op bezoek, iemand van jullie die daar ook bij was toevallig?
Dat was mijn klas (04-05)
SnowBitezaterdag 4 februari 2006 @ 15:58
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:41 schreef cheukert het volgende:

[..]

oktober of november '05 geloof ik
Ow haha, zuiger bedoel je
cheukertzaterdag 4 februari 2006 @ 17:50
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Ow haha, zuiger bedoel je
uh, dat weet ik dan weer niet Schoenmaker toch?
Mojavezaterdag 4 februari 2006 @ 23:20
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:28 schreef Ma.rkus.nl het volgende:

[..]

Dat was mijn klas (04-05)
Kick, meer Stella volk hier1
Rietvaerderzondag 5 februari 2006 @ 00:31
Laagvliegen. Mag dat ook?
Ma.rkus.nlzondag 5 februari 2006 @ 00:38
^ o.a. in het laagvlieggebied langs de IJssel tussen Deventer en Zutphen wel!

Keertje een wedstrijdje doen? Jij op de A1, ik erboven


* Ma.rkus.nl zwaait naar Mojave
SnowBitezondag 5 februari 2006 @ 04:09
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:38 schreef Ma.rkus.nl het volgende:
^ o.a. in het laagvlieggebied langs de IJssel tussen Deventer en Zutphen wel!

Keertje een wedstrijdje doen? Jij op de A1, ik erboven


* Ma.rkus.nl zwaait naar Mojave
Op 200ft langs de toren op SPL is trouwens ook gaaf
Mojavezondag 5 februari 2006 @ 09:59
quote:
Op zondag 5 februari 2006 04:09 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Op 200ft langs de toren op SPL is trouwens ook gaaf
Maar s'nachts landen op de kaagbaan is net iets leuker

@ Markus, top site hebben jullie! zal hem vanaf Tuksal ook ff doorlinken
Ma.rkus.nlzondag 5 februari 2006 @ 10:23
^ thanks!

Onze klas is nu (tot augustus ongeveer) bezig aan de ATPL theorie; we hebben allemaal tot de eerste solo gevlogen dus Schiphol hebben we nog niet aangeraakt. Maar wat nog niet is gaat 100% zeker nog komen
SnowBitedinsdag 7 februari 2006 @ 07:38
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:50 schreef cheukert het volgende:

[..]

uh, dat weet ik dan weer niet Schoenmaker toch?
jep
Furiousvrijdag 10 februari 2006 @ 23:35
Ik wilde even dit ontzettend toffe Kai-Tak filmpje met jullie delen: klik.

50/50 Real/Simulatie. Echt doodzonde dat ze Kai-Tak hebben volgebouwd, en niet hebben opengelaten voor sportvliegers.

Erg vet in iedergeval.
cheukertzaterdag 11 februari 2006 @ 12:32
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Furious het volgende:
Ik wilde even dit ontzettend toffe Kai-Tak filmpje met jullie delen: klik.

50/50 Real/Simulatie. Echt doodzonde dat ze Kai-Tak hebben volgebouwd, en niet hebben opengelaten voor sportvliegers.

Erg vet in iedergeval.
Het kutste is nog dat ze het niet hebben volgebouwd maar nu half braak ligt... ook nog een stukje een driving range geworden trouwens...
Mojavezaterdag 11 februari 2006 @ 18:22
ja idd, zonde van het uber veld
YellowLedbetterdonderdag 16 februari 2006 @ 21:48
mejonge das mie lijpe shizzle
Mojavezaterdag 18 februari 2006 @ 16:18
zo, heb alle examens achter de rug, dwz nu CPL ME-IR rated!
cheukertzaterdag 18 februari 2006 @ 16:37
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:18 schreef Mojave het volgende:
zo, heb alle examens achter de rug, dwz nu CPL ME-IR rated!
gefeliciteerd , nu mcc nog?
Mojavezaterdag 18 februari 2006 @ 17:39
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:37 schreef cheukert het volgende:

[..]

gefeliciteerd , nu mcc nog?
Thanks! ja, 7 maart begint die.
Kan ik mooi mijn ATPL theorie op pijl brengen voor de sollicitatie

Ben je nog op EHRD geweest?
cheukertzaterdag 18 februari 2006 @ 20:27
Ik kom heel weinig op EHRD, toevallig paar weken geleden wel mee als pax
YellowLedbetterzaterdag 18 februari 2006 @ 20:30
Vandaag nog ff de vleugels van een van de twee club ASK-23's in de was gezet. Zo heb ik toch ook nog mijn steentje bijgedragen aan het winteronderhoud
Furiouswoensdag 22 februari 2006 @ 18:02
Weet iemand een leuke locatie om binnenkort naar toe te vliegen? Nu we de theorie lessen volgen wil ik ook wel wat praktijk.

Is Midden-Zeeland een leuk veld?
cheukertwoensdag 22 februari 2006 @ 18:15
Vanaf EHRD langs de kust EHKD, EHTX, EHAL en weer terug, als je nog wat tijd hebt, terug langs EHDR, EHOW, EHGG, EHHO, EHTE, EHEH, EHBD, EHSE, EHMZ Heb je gelijk ook lekker veel uurtjes
Ben zelf nog nooit op Midden Zeeland geweest, maar schijnt wel leuk te zijn, pas wel op voor de camping
Furiouswoensdag 22 februari 2006 @ 18:16
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:15 schreef cheukert het volgende:
Vanaf EHRD langs de kust EHKD, EHTX, EHAL en weer terug, als je nog wat tijd hebt, terug langs EHDR, EHOW, EHGG, EHHO, EHTE, EHEH, EHBD, EHSE, EHMZ Heb je gelijk ook lekker veel uurtjes
Dat is zeker waar, maar maandag word het niet al te best weer dus ik weet niet hoever we kunnen gaan.
cheukertwoensdag 22 februari 2006 @ 18:20
Lokaal kan toch ook leuk zijn? Als je minder ver maar toch overland wil kan je ook langs de kust naar Hilversum en via Schiphol CTR rondje om de toren ofzo
Furiouswoensdag 22 februari 2006 @ 18:22
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:20 schreef cheukert het volgende:
Lokaal kan toch ook leuk zijn? Als je minder ver maar toch overland wil kan je ook langs de kust naar Hilversum en via Schiphol CTR rondje om de toren ofzo
Zeker zeker. Maar we moeten ergens een tussenstop maken (dan gaat m'n pa achter het stuur enz.). Anders maar gewoon een korte landing op EHRD maken gewoon.
Mojavewoensdag 22 februari 2006 @ 21:36
Mja Midden-Zeeland is een beetje doods in deze tijd, er is alleen koffie op de vliegclub te krijgen!

Waar vlieg je vandaan? vlieg anders even naar Stadtlohn (EDLS) of Nordhorn (EDWF) goede bockworsten en landingen zijn goedkoop!

Heb eigenlijk elk veld in NL, belgie en veel in Duitsland wel gehad.
Vond Ameland wel super, die kerel van de Havendienst brengt je dan even naar het dorp, top!
cheukertwoensdag 22 februari 2006 @ 21:51
Idd, wat Mojave zegt, lekker naar Duitsland, veel goedkoper en vaak ook boeiender veld.
Mojavewoensdag 22 februari 2006 @ 21:56
jah! landing op Lelystad kost geloof ik 12 euro p/s en dan ben je op Lelygat!
Paderborn/Lippstat kost je 6 euro!! en dan lekker in het crew restaurant stewardesjes kijken!
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2006 @ 00:42
vlieg md-11, en 737-800
Alternatedonderdag 23 februari 2006 @ 12:19
apparte combinatie, welke maatschappij?
Mojavedonderdag 23 februari 2006 @ 12:29
Nou volgens mij heeft alleen KLM hier in west europa deze kisten in hun vloot.
Maar geloof niet dat hun combineren?

Oh ja FS2004 heeft ze natuurlijk ook
cheukertdonderdag 23 februari 2006 @ 15:23
Misschien vliegt hij wel bij meerdere maatschappijen
Is er sowieso een maatschappij die hun personeel 2 types laat vliegen? Ik weet dat Lufthansa dat ooit heeft gedaan mat een A320serie en de A330/340, maar dat was niet een succes, ook al zijn de verschillen tussen een A320serie en de A330/340 serie zo klein.. Kan me dan al helemaal niet voorstellen dat je iemand een MD-11 gecombineerd laat vliegen. MD-11 schijnt een kreng te zijn om te vliegen met te complexe systemen
Furiousdonderdag 23 februari 2006 @ 15:30
Heeft er iemand toevallig ervaring met logbook software voor de computer?
cheukertdonderdag 23 februari 2006 @ 15:35
excel al geprobeerd?
Furiousdonderdag 23 februari 2006 @ 15:37
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef cheukert het volgende:
excel al geprobeerd?
Vind ik niets.
cheukertdonderdag 23 februari 2006 @ 16:08
ok, dit sheetje is namelijk erg mooi
Furiousdonderdag 23 februari 2006 @ 16:17
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:08 schreef cheukert het volgende:
ok, dit sheetje is namelijk erg mooi
Ik heb vooralsnog geen excel programma op m'n Notebook. (Apple)
cheukertdonderdag 23 februari 2006 @ 16:20
OpenOffice misschien http://www.openpilotlogbook.org/
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2006 @ 17:20
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:19 schreef Alternate het volgende:
apparte combinatie, welke maatschappij?
MD-11 inderdaad van KLM.

de B737 is van een buitenlandse maatschappij, slechts 4x op gevlogen op huurbasis.
Furiousdonderdag 23 februari 2006 @ 18:41
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:20 schreef cheukert het volgende:
OpenOffice misschien http://www.openpilotlogbook.org/
Ah, bedankt voor die link.

Heb je toevallig ook een link waar ik alleen maar Calc kan downloaden ipv het hele soepie?
cheukertdonderdag 23 februari 2006 @ 20:28
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:20 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

MD-11 inderdaad van KLM.

de B737 is van een buitenlandse maatschappij, slechts 4x op gevlogen op huurbasis.
Welke maatschappij betaalt er nou voor 4 vluchten een TR
Dream on dude...
Mojavedonderdag 23 februari 2006 @ 20:37
Ja hoor, jij wel!
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:48 schreef TheFrankey het volgende:
ik zou ook niet met onur air vliegen...... maar ik vertrouw geen enkel vliegtuig.... ik ben er vrijwel altijd voor 100% van overtuigd dat er iets misgaat....

dit is overigens na 30minuten in de lucht al weer over....
Fijne vlieger ben je dan
Furiousdonderdag 23 februari 2006 @ 20:43
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:37 schreef Mojave het volgende:
Ja hoor, jij wel!
[..]

Fijne vlieger ben je dan
.

Met je ogen dicht, en badend in het zweet, gaat vliegen niet werken.
cheukertdonderdag 23 februari 2006 @ 20:56
Netals die ene Noorse schansspringer met hoogtevrees
Mojavedonderdag 23 februari 2006 @ 21:01
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2006 @ 23:33
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:37 schreef Mojave het volgende:
Ja hoor, jij wel!
[..]

Fijne vlieger ben je dan
he wat triest....je zoekt mijn posts haha.

Maar ik vlieg toch echt md-11 en 737 .... wel als passagier natuurlijk haha

me pa vliegt ze btw wel echt.....de 737 dan...
Mojavedonderdag 23 februari 2006 @ 23:36
lol, heb er blijkbaar alle reden toe.

Maar goed, wat cool dat je pa vliegt, voor welke maatschappij?
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2006 @ 23:44
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef Mojave het volgende:
lol, heb er blijkbaar alle reden toe.

Maar goed, wat cool dat je pa vliegt, voor welke maatschappij?
Lufthansa.... maar piloot zijn lijkt een stuk leuker dan het is hoor. Begrijp me niet verkeerd, het moet geweldig zijn ... maar je bent veel van huis
Mojavedonderdag 23 februari 2006 @ 23:57
Lufthansa, dat heeftie mooi voormekaar dan!

Mja ik ken de verhalen, veel bekenden van me zijn piloot en hoor ook wisselende ervaringen.
Maar dat alles neemt niet weg dat ik niet kan wachten om eind maart de opleiding in z'n geheel af te ronden!
SnowBitezaterdag 25 februari 2006 @ 02:12
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:44 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Lufthansa.... maar piloot zijn lijkt een stuk leuker dan het is hoor. Begrijp me niet verkeerd, het moet geweldig zijn ... maar je bent veel van huis
Leg eens uit?
Als je pa op de 73 vliegt, dan is hij toch wel met het avondeten thuis en 3 dagen in de week vrij of niet?
Mojavezaterdag 25 februari 2006 @ 09:45
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 02:12 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Als je pa op de 73 vliegt, dan is hij toch wel met het avondeten thuis en 3 dagen in de week vrij of niet?
't kan iig niet zo zijn dat hij halve weken in Los Angeles doorbrengt.
Als dat zo is zou ik hem maar eens aan de tand gaan voelen

Maar misschien dat hij long haul heeft gevlogen
anisubszondag 26 februari 2006 @ 18:47
KUT!
Ik kan geen Piloot worden omdat ik Ambilyopie en Strabismus heb. (lui oog)
Alternatezondag 26 februari 2006 @ 20:00
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 09:45 schreef Mojave het volgende:

[..]

't kan iig niet zo zijn dat hij halve weken in Los Angeles doorbrengt.
Als dat zo is zou ik hem maar eens aan de tand gaan voelen

Maar misschien dat hij long haul heeft gevlogen
Halve weken in LAX zit er niet in, ben net terug en vrijdag vertrokken, bar weinig vrij dus
YellowLedbetterzondag 26 februari 2006 @ 20:17
quote:
Op zondag 26 februari 2006 18:47 schreef anisubs het volgende:
KUT!
Ik kan geen Piloot worden omdat ik Ambilyopie en Strabismus heb. (lui oog)
Flink lullig
Mojavezondag 26 februari 2006 @ 22:27
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:00 schreef Alternate het volgende:

[..]

Halve weken in LAX zit er niet in, ben net terug en vrijdag vertrokken, bar weinig vrij dus
Haha naja beter iets dan niets..
cheukertzondag 26 februari 2006 @ 22:45
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:00 schreef Alternate het volgende:

[..]

Halve weken in LAX zit er niet in, ben net terug en vrijdag vertrokken, bar weinig vrij dus
Je hebt al een baan gevonden?
Mojavezondag 26 februari 2006 @ 22:51
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:45 schreef cheukert het volgende:

[..]

Je hebt al een baan gevonden?
Denk dat hij niet echt lang heeft moeten zoeken
ChopperMickmaandag 27 februari 2006 @ 11:36
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:30 schreef Furious het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met logbook software voor de computer?
Probeer deze eens: logboek site

Werkt super en wordt door IVW geaccepteerd (JAR compliant). Gebruik hem al ruim een jaar naar volle tevredenheid, en niet onbelangrijk: gratiz!
cheukertmaandag 27 februari 2006 @ 12:52
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:36 schreef ChopperMick het volgende:

[..]

Probeer deze eens: logboek site

Werkt super en wordt door IVW geaccepteerd (JAR compliant). Gebruik hem al ruim een jaar naar volle tevredenheid, en niet onbelangrijk: gratiz!
Zelfde link wist trouwens niet dat IVW niet papieren versies accepteerd
Waar/wat vliegt choppermick?
ChopperMickmaandag 27 februari 2006 @ 14:58
Niet papieren versies zijn inderdaad nog een probleempje, maar dit digitale logboek kan hele mooie printjes maken waar je alleen nog maar een krabbel onder hoeft te zetten en klaar is [vul naam in].

Choppermick vliegt heli voor z'n boterham
cheukertmaandag 27 februari 2006 @ 15:07
Off-shore?
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 16:15
Ey cheukert, wanneer beginnen jullie eigenlijk weer met vliegen?
cheukertmaandag 27 februari 2006 @ 16:50
Als het veld goed is en kwa materieel vliegbaar is
Slepen doe we ook 's winters
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 17:09
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ey cheukert, wanneer beginnen jullie eigenlijk weer met vliegen?
Ging jij niet skieen?
cheukertmaandag 27 februari 2006 @ 17:12
skieen? mis ik iets ?
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 17:18
Ik ga zo op vakantie!!!
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 17:52
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:09 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ging jij niet skieen?
Mejonge, ik ben al weer terug. Zolang gingen we niet hoor
Maar ik zag op de terugweg wel wat moois he, ik zat zo in de auto op een parkeerplaats omdat ik te lui was om er uit te gaan en door wou lezen in mijn boek toen ik vanuit mijn ooghoek een weerspiegeling van een TMG in de ruiten van de auto naast me zag. Dus toen ben ik maar ff uit de auto gaan hangen, bleek later dus dat we vlak in de buurt waren van een zweefvliegveld want ik zag ze later wel op het veld staan. En toen dacht ik, verdomme dat wil ik ook weer. Maar over 2 weekjes is het als het goed is zover
cheukertmaandag 27 februari 2006 @ 17:54
Waar was je?
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 17:58
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:54 schreef cheukert het volgende:
Waar was je?
Euhmz, als je bedoelt waar ik heen skiën was dan was dat in de Harz . Als je die zweefvliegtuigen bedoelt die ik zag dan was dat in de buurt van Osnabruck in Duitsland.
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 20:59
Mooi man, waar zweef jij dan?
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 21:14
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:59 schreef Mojave het volgende:
Mooi man, waar zweef jij dan?
Vliegbasis Twenthe bij de Twentsche Zweefvlieg Club. Maar met het sluiten van Twenthe als MOB moeten we nog maar zien of we er kunnen blijven. Maar natuurlijk gaan we uit van het positieve
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 21:15
EHTW het uber veld

Kom je hier uit de buurt?
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 22:34
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:15 schreef Mojave het volgende:
EHTW het uber veld

Kom je hier uit de buurt?
Maar natuurlijk Ik neem aan dat jij dan ook hier uit de buurt komt?
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 22:48
Jazeker, Enschede
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 22:50
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:48 schreef Mojave het volgende:
Jazeker, Enschede
Dat is dichterbij dan mij, ik woon in Tilligte. Je weet wel, tussen Denekamp en Ootmarsum in. Ligt nog net in de CTR als ik me niet vergis
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 22:52
Haha ja klopt, wel op de rand dan!

Ben helaas maar twee keer op Twente geland met een kist van school, beetje duur 75 euro!!
Twijfel nu of ik lid word van die club hier... ken je VCT een beetje?
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 22:55
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:52 schreef Mojave het volgende:
Haha ja klopt, wel op de rand dan!

Ben helaas maar twee keer op Twente geland met een kist van school, beetje duur 75 euro!!
Twijfel nu of ik lid word van die club hier... ken je VCT een beetje?
Nee, niet echt. Ik kom eigenlijk alleen bij de zweefvliegclub. Ik ken hun kisten echter wel en een paar van hun leden vliegen ook bij de TZC.

Wat ik verder nog wel weet is dat sommigen niet uitkijken bij het taxien Paar keer gebeurd dat er een kist van ons op final 29 zat en dat hun er dan nog net voor voor langs taxieden Scheelde metertje ofzo
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 22:58
haha lekker, talenten!
Ook altijd feest op een zonnige zaterdag middag op Dutch Mill Info, alle hobby vliegers op 132.35 constant de freq bezet houden met de meest onzinnige calls
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 23:21
Hehe, als we op 11 vliegen dan hebben we zicht op 06/24 waar de VCT vliegt en dan zie je ook nog wel eens van die bumpy landingen. Het zijn soms net stuiterballen
Mojavemaandag 27 februari 2006 @ 23:28
whahaha
YellowLedbettermaandag 27 februari 2006 @ 23:49


Dit callsign is zo komisch als men de hele tijd touch and go's maakt Echt een keer zo'n gast 10 tocuh and go's ofzo en telkens papa hotel romeo romeo romeo echt 10 keer achter elkaar ofzo. Maar wel een mooie kist
Mojavedinsdag 28 februari 2006 @ 08:34
haha ja hoorde hem ook wel eens op Dutch Mill
wel mooi ding voor een redelijke prijs
YellowLedbetterdinsdag 28 februari 2006 @ 11:09
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 08:34 schreef Mojave het volgende:
haha ja hoorde hem ook wel eens op Dutch Mill
wel mooi ding voor een redelijke prijs
De reden waarom ie er is is echter wat minder. De vorige is namelijk verongelukt in de bossen van klausheide tijdens een oefening nachtvliegen
Mojavedinsdag 28 februari 2006 @ 11:11
Mja dat is zeker een triest verhaal.
De vriend van een meisje wat op Teuge para's vliegt zat er in

Stond de triple R niet eerst op Texel?
YellowLedbetterdinsdag 28 februari 2006 @ 11:40
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:11 schreef Mojave het volgende:
Mja dat is zeker een triest verhaal.
De vriend van een meisje wat op Teuge para's vliegt zat er in

Stond de triple R niet eerst op Texel?
De vader van een kameraad van me zat er ook bij in, deze was tevens instructeur bij de TZC. En ook bij de VCT. Een erg triest verhaal inderdaad

[edit]Of de RRR eerst op texel staat weet ik niet maar ik neem aan van wel (zie foto)[/edit
cheukertdinsdag 28 februari 2006 @ 12:11
Op Texel maken ze heelvaak van bezoekende kisten een foto, dus moeilijk te zeggen eigenlijk
Mojavedinsdag 28 februari 2006 @ 13:13
oh weet al waar ik hem van ken ACT Air Centre Teuge
YellowLedbetterdinsdag 28 februari 2006 @ 14:34
Zaterdag maken we de hangaar klaar voor het vliegseizoen En als het weer meezit wordt er misschien ook nog gevlogen
cheukertdinsdag 28 februari 2006 @ 16:04
Afgelopen zondag is er alweer gelierd bij ons
haphaphapdinsdag 28 februari 2006 @ 16:19
Wat gaat dat eigenlijk allemaal kosten (dus de cursus enzo) voordat je eindelijk je papieren hebt om zelf te mogen vliegen. Hoe gaat alles in zijn werking? En vliegen jullie met eigen toestellen? Of kan je die huren. Wie kan mij in's en out's vertellen.
cheukertdinsdag 28 februari 2006 @ 16:25
Zweefvliegen/motorzweefvliegen/motorvliegen wat wil je precies weten?
YellowLedbetterdinsdag 28 februari 2006 @ 16:58
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:04 schreef cheukert het volgende:
Afgelopen zondag is er alweer gelierd bij ons
SChooier Het enigste wat er bij ons de afgelopen tijd de lucht in is geweest is de TMG en onze Husky nadat deze weer gerepareerd was
haphaphapwoensdag 1 maart 2006 @ 00:37
Nou als het zou kunnen allemaal Laat ik het zo zeggen ik heb nog geen van alle meegemaakt maar toch trekt het me onwijs. Ik kan niet zeggen dat wil ik weten want ik heb geen van alle geprobeerd. Dacht misschien is er iets waar ik mee moet beginnen wat makkelijker is dan de rest en dat ik zo op kan bouwen.
YellowLedbetterwoensdag 1 maart 2006 @ 10:05
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:37 schreef haphaphap het volgende:
Nou als het zou kunnen allemaal Laat ik het zo zeggen ik heb nog geen van alle meegemaakt maar toch trekt het me onwijs. Ik kan niet zeggen dat wil ik weten want ik heb geen van alle geprobeerd. Dacht misschien is er iets waar ik mee moet beginnen wat makkelijker is dan de rest en dat ik zo op kan bouwen.
Dan moet je met zweefvliegen beginnen . Het is een betaalbare sport (ik denk voor het vliegen zelfs de betaalbaarste), je leert er echt vliegen en het is nog eens ontzettend leuk ook. En de meeste clubs hebben ook wel een motorzwever in het bezit dus dan zou je daar eventueel ook kunnen gaan lessen. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat er waarschijnlijk altijd wel een zweefvliegclub bij je in de buurt zit omdat er in principe geen verharde startbanen nodig zijn maar een grasstrook al genoeg is.

http://www.zweefportaal.nl/ <---- Dit is ook een erg goede link mocht je meer over zweefvliegen te weten willen komen

Motorvliegen kan ik je helaas niks over vertellen
cheukertwoensdag 1 maart 2006 @ 13:09
Ligt er ook sterk aan hoeveel tijd en moeite je beschikbaar wilt stellen.

Zweefvliegen is echt een clubsport, vergt veel tijd. Je kan niet zomaar als je zin hebt om te vliegen een uurtje gaan vliegen en weer wegwezen. Als je wil vliegen meot je ook anderen in de lucht helpen. Het kan dus zijn dat je een hele dag op t veld staat mensen weg te helpen en zelf maar 2 korte vluchtjes maakt. Ook moet je in de winter meehelpen aan het onderhoud bij bijna alle clubs. Bij zweefvliegen heb je ook niet echt een speciale aparte cursus ofzo, er zijn altijd instructeurs aanwezig (althans is de bedoeling)

Motorvliegen en zweefvliegen kan je niet echt met elkaar vergelijken. Bij motorvliegen boek je 2 uurtjes, ga je vliegen en kan je weer naar huis, je hebt veel minder het clubgevoel dus. Daarentegen kan je weer wel bijv. relaxte vliegtripjes maken naar andere velden, waar je zweefvliegend niet of met moeite zou kunnen komen. Je vertrekt, landt op een ander veld, bestelt een tosti en gaat weer weg. De opleiding van motorvliegen is vaak wel een cursus, je boekt bij een vleigtuig een instructeur erbij.

Zelf vind ik zweefvliegen gewoon leuker, maar motorvliegen zo nu en dan is ook heel leuk..

En kwa poen>
Zweefvliegen is heel betaalbaar, met een jaartje vliegen beginnend moet je rekening houden met 750e á 1000e, vaak zijn er ook jeugdtarieven, betaal je net ietsjes minder, verschilt per club;
Motorvliegen is vrij prijzig. Voor je brevet (PPL) ben je zo rond de 10k15-20k kwijt. Ligt er natuurlijk ook aan of je aanleg ervoor hebt of niet. Een uurtje vliegen in een 4zitter kost vaak zo rond de 150e. De prijs op jaarbasis ligt er dus aan hoeveel je vliegt.

Ik zou zeggen, neem een introductie vluchtje bij een motorvliegclub en een zweefvliegclub, laat je goed informeren en neem een besluit of doe het allebei

[ Bericht 0% gewijzigd door cheukert op 01-03-2006 13:40:30 ]
Furiouswoensdag 1 maart 2006 @ 13:13
Je bent eerder rond de 15-20k kwijt voor je PPL, het wettelijk minimum is 45 uur voor je examen, daar gaan ze dus vanuit in de prijs, maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
cheukertwoensdag 1 maart 2006 @ 13:42
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:13 schreef Furious het volgende:
Je bent eerder rond de 15-20k kwijt voor je PPL, het wettelijk minimum is 45 uur voor je examen, daar gaan ze dus vanuit in de prijs, maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
Is gewijzigd er zijn trouwens zat mensen die het binnen die 45 uur doen, ook nog een hele hoop dus die dat niet lukt. Als je veel vliegt in een korte tijd leer je t ook sneller
Mojavewoensdag 1 maart 2006 @ 17:58
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:13 schreef Furious het volgende:
maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
Prutsers!
Furiouswoensdag 1 maart 2006 @ 18:02
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Prutsers!
Ik vertel alleen maar wat mij verteld word. Ik ben nog niet eens met de praktijk begonnen.
Mojavewoensdag 1 maart 2006 @ 18:08
hehe, naja het zal best waar zijn.
bij een intergrated f-ATPL opleiding zie je veel meer progressie dan bij een club oid, grotendeels omdat het een fulltime opleiding is.
YellowLedbetterwoensdag 1 maart 2006 @ 20:00
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Prutsers!
Niet iedereen heeft Twents vliegtalent
cheukertwoensdag 1 maart 2006 @ 20:53
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:08 schreef Mojave het volgende:
hehe, naja het zal best waar zijn.
bij een intergrated f-ATPL opleiding zie je veel meer progressie dan bij een club oid, grotendeels omdat het een fulltime opleiding is.
Bij Stella krijg je toch als één van de weinige integrated f-atpl ppl tussendoor?
Mojavewoensdag 1 maart 2006 @ 21:52
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:00 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft Twents vliegtalent
haha
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:53 schreef cheukert het volgende:

[..]

