quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:23 schreef 2030rd het volgende:
Het komt er dus op neer dat bij iedereen met katten in huis er entiteiten zijn, omdat de kat miauwt en rondrend terwijl je probeert te slapen.
Dat bedoel ik ook niet, maar zoals ik zeg, het onverklaarbare zijn enkel nog maar dingen die we nog niet kunnen verklaren ...quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:03 schreef lordmedelo het volgende:
Over dat "inbeelden" gesproken. Geen idee of je er verder enige ervaring mee hebt, die indruk krijg ik niet, maar het is niet zo dat je je dat gaat inbeelden. Zo van "nou, laat ik dat eens lekker gaan denken"...
Het is wel vaak een circel. Doordat je denkt iets te zien of horen, plaats je al het volgende wat je ziet of hoort ook in dat licht, en als je met meerdere personen bent maak je elkaar ook een beetje gek. Waar zoiets begint is mij nooit duidelijk geworden, maar het bestaat wel op die manier.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:03 schreef lordmedelo het volgende:
Over dat "inbeelden" gesproken. Geen idee of je er verder enige ervaring mee hebt, die indruk krijg ik niet, maar het is niet zo dat je je dat gaat inbeelden. Zo van "nou, laat ik dat eens lekker gaan denken"...
Nee, wel naast een begraafplaats.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet, maar zoals ik zeg, het onverklaarbare zijn enkel nog maar dingen die we nog niet kunnen verklaren ...
Om maar eens iets te zeggen: je woont toevallig niet vlakbij een hoogspanningscabine of onder/boven zo'n kabels ? Want dan heb je wel eens meer te maken met elektromagnetische golven/velden die rondhangen ... (katten zijn daar overigens zéér gevoelig voor)
Ik vind dat zelf altijd een beetje ongrijpbaar.. Ik voel ook soms aanwezigheid, maar ik vraag me toch daarbij ook vaak af in hoeverre dat gevoel juist is, en in hoeverre ik niet mezelf zit gek te maken... Een vraag die waarschijnlijk nooit een antwoord zal kennen..quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:11 schreef lordmedelo het volgende:
Edit: Voor alle duidelijkheid, ik zie geen entiteiten, en ik zie ook geen rare dingen. Ik voel wel aanwezigheid.
Ik sluit ook absoluut niet uit dat er "niks" is hoor. Alleen is er voor mij voor alles wel een logische verklaring. Alleen kennen we die mogelijk heden ten dage alleen nog niet iets. Magnetische velden en andere natuurfenomenen waren vroeger ook "magisch", waar we heden ten dage toch weten wat voor vreemde 'onzichtbare' dingen ze kunnen veroorzaken en waar ze vandaan komen natuurlijk. Wie weet wat er nog allemaal aan "natuurlijke velden" rondzweeft op aarde waar we nog geen benul van hebben die dergelijke "fenomenen" veroorzaken ...quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:10 schreef Alicey het volgende: Ook anderen hebben in dat huis wel rare dingen gezien of meegemaakt, dus ik sluit niet zomaar uit dat er niets is.
Ik heb het er nu dus wel over dat er echt dingen gezien, gehoord en lichamelijk gevoeld zijn. Er is misschien een logische verklaring voor, maar ik zie niet in waarom het daadwerkelijk bestaan van wat gezien is neit in overweging genomen zou mogen worden, of waarom dat onwaarschijnlijker zou zijn dan een onbekende logische verklaring.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik sluit ook absoluut niet uit dat er "niks" is hoor. Alleen is er voor mij voor alles wel een logische verklaring. Alleen kennen we die mogelijk heden ten dage alleen nog niet iets. Magnetische velden en andere natuurfenomenen waren vroeger ook "magisch", waar we heden ten dage toch weten wat voor vreemde 'onzichtbare' dingen ze kunnen veroorzaken en waar ze vandaan komen natuurlijk. Wie weet wat er nog allemaal aan "natuurlijke velden" rondzweeft op aarde waar we nog geen benul van hebben die dergelijke "fenomenen" veroorzaken ...
Maar zeggen dat die dingen "entiteiten" of "zieltjes" zijn, dat is voor mij net zo zeggen dat "dag en nacht" door God geschapen zijn enzovoort ...
Mmm, ja, euh, ik zeg dat in ieder geval niet. Alleen dat ik die mogelijkheid sterk overwogen heb (qua kat). Dat er entiteiten op aarde rondhangen vind ik zelf niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar zeggen dat die dingen "entiteiten" of "zieltjes" zijn, dat is voor mij net zo zeggen dat "dag en nacht" door God geschapen zijn enzovoort ...
aaaaaaaapquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:58 schreef lordmedelo het volgende:
[..]
Nou, wat de sceptici hier ook zitten te flauwekullen, ik maak exact hetzelfde mee. En ik ben er 99% van overtuigd dat ons huis erg vol zit met entiteiten, en ik zelf een aanhechtig heb. Dus onze kat zit ook hele periodes doordringend naar mij te kijken... Iemand die bij ons ooit op bezoek was meldde hetzelfde, ze voelde zich bekeken door de kat.
Ook het volgen herken ik, en paniekerig rondrennen. Ineens naar boven stormen bijvoorbeeld of naar beneden. Zo van "laat mij eerst, ik MOET er nu door". Ook het mauwen is voor mij heel herkenbaar. Dat we denken dat ze ergens in huis opgesloten zit ofzoiets. Dan blijkt die kat gewoon op de overloop een partij klagelijk te zitten mauwen.
Ik heb wel eens begrepen dat huisdieren de last van een huisgenoot die een entiteit aan zich vast heeft gedeeltelijk overneemt.
Ik denk dus dat je helemaal gelijk hebt. Mijn ervaring met dit hele gebeuren is ook dat als je heel sterk denkt dat het zo is, dat het ook zo is.
Het eerder vermelde verhaal over de overleden moeder die via de kat "bewijst" dat ze aanwezig is, is naar mijn mening ook helemaal waar (ik heb zelf ook wel eens bevestiging gevraagd, en gekregen, op een dergelijke manier). En, stél dat het nou niet waar zou zijn? Dan is er nog niemand overboord lijkt me zo, degene die het meemaakt houdt er als het goed is een mooi gevoel aan over. En dan lijkt het me in orde.
Ikzelf vind het allemaal niet zo belangrijk dat het wetenschappelijk bewezen is. Naar mijn idee kun je ook gewoon eens een keer iets aannemen als je je er goed bij voelt.
Overigens wordt volgende week ons huis ontdaan van die entiteiten, want mijn partner en ik hebben hier heel veel last van. Ik zal dan meteen even dat verhaal over die katten navragen
zo schizo als de tering johquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb een kat die achter zijn eigen staart aangaat, en wanneer hij er in bijt boos en geschrokken achterom kijkt wie hem in zijn staart durft te bijten.Misschien dat hij wel denkt dat het entiteiten zijn.
typisch altijd, de ongelovigen uitmaken voor bangeriken...jullie doen het alijd!quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:07 schreef Indirah het volgende:
[..]
Weet je wel dat er overal entiteiten zijn? Ook buiten etc?
Mooi dan is dit ook weer opgelost, en in principe zijn wij ook allen entiteiten alleen zijn wij geincarneerd in een lichaam! Omdat we een taak te vervullen hebben op deze aarde!
Maar het is nu niet de bedoeling dat iedereen deze loslopende en zwevende entiteiten gaat zien! Want weet je wat daar uit voortkomt?
Nee ik leg dat ook maar niet eens uit, lijkt me niet zo verstandig nml.
De meeste ongelovigen zou dit alleen maar bang maken nml, en meer zeg ik niet
Haha ja hoor, het is maar net wat je wilt geloven/zien hequote:Op donderdag 26 januari 2006 18:07 schreef popolon het volgende:
Toen ik vroeger een kat had merkte ik dat soort dingen ook op, ze zien dingen die voor ons onzichtbaar zijn.
Ik weet niet of het entiteiten, geesten of whatever zijn, misschien wel gewoon iets heel anders maar de overtuiging heb ik dat katten veel en veel meer kunnen waarnemen dan mensen.
Dus misschien ook wel paranormale dingen.
Waar staat dat ik geloof in entiteitenquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:17 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Haha ja hoor, het is maar net wat je wilt geloven/zien he![]()
Maar natuurlijk, als jij dat wil, praat ik wel met je mee hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Waar staat dat ik geloof in entiteiten
En waar staat dat ik het kan zien
Ik beweer dat katten veel meer kunnen waarnemen dan de simpele mens, en zeker meer dan figuren zoals jij.
Iedereen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:23 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
waarom denkt iedereen toch dat katten hetzelfde zien en denken als mensen?
quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:22 schreef popolon het volgende:
De puber on a spamming spree.
Zeg snotneus, je mag ook in onzin gaan posten hoor.
ja ik weet het niet helemaal goed te verwoorden..quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Iedereen?
Dat denk ik juist niet. Ze nemen dingen waar die wij vaak niet kunnen verklaren (gedrag etc.)
Ik ook niet, vandaar.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:25 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ja ik weet het niet helemaal goed te verwoorden..
Zie mijn fb, 1e foto met 'fight', daarin is ze in gevecht met een entiteitquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:02 schreef Alicey het volgende:
Ik heb zelf een tijd terug wel gehad dat ik 's nachts wakker werd, en het leek alsof mijn katten met elkaar aan het vechten waren. Het gekke was echter dat er 1 kat vlakbij me was, en die andere kat dus in zijn eentje aan het vechten was.
Ooit beseft dat in die zin alles perfect in balans staat, dat het al wonderbaarlijk opzich isquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
wie zegt dat? omdat ze ergens naar staren?quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze nemen dingen waar die wij vaak niet kunnen verklaren (gedrag etc.)
Precies.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:23 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
waarom denkt iedereen toch dat katten hetzelfde zien en denken als mensen?
ik bedoel: "heey dat beest doet gek? dan zal ie wel iets zien ofzo"
Of dat mensen (juist) denken 'nee, dat kan niet, want ík zie niks'. En daarom is het logisch (menselijk) te verklaren.quote:dat wij mensen in zo'n geval op die manier zouden reageren wil niet zeggen dat andere dieren dat ook op zo'n manier doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |