abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:31:40 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59176289
quote:
Israël: Aanval op Iran lijkt onvermijdelijk

Een Israëlische aanval op Iraanse nucleaire installaties lijkt onvermijdelijk, nu steeds duidelijker wordt dat sancties tegen Iran niet werken, zegt de Israëlische vicepremier en minister van Transport Shaul Mofaz.

Israëlisch leger vernietigde eerder nucleaire installaties in buurlanden
Midden-OostenMofaz sprak deze dreigende woorden vandaag in een interview met Yedioth Ahronoth, de grootste krant van Israël.

Mofaz is nu vice-premier en was eerder minister van Defensie en opperbevelhebber van het Israëlische leger. 'Als Iran doorgaat met zijn atoomprogramma, zullen we aanvallen. De sancties zijn ineffectief,' zegt Mofaz.

Atoomambities
Ondanks (economische) sancties tegen het islamitische land weigert de Iraanse regering zijn atoomambities op te geven. Bovendien heeft de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad verschillende keren gezegd dat hij Israël 'van de kaart wil vegen'.

Iran beweert dat het atoomprogramma is bedoeld om energie op te wekken. Maar de Verenigde Staten, Israël en de Europese Unie geloven daar niets van.

Kernmacht
Mofaz reageerde ook op dreigende taal van Ahmadinejad: 'Iran zal eerder zijn verdwenen dan Israël.' Israël heeft nooit openlijk toegegeven dat het land kernwapens heeft, maar er wordt vanuit gegaan dat Israël de enige kernmacht in de regio is.

De Israëlische luchtmacht vernietigde in 1981 een kerncentrale in Irak. En in vorig jaar september werden bombardementen uitgevoerd in buurland Syrië, waar volgens Israël ook werd gewerkt aan een atoomprogramma.
Bron

Zeer zorgelijke situatie. Dat kan gruwelijk uit de klauwen lopen.

De internationale gemeenschap moet Israel tot de orde roepen net als Iran
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59176511
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:31 schreef Martijn_77 het volgende:

De internationale gemeenschap moet Israel tot de orde roepen net als Iran
Dat heeft de VN al vaker gepoogd , maar deze pogingnen worden meestal geveto'd door de US.

Verder is het een publiekelijk geheim dat israel zelf wel kernwapens heeft maar geen een verdrag getekend heeft dit in tegenstelling tof iran. Hoezo hypocrisie?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:39:42 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_59176600
Prima, platgooien die handel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_59176679
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:39 schreef Hathor het volgende:
Prima, platgooien die handel.
pi_59176693
pi_59176913
Ben benieuwd. Kan natuurlijk nooit iets goed uitkomen. Beetje lose-lose situatie.
pi_59177226
So what, als ze het bij een aanval op die kerncentrale houden. Volgens het bericht hebben ze dit bij Syrie ook gedaan en in 1981 bij Iran.
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2008 @ 17:14:29 #8
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_59177501
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
So what, als ze het bij een aanval op die kerncentrale houden. Volgens het bericht hebben ze dit bij Syrie ook gedaan en in 1981 bij Iran.
Dan zou je ook toe moeten laten dat Iran nu uit voorzorg Israel aanvalt. Nu daar gesteld wordt dat een aanval onvermijdelijk is kan je dat opvatten als oorlogsverklaring.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 17:17:54 #9
117098 Hathor
Effe niet
pi_59177574
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:14 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Dan zou je ook toe moeten laten dat Iran nu uit voorzorg Israel aanvalt. Nu daar gesteld wordt dat een aanval onvermijdelijk is kan je dat opvatten als oorlogsverklaring.
hahaha...dat zou ik ze graag eens zien proberen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2008 @ 17:22:52 #10
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_59177689
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

hahaha...dat zou ik ze graag eens zien proberen.
En daar heb je meteen de reden waarom Iran geen (directe, openlijke) bedreiging is voor Israel: 1 actie en de Yanks staan klaar hun nieuwste speelgoed te testen.

Daarbij, zelfs de CIA stelde laatst dat Iran geen kernwapens (meer) ontwikkelt. Normaal geloof ik ze niet zo (zie de WMD van Saddam) maar in dit geval zou ik niet begrijpen waarom de CIA hierover zou liegen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_59177875
Mofaz is trouwens oorspronkelijk een Iraanse jood, geboren in Teheran in 1948, 9 jaar later is hij met zijn ouders verhuisd naar Israel, hij staat bekend als een ijzervreter en daarmee is deze uitspraak eigenlijk niet zo verrassend
pi_59177996
Het mag duidelijk zijn dat de intenationale gemeenschap zich net zoveel zorgen maakt als israel ,met wel 1 heel duidelijk verschil.. Israel is het lijdend voorwerp hier.

Dat die niet gaan ziten wachten en thee drinken zoals onze halve zolen vind ik persoonlijk wel heel begrijpelijk.

Iran moet gewoon zijn klauwen van die bom afblijven
  vrijdag 6 juni 2008 @ 17:50:16 #13
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_59178314
Wie zijn ze daar in Israel om dit zomaar te zeggen... wereldheerschers? Ze hebben ze zelf ook, Iran doet het (naar eigen zeggen) voor kernenergie, dus donder gewoon op, ga lekker boontjes telen in Israel ofzo.. Stelletje relschoppers
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_59178316
Politici uit Israel, de VS en Iran maken al jarenlang van dit soort dreigementen naar elkaar. Ben benieuwd of en wanneer het uit de hand gaat lopen.
pi_59178418
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:14 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet.

Het is min of meer vergelijkbaar (misschien zelfs wat milder) dan de: "Israel van de kaart vegen"-uitspraken van Iran.
pi_59178492
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:50 schreef Vitale het volgende:
Politici uit Israel, de VS en Iran maken al jarenlang van dit soort dreigementen naar elkaar. Ben benieuwd of en wanneer het uit de hand gaat lopen.
Niet waarschijnlijk.

Alle partijen hebben meer redenen om het niet te doen dan om het wel te doen.
(al kan ik me wel voorstellen dat Israel zo'n centrale in Iran gaat platgooien.)
  vrijdag 6 juni 2008 @ 19:33:28 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_59180626
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:37 schreef Basp1 het volgende:
Verder is het een publiekelijk geheim dat israel zelf wel kernwapens heeft maar geen een verdrag getekend heeft dit in tegenstelling tof iran. Hoezo hypocrisie?
Nou, heel hypocriet is het natuurlijk niet als je geen lid bent van het non-proliferatie verdrag, dan mag je ze gewoon ontwikkelen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_59180928
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou, heel hypocriet is het natuurlijk niet als je geen lid bent van het non-proliferatie verdrag, dan mag je ze gewoon ontwikkelen.
Dus als Iran eruit stapt mogen ze die ontwikkelen?

Ik denk niet dat Israel zo gek is.. het is geen 1981 daar heeft Iran een wijze les gehad. Ik denk dat de kerncentrales in Israel eerste doel wit worden waarna er een paar andere doelen onder vuur genomen worden om zo hard mogelijk toe te slaan en duidelijk te maken dat Iran niet over zich heen laat lopen.

Het is voor beiden niet gunstig om een oorlog te beginnen.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 19:51:18 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_59181051
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus als Iran eruit stapt mogen ze die ontwikkelen?
Technisch gezien wel, dat zou je mogen verwachten tenslotte. Maar Noord Korea leert dat dat niet het geval is, ok al ben je geen lid van het verdrag is het ontwikkelen niet toegestaan. Wanneer je er eentje hebt wordt het opeens weer een ander verhaal, kijk maar naar India en Pakistan.

Ik denk echter eerlijk gezegd niet dat Iran zo gek is om te trachten een kernwapen te ontwikkelen laat staan om die te gebruiken. Helemaal als je bedenkt dat de bevolking in Iran veel gematigder en materialistischer is dan de media doen voorkomen. De regering bestaat wel uit mafkezen maar dat zijn weer marionetten van de religieuze leiders.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_59181135
Ik denk ook niet dat ze dat streven hebben naar die wapens maar de energie behoefte is enorm en je kan alleen je economie vooruit duwen als je goedkope energie kan produceren.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 19:58:31 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_59181197
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:56 schreef Chadi het volgende:
Ik denk ook niet dat ze dat streven hebben naar die wapens maar de energie behoefte is enorm en je kan alleen je economie vooruit duwen als je goedkope energie kan produceren.
Daar is ook niets mis mee, helemaal ter voorbereiding op het moment dat de olie echt op is.
pi_59181436
Ik hoop dat Israel wordt opgeblazen naar Mars ofzo als Israel Iran aanvalt.

Israel zal de hele wereld tegen hun krijgen, dat zal ze absoluut niet helpen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_59181460
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 17:36 schreef CANARIS het volgende:
Het mag duidelijk zijn dat de intenationale gemeenschap zich net zoveel zorgen maakt als israel ,met wel 1 heel duidelijk verschil.. Israel is het lijdend voorwerp hier.

Dat die niet gaan ziten wachten en thee drinken zoals onze halve zolen vind ik persoonlijk wel heel begrijpelijk.

Iran moet gewoon zijn klauwen van die bom afblijven
Waarom Iran niet en Israel wel ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 20:13:04 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59181546
De zoveelste dreiging van Israël, zonder enig bewijs. Al meerder malen beweren of Israël of de VS dat Iran kernwapens heeft of zou ontwikkelen.
Daar is geen enkel bewijs van.

Herhaling: daar is geen enkel bewijs van.

En elke keer beroept men met dit soort oorlogstaal op een uitspraak uit het verleden van de Iraanse premier, die ergens beweerd schijnt te hebben dat hij Israël van de kaart wilde vegen.

Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, en niet zo zuinig ook. Benieuwd wiens aandelen er omhoog gaan als Iran ingevallen zou worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:27:29 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59183537
Ik heb aandelen in Slotervaart, Osdorp en Overtoomse Veld. Dus mijn aandelen zullen dan waarschijnlijk kelderen

in A'dam bestaat dat tegenwoordig, aandelen in stadsdelen, vandaar
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')