abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:28:46 #101
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_34947828
De verschillen zijn mimimaal, ga gewoon eens naar de winkel en neem beide camera's eens in de hand. Zo heb ik ook mijn keuze gemaakt
I don't shine if you don't shine
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:31:57 #102
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_34947914
Ze zeggen dat de Nikon lens net iets scherper is, maar of wij dat merken?? Elke camera heeft zn voorstanders. Nikon gebruikers zeggen koop Nikon. Canon gebruikers zeggen koop Canon. Ik zou gewoon op dpreview de cams naast elkaar zetten, vergelijk de specs. Ik heb nooit de plaatjes van dpreview vergeleken omdat die allemaal studio of met een andere lens dan de basislens gemaakt zijn.
En ga naar de shop en houd de camera in je handen. Dat was voor mij de omslag naar Nikon. Ik vond de Pentax en Canon beide te klein in me handen. De D50 voelde pas lekker. Uiteindelijk een 70 geworden maar das anders
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_34949468
Als je nu fotografeert met een analoge reflex kan het wel eens zijn dat je claustrofobisch wordt van de viewfinders van de D70 of de 350D. Ik zou toch eens kijken of je in een zaak een keertje één van de Pentaxen in je handen kan houden. De viewfinder is stukken beter dan de andere twee en er zit dezelfde sensor in als de Nikon. Ook is de Pentax 18-55 kitlens niet slecht.

Als je nog heel even kan wachten is de kans vrij groot dat je binnenkort opeens tegen een goedkope Samsung DSLR aanloopt die wel héél veel weg heeft van een Pentax *Ist DS2. Hij lijkt zoveel op de Pentax omdat het exact dezelfde camera is, er staat alleen een ander merk op. Ik verwacht deze camera tegen bodemprijzen, omdat Samsung kennelijk z'n zinnen heeft gezet op een flink deel van de DSLR-markt. Het mooie is ook dat deze camera compatible is met zo'n beetje al het glas dat Pentax ooit op de markt heeft gegooid.

Klik hier voor meer info over de Penta.. euhm Samsung
pi_34951772
bedankt voor de snelle reacties!

@sharkbait: heb gewoon beide camera´s via google gezocht en kwam zo bij allerlei reviews uit.

@bupath: dat van die kitlens heb ik inderdaad ook ergens gelezen..wellicht dat alleen body met andere lens beter is (als ik hem koop)

@slaadjebla: thx voor de info!

@PS:zal dat zeker gaan doen!

@Macrotough: thanks voor de tip! zal ook eens de pentax gaan bekijken. De Minolta die ik gebruik is idd vrij robuust, maar vind dat juist wel fijn..
pi_34951942
PS: meer ervaringen zijn erg welkom!
pi_34952536
Hallo,
ik fotografeer al een tijdje met een oude minolta spiegelreflex (analoog) maar wil overstappen op digitaal. Ik twijfel tussen een Canon EOS 350D en een Nikon 70 (S)..
Was eigenlijk van plan om de Canon te kopen maar las op verschillende sites dat er problemen zijn met de scherpte...?
Kan iemand me advies geven?

Groetjes,
Helena
(had deze post eerst op algemeen borg gezet en kwam er nu pas achter dat deze thread bestaat, tja..nieuw he..)
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:55:43 #107
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_34953638
de CCD van de 350 is even groot als die van de 300D, maar er zitten meer pixels op. Het nadeel is dat de pixelneukertjes zien dat de 350 ietwat onscherper is dan de 300, als ze van hetzelfde onderwerp twee foto's maken en die naast elkaar leggen.

Maar ja, merk je dat echt? ik denk van niet. Ik merk ook niet het verschil tussen een plaat en een CD, of dat mijn twingo minder snel optrekt dan een ferrari.

Koop maar lekker die 350D, zoals je al van plan was

ik heb zelf een Nikon systeem, dus niet meteen denken dat ik automatisch pro Canon of Nikon ben
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_34953773
sharkbait, gracias voor de info..alhoewel ik het toch niet helemaal eens ben met dat commentaar over die plaat en cd..ahum...

waarom staan er btw geen pics op je site? ook als ik mijn zone alarm uitzet is er niets te zien..?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:05:40 #109
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_34954032
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:59 schreef helena26 het volgende:
sharkbait, gracias voor de info..alhoewel ik het toch niet helemaal eens ben met dat commentaar over die plaat en cd..ahum...

Het was slechts ter illustratie. Ik weet hoe lastig het soms kan zijn om iets te kopen, vooral na het gegoogle op internet naar meningen en tests. de twijfels enzo.
quote:
waarom staan er btw geen pics op je site? ook als ik mijn zone alarm uitzet is er niets te zien..?
ik denk dat mijn provider wat probleempjes heeft...ik zie ze ook niet--normaliter werkt het wel...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_34954269
ja, is idd lastig door al die tests...
miss doet je provider het snel weer, dan kan ik eens spieken:)

nog anderen met ervaringen met de nikon of canon??
pi_34956002
Problemen met scherpte? Dat weet ik niet, ik weet alleen dat hij nogal klein in de hand is, je pink bungelt zeg maar onder de camera. Bovendien is het beeld in de zoeker niet zo groot, ik weet niet hoe dat bij de Nikon is.

Verder is de Canon een prima ding.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:00:30 #112
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_34956174
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:56 schreef aapstok het volgende:
Problemen met scherpte? Dat weet ik niet, ik weet alleen dat hij nogal klein in de hand is, je pink bungelt zeg maar onder de camera.
ligt eraan of je kolenschoppen hebt of niet
quote:
Bovendien is het beeld in de zoeker niet zo groot, ik weet niet hoe dat bij de Nikon is.
Heeft de D70(s) ook last van...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 03:47:33 #113
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_34960675
Ik gebruik de konicka minolta dimage Z6
pi_34962190
Ik heb een Nikon D-70 en ben er erg blij mee.
Ik heb hem destijds vergeleken met de Canon 300-D deze voelde me veel te 'plastic' aan.

Het flitssysteem van Nikon schijnt erg goed te zijn, ik gebruik een SB-600 , hiernaar zou ik even kijken mischien dat je dat in de toekomst wilt gaat gebruiken.
Boem is Ho !
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:28:15 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_34965692
Je moet ook rekening houden met de objectiefjes die je erbij gaat kopen, die schijnen van Nikon iets goedkoper te zijn. Ik heb zelf de 350D, maar ik zie veel mensen om me heen met D70's die net zulke mooie foto's maken. Ik denk dus dat je echt puur een keuze moet gaan maken op het gevoel wat je bij een camera hebt. Ik had een goed gevoel bij de Canon, dus heb ik die gekocht
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:31:15 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_34965752
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:29 schreef muscle_man_junior het volgende:
Ik heb een Nikon D-70 en ben er erg blij mee.
Ik heb hem destijds vergeleken met de Canon 300-D deze voelde me veel te 'plastic' aan.
Ik vind de 300D ook net op de 300V (de analoge versie) lijken: van dat goedkope plastic zilver. Dat is ook een reden dat ik voor de 350D ben gegaan: die is van wat zwaarder zwart materiaal gemaakt en geeft je meer het idee dat je een echte camera in handen hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_34966508
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 03:47 schreef sinemet het volgende:
Ik gebruik de konicka minolta dimage Z6
En...?

Wat zijn je ervaringen er mee?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:09:11 #118
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_34966591
Super

voorbeeldje :

pi_34984871
Ik heb sinds 1 oktober de EOS 350 D. Hij bevalt mij uitstekend. Onscherp? Laat me niet lachen. Mbt. de kitlens, ik adviseer je om de Sigma 18 -125 te kopen. Dit is een lens waar je veel kanten mee op kunt. Teven adviseer ik om de batterygrip erbij aan te schaffen.

Greetz Peter
  zondag 12 februari 2006 @ 11:46:51 #120
40714 Subhuman
Televised confession
pi_34992631
Heb even iets in elkaar gezet aan de hand van dit topic!

http://wiki.fok.nl/index.php/Pentax_Optio_60
pi_35083764
Weten jullie toevallig of ik de focustests van het maandblad focus ergens op het internet kan lezen? Ik heb er namelijk 2, die van de E-500 en van de Dynax 5D, maar ik zou ze nog graag willen van de Nikon D70 en de Canon 350D.

Alvast bedankt.
pi_35159432
de prijzen zijn aan het zakken van de minolta 5d.
Maar als je de minolta 5d koopt zit je dan niet met een verouderd model ?
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:00:37 #123
40714 Subhuman
Televised confession
pi_35159513
Graag verder in [centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?

Dit topic gaat daarmee gemerged worden.
pi_35159959
de prijzen zijn aan het zakken van de minolta 5d.
Maar als je de minolta 5d koopt zit je dan niet met een verouderd model ?
pi_35173562
Na het slotje op het vorige topic werd ik hierheen verwezen. Het verhaal zit dus zo:
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:29 schreef j0rrit het volgende:
Onderlaatst een bestelling geplaatst voor de Nikon D200 met de Nikon Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G, en een Sandisk 4gb Extreme3 CF-kaart. Al met al een mooie set dacht ik zo. *Verknipt pimp met m'n camera topic* Met de 18-200mm lens heb je een mooie all-round set in principe. Voorheen altijd met een normale Canon Eos 5D + EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM spiegelreflex geschoten, maar tegenwoordig kun je echt niet achterblijven. Hopelijk komt de camera snel binnen, want hij was niet op voorraad.

Op het antwoord apparaat stond echter een bericht ingesproken dat de winkel binnenkort de grip verwacht, waarover ik dus nog niet geïnformeerd was. Het betreft hier een grip-accu voor onder de body denk ik? Is dit handig in gebruik, of is het niet echt praktisch?

En daarnaast, wat zijn jullie bevindingen wat de camera betreft? Diverse reviews waren zeer te spreken over de camera/lens, zeker de vibratiedempende eigenschappen ervan. Komt dit een beetje uit de verf in het echt?

*knip*

Game on!
Wie o wie kan me meer vertellen?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:02:36 #126
40714 Subhuman
Televised confession
pi_35173985
Je vergeet de plaatjes!

De body

De lens
pi_35174034
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:02 schreef Subhuman het volgende:
Je vergeet de plaatjes!

*knip*
Haha.. Hoe kon ik die nou vergeten... Thnx
pi_35219116
Hier staat een review van een nogal *uhm* intensieve gebruiker:

http://www.naturfotograf.com/index2.html
(ook goed voor andere Nikon bodies en lenzen trouwens)
pi_35226839

Aangezien dat de pijzen ongelofelijk aan het zakken zijn bij minolta.
Ben ik weer aan het twijfelen gegaan tussen de 7d en de 5d.
Nu liggen ze alle twee in m'n mogelijkheden .
(ik fotografeer redelijk wat met de automaat maar meestal P of A mode)
Wat zouden jullie doen
pi_35267134
Ga eens op M fotograferen, en een beetje met over/onderbelichting spelen.

Groet, Peter
pi_35440200
Weer iets over de Canon 350D Als je me op dit board al herkent ben ik dat-meisje-van-de-cavia-fotografie, zie mijn caviafotografiesite. Hier wil ik mee doorgaan, en het een beetje professioneler maken met een échte camera. Nu heeft mijn pa toevallig al een analoge Canon met wat extra spulletjes die ook op de Canon 350D passen (die ik dus mooi kan bruiklenen). Het geld ervoor heb ik nog niet, maar mijn verjaardag zit eraan te komen dus ik hoop dat ik omstreeks april/mei een camera kan kopen.
Mijn vraag is dus of jullie denken dat de Canon 350D hiervoor geschikt is? Of dat ik daarmee mooie caviaplaatjes kan schieten? (Uiteraard ook andere foto's, maar de cavia's staan op 1).

Edit: nog een vraagje: hoe zit het met het geheugen van deze camera? Gaan daar gewone kaartjes in? Ik heb nu een hele stapel scandisk kaartjes, past dat of moet ik er andere kaartjes voor hebben?
I had a signature once. It was awful.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 februari 2006 @ 13:11:26 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35440359
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Weer iets over de Canon 350D Als je me op dit board al herkent ben ik dat-meisje-van-de-cavia-fotografie, zie mijn caviafotografiesite. Hier wil ik mee doorgaan, en het een beetje professioneler maken met een échte camera. Nu heeft mijn pa toevallig al een analoge Canon met wat extra spulletjes die ook op de Canon 350D passen (die ik dus mooi kan bruiklenen). Het geld ervoor heb ik nog niet, maar mijn verjaardag zit eraan te komen dus ik hoop dat ik omstreeks april/mei een camera kan kopen.
Mijn vraag is dus of jullie denken dat de Canon 350D hiervoor geschikt is? Of dat ik daarmee mooie caviaplaatjes kan schieten? (Uiteraard ook andere foto's, maar de cavia's staan op 1).
je kunt met bijna iedere camera wel leuke caviaplaatjes schieten, mits je cavias hebt

maar wat is de daadwerkelijke reden om naar een DSLR te gaan kijken?
ik denk dat je je moet afvragen of het echt een meerwaarde is om voor de 350D te gaan, ok je zegt professioneler maken met een echte camera, maar dat is in mijn ogen niet echt een reden. je kunt ook redelijk professionele foto's maken met een compact camera.

vraag je eens af, of het echt belangrijk is om de mogelijkheid te hebben andere lenzen (tele/macro/groothoek/fish-eye en andere) op je body te hebben. ga je dit daadwerkelijk gebruiken?
quote:
Edit: nog een vraagje: hoe zit het met het geheugen van deze camera? Gaan daar gewone kaartjes in? Ik heb nu een hele stapel scandisk kaartjes, past dat of moet ik er andere kaartjes voor hebben?
er gaan CF cards in
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35440449
Cavia's genoeg Ik fotografeer ook op beurzen enzo...

Ik weet niet of ik op korte termijn meer wil gaan doen met een camera. Ik weet wel dat ik het op den duur wel wil gaan leren omdat ik het ontzettend leuk vind, en als je zuinig bent op je camera heb je er toch wel heel langdurig plezier van... Maar het is inderdaad een overweging, ik weet het nog niet helemaal zeker en ik heb er dus ook geen haast bij... En ik moet ook nog héél veel vaktermen leren geloof ik
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 februari 2006 @ 13:18:14 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35440565
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:13 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia's genoeg Ik fotografeer ook op beurzen enzo...

Ik weet niet of ik op korte termijn meer wil gaan doen met een camera. Ik weet wel dat ik het op den duur wel wil gaan leren omdat ik het ontzettend leuk vind, en als je zuinig bent op je camera heb je er toch wel heel langdurig plezier van... Maar het is inderdaad een overweging, ik weet het nog niet helemaal zeker en ik heb er dus ook geen haast bij... En ik moet ook nog héél veel vaktermen leren geloof ik
het is niet dat ik je de 350D wil afraden hoor
ik ben er superblij en tevreden mee.

maar ik denk wel dat je echt even moet nagaan of het daadwerkelijk de investering voor je waard is, terwijl je vaak ook hele goede foto's kunt maken met een compactcamera.

tuurlijk kan een cam je heel lang plezier ervan geven, daarvoor investeer je er ook in

vaktermen? bedoelde je die CF (compactflash) card

doe jezelf een plezier, en kijk eens om je heen. Kijk tussen de compact camera's en welligt de dslr, voel, kijk wat de features zijn, en vooral de resultaten.

Je zei dat je paps nog spullen van cannon heeft, maar houd er rekening mee, niet alles heeft dezelfde aansluiting, waardoor je je body dus kunt beschadigen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_35441125
Ik waardeer je post ook enorm hoor, daar heb ik meer aan dan een gladde verkoper die je alles wat geld kost aan wil praten

op zich heb ik een goede leuke digicam, een Medion 5.1 megapixels maar ik heb bijvoorbeeld áltijd moeite met zwarte dieren op de foto te zetten... Kijk maar eens op deze reeks, http://www.zoeperzazke.nl/cavia/ryanne ... alle cavia's hebben een blauwige gloed en dat kan ik gewoon niet voorkomen met mijn huidige camera. En ik denk dat dat met een professionele camera wel te regelen is...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 februari 2006 @ 13:42:46 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35441319
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik waardeer je post ook enorm hoor, daar heb ik meer aan dan een gladde verkoper die je alles wat geld kost aan wil praten

