abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35907453
Het gaat er natuurlijk vooral om dat dit Iran nooit verrijkt uranium in handen mag krijgen, en dan niet eens zozeer omdat ze daar eventueel zélf een bom van gaan maken...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:43:24 #177
96120 columnist
Gaan wij nog opstaan?
pi_35907732
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:29 schreef Monidique het volgende:
De belangrijkste reden waarom er, volgens mij, geen aanval komt op Iran, zijn de 150.000 Amerikaanse troepen in het buurland Irak. Elke aanval op Iran zal worden gezien als gedoogd of uitgevoerd door Amerika en Iran zal zich dan ook wreken op de Amerikaanse troepen in Irak en mogelijk Afghanistan. Misschien Iraniërs zelf, maar waarschijnlijk hun bondgenoten. In plaats van 60 of 70 doden per maand, moeten de Verenigde Staten rekening gaan houden met misschien wel 200 doden per maand, gok ik als jong leekje overigens.

Als ze Iran willen aanvallen, moeten ze dus die troepen beschermen. Dat doe je ofwel door méér troepen te sturen, danwel door ze weg te halen. Het sturen van significant meer troepn naar Irak is politiek onmogelijk op dit moment, dus rest als enige optie vertrek uit Irak. Uit alles blijkt dat ze daar ook inderdaad mee bezig zijn, maar de opbouw van de invasiemacht in 2002 en 2003 duurde enkele maanden, het reduceren zal ook enige tijd duren.

Tenzij ze niets geven om die Amerikaanse troepen, of daadwerkelijk denken dat het succesvol zal aflopen, gaat er geen aanval komen. Vooralsnog is het een oorlog van woorden die beide partijen gretig voeren om binnenlandse redenen. Het conflict is, toegegeven, wel hevig en het lijkt inderdaad alsof men van plan is de Islamitische Republiek aan te vallen, maar het is, afgezien van de oorlogszuchtige retoriek, zo ongeloofwaardig.

Maar ja, ik kan het natuurlijk gewoon mis hebben.
1) Het Verenigd Koninkrijk heeft deze week een datum gegeven wanneer ze haar troepen weghaald. Hiermee neemt de spanning in Irak niet af, maar hebben de opstandelingen wel een harde datum gekregen.

2) De kwestie-Iran is deze week naar de Veiligheidsraads verwezen door het IAEA.

3)Volgens China en Rusland is er nog ruimte voor de dialoog.

Nu de Veiligheidsraad zich een jaar lang over de kwestie zal gaan buigen, de coalitietroepen volgend jaar worden weggehaald en de tijd verstijkt die Rusland en China nodig denken te hebben om de dialoog in gang te houden, worden de voorbereidingen alvast genomen.

In 2008 zal Iran de oorlog worden verklaard!
De weg naar morgen begint met 's ochtends je nest uit komen!
http://mallors.wordpress.com/
pi_35908560
Hoe lang duurt zo'n proces om uranium te verrijken eigenlijk?
pi_35909992
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:10 schreef Nuoro het volgende:
Hoe lang duurt zo'n proces om uranium te verrijken eigenlijk?
ligt aan de gebruikte techniek en de kwaliteit van de centrifuges
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_35910897
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:31 schreef columnist het volgende:
Een taak van elke regering is bescherming bieden voor het volk.

Aanslagen in Israël komen van:
- Hamas (sponsers o.a. Palestijnse Autoriteit, Saudi Arabie en Egypte)
- Isl. Jihad (sponsers o.a. Syrie en Iran)
Daarnaast hebben we nog PLO, Fatah, al-Aqsa Martelaren Brigade. Hezbolla en Volksfront voor de bevrijdigng van Palestina.
Ik denk, dat iedereen die bezet wordt door een externe mogendheid vroeg of laat geweld gaat gebruiken en dat zien we ook gebeuren. Een bezetting sinds '67 en ontheemding sinds '48. Besef je wel waar we het eigenlijk over hebben?

Het geweld is een symptoom van de bezetting.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35911086
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik denk, dat iedereen die bezet wordt door een externe mogendheid vroeg of laat geweld gaat gebruiken en dat zien we ook gebeuren. Een bezetting sinds '67 en ontheemding sinds '48. Besef je wel waar we het eigenlijk over hebben?

Het geweld is een symptoom van de bezetting.
wat niet een bezetting had hoeven zijn ze zijn genaait door hun arabische broeders
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:30:07 #182
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35914734
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:29 schreef Monidique het volgende:
....

Maar ja, ik kan het natuurlijk gewoon mis hebben.
Gezien zo'n bloedbad een prima excuus is voor de invoering van de dienstplicht in de VS en in het geval van een Iraanse aanval op Afganistan ook diens bondgenoten in de NAVO, denk ik dat je er naast zit.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:15:50 #183
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_35962240
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Gezien zo'n bloedbad een prima excuus is voor de invoering van de dienstplicht in de VS en in het geval van een Iraanse aanval op Afganistan ook diens bondgenoten in de NAVO, denk ik dat je er naast zit.
ik denk dat het niet zo`n vaart zal lopen als iran slim is houden ze het bij schreeuwen.
pi_35962904
als ze die olie raffinaderijen maar wel heel laten

heb geen zin om nog meer voor benzine te gaan dokken.

Voor de rest zoeken ze het maar uit.
Life sucks
pi_35966789
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik denk dat het niet zo`n vaart zal lopen als iran slim is houden ze het bij schreeuwen.
Dat doen ze ook en Amerika kan niets doen! Dankzij George's War on Terror.
  zondag 12 maart 2006 @ 16:28:38 #186
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35968345
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:52 schreef mr.marcus het volgende:
als ze die olie raffinaderijen maar wel heel laten

heb geen zin om nog meer voor benzine te gaan dokken.

Voor de rest zoeken ze het maar uit.
persoonlijk zie ik graag de olie naar de klere gaan
liever dat dan dat men bommen op mensen gaat keilen van beide zijden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 12 maart 2006 @ 17:50:50 #187
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_35970658
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:23 schreef kikoooooo het volgende:
Gooi maar plat die teringzooi daar!
Dit roepen ze ook op www.marokko.nl, maar dan dus over Israel. En dan is het land ineens te klein.

Een (kern)oorlog zou wel eens het einde kunnen betekenen van de progressieve stromingen in Iran. Die zijn best groot momenteel, maar worden er vooralsnog ondergehouden door het regime. Als het kan moet elke escalatie worden voorkomen zodat de kans blijft bestaan dat het conservatieve regime van binnen uit wordt omvergeworpen.
pi_36012920
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:41 schreef HeyFreak het volgende:
och, zo vaak als Israel al met totale vernietiging is bedreigd, van mij mogen ze ook een keer terug dreigen...
Ik heb liever dat het niet bij woorden blijft

IAF
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36015710
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

persoonlijk zie ik graag de olie naar de klere gaan
liever dat dan dat men bommen op mensen gaat keilen van beide zijden.
Extreem kortzichtige reactie. Als de olie "naar de klere" gaat dan weet je zeker dat men elkaar vroeger of later, en ik denk vroeger, met bommen gaat bestoken.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:44:52 #190
215626 kalid
hoi hoi
pi_59185998
ik vind dat elke land recht heeft op kernwapens zolang die andere landen nog steeds kernwapens hebben ik begin met america en isreal en dan de rest...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:45:57 #191
215626 kalid
hoi hoi
pi_59186033
p.s ik ben voor de wereld vrede.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  Moderator zaterdag 7 juni 2008 @ 17:41:46 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59197442
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')