abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:06:16 #26
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34973382
Nu heb ik ook een simpele Sony p72 ofzoiets, een automaatje, en daar doe ik wel veel mee. Maar daarmee kan ik niet zoveel merk ik Ik heb graag de mogelijkheden van mn spiegelreflex, maar dan zonder de moeite en kosten van een rolletje.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:10:17 #27
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34973511
Ik ben eigenlijk benieuwd wat er onder de Dynax 5 komt bij minolta, of kom je dan in de dimage serie? Heb straks ook een Dynax 7 gezien, maar dat is echt te veel voor mij.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_34973832
ff vraagje: ik heb nog minolta lenzen uit de oertijd (70-er jaren...)
Passen die op een konica/minolta digi slr, afgezien van de AF ?
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_35085080
Ik ben op zoek naar een goede digitale camera. Ik gebruik de camera voornamelijk voor verjaardagskiekjes/vakanties/zomaar-leuke-foto's-maken. De kwaliteit hoeft dus niet top te zijn, als hij maar betrouwbaar, makkelijk in het gebruik is en het liefst onder de 180 euro.
Iemand suggesties?
Ik heb nu een HP Photosmart-camera van circa 150 euro (destijds), maar die is niet al te best meer.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:33:57 #30
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_35092777
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:21 schreef diedrick het volgende:
ff vraagje: ik heb nog minolta lenzen uit de oertijd (70-er jaren...)
Passen die op een konica/minolta digi slr, afgezien van de AF ?

nee, daar passen ze niet op, md lenzen kunnen niet op een af body, of het andersom wel kan vraag ik me nog steeds af....

maar als ik je een tip mag geven, haal er voor twee tientjes een body bij en druk er een z/w rolletje in... ik heb zelf nog een setje rokkors liggen en het schiet heeeerlijk zo'n ding

ps. watvoor lenzen heb je liggen? ik wil MISCHIEN wel wat van je overnemen
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_35103566
Ik had dit bericht al in een ander topic geplaatst, maar dat topic is zo goed als dood. Dus ik probeer het hier nog een keer:

Weten jullie toevallig of ik de focustests van het maandblad focus ergens op het internet kan lezen? Ik heb er namelijk 2, die van de E-500 en van de Dynax 5D, maar ik zou ze nog graag willen van de Nikon D70 en de Canon 350D.

Alvast bedankt.
pi_35113266
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:15 schreef Cheesecake het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede digitale camera. Ik gebruik de camera voornamelijk voor verjaardagskiekjes/vakanties/zomaar-leuke-foto's-maken. De kwaliteit hoeft dus niet top te zijn, als hij maar betrouwbaar, makkelijk in het gebruik is en het liefst onder de 180 euro.
Iemand suggesties?
Ik heb nu een HP Photosmart-camera van circa 150 euro (destijds), maar die is niet al te best meer.
Misschien weer een camera uit de HP Photosmart serie? Zijn op zich wel leuke camera's volgens mij
Of misschien eentje uit de Nikon Coolpix serie.
Je hebt vrij weinig eisen, maar daardoor wordt het bijna moeilijk een specifieke camera aan te geven, omdat er zo veel zijn die hier aan voldoen
Ik weet niet of je via internet wilt kopen of in de winkel? Anders kun je misschien eens kijken naar leuke aanbiedingen die ze in de winkel vaak hebben van dit soort camera's, en er een paar gaan uitproberen.
Houd verder ook rekening met evt. geheugen, batterijen en tasje wat er bij moet komen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35121921
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:33 schreef Muk het volgende:

[..]

nee, daar passen ze niet op, md lenzen kunnen niet op een af body, of het andersom wel kan vraag ik me nog steeds af....

maar als ik je een tip mag geven, haal er voor twee tientjes een body bij en druk er een z/w rolletje in... ik heb zelf nog een setje rokkors liggen en het schiet heeeerlijk zo'n ding

ps. watvoor lenzen heb je liggen? ik wil MISCHIEN wel wat van je overnemen
Die body hoef ik niet te kopen... heb ook nog een XE-1 body...

