DaBuzzzzz | donderdag 26 januari 2006 @ 23:23 |
Vind het een eigen topic waard. We hebben dit gekocht een paar maanden geleden: ![]() Een heuse Audi Quattro Coupé uit 1985, Vleugellam en al 1,5 jaar stilstaand Inmiddels veel sponsors en nog meer uren werk verder, is dit hem geworden: Op 5 feb aanstaande vertrekken we dus naar de Noordkaap op het Noordelijkste puntje van Laplap. Eenmaal terug nadat we hebben gewonnen ![]() Eigenlijk gaan we nog veel verder dan Dakar, omdat we het goede doel dat we ondersteunen gaan bezoeken. Dit bevind zich in het meest oostelijke puntje van Gambia, midden in Afrika. Alle details vind je hier: www.audiquattrotrio.nl Geen spam, hoewel we nog wel één sponsor kunnen gebruiken natuurlijk. Alle reacties welkom! ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 26 januari 2006 @ 23:25 |
![]() | |
Rool.and.the.Gang | donderdag 26 januari 2006 @ 23:27 |
Mooi initiatief, mooie naam ook. Maar is 136pk wel voldoende eigenlijk? Kleurenschema is trouwens ook lekker. ![]() | |
Steve-O | donderdag 26 januari 2006 @ 23:28 |
Stoer . Wil ik ook ooit nog wel is een keer doen vooral in een audi quattro ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 26 januari 2006 @ 23:30 |
136 pk op 4 wielen en sper is zat!....ja je gaat niet hard door rul zand, in zn 3 hooguit maar het ding heeft ons aangenaam verrast op IJburg......tis een Rally maar dan voor dwaze mannen met laag budget.. Op vlak doet ie lachend 200 echte kilometers per uur ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 26 januari 2006 @ 23:32 |
Ik ga julie (online) volgen, een goede inspiratiebron ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 26 januari 2006 @ 23:34 |
quote:Maybe teamen we wel op voor 2010...ideeen zat maar er gaat nu erg veel tijd in zitten....dus bij retour begin 2007 gaan we ideeen spuien. De arctic (naar de noordkaap) is na vertrek live via GPS tracking te volgen op de www.arctic-challenge.nl site | |
Kolkie | donderdag 26 januari 2006 @ 23:42 |
sweetness! super! | |
Virus3000 | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:07 |
Veel succes dan alvast! | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:39 |
Thanks! | |
PNG | vrijdag 27 januari 2006 @ 03:14 |
Vet. PromoTeam ouwe: | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 09:14 |
Naaais!!.....Die lampen zitten er btw ook op nu | |
FunnyName | vrijdag 27 januari 2006 @ 09:46 |
Coool | |
Impry | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:15 |
Hij is mooi geworden hoor! Complimenten. | |
Metro2005 | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:21 |
quote:Als je de dakar wilt gaan rijden met die auto zou ik hem niet zo laag op zijn wielen laten staan ![]() Dan zit je bij de eerste de beste zandduin vast. | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:25 |
quote:Zo laag is voor de Arctic, naar Afrika gaat ie omhoog ja. Het is niet Le Dakar die we gaan rijden maar een low budget alternatief. Hoewel zwaar terein af en toe zal het niet 100 km dwars door de zandduinen raggen worden. De looks zijn veel meer een nostalgie dan dat de auto een Le Dakar waardig apparaat wordt, daar zijn de budgetten gewoon veel te klein voor....Omhoog moet ie sowieso, maar das werk voor na de Noordkaap dus ![]() | |
Maikalo | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:25 |
Je gaat zeker ook het meeste gewoon over de wegen en niet specials gaan doen over de zandduinen ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:27 |
quote:0% asfalt, make no mistake....tis wel een echte rally | |
_Vulcanus_ | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:31 |
quote:Ik ben wel benieuwd met wat voor budget je zo'n rally kan rijden? Heel veel succes alvast, hoop dat jullie winnen. | |
NiGeLaToR | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:33 |
Wow, erg mooi gedaan, een eer voor die auto - hopelijk houden jullie hem heel ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 10:40 |
Heel houden ja..... ![]() ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 12:35 |
Wil fok! niet op de motorkap??? | |
Cosworth | vrijdag 27 januari 2006 @ 12:38 |
Ontzettend gaaf! *TVP! | |
RealBizkit666 | vrijdag 27 januari 2006 @ 12:50 |
quote:Mailtje naar PR sturen. ![]() | |
Jimmie | vrijdag 27 januari 2006 @ 12:55 |
quote:Bij Adam-Dakar rij je wel degelijk heelveel over asfalt (al zitten deze wel is redelijk onder het zand) en natuurlijk heb je ook wel stukken woestijn waardoor je heen moet ploegen ![]() Maar kostte die auto bij aanschaf maar 500 euro? En ga je 'm daar laten verkopen voor het goede doel? Zou ik zonde van m'n Audi Quattro vinden tenzij die behoorlijk brak is. | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 13:01 |
quote:De route bestaat niet met de amsterdam dakar, wij plotten onze eigen koers en alleen bij het convooi in Senegal sluiten we weer aan. Officieel past de wagen in budget. Sponsoring in natura heeft dat.. We beraden ons nog over alternatieven, het goede doel van ons wordt toch wel voorzien... | |
Tjabbo | vrijdag 27 januari 2006 @ 13:17 |
Leuk man! Wat hebben jullie er allemaal aan gedaan? (hij was 'vleugellam' meaning??? ) Wat interior foto's zou ook tof zijn ![]() | |
Jimmie | vrijdag 27 januari 2006 @ 13:28 |
quote:Ah je rijdt niet officieel mee, maar rijdt gewoon met die lui mee? Moet je alleen weer in je eentje terug naar huis, aangezien de rest na de veiling naar huis gaat met het vliegtuig ![]() En de konvooi prefereert de wegen toch zoveel mogelijk, door al die brakke auto's en velen fwd'ers. | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 13:32 |
quote:We rijden weldegelijk officieel mee, maar de organisatie doet geen ene ruk, 0 ondersteuning dus je route staat ook vrij. Wij gaan de moeilijkere route uitstippelen, de auto kan het aan is technisch 100% Na aankomst in Dakar en Banjul moeten sowieso nog 500km het binnenland in en verlaten we de club.....mischien nog een paar dagen strand en hotel en dan hop, naar huis | |
Sterke_Yerke | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:05 |
Tof van die rally, maar waarom worden zulke rallye's, ook deze, altijd in verband gebracht met goede doelen? Is het om het goed gepraat te krijgen dat je met 100 km/h door de krottenwijken heen crossed? ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:15 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:18 |
Inderdaad, een sponsor betalad niet voor een vakantieritje van eeen groepje jongeren, en dat komt ook niet in de krant. Maar als je aan goede doeen doet, staat hart van nederland voor je te trappelen, en dat lokt weer sponsors. | |
Flyingdutchman | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:19 |
Ziet er veel belovend uit!!! Ik ga het volgen. | |
rudedeltadude | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:21 |
ik ga het ook volgen! alleen jammer dat het geen lancia is! | |
Sterke_Yerke | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:38 |
quote:Ze willen naar dakar en verder, niet een rondje rondom het dorp ![]() ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:58 |
quote:een HF integrale is toch niet te versmaden hoor! Maar het blijft nadoen van de Quattro natuurlijk! | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:00 |
Gaaf, heb je nog iemand nodig die het elektronisch aspect regelt? ![]() ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 21:51 |
quote: ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:19 |
quote:Kort lijstje: (uiteindelijk nog veel meer maar dan heb je een idee) * Looks (lijkt me duidelijk) * Aandrijfassen vernieuwd * waterdichte luchtinlaat * 220 volt omvormer met 3000 watt piek vermogen (2e accu erbij), omvormer zorgt andersom als je de auto bij stalling in het stopcontact steekt dat de accus worden bijgevuld en de interieur ventilator aan kan blijven staan. * Zelfgemaakte standkachel (op diezelfde stopcontact aanluiting) gemaakt van een verwarmingselement van een vaatwasser, bypass van koelsysteem en een circulatiepomp. Ookal vriest het 30 graden (en dat doet het in Finland) 's nachts blijft de motor lekker warm, en het interieur ook ![]() * 3 navigatiesystemen * dubbele carkit voor 2 telefoons * Extra brandstoftank (nog niet ingebouwd) * Grote beurt uiteraard * Extra Radiator * Diverse soorten banden * uitgelijnd en gebalanceerd * Acterbank verwijderd, 2e accu staat daar en kuipstoel in het midden, ala de Le Dakar Trucks * hele zooi klein werk, 2 x 3 ver en breedstraler voorop etc etc.... ![]() | |
Furious | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:38 |
quote:Maar ik ben gooooeeeed hoor! ![]() ![]() | |
-_Tommy_- | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:49 |
ding ziet er goed uit ![]() ![]() | |
DaBuzzzzz | zaterdag 28 januari 2006 @ 01:27 |
quote:Das alleen voor Afrika de bedoeling en dan is het op toebeurt rijden, navigeren, rusten | |
Kluupkluup | zaterdag 28 januari 2006 @ 03:05 |
mooi ding ![]() TVP | |
jochem8 | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:43 |
Wow ziet er gaaf uit he! Ben behoorlijk jaloers! | |
Arendt | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:59 |
Prachtige wagen, succes! | |
B_BOY | zaterdag 28 januari 2006 @ 19:38 |
ben op de noordkaap geweest en in gambia. en ik wens jullie veel succes. | |
DaBuzzzzz | zondag 29 januari 2006 @ 15:37 |
quote:Dat klinkt alsof je denk dat we geen enkele kans maken ![]() | |
JosvG | zondag 29 januari 2006 @ 18:14 |
Mooie auto ![]() Ik vind het geweldig wat jullie gaan doen, ik ga het zeker volgen! | |
DaBuzzzzz | maandag 30 januari 2006 @ 13:48 |
![]() | |
Furious | maandag 30 januari 2006 @ 13:49 |
quote: ![]() | |
JosvG | maandag 30 januari 2006 @ 14:16 |
quote: ![]() | |
DaBuzzzzz | maandag 30 januari 2006 @ 14:16 |
Lichtjes best wel nodig in de scandinavische bossen ![]() | |
Catch22- | maandag 30 januari 2006 @ 14:29 |
gruwelijk vette bak! Succes! | |
DaBuzzzzz | woensdag 1 februari 2006 @ 22:25 |
Update: Vandaag APK eindelijk, we hadden moeite om de C02 goed te krijgen (hij is niet nieuw) Morgen Cruisecontroll inbouw en extra sterke nieuwe dynamo. Vrijdag stereo inbouwen en laatste sponsorstickers, wat spul nog wegwerken en verzamelen voor vertrek Zaterdag nog laatste check en dan naar Lichtenvoorde, Hotel in en zondag ochtend vroeg de start... We zijn nog niet klaar dus! | |
Furious | woensdag 1 februari 2006 @ 22:29 |
Meeeeeeer foto's! ![]() | |
Catch22- | woensdag 1 februari 2006 @ 22:30 |
cruisecontrol in een rallyback ? | |
DaBuzzzzz | woensdag 1 februari 2006 @ 22:46 |
quote: ![]() ![]() Een cruisecontroll rijdt dan wel zo rustig en je haalt de max eruit. Het navigeren is wat deze proef moeilijk maakt, van CP naar CP zonder dat je de route van tevoren kent of in je routeboek hebt. Alleen Duitsland wordt planken...en daar hebben de V10 touaregs en de V6 A6 quattro's voordeel natuurlijk | |
DaBuzzzzz | woensdag 1 februari 2006 @ 22:47 |
quote:Zie site, zondag zal ik nog wel wat online (laten) pleuren | |
DaBuzzzzz | zaterdag 4 februari 2006 @ 23:02 |
Vanaf vandaag zijn we te volgen op carrierweb. Morgen de start rond 1500 kijk maar http://arctic.challenge.carrierweb.com | |
DaBuzzzzz | zondag 5 februari 2006 @ 12:54 |
exacte vertrek tijd is 14:15 | |
Alexxxxx | zondag 5 februari 2006 @ 15:58 |
leuk systeem, dat volggebeuren, daar kunnen ze bij Le Dakar nog wta van leren, deze doet het wel ![]() nu een 15e plaats, vlak voor Osnabrück | |
DaBuzzzzz | zondag 5 februari 2006 @ 16:05 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nee, ze reden 2e, hebben met 200 per uur een steen tegen de bak gekregen en deze is lek. 10cm gat in de versnellingsbak. Zo het er naar uitziet is het over en sluiten.... Wordt vervolgd | |
Alexxxxx | zondag 5 februari 2006 @ 16:14 |
dat is wel een erg vroeg einde, na nog geen twee uren ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 5 februari 2006 @ 16:16 |
Ja godverredomme! zoveel tijd en moeite en dan een fucking steen die dit moet veroorzaken... wordt vervolgd, info komt langzaam binnen, onderhoudsauto is erbij maar die gasten zijn natuurlijk druk bezig | |
dutchmage | zondag 5 februari 2006 @ 17:13 |
quote:dikke domper.. nu gaan ze niet verder rijden.? vond het al zo vreemd dat ze net over de grens waren en de rest al bij bremen.. ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 5 februari 2006 @ 17:17 |
Update, als alles meezit (ombouw e.d.) gaan ze met de vervangende auto door. Winst zit er niet meer in, maar rijden doen ze dan weer.. | |
JosvG | zondag 5 februari 2006 @ 17:27 |
Jammer dat er zo vroeg al zo'n groot probleem is, ik hoop iig dat ze verder kunnen, sterkte! ![]() | |
Bauhaus | zondag 5 februari 2006 @ 17:28 |
Zit Kluivert achter het stuur ozo... | |
DaBuzzzzz | zondag 5 februari 2006 @ 17:54 |
quote:Mwhoehoehoehahah....... ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 5 februari 2006 @ 19:37 |
Update: ze rijden weer en een nieuwe versnellingsbak is reeds onderweg | |
Alexxxxx | zondag 5 februari 2006 @ 21:42 |
dat is goed nieuws ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 5 februari 2006 @ 21:58 |
Eerste vootoos van de start: en Tom in gesprek met Bas, vóór de start. http://www.audiquattrotrio.nl/files/video/video1.wmv Inmiddels hebben ze een andere deelnemer met pech weer ingehaald en gaan ze het veer van 22:15 waarschijnlijk net halen. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door DaBuzzzzz op 06-02-2006 12:49:00 ] | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 07:54 |
De nacht door zijn de mannen inmiddels iets boven de lijn Oslo - Stockholm, ongeveer in het midden van Zweden, rijdend op kleine B weggetjes naar het Noorden. De achterstand wordt ingelopen, zij het niet al te snel. Het gat met de hekkensluiter van de groep die geen problemen heeft gekend is nog ongeveer 80 km. Toch knap gereden met dik 4 uur achterstand! ![]() | |
jochem8 | maandag 6 februari 2006 @ 12:16 |
Heel sterk gereden. Bagger dat het zo vroeg al mis is gegaan nu ![]() | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 15:00 |
Deelnemers gaan nu een GPRS gat in....betekent 2 a 3 uur lang geen GPS info, of heel rare info...lijken stil te staan en dan ineens 100km verderop ploep! | |
sanger | maandag 6 februari 2006 @ 15:13 |
zonde van die steen ![]() Anders hadden ze op kop meegedaan? | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 15:41 |
gezien de tijd die ze hebben goedgemaakt, hadden ze met de Q absoluut voorin gereden...afijn, er komt nog meer | |
NiGeLaToR | maandag 6 februari 2006 @ 15:45 |
Vraagje, wat zijn die zwarte schijven over die velgen? Is dat voor de sneeuwkettingen? Heb het wel vaker gezien, maar geen idee wat 't is ![]() Verdeer cool verhaal, succes enzo! | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 15:48 |
zijn voor snowspikes, een soort sneeuwketting maar dat stijf en met 1 klik erop....op zich gaat het nog maar ze hebben slecht weer nu en de 2wd heeft er moeite mee.....110 per uur evengoed ![]() | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 20:31 |
Ze hebben 2 equips ingehaald!!...en nog 200 km tot de halfway point met morgen een rustdag.....32 uur rijden inmiddels met 4 uur oponthoud door de problemen | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 21:22 |
het weer vandaag aldaar ![]() | |
jochem8 | maandag 6 februari 2006 @ 21:43 |
Das nie werm! | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 21:45 |
en fokking glad en een hoog elandgehalte zo ik begrijp ![]() | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 22:41 |
Binnen!! rust.................. | |
jochem8 | maandag 6 februari 2006 @ 22:45 |
En nu verder sleutelen neem ik aan? Wanneer komt die nieuwe bak? | |
DaBuzzzzz | maandag 6 februari 2006 @ 22:59 |
quote:bak komt eraan....maar de rest is nog onduidelijk..... | |
sanger | dinsdag 7 februari 2006 @ 08:24 |
quote:Hoe bedoel je onduidelijk? Als die nieuwe bak er is, mogen ze dan in de originele auto verder? Lijkt me een voordeel aangezien dat een quattro is en de reserve niet. | |
One_conundrum | dinsdag 7 februari 2006 @ 09:25 |
geniaaaaaaal | |
DaBuzzzzz | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:14 |
http://www.audiquattrotrio.nl/site/1139338197881 laatste voootooos | |
jochem8 | woensdag 8 februari 2006 @ 00:15 |
Haha prachtig, vooral die laatste foto. | |
DaBuzzzzz | woensdag 8 februari 2006 @ 08:30 |
En de start voor etappe 2 is aan de gang! http://arctic.challenge.carrierweb.com | |
jochem8 | woensdag 8 februari 2006 @ 12:06 |
Jullie zijn AQT-SkodaOctDuo? | |
DaBuzzzzz | woensdag 8 februari 2006 @ 13:05 |
quote:Yep, omgedoopt ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 9 februari 2006 @ 23:29 |
Veel updates, én nieuwe fotos onderaan de homepage http://www.audiquattrotrio.nl/site oa | |
DaBuzzzzz | vrijdag 10 februari 2006 @ 11:46 |
Men is gestart voor de retour etappe, 32 uur door -20 en afzakken naar het zuiden op dezlefde basis CP's op Coordinaten) Men is vermoeid en gaat voor safe Wordt vervolgd | |
DaBuzzzzz | vrijdag 10 februari 2006 @ 23:11 |
ze rijden op de 9e plek.....een paar teams proberen alternatieve routes maar ik voorspel dat dat niet gaat werken.....in de buurt van stockholm, dus het gaat eindelijk weer een beetje richting thuis.....het wordt afzien, de vermoeidheid slaat echt toe en wij zorgen thuis weer voor het plotten van de koers....de bijrijder kan dan een tukkie doen om bij te tanken. Zoals het er naar uit ziet de finisch morgen in Hilversum op het terein van vesting Finance.... | |
Tjabbo | zaterdag 11 februari 2006 @ 09:29 |
Cool verhaal om te volgen hoor ![]() Letterlijk en figuurlijk ![]() | |
DaBuzzzzz | zaterdag 11 februari 2006 @ 11:47 |
NL is in zicht en de verrassing gaat lukken!!!.....weer een nacht naar de klote maar what gives??? 18 feb op rtl5 om 16:30 bij autoXperience zie je de start, de 2 volgende zaterdagen de rit en resp. de finish.....kmot weg nu! ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 12 februari 2006 @ 16:06 |
En de Finish gisteren middag. Op de A6, ter hoogte van Almere hebben we een switch gemaakt. De Quattro was in de afgelopen dagen teruggebracht, een nieuwe bak besteld en gewisseld. Dus bij de Finish kwamen beide auto's over de streep.... Cooliet niet??? en ook goed voor de sponsors uiteraard ![]() http://www.audiquattrotrio.nl/site/1139748009983 | |
DaBuzzzzz | maandag 13 februari 2006 @ 10:51 |
![]() ![]() Is het al November??? | |
jochem8 | maandag 13 februari 2006 @ 11:54 |
Heheh jammer dat het ietwat teleurstellend gelopen is. Ik kijk al uit naar Gambia (Gambia was het toch?). Respect dat die Skoda het uit heeft gehouden ![]() | |
DaBuzzzzz | maandag 13 februari 2006 @ 11:59 |
quote:Vind het heel knap dat ze toch zo goed hebben gereden, schadeloos en die 4,5 uur achterstand bijna volledig ingelopen. De skoda was prima, afgezien van de 2wd had ie gelukkig wel eps en dat is met 2wd aan de voorwielen best handig.. Nu wat incentive en hospitality werk op het circuit enzo én de Audi weer terugbrengen in de staat voor vertrek, (hij moet omhoog en er moet en plaat onder) (gebeurt ons niet nog een keer)), dan zij we weer klaar. Dus heel wat rustiger dan de stress voor vertrek naar het noorden....In november pas is de start naar Afrika, Banjul en verder Gambia in ja. [ Bericht 1% gewijzigd door DaBuzzzzz op 13-02-2006 14:15:32 ] | |
Alexxxxx | maandag 13 februari 2006 @ 13:30 |
Gefeliciteerd dat julie toch gefinishd zijn ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 19 februari 2006 @ 16:04 |
Site is helemaal bijgwerkt en vanavond de herhaling van deel 1 in AutoXperience Alle fotos http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia En wat videos http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia/video En het voorlopige uitzendschema Zaterdag 18 feb RTL7 19:55 uur Uitzending 1 Zaterdag 25 feb RTL5 16:30 uur Herhaling uitzending 1 Zaterdag 25 feb RTL7 19:55 uur Uitzending 2 Zaterdag 4 maart RTL5 16:30 uur Herhaling uitzending 2 Zaterdag 11 maart RTL7 19:55 uur Uitzending 3 Zondag 18 maart RTL5 16:30 uur Herhaling uitzending 3 | |
jochem8 | zondag 19 februari 2006 @ 16:25 |
Kan iemand de afleveringen misschien capturen en ergens online pleuren? Ik kan geen Nederlandse zenders ontvangen helaas. | |
rameijer | maandag 20 februari 2006 @ 15:07 |
*same here* | |
DaBuzzzzz | maandag 20 februari 2006 @ 18:53 |
staat inmiddels wat meer materiaal op de fotos en media link op de site.....autoXperience weet ik niet of dat haat lukken, is wel opgenomen en moet nog omgezet.....ken wel effe duren.... | |
jochem8 | maandag 20 februari 2006 @ 19:34 |
Ik wacht geduldig af ![]() | |
DaBuzzzzz | dinsdag 12 september 2006 @ 23:46 |
Schop!.....nog 7 weken......updates zat: http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia http://www.audiquattrotrio.nl/site Custom rally vering is in de maak, extra radiator en oliekoeler ook, nog wat frot en frutwerk en dan is het hok echt klaar | |
One_conundrum | woensdag 13 september 2006 @ 09:20 |
![]() ![]() | |
rameijer | woensdag 13 september 2006 @ 13:01 |
Mooi bakkie hoor! ![]() De eerste succesvolle AWD rally-auto ![]() | |
DaBuzzzzz | woensdag 13 september 2006 @ 19:56 |
Yepperdepep ![]() | |
Furious | woensdag 13 september 2006 @ 19:59 |
Hij blijft vet! Als jullie ooit nog een navigator nodig hebben hoor ik het wel he. ![]() | |
rameijer | donderdag 14 september 2006 @ 13:04 |
Of testrijder... ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 14 september 2006 @ 14:56 |
We zitten al met z'n 3-en aan boord....in ongeveer dezelfde opstelling als de de Rooy's in de trucks ![]() | |
Cyaa | donderdag 14 september 2006 @ 16:33 |
zonde nu moet je die prachtige auto verkopen | |
Dr_Flash | donderdag 14 september 2006 @ 16:35 |
quote:Hoezo? ![]() | |
BarraCupraCuda | donderdag 14 september 2006 @ 16:40 |
sexy bak geworden man! | |
DaBuzzzzz | donderdag 14 september 2006 @ 18:49 |
quote:Nope, dat ding gaat terug op de boot, of jullie moeten hem terug willen rijden natuurlijk ![]() | |
dutchmage | zaterdag 16 september 2006 @ 09:29 |
quote:het is dat ik moet werken.. anders zou ik dat graag willen doen.. succes in afrika alvast! stiekem wederom een tvpee ![]() | |
DaBuzzzzz | dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:25 |
zo Rally vering, verhoogd en meer veergang, samen met nieuwe verstelbare Koni's en strakke witte velgen!.. Nog wat frut en frot werk en nu 3,5 week van de start ![]() | |
BarraCupraCuda | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:02 |
witte velgen ![]() heb ze ook op de cupra en witte velgen zijn GEIL! | |
DaBuzzzzz | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:14 |
quote:Punt! ![]() | |
Repeat | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:19 |
je hebt 2 veren teveel? | |
DaBuzzzzz | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:22 |
quote:neen, zijn de oude voorveren, de oude achterveren staaaaannn.........niet op de kaart | |
Deimos000 | woensdag 11 oktober 2006 @ 21:17 |
en www.mini-media.nl mag natuurlijk exclusief verslag doen heh? ![]() | |
DaBuzzzzz | woensdag 11 oktober 2006 @ 21:44 |
quote:ja hoor, je bent welkom! | |
DaBuzzzzz | maandag 16 oktober 2006 @ 08:24 |
stukje hoger ![]() | |
MewBie | maandag 16 oktober 2006 @ 11:02 |
Je mag hem wel eens wassen ![]() | |
Furious | maandag 16 oktober 2006 @ 11:05 |
Gaan jullie trouwens nog motortechnisch er ooit iets aan doen? Sorry als het al eens gevraagd is, maar op jullie site kan ik er niets over vinden. ![]() | |
DaBuzzzzz | maandag 16 oktober 2006 @ 13:04 |
quote:Als in oppeppen?? motor is goed, meer pk's is voor later misschien leuk. een 20v kop past direct en levert 30pk xtra op......daar weer een fohn op levert zomaar 40pk op, alles binnen betrouwbare marges....maar das echt voor later | |
DaBuzzzzz | maandag 16 oktober 2006 @ 19:56 |
quote: ![]() | |
BarraCupraCuda | maandag 16 oktober 2006 @ 20:36 |
vetjes!! | |
rameijer | dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:27 |
Wat nou wassen! ![]() ![]() | |
DaBuzzzzz | dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:32 |
quote: ![]() | |
rameijer | dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:55 |
![]() ![]() /offtopic | |
DaBuzzzzz | dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:07 |
quote:Wavoorbandenbruikjij?? | |
rameijer | woensdag 18 oktober 2006 @ 09:25 |
quote:Gewone straatbanden hoor: Dunlop SP9000 ![]() Maar dat maakt het driften door de klei alleen maar leuker! ![]() | |
Anne | woensdag 18 oktober 2006 @ 13:30 |
Ik ga hier even stiekem een TVP plaatsen ![]() | |
NiGeLaToR | woensdag 18 oktober 2006 @ 13:54 |
quote:Hmm, zo stiekem is dat niet (*doet hetzelfde*). ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 19 oktober 2006 @ 01:56 |
quote: ![]() ![]() Nieuwe vootoooss http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia/ | |
renkie | donderdag 19 oktober 2006 @ 12:48 |
Als je een oliekoeler zoekt kan ik je misschien helpen www.racimex.de kan ik leveren voor een nette prijs email, username @ xs4all.nl | |
SterkStaaltje | donderdag 19 oktober 2006 @ 13:04 |
quote:Ziet er echt super uit met die witte velgen! Top! | |
DaBuzzzzz | donderdag 19 oktober 2006 @ 13:44 |
quote:Thanks, we hebben er één met 12 rijen, 0,8 liter en een flens voor op het oliefilter, bevestiging en leidingwerk doen we zaterdag.. Gisteren avond tot 01:00 doorgegegaan: stuurbekrachting pomp vervangen, bodemplaat uitgemeten, imperial en dakconstructie gemonteerd, antenne aangesloten op radio (sja) en nog wat frot en frut werk.... van de week gaan er rally banden op, wordt de kooi gemonteerd, wordt ie uitgelijnd met wat afspoor en kunnen we gaan pakken ![]() | |
Oosthoek | zondag 22 oktober 2006 @ 18:24 |
Cool. Waar gaat de trip nu weer naartoe? | |
BaraCuda | zondag 22 oktober 2006 @ 18:50 |
Dit keer ook een mooie plaat onder de auto zodat er geen stenen door je bak/motor kunnen slaan? ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 22 oktober 2006 @ 20:59 |
quote:Yep, deze wordt deze week gemaakt; 1 plaat onder het carter en 1 onder de bak en doorlopend naar de hulpbak (stuk voor de 4wd) Nieuwe vootoos, Q staat inmiddels dik 10cm hoger, heeft keiharde rallynoppenbanden, een extra accu, een extra oliekoeler en deze week gaat ook de kooi erin.. aanstaande zaterdag klaar! ![]() http://www.audiquattrotrio.nl/site/1161465963775 ![]() | |
rameijer | woensdag 25 oktober 2006 @ 12:30 |
Fantastisch mensen! ![]() Is er een kans dat jullie ooit eens een rally komen doen in Griekenland? ![]() | |
DaBuzzzzz | woensdag 25 oktober 2006 @ 15:35 |
quote:Vaste land??? Ik droom er al jaren van de middelandse zee eens rond te rijden in auto of op motor....je loopt alleen geheid vast vanaf Syrie/Libanon naar Israel, maar daar gaan we volgend jaar wel mee aan de slag | |
DaBuzzzzz | donderdag 26 oktober 2006 @ 19:27 |
nog een week godverdomme!!!![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 29 oktober 2006 @ 20:30 |
Site is klaar voor vertrek en ons dagboek, laatste foto's teogevoegd...nog een weekje pakken en wat last minute aanpassingen en zaterdag zijn we weg! http://www.audiquattrotrio.nl/site | |
Furious | zondag 29 oktober 2006 @ 20:32 |
![]() Zet 'em op! ![]() (Het punt van de Amsterdam - Dakar is je auto verkopen, dat ga je toch niet doen hoop ik? ![]() ![]() | |
DaBuzzzzz | zondag 29 oktober 2006 @ 20:53 |
quote:Komt wel goed! ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 3 november 2006 @ 21:35 |
MORGEN! De start Zaterdag is de start van de Amsterdam-Dakar Challenge 2006 op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord (TT Neveritaweg). We vertrekken vanuit één van de loodsen aldaar. Er wordt verzameld tussen 09.00 en 10.00 uur en om 11.00 uur zal het startschot klinken! Kom je ons uitzwaaien? Onderstaand een routebeschrijving. Er staan overigens Adam-Dakar-bordjes langs de weg. Via Coentunnel Ring A10, Coentunnel, afslag S118 richting Tuindorp Oostzaan (volg Noord 1), Cornelis Douwesweg, die overgaat in de Klaprozenweg. Na de afslag Noord 1 de eerste afslag rechts (is Van Riemsdijkweg), tweede linksaf (TT Neveritaweg). ![]() | |
DaBuzzzzz | dinsdag 5 december 2006 @ 20:55 |
THUIS! ![]() ![]() moe...... maar wat een heerlijke reis/challenge etc etc..... | |
Oosthoek | dinsdag 5 december 2006 @ 22:46 |
Gefeliciteerd! ik zie graag foto's en een verslag tegemoet | |
Virus3000 | dinsdag 9 januari 2007 @ 19:19 |
Foto verslag? | |
HansU | dinsdag 9 januari 2007 @ 19:35 |
quote:Dat zal eraan komen. Wees geduldig TS zal eerst eventjes uit moeten rusten ![]() Welkom terug iig. | |
Virus3000 | dinsdag 9 januari 2007 @ 20:08 |
quote:TS is nu al maand terug ![]() ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 11 januari 2007 @ 00:04 |
![]() Autovisie heeft ons verhaal prachtig vormgegeven, nummer 1 van dit jaar dat is verder ben ik eerst druk met als ons video materiaal, maar linkje naar een foto selectie: http://www.audiquattrotrio.nl/amsterdam-dakar/1165442444166 | |
HansU | donderdag 11 januari 2007 @ 09:44 |
Vette foto's. Die foto van een rechte weg, slipsporen en een over de kop geslagen vrachtwagen. Geen gewonden ![]() | |
sanger | donderdag 11 januari 2007 @ 09:57 |
mooie en indrukwekkende foto's! | |
Gurb | donderdag 11 januari 2007 @ 11:08 |
quote:idd, wat deed die patrol zo ver in de zee trouwens? | |
sanger | donderdag 11 januari 2007 @ 11:12 |
quote:Carwash ![]() | |
HansU | donderdag 11 januari 2007 @ 11:13 |
quote:Dat viel me ook al op ja. Water is niet echt goed voor auto's | |
zBus | donderdag 11 januari 2007 @ 11:57 |
quote:Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen? | |
HansU | donderdag 11 januari 2007 @ 12:05 |
quote:geen low gearing inderdaad. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Die bakken die nu Dakar rijden zijn allemaal speciaal aangepast, maar voor een amateur rit is dat natuurlijk niet te betalen. | |
DaBuzzzzz | donderdag 11 januari 2007 @ 18:15 |
quote:Leuk dat je het vraagt, dát en de kleine wielomtrek is een handicap in het zware zand. We moesten de zandpistes en duinen echt op snelheid en met tussen de 4500 en 6000 toeren nemen. met 100 erin duiken en afhankelijk van de aard van het te nemen spoor haalden we het. Een paar keer dus flinke klappen gemaakt, 3 velgen krom en 4 van de 8 lampen stuk. Een paar keer vastgezeten en dan doe je er geen ruk aan. De koppeling trekt dat niet en je hebt hulp nodig, eenmaal los was het weer plankgas en dan ging het weer. Lage gearing of een extra lage 1 en wielen/banden met grotere omtrek zijn eigenlijk een must. Maar we hebben ook situaties gekend dat wij door of liever over het zand vlogen en de patrols en landcruisers vast kwamen te zitten. We hebben hoe dan ook wel risico's moeten nemen om snelheid te houden. De patrol ging te water bij het strand van Campement Lac Rose. Die gasten reden hard door de vloedlijn, maar die is nogal steil en ze doken aan één kant de diepte in, gevolg was een slip naar links en plons de diepte in. Het water spoelde tot over de schoot van de bestuurder....We hebben hem eruit weten te krijgen en hij rijdt nog steeds! De elektrische componenten zullen wel snel gaan opspelen met dat zoute water maar dat is nu geen zorg meer.. Voor de Arctic Challenge eind januari blijkt de audi niet op tijd terug te komen uit Gambia, maar niet getreurd; we gaan nu rijden met een Audi A4 RS4!!! Hij wordt volgende week in dezelfde kleuren gewrapt! zie homepage www.audiquattrotrio.nl ! en http://www.audiquattrotrio.nl/arctic_2007 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sanger | donderdag 11 januari 2007 @ 20:25 |
Ik heb het topic nog even globaal doorgelezen, maar het niet echt kunnen vinden. Wat is nu het benodigde budget voor een dergelijke onderneming? | |
DaBuzzzzz | vrijdag 12 januari 2007 @ 09:27 |
![]() http://www.arcticchallenge.nl/ mine mine mine! | |
DaBuzzzzz | vrijdag 12 januari 2007 @ 09:30 |
Budget, sja Alles valt of staat met sponsoring, en dan met name sponsoring in natura/partners. In geld ben je voor reis, organisatie, vlucht en proviant en brandstoffen ongeveer 2500 p/p kwijt en dan doe je niks geks Je auto is maar hoe gek je het wilt doen. Voor de extreme moet het iig een 4x4 zijn. | |
sanger | vrijdag 12 januari 2007 @ 09:40 |
quote:Dus je kunt eigenlijk geen bedrag noemen voor als je dit ongesponsord zou willen ondernemen. Jammer. Zo een tocht is echt iets wat ik ooit nog wel een keer zou willen doen. Of de echte dakarrally dan. | |
DaBuzzzzz | vrijdag 12 januari 2007 @ 09:55 |
