abonnement Unibet Coolblue
pi_34510179
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:38 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Misschien weer heel erg offtopic maar aangezien er geen enkele scepticus in het betreffende topic te vinden is (waarschijnlijk desinteresse dus) zet ik er hier maar even iets over neer. ik vind dat iedereen de filmdocu Staya Erusa moet bekijken Dat zou het logische antwoord op de vele vragen mbt het paranormale gecombineerd met wetenschap kunnen zijn (we hebben 'm gisteren gekocht en bekeken, hij begint saai maar het wordt interessant). Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.
Volgens Staya Erusa is er geen dood, alleen maar leven en er worden allerlei onderwerpen behandeld die met elkaar in verband liggen. Het schijnt misschien wel de grootste onthulling uit de menselijke geschiedenis te zijn......

Hier is wat info en een trailer:
http://www.voorbijdedood.nl/
Ik heb de site even bekeken en ik vind het nogal wat wat ze allemaal beweren over de film. Neem het volgende:

Via beelden en animaties komen er antwoorden op vraagstukken als schizofrenie, psychosen, Down syndroom, reïncarnatie, karma, dementie, depressie, processen van overlijden, Hiernamaals, mediums etc. Maar ook de consequenties van bijvoorbeeld orgaandonatie, euthanasie en zelfdoding komen aan de orde. Ook een antwoord op de werkelijk oorzaak van de opwarming van de aarde. Dat er leven is op alle planeten…. En dat alles in 77 minuten…


Wat zijn de antwoorden dan die ze geven op die vraagstukken? En consequenties van euthanasie en zelfdoding?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34510212
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:48 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook helemaal niet, en dat is ook helemaal niet het geval. Ik ben geen psychiater maar er zijn bekende criteria om psychische ziektes te bepalen. Iedereen heeft wel te maken met één van de genoemde symptomen, dat maakt je nog niet meteen psychisch ziek. Het wordt pas een psychose of schizofrenie als de betreffende persoon aan significant veel van deze symptomen lijdt, en als dat gepaard gaat met andere klachten en factoren.
En de onderzoekers die diverse psychiatrische klinieken afgaan en sommige mensen daar onderzoeken en tot de conclusie komen dat er niks mis met hen is? In de wetenschap/tussen medici worden ook fouten gemaakt.
Maar goed dit wordt weer een oneindige discussie, ik blijf er in elk geval bij dat er niks uitgesloten mag worden mbt het horen van stemmen.

En, ga jij Staya Erusa ook bekijken? Waarom hoor ik er nou maar niks over
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34510347
http://www.robbertvandenbroeke.nl/:

Document Not Found
The requested document / was not found on this server. This could be for a variety of reasons, including:
You followed a broken or out-of-date link.
You entered the URL incorrectly.
The file no longer exists.
If you followed a broken link, please inform the owner of the referring document.
If you have any queries about this error, please e-mail webmaster@robbertvandenbroeke.com.

Document: / | Remote host: 1doorhetraam.xs4all.nl | Server time: Friday, 27-Jan-06 10:58:43 MET


--------------------------------------------------------------------------------

Back to www.robbertvandenbroeke.com homepage
pi_34510412
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:52 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ik heb de site even bekeken en ik vind het nogal wat wat ze allemaal beweren over de film. Neem het volgende:

Via beelden en animaties komen er antwoorden op vraagstukken als schizofrenie, psychosen, Down syndroom, reïncarnatie, karma, dementie, depressie, processen van overlijden, Hiernamaals, mediums etc. Maar ook de consequenties van bijvoorbeeld orgaandonatie, euthanasie en zelfdoding komen aan de orde. Ook een antwoord op de werkelijk oorzaak van de opwarming van de aarde. Dat er leven is op alle planeten…. En dat alles in 77 minuten…


Wat zijn de antwoorden dan die ze geven op die vraagstukken? En consequenties van euthanasie en zelfdoding?
Volgens Staya Erusa zijn de consequenties geheel afhankelijk van hoe iemand sterft. Iemand die lang nagedacht heeft over zelfmoord en dat in alle rust overweegt, is beter af dan wanneer iemand bijvoorbeeld heel gehaast en impulsief pillen tot zich neemt. Ook wanneer een zelfmoord poging mislukt en de persoon in paniek het alarmnummer belt en hij niet meer te redden is ondanks reanimatie e.d., is niet zo goed af en als diegene dood is blijft hij constant zijn dood in herhaling zien. Maar dit duurt slechts een periode en later kan hij ook gewoon net als andere stervenden naar het licht, het is slechts een kleine vertraging in het leerproces op aarde.
Met euthanasie precies hetzelfde.
Maar jullie moeten gewoon naar de Freerecord shop rennen, hij is voor 12,99 te koop. Ik kan hier wel allerlei antwoorden gaan geven maar alles wordt duidelijk als je de film bekijkt (een paar keer is beter)
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34510446
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]


En, ga jij Staya Erusa ook bekijken? Waarom hoor ik er nou maar niks over
Van de moeder van Georgina Verbaan, Ans de Wit:
quote:
De premiere van Staya Erusa--------------------------------------------------------------------------------

Zo als belooft zou ik een verslag maken van de première van Staya Erusa. Een documentairefilm met een boodschap om de mensheid aan te zetten tot bewustwording. Voor mij persoonlijk is de prachtige animatie een bevestiging van wat ik al van kleins af aan weet.
Voor mensen die tot nu toe nog niet veel kennis hebben van de esoterische leer een aanrader om mee te beginnen. Voor de mensen met een voorsprong op laatst genoemden een must om de bevestigingen te krijgen van wat men al al weet. De doelstelling van de makers, Ronald Jan Heijn, Harry Beckers en Claudia Bredewold, is de mensheid inzicht te geven in het proces van leven en dood. Men gaat er vanuit dat de documentaire de grootste onthulling in de geschiedenis van de mensheid zal zijn. Persoonlijk denk ik dat de inhoudelijke boodschap al meerdere malen op diverse manieren is gepresenteerd. Zo was er in de jaren 40 het diep trance medium Jozef Rulof. Wekelijks werden er in Diligentia te Den Haag lezingen gegeven door meester Alcar die via dit medium doorkwamen. Later waren er over de gehele wereld meerdere mediums en goeroes die allen dezelfde boodschap brachten maar dan altijd weer in een andere verpakking. Ook Peter J de Wit heeft over deze materie 2 jaar geleden een boek geschreven. Het boek is inmiddels op www.peterjdewit.web-log.nl te lezen.
Dit keer krijgen wij de boodschap via Staya Erusa. Een uitleg die duidelijk en beknopt is en goed in deze tijd past. Zelf ben ik ook een groot voorstander van het op grote schaal verspreiden van de universele kennis en ben ik er van overtuigd dat Staya Erusa ook buiten onze grenzen goed bekeken zal worden. Men behandeld vanuit een eigen visie in 77 minuten diverse aspecten zoals o.a. het ontstaan van het bewustzijn, reïncarnatie, karma, depressie en orgaandonatie. Laatstgenoemd onderwerp gaf mij door de duidelijke uitleg persoonlijk een diepe bevestiging in mijn besluit om nooit organen te accepteren of af te staan. Dit is een zeer persoonlijk besluit waarover ik ook nooit met iemand in discussie zou gaan. Wat ik jammer vond, was dat de hele theorie, betreft de orgaandonatie, in de slotsom weer een beetje werd afgezwakt. Op dit punt voelde ik onzekerheid bij de makers.
Voor mij persoonlijk is dit niet zo erg want ik blijf bij mijn innerlijk weten en zal daardoor niet gaan twijfelen. Het innerlijke weten of bewustzijn zal volgens Ronald Jan Heijn sterker worden naarmate men de documentaire vaker bekijkt. De boodschap dringt dan door in de diepere bewustzijnslagen. De documentaire roept tijdens het kijken dan ook allerlei vragen op. Hiervoor heeft men een oplossing die inderdaad uniek genoemd kan worden. In iedere bioscoop zal na afloop een live contact gemaakt worden met een studio waar vandaan Ronald Jan, Harry en Claudia antwoord zullen geven op de vragen die er ongetwijfeld zullen zijn.
De Documentaire komt gelijktijdig met de bioscooppremière uit op DVD en is er tevens mogelijkheid om bij Free record shop online, prepaid te kunnen downloaden. Hierover werd uitleg gegeven door de heer Breukhoven. Het is echter zeer belangrijk om Staya Erusa eerst te ervaren in een bioscoopzaal. Na afloop kregen wij allen de DVD mee naar huis en zal ik deze zeker nog een aantal malen gaan bekijken. Wat mij betreft mag men over alle onderwerpen een aparte documentaire van 60 minuten maken omdat vooral de psychische aspecten mij altijd zullen blijven boeien. Veel meer zal ik er niet over vertellen en is de ervaring voor ieder mens uniek. Stel je open en ga kijken om vervolgens zelf te oordelen. Laat mij even weten wat je er van vind zodat wij op deze weblog een boeiende discussie kunnen voeren.




--------------------------------------------------------------------------------
Categorie: levensbeshouwing
Geplaatst door andewit :: 21:26 :: Gezellig!!Er zijn 4 reacties :: wat vind u hier nou van?


[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 27-01-2006 11:10:05 ]
pi_34510557
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:03 schreef Stenny het volgende:

[..]

Van de moeder van Georgina Verbaan, Ans de Wit:


[quote]De premiere van Staya Erusa--------------------------------------------------------------------------------

Zo als belooft zou ik een verslag maken van de première van Staya Erusa. Een documentairefilm met een boodschap om de mensheid aan te zetten tot bewustwording. Voor mij persoonlijk is de prachtige animatie een bevestiging van wat ik al van kleins af aan weet.
Voor mensen die tot nu toe nog niet veel kennis hebben van de esoterische leer een aanrader om mee te beginnen. Voor de mensen met een voorsprong op laatst genoemden een must om de bevestigingen te krijgen van wat men al al weet. De doelstelling van de makers, Ronald Jan Heijn, Harry Beckers en Claudia Bredewold, is de mensheid inzicht te geven in het proces van leven en dood. Men gaat er vanuit dat de documentaire de grootste onthulling in de geschiedenis van de mensheid zal zijn. Persoonlijk denk ik dat de inhoudelijke boodschap al meerdere malen op diverse manieren is gepresenteerd. Zo was er in de jaren 40 het diep trance medium Jozef Rulof. Wekelijks werden er in Diligentia te Den Haag lezingen gegeven door meester Alcar die via dit medium doorkwamen. Later waren er over de gehele wereld meerdere mediums en goeroes die allen dezelfde boodschap brachten maar dan altijd weer in een andere verpakking. Ook Peter J de Wit heeft over deze materie 2 jaar geleden een boek geschreven. Het boek is inmiddels op www.peterjdewit.web-log.nl te lezen.
Dit keer krijgen wij de boodschap via Staya Erusa. Een uitleg die duidelijk en beknopt is en goed in deze tijd past. Zelf ben ik ook een groot voorstander van het op grote schaal verspreiden van de universele kennis en ben ik er van overtuigd dat Staya Erusa ook buiten onze grenzen goed bekeken zal worden. Men behandeld vanuit een eigen visie in 77 minuten diverse aspecten zoals o.a. het ontstaan van het bewustzijn, reïncarnatie, karma, depressie en orgaandonatie. Laatstgenoemd onderwerp gaf mij door de duidelijke uitleg persoonlijk een diepe bevestiging in mijn besluit om nooit organen te accepteren of af te staan. Dit is een zeer persoonlijk besluit waarover ik ook nooit met iemand in discussie zou gaan. Wat ik jammer vond, was dat de hele theorie, betreft de orgaandonatie, in de slotsom weer een beetje werd afgezwakt. Op dit punt voelde ik onzekerheid bij de makers.
Voor mij persoonlijk is dit niet zo erg want ik blijf bij mijn innerlijk weten en zal daardoor niet gaan twijfelen. Het innerlijke weten of bewustzijn zal volgens Ronald Jan Heijn sterker worden naarmate men de documentaire vaker bekijkt. De boodschap dringt dan door in de diepere bewustzijnslagen. De documentaire roept tijdens het kijken dan ook allerlei vragen op. Hiervoor heeft men een oplossing die inderdaad uniek genoemd kan worden. In iedere bioscoop zal na afloop een live contact gemaakt worden met een studio waar vandaan Ronald Jan, Harry en Claudia antwoord zullen geven op de vragen die er ongetwijfeld zullen zijn.
De Documentaire komt gelijktijdig met de bioscooppremière uit op DVD en is er tevens mogelijkheid om bij Free record shop online, prepaid te kunnen downloaden. Hierover werd uitleg gegeven door de heer Breukhoven. Het is echter zeer belangrijk om Staya Erusa eerst te ervaren in een bioscoopzaal. Na afloop kregen wij allen de DVD mee naar huis en zal ik deze zeker nog een aantal malen gaan bekijken. Wat mij betreft mag men over alle onderwerpen een aparte documentaire van 60 minuten maken omdat vooral de psychische aspecten mij altijd zullen blijven boeien. Veel meer zal ik er niet over vertellen en is de ervaring voor ieder mens uniek. Stel je open en ga kijken om vervolgens zelf te oordelen. Laat mij even weten wat je er van vind zodat wij op deze weblog een boeiende discussie kunnen voeren.




--------------------------------------------------------------------------------
Categorie: levensbeshouwing
Geplaatst door andewit :: 21:26 :: Gezellig!!Er zijn 4 reacties :: wat vind u hier nou van?
[/quote]

Bedankt voor je bijdrage Sten Er komen trouwens nog meer delen met gedetailleerdere informatie
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34510625
Ik koop de documentaire en knal hem vanavond meteen nog op Usenet, geen P2P dus. Gewoon even zoeken op de naam van de auteur en je zou hem moeten kunnen vinden als je Supersearch van Newsleecher hebt.
Gaap Goals rulezzz!
pi_34510628
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:01 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Volgens Staya Erusa zijn de consequenties geheel afhankelijk van hoe iemand sterft. Iemand die lang nagedacht heeft over zelfmoord en dat in alle rust overweegt, is beter af dan wanneer iemand bijvoorbeeld heel gehaast en impulsief pillen tot zich neemt. Ook wanneer een zelfmoord poging mislukt en de persoon in paniek het alarmnummer belt en hij niet meer te redden is ondanks reanimatie e.d., is niet zo goed af en als diegene dood is blijft hij constant zijn dood in herhaling zien. Maar dit duurt slechts een periode en later kan hij ook gewoon net als andere stervenden naar het licht, het is slechts een kleine vertraging in het leerproces op aarde.
Met euthanasie precies hetzelfde.
Maar jullie moeten gewoon naar de Freerecord shop rennen, hij is voor 12,99 te koop. Ik kan hier wel allerlei antwoorden gaan geven maar alles wordt duidelijk als je de film bekijkt (een paar keer is beter)
Op zich ben ik wel benieuwd naar de film, aan de andere kant wel een beetje huiverig als ik dit stukje over zelfmoord lees. Harde oordelen hoor...
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34510822
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 09:57 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Het is zo duidelijk!!

Mirage, kun je een IP-check doen en als ik gelijk heb eventueel weer een ban uitvoeren?
Ik heb geen last van d'r..
Ik raak haar manier van redeneren soms kwijt, maar het is de hare en dit is de passende plek die neer te zetten mits ze de krengerige opmerkingen naar anderen toe achterwege laat.

Als ze nou trollerig zou zijn.... maar eigenlijk zie ik hier een Stenny die zich steeds meer laat verleiden tot het doen van vervelende uitspraken.... net als jij genverbrander... en zo nog een paar users.. de reacties van Indirah hierop zijn van hetzelfde niveau als jullie opmerkingen... dit is èrg jammer.

Wat is dit voor topic geworden voor jullie users ?
Bedenk dat eens.
Is het een topic waarin jullie elkaar willen informeren als er nieuwe info is ?
Is het een topic waarin jullie willen speculeren over wat die nieuwe info kan betekenen (in jullie ogen).

Of is het een topic geworden waarin we eens even lekker generaliserend en denigrerend elkaar te woord staan ? Waar we posts plaatsen in een poging hem net iets "lolliger" en lúllliger te laten zijn dan die van een ander....
Waar we mensen proberen op stang te jagen.. zich onvwelkom te laten voelen.. het idee te geven dat andere users hun de mond willen snoeren omdat hun mening toevallig afwijkt (of het nou kinderlijk onderbouwd is, gevoelsmatig.. of specuelerend op feiten).

Denk goed na over jullie motivatie hier te posten.
Er is al zo weinig ruimte waar je gewoon "jij" kan zijn.
Pak die ruimte van een ander af en jij zal zelf ook aan de beurt komen, want als de één weggepest is wordt het volgende psipaaltje gezocht.. en zo komt iedereen aan de beurt... jij (lezer) dus ook !
Blijf ruimte maken/houden voor anderen en jij zal die ruimte ook behouden.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34510964
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:41 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik weet het nu ook niet zo goed meer. Maar velen hier en ik zelf ook hadden wel het gevoel dat hij bepaalde gaven had. Ik denk dat deze twee dingen zeker samen kunnen gaan, dus zowel deze goede reading als de gemanipuleerde resultaten uit het tvprogramma. Het een sluit het ander niet uit.
Dat het door een roddelblad is geplaatst werkt deze keer voor mij juist positief. Juist zij proberen iemand te pakken waar het maar kan. Kijk maar naar enkele opmerkingen in het begin van het stuk. Dat hij er positief vanaf komt zal vanuit de Weekend oprecht zijn, anders had er echt wel iets totaal anders gestaan.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer waar dat zij gevoelig zijn voor 'primeurs' (zo mag je het na die lange stilte wel noemen) en volgende week weer iets tegen hem kunnen schrijven.


Hmmm.. Moeilijk, maar het is weer een begin. Misschien krijgen we binnenkort wat meer te horen.

Kunnen we niet achterhalen hoe die reading tot stand is gekomen en wie die afspraak heeft gemaakt? Als een roddelblad contact op kan nemen, moet het andere mensen toch ook lukken? Misschien is deze reading wel vanuit de familie Van den Broeke geregeld....
Als je goed had gelezen, las je dus dat Robbert ZELF heeft gebeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door CarDani op 27-01-2006 11:26:32 ]
pi_34511410
Die reading met de Weekend vond ik een geweldig initiatief van Robbert.
En ik schaam me zelfs een beetje dat ik steeds wantrouwiger werd naar hem toe.

Robbert heeft mij bij deze geleerd dat ik naar mijn gevoel moet luisteren en niet naar wat anderen zeggen. Mijn eerste gevoel was dat hij eerlijk en oprecht is en dat het waar is wat hij zegt.

Ik hoop dat hij wereldwijd bekend wordt en dat hij meer bondgenoten vindt (wat er zullen er heus wel meer op aarde zijn die hetzelfde als Robbert kunnen). Misschien ook mensen die weggestopt zijn.

Lieve Robbert. Als je dit leest.....het spijt me dat ik aan je begon te twijfelen.
pi_34511890
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:09 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Op zich ben ik wel benieuwd naar de film, aan de andere kant wel een beetje huiverig als ik dit stukje over zelfmoord lees. Harde oordelen hoor...
Op aarde zou de tijd in jaren zijn, maar voor de overledene duurt het slechts een fractie van een seconde. Het is best moeilijk om te bevatten....
Ik kan me trouwens voorstellen dat je het huiverig vind, maar alles komt uiteindelijk goed met iedereen, we zijn hier om te leren Alles voortgezet door je eigen gedachtengang/bewustzijn....
Iedereen schijnt alles al weleens zijn te geweest in een vorig leven, en is overal al geweest op aarde. Maar zoals ik al zei, bekijk de film! Een paar keer, waarschijnlijk vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Eindelijk
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34512194
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:03 schreef Stenny het volgende:

[..]

Van de moeder van Georgina Verbaan, Ans de Wit:
[..]
Waarom kan je beter geen organen afstaan of krijgen?
pi_34512588
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

maar eigenlijk zie ik hier een Stenny die zich steeds meer laat verleiden tot het doen van vervelende uitspraken.... net als jij genverbrander... en zo nog een paar users..
Voorbeelden? Ik ben mij van geen kwaad bewust. Ik zie het als een vorm van kritisch zijn, mag dat niet? En ik laat mij zeker al niet 'verleiden', wat is dit voor uitspraak, Mirage? Valt me tegen dat je mij en een paar anderen noemt, terwijl we net als iedereen gewoon met een discussie bezig zijn. Heb ik je iets misdaan ofzo?

[ Bericht 7% gewijzigd door Stenny op 27-01-2006 14:04:03 ]
pi_34513320
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:01 schreef CarDani het volgende:

[..]

Waarom kan je beter geen organen afstaan of krijgen?
Dat ligt een beetje ingewikkeld, je zou echt de film moeten bekijken.....dat gedeelte is nog niet echt tot me doorgedrongen
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34513420
Mirage vindt dit misschien weer een vervelende uitspraak (??) - ik begrijp nog steeds niet waarom zij mij opeens 'vervelende uitspraken' vindt doen - , maar:

Eet geen brood van graancirkel meel! :
quote:
Biofysicus waarschuwt: "Broodjes van graancirkeltarwe niet eten"

klik op de foto voor een vergroting



roel toering, 28 aug. 2001

Stadskanaal/Eindhoven – De harde broodjes die kunstenaar Chris Westen uit Stadskanaal wil laten bakken van het koren uit de graancirkel 'schorpioen' kunnen volgens dr. ir. Eltjo Haselhoff beter niet gegeten worden. De biofysicus, die samen met andere wetenschappers al jaren onderzoek doet naar de oorzaak en de gevolgen van graancirkel-formaties, beweert dit omdat hij heeft geconstateerd dat het graan uit dit soort cirkels ernstige biologische afwijkingen heeft ondergaan.

Haselhoff was op het veld, toen zich plotseling de negende cirkel in de staart vormde. Daarom denkt hij dat deze graankorrels wezenlijk veranderd zijn. Zeker weet hij het nog niet, omdat het onderzoek nog niet is afgerond.

"De precieze aard van de afwijkingen begrijpen we nog niet, maar ze hangen in elk geval samen met een chemische modificatie van de zaden. Er is in enkele gevallen zelfs radioactiviteit geconstateerd! Ongeacht de wijze waarop deze formaties ontstaan, zou ik het eenieder ten strengste afraden dit soort grappen uit te halen," aldus Haselhoff in reactie op het voornemen van Westen. Overigens denkt hij niet dat er iets ergs gebeurt als mensen de broodjes opeten. "Maar ik weet het niet zeker, en zou gewoon geen risico nemen. In 1990 is er in Engeland ook een experiment gedaan met brood bakken van 'graancirkelgraan'. Er waren geen meldingen van medische klachten bij de eters, maar het brood smaakte wel heel vies en gaf een scherpe nasmaak."

Chris Westen heeft vorige week de bewuste graancirkel gekocht van boer Jan Hendrik Adams, die het graan afzonderlijk voor hem dorste en opsloeg. Bakker Geert Bos zal er in februari volgend jaar broodjes van bakken en de opbrengst van de verkoop komt ten goede van de wekelijkse maaltijdvoorziening "Solidariteit voor Mensen" in Stadskanaal. Westen neemt de opmerkingen serieus, maar is niet van plan zijn voornemen te stoppen. "We gaan ze heel nauwkeurig onderzoeken en proeven. Misschien zijn ze juist wel extra lekker!" Ook bakker Bos geeft aan eerst enkele proefbroodjes te zullen bakken. "Dat was ik sowieso van plan, omdat Nederlandse tarwe niet zondermeer geschikt is om te bakken. Er moeten vast gluten (eiwitten) aan toegevoegd worden."

"Als de graancirkel mensenwerk is, hoeft niemand ongerust te zijn," meent Haselhoff. "In dat geval is er natuurlijk niets aan de hand. Maar willen jullie dat risico lopen? Ik koop in elk geval geen broodje en raad eenieder aan ze niet te eten. Veiliger nog: laat dat graan gewoon op het veld liggen, en bak broodjes van het rechtopstaande graan." Wat dat betreft kan iedereen volgens Westen gerust zijn. Het platgeslagen graan is helemaal niet geoogst, omdat de combine van Adams er geen grip op kreeg.
http://www.westerwoldenieuws.nu/artikel/aug01/cirkelbrood.htm
pi_34513577
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:52 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Op aarde zou de tijd in jaren zijn, maar voor de overledene duurt het slechts een fractie van een seconde. Het is best moeilijk om te bevatten....
Ik kan me trouwens voorstellen dat je het huiverig vind, maar alles komt uiteindelijk goed met iedereen, we zijn hier om te leren Alles voortgezet door je eigen gedachtengang/bewustzijn....
Iedereen schijnt alles al weleens zijn te geweest in een vorig leven, en is overal al geweest op aarde. Maar zoals ik al zei, bekijk de film! Een paar keer, waarschijnlijk vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Eindelijk
Ik zal de film zeker wel eens gaan kijken. Heb er nu al wat meer over gelezen maar het staat me wel een beetje tegen dat het wordt aangekondigd als DE waarheid die de hele wereld versteld zal doen staan. Wie zijn zij om dat zo te beweren. En die Ronald-Jan Heijn is stiekum ook wel een ordinaire zakkenvuller hoor .
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34513650
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:37 schreef Stenny het volgende:
Mirage vindt dit misschien weer een vervelende uitspraak (??) - ik begrijp nog steeds niet waarom zij mij opeens 'vervelende uitspraken' vindt doen - , maar:

Eet geen brood van graancirkel meel! :
[..]

http://www.westerwoldenieuws.nu/artikel/aug01/cirkelbrood.htm
Grappig artikeltje....misschien zouden ze de graancirkels van Robbert ook eens moeten onderzoeken en broodjes van bakken. Misschien krijgt hij een 'broodje van eigen deeg'. Of niet natuurlijk
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34513688
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:42 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ik zal de film zeker wel eens gaan kijken. Heb er nu al wat meer over gelezen maar het staat me wel een beetje tegen dat het wordt aangekondigd als DE waarheid die de hele wereld versteld zal doen staan. Wie zijn zij om dat zo te beweren. En die Ronald-Jan Heijn is stiekum ook wel een ordinaire zakkenvuller hoor .
Tsja....maar het blijft ongetwijfeld interessant en ook logisch, wat voor velen zo belangrijk is
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34513728
quote:
"Als de graancirkel mensenwerk is, hoeft niemand ongerust te zijn," meent Haselhoff.
Nee, dan kan het niet gevaarlijk zijn inderdaad. Het is nog nooit voorgekomen dat mensen vergiftigd zijn zeker?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34513862
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Tsja....maar het blijft ongetwijfeld interessant en ook logisch, wat voor velen zo belangrijk is
Zeker weten... Maar ik vind dat je je eigen waarheid moet zoeken. Als deze film je daarbij helpt is het perfect, en anders is het gewoon een geinige film misschien.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34514734
Dit in de herinnering roepend!:

http://www.skepsis.nl/haselhoff.html


*
quote:
Auteur: Rob Nanninga
Bron: Skepter 12(4), december 1999
*

Het raadsel van de graancirkels
Graancirkels kunnen met betrekkelijk eenvoudige middelen door mensen worden gemaakt. Maar volgens de Eindhovense fysicus dr. Eltjo Haselhoff, die is aangesloten bij de Nederlandse CCCS (een groep van cirkel-onderzoekers), kan dit niet de enige verklaring zijn. In zijn boek legt hij uit waarom met name de experimenten van de biofysicus William Levengood hem ervan hebben overtuigd dat het raadsel nog lang niet is opgelost.

Al twintig jaar verschijnen er iedere zomer cirkels in het Engelse graan. Aanvankelijk dacht men dat een soort lokale wervelwinden het gewas platlegden. Deze verklaring werd onhoudbaar toen er vanaf 1990 steeds complexere en kunstzinniger figuren ontstonden. Ook het aantal nam sterk toe. In 1992 werden er officieel 240 graancirkelformaties geregistreerd, elk bestaande uit meerdere geometrische figuren. Daarna liep het aantal wat terug tot een gemiddelde van ongeveer 150, maar ze werden wel ieder jaar groter en mooier. In andere landen werd eveneens een toenemend aantal graanfiguren gesignaleerd, waarbij Nederland de kroon spande met 97 meldingen in 1996 (ruim tien keer zoveel als het jaar daarvoor). Wat betreft vakmanschap en originaliteit loopt de Nederlandse graankunst echter een aantal jaren achter bij de ontwikkelingen in Engeland.

De omvang en de duur van het verschijnsel maken het volgens Haselhoff onwaarschijnlijk dat we louter met een grap te maken hebben. Waarom zouden grapjassen jarenlang zoveel moeite doen zonder dat ze in de publiciteit treden en de eer van hun werk opeisen? Een goeie grap hoeft toch niet elk jaar herhaald te worden? Het gebrek aan openlijke daders maakt het volgens de auteur aannemelijk dat de meeste cirkels niet door mensen zijn gemaakt. Hij doet alsof er slechts twee mogelijkheden zijn: de cirkels zijn het werk van practical jokers, of ze worden veroorzaakt door een buiten- of bovenaardse entiteit. Als de eerste verklaring afvalt, blijft de tweede over. In werkelijkheid zijn er meer verklaringen omdat de makers verschillende motieven kunnen hebben. We mogen alleen concluderen dat de meesten er blijkbaar geen behoefte aan hebben in de krant te komen en hun werkwijze te onthullen. Dat impliceert niet dat zij ET's zijn.

Haselhoff meent dat er te veel vragen overblijven wanneer we de cirkels als louter mensenwerk bestempelen. Een buitenaardse verklaring is naar zijn oordeel veel simpeler, want 'niemand kan het bestaan ontkennen van iets dat buiten zijn bevattings- of waarnemingsvermogen ligt' en er is 'niets dat ermee in strijd kan zijn'. We hoeven ons niet af te vragen wat de aliens met hun graankunst beogen en waarom hun beste artiesten alleen in Zuid-Engeland werken, want hun motieven zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk. We hoeven ons ook niets aan te trekken van kritische wetenschappers, want die herhalen slechts wat ze jaren geleden van hun hoogleraar hebben gehoord. Volgens Haselhoff is het 'puur een gevoelsmatige kwestie' dat wetenschappers zoveel vertrouwen hebben in gevestigde theorieën en methoden. Tegen hun ongeloof in buitengewone fenomenen is geen kruid gewassen.

Zelfs wanneer tienduizenden mensen tegelijkertijd dezelfde UFO zien, willen conventionele wetenschappers dat nog niet geloven. De auteur baseert zich hierbij op een (uiterst onbetrouwbare) videodocumentaire waarin een helder object wordt getoond dat in 1991 ten tijde van de zonsverduistering boven Mexico City zweefde (zie Skepter, december 1996). Hij neemt vermoedelijk aan dat de astronomen die destijds de eclips observeerden, zo arrogant en bevooroordeeld waren dat zij de waarnemingen van 'zeventigduizend getuigen' volstrekt negeerden. De astronomen zagen slechts de planeet Venus en beseften niet dat ze naar een UFO keken die er precies voor stond.

100 cirkels in een half uur
De mooiste graancirkelformatie van Nederland verscheen in juli 1997 bij Nieuwerkerk op Schouwen-Duiveland en trok veel bekijks. Later bleek het een project te zijn dat in het geheim door zes personen was uitgevoerd (zie het artikel van Remko Delfgaauw in deze Skepter). Je zou verwachten dat Haselhoff hierdoor wat twijfels heeft gekregen, maar het omgekeerde is het geval. De makers vertelden hem dat ze wel zes uur bezig waren geweest om het graan plat te krijgen. Daaruit concludeert de auteur dat de zogenoemde Juliaformatie bij Stonehenge, die zeven keer zoveel cirkels telde, bijna onmogelijk in één nacht tot stand kan zijn gekomen.

Daar komt bij dat de Juliaformatie naar men zegt op klaarlichte dag en binnen een halfuur is ontstaan. Dit zou onder meer blijken uit de getuigenis van een piloot die de formatie op zondag 7 juli 1996 omstreeks zes uur 's avonds signaleerde. Een half uur eerder was hij ook al over Stonehenge gevlogen, maar toen was hem nog niets bijzonders opgevallen. Andere passanten hadden de cirkel evenmin opgemerkt. 'Mensenwerk is nagenoeg uitgesloten, tenzij alle ooggetuigen willens en wetens hebben gelogen', aldus de auteur. Dat lijkt me wat overdreven, want het gebeurt vaker dat graancirkels enige tijd over het hoofd worden gezien of niet meteen aan de media worden doorgegeven.

De kunstenaar Rod Dickinson vertelde in een interview dat hij de makers van de Juliaformatie persoonlijk kent. Volgens hem hadden ze er met drie man slechts twee uur en drie kwartier aan gewerkt. Hoewel me dat wel erg kort lijkt, is het zeker waar dat ervaren cirkelmakers veel sneller werken dan de Zeeuwen deden. Dickinson maakt zelf vanaf 1991 regelmatig graankunst (zie www.circlemakers.org). In 1998 demonstreerde hij zijn kunnen voor de Amerikaanse tv-zender NBC. Samen met twee compagnons maakte hij in vier uur tijd een complexe graanfiguur die uit ruim honderd cirkels bestond, en in hetzelfde jaar deed hij het nog een keer over voor de BBC. De luchtfoto's zien er indrukwekkend uit, al wordt er beweerd dat het werk van Dickinson bij nadere beschouwing door de mand valt. 'To the trained eye, the evidence of man's involvement was all over the field', aldus de bekende graancirkelexpert Andrew Collins.

Duivenveren en lichtbollen
Graancirkelonderzoekers beweren vaak dat authentieke cirkels worden gekenmerkt door halmen die niet zijn geknakt maar slechts gebogen. Haselhoff geeft echter toe dat dit geen betrouwbaar echtheidscriterium is. Wanneer het graan nog onvolgroeid is, zijn de stengels doorgaans zo flexibel dat je ze gemakkelijk tegen de grond kunt duwen zonder dat ze breken.

Hij hecht meer waarde aan subtiele details. Zo bleek dat een groot pictogram bij Clay Hill in het graafschap Wiltshire werd omsloten door een smal randje graan dat precies de andere kant op was gebogen als de rest. Is het niet onwaarschijnlijk dat een grappenmaker de moeite neemt op z'n hurken de hele formatie rond te gaan om met de hand zo'n smal randje toe te voegen? Dat zou je misschien niet verwachten, maar ik vind het niet minder verbazingwekkend dat Haselhoff in het Engelse graan heeft rondgekropen om zulke feiten vast te stellen. Hij vermeldt bovendien niet dat het pictogram bij Clay Hill aanvankelijk uit een simpele cirkel bestond. De rest kwam er pas een nacht later bij.

In een pictogram bij Heerlen vond de onderzoeker een spoor van duivenveren, alsof de duif ternauwernood had kunnen ontkomen. Een andere 'aanwijzing voor echtheid' waren de schuin afgebrande stengels die hij in graancirkels bij Zierikzee en Nieuwerkerk aantrof. Het staat weliswaar vast dat de cirkels bij Nieuwerkerk door mensen werden gemaakt, maar dat sluit volgens Haselhoff niet uit dat de brandsporen ontstonden toen 'de echte cirkelmakers' de nepformatie kwamen inspecteren.

De aliens manifesteren zich naar het schijnt als een soort lichtgevende ballen of bolletjes. De auteur hecht daarbij opmerkelijk veel waarde aan de verhalen van Robbert van den Broeke uit het Noord-Brabantse plaatsje Hoeven. In 1997 fietste deze jongeman overdag door een veld toen er honderden kleine lichtballen om hem heen begonnen te cirkelen. Hij verloor het bewustzijn en werd later wakker middenin een graancirkel. Sindsdien heeft hij al verscheidene malen gezien hoe er in een veldje achter zijn ouderlijk huis cirkels ontstonden. De aliens vertonen zich graag aan hem. Ook het afgelopen seizoen was het weer twee keer raak. Op 6 juni voelde Robbert kort na middernacht een sterke aandrang het gordijn van zijn slaapkamer te openen. Hij keek naar buiten en zag in de verte een paars-roze voetbal van licht naderbij komen. Op ongeveer 50 meter afstand bleef de bal boven het veld hangen en transformeerde zich in een grote, dunne schijf. Toen het licht na enige tijd doofde, rende Robbert door de achterdeur naar buiten. Hij ontdekte een (enigszins asymmetrische) graancirkel met een doorsnede van 9 meter en waarschuwde meteen zijn ouders. Slechts zes nachten later 'voelde' hij de aliens opnieuw naderen. Dit maal zag hij een wit-blauwachtig licht boven het veld, en opnieuw bleek er een simpele cirkel te zijn ontstaan die nog warm aanvoelde.

Haselhoff kan zich niet voorstellen dat hij door Robbert bij de neus wordt genomen: 'Ook na gesprekken met de ouders van de jongeman lijkt mij dit volledig uitgesloten.' Robbert is hierdoor uitgegroeid tot een beroemdheid in internationale graancirkelkringen. Op internet staat onder meer een artikel waarin de Amerikaanse onderzoekster Nancy Talbot verslag doet van een recent telefoongesprek met de 'Dutch boy'. De jongen schijnt telepathisch contact te hebben met een vrouwelijke entiteit die hem vertelde dat de cirkels iets te maken hebben met het milieu en de strijd tegen leugens en bedrog. Bovendien heeft hij inmiddels genezende gaven ontwikkeld waarmee hij patiënten behandelt.

Nancy Talbot is een ex-laborante die gedurende twintig jaar muziekfestivals organiseerde. In 1992 richtte zij samen met de zakenman John Burke en de bejaarde biofysicus William C. Levengood het Burke-Levengood-Talbot (BTL) Crop Circle Research Team op. Ze organiseerde tevens een wereldwijd netwerk van plaatselijke veldonderzoekers die regelmatig nieuwe graanmonsters naar het laboratorium van Levengood sturen. De biofysicus schreef meer dan honderd laboratoriumverslagen en publiceerde zijn bevindingen in 1994 en 1999 in het vakblad Physiologia Plantarum. Dank zij deze proeven hoeven we er volgens Haselhoff niet aan te twijfelen dat planten die uit graancirkels komen kenmerkende afwijkingen vertonen.

Knoopmetingen
Levengood besteedt veel aandacht aan het meten van de gewrichtachtige knobbeltjes in de graanstengels, de zogenoemde knopen. In zijn eerste artikel staan twee grafiekjes gebaseerd op kleine monsters van zes tot tien halmen die hem uit het Engelse Lockeridge werden toegestuurd. Hierin is te zien dat de middelste knoop van platliggende tarwehalmen ruim zes tot twintig procent langer is dan van vergelijkbare halmen die buiten de cirkel werden verzameld. Dit levert volgens Levengood een p-waarde op die kleiner is dan 0,05. Helaas zegt dit voorbeeld niet veel omdat de onderzoeker geen informatie verstrekt over de gemiddelde knoopafwijking van zijn samples. Hij vermeldt alleen terloops dat er in 25 van de 86 gevallen afwijkingen voorkwamen.

In zijn tweede artikel beschrijft Levengoed hoe hij een controle-experiment heeft uitgevoerd. In een veldje werden twee kleine cirkels gemaakt door op een plank te gaan staan die enkele keren werd rondgedraaid. Uit deze cirkels werden om de zoveel dagen enkele halmen verzameld. Daarbij kwam aan het licht dat de knopen van platgewalst graan in de loop van de tijd langer worden doordat het gewas zich weer opricht. Je zou zeggen dat hiermee de eerdere resultaten zijn verklaard, maar dat is volgens Levengood geenszins het geval. Hij is er zeker van dat de monsters die hem door veldonderzoekers worden toegestuurd, nooit langer dan drie dagen plat hebben gelegen, zodat je slechts een afwijking van 10 procent mag verwachten. In plaats daarvan vond hij nu afwijkingen van 30 tot 200 procent. Ook bij halmen die vlak buiten de cirkel stonden, werden soms afwijkingen gemeten — het zogenaamde spill-over effect. Bovendien stelde hij vast dat de langste knopen uit het centrum van een cirkel komen, zelfs wanneer de halmen daar nog recht overeind staan. Levengood vermeldt dat hij inmiddels 250 graancirkelformaties heeft onderzocht, maar daar hebben we weinig aan omdat hij zijn theorieën slechts met enkele voorbeelden staaft. Meer cijfers ontbreken doordat de rest van de artikelen wordt besteed aan speculaties over vreemde energieën.

Haselhoff beschrijft hoe knoopmetingen moeten worden uitgevoerd. Het is soms nogal lastig om vast te stellen waar een knoop begint of eindigt. Bovendien is de lengte niet aan alle zijden gelijk. Naar schatting bedraagt de foutenmarge ongeveer een halve millimeter, terwijl de gemeten afwijkingen gewoonlijk kleiner zijn dan één millimeter. De slimme onderzoeker kan zo'n meetfout reduceren door de gemiddelde lengte van 20 knopen te bepalen. Deze truc werkt echter alleen wanneer je niet weet welke halmen je aan het meten bent, zodat je verwachtingen de resultaten niet in een bepaalde richting kunnen sturen. Haselhoff houdt zich daar niet aan. Dubbelblinde tests zijn naar zijn oordeel tijdverspilling omdat goede onderzoekers niet worden beïnvloed door voorkennis. In werkelijkheid weten goede onderzoekers volgens mij dat geblindeerde proeven een noodzaak zijn.

De auteur schijnt overigens maar weinig knopen te hebben gemeten. Het is naar zijn ervaring 'dermate geestdodend werk dat, bij mij althans, na een kwartier de aandacht al snel dreigt te verslappen'. In zijn boek staan vrijwel geen eigen onderzoeksresultaten. Alleen de cirkels in Nieuwerkerk leveren een boeiend grafiekje op. Hoewel de halmen in dit geval al na twee dagen werden geplukt, bedroeg de gemeten knoopverlenging nabij het centrum ruim veertig procent veel meer dan in de kunstmatige cirkels van Levengood. Waarschijnlijk zijn er diverse factoren van invloed op de uitkomst van dit soort metingen. Als je die niet kent en onder controle kunt houden, weet je niet goed wat je meet.


Spontane muizenproef
Haselhoff heeft het meeste vertrouwen in de kiemproeven van Levengood. Foto's daarvan laten zien dat zaden uit een graanformatie soms twee- tot driemaal sneller ontkiemen en groeien dan normale zaden. Daar is geen voor de hand liggende verklaringen voor, oordeelt hij: 'Dit is ook logisch: indien er methodes bekend waren om zaden sneller te laten ontkiemen en de jonge plantjes sneller te laten groeien, zouden deze al lang en breed in de landbouw toegepast worden, of ten minste bekend zijn onder biofysici.' Voor zover ik weet, heeft Levengood echter niet beweerd dat graancirkelzaden abnormaal snel groeien. Hij meent alleen dat ze het gemiddeld wat beter doen dan de controlezaden, al komt het ook voor dat ze juist minder snel groeien. De proeven worden genoemd in zijn eerste artikel, maar zoals gebruikelijk beperkt hij zich tot een paar voorbeelden. Hij vertelt niet hoeveel proeven hij heeft gedaan en wat die in totaal opleverden. We krijgen ook bijna niets te horen over de proefopzet en de controlemaatregelen. 'Integere debunkers' zouden zich volgens Haselhoff moeten richten op het herhalen van Levengoods kiemexperimenten. Maar volgens mij zou het beter zijn als Levengood eerst zelf eens een reeks degelijke experimenten uitvoert, waarbij hij nauwkeurig rapporteert hoe hij te werk is gegaan en wat dat opleverde.

Haselhoff was van plan een eigen kiemproef uit te voeren met vijftien bosjes graan die hij in en rond een formatie in Melick verzamelde. Door gebrek aan tijd bleven ze een paar weken in zijn garage liggen. Toen hij de zaden uiteindelijk wilde gebruiken, constateerde hij dat het controlemonster door een muis was opgegeten. Merkwaardig dat die muis geen belangstelling had voor de overige veertien monsters. Daar zou je volgens de onderzoeker een interessant experiment van kunnen maken, maar ik weet niet of we hier meer over zullen horen. Zou de bijzondere muis nog wel beschikbaar zijn?

Eltjo H. Haselhoff (1998). Het raadsel van de graancirkels.. Deventer: Uitgeverij Ankh-Hermes, ƒ34,50.


lees ook de Kritiek op het nieuwste boek van Eltjo Haselhoff.

Rob Nanninga is hoofdredacteur van Skepter.


HOMEPAGE SKEPSIS




  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:24:08 #223
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34514834
tvp de discussie wordt weer interresanter
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:28:47 #224
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34514994
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik heb geen last van d'r..
Ik raak haar manier van redeneren soms kwijt, maar het is de hare en dit is de passende plek die neer te zetten mits ze de krengerige opmerkingen naar anderen toe achterwege laat.

Als ze nou trollerig zou zijn.... maar eigenlijk zie ik hier een Stenny die zich steeds meer laat verleiden tot het doen van vervelende uitspraken.... net als jij genverbrander... en zo nog een paar users.. de reacties van Indirah hierop zijn van hetzelfde niveau als jullie opmerkingen... dit is èrg jammer.

Wat is dit voor topic geworden voor jullie users ?
Bedenk dat eens.
Is het een topic waarin jullie elkaar willen informeren als er nieuwe info is ?
Is het een topic waarin jullie willen speculeren over wat die nieuwe info kan betekenen (in jullie ogen).

Of is het een topic geworden waarin we eens even lekker generaliserend en denigrerend elkaar te woord staan ? Waar we posts plaatsen in een poging hem net iets "lolliger" en lúllliger te laten zijn dan die van een ander....
Waar we mensen proberen op stang te jagen.. zich onvwelkom te laten voelen.. het idee te geven dat andere users hun de mond willen snoeren omdat hun mening toevallig afwijkt (of het nou kinderlijk onderbouwd is, gevoelsmatig.. of specuelerend op feiten).

Denk goed na over jullie motivatie hier te posten.
Er is al zo weinig ruimte waar je gewoon "jij" kan zijn.
Pak die ruimte van een ander af en jij zal zelf ook aan de beurt komen, want als de één weggepest is wordt het volgende psipaaltje gezocht.. en zo komt iedereen aan de beurt... jij (lezer) dus ook !
Blijf ruimte maken/houden voor anderen en jij zal die ruimte ook behouden.
_________________ __________________




_________________ __________________

[ Bericht 7% gewijzigd door soulsurvivor op 27-01-2006 13:38:29 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34515187
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:59 schreef Stenny het volgende:
http://www.robbertvandenbroeke.nl/:

Document Not Found
The requested document / was not found on this server. This could be for a variety of reasons, including:
You followed a broken or out-of-date link.
You entered the URL incorrectly.
The file no longer exists.
If you followed a broken link, please inform the owner of the referring document.
If you have any queries about this error, please e-mail webmaster@robbertvandenbroeke.com.

Document: / | Remote host: 1doorhetraam.xs4all.nl | Server time: Friday, 27-Jan-06 10:58:43 MET


--------------------------------------------------------------------------------

Back to www.robbertvandenbroeke.com homepage
Het gaat er nu wel heel sterk op lijken dat House of Television zich terugtrekt uit Circus VdB
pi_34515421
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:28 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

_________________ __________________




_________________ __________________
Dus jij vindt ook dat ik "vervelende uitspraken" doe? Voorbeelden graag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stenny op 27-01-2006 14:03:17 ]
pi_34515517
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:34 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Het gaat er nu wel heel sterk op lijken dat House of Television zich terugtrekt uit Circus VdB
Misschien moet ik mij ook maar terugtrekken, ik schijn de wrok van de hoofdmoderator op me gehaald te hebben, om onverklaarbare redenen, want ik vind zelf dat ik te allen tijde alle kanten van het fenomeen heb belicht, zowel voor- als tegens, en dat ik nergens onder de gordel bezig was. Maar Mirage schijnt hier anders over te denken. Misschien moet ik maar stoppen met deelname aan dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 27-01-2006 14:02:17 ]
pi_34515567
quote:
Haselhoff kan zich niet voorstellen dat hij door Robbert bij de neus wordt genomen: 'Ook na gesprekken met de ouders van de jongeman lijkt mij dit volledig uitgesloten.' Robbert is hierdoor uitgegroeid tot een beroemdheid in internationale graancirkelkringen. Op internet staat onder meer een artikel waarin de Amerikaanse onderzoekster Nancy Talbot verslag doet van een recent telefoongesprek met de 'Dutch boy'. De jongen schijnt telepathisch contact te hebben met een vrouwelijke entiteit die hem vertelde dat de cirkels iets te maken hebben met het milieu en de strijd tegen leugens en bedrog.
Lijkt mij ook uitgesloten ja. Ik heb het laatste stukje van de tekst maar even wat waarschijnlijker gemaakt.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34515670
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:43 schreef Stenny het volgende:

[..]

Misschien moet ik mij ook maar terugtrekken, ik schijn de wrok van de hoofdmoderator op me gehaald te hebben, om onverklaarbare redenen, want ik vind zelf dat ik te allen tijde alle kanten van het fenomeen heb belicht, zowel voor- als tegens, en dat ik nergens onder de gordel bezig was. Maar Mirage schijnt hier anders over te denken. Misschien moet ik maar stoppen met deelname aan dit topic.
Sten, ik denk dat je je dit alles te persoonlijk aantrekt.
Mirage noemde jullie waarschijnlijk alleen bij naam omdat jullie "de gezichten" van dit topic zijn.
Ze had het net zo goed over andere users, waaronder dan net zo goed bijv. dit persoontje kan vallen.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34515779
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:47 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Sten, ik denk dat je je dit alles te persoonlijk aantrekt.
Mirage noemde jullie waarschijnlijk alleen bij naam omdat jullie "de gezichten" van dit topic zijn.
Ze had het net zo goed over andere users, waaronder dan net zo goed bijv. dit persoontje kan vallen.
Ik neem dit wel degelijk persoonlijk, lees nog eens wat ze schrijft:
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

maar eigenlijk zie ik hier een Stenny die zich steeds meer laat verleiden tot het doen van vervelende uitspraken.... net als jij genverbrander... en zo nog een paar users.. de reacties van Indirah hierop zijn van hetzelfde niveau als jullie opmerkingen... dit is èrg jammer.
.

Ik vind dit een erge boute uitspraak, omdat ik nogmaals te allen tijde heb geprobeerd de discussie rondom Robbert open te houden, en er ook wel gesteld mag worden dat ik veel positieve energie in dit topic steek. En ik stel mij zeker niet op één lijn met ongenuanceerde posters als DonnaNonna, Pikki en Indirah die m.i. niet in staat zijn alle aspecten van het 'paranormale' te belichten. Maar goed, volgens Mirage zit ik dus op hetzelfde niveau. Je wordt bedankt, Mirage. Overweegt ermee te stoppen

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 27-01-2006 14:02:56 ]
pi_34516021
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:50 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik neem dit wel degelijk persoonlijk, lees nog eens wat ze schrijft:
[..]

.

Ik vind dit een erge boute uitspraak, omdat ik nogmaals te allen tijde heb geprobeerd de discussie rondom Robbert open te houden, en er ook wel gesteld mag wordat dat ik veel positieve energie in dit topic steek. En ik stel mij zeker niet op één lijn met ongenuanceerde posters als DonnaNonna, Pikki en Indirah die m.i. niet in staat zijn alle aspecten van het 'paranormale' te belichten. Maar goed, volgens Mirage zit ik dus op hetzelfde niveau. Je wordt bedankt, Mirage. Overweegt ermee te stoppen
Ben het met je eens en zou het persoonlijk ook erg jammer vinden als je tot dat besluit over zou gaan. (maar ja, wie ben ik)
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34516052
En sinds wanneer ben ik hier "Een Stenny", dat klinkt ook niet bepaald vriendelijk? :
quote:
: Op vrijdag 27 januari 2006 11:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

maar eigenlijk zie ik hier een Stenny die zich steeds meer laat verleiden tot het doen van vervelende uitspraken.... net als jij genverbrander... en zo nog een paar users.. de reacties van Indirah hierop zijn van hetzelfde niveau als jullie opmerkingen... dit is èrg jammer.


[ Bericht 39% gewijzigd door Stenny op 27-01-2006 14:07:48 ]
pi_34516120
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:56 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ben het met je eens en zou het persoonlijk ook erg jammer vinden als je tot dat besluit over zou gaan. (maar ja, wie ben ik)
Ja, ik overweeg het, als mijn voortdurende streven de discussie open te houden, zowel voor para als scep, door het 'bestuur' niet gewaardeerd wordt, dan ben ik hier weg.
pi_34516229
Op zich vond ik het een goede post van Mirage, alleen om specifiek die namen eruit te plukken vind ik dan weer niet nodig. En inderdaad vind ik Stenny over het algemeen redelijk genuanceerd naar 'beide kanten'. En hetzelfde geldt trouwens voor Genverbrander.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34516317
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:03 schreef Freethinker het volgende:
Op zich vond ik het een goede post van Mirage, alleen om specifiek die namen eruit te plukken vind ik dan weer niet nodig. En inderdaad vind ik Stenny over het algemeen redelijk genuanceerd naar 'beide kanten'.
Ik baal ervan, maar dat zal je wel duidelijk zijn. En ik heb er ook geen zin meer in.
pi_34517249
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik heb geen last van d'r..
Ik raak haar manier van redeneren soms kwijt, maar het is de hare en dit is de passende plek die neer te zetten mits ze de krengerige opmerkingen naar anderen toe achterwege laat.
Zwak zeg Mirage Eerst ban je haar voor een week vanwege trollerij, en nu zeg je dat het niet uitmaakt als ze een dag later terugkomt om verder te posten. Weinig consequent.
pi_34517343
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:15 schreef Stenny het volgende:

[..]

Voorbeelden? Ik ben mij van geen kwaad bewust. Ik zie het als een vorm van kritisch zijn, mag dat niet? En ik laat mij zeker al niet 'verleiden', wat is dit voor uitspraak, Mirage? Valt me tegen dat je mij en een paar anderen noemt, terwijl we net als iedereen gewoon met een discussie bezig zijn. Heb ik je iets misdaan ofzo?
Inderdaad heel vreemd. Stenny is juist een van de weinige hier die constant haar best doet om nieuwe info te brengen, en 90% van haar posts zijn bijzonder interessant, wat van vele anderen niet gezegd kan worden.

Nee Mirage, dit is een duidelijke uitglijer van je.
pi_34517739
Nou ja.... mensen..... het zijn wel telkens dezelfde mensen die absolute gelovers regelmatig op een manier aanspreken alsof het randdebielen zijn en niet helemaal goed bij hun hoofd.

En ja.....De ergsten kregen al eerder een ban. Maar soms lijkt het best alsof de populairsten uit de klas de anderen makkelijker kunnen pesten n de rest ook makkelijker meekrijgen.

Het klinkt misschien wel hard maar ik zie wel wat Mirage bedoelt.
En dat zijn niet alleen Sten en Genverbrander hoor..... Echt niet. Maar zij zijn beiden opvallende users in deze topic reeks. En het gaat uiteindelijk om de algehele sfeer.

Om dan te zeggen... Zwak hoor mirage.... Nou... Als er iemand niet zwak is dan is het Mirage wel. Die schrijft zoiets niet ondoordacht.

En zeggen: nou.... dan vind ik het niet meer leuk en heb ik er geen zin meer in... KOm op zeg.
Laten we er allemaal samen iets aan doen dan OF er mee ophouden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34517756
stenny niet gaan stoppen, laat je niet weg halen doordat mensen uitspraken over jouw doen, blijf gewoon voor ons, het zijn immers enkele personen...
pi_34517863
ja, ik weet niet of mirage het juist heeft, maar alsnog, in dit geval gaat het even om het principe, dat men hier elkaar niet wegpest, dus gewoon blijven sten , en mee eens gen
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:39 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Inderdaad heel vreemd. Stenny is juist een van de weinige hier die constant haar best doet om nieuwe info te brengen, en 90% van haar posts zijn bijzonder interessant, wat van vele anderen niet gezegd kan worden.

Nee Mirage, dit is een duidelijke uitglijer van je.
pi_34517947
Absoluut niemand hoeft zich te laten wegjagen.
Door niemand. En als dat zo door wie dan ook wordt opgevat is dat eeninterpretatie waarvan ik zeker ben dat die niet zo bedoelt is.
En echt.... daarvoor ken ik Mirage inmiddels te goed en kom ik in deze voor haar mening op.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34518000
ja mee eens alleen sten moet gewoon blijfen
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:59 schreef nokwanda het volgende:
Absoluut niemand hoeft zich te laten wegjagen.
Door niemand. En als dat zo door wie dan ook wordt opgevat is dat eeninterpretatie waarvan ik zeker ben dat die niet zo bedoelt is.
En echt.... daarvoor ken ik Mirage inmiddels te goed en kom ik in deze voor haar mening op.
pi_34518365
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:53 schreef nokwanda het volgende:
Nou ja.... mensen..... het zijn wel telkens dezelfde mensen die absolute gelovers regelmatig op een manier aanspreken alsof het randdebielen zijn en niet helemaal goed bij hun hoofd.
Te eenzijdig belicht. Het is gewoon een strijd tussen voor- en tegenstanders, en dat moet kunnen. Ik spreek niemand aan alsof het een randdebiel is, maar ik mag toch wel kritisch zijn?
quote:
En ja.....De ergsten kregen al eerder een ban. Maar soms lijkt het best alsof de populairsten uit de klas de anderen makkelijker kunnen pesten n de rest ook makkelijker meekrijgen.
Inderdaad, Pikki heeft al hele groepen aanhangers. Bijna sektarisch
quote:
Het klinkt misschien wel hard maar ik zie wel wat Mirage bedoelt.
En dat zijn niet alleen Sten en Genverbrander hoor..... Echt niet. Maar zij zijn beiden opvallende users in deze topic reeks. En het gaat uiteindelijk om de algehele sfeer.

Om dan te zeggen... Zwak hoor mirage.... Nou... Als er iemand niet zwak is dan is het Mirage wel. Die schrijft zoiets niet ondoordacht.
Nou ik vind het wel zwak. Het is gewoon niet consequent, daar kun je toch niet omheen?
pi_34518465
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:05 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik baal ervan, maar dat zal je wel duidelijk zijn. En ik heb er ook geen zin meer in.
Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt, Sten! Ik vind dat de opmerking van Mirage ook totaal niet in verhouding staat met het vele fantastische werk dat je voor deze topicreeks hebt verricht. Maargoed, ik zou het ook heel jammer vinden als je weggaat! Trek het je niet aan zou ik zeggen, iedereen zegt wel eens iets stoms in een moment van verstandsverbijstering.
pi_34518521
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 09:57 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Het is zo duidelijk!!

Mirage, kun je een IP-check doen en als ik gelijk heb eventueel weer een ban uitvoeren?
bericht gewijzigd, dus
lamaar, heb berichtje van Mirage gelezen en ben het daar mee eens!
pi_34518543
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:28 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

_________________ __________________




_________________ __________________
Zozo een heel kunstwerk!
Wat vind je dan precies zo goed aan die post van Mirage, soulsurvivor?
pi_34518567
Ach iedereen geloof wat zij/hij zelf wil..
*Klik als je durf* Niet klikken als je snel bang bent!!!
pi_34518575
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:14 schreef Indirah het volgende:

[..]

Sorry waarom een ban? Omdat jij je gelijk niet haalt ergens?
Nee, omdat ik vermoed dat jij dezelfde persoon bent als DonnaNonna die al eerder is gebanned. Verder heb jij onder deze account niks fout gedaan vind ik hoor.
pi_34518597
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:10 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Te eenzijdig belicht. Het is gewoon een strijd tussen voor- en tegenstanders, en dat moet kunnen. Ik spreek niemand aan alsof het een randdebiel is, maar ik mag toch wel kritisch zijn?
[..]
Ja, kritisch mag iedereen zijn. Ik geloof ook niet dat dat nou een punt is. Maar deze reactie werd uitgelokt door het vragen om een ban voor een ander. Mirage geeft evengoed aan dat de reacties van bijvoorbeeld Indirah niet de manier is waarop ze het zou waarderen maar ziet haar hiermee in een hoek gedrukt. En zo'n order om een ip te checken en daar een ban op te laten volgen vond ik knap belachelijk.
quote:
Inderdaad, Pikki heeft al hele groepen aanhangers. Bijna sektarisch
Ik ben ook niet zo'n absolute aanhanger. En ik ben het meestal niet eens met dat absolutisme. Noch met absolutisme van de andere kant.
quote:
[..]

Nou ik vind het wel zwak. Het is gewoon niet consequent, daar kun je toch niet omheen?
Ik GING er al omheen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34518605
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:16 schreef Lady-MOH het volgende:
Ach iedereen geloof wat zij/hij zelf wil..
Ooohhh dat had ik eerder moeten weten!! We kunnen het forum opdoeken mensen, we zijn eruit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')