FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Ons Rally avontuur!!
DaBuzzzzzdonderdag 26 januari 2006 @ 23:23
Vind het een eigen topic waard.

We hebben dit gekocht een paar maanden geleden:



Een heuse Audi Quattro Coupé uit 1985, Vleugellam en al 1,5 jaar stilstaand

Inmiddels veel sponsors en nog meer uren werk verder, is dit hem geworden:



Op 5 feb aanstaande vertrekken we dus naar de Noordkaap op het Noordelijkste puntje van Laplap. Eenmaal terug nadat we hebben gewonnen gaan we prepareren voor de rit naar Dakar in November 2006.
Eigenlijk gaan we nog veel verder dan Dakar, omdat we het goede doel dat we ondersteunen gaan bezoeken. Dit bevind zich in het meest oostelijke puntje van Gambia, midden in Afrika.

Alle details vind je hier: www.audiquattrotrio.nl


Geen spam, hoewel we nog wel één sponsor kunnen gebruiken natuurlijk.

Alle reacties welkom!
DaBuzzzzzdonderdag 26 januari 2006 @ 23:25
Rool.and.the.Gangdonderdag 26 januari 2006 @ 23:27
Mooi initiatief, mooie naam ook. Maar is 136pk wel voldoende eigenlijk? Kleurenschema is trouwens ook lekker.
Steve-Odonderdag 26 januari 2006 @ 23:28
Stoer .
Wil ik ook ooit nog wel is een keer doen vooral in een audi quattro
DaBuzzzzzdonderdag 26 januari 2006 @ 23:30
136 pk op 4 wielen en sper is zat!....ja je gaat niet hard door rul zand, in zn 3 hooguit maar het ding heeft ons aangenaam verrast op IJburg......tis een Rally maar dan voor dwaze mannen met laag budget..

Op vlak doet ie lachend 200 echte kilometers per uur


Alexxxxxdonderdag 26 januari 2006 @ 23:32
Ik ga julie (online) volgen, een goede inspiratiebron
DaBuzzzzzdonderdag 26 januari 2006 @ 23:34
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga julie (online) volgen, een goede inspiratiebron
Maybe teamen we wel op voor 2010...ideeen zat maar er gaat nu erg veel tijd in zitten....dus bij retour begin 2007 gaan we ideeen spuien.

De arctic (naar de noordkaap) is na vertrek live via GPS tracking te volgen op de www.arctic-challenge.nl site
Kolkiedonderdag 26 januari 2006 @ 23:42
sweetness!

super!
Virus3000vrijdag 27 januari 2006 @ 00:07
Veel succes dan alvast!
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 00:39
Thanks!
PNGvrijdag 27 januari 2006 @ 03:14


Vet.

PromoTeam ouwe:

DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 09:14
Naaais!!.....Die lampen zitten er btw ook op nu
FunnyNamevrijdag 27 januari 2006 @ 09:46
Coool
Impryvrijdag 27 januari 2006 @ 10:15
Hij is mooi geworden hoor! Complimenten.
Metro2005vrijdag 27 januari 2006 @ 10:21
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:23 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Vind het een eigen topic waard.

We hebben dit gekocht een paar maanden geleden:

[afbeelding]

Een heuse Audi Quattro Coupé uit 1985, Vleugellam en al 1,5 jaar stilstaand

Inmiddels veel sponsors en nog meer uren werk verder, is dit hem geworden:

[afbeelding]

Op 5 feb aanstaande vertrekken we dus naar de Noordkaap op het Noordelijkste puntje van Laplap. Eenmaal terug nadat we hebben gewonnen gaan we prepareren voor de rit naar Dakar in November 2006.
Eigenlijk gaan we nog veel verder dan Dakar, omdat we het goede doel dat we ondersteunen gaan bezoeken. Dit bevind zich in het meest oostelijke puntje van Gambia, midden in Afrika.

Alle details vind je hier: www.audiquattrotrio.nl


Geen spam, hoewel we nog wel één sponsor kunnen gebruiken natuurlijk.

Alle reacties welkom!
Als je de dakar wilt gaan rijden met die auto zou ik hem niet zo laag op zijn wielen laten staan
Dan zit je bij de eerste de beste zandduin vast.
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 10:25
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je de dakar wilt gaan rijden met die auto zou ik hem niet zo laag op zijn wielen laten staan
Dan zit je bij de eerste de beste zandduin vast.
Zo laag is voor de Arctic, naar Afrika gaat ie omhoog ja. Het is niet Le Dakar die we gaan rijden maar een low budget alternatief. Hoewel zwaar terein af en toe zal het niet 100 km dwars door de zandduinen raggen worden. De looks zijn veel meer een nostalgie dan dat de auto een Le Dakar waardig apparaat wordt, daar zijn de budgetten gewoon veel te klein voor....Omhoog moet ie sowieso, maar das werk voor na de Noordkaap dus
Maikalovrijdag 27 januari 2006 @ 10:25
Je gaat zeker ook het meeste gewoon over de wegen en niet specials gaan doen over de zandduinen
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 10:27
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:25 schreef Maikalo het volgende:
Je gaat zeker ook het meeste gewoon over de wegen en niet specials gaan doen over de zandduinen
0% asfalt, make no mistake....tis wel een echte rally
_Vulcanus_vrijdag 27 januari 2006 @ 10:31
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
136 pk op 4 wielen en sper is zat!....ja je gaat niet hard door rul zand, in zn 3 hooguit maar het ding heeft ons aangenaam verrast op IJburg......tis een Rally maar dan voor dwaze mannen met laag budget..

Op vlak doet ie lachend 200 echte kilometers per uur


Ik ben wel benieuwd met wat voor budget je zo'n rally kan rijden?

Heel veel succes alvast, hoop dat jullie winnen.
NiGeLaToRvrijdag 27 januari 2006 @ 10:33
Wow, erg mooi gedaan, een eer voor die auto - hopelijk houden jullie hem heel
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 10:40
Heel houden ja.....
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 12:35
Wil fok! niet op de motorkap???
Cosworthvrijdag 27 januari 2006 @ 12:38
Ontzettend gaaf!

*TVP!
RealBizkit666vrijdag 27 januari 2006 @ 12:50
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Wil fok! niet op de motorkap???
Mailtje naar PR sturen.
Jimmievrijdag 27 januari 2006 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

0% asfalt, make no mistake....tis wel een echte rally
Bij Adam-Dakar rij je wel degelijk heelveel over asfalt (al zitten deze wel is redelijk onder het zand) en natuurlijk heb je ook wel stukken woestijn waardoor je heen moet ploegen

Maar kostte die auto bij aanschaf maar 500 euro? En ga je 'm daar laten verkopen voor het goede doel? Zou ik zonde van m'n Audi Quattro vinden tenzij die behoorlijk brak is.
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 13:01
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:55 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Bij Adam-Dakar rij je wel degelijk heelveel over asfalt (al zitten deze wel is redelijk onder het zand) en natuurlijk heb je ook wel stukken woestijn waardoor je heen moet ploegen

Maar kostte die auto bij aanschaf maar 500 euro? En ga je 'm daar laten verkopen voor het goede doel? Zou ik zonde van m'n Audi Quattro vinden tenzij die behoorlijk brak is.
De route bestaat niet met de amsterdam dakar, wij plotten onze eigen koers en alleen bij het convooi in Senegal sluiten we weer aan.

Officieel past de wagen in budget. Sponsoring in natura heeft dat..

We beraden ons nog over alternatieven, het goede doel van ons wordt toch wel voorzien...
Tjabbovrijdag 27 januari 2006 @ 13:17
Leuk man!

Wat hebben jullie er allemaal aan gedaan? (hij was 'vleugellam' meaning??? )
Wat interior foto's zou ook tof zijn
Jimmievrijdag 27 januari 2006 @ 13:28
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

De route bestaat niet met de amsterdam dakar, wij plotten onze eigen koers en alleen bij het convooi in Senegal sluiten we weer aan.

Officieel past de wagen in budget. Sponsoring in natura heeft dat..

We beraden ons nog over alternatieven, het goede doel van ons wordt toch wel voorzien...
Ah je rijdt niet officieel mee, maar rijdt gewoon met die lui mee? Moet je alleen weer in je eentje terug naar huis, aangezien de rest na de veiling naar huis gaat met het vliegtuig

En de konvooi prefereert de wegen toch zoveel mogelijk, door al die brakke auto's en velen fwd'ers.
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 13:32
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:28 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Ah je rijdt niet officieel mee, maar rijdt gewoon met die lui mee? Moet je alleen weer in je eentje terug naar huis, aangezien de rest na de veiling naar huis gaat met het vliegtuig

En de konvooi prefereert de wegen toch zoveel mogelijk, door al die brakke auto's en velen fwd'ers.
We rijden weldegelijk officieel mee, maar de organisatie doet geen ene ruk, 0 ondersteuning dus je route staat ook vrij. Wij gaan de moeilijkere route uitstippelen, de auto kan het aan is technisch 100%

Na aankomst in Dakar en Banjul moeten sowieso nog 500km het binnenland in en verlaten we de club.....mischien nog een paar dagen strand en hotel en dan hop, naar huis
Sterke_Yerkevrijdag 27 januari 2006 @ 16:05
Tof van die rally, maar waarom worden zulke rallye's, ook deze, altijd in verband gebracht met goede doelen? Is het om het goed gepraat te krijgen dat je met 100 km/h door de krottenwijken heen crossed?
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 16:15
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:05 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Tof van die rally, maar waarom worden zulke rallye's, ook deze, altijd in verband gebracht met goede doelen? Is het om het goed gepraat te krijgen dat je met 100 km/h door de krottenwijken heen crossed?
nee, dat is niet de hoofdzaak maar telt zeker wel mee. Sponsors vinden het erg prettig. Le Dakar doet ook heel veel in de gebieden waar men rijdt
Alexxxxxvrijdag 27 januari 2006 @ 16:18
Inderdaad, een sponsor betalad niet voor een vakantieritje van eeen groepje jongeren, en dat komt ook niet in de krant. Maar als je aan goede doeen doet, staat hart van nederland voor je te trappelen, en dat lokt weer sponsors.
Flyingdutchmanvrijdag 27 januari 2006 @ 16:19
Ziet er veel belovend uit!!! Ik ga het volgen.
rudedeltadudevrijdag 27 januari 2006 @ 16:21
ik ga het ook volgen!

alleen jammer dat het geen lancia is!
Sterke_Yerkevrijdag 27 januari 2006 @ 16:38
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:21 schreef rudedeltadude het volgende:
ik ga het ook volgen!

alleen jammer dat het geen lancia is!
Ze willen naar dakar en verder, niet een rondje rondom het dorp

DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 18:58
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Ze willen naar dakar en verder, niet een rondje rondom het dorp

een HF integrale is toch niet te versmaden hoor! Maar het blijft nadoen van de Quattro natuurlijk!
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 19:00
Gaaf, heb je nog iemand nodig die het elektronisch aspect regelt?
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 21:51
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:00 schreef Furious het volgende:
Gaaf, heb je nog iemand nodig die het elektronisch aspect regelt?
sorry!
DaBuzzzzzvrijdag 27 januari 2006 @ 23:19
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:17 schreef Tjabbo het volgende:
Leuk man!

Wat hebben jullie er allemaal aan gedaan? (hij was 'vleugellam' meaning??? )
Wat interior foto's zou ook tof zijn
Kort lijstje: (uiteindelijk nog veel meer maar dan heb je een idee)

* Looks (lijkt me duidelijk)
* Aandrijfassen vernieuwd
* waterdichte luchtinlaat
* 220 volt omvormer met 3000 watt piek vermogen (2e accu erbij), omvormer zorgt andersom als je de auto bij stalling in het stopcontact steekt dat de accus worden bijgevuld en de interieur ventilator aan kan blijven staan.

* Zelfgemaakte standkachel (op diezelfde stopcontact aanluiting) gemaakt van een verwarmingselement van een vaatwasser, bypass van koelsysteem en een circulatiepomp. Ookal vriest het 30 graden (en dat doet het in Finland) 's nachts blijft de motor lekker warm, en het interieur ook

* 3 navigatiesystemen
* dubbele carkit voor 2 telefoons
* Extra brandstoftank (nog niet ingebouwd)
* Grote beurt uiteraard
* Extra Radiator
* Diverse soorten banden
* uitgelijnd en gebalanceerd
* Acterbank verwijderd, 2e accu staat daar en kuipstoel in het midden, ala de Le Dakar Trucks
* hele zooi klein werk, 2 x 3 ver en breedstraler voorop etc etc....