Weet je wat het is, als je zoiets zelf wilt doen met één auto dan moet je zorgen dat je materiaal absoluut goed is, en dan heb je het over een landcruiser van 20k plus 5k aan gear. Ga je met een groep en kun je goed sleutelen en out of the box, Mc gyver-en dan kun je met minder materiaal aan de slag. De woestijn is prachtig, maar absoluut niet te onderschatten. Onze groep is in tijd van een kwartier in 2 groepen uiteengevallen en je vindt elkaar pas weer bij de volgende bestemming. Ben je met een kleinere groep dan is dat een groot risico. In je eentje met problemen ben je gewoon de lul. Je kunt niks en nergens naartoe. Dan moet je materiaal absoluut tip top zijn. Er rijden aardig wat Fransen met pensioen door de woestijn en die rijden NOOIT alleen, terwijl ze in hokken rijden van een ton en meer | |
beschuit | vrijdag 12 januari 2007 @ 09:57 |
tvp Supervet die RS4; is wel ff wat anders dan die ouwe quattro haha ![]() | |
vosss | vrijdag 12 januari 2007 @ 09:59 |
Wel een tof avontuur zou ik zeggen ![]() | |
zBus | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:08 |
quote:niet helemaal goed gelezen, de quattro is niet optijd terug uit gambia... ik dacht dat de quattro niet op tijd terug zou komen van noordkaap om mee te rijden... en dus die rs4 naar gambia ![]() | |
zBus | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:16 |
Ik lees net even de website door en volgens mij heb je, als ik het goed lees, niet 1 keer een lekke band gehad? Als ik die lui uit de echte dakar zo hoor is dat namelijk het grootste probleem met de banden? | |
DaBuzzzzz | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:21 |
quote:Het aantal lekke banden is 2 geloof ik, staat op de stats van de site hier om precies te zijn http://www.audiquattrotrio.nl/adamdakar We hebben deze in korte tijd gehad op een stuk met hoge snelheid en kamelengras. We reden met binnenbanden dus lek rij je niet op stenen maar met lage bandenspanning en een gat of bult. De rallybanden die we gebruikt hebben, hebben ons ook verbaasd in positieve zin. We rijden natuurlijk niet zo hard als de toppers die je nu elke dag op TV ziet, dat is denk ik het grootste verschil Onze hoogste snelheid op onverhard was 130....ook hard kan ik je zeggen! ![]() | |
DaBuzzzzz | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:22 |
quote: ![]() Alleen jammer van die 290 pk minder ![]() | |
Reza-impreza | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:28 |
Ik heb zelf ook eens gescheurd in zo, n audi quattro van dit model , lekker autotje , gaat heerlijk scheef in de bochten | |
zBus | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:35 |
quote:moet je kijken voor een urquattro... zijn alleen iets minder betrouwbaar met die turbo denk ik. | |
sanger | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:42 |
quote:Oke, duidelijk. Het is overigens voorlopig nog niet aan de orde. Het is allemaal toekomstmuziek. | |
SterkStaaltje | vrijdag 12 januari 2007 @ 17:31 |
Mooi verslag op de site, heb het even snel zitten lezen. Maar gaan jullie de artic challenge nou met een RS4 rijden of de A3 Sportback zoals op de site staat?quote: | |
DaBuzzzzz | vrijdag 12 januari 2007 @ 18:36 |
quote:Sja geloof dat de RS4 waarschijnlijk niet doorgaat, in dat geval wordt het de A3 sportback quattro 6 cil. Ook 250 paarden maar in vergelijk met de RS4 wel jammer | |
zBus | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:21 |
quote:Is het dan niet toffer om via Pon proberen om voor dat bedrag dat ze aan afschrijving kwijt zijn een urquattro tip top in orde te krijgen? Om een beetje in de old-school quattro style te blijven? | |
SterkStaaltje | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:25 |
quote:Pon zal wel doelen op de promotie van de A3 sportback denk ik zo. | |
zBus | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:30 |
quote:Mwah denk dat dat wel zal meevallen. Misschien voor de autovisie ja. Zou ik alsnog meer respect hebben voor Pon als ze zo'n urquattro fatsoenlijk laten draaien om te laten zien hoe betrouwbaar het merk wel niet is dan bijvoorbeeld met een nieuwe a3 te laten zien hoe goed die is... | |
DaBuzzzzz | maandag 22 januari 2007 @ 09:39 |
whehehehe Ruzie aan de Letse grens ![]() | |
DaBuzzzzz | woensdag 24 januari 2007 @ 13:43 |
Oeps!! zie verhaal: Update 22:45u: Het venijn zat 'm duidelijk in de staart van de etappe vandaag. Op een paar kilometer voor de finish nabij Sinettä is TPQ van de weg gegleden en in een sneeuwwand tot stilstand gekomen. De mannen zijn gelukkig heel en de auto ook, maar dat het doodzonde is moge duidelijk zijn: ze lagen op de 2e plek! Hier alles http://www.audiquattrotrio.nl/arctic-dagboek/1168728381860 | |
DaBuzzzzz | woensdag 24 januari 2007 @ 13:43 |
mensen nog ons verhaal gelezen in de autovisie van januari??? |