Bij Stella krijg je toch als één van de weinige integrated f-atpl ppl tussendoor?
Klopt! op solo verklaring mag je niet naar het buitenland vandaar.
Vroeger toen het nog rob vd sigtenhorst was kreeg je in je PPL nog een beperking zodat je buiten school om niet kon vliegen!
cheukertwoensdag 1 maart 2006 @ 22:04
Op hoeveel uur hebben ze je PPL gepland daar?
Mojavewoensdag 1 maart 2006 @ 22:14
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:04 schreef cheukert het volgende:
Op hoeveel uur hebben ze je PPL gepland daar?
Dat is een goeie, heb dat deel van de syllabus niet hier dus kan het je niet exact vertellen.

Bij mij was het in elk geval zo dat mijn eerste solo vlucht na 11 uur was, daarna 10 maand ATPL theorie zonder vliegen.
Na die ATPL heb ik nog 43 uur gevlogen tot aan PPL, dat was incl. een aantal (stuk of 4) opfris lessen vanwege de theorie tijd.
Furiousdonderdag 2 maart 2006 @ 01:36
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel een Instrument Rating kost bovenop je PPL?
Mojavedonderdag 2 maart 2006 @ 09:13
ook weer 45 uur waarvan er 15 in een sim mogen zijn.
Onze IFR single engine kist kost 250,- uur dus dat gaat hard!
Furiousdonderdag 2 maart 2006 @ 09:27
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:13 schreef Mojave het volgende:
ook weer 45 uur waarvan er 15 in een sim mogen zijn.
Onze IFR single engine kist kost 250,- uur dus dat gaat hard!
Hmm, onze IFR kist kost geen cent meer. Maar ik kan dus verwachten dat het nog een ~15k wordt?
Mojavedonderdag 2 maart 2006 @ 09:42
ja zoiets ben je wel kwijt maar wel vet hoor IFR vliegen!!
cheukertdonderdag 2 maart 2006 @ 11:54
En nog een hoop theorie
anisubsdinsdag 7 maart 2006 @ 15:29
Kai Tak is cool!
Ik vindt het wel jammer dat ze hem nu gaan sluiten.
747's kunnen er moeilijk landen vanwege de flats en de bergen, maar kleine vliegtuigen 737 en fokker's en dergelijke kunnen daar wel gewoon makkelijk landen.
Pilooten gingen ook klagen dat de baan te kort was.
Mjah, waarom hebben ze dan niet gewoon de landingsbaan verlengt?
Een groot vliegveld bij een grote berg en een stad bouwen is niet handig he.

http://video.google.com/videoplay?docid=3767197400006514326&q=Kai+Tak
cheukertdinsdag 7 maart 2006 @ 19:05
KaiTak is al gesloten sinds '98... even ter informatie
Een vliegveld draait niet alleen op een runway, maar heeft ook terminals, hangaars en andere gebouwen nodig. Die plaats was er simpelweg gewoon niet. Bovendien lag het te erg in de bebouwde kom..
En ik denk eerder dat de stad naar het vliegveld is gegroeid dan andersom.
Wat heb je aan een vliegveld, waarop je wat minder grote toestellen laat landen, als je toch een nieuwer, beter, veiliger en groter veld met betere voorzieningen?

Overigens moet je maar een KaiTak topic openen als je daar zo graag over wil praten, daar gaat deze namelijk niet over, maja
Alternatedinsdag 7 maart 2006 @ 21:48
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef anisubs het volgende:
Kai Tak is cool!
Ik vindt het wel jammer dat ze hem nu gaan sluiten.
747's kunnen er moeilijk landen vanwege de flats en de bergen, maar kleine vliegtuigen 737 en fokker's en dergelijke kunnen daar wel gewoon makkelijk landen.
Pilooten gingen ook klagen dat de baan te kort was.
Mjah, waarom hebben ze dan niet gewoon de landingsbaan verlengt?
Een groot vliegveld bij een grote berg en een stad bouwen is niet handig he.

http://video.google.com/videoplay?docid=3767197400006514326&q=Kai+Tak
Kai Tak is al een tijdje dicht, was er zondag nog en het staat nu al allemaal volgebouwd.
anisubswoensdag 8 maart 2006 @ 16:13
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:05 schreef cheukert het volgende:
KaiTak is al gesloten sinds '98... even ter informatie
Een vliegveld draait niet alleen op een runway, maar heeft ook terminals, hangaars en andere gebouwen nodig. Die plaats was er simpelweg gewoon niet. Bovendien lag het te erg in de bebouwde kom..
En ik denk eerder dat de stad naar het vliegveld is gegroeid dan andersom.
Wat heb je aan een vliegveld, waarop je wat minder grote toestellen laat landen, als je toch een nieuwer, beter, veiliger en groter veld met betere voorzieningen?

Overigens moet je maar een KaiTak topic openen als je daar zo graag over wil praten, daar gaat deze namelijk niet over, maja
Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
cheukertwoensdag 8 maart 2006 @ 16:20
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef anisubs het volgende:

[..]

Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
Open een nieuw topic erover zou ik zeggen...
YellowLedbetterwoensdag 8 maart 2006 @ 18:36
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:13 schreef anisubs het volgende:

[..]

Jah, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.
'Waarom hebben ze dit vliegveld dan bij die berg gemaakt?'
En, waarom geen 2 vliegvelden, een voor charters en kleinere vliegtuigen en één vliegveld voor het zware spul enzo...
Londen en rotterdam heeft dit ook. ":P
Omdat je niet zo moet zeuren en omdat het chinezen zijn. Die bouwen alles vol en waar maakt ze echt niet uit. Zolang ze er maar zoveel mogelijk geld aan verdienen
cheukertwoensdag 8 maart 2006 @ 18:54
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:36 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Omdat je niet zo moet zeuren en omdat het chinezen zijn. Die bouwen alles vol en waar maakt ze echt niet uit. Zolang ze er maar zoveel mogelijk geld aan verdienen
Kai Tak discussie als die er zonodig moet zijn in gaarne een nieuw topic...


mijn laatste reactie hierop:

Kai Tak is in 1924 al een vliegveld, de baan ligt ook in een andere richting. De RAF stationeren daar vliegtuigen, ook het civiele verkeer maakt gebruik van Kai Tak.

Tijdens de Japanse bezetting is er nog een baan aangelegd (de baan die we nu allemaal kennen). Logischerwijs wordt het vliegveld daar voortgezet, vanwege de voorzieningen die er al zijn (doch deels vernietigd).

Jaren '60 begint HongKong te groeien, economisch en ook gewoon als stad. Baan wordt meerdere keren verlengd om te voldoen aan de nieuwe verkeersvliegtuigen. Stad en veld groeien naar elkaar toe, totdat ze letterlijk op elkaar zitten.

Jaren '80 zijn er plannen voor een nieuw veld> Chep Lap KoK dus. Er wordt alles op alles gezet door de Britten om CLK voor de overdracht aan China af te krijgen, lukt uiteindelijk niet. 30 juni '98 laatste dag van van Kai Tak, Cheukert landt daar als klein jochie in de ochtend en wordt geinterviewd door een journalist. Volgende dag opening CLK, complete chaos, cheukert is blij dat hij een vlucht eerder had genomen


Zo dat was het, toch langer geworden dan de bedoeling, maar Kaitak discussie in een nieuw topic graag
YellowLedbetterwoensdag 8 maart 2006 @ 18:57
Als cheukert op de laatste dag van Kai Tak ik geland kan ie niet meer via Kai Tak zijn terug gegaan dus zit ie nu nog in China Ojah, ik ben toch off-topic dus ff vraagje. Waarom vroegen ze jou wat ?
cheukertwoensdag 8 maart 2006 @ 19:03
Of ik het bijzonder vond dat dit een uniek moment is blablabla
YellowLedbetterwoensdag 8 maart 2006 @ 19:07
Huh en je kon als klein kind al chinees of was het engels?
cheukertwoensdag 8 maart 2006 @ 19:16
Ik ben wel redelijk verstaanbaar in t Chinees
YellowLedbetterwoensdag 8 maart 2006 @ 19:56
meen je dat?
cheukertwoensdag 8 maart 2006 @ 20:05
Gast, mn ouders komen oorspronkelijk uit HongKong
YellowLedbetterwoensdag 8 maart 2006 @ 20:06
Aha vandaar. Dat verklaart alles. Het is me nu duidelijk
cheukertwoensdag 8 maart 2006 @ 20:09
@yellowledbetter: waar hebben jullie dit jaar jullie kampen? is dat al bekend?
YellowLedbetterwoensdag 8 maart 2006 @ 20:11
Euhmz, normaal hebben we voorjaarskamp op Achmer in Duitsland maar aangezien de luchtmacht hier grotendeels weg is wordt er naar de mogelijkheid gekeken om het voorjaarskamp gewoon op Twenthe zelf te houden. En zomerkamp was dacht ik op Mengen. En herfstkamp hebben ze volgens mij afgeschaft...
anisubswoensdag 8 maart 2006 @ 21:14
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:54 schreef cheukert het volgende:

[..]