))))
Furiousvrijdag 27 januari 2006 @ 23:38
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

sorry!
Maar ik ben gooooeeeed hoor!
-_Tommy_-zaterdag 28 januari 2006 @ 00:49
ding ziet er goed uit veel succes... heb een tijdje wat met classic ralleys gedaan en kan je een ding zeggen... het rijden is ZWAAR!! maar wel super leuk! Probeer ook eens beetje af te wisselen met rijden anders heb je een heel bruine elleboog en een heel witte elleboog
DaBuzzzzzzaterdag 28 januari 2006 @ 01:27
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
ding ziet er goed uit veel succes... heb een tijdje wat met classic ralleys gedaan en kan je een ding zeggen... het rijden is ZWAAR!! maar wel super leuk! Probeer ook eens beetje af te wisselen met rijden anders heb je een heel bruine elleboog en een heel witte elleboog
Das alleen voor Afrika de bedoeling en dan is het op toebeurt rijden, navigeren, rusten
Kluupkluupzaterdag 28 januari 2006 @ 03:05
mooi ding

TVP
jochem8zaterdag 28 januari 2006 @ 13:43
Wow ziet er gaaf uit he!
Ben behoorlijk jaloers!
Arendtzaterdag 28 januari 2006 @ 14:59
Prachtige wagen, succes!
B_BOYzaterdag 28 januari 2006 @ 19:38
ben op de noordkaap geweest en in gambia. en ik wens jullie veel succes.
DaBuzzzzzzondag 29 januari 2006 @ 15:37
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:38 schreef B_BOY het volgende:
ben op de noordkaap geweest en in gambia. en ik wens jullie veel succes.
Dat klinkt alsof je denk dat we geen enkele kans maken
JosvGzondag 29 januari 2006 @ 18:14
Mooie auto

Ik vind het geweldig wat jullie gaan doen, ik ga het zeker volgen!
DaBuzzzzzmaandag 30 januari 2006 @ 13:48


Furiousmaandag 30 januari 2006 @ 13:49
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:


[afbeelding]
.
JosvGmaandag 30 januari 2006 @ 14:16
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:


[afbeelding]
DaBuzzzzzmaandag 30 januari 2006 @ 14:16
Lichtjes best wel nodig in de scandinavische bossen
Catch22-maandag 30 januari 2006 @ 14:29
gruwelijk vette bak! Succes!
DaBuzzzzzwoensdag 1 februari 2006 @ 22:25
Update:

Vandaag APK eindelijk, we hadden moeite om de C02 goed te krijgen (hij is niet nieuw)

Morgen Cruisecontroll inbouw en extra sterke nieuwe dynamo.

Vrijdag stereo inbouwen en laatste sponsorstickers, wat spul nog wegwerken en verzamelen voor vertrek

Zaterdag nog laatste check en dan naar Lichtenvoorde, Hotel in en zondag ochtend vroeg de start...

We zijn nog niet klaar dus!
Furiouswoensdag 1 februari 2006 @ 22:29
Meeeeeeer foto's!
Catch22-woensdag 1 februari 2006 @ 22:30
cruisecontrol in een rallyback ?
DaBuzzzzzwoensdag 1 februari 2006 @ 22:46
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:30 schreef Catch22- het volgende:
cruisecontrol in een rallyback ?
voor de arctic is afgesproken dat er geen snelheidsovertredingen mogen plaatsvinden. Ze willen geen Gumball of Quote taferelen. Voor Afrika later dit jaar geldt dat gelukkig niet
Een cruisecontroll rijdt dan wel zo rustig en je haalt de max eruit. Het navigeren is wat deze proef moeilijk maakt, van CP naar CP zonder dat je de route van tevoren kent of in je routeboek hebt.

Alleen Duitsland wordt planken...en daar hebben de V10 touaregs en de V6 A6 quattro's voordeel natuurlijk
DaBuzzzzzwoensdag 1 februari 2006 @ 22:47
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:29 schreef Furious het volgende:
Meeeeeeer foto's!
Zie site, zondag zal ik nog wel wat online (laten) pleuren
DaBuzzzzzzaterdag 4 februari 2006 @ 23:02
Vanaf vandaag zijn we te volgen op carrierweb. Morgen de start rond 1500

kijk maar http://arctic.challenge.carrierweb.com
DaBuzzzzzzondag 5 februari 2006 @ 12:54
exacte vertrek tijd is 14:15
Alexxxxxzondag 5 februari 2006 @ 15:58
leuk systeem, dat volggebeuren, daar kunnen ze bij Le Dakar nog wta van leren, deze doet het wel

nu een 15e plaats, vlak voor Osnabrück
DaBuzzzzzzondag 5 februari 2006 @ 16:05
:'(

Nee, ze reden 2e, hebben met 200 per uur een steen tegen de bak gekregen en deze is lek. 10cm gat in de versnellingsbak. Zo het er naar uitziet is het over en sluiten....

Wordt vervolgd
Alexxxxxzondag 5 februari 2006 @ 16:14
dat is wel een erg vroeg einde, na nog geen twee uren
DaBuzzzzzzondag 5 februari 2006 @ 16:16
Ja godverredomme! zoveel tijd en moeite en dan een fucking steen die dit moet veroorzaken...

wordt vervolgd, info komt langzaam binnen, onderhoudsauto is erbij maar die gasten zijn natuurlijk druk bezig
dutchmagezondag 5 februari 2006 @ 17:13
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ja godverredomme! zoveel tijd en moeite en dan een fucking steen die dit moet veroorzaken...

wordt vervolgd, info komt langzaam binnen, onderhoudsauto is erbij maar die gasten zijn natuurlijk druk bezig
dikke domper.. nu gaan ze niet verder rijden.? vond het al zo vreemd dat ze net over de grens waren en de rest al bij bremen..
DaBuzzzzzzondag 5 februari 2006 @ 17:17
Update, als alles meezit (ombouw e.d.) gaan ze met de vervangende auto door. Winst zit er niet meer in, maar rijden doen ze dan weer..
JosvGzondag 5 februari 2006 @ 17:27
Jammer dat er zo vroeg al zo'n groot probleem is, ik hoop iig dat ze verder kunnen, sterkte!
Bauhauszondag 5 februari 2006 @ 17:28
Zit Kluivert achter het stuur ozo...
DaBuzzzzzzondag 5 februari 2006 @ 17:54
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:28 schreef Bauhaus het volgende:
Zit Kluivert achter het stuur ozo...
Mwhoehoehoehahah.......
DaBuzzzzzzondag 5 februari 2006 @ 19:37
Update: ze rijden weer en een nieuwe versnellingsbak is reeds onderweg
Alexxxxxzondag 5 februari 2006 @ 21:42
dat is goed nieuws
DaBuzzzzzzondag 5 februari 2006 @ 21:58
Eerste vootoos van de start:





en Tom in gesprek met Bas, vóór de start.

http://www.audiquattrotrio.nl/files/video/video1.wmv

Inmiddels hebben ze een andere deelnemer met pech weer ingehaald en gaan ze het veer van 22:15 waarschijnlijk net halen.



[ Bericht 3% gewijzigd door DaBuzzzzz op 06-02-2006 12:49:00 ]
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 07:54
De nacht door zijn de mannen inmiddels iets boven de lijn Oslo - Stockholm, ongeveer in het midden van Zweden, rijdend op kleine B weggetjes naar het Noorden. De achterstand wordt ingelopen, zij het niet al te snel. Het gat met de hekkensluiter van de groep die geen problemen heeft gekend is nog ongeveer 80 km. Toch knap gereden met dik 4 uur achterstand!
jochem8maandag 6 februari 2006 @ 12:16
Heel sterk gereden. Bagger dat het zo vroeg al mis is gegaan nu
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 15:00
Deelnemers gaan nu een GPRS gat in....betekent 2 a 3 uur lang geen GPS info, of heel rare info...lijken stil te staan en dan ineens 100km verderop ploep!
sangermaandag 6 februari 2006 @ 15:13
zonde van die steen

Anders hadden ze op kop meegedaan?
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 15:41
gezien de tijd die ze hebben goedgemaakt, hadden ze met de Q absoluut voorin gereden...afijn, er komt nog meer
NiGeLaToRmaandag 6 februari 2006 @ 15:45
Vraagje, wat zijn die zwarte schijven over die velgen? Is dat voor de sneeuwkettingen?
Heb het wel vaker gezien, maar geen idee wat 't is

Verdeer cool verhaal, succes enzo!
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 15:48
zijn voor snowspikes, een soort sneeuwketting maar dat stijf en met 1 klik erop....op zich gaat het nog maar ze hebben slecht weer nu en de 2wd heeft er moeite mee.....110 per uur evengoed
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 20:31
Ze hebben 2 equips ingehaald!!...en nog 200 km tot de halfway point met morgen een rustdag.....32 uur rijden inmiddels met 4 uur oponthoud door de problemen
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 21:22
het weer vandaag aldaar
jochem8maandag 6 februari 2006 @ 21:43
Das nie werm!
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 21:45
en fokking glad en een hoog elandgehalte zo ik begrijp
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 22:41
Binnen!! rust..................
jochem8maandag 6 februari 2006 @ 22:45
En nu verder sleutelen neem ik aan?
Wanneer komt die nieuwe bak?
DaBuzzzzzmaandag 6 februari 2006 @ 22:59
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:45 schreef jochem8 het volgende:
En nu verder sleutelen neem ik aan?
Wanneer komt die nieuwe bak?
bak komt eraan....maar de rest is nog onduidelijk.....
sangerdinsdag 7 februari 2006 @ 08:24
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

bak komt eraan....maar de rest is nog onduidelijk.....
Hoe bedoel je onduidelijk?

Als die nieuwe bak er is, mogen ze dan in de originele auto verder?
Lijkt me een voordeel aangezien dat een quattro is en de reserve niet.
One_conundrumdinsdag 7 februari 2006 @ 09:25
geniaaaaaaal
DaBuzzzzzdinsdag 7 februari 2006 @ 23:14
http://www.audiquattrotrio.nl/site/1139338197881 laatste voootooos
jochem8woensdag 8 februari 2006 @ 00:15
Haha prachtig, vooral die laatste foto.
DaBuzzzzzwoensdag 8 februari 2006 @ 08:30
En de start voor etappe 2 is aan de gang! http://arctic.challenge.carrierweb.com
jochem8woensdag 8 februari 2006 @ 12:06
Jullie zijn AQT-SkodaOctDuo?
DaBuzzzzzwoensdag 8 februari 2006 @ 13:05
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:06 schreef jochem8 het volgende:
Jullie zijn AQT-SkodaOctDuo?
Yep, omgedoopt 2wd sucks
DaBuzzzzzdonderdag 9 februari 2006 @ 23:29
Veel updates, én nieuwe fotos onderaan de homepage

http://www.audiquattrotrio.nl/site

oa
DaBuzzzzzvrijdag 10 februari 2006 @ 11:46
Men is gestart voor de retour etappe, 32 uur door -20 en afzakken naar het zuiden op dezlefde basis CP's op Coordinaten)

Men is vermoeid en gaat voor safe

Wordt vervolgd
DaBuzzzzzvrijdag 10 februari 2006 @ 23:11
ze rijden op de 9e plek.....een paar teams proberen alternatieve routes maar ik voorspel dat dat niet gaat werken.....in de buurt van stockholm, dus het gaat eindelijk weer een beetje richting thuis.....het wordt afzien, de vermoeidheid slaat echt toe en wij zorgen thuis weer voor het plotten van de koers....de bijrijder kan dan een tukkie doen om bij te tanken. Zoals het er naar uit ziet de finisch morgen in Hilversum op het terein van vesting Finance....
Tjabbozaterdag 11 februari 2006 @ 09:29
Cool verhaal om te volgen hoor

Letterlijk en figuurlijk
DaBuzzzzzzaterdag 11 februari 2006 @ 11:47
NL is in zicht en de verrassing gaat lukken!!!.....weer een nacht naar de klote maar what gives???

18 feb op rtl5 om 16:30 bij autoXperience zie je de start, de 2 volgende zaterdagen de rit en resp. de finish.....kmot weg nu!

DaBuzzzzzzondag 12 februari 2006 @ 16:06
En de Finish gisteren middag. Op de A6, ter hoogte van Almere hebben we een switch gemaakt. De Quattro was in de afgelopen dagen teruggebracht, een nieuwe bak besteld en gewisseld. Dus bij de Finish kwamen beide auto's over de streep.... Cooliet niet??? en ook goed voor de sponsors uiteraard

http://www.audiquattrotrio.nl/site/1139748009983
DaBuzzzzzmaandag 13 februari 2006 @ 10:51




Is het al November???
jochem8maandag 13 februari 2006 @ 11:54
Heheh jammer dat het ietwat teleurstellend gelopen is. Ik kijk al uit naar Gambia (Gambia was het toch?).

Respect dat die Skoda het uit heeft gehouden
DaBuzzzzzmaandag 13 februari 2006 @ 11:59
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:54 schreef jochem8 het volgende:
Heheh jammer dat het ietwat teleurstellend gelopen is. Ik kijk al uit naar Gambia (Gambia was het toch?).

Respect dat die Skoda het uit heeft gehouden
Vind het heel knap dat ze toch zo goed hebben gereden, schadeloos en die 4,5 uur achterstand bijna volledig ingelopen. De skoda was prima, afgezien van de 2wd had ie gelukkig wel eps en dat is met 2wd aan de voorwielen best handig..

Nu wat incentive en hospitality werk op het circuit enzo én de Audi weer terugbrengen in de staat voor vertrek, (hij moet omhoog en er moet en plaat onder) (gebeurt ons niet nog een keer)), dan zij we weer klaar. Dus heel wat rustiger dan de stress voor vertrek naar het noorden....In november pas is de start naar Afrika, Banjul en verder Gambia in ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaBuzzzzz op 13-02-2006 14:15:32 ]
Alexxxxxmaandag 13 februari 2006 @ 13:30
Gefeliciteerd dat julie toch gefinishd zijn
DaBuzzzzzzondag 19 februari 2006 @ 16:04



Site is helemaal bijgwerkt en vanavond de herhaling van deel 1 in AutoXperience

Alle fotos http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia

En wat videos http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia/video

En het voorlopige uitzendschema

Zaterdag 18 feb RTL7 19:55 uur Uitzending 1
Zaterdag 25 feb RTL5 16:30 uur Herhaling uitzending 1
Zaterdag 25 feb RTL7 19:55 uur Uitzending 2
Zaterdag 4 maart RTL5 16:30 uur Herhaling uitzending 2
Zaterdag 11 maart RTL7 19:55 uur Uitzending 3
Zondag 18 maart RTL5 16:30 uur Herhaling uitzending 3
jochem8zondag 19 februari 2006 @ 16:25
Kan iemand de afleveringen misschien capturen en ergens online pleuren? Ik kan geen Nederlandse zenders ontvangen helaas.
rameijermaandag 20 februari 2006 @ 15:07
*same here*
DaBuzzzzzmaandag 20 februari 2006 @ 18:53
staat inmiddels wat meer materiaal op de fotos en media link op de site.....autoXperience weet ik niet of dat haat lukken, is wel opgenomen en moet nog omgezet.....ken wel effe duren....
jochem8maandag 20 februari 2006 @ 19:34
Ik wacht geduldig af
DaBuzzzzzdinsdag 12 september 2006 @ 23:46
Schop!.....nog 7 weken......updates zat:

http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia

http://www.audiquattrotrio.nl/site



Custom rally vering is in de maak, extra radiator en oliekoeler ook, nog wat frot en frutwerk en dan is het hok echt klaar
One_conundrumwoensdag 13 september 2006 @ 09:20
Hijs mooi
rameijerwoensdag 13 september 2006 @ 13:01
Mooi bakkie hoor!

De eerste succesvolle AWD rally-auto
DaBuzzzzzwoensdag 13 september 2006 @ 19:56
Yepperdepep
Furiouswoensdag 13 september 2006 @ 19:59
Hij blijft vet! Als jullie ooit nog een navigator nodig hebben hoor ik het wel he.
rameijerdonderdag 14 september 2006 @ 13:04
Of testrijder...
DaBuzzzzzdonderdag 14 september 2006 @ 14:56
We zitten al met z'n 3-en aan boord....in ongeveer dezelfde opstelling als de de Rooy's in de trucks
Cyaadonderdag 14 september 2006 @ 16:33
zonde nu moet je die prachtige auto verkopen
Dr_Flashdonderdag 14 september 2006 @ 16:35
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:33 schreef Cyaa het volgende:
zonde nu moet je die prachtige auto verkopen
Hoezo?
BarraCupraCudadonderdag 14 september 2006 @ 16:40
sexy bak geworden man!
DaBuzzzzzdonderdag 14 september 2006 @ 18:49
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:33 schreef Cyaa het volgende:
zonde nu moet je die prachtige auto verkopen
Nope, dat ding gaat terug op de boot, of jullie moeten hem terug willen rijden natuurlijk
dutchmagezaterdag 16 september 2006 @ 09:29
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Nope, dat ding gaat terug op de boot, of jullie moeten hem terug willen rijden natuurlijk
het is dat ik moet werken.. anders zou ik dat graag willen doen..

succes in afrika alvast!

stiekem wederom een tvpee
DaBuzzzzzdinsdag 10 oktober 2006 @ 21:25
zo



Rally vering, verhoogd en meer veergang, samen met nieuwe verstelbare Koni's en strakke witte velgen!..



Nog wat frut en frot werk en nu 3,5 week van de start
BarraCupraCudadinsdag 10 oktober 2006 @ 22:02
witte velgen

heb ze ook op de cupra en witte velgen zijn GEIL!
DaBuzzzzzdinsdag 10 oktober 2006 @ 22:14
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:02 schreef BarraCupraCuda het volgende:
witte velgen

heb ze ook op de cupra en witte velgen zijn GEIL!
Punt!
Repeatdinsdag 10 oktober 2006 @ 22:19
je hebt 2 veren teveel?
DaBuzzzzzdinsdag 10 oktober 2006 @ 22:22
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:19 schreef Repeat het volgende:
je hebt 2 veren teveel?
neen, zijn de oude voorveren, de oude achterveren staaaaannn.........niet op de kaart
Deimos000woensdag 11 oktober 2006 @ 21:17
en www.mini-media.nl mag natuurlijk exclusief verslag doen heh?
DaBuzzzzzwoensdag 11 oktober 2006 @ 21:44
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:17 schreef Deimos000 het volgende:
en www.mini-media.nl mag natuurlijk exclusief verslag doen heh?
ja hoor, je bent welkom!
DaBuzzzzzmaandag 16 oktober 2006 @ 08:24
stukje hoger



MewBiemaandag 16 oktober 2006 @ 11:02
Je mag hem wel eens wassen
Furiousmaandag 16 oktober 2006 @ 11:05
Gaan jullie trouwens nog motortechnisch er ooit iets aan doen? Sorry als het al eens gevraagd is, maar op jullie site kan ik er niets over vinden.
DaBuzzzzzmaandag 16 oktober 2006 @ 13:04
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:05 schreef Furious het volgende:
Gaan jullie trouwens nog motortechnisch er ooit iets aan doen? Sorry als het al eens gevraagd is, maar op jullie site kan ik er niets over vinden.
Als in oppeppen?? motor is goed, meer pk's is voor later misschien leuk. een 20v kop past direct en levert 30pk xtra op......daar weer een fohn op levert zomaar 40pk op, alles binnen betrouwbare marges....maar das echt voor later
DaBuzzzzzmaandag 16 oktober 2006 @ 19:56
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:02 schreef MewBie het volgende:
Je mag hem wel eens wassen
BarraCupraCudamaandag 16 oktober 2006 @ 20:36
vetjes!!
rameijerdinsdag 17 oktober 2006 @ 10:27
Wat nou wassen! Een Rallybak was je zelden...mijn Impreza zit ook onder de prut!
DaBuzzzzzdinsdag 17 oktober 2006 @ 12:32
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:27 schreef rameijer het volgende:
Wat nou wassen! Een Rallybak was je zelden...mijn Impreza zit ook onder de prut!
bagger
rameijerdinsdag 17 oktober 2006 @ 12:55
Veel regen hier de laatste tijd dus de klei is goed zacht

/offtopic
DaBuzzzzzdinsdag 17 oktober 2006 @ 19:07
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:55 schreef rameijer het volgende:
Veel regen hier de laatste tijd dus de klei is goed zacht

/offtopic
Wavoorbandenbruikjij??
rameijerwoensdag 18 oktober 2006 @ 09:25
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:07 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Wavoorbandenbruikjij??
Gewone straatbanden hoor: Dunlop SP9000

Maar dat maakt het driften door de klei alleen maar leuker!
Annewoensdag 18 oktober 2006 @ 13:30
Ik ga hier even stiekem een TVP plaatsen .
NiGeLaToRwoensdag 18 oktober 2006 @ 13:54
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:30 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ga hier even stiekem een TVP plaatsen .
Hmm, zo stiekem is dat niet (*doet hetzelfde*).
DaBuzzzzzdonderdag 19 oktober 2006 @ 01:56
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:30 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ga hier even stiekem een TVP plaatsen .



Nieuwe vootoooss

http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia/
renkiedonderdag 19 oktober 2006 @ 12:48
Als je een oliekoeler zoekt kan ik je misschien helpen

www.racimex.de kan ik leveren voor een nette prijs

email, username @ xs4all.nl
SterkStaaltjedonderdag 19 oktober 2006 @ 13:04
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 01:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]




Nieuwe vootoooss

http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia/
Ziet er echt super uit met die witte velgen! Top!
DaBuzzzzzdonderdag 19 oktober 2006 @ 13:44
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:48 schreef renkie het volgende:
Als je een oliekoeler zoekt kan ik je misschien helpen

www.racimex.de kan ik leveren voor een nette prijs

email, username @ xs4all.nl
Thanks, we hebben er één met 12 rijen, 0,8 liter en een flens voor op het oliefilter, bevestiging en leidingwerk doen we zaterdag..

Gisteren avond tot 01:00 doorgegegaan: stuurbekrachting pomp vervangen, bodemplaat uitgemeten, imperial en dakconstructie gemonteerd, antenne aangesloten op radio (sja) en nog wat frot en frut werk.... van de week gaan er rally banden op, wordt de kooi gemonteerd, wordt ie uitgelijnd met wat afspoor en kunnen we gaan pakken
Oosthoekzondag 22 oktober 2006 @ 18:24
Cool. Waar gaat de trip nu weer naartoe?
BaraCudazondag 22 oktober 2006 @ 18:50
Dit keer ook een mooie plaat onder de auto zodat er geen stenen door je bak/motor kunnen slaan?
DaBuzzzzzzondag 22 oktober 2006 @ 20:59
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 18:50 schreef BaraCuda het volgende:
Dit keer ook een mooie plaat onder de auto zodat er geen stenen door je bak/motor kunnen slaan?
Yep, deze wordt deze week gemaakt; 1 plaat onder het carter en 1 onder de bak en doorlopend naar de hulpbak (stuk voor de 4wd)

Nieuwe vootoos, Q staat inmiddels dik 10cm hoger, heeft keiharde rallynoppenbanden, een extra accu, een extra oliekoeler en deze week gaat ook de kooi erin..

aanstaande zaterdag klaar!

http://www.audiquattrotrio.nl/site/1161465963775

rameijerwoensdag 25 oktober 2006 @ 12:30
Fantastisch mensen!

Is er een kans dat jullie ooit eens een rally komen doen in Griekenland?
DaBuzzzzzwoensdag 25 oktober 2006 @ 15:35
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:30 schreef rameijer het volgende:
Fantastisch mensen!

Is er een kans dat jullie ooit eens een rally komen doen in Griekenland?
Vaste land??? Ik droom er al jaren van de middelandse zee eens rond te rijden in auto of op motor....je loopt alleen geheid vast vanaf Syrie/Libanon naar Israel, maar daar gaan we volgend jaar wel mee aan de slag
DaBuzzzzzdonderdag 26 oktober 2006 @ 19:27
nog een week godverdomme!!!

DaBuzzzzzzondag 29 oktober 2006 @ 20:30
Site is klaar voor vertrek en ons dagboek, laatste foto's teogevoegd...nog een weekje pakken en wat last minute aanpassingen en zaterdag zijn we weg!



http://www.audiquattrotrio.nl/site
Furiouszondag 29 oktober 2006 @ 20:32


Zet 'em op!

(Het punt van de Amsterdam - Dakar is je auto verkopen, dat ga je toch niet doen hoop ik? )
DaBuzzzzzzondag 29 oktober 2006 @ 20:53
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:32 schreef Furious het volgende:


Zet 'em op!

(Het punt van de Amsterdam - Dakar is je auto verkopen, dat ga je toch niet doen hoop ik? )
Komt wel goed!
DaBuzzzzzvrijdag 3 november 2006 @ 21:35
MORGEN!

De start
Zaterdag is de start van de Amsterdam-Dakar Challenge 2006 op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord (TT Neveritaweg). We vertrekken vanuit één van de loodsen aldaar. Er wordt verzameld tussen 09.00 en 10.00 uur en om 11.00 uur zal het startschot klinken! Kom je ons uitzwaaien? Onderstaand een routebeschrijving. Er staan overigens Adam-Dakar-bordjes langs de weg.

Via Coentunnel
Ring A10, Coentunnel, afslag S118 richting Tuindorp Oostzaan (volg Noord 1), Cornelis Douwesweg, die overgaat in de Klaprozenweg. Na de afslag Noord 1 de eerste afslag rechts (is Van Riemsdijkweg), tweede linksaf (TT Neveritaweg).

DaBuzzzzzdinsdag 5 december 2006 @ 20:55
THUIS!

moe...... maar wat een heerlijke reis/challenge etc etc.....
Oosthoekdinsdag 5 december 2006 @ 22:46
Gefeliciteerd! ik zie graag foto's en een verslag tegemoet
Virus3000dinsdag 9 januari 2007 @ 19:19
Foto verslag?
HansUdinsdag 9 januari 2007 @ 19:35
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:19 schreef Virus3000 het volgende:
Foto verslag?
Dat zal eraan komen. Wees geduldig TS zal eerst eventjes uit moeten rusten
Welkom terug iig.
Virus3000dinsdag 9 januari 2007 @ 20:08
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:35 schreef HansU het volgende:

[..]

Dat zal eraan komen. Wees geduldig TS zal eerst eventjes uit moeten rusten
Welkom terug iig.
TS is nu al maand terug
DaBuzzzzzdonderdag 11 januari 2007 @ 00:04
Ja ik zit al weer helemaal in de "normale" modus...beetje jammer

Autovisie heeft ons verhaal prachtig vormgegeven, nummer 1 van dit jaar dat is

verder ben ik eerst druk met als ons video materiaal,

maar linkje naar een foto selectie:

http://www.audiquattrotrio.nl/amsterdam-dakar/1165442444166

HansUdonderdag 11 januari 2007 @ 09:44
Vette foto's.
Die foto van een rechte weg, slipsporen en een over de kop geslagen vrachtwagen. Geen gewonden
sangerdonderdag 11 januari 2007 @ 09:57
mooie en indrukwekkende foto's!
Gurbdonderdag 11 januari 2007 @ 11:08
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:57 schreef sanger het volgende:
mooie en indrukwekkende foto's!
idd, wat deed die patrol zo ver in de zee trouwens?
sangerdonderdag 11 januari 2007 @ 11:12
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:08 schreef Gurb het volgende:

[..]

idd, wat deed die patrol zo ver in de zee trouwens?
Carwash
HansUdonderdag 11 januari 2007 @ 11:13
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:08 schreef Gurb het volgende:

[..]

idd, wat deed die patrol zo ver in de zee trouwens?
Dat viel me ook al op ja. Water is niet echt goed voor auto's
zBusdonderdag 11 januari 2007 @ 11:57
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:04 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ja ik zit al weer helemaal in de "normale" modus...beetje jammer

Autovisie heeft ons verhaal prachtig vormgegeven, nummer 1 van dit jaar dat is

verder ben ik eerst druk met als ons video materiaal,

maar linkje naar een foto selectie:

http://www.audiquattrotrio.nl/amsterdam-dakar/1165442444166

[afbeelding]
Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen?
HansUdonderdag 11 januari 2007 @ 12:05
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef zBus het volgende:

[..]

Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen?
geen low gearing inderdaad. Daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Die bakken die nu Dakar rijden zijn allemaal speciaal aangepast, maar voor een amateur rit is dat natuurlijk niet te betalen.
DaBuzzzzzdonderdag 11 januari 2007 @ 18:15
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef zBus het volgende:

[..]

Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen?
Leuk dat je het vraagt, dát en de kleine wielomtrek is een handicap in het zware zand.

We moesten de zandpistes en duinen echt op snelheid en met tussen de 4500 en 6000 toeren nemen.
met 100 erin duiken en afhankelijk van de aard van het te nemen spoor haalden we het. Een paar keer dus flinke klappen gemaakt, 3 velgen krom en 4 van de 8 lampen stuk. Een paar keer vastgezeten en dan doe je er geen ruk aan. De koppeling trekt dat niet en je hebt hulp nodig, eenmaal los was het weer plankgas en dan ging het weer.

Lage gearing of een extra lage 1 en wielen/banden met grotere omtrek zijn eigenlijk een must.

Maar we hebben ook situaties gekend dat wij door of liever over het zand vlogen en de patrols en landcruisers vast kwamen te zitten. We hebben hoe dan ook wel risico's moeten nemen om snelheid te houden.

De patrol ging te water bij het strand van Campement Lac Rose. Die gasten reden hard door de vloedlijn, maar die is nogal steil en ze doken aan één kant de diepte in, gevolg was een slip naar links en plons de diepte in. Het water spoelde tot over de schoot van de bestuurder....We hebben hem eruit weten te krijgen en hij rijdt nog steeds!

De elektrische componenten zullen wel snel gaan opspelen met dat zoute water maar dat is nu geen zorg meer..


Voor de Arctic Challenge eind januari blijkt de audi niet op tijd terug te komen uit Gambia, maar niet getreurd; we gaan nu rijden met een Audi A4 RS4!!! Hij wordt volgende week in dezelfde kleuren gewrapt!

zie homepage www.audiquattrotrio.nl !

en

http://www.audiquattrotrio.nl/arctic_2007

sangerdonderdag 11 januari 2007 @ 20:25
Ik heb het topic nog even globaal doorgelezen, maar het niet echt kunnen vinden.

Wat is nu het benodigde budget voor een dergelijke onderneming?
DaBuzzzzzvrijdag 12 januari 2007 @ 09:27


http://www.arcticchallenge.nl/

mine mine mine!
DaBuzzzzzvrijdag 12 januari 2007 @ 09:30
Budget, sja

Alles valt of staat met sponsoring, en dan met name sponsoring in natura/partners.

In geld ben je voor reis, organisatie, vlucht en proviant en brandstoffen ongeveer 2500 p/p kwijt en dan doe je niks geks

Je auto is maar hoe gek je het wilt doen. Voor de extreme moet het iig een 4x4 zijn.
sangervrijdag 12 januari 2007 @ 09:40
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Budget, sja

Alles valt of staat met sponsoring, en dan met name sponsoring in natura/partners.

In geld ben je voor reis, organisatie, vlucht en proviant en brandstoffen ongeveer 2500 p/p kwijt en dan doe je niks geks

Je auto is maar hoe gek je het wilt doen. Voor de extreme moet het iig een 4x4 zijn.
Dus je kunt eigenlijk geen bedrag noemen voor als je dit ongesponsord zou willen ondernemen. Jammer.

Zo een tocht is echt iets wat ik ooit nog wel een keer zou willen doen. Of de echte dakarrally dan.
DaBuzzzzzvrijdag 12 januari 2007 @ 09:55
Weet je wat het is, als je zoiets zelf wilt doen met één auto dan moet je zorgen dat je materiaal absoluut goed is, en dan heb je het over een landcruiser van 20k plus 5k aan gear. Ga je met een groep en kun je goed sleutelen en out of the box, Mc gyver-en dan kun je met minder materiaal aan de slag.

De woestijn is prachtig, maar absoluut niet te onderschatten. Onze groep is in tijd van een kwartier in 2 groepen uiteengevallen en je vindt elkaar pas weer bij de volgende bestemming. Ben je met een kleinere groep dan is dat een groot risico. In je eentje met problemen ben je gewoon de lul. Je kunt niks en nergens naartoe. Dan moet je materiaal absoluut tip top zijn.

Er rijden aardig wat Fransen met pensioen door de woestijn en die rijden NOOIT alleen, terwijl ze in hokken rijden van een ton en meer
beschuitvrijdag 12 januari 2007 @ 09:57
tvp

Supervet die RS4; is wel ff wat anders dan die ouwe quattro haha
vosssvrijdag 12 januari 2007 @ 09:59
Wel een tof avontuur zou ik zeggen
zBusvrijdag 12 januari 2007 @ 10:08
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]


Voor de Arctic Challenge eind januari blijkt de audi niet op tijd terug te komen uit Gambia, maar niet getreurd; we gaan nu rijden met een Audi A4 RS4!!! Hij wordt volgende week in dezelfde kleuren gewrapt!

zie homepage www.audiquattrotrio.nl !

en

http://www.audiquattrotrio.nl/arctic_2007

niet helemaal goed gelezen, de quattro is niet optijd terug uit gambia... ik dacht dat de quattro niet op tijd terug zou komen van noordkaap om mee te rijden... en dus die rs4 naar gambia Anyway super cool dat Pon die rs4 ter beschikking stelt voor jullie...
zBusvrijdag 12 januari 2007 @ 10:16
Ik lees net even de website door en volgens mij heb je, als ik het goed lees, niet 1 keer een lekke band gehad? Als ik die lui uit de echte dakar zo hoor is dat namelijk het grootste probleem met de banden?
DaBuzzzzzvrijdag 12 januari 2007 @ 10:21
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:16 schreef zBus het volgende:
Ik lees net even de website door en volgens mij heb je, als ik het goed lees, niet 1 keer een lekke band gehad? Als ik die lui uit de echte dakar zo hoor is dat namelijk het grootste probleem met de banden?
Het aantal lekke banden is 2 geloof ik, staat op de stats van de site

hier om precies te zijn http://www.audiquattrotrio.nl/adamdakar

We hebben deze in korte tijd gehad op een stuk met hoge snelheid en kamelengras. We reden met binnenbanden dus lek rij je niet op stenen maar met lage bandenspanning en een gat of bult.

De rallybanden die we gebruikt hebben, hebben ons ook verbaasd in positieve zin. We rijden natuurlijk niet zo hard als de toppers die je nu elke dag op TV ziet, dat is denk ik het grootste verschil

Onze hoogste snelheid op onverhard was 130....ook hard kan ik je zeggen!
DaBuzzzzzvrijdag 12 januari 2007 @ 10:22
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:57 schreef beschuit het volgende:
tvp

Supervet die RS4; is wel ff wat anders dan die ouwe quattro haha
Q is een super auto!!!

Alleen jammer van die 290 pk minder
Reza-imprezavrijdag 12 januari 2007 @ 10:28
Ik heb zelf ook eens gescheurd in zo, n audi quattro van dit model , lekker autotje , gaat heerlijk scheef in de bochten
zBusvrijdag 12 januari 2007 @ 10:35
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:22 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Q is een super auto!!!

Alleen jammer van die 290 pk minder
moet je kijken voor een urquattro... zijn alleen iets minder betrouwbaar met die turbo denk ik.
sangervrijdag 12 januari 2007 @ 10:42
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Weet je wat het is, als je zoiets zelf wilt doen met één auto dan moet je zorgen dat je materiaal absoluut goed is, en dan heb je het over een landcruiser van 20k plus 5k aan gear. Ga je met een groep en kun je goed sleutelen en out of the box, Mc gyver-en dan kun je met minder materiaal aan de slag.

De woestijn is prachtig, maar absoluut niet te onderschatten. Onze groep is in tijd van een kwartier in 2 groepen uiteengevallen en je vindt elkaar pas weer bij de volgende bestemming. Ben je met een kleinere groep dan is dat een groot risico. In je eentje met problemen ben je gewoon de lul. Je kunt niks en nergens naartoe. Dan moet je materiaal absoluut tip top zijn.

Er rijden aardig wat Fransen met pensioen door de woestijn en die rijden NOOIT alleen, terwijl ze in hokken rijden van een ton en meer
Oke, duidelijk. Het is overigens voorlopig nog niet aan de orde. Het is allemaal toekomstmuziek.
SterkStaaltjevrijdag 12 januari 2007 @ 17:31
Mooi verslag op de site, heb het even snel zitten lezen. Maar gaan jullie de artic challenge nou met een RS4 rijden of de A3 Sportback zoals op de site staat?
quote:
Laatste nieuws: Audi Nederland BV / Pon's Automobiel Handel stelt het AudiQuattroTrio een Audi A3 Sportback (3.2 quattro) ter beschikking voor deelname aan de Arctic Challenge 2007.
DaBuzzzzzvrijdag 12 januari 2007 @ 18:36
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:31 schreef SterkStaaltje het volgende:
Mooi verslag op de site, heb het even snel zitten lezen. Maar gaan jullie de artic challenge nou met een RS4 rijden of de A3 Sportback zoals op de site staat?
[..]
Sja geloof dat de RS4 waarschijnlijk niet doorgaat, in dat geval wordt het de A3 sportback quattro 6 cil. Ook 250 paarden maar in vergelijk met de RS4 wel jammer
zBuszaterdag 13 januari 2007 @ 00:21
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:36 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Sja geloof dat de RS4 waarschijnlijk niet doorgaat, in dat geval wordt het de A3 sportback quattro 6 cil. Ook 250 paarden maar in vergelijk met de RS4 wel jammer
Is het dan niet toffer om via Pon proberen om voor dat bedrag dat ze aan afschrijving kwijt zijn een urquattro tip top in orde te krijgen? Om een beetje in de old-school quattro style te blijven?
SterkStaaltjezaterdag 13 januari 2007 @ 00:25
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 00:21 schreef zBus het volgende:

[..]

Is het dan niet toffer om via Pon proberen om voor dat bedrag dat ze aan afschrijving kwijt zijn een urquattro tip top in orde te krijgen? Om een beetje in de old-school quattro style te blijven?
Pon zal wel doelen op de promotie van de A3 sportback denk ik zo.
zBuszaterdag 13 januari 2007 @ 00:30
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 00:25 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Pon zal wel doelen op de promotie van de A3 sportback denk ik zo.
Mwah denk dat dat wel zal meevallen. Misschien voor de autovisie ja. Zou ik alsnog meer respect hebben voor Pon als ze zo'n urquattro fatsoenlijk laten draaien om te laten zien hoe betrouwbaar het merk wel niet is dan bijvoorbeeld met een nieuwe a3 te laten zien hoe goed die is...
DaBuzzzzzmaandag 22 januari 2007 @ 09:39
whehehehe



Ruzie aan de Letse grens
DaBuzzzzzwoensdag 24 januari 2007 @ 13:43
Oeps!!



zie verhaal:

Update 22:45u: Het venijn zat 'm duidelijk in de staart van de etappe vandaag. Op een paar kilometer voor de finish nabij Sinettä is TPQ van de weg gegleden en in een sneeuwwand tot stilstand gekomen. De mannen zijn gelukkig heel en de auto ook, maar dat het doodzonde is moge duidelijk zijn: ze lagen op de 2e plek!

Hier alles

http://www.audiquattrotrio.nl/arctic-dagboek/1168728381860
DaBuzzzzzwoensdag 24 januari 2007 @ 13:43
mensen nog ons verhaal gelezen in de autovisie van januari???