op zich heb ik een goede leuke digicam, een Medion 5.1 megapixels maar ik heb bijvoorbeeld áltijd moeite met zwarte dieren op de foto te zetten... Kijk maar eens op deze reeks, http://www.zoeperzazke.nl/cavia/ryanne ... alle cavia's hebben een blauwige gloed en dat kan ik gewoon niet voorkomen met mijn huidige camera. En ik denk dat dat met een professionele camera wel te regelen is...
als ik naar die blauwige cavia's kijk zou ik haast zeggen dat je je witbalans verkeerd hebt staan.

je moet je nog 1 ding realiseren, deze foto's kun je in photoshop even bijwerken (de levels, brightness, contrast). maar vaak moet je dat ook bij foto's van een spiegelreflex.

deze is bv origineel alleen een randje erom heen gegooid

terwijl hier nog aan de levels is bijgetrokken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_35441468
En die witbalans is dus niet goed in te stellen. Ja, ik kan hem instellen maar dan worden de cavia's ineens geel. Is ook niet de bedoeling...

En met fotoshop kan inderdaad een hoop, nu beheers ik niet dat programma specifiek maar ik kan wel vrij veel met contrast enzo doen, maar om blauw caafs zwart te maken?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 februari 2006 @ 14:47:48 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35443528
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:47 schreef zoeperzazke het volgende:
En die witbalans is dus niet goed in te stellen. Ja, ik kan hem instellen maar dan worden de cavia's ineens geel. Is ook niet de bedoeling...

En met fotoshop kan inderdaad een hoop, nu beheers ik niet dat programma specifiek maar ik kan wel vrij veel met contrast enzo doen, maar om blauw caafs zwart te maken?
als het goed is heb je een aantal instellingen voor de witbalans
meestal zon, tl licht, bewolkt en nog wat geloof ik wat heb jij voorstanden?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_35447094
ik heb automatisch, daglicht, fluorescerend en kunstlicht. Bij mijn weten zijn de foto's die je nu zag gemaakt met daglicht, als ze geel worden met kunstlicht.

Ben net in de fotozaak eens gaan kijken naar de camera, heb hem eens in mijn handen gehad. Heb ookeen Nikon D50 in mijn handen gehad maar daar had ik niet zo veel mee, onhandig vasthouden...
Hij is wel mooi, op dit moment hadden ze een aanbieding van 949 euro met een batterygrip erbij... het ook wat foto's gemaakt ermee, hij klikt lekker snel door. Met de lenzen die mijn pa nog heeft heb ik aan 1 lens heel weinig, maar aan de andere lens (ik geloof 80-200) juist heel veel om mooie foto's mee te maken, dat schijnt wel een gaaf effect te geven (al heb ik hety voor de cavia's niet echt nodig).
Ook de 9 scherpstelpunten vind ik wel heeel erg mooi en het feit dat hij een grote sensor heeft waardoor snelle bewegingen toch scherp op de foto gezet worden... Zoals je kunt raden zijn niet allle cavia's even braaf en is zo'n snelle zoeker wel erg ideaal...
Overigens was de prijs van de gewone camera met kitlens 899 euro, en daar kreeg ik wel een gratis tasje bij.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 februari 2006 @ 16:26:19 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35447407
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 16:20 schreef zoeperzazke het volgende:
ik heb automatisch, daglicht, fluorescerend en kunstlicht. Bij mijn weten zijn de foto's die je nu zag gemaakt met daglicht, als ze geel worden met kunstlicht.

Ben net in de fotozaak eens gaan kijken naar de camera, heb hem eens in mijn handen gehad. Heb ookeen Nikon D50 in mijn handen gehad maar daar had ik niet zo veel mee, onhandig vasthouden...
Hij is wel mooi, op dit moment hadden ze een aanbieding van 949 euro met een batterygrip erbij... het ook wat foto's gemaakt ermee, hij klikt lekker snel door. Met de lenzen die mijn pa nog heeft heb ik aan 1 lens heel weinig, maar aan de andere lens (ik geloof 80-200) juist heel veel om mooie foto's mee te maken, dat schijnt wel een gaaf effect te geven (al heb ik hety voor de cavia's niet echt nodig).
Ook de 9 scherpstelpunten vind ik wel heeel erg mooi en het feit dat hij een grote sensor heeft waardoor snelle bewegingen toch scherp op de foto gezet worden... Zoals je kunt raden zijn niet allle cavia's even braaf en is zo'n snelle zoeker wel erg ideaal...
Overigens was de prijs van de gewone camera met kitlens 899 euro, en daar kreeg ik wel een gratis tasje bij.
als je het doet. controlleer dan heel goed of je wel de lenzenn van je pa kunt gebruiken ne niet de body mee beschadigd
Today is life -

Dale Carnegie
pi_35447615
Ja, ik weet niet precies wel type camera hij heeft (ook een canon, een analoge, maar verder...), maar dat vraag ik zeker eerst even na... Ik wil absoluut geen overhaaste beslissingen maken... al heb ik wel een vriend die gelijk zo ontzettend enthousiast dat hij op punt van aanschaf stond, maar dat heb ik toch maar even afgeremd Eerst alles laten bezinken en als ik het over een paar weken nog wil maar eens gaan kijken hoe ver het financieel gaat lukken...
pi_35471894
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 16:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, ik weet niet precies wel type camera hij heeft (ook een canon, een analoge, maar verder...), maar dat vraag ik zeker eerst even na... Ik wil absoluut geen overhaaste beslissingen maken... al heb ik wel een vriend die gelijk zo ontzettend enthousiast dat hij op punt van aanschaf stond, maar dat heb ik toch maar even afgeremd Eerst alles laten bezinken en als ik het over een paar weken nog wil maar eens gaan kijken hoe ver het financieel gaat lukken...
Hehe typisch man eigen. Mijn vrouw zei in de winkel dat ze een nieuwe camera wilde.. Liefst een SLR..

Het had niet veel gescheeld of ik had em een dag later Gelukkig wist mijn vrouw me nog een beetje af te remmen.. Nu duurde het een weekje
pi_35504752
Ik vrees dat het als het aan mijn vriend ligt we hem toch vrij snel hebben

Ik heb het even nagevraagd: mijn vader heeft nu de gewone Canon EOS 350, dus zonder het d'tje van digitaal erachter. Weet iemand hier of dat die lenzen dan ook op de D passen?
En nog een vraagje: bij die camera zit een 35-90 lens en een 80-200, als ik me niet vergis (analoog dus). Nu vertelde de medewerker in de winkel dat alles bij digitaal keer 1,6 gaat, dus dat ik wel een (standaard?) lens nodig hebt voor groothoek. Wat kan ik hier het beste mee doen?

Edit: nog een vraag: wie heeft er ervaring met de batterygrip? Is deze handig?
  zondag 26 februari 2006 @ 12:10:40 #144
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_35505546
Ik heb zelf geen Canon, maar dat de lenzen uitwisselbaar zijn weet ik wel.
Die kan je dus gewoon 'lenen'.
Wat dat groothoekverhaal betreft: de sensor is kleiner dan een standaard filmrolletje. Er valt aan de randen dus beeld weg. In verhouding tot analoog moet je, om de beeldhoek te krijgen van bijvoorbeeld een 16 mm lens (rekent makkelijk als voorbeeld) een 16/1.6 =10 mm objectief gebruiken. Aan jou om te bepalen of je dit ook echt wilt.
Battergrip is vooral handig voor het formaat. De eos350D is een erge kleine camera, niet iedereen vindt dat formaat fijn.
Life is what you make it.
  zondag 26 februari 2006 @ 12:19:21 #145
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35505774
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb het even nagevraagd: mijn vader heeft nu de gewone Canon EOS 350, dus zonder het d'tje van digitaal erachter. Weet iemand hier of dat die lenzen dan ook op de D passen?
bestaat er een analoge Eos 350?
Niet in deze quantum realiteit, je pa komt dus uit een ander universum.
Maar ik weet zeker dat zijn objectiefje op de 350D past.
quote:
En nog een vraagje: bij die camera zit een 35-90 lens en een 80-200, als ik me niet vergis (analoog dus). Nu vertelde de medewerker in de winkel dat alles bij digitaal keer 1,6 gaat, dus dat ik wel een (standaard?) lens nodig hebt voor groothoek. Wat kan ik hier het beste mee doen?
ik weet niet, wat wil je ermee doen? gebruik je groothoek vaak? ben je van plan om het vaak te gebruiken?
quote:
Edit: nog een vraag: wie heeft er ervaring met de batterygrip? Is deze handig?
Als je grote europeesche handen hebt is een grip heel handig, als je kleine oosterse handen hebt is het niet altijd handig. Er zit een extra sluiter knop en wiel op je grip als ik het goed heb, da's wel handig, maar geen must.
pi_35507249
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:19 schreef Shark.Bait het volgende:

bestaat er een analoge Eos 350?
Niet in deze quantum realiteit, je pa komt dus uit een ander universum.
Maar ik weet zeker dat zijn objectiefje op de 350D past.
Hm, hij is al wel weer een paar jaartjes oud, maar dat is wat hij zei zo uit zijn hoofd Maar dat het een analoge spiegelreflex van Canon is is zeker. Mooi van die lenzen in ieder geval.

Groothoek.. Tsja, ik weet het niet echt. Zoals eerder gezegd komt het voor ons meer neer op caviafoto's waar ik dus geen enorme zoom of uitzoom lens voor nodig heb. Maar als ik een echte camera heb wil ik wel meer gaan experimenteren met fotografie, op mijn gemakje alle mogelijkheden ontdekken... ik heb er geen haast mee om vanaf dag 1 iedere dag overal foto's van te maken

Ik heb zelf hele kleine handen maar mijn vriend heeft hele grote handen. We hebben hem met en zonder batterygrip vastgehad en ik vond dat ding vreselijk in de weg zitten, maakt hem veel te zwaar, maar mijn vriend vond het juist ideaal... En er zit inderdaad een extra afdrukknopje op, zodat je je hand bij verticale foto's ook goed stil kunt houden... Voor mij hoeft het niet echt, maargoed, vriendlilef vindt dus van wel... Nouja, we zien wel. Hij is ook gewoon afneembaar...
  zondag 26 februari 2006 @ 22:54:45 #147
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35527895
Wie heeft er ervaring met een Canon 350D, Nikon D70s of D50?
Zou graag weten of ze een beetje lekker werken

En of er bij het aanschaffen dingen zijn om erg op te letten bij een van deze camera's
En passen lenzen uit 1940-1960 nog op nieuwe Nikon d's ?
  maandag 27 februari 2006 @ 11:52:18 #148
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35537501
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:54 schreef Orealo het volgende:
Dat kan je eigenlijk alleen maar zelf bepalen. Net als bij eten, alleen door het zelf te proberen weet je of het lekker is.
quote:
En of er bij het aanschaffen dingen zijn om erg op te letten bij een van deze camera's
Ga er maar van uit dat AiS objectieven op de huidige camera's passen en werken (F5-F6-F100-F80-D200-D1..-D2.. etc.)
D70s weet ik niet, D50 zou ik niet op rekenen, omdat het een instap model is.

FF Xila vragen
  FOK!fotograaf maandag 27 februari 2006 @ 11:54:26 #149
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35537556
Oude objectieven passen wel maar de lichtmeting werkt dan niet (die heeft de diafragmawaarde nodig die ie normaal doorkrijgt van het objectief).
(die geldt dus voor D70, D70s, D50, en volgens mij ook voor de D100).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_35546830
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:54 schreef Orealo het volgende:

Ik heb de D50. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere camera's, maar ik vind hem in ieder geval erg lekker werken. Sommige dingen zijn even wennen of moet je jezelf even aanleren (bijvoorbeeld met het terugkijken van foto's ofzo), maar dat is zo gebeurd, is mijn ervaring. Ik vind dat ie ook erg lekker in de hand ligt.
Wat bedoel je nog meer met 'of ze lekker werken'?
Everything which is not impossible, will eventually happen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')