Kai Tak discussie als die er zonodig moet zijn in gaarne een nieuw topic...


mijn laatste reactie hierop:

Kai Tak is in 1924 al een vliegveld, de baan ligt ook in een andere richting. De RAF stationeren daar vliegtuigen, ook het civiele verkeer maakt gebruik van Kai Tak.

Tijdens de Japanse bezetting is er nog een baan aangelegd (de baan die we nu allemaal kennen). Logischerwijs wordt het vliegveld daar voortgezet, vanwege de voorzieningen die er al zijn (doch deels vernietigd).

Jaren '60 begint HongKong te groeien, economisch en ook gewoon als stad. Baan wordt meerdere keren verlengd om te voldoen aan de nieuwe verkeersvliegtuigen. Stad en veld groeien naar elkaar toe, totdat ze letterlijk op elkaar zitten.

Jaren '80 zijn er plannen voor een nieuw veld> Chep Lap KoK dus. Er wordt alles op alles gezet door de Britten om CLK voor de overdracht aan China af te krijgen, lukt uiteindelijk niet. 30 juni '98 laatste dag van van Kai Tak, Cheukert landt daar als klein jochie in de ochtend en wordt geinterviewd door een journalist. Volgende dag opening CLK, complete chaos, cheukert is blij dat hij een vlucht eerder had genomen


Zo dat was het, toch langer geworden dan de bedoeling, maar Kaitak discussie in een nieuw topic graag
Kai Tak is ZOOOOOOOOOOOOOO cool.
Ik ag meteen een nieuw topic openen.
Furiouswoensdag 22 maart 2006 @ 22:52
M'n topic, het sterft.

* Furious leven inblaast.
Mojavewoensdag 22 maart 2006 @ 22:53
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:52 schreef Furious het volgende:
M'n topic, het sterft.

* Furious leven inblaast.
Furiousdonderdag 23 maart 2006 @ 09:22
Al die andere vliegtuig topics ineens. Ik ben een slachtoffer van mijn eigen geniaale idee.
Mojavedonderdag 23 maart 2006 @ 09:26
maar deze blijft voor de elite
Furiousdonderdag 23 maart 2006 @ 09:28
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:26 schreef Mojave het volgende:
maar deze blijft voor de elite
Dat is wel zo, hier zitten de echte vliegers.

Misschien stap ik binnenkort hier op over i.v.m. de huidige kosten, deze is een stuk goedkoper.

Of weet iemand nog een bedrijf die aandelen in toestellen verkoopt? Diamonds ofzo?
Mojavedonderdag 23 maart 2006 @ 09:32
Diamonds hebben zeker wel potentie, er vliegt een twin op lelystad...
Furiousdonderdag 23 maart 2006 @ 09:35
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:32 schreef Mojave het volgende:
Diamonds hebben zeker wel potentie, er vliegt een twin op lelystad...
Op Rotterdam vliegen we met DA40TDI's, mooie dingen (wel vaak gebreken ) maar ze zijn in verhouding erg duur. Ze kosten evenveel qua huurprijs (die incl. brandstof is) als een fully-equiped IFR Piper Archer die op Jetfuel vliegt.
Mojavedonderdag 23 maart 2006 @ 09:43
lekker dan! lijkt me overigens wel erg vreemd, vliegen op diesel.
Furiousdonderdag 23 maart 2006 @ 09:44
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:43 schreef Mojave het volgende:
lekker dan! lijkt me overigens wel erg vreemd, vliegen op diesel.
Valt wel mee hoor, je moet alleen even 2 minuten idlen voordat je kan beginnen met karren en 2 minuten idlen voordat je hem uit zet.
Mojavedonderdag 23 maart 2006 @ 09:50
kijk aan de seneca moest 3 mins onder de 1400rpm draaien ivm turbo's
ach ik huur gewoon vrij goedkoop een 180pk 172 op school...
Furiousdonderdag 23 maart 2006 @ 09:55
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:50 schreef Mojave het volgende:
kijk aan de seneca moest 3 mins onder de 1400rpm draaien ivm turbo's
ach ik huur gewoon vrij goedkoop een 180pk 172 op school...
Wat is vrij goedkoop?

Onder de 160 inc. brandstof?
YellowLedbetterdonderdag 23 maart 2006 @ 13:34
geslaagde reanimatie Furious, misschien moet je in plaats van piloot dokter worden
Furiousdonderdag 23 maart 2006 @ 16:08
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
geslaagde reanimatie Furious, misschien moet je in plaats van piloot dokter worden
Bloed.

Dan liever Jetfuel of Avgas.
Mojavedonderdag 23 maart 2006 @ 16:40
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:55 schreef Furious het volgende:

[..]

Wat is vrij goedkoop?

Onder de 160 inc. brandstof?
139,- incl fuel
Furiousdonderdag 23 maart 2006 @ 16:51
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:40 schreef Mojave het volgende:

[..]

139,- incl fuel
.

Is dat eentje uit 1972 toevallig die 172?
cheukertdonderdag 23 maart 2006 @ 19:20
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:40 schreef Mojave het volgende:

[..]

139,- incl fuel
Als je in een syndicaat zit, bij een diamond tdi kom je al snel uit op 50e per uur Het is wel even flink wat poen wat je moet neerkwakken, maar als je toch al een bepaald aantal uren vliegt, kan je net zo goed participeren en dus veel voordeliger vliegen op den duur.
www.diamondflyers.nl is er zo eentje
cheukertdonderdag 23 maart 2006 @ 19:23
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:08 schreef Furious het volgende:

[..]

Bloed.

Dan liever Jetfuel of Avgas.
mogas lekker goedkoop
Mojavedonderdag 23 maart 2006 @ 19:25
Geen idee eigenlijk uit welk jaar die komt

dit is em:

Maar goed, ben niet van plan heel veel te gaan vliegen wbt G/A, paar keer met familie & vrienden.
YellowLedbettervrijdag 31 maart 2006 @ 20:54
dit topic bloed weer hartstikke dood!
cheukertvrijdag 31 maart 2006 @ 21:23
lang niet gevlogen komend weekend ziet er ook neit super uit
YellowLedbettervrijdag 31 maart 2006 @ 21:24
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:23 schreef cheukert het volgende:
lang niet gevlogen komend weekend ziet er ook neit super uit
Ah joh, gewoon gaan vliegen. Doe ik ook, jeweettoch!
cheukertvrijdag 31 maart 2006 @ 21:25
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:24 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ah joh, gewoon gaan vliegen. Doe ik ook, jeweettoch!
ja moet er wel gevlogen kunnen worden vorig weekend was ik ziek
YellowLedbettervrijdag 31 maart 2006 @ 21:35
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:25 schreef cheukert het volgende:

[..]

ja moet er wel gevlogen kunnen worden vorig weekend was ik ziek
Echte bikkels vliegen bij minimum condities
Furiousvrijdag 31 maart 2006 @ 21:43
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:35 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Echte bikkels vliegen bij minimum condities
Ook bekend als 'idioten'.
YellowLedbettervrijdag 31 maart 2006 @ 21:45
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:43 schreef Furious het volgende:

[..]

Ook bekend als 'idioten'.
Nee, dat niet meteen. Ik bedoel ook niet dat je met onvliegbaar weer moet gaan vliegen. Wat ik bedoel is bij de wettelijke minima
Mojavevrijdag 31 maart 2006 @ 22:06
ach wat is onvliegbaar weer? voor een CAT III C heb je weinig nodig....
YellowLedbettervrijdag 31 maart 2006 @ 22:08
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:06 schreef Mojave het volgende:
ach wat is onvliegbaar weer? voor een CAT III C heb je weinig nodig....
Ja, precies! Wou ik net nog zeggen!


eigenlijk heb ik geen idee waar je het over hebt
Mojavevrijdag 31 maart 2006 @ 22:13
hihi, CAT III C approach, full autoland.
Minimale zichtwaarden: 0 en autopilot taxied naar parking positie
YellowLedbettervrijdag 31 maart 2006 @ 22:14
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:13 schreef Mojave het volgende:
hihi, CAT III C approach, full autoland.
Minimale zichtwaarden: 0 en autopilot taxied naar parking positie
Aha, das handig. Piloot zit er voor lul bij
Mojavevrijdag 31 maart 2006 @ 22:21
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:14 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Aha, das handig. Piloot zit er voor lul bij
haha, zoiets
YellowLedbettervrijdag 31 maart 2006 @ 22:23
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:21 schreef Mojave het volgende:

[..]

haha, zoiets
dat is wel hendig sjiek Niets doen en toch betaald krijgen
Mojavevrijdag 31 maart 2006 @ 22:58
zo is dat, misschien wel iets voor onze maikuuul
cheukertzaterdag 1 april 2006 @ 00:22
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:45 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Nee, dat niet meteen. Ik bedoel ook niet dat je met onvliegbaar weer moet gaan vliegen. Wat ik bedoel is bij de wettelijke minima
ook wel eens sleepvliegerloos ofzo
YellowLedbetterzaterdag 1 april 2006 @ 11:32
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:22 schreef cheukert het volgende:

[..]

ook wel eens sleepvliegerloos ofzo
lieren is toch toffer Ik ga zo maar eens naar het vliegveld heen dus
Furiouszondag 23 april 2006 @ 09:35
Even een rot trap.

Vanmiddag ga ik eindelijk weer de lucht in en ik hoop dat het weer een beetje puik blijft want zoals het er nu uitziet trekt het nogal dicht rond 16.00. Net wanneer ik de lucht in ga.
Mojavezondag 23 april 2006 @ 12:32
Veel plezier!
MutZzondag 23 april 2006 @ 12:40
quote:
Op zondag 23 april 2006 09:35 schreef Furious het volgende:
Even een rot trap.

Vanmiddag ga ik eindelijk weer de lucht in en ik hoop dat het weer een beetje puik blijft want zoals het er nu uitziet trekt het nogal dicht rond 16.00. Net wanneer ik de lucht in ga.
Veel plezier!
cheukertzondag 23 april 2006 @ 17:53
2 startjes gemaakt vandaag
1e was er nog een beetje thermiek, van 350m naar 450 gegaan verder niet echt wat, beetje halve rondjes enzo... in de middag begon t te regenen
YellowLedbetterzondag 23 april 2006 @ 17:55
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:53 schreef cheukert het volgende:
2 startjes gemaakt vandaag
1e was er nog een beetje thermiek, van 350m naar 450 gegaan verder niet echt wat, beetje halve rondjes enzo... in de middag begon t te regenen
zozo, maar liefst 100 meter. Dat ging ook wel met 5 meter geintegreerd omhoog he
cheukertzondag 23 april 2006 @ 18:00
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:55 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

zozo, maar liefst 100 meter. Dat ging ook wel met 5 meter geintegreerd omhoog he
allemaal kleine kut tikjes, ik dacht ik verleg even, maarja, was geen goed plan, en kon ik mn oude plekje niet meer terug vinden
YellowLedbetterzondag 23 april 2006 @ 18:01
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:00 schreef cheukert het volgende:

[..]

allemaal kleine kut tikjes, ik dacht ik verleg even, maarja, was geen goed plan, en kon ik mn oude plekje niet meer terug vinden
Dat heet turbulentie Nee grapje, dat is inderdaad kut. Dan verleg je het een metertje ofzo en ben je meteen alles kwijt
cheukertzondag 23 april 2006 @ 18:03
fucking in de regen lopen opruimen
YellowLedbetterzondag 23 april 2006 @ 18:06
het is hier nog steeds droog en nog redelijk goed ook. Ik heb alleen dit hele weekend niet gevlogen Maar dat haal ik in de meivakantie wel in. Dan rag ik al mijn vvo erdoor, doellandingen er achter aan en dan mijn examenvluchten
cheukertzondag 23 april 2006 @ 18:25
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:06 schreef YellowLedbetter het volgende:
het is hier nog steeds droog en nog redelijk goed ook. Ik heb alleen dit hele weekend niet gevlogen Maar dat haal ik in de meivakantie wel in. Dan rag ik al mijn vvo erdoor, doellandingen er achter aan en dan mijn examenvluchten
kijk je uit met je ingegroeide teennagel
YellowLedbetterzondag 23 april 2006 @ 18:56
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef cheukert het volgende:

[..]

kijk je uit met je ingegroeide teennagel
Zal ik doen, als er een vliegtuig op terecht komt gaat dat wel pijn doen denk ik dus ik zal uitkijken
Furiousmaandag 24 april 2006 @ 14:54
Puik weer hoor gister, nog geen 2500 meter zicht, regen, hele soepie erop en eraan! En dan nog moeten wachten voordat je de CTR in mag.
cheukertmaandag 24 april 2006 @ 16:31
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:54 schreef Furious het volgende:
Puik weer hoor gister, nog geen 2500 meter zicht, regen, hele soepie erop en eraan! En dan nog moeten wachten voordat je de CTR in mag.
hoelaat?
zo tussen 12 en 2 was het zicht best ok, ik kon vanaf valkenburg kijkduin enzo zien liggen, na 2en werd het echter niet echt doebaar meer
YellowLedbettermaandag 24 april 2006 @ 16:45
laten we een vliegers-meet houden
cheukertmaandag 24 april 2006 @ 16:46
dan gaan we met zn alle tosti's eten
YellowLedbettermaandag 24 april 2006 @ 16:50
Nee, kroketten joh
Mojavemaandag 24 april 2006 @ 16:52
und bier
YellowLedbettermaandag 24 april 2006 @ 16:54
maar dan kunnen we de volgende dag niet meer vliegen!
Furiousmaandag 24 april 2006 @ 17:31
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:31 schreef cheukert het volgende:

[..]

hoelaat?
zo tussen 12 en 2 was het zicht best ok, ik kon vanaf valkenburg kijkduin enzo zien liggen, na 2en werd het echter niet echt doebaar meer
Tussen 17.00 en 20.00.
Furiouszaterdag 29 april 2006 @ 22:27
Potver zeg, ik dacht, vliegen! Joepie! Wat maakt dat beetje wind nou uit! M'n hele kop is blauw.

Waarom moeten ze die toestellen dan ook zo klein mogelijk maken zeg.
YellowLedbetterzaterdag 20 mei 2006 @ 11:16
Kickjuuh, ik cross vanmiddag maar eens ff naar het veld heen denk ik Als het niet regent, zoals het nu doet, er wordt vast niet gevlogen maar d'r is vast wel wat te doen....
Furiouszaterdag 17 juni 2006 @ 18:01
Onverkapte omhoogschop-schop.
Mojavezaterdag 17 juni 2006 @ 18:07
en terecht2111
Furiouszaterdag 17 juni 2006 @ 18:08
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:07 schreef Mojave het volgende:
en terecht2111
Je gaat toch wel foto's maken als je je in de ubergeile jumpseat van de ubergeile 737-NG bevindt eh?
YellowLedbetterzondag 18 juni 2006 @ 21:21
bij een nieuwe kick ben ik ook weer van de partij hoor
cheukertzondag 18 juni 2006 @ 21:22
laatste vlucht was alweer een aanatal maanden geleden geen tijd enzo
Furiouszondag 18 juni 2006 @ 21:34
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:22 schreef cheukert het volgende:
laatste vlucht was alweer een aanatal maanden geleden geen tijd enzo
Als ik je even lekker mag maken; mijne zo'n paar uur geleden.
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
bij een nieuwe kick ben ik ook weer van de partij hoor
Dat is mooi.

Meer activiteit in dit topic!
cheukertzondag 18 juni 2006 @ 21:40
2 weken wilde ik in Rome nog een startje maken, maarja, geen zweefvliegactiviteit op het door mij gewenste tijdstip en ik had een super strak schema..... school enzo
dus toen maar even gevraagd naar de Dimona, die bleek op het moment niet aanwezig te zijn, ik wilde en moest vliegen, dus heb ik maar naar de andere kisten gevraagd.... Ze hadden nog wat 172's staan, maar daar had ik weer geen poen meer voor
nsfwdinsdag 20 juni 2006 @ 22:17
Ik vliegt...
Mojavedinsdag 20 juni 2006 @ 22:59
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:08 schreef Furious het volgende:

[..]

Je gaat toch wel foto's maken als je je in de ubergeile jumpseat van de ubergeile 737-NG bevindt eh?
jawoll herr
Mojavedinsdag 20 juni 2006 @ 23:00
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:17 schreef nsfw het volgende:
Ik vliegt...
vertel!
Furiousdinsdag 25 juli 2006 @ 13:28
Schop.

Ik wilde ook even spammen voor m'n eigen site; AviationWiki.
nsfwdinsdag 25 juli 2006 @ 13:38
SPAM! BAN!!! -2 (Spam)

Oja.. ik vlieg ook!

Edit: Verrek, dat heb ik al een keer gezegd zie ik
Furiousdinsdag 25 juli 2006 @ 13:38
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:38 schreef nsfw het volgende:
SPAM! BAN!!! -2 (Spam)

Oja.. ik vlieg ook!
't Is m'n eigen reeks, tuig.
nsfwdinsdag 25 juli 2006 @ 14:10
Weet je wat tuig is?

Warriorpiloten!
Furiousdinsdag 25 juli 2006 @ 14:34
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:10 schreef nsfw het volgende:
Weet je wat tuig is?

Warriorpiloten!
Oh.
nsfwdinsdag 25 juli 2006 @ 15:06
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:34 schreef Furious het volgende:

Oh.
En ander VFR gespuis ook trouwens
Furiousdinsdag 25 juli 2006 @ 15:08
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:06 schreef nsfw het volgende:

[..]

En ander VFR gespuis ook trouwens
Ga je nu nog iets zinnigs zeggen?
nsfwdinsdag 25 juli 2006 @ 15:27
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:08 schreef Furious het volgende:

Ga je nu nog iets zinnigs zeggen?
Ik vind het behoorlijk zinnig!

VFR Idioten die te pas en te onpas CTR's kruisen zonder radiocontact op te nemen of transponder aan te hebben tot figuren die ivb met slechte voorbereiding in slecht weer terechtkomen waardoor ze half jankend op de frequentie zitten. Levensgevaarlijke idioten zijn het!

Ben jij d'r ook zo één ofzo?

Oja, en laten we het over die zweefvliegers maar helemaal niet hebben! Die denken stuk voor stuk allemaal dat ze één of andere topgun of Ace zijn! Ja, tot ze een keertje een bijna botsing gehad hebben! Dan janken ze allemaal!

Allemaal Tuig! Dat is het!

[ Bericht 11% gewijzigd door nsfw op 25-07-2006 15:35:35 ]
SnowBitedinsdag 25 juli 2006 @ 16:29
@NSFW

Precies! Amateurvliegers zijn het...
nsfwdinsdag 25 juli 2006 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:29 schreef SnowBite het volgende:
@NSFW

Precies! Amateurvliegers zijn het...
Idd. Ik zeg Arm!
SnowBitedinsdag 25 juli 2006 @ 16:56
Nog een Arm!
nu nog 2...
Is Alternate aanwezig op het forum?
nsfwdinsdag 25 juli 2006 @ 16:57
vast niet en dat is maar goed ook
SnowBitedinsdag 25 juli 2006 @ 17:07
Haha.
van welke klas ben je eigeniljk?
nsfwdinsdag 25 juli 2006 @ 17:14
Ik heb je msn ff toegevoegd.. dan hoor je het wel |
Mojavemaandag 11 september 2006 @ 13:46
Bier hier.
Alternatemaandag 11 september 2006 @ 16:03
Jongens ga je mond spoelen.
Furiousmaandag 11 september 2006 @ 16:48
Ha, eindelijk eens een kick niet van mij!
cheukertmaandag 11 september 2006 @ 17:21
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 15:27 schreef nsfw het volgende:
verhaal
wat ben jij dan wel niet
cheukertmaandag 11 september 2006 @ 17:28
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:29 schreef SnowBite het volgende:
@NSFW

Precies! Amateurvliegers zijn het...
hee joh, wanneer ga jij richting Amerika?
Mojavemaandag 11 september 2006 @ 22:53
.
cheukertdinsdag 12 september 2006 @ 15:46
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:53 schreef Mojave het volgende:
.
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 17:27
Typisch dat we niet verder komen dan kicks.

Misschien zijn vliegers niet echte praters.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 17:41
nou jij houdt dus van vliegen?
SPOILER
zal ik er dan een paar voor je vangen
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 17:45
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef cheukert het volgende:
nou jij houdt dus van vliegen?
SPOILER
zal ik er dan een paar voor je vangen
Wat moet ik hier nou weer op antwoorden.
Mojavedonderdag 14 september 2006 @ 19:02
hihihihihihi
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 19:34
hahahahaha, ik stond erbij en keek ernaar
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 19:37
En toen had ik opeens ernstige trek in een vakantie naar Florida om lekker veul te vliegen bij de EAA in hun met G1000 uitgerustte 172SP's voor de helft van de prijs hier.



Europa. Dit stenentijdperk continent laat het niet eens toe om te vliegen op GPS, ik bedoel. HIHI.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 19:48
Ach naar zo'n schermpje kijken en het pijljte volgens is ook niet alles...
Geef mij maar lekker een kaart
Volgende week donderdag trouwens naar de KLS opendag
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 19:53
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:48 schreef cheukert het volgende:
Ach naar zo'n schermpje kijken en het pijljte volgens is ook niet alles...
Geef mij maar lekker een kaart
Volgende week donderdag trouwens naar de KLS opendag
Aan de ene kant neemt het wel een grote last weg. Je kunt wel lekker mindless cruisen als je lekker je route erin zet, en 'em gewoon zelf op koers houd, als je je route goed plant en goed volgt geen gezeik met CTR's. Als je een TCAS module aan die G1000 hangt hoef je ook niet meer op ander verkeer te letten.

Het heeft zo z'n voordelen, het is alleen wel een voordeel wat je $60.000 kost, tenzij je 'em dus goedkoop kunt huren zoals in de US.

Maar then again, het neemt ook wel weer een stuk VFR skills weg.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 20:32
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:53 schreef Furious het volgende:

[..]

Aan de ene kant neemt het wel een grote last weg. Je kunt wel lekker mindless cruisen als je lekker je route erin zet, en 'em gewoon zelf op koers houd, als je je route goed plant en goed volgt geen gezeik met CTR's. Als je een TCAS module aan die G1000 hangt hoef je ook niet meer op ander verkeer te letten.

Het heeft zo z'n voordelen, het is alleen wel een voordeel wat je $60.000 kost, tenzij je 'em dus goedkoop kunt huren zoals in de US.

Maar then again, het neemt ook wel weer een stuk VFR skills weg.
Ook weer een beetje makkelijk om te denken dat je met TCAS niet op ander verkeer hoeft te letten... Het is slechts een hulpmiddel, TCAS is niet heilig. Maar zo'n unit is wel handig ja.
Hoe gaat het met het vliegen Furious?
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 20:42
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:32 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ook weer een beetje makkelijk om te denken dat je met TCAS niet op ander verkeer hoeft te letten... Het is slechts een hulpmiddel, TCAS is niet heilig. Maar zo'n unit is wel handig ja.
Hoe gaat het met het vliegen Furious?
Tuurlijk is het alleen maar een hulpmiddel, GPS is ook maar een hulpmiddel, maar wel middelen die je leven een stuk aangenamer kunnen maken als je ze op juiste wijze gebruikt.

Gaat best goed, 11 uurtjes nu en aankomende dinsdag ga ik op voor 2 theorie vakken.

Vergeef me, maar wat was jij ook alweer in de lucht? Zweefvlieger? Verkeersvliegers? Mijn lange termijn geheugen functioneert niet optimaal.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 20:49
Zweefvlieger, zo nu en dan met een vriend van me powered, en misschien later als ik groot ben verkeersvlieger
ben je al solo?
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 20:52
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:49 schreef cheukert het volgende:
Zweefvlieger, zo nu en dan met een vriend van me powered, en misschien later als ik groot ben verkeersvlieger
ben je al solo?
Waar doe je dat zweefvliegen?

Volgende of de keer daarop ga ik voor mijn solo, heb nu al een tijdje (2 maanden ) m'n medical binnen. Waarschijnlijk tijdens het touch and go's doen op Midden-Zeeland. Dat is wel zo'n beetje onze favoriete plek, aardige lui, mooie omgeving, ook een leuke trip om er te komen, lekker goedkoop.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 21:19
Bij de ZHVC op EHVB
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 21:23
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:19 schreef cheukert het volgende:
Bij de ZHVC op EHVB
Hmmm, dan moet je toch snel zijn met een nieuwe club zoeken geloof ik, ze gingen dat toch binnenkort helemaal dichtgooien en er huizen plaatsen?
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 21:35
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:23 schreef Furious het volgende:

[..]

Hmmm, dan moet je toch snel zijn met een nieuwe club zoeken geloof ik, ze gingen dat toch binnenkort helemaal dichtgooien en er huizen plaatsen?
De marine activiteiten zijn al gestaakt sinds 1 juli dit jaar. Maar voorlopig mogen wij nog gebruik maken van het veld. Hoewel TMG's in beperkte mate en powered aeroplanes helemaal niet voorlopig, vanwege de vliegveldbrandweer die officieel niet meer verantwoordelijk is. Er mag 1 TMG zich in de ATZ bevinden, beetje absurd maarja... regels zijn regels... Er is echter al een aanvraag bij IVW gedaan voor een eigen veld, en dit ziet er tot nu toe niet eens zo heel slecht uit.
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 21:39
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:35 schreef cheukert het volgende:

[..]

De marine activiteiten zijn al gestaakt sinds 1 juli dit jaar. Maar voorlopig mogen wij nog gebruik maken van het veld. Hoewel TMG's in beperkte mate en powered aeroplanes helemaal niet voorlopig, vanwege de vliegveldbrandweer die officieel niet meer verantwoordelijk is. Er mag 1 TMG zich in de ATZ bevinden, beetje absurd maarja... regels zijn regels... Er is echter al een aanvraag bij IVW gedaan voor een eigen veld, en dit ziet er tot nu toe niet eens zo heel slecht uit.
Hmm, ik dacht dat het eigenlijk al zo'n beetje vast stond dat hier huizen kwamen, maar dat is hoopvol nieuws! Tsja van die brandweer, logisch als je bekijkt dat er niemand anders is om een brand uit te zetten, heck, je moest het verhaal eens horen van de brandweer op Rotterdam. Die kerels kwamen uitgerukt omdat onze club een BBQ had.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 21:42
Moet je ook geen vliegtuigen in de hens gooien heh...
Officieel moet er iemand met een brandblusser langs de baan staan, als er een kist binnenkomt heeft lekker veel zin...beetje vage regel mi.
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 21:48
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:42 schreef cheukert het volgende:
Moet je ook geen vliegtuigen in de hens gooien heh...
Officieel moet er iemand met een brandblusser langs de baan staan, als er een kist binnenkomt heeft lekker veel zin...beetje vage regel mi.
! Serieus? Nee dat heeft veel zin, een brandblussertje en jet fuel.

Vast een niet-vliegende ambtenaar die zoiets heeft verzonnen.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 21:51
Ook heel handig, met een baan van 2,5km...
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 21:52
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:51 schreef cheukert het volgende:
Ook heel handig, met een baan van 2,5km...
Stond er ook in die regel dat er iemand met een goede conditie die brandblusser moest bedienen?
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 22:12
Whehehe, ik verveelde mij, dus ik heb maar iets inspiratieloos gebrouwd voor deel #3, als we daar dit jaar nog aan toekomen that is.

cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 22:31
Wie heeft de openingspost hier gemaakt? kan je anders erbij gooien
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 22:32
jij dus
Mojavedonderdag 14 september 2006 @ 22:46
stoer he, die 737
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 22:47
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:46 schreef Mojave het volgende:
stoer he, die 737
Voor ieder wat wils. Behalve voor de microlighters, maar die vallen dan maar onder de Cessna hoor.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 23:00
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:46 schreef Mojave het volgende:
stoer he, die 737
vliegende nintendo
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 23:00
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:47 schreef Furious het volgende:

[..]

Voor ieder wat wils. Behalve voor de microlighters, maar die vallen dan maar onder de Cessna hoor.
zo'n twin propper is ook wel stoer hoor
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 23:05
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:00 schreef cheukert het volgende:

[..]

zo'n twin propper is ook wel stoer hoor
Hoelang had ik dat plaatje wel niet moeten maken?
DaMookdonderdag 14 september 2006 @ 23:07
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:37 schreef Furious het volgende:
En toen had ik opeens ernstige trek in een vakantie naar Florida om lekker veul te vliegen bij de EAA in hun met G1000 uitgerustte 172SP's voor de helft van de prijs hier.

[afbeelding]

Europa. Dit stenentijdperk continent laat het niet eens toe om te vliegen op GPS, ik bedoel. HIHI.
Whehe na die eerste zin dacht ik dat je er gewoon naar toe gevlogen was omdat je zin had in vakantie


Maar OT: Wat kost dat nou tegenwoordig zo'n vlieg opleiding. En dan bedoel ik dus dat je in een cesna of een net iets groter iets mag vliegen ?
Furiousdonderdag 14 september 2006 @ 23:09
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:07 schreef DaMook het volgende:

[..]

Whehe na die eerste zin dacht ik dat je er gewoon naar toe gevlogen was omdat je zin had in vakantie


Maar OT: Wat kost dat nou tegenwoordig zo'n vlieg opleiding. En dan bedoel ik dus dat je in een cesna of een net iets groter iets mag vliegen ?
Als dat zou kunnen. Even instappen in m'n Challenger en naar Florida.

Schat zo rond de 16.000, met bier erbij 17.000.
cheukertdonderdag 14 september 2006 @ 23:09
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef Furious het volgende:

[..]

Hoelang had ik dat plaatje wel niet moeten maken?
vervang die 182 voor een baron of twin star of iets dergelijks en die 73 voor een DC10
DaMookvrijdag 15 september 2006 @ 00:03
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:09 schreef Furious het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen. Even instappen in m'n Challenger en naar Florida.

Schat zo rond de 16.000, met bier erbij 17.000.
Hmmm ik zou het graag leren (helikopters lijkt me trouwens nog leuker), maar dat heb ik helaas (nog) niet . Heb het trouwens wel altijd gewild, heb zelfs nog naar de luchtmacht gewild speciaal daarvoor, maar daar werd ik afgekeurt .

Dat bier is geen probleem daar verdien ik nu mijn geld mee bij de Dommelsche brouwerij
Furiousvrijdag 15 september 2006 @ 11:09
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:03 schreef DaMook het volgende:

[..]

Hmmm ik zou het graag leren (helikopters lijkt me trouwens nog leuker), maar dat heb ik helaas (nog) niet . Heb het trouwens wel altijd gewild, heb zelfs nog naar de luchtmacht gewild speciaal daarvoor, maar daar werd ik afgekeurt .

Dat bier is geen probleem daar verdien ik nu mijn geld mee bij de Dommelsche brouwerij
Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.
DaMookvrijdag 15 september 2006 @ 12:08
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:09 schreef Furious het volgende:

[..]

Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.
Ik weet het , veel verder dan een of enkele proeflessen zal ik ook wel nooit komen . Of ik zou het over een hele lange periode moeten uitsmeren, mischien dat het dan wel haalbaar is.
Alternatezondag 17 september 2006 @ 12:40
Dan ben je uiteindelijk 10x zoveel kwijt. Is hetzelfde idee als 1x per maand rijles nemen om je rijbewijs te halen, dat schiet ook niet op.
fabudinsdag 19 september 2006 @ 23:43
Ik word helemaal gek door het laagvliegen van voornamelijk straaljagers en transportvliegtuigen!! Omdat die lui hier regelmatig trainen. Ik kan na het doornemen van dit topic opmaken dat er lager over gesjeesd wordt dan de bij wet geregelde 250 ft. :S Bedankt!
DaMookwoensdag 20 september 2006 @ 00:17
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:40 schreef Alternate het volgende:
Dan ben je uiteindelijk 10x zoveel kwijt. Is hetzelfde idee als 1x per maand rijles nemen om je rijbewijs te halen, dat schiet ook niet op.
Dat klopt waarschijnlijk wel ja en dat is ook waarom ik het dus nog niet doe . Maar van de andere kant heb je toch het plezier zo af en toe (denk ik, nog nooit gedaan dus ) en daar gaat het me vooral om .
DaMookwoensdag 20 september 2006 @ 00:18
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:09 schreef Furious het volgende:

[..]

Let wel op dat helikopter vliegen waarschijnlijk nog duurder is dan met kleine vliegtuigjes vliegen. En dat je niet in een mooie Bell les kan nemen maar in zo'n verschrikkelijk lelijke (maar wel in verhouding goedkope) Robin.
Dat had ik wel verwacht . Toch lijkt het me mooier dan in een vliegtuig vliegen Alleen al wegens het stil kunnen hangen en de manier van opstijgen / dalen .

Toch maar eens een proefles in een vliegtuig en een in een heli gaan nemen binnenkort eens kijken of het echt wat voor me is .
nsfwwoensdag 20 september 2006 @ 11:33
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:43 schreef fabu het volgende:
Ik word helemaal gek door het laagvliegen van voornamelijk straaljagers en transportvliegtuigen!! Omdat die lui hier regelmatig trainen. Ik kan na het doornemen van dit topic opmaken dat er lager over gesjeesd wordt dan de bij wet geregelde 250 ft. :S Bedankt!
Bij wet is de regel 500ft en in laagvlieggebieden 100ft

Hoe het militair zit weet ik niet
fabuwoensdag 20 september 2006 @ 13:44
quote:
Hoe het militair zit weet ik niet
Straaljagers 250 voet (75 meter)
Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter)

cheukertwoensdag 20 september 2006 @ 15:25
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:44 schreef fabu het volgende:

[..]

Straaljagers 250 voet (75 meter)
Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter)

laag en hard
nsfwwoensdag 20 september 2006 @ 15:39
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:44 schreef fabu het volgende:

[..]

Straaljagers 250 voet (75 meter)
Transportvliegtuigen 250 voet (75 meter)

ja, maar ze moeten ons land toch kunnen beschermen!

Wat als een terrorist een vlieger met een bom heeft onder de 250 voet! Die moeten ze toch neer kunnen schieten!
fabuwoensdag 20 september 2006 @ 20:26
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:39 schreef nsfw het volgende:

[..]

ja, maar ze moeten ons land toch kunnen beschermen!

Wat als een terrorist een vlieger met een bom heeft onder de 250 voet! Die moeten ze toch neer kunnen schieten!
Ik acht de kans klein op een terroristische attaque in ons kleine onbelangrijke kikkerlandje.
YellowLedbetterwoensdag 20 september 2006 @ 20:32
Ik ben terug, na weer 3 bans ofzo
nsfwwoensdag 20 september 2006 @ 20:35
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:26 schreef fabu het volgende:

[..]

Ik acht de kans klein op een terroristische attaque in ons kleine onbelangrijke kikkerlandje.
Dat moet je niet zeggen

Vorige week zag ik nog 2 Alibaba's
YellowLedbetterwoensdag 20 september 2006 @ 20:39
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:35 schreef nsfw het volgende:

[..]

Dat moet je niet zeggen

Vorige week zag ik nog 2 Alibaba's
En 1 Alibaba heeft 40 rovers, wat ons dan tot de conclusie brengt dat Nederland 2 Alibaba's en 80 rovers herbergt! Alarmfase rood anyone?
cheukertwoensdag 20 september 2006 @ 21:36
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik ben terug, na weer 3 bans ofzo
wie heb je nou weer lopen pesten
Mojavewoensdag 20 september 2006 @ 21:40
Ja hallo, doe mij maar pils.
nsfwwoensdag 20 september 2006 @ 21:42
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:39 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

En 1 Alibaba heeft 40 rovers, wat ons dan tot de conclusie brengt dat Nederland 2 Alibaba's en 80 rovers herbergt! Alarmfase rood anyone?


De moderne versie is Alibaba met z'n 40 kapers!