ik heb de standaard 1.8/50, de 3.5/28 en een vivitar series 1 70-210 macrozoom...
was me alleen af aan het vragen of ik aan die lenzen nog iets zou hebben bij een digi slr van minolta... als dat niet zo is is de keus groter...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_35130080
Hoi...weet iemand wat ik nodig heb als ik als amateur fotograaf foto's wil gaan maken zodat je zo als een virtuele plaatje kunt neerzetten zodat iemand een soort virtuele rondgang krijgt ipv datie het alleen maar vanuit 1 hoek die foto ziet.(ik weet even niet hoe ze dat noemen)
Dus wat voor soort camera(niet te duur),lens en andere soft/harware benodigheden.
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_35132285
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef editor2 het volgende:
Hoi...weet iemand wat ik nodig heb als ik als amateur fotograaf foto's wil gaan maken zodat je zo als een virtuele plaatje kunt neerzetten zodat iemand een soort virtuele rondgang krijgt ipv datie het alleen maar vanuit 1 hoek die foto ziet.(ik weet even niet hoe ze dat noemen)
Dus wat voor soort camera(niet te duur),lens en andere soft/harware benodigheden.
Panorama? Dat is tegenwoordig redelijk te doen met veel camera's. Een statief is een ding wat daarbij een hele grote hulp is (zodat je goed op dezelfde lijn kunt blijven met de volgende foto).
Verder een camera die stitch foto's kan maken, al is dat niet per se nodig. Ook het handmatig kunnen instellen van sluitertijd, diafragma en witbalans kan wel eens makkelijk zijn lijkt me (zodat die op elke foto hetzelfde zijn). En uiteindelijk natuurlijk een fotobewerkingsprogramma om de foto's aan elkaar te lijmen.
Verder heb ik er zelf niet echt ervaring mee, maar ik denk dat je met deze dingen een heel eind moet kunnen komen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_35137264
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:24 schreef sgoldie het volgende:
ikzelf heb een Panasonic Lumix DMC-FX8 en ben er zeer content mee! Hij maakt schitterende foto's, heeft een groot,scherp en helder beeldscherm en is zeer compaqt en bevat een 3x optische zoom.
Foto's staan op mijn site (zie signature) die ik ermee gemaakt heb..
Ik zag hem 2 maanden terug voor 290 euri bij Schiphol staan..
De FX-9 (opvolger) is voor 275 euro te koop

Maar goed. De FX-8 en FX-9 zijn naar mijn mening de beste compacte camera's op de markt.
Lange accuduur (itt de Ixus modellen), goede lens, Image stabilizer, groot scherm, maar nog belangrijker: een hoge resolutie van 217.000 pixels.

Ik heb een 20D + lenzenarsenaal en de FX-9 als vakantie -en sidecamera.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_35185849
Ik heb 330 foto's gemaakt in indoor tennis toernooi met mijn digitale dsc-p8. Helaas zijn meer dan de helft de foto's onscherp en wazig. Ik gebruik altijd zoom omdat de court wat ver van mij zit. Ik wil daarom een spiegelrelex camera kopen, maar heeft iemand ervaring met spiegelreflex camera in indoor tennis? En welke camera raad je mij aan?
pi_35186043
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:14 schreef Tennis-boy het volgende:
Ik heb 330 foto's gemaakt in indoor tennis toernooi met mijn digitale dsc-p8. Helaas zijn meer dan de helft de foto's onscherp en wazig. Ik gebruik altijd zoom omdat de court wat ver van mij zit. Ik wil daarom een spiegelrelex camera kopen, maar heeft iemand ervaring met spiegelreflex camera in indoor tennis? En welke camera raad je mij aan?
Moet het persé een spiegelreflex zijn?
Op mijn Lumix FZ5 kun je niet handmatig focussen, maar wel een focuspunt van tevoren instellen en de autofocus uitzetten. Dan staat hij dus op dat punt scherp.
Kom ik een heel eind mee zonder dat ik een Canon Digital Rebel hoef aan te schaffen.
pi_35189618
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:18 schreef mgerben het volgende:

[..]

Moet het persé een spiegelreflex zijn?
Op mijn Lumix FZ5 kun je niet handmatig focussen, maar wel een focuspunt van tevoren instellen en de autofocus uitzetten. Dan staat hij dus op dat punt scherp.
Kom ik een heel eind mee zonder dat ik een Canon Digital Rebel hoef aan te schaffen.
Ik denk dat je voor binnenfotografie zonder flits en bij sportevenementen al gauw aan een spiegelreflex zit. Niet omdat de compactcamera's van tegenwoordig het wat serieuzere fotograferen niet aan kunnen (ik vind dat ze het erg goed doen ), maar omdat je met een slr denk ik een grote stap voor hebt wat betreft ISO-waarden en snelheid van scherpstellen.

Verder ben ik geen expert op dit gebied, dus misschien dat iemand anders er zijn licht op kan schijnen?
pi_35216630
Aangezien dat de pijzen ongelofelijk aan het zakken zijn bij minolta.
Ben ik weer aan het twijfelen gegaan tussen de 7d en de 5d.
Nu liggen ze alle twee in m'n mogelijkheden .
(ik fotografeer redelijk wat met de automaat maar meestal P of A mode)
Wat zouden jullie doen
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:24:19 #41
40714 Subhuman
Televised confession
pi_35217113
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:04 schreef minolta het volgende:
Aangezien dat de pijzen ongelofelijk aan het zakken zijn bij minolta.
Ben ik weer aan het twijfelen gegaan tussen de 7d en de 5d.
Nu liggen ze alle twee in m'n mogelijkheden .
(ik fotografeer redelijk wat met de automaat maar meestal P of A mode)
Wat zouden jullie doen
Een vraag als deze, waar je keus beperkt is tot twee camera's, past beter in [centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?
  zondag 19 februari 2006 @ 02:53:19 #42
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_35245207
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:08 schreef Elefes het volgende:

[..]

Misschien weer een camera uit de HP Photosmart serie? Zijn op zich wel leuke camera's volgens mij
Of misschien eentje uit de Nikon Coolpix serie.
Je hebt vrij weinig eisen, maar daardoor wordt het bijna moeilijk een specifieke camera aan te geven, omdat er zo veel zijn die hier aan voldoen
Ik weet niet of je via internet wilt kopen of in de winkel? Anders kun je misschien eens kijken naar leuke aanbiedingen die ze in de winkel vaak hebben van dit soort camera's, en er een paar gaan uitproberen.
Houd verder ook rekening met evt. geheugen, batterijen en tasje wat er bij moet komen.
Mischien hebben andere hier betere ervaringen met HP Camera's, maar persoonlijk zou ik zo'n ding niet meer aanschaffen. Heb een tijdje zo'n ding gehad (voor de "snelle" onderweg kiekjes) en na 2 jaar was het over met de "pret".
Koop dan liever een camera van een merk dat wat beter bekend staat om z'n foto materiaal. (Canon, Nikon, Minolta... en mischien Olympus).
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  zondag 19 februari 2006 @ 10:21:10 #43
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_35247660
Wie weet of er codes/kenmerken op de doos zijn om te herkenen of een 350D import is of juist bedoelt voor de EU?
Bizar.. (bit dyslectische)
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:08:07 #44
140050 ableton
stereotyped invader
pi_35397433
Ik ga zo goed als zeker een canon 350 kopen..
Alleen één vraagje:

omdat het ding voor mijn portemonnee zo godse duur is, kan ik er niet meteen een 1 of 2 gb memory card bij kopen. dat kan pas weer over een maand (leve het IB), nou wilde ik even weten of ik in die tussentijd geen reet kan doen met de camera, of zit er in de camera zelf al een klein/mini/micro geheugentje waar ik, al zijn het maar, 10 foto's op kan slaan. Bij mijn digitale compactcamera was dit namelijk wel het geval.

en aangezien ik hoorde dat de kitlens niet "je van het" is, heb ik besloten alleen de body + een sigma 55-200 te kopen, tegenstanders?

arthur bostrom : held voor het leven!
pi_35397451
Die kitlens is best aardig hoor, om mee te starten. Als je nou eens geen Sigma koopt (die sowieso niet VEEL beter zal zijn dan de kitlens) en dat geld gebruikt voor een CF kaart? Er zit GEEN geheugen in de camera zelf.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 februari 2006 @ 10:10:20 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35397481
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:08 schreef ableton het volgende:
Ik ga zo goed als zeker een canon 350 kopen..
Alleen één vraagje:

omdat het ding voor mijn portemonnee zo godse duur is, kan ik er niet meteen een 1 of 2 gb memory card bij kopen. dat kan pas weer over een maand (leve het IB), nou wilde ik even weten of ik in die tussentijd geen reet kan doen met de camera, of zit er in de camera zelf al een klein/mini/micro geheugentje waar ik, al zijn het maar, 10 foto's op kan slaan. Bij mijn digitale compactcamera was dit namelijk wel het geval.

en aangezien ik hoorde dat de kitlens niet "je van het" is, heb ik besloten alleen de body + een sigma 55-200 te kopen, tegenstanders?

als je de kit koopt, krijg je van canon (tenminste toen ik m kocht) na he topsturen van een aanvraagformulier gratis een 256mb kaart erbij.

waar hoorde je dat die lens niet je van het was? ikzelf ben er neit echt ontevreden over. ok heb nog een lens ernaast gekocht voor andere dingen dat wel.

maar nee, er zit in deze cam geen ingebouwd geheugen dat je kunt gebruiken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35398003
350d is leuke camera, als je de body los koopt zit er volgens mij geen memorykaartje bij/in. maar 128mb is er al vanaf een eurootje of 15 dus dat moet op die 800 die je minimaal gaat uitgeven ook niet zo moeilijk meer zijn toch.

Over die sigma lens weet ik niet veel, ik weet wel dat 350d een cropfactor van 1.6 heeft. Dus je moet je bereik met 1.6 vermenigvuldigen. Betekend dat je een 88-320 koopt. In principe niets mis mee, alleen heb je een probleem als je wat meer op de foto wilt krijgen en waarschijnlijk is ie ook niet lichtsterk en worden binnenfoto's een probleempje.

Trouwens als je die camera met die lens al zo erg tegen je maximale budget aan zit, moet je er misschien nog eens over nadenken. Het is een dure hobby, want alleen met de camera ben je er niet. Je wilt er waarschijnlijk ook een lichtsterke lens bij, flitser, filter, tas, statief, extra accu, battery grip. Dus denk wat je doet. Ik heb ook de 350 en heb mn ‘setje’ pas ‘compleet met rond de 1600 euro
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 februari 2006 @ 10:38:17 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35398110
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:33 schreef Gose het volgende:
350d is leuke camera, als je de body los koopt zit er volgens mij geen memorykaartje bij/in. maar 128mb is er al vanaf een eurootje of 15 dus dat moet op die 800 die je minimaal gaat uitgeven ook niet zo moeilijk meer zijn toch.

Over die sigma lens weet ik niet veel, ik weet wel dat 350d een cropfactor van 1.6 heeft. Dus je moet je bereik met 1.6 vermenigvuldigen. Betekend dat je een 88-320 koopt. In principe niets mis mee, alleen heb je een probleem als je wat meer op de foto wilt krijgen en waarschijnlijk is ie ook niet lichtsterk en worden binnenfoto's een probleempje.

Trouwens als je die camera met die lens al zo erg tegen je maximale budget aan zit, moet je er misschien nog eens over nadenken. Het is een dure hobby, want alleen met de camera ben je er niet. Je wilt er waarschijnlijk ook een lichtsterke lens bij, flitser, filter, tas, statief, extra accu, battery grip. Dus denk wat je doet. Ik heb ook de 350 en heb mn ‘setje’ pas ‘compleet met rond de 1600 euro
je vergeet een goede flitser
en natuurlijk een extra flashcard

die 1600 zit ik wel al op, maar nog lang niet compleet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35398161
Ach, als je eenmaal het virus hebt is 1500 euro niks. Maar goed, vraag je zelf af of je echt een dSLR nodig hebt, of dat je wellicht net zo goed uit de voeten kunt met een prosumer compact. Sony maakt erg mooie modellen die het de dSLR's erg zuur kunnen maken qua kwaliteit. Koop geen dSLR omdat het nu toevallig erg hot is, je moet er in investeren (zowel tijd als geld) om er wat uit te halen.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35398417
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:38 schreef Ynske het volgende:

[..]

je vergeet een goede flitser
en natuurlijk een extra flashcard

die 1600 zit ik wel al op, maar nog lang niet compleet
flitser staat er wel bij hoor:P en ik heb inderdaad mijn statief en 3 lenzen er niet bijgerekend, maar dat komt omdat ik die allemaal al had. maar ik schrok in het begin wel. Je denkt een dure camera te kopen van 800 euro, maar voordat je een beetje uit de voeten kunt ben je het dubbele kwijt, dat wou ik een beetje aangeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')