Tuurlijk is het eenzijdig (als in clubs) echter heeft de speler ook nog een keuze. Eenzijdige koop is meer iets in de trend van: Wij mogen exclusief onderhandelen met de spelerquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:30 schreef devv05 het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat wij eerste keus hebben, anders is zo'n optie weinig waard he
Is ook een mening, hoef ik niet te delen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik vind Emilie Ratelband zwaar kansloos en de mensen die hem serieus nemen zo mogelijk nóg kanslozer.
Wat wordt daarmee bedoeld?quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:15 schreef Messenga het volgende:
Longest serving player: Nourdin Boukhari (3 years).
Hij serveert het langste (waarschijnlijk in de Ajax kantine)quote:
Of tijdens het voetvolley, na de training.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Hij serveert het langste (waarschijnlijk in de Ajax kantine)
[afbeelding]
Rot eens op met die stomme afbeelding onder elke post van je.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Is ook een mening, hoef ik niet te delen.Maar laten we het over ajax houden hier
[afbeelding]
quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Of tijdens het voetvolley, na de training.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Rot eens op met die stomme afbeelding onder elke post van je.
quote:Volop frisse, nieuwe gezichten op de ochtendtraining. Javier Martina, Emanuel Boakye, Michael Timisela en Murat Yildirim vulden de ploeg van trainer Danny Blind aan. 'Debutant' Yildirim was met zijn achttien jaar de Benjamin binnen het keurkorps. De Jong Ajacied genoot met volle teugen van zijn kennismaking met de hoofdmacht. ,,Al was het eerste kwartier wel zwaar. Hier heb je nog minder tijd dan bij Jong Ajax'', blikte selectielid nummer 67 moe maar voldaan terug. Vanmiddag maakt de balvaste Belofte 'gewoon' weer zijn opwachting op de Toekomst voor een training van Jong Ajax.
Duelleren en afronden waren de voornaamste bestanddelen tijdens de ochtendsessie naast de Amsterdam ArenA. Afwerkoefeningen op de doelmannen Hans Vonk en Maarten Stekelenburg (Vermeer trainde apart met keeperstrainer Fred Grim) en een grote partij waar de vonken vanaf vlogen. De supporters die de kou trotseerden, hoefden zich geen moment te vervelen. Zo werd de toeschouwers bijvoorbeeld het duel tussen de trainers Blind en Krol voorgeschoteld. Geen letterlijk of fysiek duel, maar een treffen tussen de formaties van beide coaches. De voetbaldieren coachten tijdens de grote partij elk een eigen ploeg.
,,Olaf, Olaf! Wat is er aan de hand?!'' De stem van de hoofdtrainer schalt over het veld. De aangesprokene (of beter: aangeroepene), Olaf Lindenbergh, kan lachen om de gekscherend bedoelde opmerking. De overdaad aan pathos verraadt de aard van de opmerking. Enkele seconden eerder belandde een inzet van de middenvelder snoeihard in de kruising. Als Lindenbergh zo zuiver scoort, moet er iets mis zijn bij de speler, laat Blind dollend weten. De handjes van Lindenbergh gaan in elk geval kortstondig de lucht in voor een triomfantelijk juichgebaar.
De dolletjes zijn aan Thomas Vermaelen niet besteed. De Belg traint, onder leiding van Frank van Deursen, nog steeds apart van de groep. Zo snel mogelijk weer fit worden is het devies voor de verdediger. Vermeer heeft ook al weinig tijd om de verrichtingen in de groep te volgen. Grim knijpt zijn pupil redelijk af. Bijvoorbeeld door balletjes op te wippen, waarna de op enkele meters afstand staande keeper het wippertje na een sprintje moet vangen.
De doelman, net teruggekeerd van een kwetsuur, heeft na de zoveelste sprint en vangbal (soms ook snoekduik) even tijd nodig om op adem te komen. En om, en passant, een blik te werpen op de verwikkelingen tijdens de grote partij.
Zo is Vermeer getuige van de opmerkelijke opmars van Murat Yildirim. De tiener - op papier nog A-junior - stroomde al vervroegd door naar Jong Ajax. Vandaag zet de kleine, vlijtige en getalenteerde middenvelder een nieuwe stap vooruit. Tussen de ‘Grote Jongens’ van het eerste.
Donderdagochtend vroeg werd Yildirim door zijn trainer John van den Brom doorverwezen naar de ArenA. ,,Dat was absoluut een verrassing’’, vertelt Yildirim. ,,Een eerste training als deze vergeet je natuurlijk niet zo snel. Het begin was moeizaam, vooral omdat ik moest wennen aan de snelheid. Er wordt korter gespeeld. Tijd om te twijfelen, of de bal iets langer dan nodig in bezit te houden, is er niet. Hier wordt nog scherper gespeeld dan bij Jong Ajax. Dat is best wennen.''
De middenvelder paste zich tijdens de verdere training knap aan. Tijdens de afsluitende partij tussen de basis- en de reservespelers, aangevuld met de Beloften van Jong Ajax, bleef Yildirim knap op de been. ,,Vooral als rechtshalf ging het wel lekker. Ook op de 'tien', de positie waarop ik ook uit de voeten kan, had ik een paar aardige ballen. Al met al ben ik best tevreden. Ik had deze ochtend in elk geval niet willen missen.''
Ga je toch lekker kattuk ouwe...quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kappe nou, anders ga ik onder elke post hier een Feyenoord logo mee posten![]()
quote:TIPS TEGEN KAKKERLAKKEN
1. Zet je koelkast ongeveer 4 a 5 cm. van de wand. Dit is namelijk een donker, warm plekje, waar kakkerlakken erg van houden.
2. Laat eens in de drie maanden spuiten door de woningbouwvereniging. Dit is volledig gratis! Het enige wat je hoeft te doen, is een formulier invullen, en zorgen dat je je spullen van de muur hebt geschoven. De spuiter moet namelijk in de kleine hoekjes en kiertjes spuiten, want daar lopen de beestjes het vaakst rond. Kwestie van je bed, bureau, etc. zo'n 50 cm. verschuiven. Als je aan het eind van de dag terug komt, zal je nauwlijks merken dat er gespoten is, behalve dat er veel kakkerlakkenlijkjes zullen liggen. Goed stofzuigen, en je spullen terugzetten. Je kan tevens aan de woningbouwvereniging vragen of ze lokdoosjes voor je willen achterlaten bij de huismeesters. Deze kan je dan, nadat je hebt laten spuiten, op je kamer zetten. Hierdoor voorkom je dat de kakkerlakken meteen terug komen. Let wel: je moet echt eerst laten spuiten. Alleen lokdoosjes neerzetten heeft geen zin.
3. Zet 's nachts je verwarming uit en het raam op een kiertje. Als het je niet stoort kan je ook een klein lichtje aanlaten.
4. Als je zelf af en toe met gif spuit (erg aan te raden!), wissel dan eens in de twee weken van gifsoort. Kakkerlakken hebben namelijk een heel goed aanpassingsvermogen, en worden erg snel immuun.
het gaat dus om :quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:32 schreef Cordoba32 het volgende:
hmm ajaxonline plaatst enkele opmerkelijke berichten. zie site
quote:'Toch interne onvrede bij Ajax over technische staf' 26 januari 2006
Voetbal International suggereert deze week dat er bij Ajax wel degelijk enige onvrede bestaat over het functioneren van Danny Blind als trainer. Eerder meldde het Algemeen Dagblad nog dat de Amsterdamse club graag met de oefenmeester verder wil. Na de wedstrijd tegen NEC (1-1) van anderhalve week geleden zouden er intern bedenkingen zijn uitgesproken over de werkwijze van Blind.
Danny Blind Bestuur en directie zouden vooral hun verbazing hebben uitgesproken over de reeks maatregelen waarmee de coach tegen NEC de vervanging van de geblesseerde verdediger Thomas Vermaelen begeleidde. Blind bracht middenvelder Nigel de Jong en wijzigde de defensie op liefst drie plaatsen. Het geschuif van de Zeeuw zou in de ogen van voorzitter John Jaakke en technisch directeur Martin van Geel niet verenigbaar zijn met het duidelijke en transparante beleid dat zij beogen.
Volgens VI richt de teleurstelling zich intern ook op de assistent-trainers Ruud Krol en Gerard van der Lem, die meer hun ervaring zouden moeten aanwenden om Blind te helpen en te corrigeren. Ook zouden de twee coaches te weinig een opbeurende schouder bieden aan spelers die tijdelijk uit de gratie zijn. Wisselspelers als Angelos Charisteas en Mauro Rosales krijgen van Van der Lem en Krol zelden een hart onder de riem gestoken.
Gerard van der LemBlind bekent in het blad dat hij druk voelt. "De club zit in een moeilijke situatie, dat levert druk op", aldus de trainer. "Voor mij persoonlijk echter niet. Ik sta hier vrij onafhankelijk in. Ik heb nooit aan ambitieuze carrièreplanning gedaan. Ik zou bijvoorbeeld volgend jaar met evenveel plezier de D-tjes trainen."
Overigens weet VI ook nog te melden dat afgelopen zomer binnen Ajax totaal onbekend was dat Michael Reiziger graag terugwilde naar Nederland. De 32-jarige oud-Ajacied werd daardoor richting PSV gedreven.
en..quote:Danny Buijs is 'anti-Ajax' 26 januari 2006
Danny Buijs laat zich nogal laatdunkend uit over Ajax in een opmerkelijk interview in Voetbal International. De middenvelder van FC Groningen is bepaald niet gecharmeerd van de Amsterdamse club en maakt dat op niet mis te verstane wijze duidelijk. Om zijn mening te onderbouwen draagt hij overigens een wat vreemd voorbeeld aan.
Danny Buijs Buijs is al vanaf zijn jonge jaren Feyenoord-fan. "Vroeger zat ik altijd tussen de jongens van de harde kern", klinkt het stoer. "Vooral het team met Van Gobbel, Fräser en De Wolf zal ik nooit vergeten. Wat een vechtersploeg was dat. En zeg nou zelf, dat is toch veel mooier dan bijvoorbeeld Ajax? Ik ben sowieso anti-Ajax. Natuurlijk heb ik respect voor de geschiedenis en de prestaties van die club, dat is gewoon klasse, maar de arrogante houding vind ik verschrikkelijk. Amsterdamse koude kak."
Aan de hand van één incident denkt Buijs te kunnen concluderen dat het er bij Ajax 'vreselijk' aan toe gaat. "De laatste wedstrijd van vorig seizoen speelden we in De Arena, maar aangezien ik geschorst was ging ik samen met mijn vader en oom kijken. Joop Gall had gevraagd of we zijn zoontje wilden meenemen, probleem was alleen dat we wél vier tribunekaarten hadden maar slechts drie kaarten voor het spelershome. Dat jochie werd geweigerd bij de deur. Typisch Ajax, vreselijk. Bij elke club zou zoiets kunnen, alleen in Amsterdam niet."
quote:Spelers vroegen Blind terug te keren naar 4-3-3 26 januari 2006
Een aantal spelers van Ajax heeft voor aanvang van de uitwedstrijd tegen FC Twente van afgelopen zondag nadrukkelijk aan trainer Danny Blind verzocht terug te keren naar het vertrouwde 4-3-3. Volgens Voetbal International verlangden de Ajacieden van hun coach dat hij daarmee eindelijk duidelijkheid zou verschaffen. Talrijke keren veranderde het elftal van Blind de afgelopen weken van samenstelling en speelwijze. In totaal wisselde Ajax dit seizoen liefst achttien keer van strijdplan.
"Dit is wel verrassend en confronterend", zegt Wesley Sneijder over die gegevens in Voetbal International. "Toen het in dit seizoen wat minder liep is de trainer duidelijk gaan zoeken naar de ideale formatie. Dat is ons spel niet ten goede gekomen. Als je elke week in hetzelfde systeem speelt, krijg je sneller vastigheden. Dat lijkt me duidelijk. In de spelersgroep is dan ook best wel gesproken over de vele wijzigingen."
De middenvelder was een van de spelers die Blind in een groepsgesprek vroeg om duidelijkheid te verschaffen. "Ik ben blij dat de trainer nu verder gaat met 4-3-3 of 3-4-3. Dat ligt ons volgens mij toch het best. Ik vind dat Ajax in bijna alle wedstrijden uit moet gaan van de eigen kracht en zich niet te veel moet laten leiden door de tegenstander."
Hedwiges MaduroOok Angelos Charisteas en Hedwiges Maduro deden tijdens het groepsgesprek een duit in het zakje. "Ik heb zelf ook aangegeven dat we het best uit de voeten kunnen met 4-3-3", aldus Maduro. "We hebben dit seizoen al in veel systemen gespeeld, ik heb het idee dat er nu eindelijk duidelijkheid is. We weten wat er verwacht wordt op een bepaalde positie en kunnen ons nu focussen." Charisteas: "Er zijn te veel wijzigingen geweest in de afgelopen maanden. Nu is het helder. We voetballen nog niet goed, maar de zekerheid van een 4-3-3-systeem zal ons goed doen."
Ondanks de lezing van zijn spelers zegt Blind dat hij niet is bezweken voor druk vanuit de spelersgroep door terug te keren naar 4-3-3. "Dit komt uit mezelf", zegt de coach in VI. "Als trainer analyseer je wedstrijden. Door naar 4-3-3 terug te keren hoop ik dat we voetballend meer kunnen brengen."
* Roycoooooo gaat ff lezenquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:32 schreef Cordoba32 het volgende:
hmm ajaxonline plaatst enkele opmerkelijke berichten. zie site
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |