er is geen mindere bij opgezwollequote:Op donderdag 2 februari 2006 23:58 schreef dnzl het volgende:
Ja, Rico is dan helaas ook de mindere van het stel.
ja, in 2010 tochquote:Op vrijdag 3 februari 2006 00:34 schreef Tali-banaan het volgende:
rico schijnt ook met een soloalbum te komen toch?
Hmmsz, dat klinkt wel interessant als die laatste trein zo laat gaatquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:38 schreef Evil_Koekje het volgende:
Gaat er nog iemand naar Kubus & Sticks, en Jawat in Hoogeveen? 18 februari, 7 euri. Laatste trein terug naar Grunn gaat om 2 uur pas oid, dus ik ga wel even checken.
http://www.hetpodium.nl/
ja. Binnenbad wordt de eerste single :')quote:
1:23 om precies te zijn. Maar dat is alsnog laat genoeg om het helemaal te kunnen zien lijkt me.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:22 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hmmsz, dat klinkt wel interessant als die laatste trein zo laat gaat
Hij schrijft z'n shit wel zelf want die lui spelen wat hij vraagt. Ga me niet vertellen dat je denkt dat Delic dingen door een ander laat verzinnen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:33 schreef DubzOne het volgende:
Voor de rest laat hij z'n geluiden inspelen door andere mensen (gitaar, accordeon etc.), dus als je het zo bekijkt componeerd hij niks, want hij schrijft z'n eigen stukken muziek niet.
Kubus gebruikt dus geen samples, bij kubus zijn de dingen meer spontaan. hij slingert z'n analoge bakkies aan en gaat kutten.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:33 schreef DubzOne het volgende:
Maar als we jouw visie aanhouden vind ik van beide wat te zeggen. Je zou idd kunnen zeggen dat wat Delic doet verder gaat dan wat Kubus doet, maar van de andere kant zou je kunnen zeggen dat het juist creatief is om met bestaande samples, techno-minded HipHop-beats te produceren!
Die biets komen echt niet uit een live ingespeeld drumstel. Dan nog, als je het geluid opneemt van een tom of hi-hat, blijft het een sample.quote:Op zondag 5 februari 2006 06:07 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Kubus gebruikt dus geen samples...
Wat lul jij nou weer voor een onzinquote:Op zondag 5 februari 2006 16:03 schreef ivosnivo het volgende:
dit is voor degene die denken dat wij niet weten dat hun manier van spreken van ons is afgekeken dat onze preken worden verwoven naar kreten in een ander jasje gestOken, en weer terug gesmeten
het doet geen pijn als mijn stijl wordt gebeten want elk gedropte line is er een uitgescheten en ik hoef niet te lopen met die shit op mijn geweten je bent wat je eet en men denkt naar wat we weten
triest hoor die jawat
Sterk punt met goed-onderbouwde argumenten inderdaadquote:Op zondag 5 februari 2006 16:47 schreef ivosnivo het volgende:
zo rapt jawat jeweet. kut teksten die nergens op slaan. ik probeerde een punt te maken.
Ach ja, zijn teksten zijn misschien niet briljant maar zijn flow daarintegen is zeker wel goed. En zijn verschijning opzich natuurlijk, zo'n klein adhd mannetje op het podium die iedereen los laat gaanquote:Op zondag 5 februari 2006 16:47 schreef ivosnivo het volgende:
zo rapt jawat jeweet. kut teksten die nergens op slaan. ik probeerde een punt te maken.
ahahah die beats van Aap-O-Theek zijn gruwelijk manquote:Op zondag 5 februari 2006 17:09 schreef Thomas B. het volgende:
Superpolm :\\\')
Vind die stemmen van Duvel Duvel vreselijk irritant. De raps zijn niet zo slecht maar ik vind het gewoon kut om naar zn muziek te luisteren, omdat het echt van die ghettorappers zijn met gare beats.
Als ik aan iemand vraag of hij een vette gitaarsolo wil spelen die past bij mijn beat en ik neem het op dan schrijf ik die shit dus niet zelfquote:Op zondag 5 februari 2006 06:07 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Hij schrijft z\\\'n shit wel zelf want die lui spelen wat hij vraagt. Ga me niet vertellen dat je denkt dat Delic dingen door een ander laat verzinnen..
[..]
Omg, je speelt het niet zelf maar je schrijft het wel zelf, Delic laat die lui stukjes spelen of gaat met ze aan het kutten.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:10 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als ik aan iemand vraag of hij een vette gitaarsolo wil spelen die past bij mijn beat en ik neem het op dan schrijf ik die shit dus niet zelf![]()
Als je het nou eens met goede interpunctie zou schrijven word het vast al wel makkelijker en beter te begrijpent. Zo lijkt het ook net een boel woorden op een hoop. Ik vind jawat wel roff, heb z'n CD niet maar het klapt wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:03 schreef ivosnivo het volgende:
dit is voor degene die denken dat wij niet weten dat hun manier van spreken van ons is afgekeken dat onze preken worden verwoven naar kreten in een ander jasje gestOken, en weer terug gesmeten
het doet geen pijn als mijn stijl wordt gebeten want elk gedropte line is er een uitgescheten en ik hoef niet te lopen met die shit op mijn geweten je bent wat je eet en men denkt naar wat we weten
triest hoor die jawat
heyyy wie is utquote:Op zondag 5 februari 2006 18:16 schreef Thomas B. het volgende:
aap-o-theek is wel oke idd... alleen ik vind die stemmen van die gasten vooral gewoon irritant.
dat was trouwens toch ook van die plaat met clip dat ze in die apenpakken zo heel vaag door rotterdam gingen lopen? hoe heette die ookalweer? die was te droog :\\\\\\\')
ik begrijp dat je de cd van jawat nog niet geluisterd hebt.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:21 schreef Chrishop het volgende:
Als je het nou eens met goede interpunctie zou schrijven word het vast al wel makkelijker en beter te begrijpent. Zo lijkt het ook net een boel woorden op een hoop.
Ik ben bang omdat ze gewoonweg niet op de beat kunnen rappen!quote:Op zondag 5 februari 2006 19:01 schreef Hellrazor het volgende:
ik begrijp nog steeds niet waarom die 2 gasten (nu 1) van duvel duvel zo vaak zo fucking off beat gaan dat klinkt gewoon te wack soms he
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:13 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik ben bang omdat ze gewoonweg niet op de beat kunnen rappen!![]()
Hoezo zit er geen interpunctie in de CD? Je kan me van alles vertellen maar Jawat rapt technisch gezien niet slecht. Bedoel dat mensen kunnen zeuren over supahdupah snap ik maar jawat's stijl etc vind ik niks mis. Deze mening heb ik opgebouwd na de collabo's met opge, heel goed en zwarte koffie. Misschien is zn album anders.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:54 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
ik begrijp dat je de cd van jawat nog niet geluisterd hebt.
zwarte koffie is een collab met opgequote:Op zondag 5 februari 2006 20:16 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Hoezo zit er geen interpunctie in de CD? Je kan me van alles vertellen maar Jawat rapt technisch gezien niet slecht. Bedoel dat mensen kunnen zeuren over supahdupah snap ik maar jawat\'s stijl etc vind ik niks mis. Deze mening heb ik opgebouwd na de collabo\'s met opge, heel goed en zwarte koffie. Misschien is zn album anders.
het waren er toch 3 en nu 2?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:01 schreef Hellrazor het volgende:
ik begrijp nog steeds niet waarom die 2 gasten (nu 1) van duvel duvel zo vaak zo fucking off beat gaan dat klinkt gewoon te wack soms he
Ik vind dat er op z'n album zeker wel lekkere nummers staan: Vondeling, Zo Alleen bijv...quote:Op zondag 5 februari 2006 20:20 schreef ivosnivo het volgende:
ja kijk die nummers vind ik ook tof, maar zonder hun is het echt helemaal niks.
duvel vind ik meestal zo slecht nog niet maar die andere 2 zijn vaak zo gaarquote:Op zondag 5 februari 2006 20:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het waren er toch 3 en nu 2?
Duvel en SupahDupah
quote:Op zondag 5 februari 2006 21:44 schreef MMaRsu het volgende:
Mama ?
Ik wist het wel hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 21:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
helemaal op het einde hoor je het beter
mja zal idd wel dan... vind het meer vaag gekreunquote:Op zondag 5 februari 2006 21:44 schreef MMaRsu het volgende:
Mama ?
sample van opgeduveld - zonder handenquote:Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
mja zal idd wel dan... vind het meer vaag gekreun
Mamaaaaaaa mag ik buiten spelen ?quote:
heejaquote:Op zondag 5 februari 2006 22:38 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
sample van opgeduveld - zonder handen![]()
Zoals sticks zei in Enschede, we zijn spuugdingen voorbij strak rappen kunnen er wel meer.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:51 schreef Hellrazor het volgende:
ik hoop dat opgezwolle ook weer wat nummers maakt in \\\'\\\'spuugdingen\\\'\\\' style
gewoon keiharde flows met harde beats![]()
eigen wereld is ook de shit maar tog op een andere manier van spuugdingen krijg ik gewoon adrenaline van die flows![]()
en
kubus,sticks - vakman heerijk![]()
ik merk nu wel dat ze steeds diepere teksten schrijven dat is ook dope maar tog zou ik ook wel nog wat van die andere shit willenquote:Op maandag 6 februari 2006 01:01 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Zoals sticks zei in Enschede, we zijn spuugdingen voorbij strak rappen kunnen er wel meer.
Ik denk dat het grootste verschil in de beats zit en dat verschil vind ik niet zo erg. Delic ging van grimey naar electronisch naar zigeuner, ik word alleen maar nieuwsgieriger wat hij nu weer verzint.
Park ook!quote:Op zondag 5 februari 2006 23:34 schreef Shirley het volgende:
Passievrucht/Bosmuis is wel apart, ben nu een aantal nummers aan het beluisteren. Ukkie is![]()
ik ook. zoals ze op bepaalde nummers op Spuugdingen rappen......quote:Op maandag 6 februari 2006 16:23 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
ik merk nu wel dat ze steeds diepere teksten schrijven dat is ook dope maar tog zou ik ook wel nog wat van die andere shit willen
Ik vind dit ook gewoon een heel goed album, maar ik heb het idee dat ik, zeker Vloeistof, wel beter vond.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ook. zoals ze op bepaalde nummers op Spuugdingen rappen......![]()
ik weet het wel zekerquote:Op maandag 6 februari 2006 16:43 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik vind dit ook gewoon een heel goed album, maar ik heb het idee dat ik, zeker Vloeistof, wel beter vond.
Precies mijn gedachtequote:Op zondag 5 februari 2006 23:51 schreef Hellrazor het volgende:
ik hoop dat opgezwolle ook weer wat nummers maakt in \\\'\\\'spuugdingen\\\'\\\' style
gewoon keiharde flows met harde beats![]()
eigen wereld is ook de shit maar tog op een andere manier van spuugdingen krijg ik gewoon adrenaline van die flows![]()
en
kubus,sticks - vakman heerijk![]()
Klopt zeker, en daarnaast zijn hun samenwerkingen ook nog eens bijna allemaal heel goed.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik weet het wel zeker
maar toch props voor Opgezwolle, want 3 goede albums afleveren kunnen er maar weinig.![]()
Parkquote:
Mama inderdaad, komt van Zonder handen (van Opgeduveld).was al gezegd.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:31 schreef Thomas B. het volgende:
In Ukkie... dan zegt rico van \"Het is...\" Wat zegt die vage stem dan?
Udenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:49 schreef Pumatje het volgende:
hee stelletje druiloren weet uberhaupt hier iemand wel dat ze vrijdag optreden in uden en gaat er überhaupt iemand wel heen of zijn jullie van die teletext "fans" ofzo?
quote:Op zondag 5 februari 2006 17:41 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik wou zeggen ja, die Aap-O-Teek beats zijn zeker wel goed.
denk t welquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:35 schreef Devlinsect het volgende:
Ben ik de enige die zo moet lachen om die foto's van Kubus![]()
http://waarwas.kubus-biets.nl/?folder=BED%2004-02-06
Nee ik vond ze ook niet grappig, maar de foto's op www.kubus-biets.nl zelf vond ik wel tofquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:35 schreef Devlinsect het volgende:
Ben ik de enige die zo moet lachen om die foto's van Kubus![]()
http://waarwas.kubus-biets.nl/?folder=BED%2004-02-06
ff voor iedereen die het niet begrijpt: Brainpower had een tijdje terug "Ik mis gewoon die basis hiphop shit" op z'n site staanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:06 schreef Henkmanz het volgende:
lmao.. wie zet dit nou op z'n website
van Kubus' site:
[afbeelding]
![]()
dat kwam toch ook weer van een track van.... OP geloof ikquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:11 schreef S-Two het volgende:
[..]
ff voor iedereen die het niet begrijpt: Brainpower had een tijdje terug "Ik mis gewoon die basis hiphop shit" op z'n site staan
Sowieso zijn die foto's op Kubus zijn site tof
Dat weet ik dan weer niet... (niet zo'n OP-fan)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat kwam toch ook weer van een track van.... OP geloof ik
owja uit pro idd !!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:22 schreef Henkmanz het volgende:
Brainpower zei het in de single 'Pro': "Alles is Urban, ik mis die basis hiphop shit".
Daarom is het plaatje grappig. Jammer dat ik hem moet uitleggen.
Anyway, ontopic.
Ik kan de humor er niet echt van inzien... dat iemand moeite heeft gedaan om het plaatje te maken. Overigens mis ik die basis hip hop shit wel... behalve bij Opgezwolle dan..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:06 schreef Henkmanz het volgende:
lmao.. wie zet dit nou op z'n website
van Kubus' site:
[afbeelding]
![]()
Best een leuk item. Ze gaan d'r wel goed op in en dergelijke. Ben het ook grotendeels met ze eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Opgezwolle nu ook de nieuwe troetel van de uber-elitaire Grachtengordel?
Koel. Ik vond het ook vet om die Delic zo te zien genieten van zijn überbeats met de stem van Sticks er over. Sticks die playbackt, en Rico in een donker hoekje die goedkeurend zijn hoofd laat bewegen op de maat. Klinkt best wel romantisch.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Opgezwolle nu ook de nieuwe troetel van de uber-elitaire Grachtengordel?
Whehe.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:37 schreef skiczukie het volgende:
'Wat is rap?'
- 'Alles wat Lange Frans en Baas B. niet zijn.'
Die stem van Duvel is wat ik echt het vetste vind aan Duvel. Echt een underground stemquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:38 schreef Shirley het volgende:
[..]
Whehe.
Ik weet niet veel van Opgezwolle, DuvelDuvel en de anderen af, maar wel dat ik DuvelDuvel toch wel vette nummers vind maken. Ik leerde ze kennen door Wie is ut...meesterlijke clip en geweldige beat. Alleen die tekst...Op hun site zijn er trouwens volop tracks te downloaden.
Ja, apart stemgeluid inderdaad. De clip nog niet gezien, is volgens mij ook op te site te vinden. Even kijken maar...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:49 schreef dnzl het volgende:
[..]
Die stem van Duvel is wat ik echt het vetste vind aan Duvel. Echt een underground stem![]()
Op The Box is ook 'T is leuk geweest' te checken zag ik net.
Iemand die clip al gezien?
Doet het niet bij mij maar check ff dat woordenboekquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:01 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, apart stemgeluid inderdaad. De clip nog niet gezien, is volgens mij ook op te site te vinden. Even kijken maar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |